Kaip prekybininkui uždirbti, kai šalia veikia „Lidl“ parduotuvė

Publikuota: 2018-05-22
Janas Hilleslandas, mažmeninės prekybos ekspertas, Norvegijos konsultacijų bendrovės „Link Analytix Global“ generalinis direktorius. Bendrovės nuotr.
Janas Hilleslandas, mažmeninės prekybos ekspertas, Norvegijos konsultacijų bendrovės „Link Analytix Global“ generalinis direktorius. Bendrovės nuotr.

Dirbti šalia prekybininko, siūlančio paklausių prekių už nedidelę kainą (angl. discounter) nėra lengva, bet įmanoma, jei sugebėsite pasiūlyti tokias pat arba net mažesnes kainas, sako Janas Hilleslandas, mažmeninės prekybos ekspertas, Norvegijos konsultacijų bendrovės „Link Analytix Global“ generalinis direktorius.

Kai rinkoje atsiranda naujas žemų kainų tinklas, paprastai didieji tinklai praranda dalį užimamos rinkos, jeigu nekeičia savo strategijos. Tradiciniai prekybininkai dažniausiai turi didelį produktų portfelį (20.000 - 30.000 SKU, t.y. unikalų brūkšninį kodą turinčių prekių), didesnes parduotuves ir daugiau darbuotojų nei žemų kainų tinklai, tokie kaip „Lidl“ ir „Aldi“ (1.000 - 1.500 SKU).

Didesni kaštai lemia ir didesnes produktų kainas. VŽ rašė apie tai, kad didžiųjų tinklų pelnas pradėjo mažėti ir pasijuto „Lidl“ įtaka.

„Jeigu norite konkuruoti su žemų kainų tinklais, yra sprendimas – turite nuleisti kainas iki jų lygio arba pasiūlyti dalį prekių dar pigiau“, – sako p. Hilleslandas. Mažmeninės prekybos ekspertas skaitys pranešimą „Verslo žinių“ organizuojamame prekybos festivalyje RETAIL, kuris vyks gegužės 29 d. Vilniuje.

Užduotis, regis, aiški, tačiau kaip ją įgyvendinti, jei tiekėjai nesutinka mažinti kainų, o savo pelno maržos prekybininkas atsisakyti nenori arba neturi galimybių.

„Sumažinkite kai kurių būtiniausių prekių ir geriausiai parduodamų prekių kainas, pritaikykite akcijas. Patys įkurkite žemų kainų tinklą, parinkite jam gerai įsimenamą pavadinimą, pasitelkite kažkieno sukurtą prekių platinimo sistemą, įsidiekite greitas ir efektyvias IT sistemas, turėkite mažiau prekių ir tik tokių, kurių apyvarta labai greita, atidarykite mažesnes parduotuves, rinkitės geriausias vietas, turėkite mažiau darbuotojų, bet daugiau naujausių technologijų - savitarnos kasas, skaitmenines etiketes, darbuotojų skatinimo įrankius ir pardavimų ataskaitas, pasirinkite kelias prekes, kurios kainuos pigiau nei „Lidl“ ar „Aldi“, – apibendrina p. Hilleslandas.

Kaip didinti rinkos dalį

Prekybininkas, kurio strategijoje numatyta didinti savo rinkos dalį, turėtų atsižvelgti į kai kurias bendras vartojimo tendencijas:

  • Žmonės nenori išbandyti naujų dalykų, jeigu tie, kuriuos jau yra pasirinkę, yra, jų manymu, patikrintas ir geras sprendimas.
  • Pirmenybė teikiama žinomiems prekių ženklams ir produktams.
  • Lankosi patogaus apsipirkimo parduotuvėse (angl. convenience), nes žmonėms patinka apsipirkti greitai, nestovėti eilėse, lankytis patogiose vietose įsikūrusiose parduotuvėse.
  • Ieškoma „gero pasiūlymo“, norisi patirti, kad kažkas gerai pavyko.
  • Pripažinimas. Vartotojai nori būti matomi ir gerbiami.
  • Poreikiai ir norai. Mums iš tiesų nereikia visko tiek daug, tačiau mes norime turėti daug daiktų. Kaip patenkinti savo norus?

Pagrindinės tendencijos Europoje

Elektroninė komercija ir interneto parduotuvės užima vis didesnę rinkos dalį (10-20%). Šiuolaikiniam prekybininkui būtina turėti internetinę parduotuvę su „pokalbių/tiesioginio konsultavimo“ galimybe, pristatyti prekes kliento pasirinktu adresu, suteikti galimybę atsiimti prekes parduotuvėse, sako p. Hilleslandas.

Jis įsitikinęs, kad dabar prekybininkai turėtų mažinti fizinių parduotuvių skaičių, apkarpyti tradicinės prekybos kaštus.

Ryški tendencija: didėja privačios etiketės produktų dalis. „Lidl“ ir „Aldi“ ji siekia 90%. Kiti prekių ženklai ir gamintojai praranda rinkos dalį, nes privačios etiketės produktų atsiranda visose prekių grupėse.

Daugelis prekybininkų renkasi „žalesnius“, aplinką tausojančius sprendimus.

„Vartotojai nori būti linksminami, reikalauja geresnio aptarnavimo. Jiems priimtinesnė vaizdinė medžiaga ir trumpesni aprašymai“, – dar vieną tendenciją nurodo p. Hilleslandas.

„Link Analytix Global“ partneris ir atstovas Baltijos šalyse yra UAB „KOG institutas“.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Nematoma prekybos tinklų pusė: sprendimai, mažinantys energijos vartojimą Verslo tribūna

Praktika rodo, kad įmonės gali sumažinti energijos sąnaudas iki 20% atlikdamos paprastus pakeitimus. Tai...

Prekyba
06:00
Tikslūs algoritmai Turkijos prekybininkei „Migros Ticaret“ garantuoja augimą Premium

Turkijos ekonomikai pastaruoju metu tenka įveikti nemažai iššūkių, tačiau sparčiai augančio antro didžiausio...

Prekyba
05:45
Vyno ir degtinės butelių įtraukimo į užstato sistemą klausimą atidėjo 2

Trečiadienį posėdžiavęs Seimo Aplinkos apsaugos komitetas vėl nepriėmė sprendimo dėl įstatymo projekto,...

Paslaugos
2019.07.17
Verslas kyla prieš iniciatyvą į taromatus rinkti vyno bei degtinės butelius Premium 22

Šiandien Seimo Aplinkos komitetas spręs, ar įjungti žalią šviesą Seimo narės Virginijos Vingrienės...

Paslaugos
2019.07.17
„Biosalą“ pardavę akcininkai įsigytų kasdienių prekių distribucijos ar gamybos įmonę Premium

Rengdamasi didžiausio pasaulyje prekybininko „Amazon“ plėtrai į Lietuvą – o tai galėtų įvykti ir artimiausių...

Prekyba
2019.07.17
Miestiečiai tampa pažangiais daržininkais – „iškankintų“ augalų jiems nereikia Premium

Stiprėjanti sveikos gyvensenos mada augina sėklų ir sodo bei daržo reikmenų prekybininkų apyvartas. Nesvarbu,...

Gazelė
2019.07.17
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
Prekybininkams nebereikia pildyti kasos aparatų žurnalų 1

Nuo liepos 2 d. nebeprivaloma kiekvienos kasos aparato naudojimo dienos pradžioje ir pabaigoje žurnalą...

Prekyba
2019.07.16
Vilnių sieks paversti siuntų iš Kinijos logistikos centru Europoje 4

„Lietuvos geležinkeliai“ krovinius iš Kinijos rengiasi gabenti tiesiogiai, be logistikos partnerių, o...

„Vičiūnai“ įsteigė pardavimų įmonę Tbilisyje 2

„Vičiūnų grupė“ toliau plečia savo prekybos ir platinimo tinklą užsienyje – pernai įsteigtos atstovybės...

Prekyba
2019.07.16
Pagal vartotojų teisių apsaugą Lietuva – tarp ES atsilikėlių 3

Valstybės kontrolės atliktas auditas atskleidė, kad trečdalis vartotojų Lietuvoje susiduria su klaidinančia...

Verslo aplinka
2019.07.16
Atidaro pirmą „Apollo“ kino teatrą, lyderė „Forum Cinemas“ – rami Premium 6

Kino teatrų verslas reikalauja didelių, daugiamečių investicijų, o plėtra tiesiogiai priklauso nuo prekybos...

Prekyba
2019.07.15
Prasidėjo didžiausias „Amazon“ išpardavimas 4

Svarbiausias JAV prekybos milžinės „Amazon“ rinkodaros renginys „Prime Day“, kurio metu registruotiems...

Prekyba
2019.07.15
Televizijose dirbusi M. Žvinklytė tapo „Vilandros“ direktore Premium 6

Didmeninės prekybos bendrovė „Vilandra“ atsirinko naują vadovę Moniką Žvinklytę, kuri iki šiol daugiausia...

Prekyba
2019.07.15
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 7

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau