Kaip prekybininkui uždirbti, kai šalia veikia „Lidl“ parduotuvė

Publikuota: 2018-05-22
Janas Hilleslandas, mažmeninės prekybos ekspertas, Norvegijos konsultacijų bendrovės „Link Analytix Global“ generalinis direktorius. Bendrovės nuotr.
Janas Hilleslandas, mažmeninės prekybos ekspertas, Norvegijos konsultacijų bendrovės „Link Analytix Global“ generalinis direktorius. Bendrovės nuotr.

Dirbti šalia prekybininko, siūlančio paklausių prekių už nedidelę kainą (angl. discounter) nėra lengva, bet įmanoma, jei sugebėsite pasiūlyti tokias pat arba net mažesnes kainas, sako Janas Hilleslandas, mažmeninės prekybos ekspertas, Norvegijos konsultacijų bendrovės „Link Analytix Global“ generalinis direktorius.

Kai rinkoje atsiranda naujas žemų kainų tinklas, paprastai didieji tinklai praranda dalį užimamos rinkos, jeigu nekeičia savo strategijos. Tradiciniai prekybininkai dažniausiai turi didelį produktų portfelį (20.000 - 30.000 SKU, t.y. unikalų brūkšninį kodą turinčių prekių), didesnes parduotuves ir daugiau darbuotojų nei žemų kainų tinklai, tokie kaip „Lidl“ ir „Aldi“ (1.000 - 1.500 SKU).

Didesni kaštai lemia ir didesnes produktų kainas. VŽ rašė apie tai, kad didžiųjų tinklų pelnas pradėjo mažėti ir pasijuto „Lidl“ įtaka.

„Jeigu norite konkuruoti su žemų kainų tinklais, yra sprendimas – turite nuleisti kainas iki jų lygio arba pasiūlyti dalį prekių dar pigiau“, – sako p. Hilleslandas. Mažmeninės prekybos ekspertas skaitys pranešimą „Verslo žinių“ organizuojamame prekybos festivalyje RETAIL, kuris vyks gegužės 29 d. Vilniuje.

Užduotis, regis, aiški, tačiau kaip ją įgyvendinti, jei tiekėjai nesutinka mažinti kainų, o savo pelno maržos prekybininkas atsisakyti nenori arba neturi galimybių.

„Sumažinkite kai kurių būtiniausių prekių ir geriausiai parduodamų prekių kainas, pritaikykite akcijas. Patys įkurkite žemų kainų tinklą, parinkite jam gerai įsimenamą pavadinimą, pasitelkite kažkieno sukurtą prekių platinimo sistemą, įsidiekite greitas ir efektyvias IT sistemas, turėkite mažiau prekių ir tik tokių, kurių apyvarta labai greita, atidarykite mažesnes parduotuves, rinkitės geriausias vietas, turėkite mažiau darbuotojų, bet daugiau naujausių technologijų - savitarnos kasas, skaitmenines etiketes, darbuotojų skatinimo įrankius ir pardavimų ataskaitas, pasirinkite kelias prekes, kurios kainuos pigiau nei „Lidl“ ar „Aldi“, – apibendrina p. Hilleslandas.

Kaip didinti rinkos dalį

Prekybininkas, kurio strategijoje numatyta didinti savo rinkos dalį, turėtų atsižvelgti į kai kurias bendras vartojimo tendencijas:

  • Žmonės nenori išbandyti naujų dalykų, jeigu tie, kuriuos jau yra pasirinkę, yra, jų manymu, patikrintas ir geras sprendimas.
  • Pirmenybė teikiama žinomiems prekių ženklams ir produktams.
  • Lankosi patogaus apsipirkimo parduotuvėse (angl. convenience), nes žmonėms patinka apsipirkti greitai, nestovėti eilėse, lankytis patogiose vietose įsikūrusiose parduotuvėse.
  • Ieškoma „gero pasiūlymo“, norisi patirti, kad kažkas gerai pavyko.
  • Pripažinimas. Vartotojai nori būti matomi ir gerbiami.
  • Poreikiai ir norai. Mums iš tiesų nereikia visko tiek daug, tačiau mes norime turėti daug daiktų. Kaip patenkinti savo norus?

Pagrindinės tendencijos Europoje

Elektroninė komercija ir interneto parduotuvės užima vis didesnę rinkos dalį (10-20%). Šiuolaikiniam prekybininkui būtina turėti internetinę parduotuvę su „pokalbių/tiesioginio konsultavimo“ galimybe, pristatyti prekes kliento pasirinktu adresu, suteikti galimybę atsiimti prekes parduotuvėse, sako p. Hilleslandas.

Jis įsitikinęs, kad dabar prekybininkai turėtų mažinti fizinių parduotuvių skaičių, apkarpyti tradicinės prekybos kaštus.

Ryški tendencija: didėja privačios etiketės produktų dalis. „Lidl“ ir „Aldi“ ji siekia 90%. Kiti prekių ženklai ir gamintojai praranda rinkos dalį, nes privačios etiketės produktų atsiranda visose prekių grupėse.

Daugelis prekybininkų renkasi „žalesnius“, aplinką tausojančius sprendimus.

„Vartotojai nori būti linksminami, reikalauja geresnio aptarnavimo. Jiems priimtinesnė vaizdinė medžiaga ir trumpesni aprašymai“, – dar vieną tendenciją nurodo p. Hilleslandas.

„Link Analytix Global“ partneris ir atstovas Baltijos šalyse yra UAB „KOG institutas“.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
16:13
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
16:13
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
14:30
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 8

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
13:09
Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės 

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi...

Prekyba
12:09
„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
10:41
„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai 

25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą...

Prekyba
09:47
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
07:27
Kauno „Megos“ nuomininkų apyvarta ūgtelėjo 12%  Premium

Pirmąjį 2019 m. pusmetį prekybos centro (PC) „Mega“ parduotuvių pardavimai siekė 83 mln. Eur, kai 2018 m. tuo...

Prekyba
05:45
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
R. Mažulis perėmė „StrongPoint“ vairą  1

Prekybos technologijų bendrovės „StrongPoint“ vadovo Baltijos šalims pozicijoje Julių Stulpiną pakeitė...

Prekyba
2019.11.11
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Spalį – 0,1% mėnesio infliacija

Lietuvoje spalį buvo 0,1% mėnesio infliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje didėja antrą mėnesį...

Prekyba
2019.11.11
Didieji prekybos tinklai drąsiai plečiasi ir atsinaujina Premium

Pagrindiniai mažmeninės prekybos tinklai šiais metais atnaujino dešimtis parduotuvių, išsiplėtė naujuose...

Prekyba
2019.11.11
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 1

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau