H&M pirmąkart istorijoje gresia karpyti dividendus

Publikuota: 2018-04-24
Karlas-Johanas Perssonas, H&M vykdomasis vadovas. Henriko Montgomery (TT / „Scanpix“) nuotr.
Karlas-Johanas Perssonas, H&M vykdomasis vadovas. Henriko Montgomery (TT / „Scanpix“) nuotr.

Švedijos drabužių mažmenininkė „Hennes & Mauritz“ (H&M), prognozuojama, šiemet pirmą kartą nuo 1974-ųjų, kai kompanijos akcijomis buvo pradėta prekiauti biržoje, mažins akcininkams išmokamus dividendus.

Mažėjant pirkėjų srautams H&M parduotuvėse, „Bloomberg“ apklausti analitikai skaičiuoja, kad kompanija fiskaliniais 2018 metais dividendus mažins 7,5%. Tai būtų pirmas toks žingsnis nuo biržinės prekybos mažmenininkės akcijomis pradžios Stokholme.

Pastaraisiais metais H&M sugebėjo išsaugoti 9,75 SEK dividendus akcijai, tačiau jų karpymas gali būti neišvengiamas, rašo „Bloomberg“. Švedijos kompanija pastaruoju metu atsilieka nuo prekybos elektroninėje erdvėje plėtros tempo, spaudimą bendrovei didina tokių mažmenininkių kaip „Inditex“, „Zara“ savininkės, ir interneto milžinės „Amazon“ konkurencija.

Iš „Bloomberg“ apklaustų ekspertų tik vienas tikisi, kad 2018-aisiais dividendai bus padidinti, 10 prognozuoja jų karpymą, 16 mano, kad jie nesikeis. Simonas Irwinas, „Credit Suisse Group“ analitikas, prognozuoja net 30% dividendų mažinimą.

H&M politika – akcininkams paskirstyti mažiausiai pusę kompanijos pelno po mokesčių.

Tačiau pastaruoju metu kompanija didina išlaidas savo prekybos interneto platformai, ir iš jos veiklos gaunamų lėšų gali nepakakti tokiam pačiam dividendų lygiui išlaikyti, teigia analitikai. Be to, jie prognozuoja, kad šiais fiskaliniais metais H&M pelnas mažės apie 10%.

Bendrovės investuoto kapitalo grąža dabar yra 38% mažesnė nei pirmąjį fiskalinių 2016 m. ketvirtį ir mažiausia per 16 metų, o įsiskolinimo lygis – istoriškai aukštas, rašo „Bloomberg“.

Vasario 12 d. išplatintame pranešime investuotojams H&M direktorių taryba teigė, kad siūlo ir 2018-aisiais palikti dividendus nepakeistus, 9,75 SEK vienai akcijai bei išmokėti juos per du kartus – pavasarį ir rudenį.

Metinis kompanijos susitikimas numatytas gegužės 8 dieną.

anksčiau rašė, kad H&M pirmojo ketvirčio, kuris baigėsi vasarį, pelnas krito 62%, iki 150 mln. USD. Per pastaruosius šešiolika metų tai buvo prasčiausias bendrovės pelno rodiklis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Gamintojai kratosi vieni mokėti už atliekų iš „varpelių“ sutvarkymą Premium 3

Gamintojų organizacijos mano, kad dalį pinigų, reikalingų sutvarkyti į rūšiavimo konteinerius – varpelius –...

Turizmo sektoriaus ketvirtis: 7,7% daugiau užsieniečių ir grįžtantys rusai 3

2018 m. pirmąjį ketvirtį Lietuvos apgyvendimo įstaigose bent vieną naktį nakvojo 267.900 užsieniečių – 7,7%...

Vaistų ir papildų reklamos nedraus, bet reglamentuos kitaip

Vaistinių ir nereceptinių vaistų bei papildų reklama nebus uždrausta, tačiau nuo kitų metų bus...

Verslo aplinka
2018.05.24
Trumpas nusitaikė į automobilių importą – tikėtini nauji tarifai 5

Vašingtonas pradėjo naują nacionalinio saugumo tyrimą dėl automobilių ir sunkvežimių importo. Tai gali...

Verslo aplinka
2018.05.24
Kaip BDAR rengiasi e. parduotuvės: „Pigu.lt“ patirtis Premium 8

Didžiausia e. parduotuvė Baltijos šalyse „Pigu.lt“, kurioje kas mėnesį apsiperka apie 100.000 pirkėjų,...

„Bennet distributors“ dividendams šiemet skyrė 4 mln. Eur 1

Tarptautiniam alkoholio gamybos ir prekybos koncernui „S.P.I. Group“ priklausanti Lietuvos alkoholinių gėrimų...

Investavusi 600.000 Eur „Barbora“ plečiasi pajūryje

Internetinė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ šią savaitę pradėjo aptarnauti klientus Palangoje...

Kinija kirto atliekų vežėjams, šie nori atsiimti iš gamintojų Premium 5

Bėdų dėl „Metrail“ išvargintiems gamintojams – naujas iššūkis. Atliekų vežėjai reikalauja, kad gamintojų ir...

„Marks & Spencer“ planuoja uždaryti 100 parduotuvių

Jungtinės Karalystės (JK) mažmeninės prekybos drabužiais tinklas „Marks & Spencer“ pranešė, kad iki 2022 m.

Verslo aplinka
2018.05.22
„Caffeine“ oficialiai patvirtino, kad ieško pirkėjo 21

Daugiau kaip 70% kavinių tinklo „Caffeine“ valdanti privataus ir rizikos kapitalo fondų valdymo...

Kaip prekybininkui uždirbti, kai šalia veikia „Lidl“ parduotuvė 14

Dirbti šalia prekybininko, siūlančio paklausių prekių už nedidelę kainą (angl. discounter) nėra lengva, bet...

ES imasi prekybos derybų su Australija ir Naująja Zelandija

Europos Komisija antradienį gavo įgaliojimus bei derybinius nurodymus prekybos deryboms su Australija ir...

Verslo aplinka
2018.05.22
Nesvarstys siūlymo riboti vaistinių skaičiaus miestuose

Seimas nusprendė nesvarstyti grupės politikų iniciatyvos nuo 2022-ųjų pradėti riboti tam pačiam tinklui...

Verslo aplinka
2018.05.22
Po kritikos ministras atsiima siūlymą drausti „istoriją iškraipančias“ prekes 2

Po kritikos dėl galimo žodžio laisvės varžymo ūkio ministras Virginijus Sinkevičius atsiėmė siūlymą...

E. prekyba ūkininkų produktais: garsi rinkodara ir tylus atsisveikinimas Premium

E. prekyba natūraliais maisto produktais iš ūkininkų sudėtinga dėl nepakankamos paklausos, didelės...

Dzūkijos perliukai: Lietuvos totorių sostinė ir šimtalapiai su žąsiena

Keliaudami po Dzūkiją būtinai užsukite į Raižius – vieną seniausių Lietuvos totorių kaimų. Vietinio totoriaus...

Alkoholio akcizų šiemet surinkta 16,3% mažiau 7

Didmeninė prekyba alkoholiu (remiantis akcizų sandėlių duomenimis) šiemet taip pat traukėsi, rodo naujausi...

Finansai
2018.05.21
Iš santaupų atidarė drabužių parduotuvę gimtajame mieste – dabar valdo keliolikos tinklą Premium

Nedidelėmis investicijomis iš santaupų gimtuosiuose Kėdainiuose pradėtas verslas per dešimtmetį gali virsti...

E. parduotuvė „Balta karvė“ nutraukia veiklą 7

UAB „Local fresh food“, valdanti e. parduotuvę Baltakarve.lt, pirmadienio rytą klientus e. laišku informavo...

Lojaliausią vartotojų armiją turintys prekių ženklai Premium

Didžiausią ištikimų pirkėjų grupę užsiauginę prekių ženklai – „Džiugas“, „Bioderma“, „Borjomi“ ir „Auga“.

Rinkodara
2018.05.21

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau