Prekybos centrai Lietuvoje pasiekė ribą – metas atsinaujinti

Publikuota: 2018-04-15
Skaičiuojama, kad Lietuvoje iki 2020 m. pabaigos apie 30% viso prekybos centrų ploto sudarys naujai pastatyta, atnaujinta ar išplėsta erdvė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Skaičiuojama, kad Lietuvoje iki 2020 m. pabaigos apie 30% viso prekybos centrų ploto sudarys naujai pastatyta, atnaujinta ar išplėsta erdvė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Per artimiausius kelerius metus Baltijos šalyse planuojama pastatyti, išplėsti ar rekonstruoti daugiau nei 10 laisvalaikio ir prekybos centrų, skaičiuoja nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovės „Newsec“ ekspertai.

„Newsec“ vertinimu, Lietuvoje iki 2020 metų pabaigos apie 30% viso prekybos centrų ploto sudarys naujai pastatyta, atnaujinta ar išplėsta erdvė. Latvijoje šis rodiklis pasieks 50%, Estijoje – 35%.

Pasak Jūratės Gaspariūnienės, „Newsec“ prekybinio turto valdymo grupės vadovės, Lietuvos prekybos centrai pasiekė ciklo ribą – apie 80% prekybinio ploto naudojama jau antrą veiklos dešimtmetį, tad imama kalbėti apie atsinaujinimą. Prekybos centrai braižo įvairiausius scenarijus, nemaža dalis jų organizuoja plėtrą, rengiami nauji projektai.

„Tokio intensyvumo kurį laiką mūsų regione nebuvo“, – pranešime spaudai teigia p. Gaspariūnienė.

nuotrauka::1

330.000 m2 naujo ploto

Štai Kauno prekybos ir pramogų centre „Akropolis“ numatomi restoranų ir pramogų zonos pokyčiai – čia bus atnaujinama maždaug 10.000 m2 užimanti laisvalaikio ir restoranų zona.

VŽ rašė, kad darbai truks iki 1,5 metų, o bendros investicijos sieks apie 10 mln. Eur. Po atnaujinimo Kauno „Akropolio“ laisvalaikio ir restoranų zonoje padaugės esančių viešųjų erdvių – nuo 300 iki daugiau nei 2.000 m2.

Paskutinis aktyvus prekybos centrų atsinaujinimas Lietuvoje vyko 2016 m. pabaigoje, kai atsinaujino ir išsiplėtė Kauno prekybos centras „Mega“– prekybai skirtas plotas padidėjo daugiau nei 40% ir sudaro 83.000 m2, o nuomininkų skaičius išaugo iki 200.

Planuojama, kad iki 2020 m. pabaigos Baltijos šalių mažmeninės prekybos rinkoje atsiras apie 330.000 m2 naujo ploto. Lietuvoje kol kas aktyviausiai kalbama apie Pilaitės prieigose planuojamą pastatyti prekybos centrą „Vilnius Outlet“, kuris sudarys 60.000 m2 bendrojo ploto.

Plėtra kaimyninėse šalyse

„Newsec“ duomenimis, pagal naujų projektų kiekį mažmeninės prekybos sektoriuje Baltijos regione pirmauja Talinas. Šio miesto NT rinką netrukus papildys du nauji dideli prekybos centrai – šiuo metu statomi „T1“ ir„Porto Franco“.

Plėtrą vykdo ir Talino prekybos centras„Ülemiste“, kuriame planuojama įrengti laisvalaikio ir pramogų zoną su kino teatru ir papildoma restoranų bei kavinių zona.

2019 m. numatomas reikšmingas įvykis Latvijos mažmeninės prekybos rinkoje – Rygoje duris atvers prekybos centras „Akropolis“.

Planuojama, kad 98.000 m2 plotą užimančiame prekybos centre 9.000 m2 bus skirti biurų erdvei. Bendra šio projekto vertė – 177 mln. Eur. Paskutinis panašus daugiafunkcinis prekybos ir pramogų centras Rygoje buvo atidarytas prieš dešimtmetį.

2017 m. Rygoje apie plėtrą paskelbė du didieji prekybos centrai – „Alfa“ ir „Origo“. Planuojama, kad centrai bus modernizuojami remiantis pažangiomis technologijomis ir vykdys plėtrą pagal BREEAM sertifikavimo sistemos reikalavimus. Skaičiuojama, kad bendros išlaidos jų plėtrai sieks 110 mln. Eur.

Kitoks prekybos centrų veidas

nuotrauka::2

Ponia Gaspariūnienė mažmeninės prekybos rinkoje įžvelgia ryškėjant tris pagrindines tendencijas. Pirmoji byloja apie pokyčius maisto ir pramogų zonoje.

„Jau kurį laiką diskutuojama apie kavinių ir restoranų zonos užimamą dalį prekybos centruose. Pastaruoju metu vis dažniau sutariama, kad ši erdvė turėtų siekti apie 10–15% nuomotino ploto. Restoranų sektorius nepasiruošęs ir nemato galimybių sėkmingai išnaudoti itin dideles, apie 30 % prekybos centrų ploto užimančias zonas“, – sako „Newsec“ atstovė.

Jos teigimu, atsinaujinantys prekybos centrai taip pat žvalgosi į naujas pramogas, kuriomis galėtų sudominti lankytojus, nes šiuolaikinė, inovacijomis ir internetu intensyviai besinaudojanti karta įpratusi kitaip leisti laisvalaikį.

„Atsižvelgiant į pasaulines tendencijas transformuojama Kauno prekybos ir pramogų centro „Akropolis“ pramogų zona. Planuojama, kad pramogų erdvė atsivers, neliks butaforinių pertvarų ir dekoracijų. Vienas pagrindinių planuojamų 3 aukšte įsikūrusios laisvalaikio zonos akcentų bus miesto aikštė su autentiškais senųjų Kauno miesto pastatų fragmentais.

Planuojama, kad ši erdvė taps parodų, akcijų, degustacijų, sporto varžybų stebėjimo ir kitų bendruomenės susitikimų vieta“, – pasakoja ekspertė.

E. prekybos įtaka

Trečioji tendencija – didėjanti elektroninės prekybos įtaka prekybos centrams.

Pasaulinės tendencijos rodo, kad tradiciniuose prekybos centruose neliks prekybos vietų, kuriose parduodamos daug vietos užimančios prekės – pavyzdžiui vežimėliai vaikams, sodo prekės ir kita didesnių matmenų įranga.

Šios prekės persikels į elektroninę erdvę, o prekybos centruose susitelks kosmetika, maisto prekės, aksesuarai, mados segmento prekės ir kiti gaminiai, kuriuos pirkėjui svarbu paliesti, užuosti, pajausti ar paragauti.

Tarptautinė drabužių mažmeninės prekybos bendrovė „Inditex“ neseniai paskelbė elektroninę prekyba augant apie 41 % per metus. Lietuvoje taip pat fiksuojamas iki 30 % siekantis elektroninės prekybos augimas.

Kartu stebimas ir kitas fenomenas – elektroninės prekybos lyderiai kuria prekybines ekspozicijas su galimybe įsigyti prekių vietoje.

„Nors iki šiol yra daug įvairių spekuliacijų, kad, pavyzdžiui, ilgainiui prekybos centrai virs sandėliais prekių atsiėmimui, tačiau daug objektyvių argumentų šiai nuomonei patvirtinti nėra“, – teigia p. Gaspariūnienė.

Ji mini, kad elektroninė prekyba vis dar užima mažiau nei dešimtdalį prekybos rinkos, o augimo tempai didele dalimi siejami ir su besiplečiančiomis elektroninės prekybos rinkomis.

„Žmogus – sociali būtybė, kuriai svarbu bendrauti, susitikti, klausyti, matyti, liesti. Todėl sudėtinga įsivaizduoti, kad tokios prekės kaip parfumerija ar maistas, kurias pasirenkant svarbus individualus, jutiminis įvertinimas, persikeltų į internetą“, – sako ekspertė. Spalva, medžiagos faktūra ir savybės – daugelio tokių charakteristikų nuo technologijų priklausanti elektroninė prekyba visapusiškai dar negali perteikti.

„Taip pat pardavimo procesui būtinas pirkėjo pasitenkinimas ir momentinis grįžtamas ryšys – kol kas elektroninei prekybai tai sunkiai sprendžiami uždaviniai“, – teigia „Newsec“ prekybinio turto valdymo grupės vadovė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 2

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

„Deeper“ pataria: nori išvengti kopijų – pasirūpink prekių ženklo apsauga Rėmėjo turinys

Daugeliui pasaulio žvejų pažįstama UAB „Deeper“ pirmąjį produktą – išmanųjį sonarą – pristatė vos 2012 m., o...

Vadyba
06:00
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
05:45
Registrų centras pradeda diskusijas su visuomene dėl duomenų atvėrimo 4

150 naujų atvirų duomenų rinkinių, brandesnis aktualios statistikos pateikimas ir prasidedančios nuolatinės...

Bankai: pirkimo bumas prasidėjo, e. prekybininkų įplaukos auga Premium 2

Metų pabaigoje labiausiai išauga įvairius dovanų kuponus ar paslaugas siūlančių e. parduotuvių apyvarta, tam...

„Amazon“ dairosi vietos fizinei parduotuvei Londone

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“ turi plėtros planų Europoje. Apie „Amazon“ ketinimus ateities...

Rinkos tendencijos nulėmė veiklos modernizavimą Rėmėjo turinys

UAB „Baltic Refrigeration Group“, mažmeninės ir didmeninės prekybos kondicionavimo sistemomis ir jų priedais...

Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
„Vilniaus prekyba“ ketina įsigyti mokėjimų įmonę „Sollo“

Verslininko Nerijaus Numavičiaus valdoma viena didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ už...

Lietuvos įmonių 2018 m. devynių mėnesių pelno kraitis – 4,6 mlrd. Eur 3

2018 m. trečiąjį ketvirtį šalies nefinansinių įmonių pajamos už parduotas prekes ir suteiktas paslaugas...

Verslo aplinka
2018.12.11
Kiek „Brexit“ gali kainuoti Lietuvai? 2

Migla dėl Jungtinės Karalystės (JK) ateities santykių su Europos Sąjunga kol kas nesisklaido. Panašu, kad...

Verslo aplinka
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Ellex Valiunas“ atnaujino vadovų komandą 21

Penkių partnerių ir dalies teisininkų komandos pasitraukimą išgyvenanti viena didžiausių Lietuvos advokatų...

Lapkritį – 0,1% mėnesio defliacija 2

Lietuvoje lapkričio mėnesį buvo 0,1 proc. mėnesio defliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje...

Verslo aplinka
2018.12.10
Mažėja biurokratijos pavojingų atliekų tvarkytojams

Praėjusios savaitės pabaigoje aplinkos ministras patvirtino naujos redakcijos Pavojingųjų atliekų tvarkymo...

Įsigaliojo GPAIS planas B: vartotojai gali teikti dokumentus popieriuje

Praėjusią savaitę įsigaliojo taip vadinamas GPAIS planas B – tvarka, aprašanti, kaip atliekų tvarkytojams...

Svarbiausi 2018 m. Lietuvos e. prekybos sandoriai, investicijos ir tendencijos 1

Lietuvoje fiksuojamas iki 30% siekiantis metinis elektroninės prekybos augimas, tačiau bendroji Baltijos...

Vartotojų apklausos: 37% lietuvių ir latvių dovanas perka be plano

Kalėdinių įpročių tyrimas, kurį užsakė Švedijos baldų prekybos milžinė IKEA, parodė, kad Lietuvoje ir...

Turkijoje šiemet atostogavo 190.000 Lietuvos gyventojų 7

Turkijos kultūros ir turizmo ministerijos paskelbta naujausia turizmo statistika rodo, kad Lietuvos turistų...

Algos didžiausiose odontologijos įmonėse – skirtumai matuojami kartais 13

“Sodros“ duomenys leidžia palyginti, kuriose iš dvidešimties didžiausių pagal 2017 m. pajamas Lietuvos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau