Prekybos centrai Lietuvoje pasiekė ribą – metas atsinaujinti

Publikuota: 2018-04-15
Skaičiuojama, kad Lietuvoje iki 2020 m. pabaigos apie 30% viso prekybos centrų ploto sudarys naujai pastatyta, atnaujinta ar išplėsta erdvė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Skaičiuojama, kad Lietuvoje iki 2020 m. pabaigos apie 30% viso prekybos centrų ploto sudarys naujai pastatyta, atnaujinta ar išplėsta erdvė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Per artimiausius kelerius metus Baltijos šalyse planuojama pastatyti, išplėsti ar rekonstruoti daugiau nei 10 laisvalaikio ir prekybos centrų, skaičiuoja nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovės „Newsec“ ekspertai.

„Newsec“ vertinimu, Lietuvoje iki 2020 metų pabaigos apie 30% viso prekybos centrų ploto sudarys naujai pastatyta, atnaujinta ar išplėsta erdvė. Latvijoje šis rodiklis pasieks 50%, Estijoje – 35%.

Pasak Jūratės Gaspariūnienės, „Newsec“ prekybinio turto valdymo grupės vadovės, Lietuvos prekybos centrai pasiekė ciklo ribą – apie 80% prekybinio ploto naudojama jau antrą veiklos dešimtmetį, tad imama kalbėti apie atsinaujinimą. Prekybos centrai braižo įvairiausius scenarijus, nemaža dalis jų organizuoja plėtrą, rengiami nauji projektai.

„Tokio intensyvumo kurį laiką mūsų regione nebuvo“, – pranešime spaudai teigia p. Gaspariūnienė.

nuotrauka::1

330.000 m2 naujo ploto

Štai Kauno prekybos ir pramogų centre „Akropolis“ numatomi restoranų ir pramogų zonos pokyčiai – čia bus atnaujinama maždaug 10.000 m2 užimanti laisvalaikio ir restoranų zona.

VŽ rašė, kad darbai truks iki 1,5 metų, o bendros investicijos sieks apie 10 mln. Eur. Po atnaujinimo Kauno „Akropolio“ laisvalaikio ir restoranų zonoje padaugės esančių viešųjų erdvių – nuo 300 iki daugiau nei 2.000 m2.

Paskutinis aktyvus prekybos centrų atsinaujinimas Lietuvoje vyko 2016 m. pabaigoje, kai atsinaujino ir išsiplėtė Kauno prekybos centras „Mega“– prekybai skirtas plotas padidėjo daugiau nei 40% ir sudaro 83.000 m2, o nuomininkų skaičius išaugo iki 200.

Planuojama, kad iki 2020 m. pabaigos Baltijos šalių mažmeninės prekybos rinkoje atsiras apie 330.000 m2 naujo ploto. Lietuvoje kol kas aktyviausiai kalbama apie Pilaitės prieigose planuojamą pastatyti prekybos centrą „Vilnius Outlet“, kuris sudarys 60.000 m2 bendrojo ploto.

Plėtra kaimyninėse šalyse

„Newsec“ duomenimis, pagal naujų projektų kiekį mažmeninės prekybos sektoriuje Baltijos regione pirmauja Talinas. Šio miesto NT rinką netrukus papildys du nauji dideli prekybos centrai – šiuo metu statomi „T1“ ir„Porto Franco“.

Plėtrą vykdo ir Talino prekybos centras„Ülemiste“, kuriame planuojama įrengti laisvalaikio ir pramogų zoną su kino teatru ir papildoma restoranų bei kavinių zona.

2019 m. numatomas reikšmingas įvykis Latvijos mažmeninės prekybos rinkoje – Rygoje duris atvers prekybos centras „Akropolis“.

Planuojama, kad 98.000 m2 plotą užimančiame prekybos centre 9.000 m2 bus skirti biurų erdvei. Bendra šio projekto vertė – 177 mln. Eur. Paskutinis panašus daugiafunkcinis prekybos ir pramogų centras Rygoje buvo atidarytas prieš dešimtmetį.

2017 m. Rygoje apie plėtrą paskelbė du didieji prekybos centrai – „Alfa“ ir „Origo“. Planuojama, kad centrai bus modernizuojami remiantis pažangiomis technologijomis ir vykdys plėtrą pagal BREEAM sertifikavimo sistemos reikalavimus. Skaičiuojama, kad bendros išlaidos jų plėtrai sieks 110 mln. Eur.

Kitoks prekybos centrų veidas

nuotrauka::2

Ponia Gaspariūnienė mažmeninės prekybos rinkoje įžvelgia ryškėjant tris pagrindines tendencijas. Pirmoji byloja apie pokyčius maisto ir pramogų zonoje.

„Jau kurį laiką diskutuojama apie kavinių ir restoranų zonos užimamą dalį prekybos centruose. Pastaruoju metu vis dažniau sutariama, kad ši erdvė turėtų siekti apie 10–15% nuomotino ploto. Restoranų sektorius nepasiruošęs ir nemato galimybių sėkmingai išnaudoti itin dideles, apie 30 % prekybos centrų ploto užimančias zonas“, – sako „Newsec“ atstovė.

Jos teigimu, atsinaujinantys prekybos centrai taip pat žvalgosi į naujas pramogas, kuriomis galėtų sudominti lankytojus, nes šiuolaikinė, inovacijomis ir internetu intensyviai besinaudojanti karta įpratusi kitaip leisti laisvalaikį.

„Atsižvelgiant į pasaulines tendencijas transformuojama Kauno prekybos ir pramogų centro „Akropolis“ pramogų zona. Planuojama, kad pramogų erdvė atsivers, neliks butaforinių pertvarų ir dekoracijų. Vienas pagrindinių planuojamų 3 aukšte įsikūrusios laisvalaikio zonos akcentų bus miesto aikštė su autentiškais senųjų Kauno miesto pastatų fragmentais.

Planuojama, kad ši erdvė taps parodų, akcijų, degustacijų, sporto varžybų stebėjimo ir kitų bendruomenės susitikimų vieta“, – pasakoja ekspertė.

E. prekybos įtaka

Trečioji tendencija – didėjanti elektroninės prekybos įtaka prekybos centrams.

Pasaulinės tendencijos rodo, kad tradiciniuose prekybos centruose neliks prekybos vietų, kuriose parduodamos daug vietos užimančios prekės – pavyzdžiui vežimėliai vaikams, sodo prekės ir kita didesnių matmenų įranga.

Šios prekės persikels į elektroninę erdvę, o prekybos centruose susitelks kosmetika, maisto prekės, aksesuarai, mados segmento prekės ir kiti gaminiai, kuriuos pirkėjui svarbu paliesti, užuosti, pajausti ar paragauti.

Tarptautinė drabužių mažmeninės prekybos bendrovė „Inditex“ neseniai paskelbė elektroninę prekyba augant apie 41 % per metus. Lietuvoje taip pat fiksuojamas iki 30 % siekantis elektroninės prekybos augimas.

Kartu stebimas ir kitas fenomenas – elektroninės prekybos lyderiai kuria prekybines ekspozicijas su galimybe įsigyti prekių vietoje.

„Nors iki šiol yra daug įvairių spekuliacijų, kad, pavyzdžiui, ilgainiui prekybos centrai virs sandėliais prekių atsiėmimui, tačiau daug objektyvių argumentų šiai nuomonei patvirtinti nėra“, – teigia p. Gaspariūnienė.

Ji mini, kad elektroninė prekyba vis dar užima mažiau nei dešimtdalį prekybos rinkos, o augimo tempai didele dalimi siejami ir su besiplečiančiomis elektroninės prekybos rinkomis.

„Žmogus – sociali būtybė, kuriai svarbu bendrauti, susitikti, klausyti, matyti, liesti. Todėl sudėtinga įsivaizduoti, kad tokios prekės kaip parfumerija ar maistas, kurias pasirenkant svarbus individualus, jutiminis įvertinimas, persikeltų į internetą“, – sako ekspertė. Spalva, medžiagos faktūra ir savybės – daugelio tokių charakteristikų nuo technologijų priklausanti elektroninė prekyba visapusiškai dar negali perteikti.

„Taip pat pardavimo procesui būtinas pirkėjo pasitenkinimas ir momentinis grįžtamas ryšys – kol kas elektroninei prekybai tai sunkiai sprendžiami uždaviniai“, – teigia „Newsec“ prekybinio turto valdymo grupės vadovė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Norfai“ – bauda už pavojingas kūno priežiūros priemones 5

Prekybos tinklą „Norfa“ valdančio verslininko Dainiaus Dundulio valdomai didmeninės prekybos bendrovei...

„Norfa“ atidarė ketvirtą iš dešimties naujų parduotuvių 4

Šiemet planuojantis atidaryti dešimt naujų parduotuvių, į kurias investicijos sieks apie 15 mln. Eur,...

VCUP restoranų apyvartos per pusmetį išaugo trečdaliu

Šių metų pirmą pusmetį prekybos centre VCUP esančiose kavinėse ir restoranuose apsilankė 16,95% daugiau...

ES ir Japonija pasirašė laisvos prekybos sutartį 4

ES ir Japonijos lyderiai antradienį pasirašė susitarimą dėl laisvos prekybos. Taip sukuriama didžiausia...

„Maxima Grupei“ „Standard & Poor's“ suteikė BB+ kredito reitingą 6

Obligacijų platinimą planuojančiai mažmeninės prekybos „Maxima Grupei“ reitingų agentūra „Standard & Poor's“...

Rinkos
2018.07.17
Streikuoja „Amazon“ darbuotojai Europoje 3

Ši savaitė interneto prekybos bendrovei „Amazon“ prasidėjo nekaip. Pirmadienį sutriko „Amazon Web Services“...

Technologijos
2018.07.17
„Euroapothecos“ kapitalas didinamas dar 66 mln. Eur

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojamos vaistinių tinklo valdytojos „Euroapotheca“...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 8

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Dėl planuojamų JAV tarifų Kinija pateikė skundą PPO 1

Kinijos komercijos ministerija pirmadienį pranešė, kad valstybė pateikė skundą Pasaulio prekybos...

H&M apyvarta Lietuvoje per metus pasiekė 18,5 mln. Eur

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklas „Hennes & Mauritz“ (H&M) Lietuvoje pirmąjį finansinių metų...

Lietuvos eksportas per metus paaugo 6% 6

Lietuvoje eksportas šiemet sausį–gegužę, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, padidėjo 6%,...

„Jozitos“ pardavimai augo penktadaliu 14

Šilalėje registruota bendrovė „Jozita“, kurios kainodara užtikrina vienas mažiausių degalų kainų, 2017 m.

Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Farmacijos įmonė sėkmę užsitikrino sparčiai reaguodama į sektoriaus pokyčius Rėmėjo turinys 4

25 metų gimtadienį švenčianti UAB „Tamro“ buvo pirmoji nelietuviško kapitalo didmeninė vaistų platinimo įmonė...

Futbolo įtaka: daugiau uždirbo lažybų punktai, prekybininkai ir kavinės 2

Sekmadienį pasibaigiantis pasaulio futbolo čempionatas į šalies lažybų punktus pritraukė rekordinį skaičių...

„Maxima“ nesibylinės dėl vaikams skirtos akcijos

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ nusprendė nebesibylinėti su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba...

Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Burberry“ pardavimai augo, pasiteisino nauja strategija

Didžiausio britų prabangos prekių ženklo „Burberry“ pardavimo pajamos pastarąjį ketvirtį išaugo 3% ir pasiekė...

„McDonald's“ Lietuvoje pernai pasiekė beveik 22,6 mln. Eur apyvartą

Užkandinių „McDonald's“ tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Premier Restaurants“ praėjusiais metais uždirbo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau