Prekybos centrai Lietuvoje pasiekė ribą – metas atsinaujinti

Publikuota: 2018-04-15
Skaičiuojama, kad Lietuvoje iki 2020 m. pabaigos apie 30% viso prekybos centrų ploto sudarys naujai pastatyta, atnaujinta ar išplėsta erdvė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Skaičiuojama, kad Lietuvoje iki 2020 m. pabaigos apie 30% viso prekybos centrų ploto sudarys naujai pastatyta, atnaujinta ar išplėsta erdvė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Per artimiausius kelerius metus Baltijos šalyse planuojama pastatyti, išplėsti ar rekonstruoti daugiau nei 10 laisvalaikio ir prekybos centrų, skaičiuoja nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovės „Newsec“ ekspertai.

„Newsec“ vertinimu, Lietuvoje iki 2020 metų pabaigos apie 30% viso prekybos centrų ploto sudarys naujai pastatyta, atnaujinta ar išplėsta erdvė. Latvijoje šis rodiklis pasieks 50%, Estijoje – 35%.

Pasak Jūratės Gaspariūnienės, „Newsec“ prekybinio turto valdymo grupės vadovės, Lietuvos prekybos centrai pasiekė ciklo ribą – apie 80% prekybinio ploto naudojama jau antrą veiklos dešimtmetį, tad imama kalbėti apie atsinaujinimą. Prekybos centrai braižo įvairiausius scenarijus, nemaža dalis jų organizuoja plėtrą, rengiami nauji projektai.

„Tokio intensyvumo kurį laiką mūsų regione nebuvo“, – pranešime spaudai teigia p. Gaspariūnienė.

nuotrauka::1

330.000 m2 naujo ploto

Štai Kauno prekybos ir pramogų centre „Akropolis“ numatomi restoranų ir pramogų zonos pokyčiai – čia bus atnaujinama maždaug 10.000 m2 užimanti laisvalaikio ir restoranų zona.

VŽ rašė, kad darbai truks iki 1,5 metų, o bendros investicijos sieks apie 10 mln. Eur. Po atnaujinimo Kauno „Akropolio“ laisvalaikio ir restoranų zonoje padaugės esančių viešųjų erdvių – nuo 300 iki daugiau nei 2.000 m2.

Paskutinis aktyvus prekybos centrų atsinaujinimas Lietuvoje vyko 2016 m. pabaigoje, kai atsinaujino ir išsiplėtė Kauno prekybos centras „Mega“– prekybai skirtas plotas padidėjo daugiau nei 40% ir sudaro 83.000 m2, o nuomininkų skaičius išaugo iki 200.

Planuojama, kad iki 2020 m. pabaigos Baltijos šalių mažmeninės prekybos rinkoje atsiras apie 330.000 m2 naujo ploto. Lietuvoje kol kas aktyviausiai kalbama apie Pilaitės prieigose planuojamą pastatyti prekybos centrą „Vilnius Outlet“, kuris sudarys 60.000 m2 bendrojo ploto.

Plėtra kaimyninėse šalyse

„Newsec“ duomenimis, pagal naujų projektų kiekį mažmeninės prekybos sektoriuje Baltijos regione pirmauja Talinas. Šio miesto NT rinką netrukus papildys du nauji dideli prekybos centrai – šiuo metu statomi „T1“ ir„Porto Franco“.

Plėtrą vykdo ir Talino prekybos centras„Ülemiste“, kuriame planuojama įrengti laisvalaikio ir pramogų zoną su kino teatru ir papildoma restoranų bei kavinių zona.

2019 m. numatomas reikšmingas įvykis Latvijos mažmeninės prekybos rinkoje – Rygoje duris atvers prekybos centras „Akropolis“.

Planuojama, kad 98.000 m2 plotą užimančiame prekybos centre 9.000 m2 bus skirti biurų erdvei. Bendra šio projekto vertė – 177 mln. Eur. Paskutinis panašus daugiafunkcinis prekybos ir pramogų centras Rygoje buvo atidarytas prieš dešimtmetį.

2017 m. Rygoje apie plėtrą paskelbė du didieji prekybos centrai – „Alfa“ ir „Origo“. Planuojama, kad centrai bus modernizuojami remiantis pažangiomis technologijomis ir vykdys plėtrą pagal BREEAM sertifikavimo sistemos reikalavimus. Skaičiuojama, kad bendros išlaidos jų plėtrai sieks 110 mln. Eur.

Kitoks prekybos centrų veidas

nuotrauka::2

Ponia Gaspariūnienė mažmeninės prekybos rinkoje įžvelgia ryškėjant tris pagrindines tendencijas. Pirmoji byloja apie pokyčius maisto ir pramogų zonoje.

„Jau kurį laiką diskutuojama apie kavinių ir restoranų zonos užimamą dalį prekybos centruose. Pastaruoju metu vis dažniau sutariama, kad ši erdvė turėtų siekti apie 10–15% nuomotino ploto. Restoranų sektorius nepasiruošęs ir nemato galimybių sėkmingai išnaudoti itin dideles, apie 30 % prekybos centrų ploto užimančias zonas“, – sako „Newsec“ atstovė.

Jos teigimu, atsinaujinantys prekybos centrai taip pat žvalgosi į naujas pramogas, kuriomis galėtų sudominti lankytojus, nes šiuolaikinė, inovacijomis ir internetu intensyviai besinaudojanti karta įpratusi kitaip leisti laisvalaikį.

„Atsižvelgiant į pasaulines tendencijas transformuojama Kauno prekybos ir pramogų centro „Akropolis“ pramogų zona. Planuojama, kad pramogų erdvė atsivers, neliks butaforinių pertvarų ir dekoracijų. Vienas pagrindinių planuojamų 3 aukšte įsikūrusios laisvalaikio zonos akcentų bus miesto aikštė su autentiškais senųjų Kauno miesto pastatų fragmentais.

Planuojama, kad ši erdvė taps parodų, akcijų, degustacijų, sporto varžybų stebėjimo ir kitų bendruomenės susitikimų vieta“, – pasakoja ekspertė.

E. prekybos įtaka

Trečioji tendencija – didėjanti elektroninės prekybos įtaka prekybos centrams.

Pasaulinės tendencijos rodo, kad tradiciniuose prekybos centruose neliks prekybos vietų, kuriose parduodamos daug vietos užimančios prekės – pavyzdžiui vežimėliai vaikams, sodo prekės ir kita didesnių matmenų įranga.

Šios prekės persikels į elektroninę erdvę, o prekybos centruose susitelks kosmetika, maisto prekės, aksesuarai, mados segmento prekės ir kiti gaminiai, kuriuos pirkėjui svarbu paliesti, užuosti, pajausti ar paragauti.

Tarptautinė drabužių mažmeninės prekybos bendrovė „Inditex“ neseniai paskelbė elektroninę prekyba augant apie 41 % per metus. Lietuvoje taip pat fiksuojamas iki 30 % siekantis elektroninės prekybos augimas.

Kartu stebimas ir kitas fenomenas – elektroninės prekybos lyderiai kuria prekybines ekspozicijas su galimybe įsigyti prekių vietoje.

„Nors iki šiol yra daug įvairių spekuliacijų, kad, pavyzdžiui, ilgainiui prekybos centrai virs sandėliais prekių atsiėmimui, tačiau daug objektyvių argumentų šiai nuomonei patvirtinti nėra“, – teigia p. Gaspariūnienė.

Ji mini, kad elektroninė prekyba vis dar užima mažiau nei dešimtdalį prekybos rinkos, o augimo tempai didele dalimi siejami ir su besiplečiančiomis elektroninės prekybos rinkomis.

„Žmogus – sociali būtybė, kuriai svarbu bendrauti, susitikti, klausyti, matyti, liesti. Todėl sudėtinga įsivaizduoti, kad tokios prekės kaip parfumerija ar maistas, kurias pasirenkant svarbus individualus, jutiminis įvertinimas, persikeltų į internetą“, – sako ekspertė. Spalva, medžiagos faktūra ir savybės – daugelio tokių charakteristikų nuo technologijų priklausanti elektroninė prekyba visapusiškai dar negali perteikti.

„Taip pat pardavimo procesui būtinas pirkėjo pasitenkinimas ir momentinis grįžtamas ryšys – kol kas elektroninei prekybai tai sunkiai sprendžiami uždaviniai“, – teigia „Newsec“ prekybinio turto valdymo grupės vadovė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Mituzas: kainos gali kristi tik joms kylant miesto centre 10

Konkurencija kainas tik didina, nes kainos priklauso nuo kvadratinio metro efektyvumo. Jeigu stovėdamas...

Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 1

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Daugėja „Kesko Senukų“ „Proficentrų“

Šią vasarą didžiausią prekybos erdvę „Proficentras1000“ Vilniuje, Savanorių prospekte, atidarę...

„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
„Lidl Lietuvos“ fenomenas: ką rodo finansų ataskaitos Premium 38

Atitraukus žvilgsnį nuo nuosavo kapitalo pelningumo rodiklio, kuris greičiausiai dar gerokai keisis į gerąją...

Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Prie greitkelio Kaune atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1 Premium 3

Kauno UAB „EPRO Group“ atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1, įsikūrusį šalia Vilniaus-Klaipėdos greitkelio.

Statyba ir NT
2018.09.19
„Kaufland“: plėtros planų Lietuvoje neturime 30

Vokietijos prekybos centrų grupei „Schwarz“ priklausantis prekybos tinklas „Kaufland“ VŽ teigia, kad šiame...

Valdžia žada visą puokštę priemonių dėl prekybos tinklų darbo 34

Didinti prekybos tinklų konkurenciją, kviesti užsienio investuotojus, stiprinti smulkųjį ir vidutinį verslą,...

Restoranų pajamas augina ne tik kylančios kainos Premium

Restoranams ir kavinėms 2018-ieji žada būti dar vieni geri metai. Statistikos duomenimis, šiemet sausį–liepą...

TOP 20 restoranų pagal 2017–ųjų pelną ir pajamas Premium 6

2017-ieji kavinėms ir restoranams taip pat buvo geri. Pajamas didino 17-a iš 20-ies į VŽ sudarytą didžiausių...

„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Teismas iš naujo spręs dėl „Rimi“ Vilniuje savininkės ir rangovės ginčo 2

Pirmosios instancijos teismas turės iš naujo nagrinėti bendrovės „BM būstas“, „Rimi“ tinklui nuomojančios...

Statyba ir NT
2018.09.18
Po Lietuvos kritikos „Walmart“ išima iš prekybos sovietinius marškinėlius

Amerikiečių prekybos tinklas „Walmart“ pažadėjo pašalinti iš prekybos drabužius su sovietų simboliais,...

Naujovės logistikoje augina H&M pardavimus: akcijų kaina kyla 1

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklo „Hennes & Mauritz“ (H&M) pardavimai trečiąjį  ketvirtį...

„Novaturo“ apyvarta šiemet išaugo 35%

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugpjūčio...

„Maxima grupė“ Zimnicką perkelia iš Ispanijos į Lenkiją 2

Arūnas Zimnickas, buvęs „Maxima LT“ direktorius, pastaruosius ketverius metus vadovavęs tiems patiems...

Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau