„Pigu“ ir „Barbora“: jau 40% pirkėjų apsiperka telefonu

Publikuota: 2018-04-10
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Interneto prekybininkai fiksuoja augantį srautą pirkėjų, kurie į elektronines parduotuves užsuka ir apsiperka naudodamiesi mobiliais įrenginiais, o kompiuteriais naudojasi vis rečiau. Teigiama, kad Lietuvoje šie pokyčiai vyksta sparčiau nei Latvijoje ir Estijoje.

„Pigu“ grupės rezultatai rodo, kad visose Baltijos šalyse mažėja dalis pirkėjų, kurie internetinėje parduotuvėje lankosi ir perka naudodamiesi kompiuteriais – pastaruosius keičia mobilieji įrenginiai. Teigiama, kad Lietuvoje šie pokyčiai ryškiausi: užpernai lankytojų srautas per mobiliąją programėlę bei mobiliąją aplikaciją nesiekė trečdalio, o 2017 m. per mobilius įrenginius į „Pigu.lt“ parduotuvę atėjo 41 % lankytojų.

„Pigu“ grupei priklausančioje Latvijos „220.lv“ internetinėje parduotuvėje per išmaniuosius telefonus apsilankė 31%, o Estijos „Kaup24.ee“ – 32% visų lankytojų.

„Prognozuojame, kad lankytojų srautas m. parduotuvėje nuosekliai didės ir kitų metų pabaigoje Lietuvoje sieks apie 60%, o Latvijoje ir Estijoje – po 45%“, – pranešime spaudai komentuoja Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė.

Kad vis daugiau pirkėjų apsiperka mobiliaisiais, patvirtina ir Tomas Kibildis, e. parduotuvės „Barbora“ direktorius.

Šiuo metu apie 40% „Barboros“ pirkėjų maistą ir kasdienes prekes įsigyja naudodamiesi mobiliąja programėle. Ši dalis nuosekliai auga ir per metus padidėjo apie 8%. Ypač spartus augimas būna šiltuoju metų laiku, kai daug žmonių ilsisi kompiuterį palikę darbe ar namuose.

„Manau, apsiperkančių mobiliaisiais įrenginiai dalis artimiausioje ateityje tik augs - planuojame, kad 2019 m. jau pusė mūsų pirkėjų pirks naudodami programėlę. Elektroninėje prekyboje, kur klientui svarbiausia greitis, patogumas ir galimybė tai, kas suplanuota, padaryta čia ir dabar, mobiliosios programėlės, be abejo, yra ateitis“, – VŽ komentavo p. Kibildis.

nuotrauka::1left

„Pigu“ atstovė mini, kad mobiliosios parduotuvės tobulinimas buvo viena prioritetinių grupės investicijų krypčių tiek pernai, tiek liks šiais metais.

„Išmanieji telefonai jau yra neatsiejama gyvenimo dalis, ir visi internetiniai verslai bei paslaugos turi adaptuotis. Pavyzdžiui, telefonu žmonės naršo dažniau ir trumpiau nei kompiuteriu, todėl prekių paieška m. parduotuvėje ir kitos funkcijos turi būti paprastesnės, patogesnės. Per praėjusius metus mums pavyko 17% sumažinti laiką, kurį klientas praleidžia norėdamas įsigyti prekę išmaniuoju telefonu“, – pasakoja p. Vilkė.

E. parduotuvės „Pigu.lt“ lankytojų srautų analizė rodo, kad kompiuteriu žmonės daugiau naudojasi (58%) darbo valandomis, tarp 8-18 valandos, o po darbo valandų, prieš darbą ir savaitgaliais žmonės daugiau naudojasi išmaniaisiais telefonais (irgi 58%).

Iš kur ateina vartotojai

Ponia Vilkė pastebi, kad į mobiliąją parduotuvės versiją lankytojai dažniausiai ateina iš socialinių tinklų bei naujienlaiškio. O lankytojai, kurie lankėsi parduotuvėje naudodamiesi kompiuteriu, tikslingai ieškojo prekių arba susidomėjo reklama naujienų portaluose.

„Visose Baltijos šalyse žmonės dažniau naudojasi kompiuteriu, kai ieško stambesnių ir brangesnių daiktų, pavyzdžiui, baldų, skalbimo mašinų ir pan. Mobiliaisiais įrenginiais žmonės dažniau ieško ir perka kvepalus, aksesuarus, telefonus, žaislus, smulkią buitinę techniką arba prekes, dėl kurių kyla didelis subruzdimas – kaip Lietuvoje dėl trispalvių prieš valstybės atkūrimo šimtmečio minėjimą. Tuomet vėliavų žmonės daugiausiai ieškojo naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais“, – pasakoja p. Vilkė.

Sparčiausias augimas – Estijoje

nuotrauka::2right

Pasak jos, per praėjusius metus didėjo ir „Pigu“ grupės internetinių parduotuvių pajamų dalis, gauta iš klientų apsipirkimų išmaniaisiais telefonais. Lietuvos internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ pajamos iš mobiliosios aplikacijos paaugo beveik 70% lyginant su 2016 m., Latvijoje augimas kiek spartesnis ir siekia 95%, tuo tarpu Estijoje augimas sparčiausias – net 156 %. Prognozuojama, kad kiekvienais metais pajamos iš mobiliosios aplikacijos augs vidutiniškai po 2 kartus Lietuvoje bei Latvijoje ir 3 kartus Estijoje.

„Mobiliosios aplikacijos atsisiuntimai į mobiliuosius telefonus taip pat sparčiai auga. Skaičiuojama, jog 2017 m. „pigu.lt“ mobiliąją aplikaciją atsisiuntusių aktyvių vartotojų buvo beveik 100.000, „220.lv“ – apie 20.000, o „kaup24.ee“ – 15.000 vartotojų. Tad jeigu šiandien kas antras vartotojas apsilanko mobiliojoje aplikacijoje, tai po penkerių metų tokių bus apie 70%, t.y. 7 iš 10“, – teigia p. Vilkė.

„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausias e-prekybos rinkos dalyvis Baltijos šalyse.

„Creditinfo“ duomenimis, praėjusiais finansiniais metais, kurie prasidėjo 2016 m. balandžio 1 d. ir baigėsi 2017 m. kovo 31 d., „Pigu.lt“ pajamos Lietuvoje buvo 72 mln. Eur, tai 5% daugiau nei prieš metus, kai jos sudarė 68,5 mln. Eur. Grynieji nuostoliai sudarė 0,5 mln. Eur ir per metus sumažėjo maždaug perpus.

„Barbora“ yra skelbusi, kad preliminariais duomenimis, jos prekių pardavimo pajamos (be PVM) 2017 m. siekė 20,1 mln. Eur ir buvo 36% didesnės nei 2016 m., kai jos sudarė 14,6 mln. Eur. Įmonės 2017 m. veikla buvo nuostolinga, tačiau tokius rezultatus įmonė ir prognozavo iš anksto.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Caffeine“ laimėjo konkursą ir įsikūrė Oslo ligoninėje Premium 2

Lietuviškas kavinių tinklas „Caffeine“, kurį šių metų pradžioje įsigijo Norvegijos bendrovė „Reitan...

Prekyba
16:32
„Alibaba“ Honkongo biržoje gali pritraukti iki 12,9 mlrd. USD

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ per akcijų platinimą Honkongo vertybinių popierių biržoje...

Rinkos
15:21
Perdirbėjai kreipėsi į Vyriausybę – prekybininkų marketingo strategijas vadina nekorektiškomis

Lietuvos mėsos, grūdų perdirbėjų bei paukštininkystės asociacijos kreipėsi į valdžios institucijas „dėl...

Pramonė
13:42
Inovacijos Lietuvoje ir užsienyje: įsigali automatizavimas ir duomenų analitika  Premium

Darbuotojų trūkumas ir nauji efektyvumo tikslai skatina prekybininkus drąsiau kliautis savitarnos...

Prekyba
12:30
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
11:09
Dirbtinio intelekto reikšmė e. prekyboje didėja  Premium

Didžiąją dalį visų e. parduotuvių vartotojų patirties galima automatizuoti naudojantis iš anksto paruoštais...

Prekyba
09:42
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
05:45
Už plastiko maišelių dalinimą nemokamai siūlomos iki 5.000 Eur baudos

Už didesnių plastiko maišelių dalinimą nemokamai prekybininkus siūloma bausti tūkstantinėmis baudomis.

Prekyba
2019.11.19
„Colliers“: laisvalaikio ir pramogų segmente – apstu nišų 

Prekybos centrų plėtotojai žino, kad sėkminga objekto veikla vis labiau priklauso nuo to, kiek išplėtotas...

Prekyba
2019.11.19
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
„Spar“ plėtros strategija: veiksmai Lenkijoje 

Prieš kelerius metus įsitvirtinusi Airijoje, Pietų Afrikos bendrovė „Spar“ puoselėja tolesnius plėtros...

Prekyba
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Lietuvių tinklui „Supersol“ Ispanijoje ieško pirkėjo 1

Liuksemburgo bendrovė „Carson S.a.r.l.“, kurią netiesiogiai kontroliuoja verslininkas Nerijus Numavičius,...

Prekyba
2019.11.18
„Akropolis“ ruošiasi „Jamam“  1

Lapkričio 22-23 dienomis keturių didžiųjų miestų prekybos ir pramogų centruose „Akropolis“ vyks didžiųjų...

Prekyba
2019.11.18
„Lidl“ tvaraus verslo strategijoje – įsipareigojimai iki 2026 m. 2

Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“ paskelbė patikslintą įmonės socialinės atsakomybės strategiją pirkimų...

Prekyba
2019.11.18
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Išleista „Prekybos sektoriaus apžvalga 2019“  1

„Verslo žinios“ pristato leidinį, skirtą prekybininkams ir šiuo verslo sektoriumi besidomintiems žmonėms.

Prekyba
2019.11.18
Latvijoje jau veikia „Rimi Drive“, Lietuvoje – kitąmet 1

Latvijoje atidaryta „Rimi“ elektroninė parduotuvė, kartu pradėjo veikti ir „Rimi Drive“ – čia e. parduotuvės...

Prekyba
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau