„Pigu“ ir „Barbora“: jau 40% pirkėjų apsiperka telefonu

Publikuota: 2018-04-10
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Interneto prekybininkai fiksuoja augantį srautą pirkėjų, kurie į elektronines parduotuves užsuka ir apsiperka naudodamiesi mobiliais įrenginiais, o kompiuteriais naudojasi vis rečiau. Teigiama, kad Lietuvoje šie pokyčiai vyksta sparčiau nei Latvijoje ir Estijoje.

„Pigu“ grupės rezultatai rodo, kad visose Baltijos šalyse mažėja dalis pirkėjų, kurie internetinėje parduotuvėje lankosi ir perka naudodamiesi kompiuteriais – pastaruosius keičia mobilieji įrenginiai. Teigiama, kad Lietuvoje šie pokyčiai ryškiausi: užpernai lankytojų srautas per mobiliąją programėlę bei mobiliąją aplikaciją nesiekė trečdalio, o 2017 m. per mobilius įrenginius į „Pigu.lt“ parduotuvę atėjo 41 % lankytojų.

„Pigu“ grupei priklausančioje Latvijos „220.lv“ internetinėje parduotuvėje per išmaniuosius telefonus apsilankė 31%, o Estijos „Kaup24.ee“ – 32% visų lankytojų.

„Prognozuojame, kad lankytojų srautas m. parduotuvėje nuosekliai didės ir kitų metų pabaigoje Lietuvoje sieks apie 60%, o Latvijoje ir Estijoje – po 45%“, – pranešime spaudai komentuoja Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė.

Kad vis daugiau pirkėjų apsiperka mobiliaisiais, patvirtina ir Tomas Kibildis, e. parduotuvės „Barbora“ direktorius.

Šiuo metu apie 40% „Barboros“ pirkėjų maistą ir kasdienes prekes įsigyja naudodamiesi mobiliąja programėle. Ši dalis nuosekliai auga ir per metus padidėjo apie 8%. Ypač spartus augimas būna šiltuoju metų laiku, kai daug žmonių ilsisi kompiuterį palikę darbe ar namuose.

„Manau, apsiperkančių mobiliaisiais įrenginiai dalis artimiausioje ateityje tik augs - planuojame, kad 2019 m. jau pusė mūsų pirkėjų pirks naudodami programėlę. Elektroninėje prekyboje, kur klientui svarbiausia greitis, patogumas ir galimybė tai, kas suplanuota, padaryta čia ir dabar, mobiliosios programėlės, be abejo, yra ateitis“, – VŽ komentavo p. Kibildis.

nuotrauka::1left

„Pigu“ atstovė mini, kad mobiliosios parduotuvės tobulinimas buvo viena prioritetinių grupės investicijų krypčių tiek pernai, tiek liks šiais metais.

„Išmanieji telefonai jau yra neatsiejama gyvenimo dalis, ir visi internetiniai verslai bei paslaugos turi adaptuotis. Pavyzdžiui, telefonu žmonės naršo dažniau ir trumpiau nei kompiuteriu, todėl prekių paieška m. parduotuvėje ir kitos funkcijos turi būti paprastesnės, patogesnės. Per praėjusius metus mums pavyko 17% sumažinti laiką, kurį klientas praleidžia norėdamas įsigyti prekę išmaniuoju telefonu“, – pasakoja p. Vilkė.

E. parduotuvės „Pigu.lt“ lankytojų srautų analizė rodo, kad kompiuteriu žmonės daugiau naudojasi (58%) darbo valandomis, tarp 8-18 valandos, o po darbo valandų, prieš darbą ir savaitgaliais žmonės daugiau naudojasi išmaniaisiais telefonais (irgi 58%).

Iš kur ateina vartotojai

Ponia Vilkė pastebi, kad į mobiliąją parduotuvės versiją lankytojai dažniausiai ateina iš socialinių tinklų bei naujienlaiškio. O lankytojai, kurie lankėsi parduotuvėje naudodamiesi kompiuteriu, tikslingai ieškojo prekių arba susidomėjo reklama naujienų portaluose.

„Visose Baltijos šalyse žmonės dažniau naudojasi kompiuteriu, kai ieško stambesnių ir brangesnių daiktų, pavyzdžiui, baldų, skalbimo mašinų ir pan. Mobiliaisiais įrenginiais žmonės dažniau ieško ir perka kvepalus, aksesuarus, telefonus, žaislus, smulkią buitinę techniką arba prekes, dėl kurių kyla didelis subruzdimas – kaip Lietuvoje dėl trispalvių prieš valstybės atkūrimo šimtmečio minėjimą. Tuomet vėliavų žmonės daugiausiai ieškojo naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais“, – pasakoja p. Vilkė.

Sparčiausias augimas – Estijoje

nuotrauka::2right

Pasak jos, per praėjusius metus didėjo ir „Pigu“ grupės internetinių parduotuvių pajamų dalis, gauta iš klientų apsipirkimų išmaniaisiais telefonais. Lietuvos internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ pajamos iš mobiliosios aplikacijos paaugo beveik 70% lyginant su 2016 m., Latvijoje augimas kiek spartesnis ir siekia 95%, tuo tarpu Estijoje augimas sparčiausias – net 156 %. Prognozuojama, kad kiekvienais metais pajamos iš mobiliosios aplikacijos augs vidutiniškai po 2 kartus Lietuvoje bei Latvijoje ir 3 kartus Estijoje.

„Mobiliosios aplikacijos atsisiuntimai į mobiliuosius telefonus taip pat sparčiai auga. Skaičiuojama, jog 2017 m. „pigu.lt“ mobiliąją aplikaciją atsisiuntusių aktyvių vartotojų buvo beveik 100.000, „220.lv“ – apie 20.000, o „kaup24.ee“ – 15.000 vartotojų. Tad jeigu šiandien kas antras vartotojas apsilanko mobiliojoje aplikacijoje, tai po penkerių metų tokių bus apie 70%, t.y. 7 iš 10“, – teigia p. Vilkė.

„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausias e-prekybos rinkos dalyvis Baltijos šalyse.

„Creditinfo“ duomenimis, praėjusiais finansiniais metais, kurie prasidėjo 2016 m. balandžio 1 d. ir baigėsi 2017 m. kovo 31 d., „Pigu.lt“ pajamos Lietuvoje buvo 72 mln. Eur, tai 5% daugiau nei prieš metus, kai jos sudarė 68,5 mln. Eur. Grynieji nuostoliai sudarė 0,5 mln. Eur ir per metus sumažėjo maždaug perpus.

„Barbora“ yra skelbusi, kad preliminariais duomenimis, jos prekių pardavimo pajamos (be PVM) 2017 m. siekė 20,1 mln. Eur ir buvo 36% didesnės nei 2016 m., kai jos sudarė 14,6 mln. Eur. Įmonės 2017 m. veikla buvo nuostolinga, tačiau tokius rezultatus įmonė ir prognozavo iš anksto.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Farmacijos įmonė sėkmę užsitikrino sparčiai reaguodama į sektoriaus pokyčius Rėmėjo turinys

25 metų gimtadienį švenčianti UAB „Tamro“ buvo pirmoji nelietuviško kapitalo didmeninė vaistų platinimo įmonė...

Futbolo įtaka: daugiau uždirbo lažybų punktai, prekybininkai ir kavinės 2

Sekmadienį pasibaigiantis pasaulio futbolo čempionatas į šalies lažybų punktus pritraukė rekordinį skaičių...

„Maxima“ nesibylinės dėl vaikams skirtos akcijos

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ nusprendė nebesibylinėti su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba...

Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 1

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Burberry“ pardavimai augo, pasiteisino nauja strategija

Didžiausio britų prabangos prekių ženklo „Burberry“ pardavimo pajamos pastarąjį ketvirtį išaugo 3% ir pasiekė...

„McDonald's“ Lietuvoje pernai pasiekė beveik 22,6 mln. Eur apyvartą

Užkandinių „McDonald's“ tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Premier Restaurants“ praėjusiais metais uždirbo...

PSDF lėšomis bus kompensuojama iki 100% priemokos už vaistus

Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšomis bus kompensuojama didesnė nei iki šiol dalis pacientų...

„Alibaba“ svarsto galimybę investuoti Belgijoje

Jackas Ma, Kinijos elektroninės prekybos milžinės „Alibaba“ įkūrėjas ir generalinis direktorius, ir Charles...

Teismas: Gariūnai su Ūkio ministerija galės bendrauti „laisva forma“ 5

Ūkio ministerijai nepavyko išsireikalauti iš Gariūnų įmonių nei atsakymų į 19 klausimų, nei po 1.000 Eur...

Pramonė
2018.07.13
Po britų „Brexit“ plano – Trumpo abejonės dėl prekybos susitarimo su JAV 4

Jungtinėje Karalystėje (JK) besisvečiuojantis Donaldas Trumpas, JAV prezidentas, teigia, kad laisvos prekybos...

Ryšių su klientais valdymas: „Excel“ Lietuvoje – vis dar karalius Premium 4

Lietuvos verslas naudoja daug skirtingų ryšių su klientais valdymo (CRM) sistemų. Stiprių lyderių pagal...

Technologijos
2018.07.12
„Lidl“ Amerikoje dar nepakartojo sėkmės istorijos 4

Triukšmingai į Jungtines Amerikos Valstijas 2017 m. birželį žengęs Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas...

„ACC Distribution“ ketvirtadaliu padidino pajamas, pelną – 10 kartų

Elektronikos bei buitinės technikos prekių platinimo UAB „ACC Distribution“ praėjusiais metais gavo 224,28...

Technologijos
2018.07.12
Nubaudė įmonę, klaidinusią „Ryanair“ ir „Wizz Air“ klientus

Keli interneto tinklalapiai, tokie kaip „ryanairbilietai.com“, „wizzairbilietai.lt“, „norvegianas.lt“,...

Praėjo metai, atėjo laikas vėl keisti VPĮ 1

Tenka susidurti su perkančiųjų organizacijų sprendimais, kurie remiasi neoficialiais institucijų...

Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
Eksportas padidėjo 2,7%, importas – 8,6% 6

Šių metų gegužę prekių eksportuota už 2,32 mlrd. Eur, importuota – už 2,68 mlrd. Eur. Lyginant su pernai metų...

„Amic Lietuva“ akcininkams išmokės 6,5 mln. Eur 1

Vieną didžiausių degalinių tinklų Lietuvoje valdanti bendrovė „Amic Lietuva“ (buvusi „Lukoil Baltija“)...

„Kesko Senukai“ Baltarusijoje pajamos augo, o pelnas smuko

Statybos ir apdailos medžiagų prekybos grupės „Kesko Senukai Lithuania“ bendrovė „Romos holdingas“,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau