„Pigu“ ir „Barbora“: jau 40% pirkėjų apsiperka telefonu

Publikuota: 2018-04-10
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Interneto prekybininkai fiksuoja augantį srautą pirkėjų, kurie į elektronines parduotuves užsuka ir apsiperka naudodamiesi mobiliais įrenginiais, o kompiuteriais naudojasi vis rečiau. Teigiama, kad Lietuvoje šie pokyčiai vyksta sparčiau nei Latvijoje ir Estijoje.

„Pigu“ grupės rezultatai rodo, kad visose Baltijos šalyse mažėja dalis pirkėjų, kurie internetinėje parduotuvėje lankosi ir perka naudodamiesi kompiuteriais – pastaruosius keičia mobilieji įrenginiai. Teigiama, kad Lietuvoje šie pokyčiai ryškiausi: užpernai lankytojų srautas per mobiliąją programėlę bei mobiliąją aplikaciją nesiekė trečdalio, o 2017 m. per mobilius įrenginius į „Pigu.lt“ parduotuvę atėjo 41 % lankytojų.

„Pigu“ grupei priklausančioje Latvijos „220.lv“ internetinėje parduotuvėje per išmaniuosius telefonus apsilankė 31%, o Estijos „Kaup24.ee“ – 32% visų lankytojų.

„Prognozuojame, kad lankytojų srautas m. parduotuvėje nuosekliai didės ir kitų metų pabaigoje Lietuvoje sieks apie 60%, o Latvijoje ir Estijoje – po 45%“, – pranešime spaudai komentuoja Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė.

Kad vis daugiau pirkėjų apsiperka mobiliaisiais, patvirtina ir Tomas Kibildis, e. parduotuvės „Barbora“ direktorius.

Šiuo metu apie 40% „Barboros“ pirkėjų maistą ir kasdienes prekes įsigyja naudodamiesi mobiliąja programėle. Ši dalis nuosekliai auga ir per metus padidėjo apie 8%. Ypač spartus augimas būna šiltuoju metų laiku, kai daug žmonių ilsisi kompiuterį palikę darbe ar namuose.

„Manau, apsiperkančių mobiliaisiais įrenginiai dalis artimiausioje ateityje tik augs - planuojame, kad 2019 m. jau pusė mūsų pirkėjų pirks naudodami programėlę. Elektroninėje prekyboje, kur klientui svarbiausia greitis, patogumas ir galimybė tai, kas suplanuota, padaryta čia ir dabar, mobiliosios programėlės, be abejo, yra ateitis“, – VŽ komentavo p. Kibildis.

nuotrauka::1left

„Pigu“ atstovė mini, kad mobiliosios parduotuvės tobulinimas buvo viena prioritetinių grupės investicijų krypčių tiek pernai, tiek liks šiais metais.

„Išmanieji telefonai jau yra neatsiejama gyvenimo dalis, ir visi internetiniai verslai bei paslaugos turi adaptuotis. Pavyzdžiui, telefonu žmonės naršo dažniau ir trumpiau nei kompiuteriu, todėl prekių paieška m. parduotuvėje ir kitos funkcijos turi būti paprastesnės, patogesnės. Per praėjusius metus mums pavyko 17% sumažinti laiką, kurį klientas praleidžia norėdamas įsigyti prekę išmaniuoju telefonu“, – pasakoja p. Vilkė.

E. parduotuvės „Pigu.lt“ lankytojų srautų analizė rodo, kad kompiuteriu žmonės daugiau naudojasi (58%) darbo valandomis, tarp 8-18 valandos, o po darbo valandų, prieš darbą ir savaitgaliais žmonės daugiau naudojasi išmaniaisiais telefonais (irgi 58%).

Iš kur ateina vartotojai

Ponia Vilkė pastebi, kad į mobiliąją parduotuvės versiją lankytojai dažniausiai ateina iš socialinių tinklų bei naujienlaiškio. O lankytojai, kurie lankėsi parduotuvėje naudodamiesi kompiuteriu, tikslingai ieškojo prekių arba susidomėjo reklama naujienų portaluose.

„Visose Baltijos šalyse žmonės dažniau naudojasi kompiuteriu, kai ieško stambesnių ir brangesnių daiktų, pavyzdžiui, baldų, skalbimo mašinų ir pan. Mobiliaisiais įrenginiais žmonės dažniau ieško ir perka kvepalus, aksesuarus, telefonus, žaislus, smulkią buitinę techniką arba prekes, dėl kurių kyla didelis subruzdimas – kaip Lietuvoje dėl trispalvių prieš valstybės atkūrimo šimtmečio minėjimą. Tuomet vėliavų žmonės daugiausiai ieškojo naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais“, – pasakoja p. Vilkė.

Sparčiausias augimas – Estijoje

nuotrauka::2right

Pasak jos, per praėjusius metus didėjo ir „Pigu“ grupės internetinių parduotuvių pajamų dalis, gauta iš klientų apsipirkimų išmaniaisiais telefonais. Lietuvos internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ pajamos iš mobiliosios aplikacijos paaugo beveik 70% lyginant su 2016 m., Latvijoje augimas kiek spartesnis ir siekia 95%, tuo tarpu Estijoje augimas sparčiausias – net 156 %. Prognozuojama, kad kiekvienais metais pajamos iš mobiliosios aplikacijos augs vidutiniškai po 2 kartus Lietuvoje bei Latvijoje ir 3 kartus Estijoje.

„Mobiliosios aplikacijos atsisiuntimai į mobiliuosius telefonus taip pat sparčiai auga. Skaičiuojama, jog 2017 m. „pigu.lt“ mobiliąją aplikaciją atsisiuntusių aktyvių vartotojų buvo beveik 100.000, „220.lv“ – apie 20.000, o „kaup24.ee“ – 15.000 vartotojų. Tad jeigu šiandien kas antras vartotojas apsilanko mobiliojoje aplikacijoje, tai po penkerių metų tokių bus apie 70%, t.y. 7 iš 10“, – teigia p. Vilkė.

„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausias e-prekybos rinkos dalyvis Baltijos šalyse.

„Creditinfo“ duomenimis, praėjusiais finansiniais metais, kurie prasidėjo 2016 m. balandžio 1 d. ir baigėsi 2017 m. kovo 31 d., „Pigu.lt“ pajamos Lietuvoje buvo 72 mln. Eur, tai 5% daugiau nei prieš metus, kai jos sudarė 68,5 mln. Eur. Grynieji nuostoliai sudarė 0,5 mln. Eur ir per metus sumažėjo maždaug perpus.

„Barbora“ yra skelbusi, kad preliminariais duomenimis, jos prekių pardavimo pajamos (be PVM) 2017 m. siekė 20,1 mln. Eur ir buvo 36% didesnės nei 2016 m., kai jos sudarė 14,6 mln. Eur. Įmonės 2017 m. veikla buvo nuostolinga, tačiau tokius rezultatus įmonė ir prognozavo iš anksto.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Daugiausiai uždirbęs Lietuvos advokatas pernai gavo 2,2 mln. Eur pajamų 6

2,214 mln. Eur – tokios buvo didžiausios vieno Lietuvos advokato 2017 m. apmokestinamosios pajamos, rodo...

„Tesco“ pristato naują žemų kainų parduotuvių formatą 1

Pagrindinis Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos tinklas „Tesco“ žengia koja kojon su sparčiai...

Religinis turizmas – vien popiežiaus vizito gali nepakakti

Rengiantis popiežiaus Pranciškaus vizitui, susigriebta, kad religinio ir piligriminio turizmo niša mūsų...

Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 4

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Kur daugiausia užsienyje keliavo Lietuvos gyventojai II ketv.

Į užsienį 2018 m. antrąjį ketvirtį keliavo 507.400 šalies gyventojų, arba 9,4% daugiau nei per tą patį 2017...

Po Lietuvą gyventojai šiemet keliavo daugiau, vienai kelionei išleido vidutiniškai 56 Eur

Šalies gyventojų kelionių su viena ir daugiau nakvynių skaičius 2018 m. pirmąjį pusmetį, palyginti su tuo...

Keserauskas: kai kurie ribojimai gali atšaldyti norą imtis verslo Premium 5

Lietuvoje, kaip įprasta rinkos ekonomikos šalyse, natūralus verslo, įskaitant ir prekybos tinklus, augimas...

Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Mituzas: kainos gali kristi tik joms kylant miesto centre 11

Konkurencija kainas tik didina, nes kainos priklauso nuo kvadratinio metro efektyvumo. Jeigu stovėdamas...

Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 4

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Daugėja „Kesko Senukų“ „Proficentrų“

Šią vasarą didžiausią prekybos erdvę „Proficentras1000“ Vilniuje, Savanorių prospekte, atidarę...

„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
„Lidl Lietuvos“ fenomenas: ką rodo finansų ataskaitos Premium 39

Atitraukus žvilgsnį nuo nuosavo kapitalo pelningumo rodiklio, kuris greičiausiai dar gerokai keisis į gerąją...

Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Prie greitkelio Kaune atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1 Premium 3

Kauno UAB „EPRO Group“ atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1, įsikūrusį šalia Vilniaus-Klaipėdos greitkelio.

Statyba ir NT
2018.09.19
„Kaufland“: plėtros planų Lietuvoje neturime 31

Vokietijos prekybos centrų grupei „Schwarz“ priklausantis prekybos tinklas „Kaufland“ VŽ teigia, kad šiame...

Valdžia žada visą puokštę priemonių dėl prekybos tinklų darbo 34

Didinti prekybos tinklų konkurenciją, kviesti užsienio investuotojus, stiprinti smulkųjį ir vidutinį verslą,...

Restoranų pajamas augina ne tik kylančios kainos Premium

Restoranams ir kavinėms 2018-ieji žada būti dar vieni geri metai. Statistikos duomenimis, šiemet sausį–liepą...

TOP 20 restoranų pagal 2017–ųjų pelną ir pajamas Premium 6

2017-ieji kavinėms ir restoranams taip pat buvo geri. Pajamas didino 17-a iš 20-ies į VŽ sudarytą didžiausių...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau