„Pigu“ ir „Barbora“: jau 40% pirkėjų apsiperka telefonu

Publikuota: 2018-04-10
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Interneto prekybininkai fiksuoja augantį srautą pirkėjų, kurie į elektronines parduotuves užsuka ir apsiperka naudodamiesi mobiliais įrenginiais, o kompiuteriais naudojasi vis rečiau. Teigiama, kad Lietuvoje šie pokyčiai vyksta sparčiau nei Latvijoje ir Estijoje.

„Pigu“ grupės rezultatai rodo, kad visose Baltijos šalyse mažėja dalis pirkėjų, kurie internetinėje parduotuvėje lankosi ir perka naudodamiesi kompiuteriais – pastaruosius keičia mobilieji įrenginiai. Teigiama, kad Lietuvoje šie pokyčiai ryškiausi: užpernai lankytojų srautas per mobiliąją programėlę bei mobiliąją aplikaciją nesiekė trečdalio, o 2017 m. per mobilius įrenginius į „Pigu.lt“ parduotuvę atėjo 41 % lankytojų.

„Pigu“ grupei priklausančioje Latvijos „220.lv“ internetinėje parduotuvėje per išmaniuosius telefonus apsilankė 31%, o Estijos „Kaup24.ee“ – 32% visų lankytojų.

„Prognozuojame, kad lankytojų srautas m. parduotuvėje nuosekliai didės ir kitų metų pabaigoje Lietuvoje sieks apie 60%, o Latvijoje ir Estijoje – po 45%“, – pranešime spaudai komentuoja Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė.

Kad vis daugiau pirkėjų apsiperka mobiliaisiais, patvirtina ir Tomas Kibildis, e. parduotuvės „Barbora“ direktorius.

Šiuo metu apie 40% „Barboros“ pirkėjų maistą ir kasdienes prekes įsigyja naudodamiesi mobiliąja programėle. Ši dalis nuosekliai auga ir per metus padidėjo apie 8%. Ypač spartus augimas būna šiltuoju metų laiku, kai daug žmonių ilsisi kompiuterį palikę darbe ar namuose.

„Manau, apsiperkančių mobiliaisiais įrenginiai dalis artimiausioje ateityje tik augs - planuojame, kad 2019 m. jau pusė mūsų pirkėjų pirks naudodami programėlę. Elektroninėje prekyboje, kur klientui svarbiausia greitis, patogumas ir galimybė tai, kas suplanuota, padaryta čia ir dabar, mobiliosios programėlės, be abejo, yra ateitis“, – VŽ komentavo p. Kibildis.

nuotrauka::1left

„Pigu“ atstovė mini, kad mobiliosios parduotuvės tobulinimas buvo viena prioritetinių grupės investicijų krypčių tiek pernai, tiek liks šiais metais.

„Išmanieji telefonai jau yra neatsiejama gyvenimo dalis, ir visi internetiniai verslai bei paslaugos turi adaptuotis. Pavyzdžiui, telefonu žmonės naršo dažniau ir trumpiau nei kompiuteriu, todėl prekių paieška m. parduotuvėje ir kitos funkcijos turi būti paprastesnės, patogesnės. Per praėjusius metus mums pavyko 17% sumažinti laiką, kurį klientas praleidžia norėdamas įsigyti prekę išmaniuoju telefonu“, – pasakoja p. Vilkė.

E. parduotuvės „Pigu.lt“ lankytojų srautų analizė rodo, kad kompiuteriu žmonės daugiau naudojasi (58%) darbo valandomis, tarp 8-18 valandos, o po darbo valandų, prieš darbą ir savaitgaliais žmonės daugiau naudojasi išmaniaisiais telefonais (irgi 58%).

Iš kur ateina vartotojai

Ponia Vilkė pastebi, kad į mobiliąją parduotuvės versiją lankytojai dažniausiai ateina iš socialinių tinklų bei naujienlaiškio. O lankytojai, kurie lankėsi parduotuvėje naudodamiesi kompiuteriu, tikslingai ieškojo prekių arba susidomėjo reklama naujienų portaluose.

„Visose Baltijos šalyse žmonės dažniau naudojasi kompiuteriu, kai ieško stambesnių ir brangesnių daiktų, pavyzdžiui, baldų, skalbimo mašinų ir pan. Mobiliaisiais įrenginiais žmonės dažniau ieško ir perka kvepalus, aksesuarus, telefonus, žaislus, smulkią buitinę techniką arba prekes, dėl kurių kyla didelis subruzdimas – kaip Lietuvoje dėl trispalvių prieš valstybės atkūrimo šimtmečio minėjimą. Tuomet vėliavų žmonės daugiausiai ieškojo naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais“, – pasakoja p. Vilkė.

Sparčiausias augimas – Estijoje

nuotrauka::2right

Pasak jos, per praėjusius metus didėjo ir „Pigu“ grupės internetinių parduotuvių pajamų dalis, gauta iš klientų apsipirkimų išmaniaisiais telefonais. Lietuvos internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ pajamos iš mobiliosios aplikacijos paaugo beveik 70% lyginant su 2016 m., Latvijoje augimas kiek spartesnis ir siekia 95%, tuo tarpu Estijoje augimas sparčiausias – net 156 %. Prognozuojama, kad kiekvienais metais pajamos iš mobiliosios aplikacijos augs vidutiniškai po 2 kartus Lietuvoje bei Latvijoje ir 3 kartus Estijoje.

„Mobiliosios aplikacijos atsisiuntimai į mobiliuosius telefonus taip pat sparčiai auga. Skaičiuojama, jog 2017 m. „pigu.lt“ mobiliąją aplikaciją atsisiuntusių aktyvių vartotojų buvo beveik 100.000, „220.lv“ – apie 20.000, o „kaup24.ee“ – 15.000 vartotojų. Tad jeigu šiandien kas antras vartotojas apsilanko mobiliojoje aplikacijoje, tai po penkerių metų tokių bus apie 70%, t.y. 7 iš 10“, – teigia p. Vilkė.

„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausias e-prekybos rinkos dalyvis Baltijos šalyse.

„Creditinfo“ duomenimis, praėjusiais finansiniais metais, kurie prasidėjo 2016 m. balandžio 1 d. ir baigėsi 2017 m. kovo 31 d., „Pigu.lt“ pajamos Lietuvoje buvo 72 mln. Eur, tai 5% daugiau nei prieš metus, kai jos sudarė 68,5 mln. Eur. Grynieji nuostoliai sudarė 0,5 mln. Eur ir per metus sumažėjo maždaug perpus.

„Barbora“ yra skelbusi, kad preliminariais duomenimis, jos prekių pardavimo pajamos (be PVM) 2017 m. siekė 20,1 mln. Eur ir buvo 36% didesnės nei 2016 m., kai jos sudarė 14,6 mln. Eur. Įmonės 2017 m. veikla buvo nuostolinga, tačiau tokius rezultatus įmonė ir prognozavo iš anksto.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium 1

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

„Pigu“ naujus terminalus įrengė „Rimi“ parduotuvėse

Sparčiai besiplečianti elektroninė parduotuvė „Pigu“ pasiūlė naują prekių atsiėmimo būdą – „Pigu“ terminalus.

Lietuvių kuriamas sprendimas sutrumpins PVM susigrąžinimą iki kelių minučių Premium

Iš JAV ar Azijos į ES valstybes atvykę turistai čia išleidžia vis daugiau pinigų, tačiau kad galėtų...

„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą 1

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
2018.12.14
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

Baltijos šalių vartojimas artėja prie ES vidurkio 7

Trijų Baltijos šalių vartojimas artėja prie Europos Sąjungos (ES) vidurkio, o daugiausiai regione išleidžia...

Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
2018.12.14
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.14
„Pigu“ grupės nuostoliai praėjusiais metais išaugo 5 kartus 19

Baltijos šalių elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“, lapkritį paskelbusi apie susijungimą su  Lenkijos e.

Buvęs „VP grupės“ narys G. Marcinkevičius žada plėsti verslą 5

Buvęs „VP grupės“ akcininkas verslininkas Gintaras Marcinkevičius ketina plėsti verslą, tačiau detalių kol...

Verslo aplinka
2018.12.13
Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 4

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

„Deeper“ pataria: nori išvengti kopijų – pasirūpink prekių ženklo apsauga Rėmėjo turinys 2

Daugeliui pasaulio žvejų pažįstama UAB „Deeper“ pirmąjį produktą – išmanųjį sonarą – pristatė vos 2012 m., o...

Vadyba
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13
Registrų centras pradeda diskusijas su visuomene dėl duomenų atvėrimo 4

150 naujų atvirų duomenų rinkinių, brandesnis aktualios statistikos pateikimas ir prasidedančios nuolatinės...

Bankai: pirkimo bumas prasidėjo, e. prekybininkų įplaukos auga Premium 2

Metų pabaigoje labiausiai išauga įvairius dovanų kuponus ar paslaugas siūlančių e. parduotuvių apyvarta, tam...

„Amazon“ dairosi vietos fizinei parduotuvei Londone

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“ turi plėtros planų Europoje. Apie „Amazon“ ketinimus ateities...

Rinkos tendencijos nulėmė veiklos modernizavimą Rėmėjo turinys

UAB „Baltic Refrigeration Group“, mažmeninės ir didmeninės prekybos kondicionavimo sistemomis ir jų priedais...

Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
„Vilniaus prekyba“ ketina įsigyti mokėjimų įmonę „Sollo“

Verslininko Nerijaus Numavičiaus valdoma viena didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ už...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau