„Pigu“ ir „Barbora“: jau 40% pirkėjų apsiperka telefonu

Publikuota: 2018-04-10
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Interneto prekybininkai fiksuoja augantį srautą pirkėjų, kurie į elektronines parduotuves užsuka ir apsiperka naudodamiesi mobiliais įrenginiais, o kompiuteriais naudojasi vis rečiau. Teigiama, kad Lietuvoje šie pokyčiai vyksta sparčiau nei Latvijoje ir Estijoje.

„Pigu“ grupės rezultatai rodo, kad visose Baltijos šalyse mažėja dalis pirkėjų, kurie internetinėje parduotuvėje lankosi ir perka naudodamiesi kompiuteriais – pastaruosius keičia mobilieji įrenginiai. Teigiama, kad Lietuvoje šie pokyčiai ryškiausi: užpernai lankytojų srautas per mobiliąją programėlę bei mobiliąją aplikaciją nesiekė trečdalio, o 2017 m. per mobilius įrenginius į „Pigu.lt“ parduotuvę atėjo 41 % lankytojų.

„Pigu“ grupei priklausančioje Latvijos „220.lv“ internetinėje parduotuvėje per išmaniuosius telefonus apsilankė 31%, o Estijos „Kaup24.ee“ – 32% visų lankytojų.

„Prognozuojame, kad lankytojų srautas m. parduotuvėje nuosekliai didės ir kitų metų pabaigoje Lietuvoje sieks apie 60%, o Latvijoje ir Estijoje – po 45%“, – pranešime spaudai komentuoja Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė.

Kad vis daugiau pirkėjų apsiperka mobiliaisiais, patvirtina ir Tomas Kibildis, e. parduotuvės „Barbora“ direktorius.

Šiuo metu apie 40% „Barboros“ pirkėjų maistą ir kasdienes prekes įsigyja naudodamiesi mobiliąja programėle. Ši dalis nuosekliai auga ir per metus padidėjo apie 8%. Ypač spartus augimas būna šiltuoju metų laiku, kai daug žmonių ilsisi kompiuterį palikę darbe ar namuose.

„Manau, apsiperkančių mobiliaisiais įrenginiai dalis artimiausioje ateityje tik augs - planuojame, kad 2019 m. jau pusė mūsų pirkėjų pirks naudodami programėlę. Elektroninėje prekyboje, kur klientui svarbiausia greitis, patogumas ir galimybė tai, kas suplanuota, padaryta čia ir dabar, mobiliosios programėlės, be abejo, yra ateitis“, – VŽ komentavo p. Kibildis.

nuotrauka::1left

„Pigu“ atstovė mini, kad mobiliosios parduotuvės tobulinimas buvo viena prioritetinių grupės investicijų krypčių tiek pernai, tiek liks šiais metais.

„Išmanieji telefonai jau yra neatsiejama gyvenimo dalis, ir visi internetiniai verslai bei paslaugos turi adaptuotis. Pavyzdžiui, telefonu žmonės naršo dažniau ir trumpiau nei kompiuteriu, todėl prekių paieška m. parduotuvėje ir kitos funkcijos turi būti paprastesnės, patogesnės. Per praėjusius metus mums pavyko 17% sumažinti laiką, kurį klientas praleidžia norėdamas įsigyti prekę išmaniuoju telefonu“, – pasakoja p. Vilkė.

E. parduotuvės „Pigu.lt“ lankytojų srautų analizė rodo, kad kompiuteriu žmonės daugiau naudojasi (58%) darbo valandomis, tarp 8-18 valandos, o po darbo valandų, prieš darbą ir savaitgaliais žmonės daugiau naudojasi išmaniaisiais telefonais (irgi 58%).

Iš kur ateina vartotojai

Ponia Vilkė pastebi, kad į mobiliąją parduotuvės versiją lankytojai dažniausiai ateina iš socialinių tinklų bei naujienlaiškio. O lankytojai, kurie lankėsi parduotuvėje naudodamiesi kompiuteriu, tikslingai ieškojo prekių arba susidomėjo reklama naujienų portaluose.

„Visose Baltijos šalyse žmonės dažniau naudojasi kompiuteriu, kai ieško stambesnių ir brangesnių daiktų, pavyzdžiui, baldų, skalbimo mašinų ir pan. Mobiliaisiais įrenginiais žmonės dažniau ieško ir perka kvepalus, aksesuarus, telefonus, žaislus, smulkią buitinę techniką arba prekes, dėl kurių kyla didelis subruzdimas – kaip Lietuvoje dėl trispalvių prieš valstybės atkūrimo šimtmečio minėjimą. Tuomet vėliavų žmonės daugiausiai ieškojo naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais“, – pasakoja p. Vilkė.

Sparčiausias augimas – Estijoje

nuotrauka::2right

Pasak jos, per praėjusius metus didėjo ir „Pigu“ grupės internetinių parduotuvių pajamų dalis, gauta iš klientų apsipirkimų išmaniaisiais telefonais. Lietuvos internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ pajamos iš mobiliosios aplikacijos paaugo beveik 70% lyginant su 2016 m., Latvijoje augimas kiek spartesnis ir siekia 95%, tuo tarpu Estijoje augimas sparčiausias – net 156 %. Prognozuojama, kad kiekvienais metais pajamos iš mobiliosios aplikacijos augs vidutiniškai po 2 kartus Lietuvoje bei Latvijoje ir 3 kartus Estijoje.

„Mobiliosios aplikacijos atsisiuntimai į mobiliuosius telefonus taip pat sparčiai auga. Skaičiuojama, jog 2017 m. „pigu.lt“ mobiliąją aplikaciją atsisiuntusių aktyvių vartotojų buvo beveik 100.000, „220.lv“ – apie 20.000, o „kaup24.ee“ – 15.000 vartotojų. Tad jeigu šiandien kas antras vartotojas apsilanko mobiliojoje aplikacijoje, tai po penkerių metų tokių bus apie 70%, t.y. 7 iš 10“, – teigia p. Vilkė.

„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausias e-prekybos rinkos dalyvis Baltijos šalyse.

„Creditinfo“ duomenimis, praėjusiais finansiniais metais, kurie prasidėjo 2016 m. balandžio 1 d. ir baigėsi 2017 m. kovo 31 d., „Pigu.lt“ pajamos Lietuvoje buvo 72 mln. Eur, tai 5% daugiau nei prieš metus, kai jos sudarė 68,5 mln. Eur. Grynieji nuostoliai sudarė 0,5 mln. Eur ir per metus sumažėjo maždaug perpus.

„Barbora“ yra skelbusi, kad preliminariais duomenimis, jos prekių pardavimo pajamos (be PVM) 2017 m. siekė 20,1 mln. Eur ir buvo 36% didesnės nei 2016 m., kai jos sudarė 14,6 mln. Eur. Įmonės 2017 m. veikla buvo nuostolinga, tačiau tokius rezultatus įmonė ir prognozavo iš anksto.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kol atidarė prancūziškų produktų krautuvėlę, nuėjo kryžiaus kelius Premium 1

„Jei būtume žinoję, kiek reikia atlikti visokiausių formalumų, kažin ar ši krautuvėlė egzistuotų. Tačiau...

Gazelė
05:45
„Kesko Senukai Digital“ gavo 4.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą 1

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nubaudė UAB „Kesko Senukai Digital“ dėl vykdytos...

Prekyba
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 6

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 1

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
Nematoma prekybos tinklų pusė: sprendimai, mažinantys energijos vartojimą Verslo tribūna

Praktika rodo, kad įmonės gali sumažinti energijos sąnaudas iki 20% atlikdamos paprastus pakeitimus. Tai...

Prekyba
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Tikslūs algoritmai Turkijos prekybininkei „Migros Ticaret“ garantuoja augimą Premium

Turkijos ekonomikai pastaruoju metu tenka įveikti nemažai iššūkių, tačiau sparčiai augančio antro didžiausio...

Prekyba
2019.07.18
Vyno ir degtinės butelių įtraukimo į užstato sistemą klausimą atidėjo 2

Trečiadienį posėdžiavęs Seimo Aplinkos apsaugos komitetas vėl nepriėmė sprendimo dėl įstatymo projekto,...

Paslaugos
2019.07.17
Verslas kyla prieš iniciatyvą į taromatus rinkti vyno bei degtinės butelius Premium 24

Šiandien Seimo Aplinkos komitetas spręs, ar įjungti žalią šviesą Seimo narės Virginijos Vingrienės...

Paslaugos
2019.07.17
„Biosalą“ pardavę akcininkai įsigytų kasdienių prekių distribucijos ar gamybos įmonę Premium

Rengdamasi didžiausio pasaulyje prekybininko „Amazon“ plėtrai į Lietuvą – o tai galėtų įvykti ir artimiausių...

Prekyba
2019.07.17
Miestiečiai tampa pažangiais daržininkais – „iškankintų“ augalų jiems nereikia Premium

Stiprėjanti sveikos gyvensenos mada augina sėklų ir sodo bei daržo reikmenų prekybininkų apyvartas. Nesvarbu,...

Gazelė
2019.07.17
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
Prekybininkams nebereikia pildyti kasos aparatų žurnalų 1

Nuo liepos 2 d. nebeprivaloma kiekvienos kasos aparato naudojimo dienos pradžioje ir pabaigoje žurnalą...

Prekyba
2019.07.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau