„Varėnos pienelio“ istorija: kaip provincijos pieninė tapo konkurencinga eksportuotoja

Publikuota: 2018-03-28
Bendrovei „Varėnos pienelis“ vadovaujanti Jolanta Kuzminienė savo idėjomis prisideda prie visų gamyklos procesų.  (Augustės Smailytės nuotr.)
Bendrovei „Varėnos pienelis“ vadovaujanti Jolanta Kuzminienė savo idėjomis prisideda prie visų gamyklos procesų. (Augustės Smailytės nuotr.)

Prieš septynerius metus, kai dabartinė „Varėnos pienelio“ vadovė Jolanta Kuzminienė atėjo dirbti į įmonę, ši buvo ant bankroto ribos. Atrodė, perspektyvų nei šalies, nei užsienio rinkose nėra. Šiandien bendradarbiaujama su kone visais šalies mažmeniniais prekybininkais, o gamyklos produkcija su „Lidl“ prekės ženklais keliauja į šio tinklo parduotuves Lietuvoje, Lenkijoje, Čekijoje, Anglijoje ir kitose užsienio šalyse.

Dvejus metus bendrovei „Varėnos pienelis“ vadovaujanti J. Kuzminienė su apgailestavimu prisipažįsta: kasdien prie automobilio vairo ji praleidžia mažiausiai po keturias valandas, t. y. kiekvieną  darbo savaitę – beveik po parą. Kasdienis važinėjimas iš Vilniaus į Varėną ir atgal kartais išties vargina, tačiau direktorė įsitikinusi – profesiniai iššūkiai, su kuriais tenka susidurti stovint prie gamyklos vairo, atperka visus nepatogumus.  

nuotrauka::1 left

Gera ten, kur sunku

Per pastaruosius dvidešimt metų tai – jau ketvirtoji gamykla, kurioje J. Kuzminienė darbuojasi užimdama vadovaujančias pareigas. Tiesa, anksčiau žuvies bei mėsos gamyklose ji dirbo eksporto vadove. Prieš septynerius metus „Varėnos pienelyje“ savo karjerą pradėjo kaip komercijos direktorė, o štai jau dvejus vadovauja visai 140 žmonių komandai.

Kuo sunkiau ir kuo didesni iššūkiai laukia darbe, tuo didesnis pasitenkinimas juos įveikus. Jolanta įsitikinusi: ji negalėtų nuo pat ryto iki vakaro dirbti vien užsidariusi savo kabinete. Vienoje iš gamyklų jai buvo pasiūlytas analitikės darbas – pamėgino, tačiau ištvėrė vos devynis mėnesius. Nuolatinis sėdėjimas vienoje vietoje, prie kompiuterio – tikrai ne jos prigimčiai. Jolantai labiausiai patinka darbuotis gamykloje – ne tik dirbti su darbuotojų komanda, bet ir tiesiogiai dalyvauti įvairių produktų kūrimo procese. O tai yra itin dinamiška kūryba.

nuotrauka::2 right

„Gamykla – tai tokia vieta, kur kasdien vykdamas nežinai, kas tavęs laukia. Gamykla sena, todėl dažni įrenginių gedimai ir kiti sunkiai iš anksto prognozuojami rūpesčiai, kuriuos reikia čia ir dabar skubiai išspręsti. Bet man patinka dirbti ten, kur sunku. Kai ateini darbuotis į puikiai veikiantį objektą, kur viskas jau sukurta ir sklandžiai veikia, pagrindinė tavo užduotis – nesugadinti prieš tai padaryto kitų kolegų įdirbio. O aš visur darbą pradėdavau esant sudėtingoms situacijoms: vos atėjus reikėjo steigti visiškai naujus skyrius, surinkti naują komandą, atidaryti pirmuosius kelius eksporto rinkoms arba išvis pastatyti gamyklą ant kojų“, - pasakojo J. Kuzminienė.

Reikia vis daugiau fantazijos

Dabar įmonė rinkoje veikia jau 12 metus – šiandien bendradarbiauja su kone visais Lietuvoje veikiančiais prekybos tinklais bei mažesnėmis parduotuvėmis. Prieš beveik septynerius metus, kai J. Kuzminienė atėjo dirbti į „Varėnos pienelį“, įmonė buvo ant bankroto ribos – tuščios sąskaitos, įsiskolinimai klientams – milžiniški, atrodė, nėra jokių perspektyvų šalies ar užsienio rinkose.

Pieno produktus, daugiausia sūrelius, sūrius, jogurtus „Varėnos pienelis“ gamina ir su savo prekės ženklu „Aistė“, ir privatiems prekės ženklams Lietuvoje bei užsienyje. Pastaroji produkcijos dalis – daugiausia saldūs varškės sūreliai privatiems prekybos tinklų ar didmenininkų prekės ženklams – užima didžiąją produkcijos dalį.

„Koncentruotis ties privačiais ženklais nusprendėme prieš 6 metus, nes dėl didelės pieno perdirbėjų koncentracijos Lietuvoje, čia gana sudėtinga užimti reikšmingesnę rinkos dalį neinvestuojant didelių lėšų į savo prekės ženklo vystymą bei populiarinimą. Tad glaudus bendradarbiavimas su prekybos tinklais tikrai turi savo pliusų, ir ne vieną.

nuotrauka::3 left

Tačiau šiandien tikrai negaliu pasakyti, kad per visus septynerius metus, kol čia dirbu, būtų buvę bent vieni metai, kada būtume galėję atsipalaiduoti. Šiame versle nėra taip, kad susitvarkei ir atsikvėpei. Kiekvieną dieną dirbu įtampoje – mūsų gamykla nedidelė, konkurentai stiprūs, bet kokie rinkos pokyčiai daro mums didelę įtaką. Pienu ar įprasta varške rinkoje jau nieko nebenustebinsi, o ir kaina su didžiaisiais gamintojais nepakonkuruosi – kasdien reikia vis daugiau fantazijos ir pastangų, kad būtum geidžiamas, populiarus ir paklausus“, – įsitikinusi J. Kuzminienė.

Atvėrė užsienio rinkas

Prieš dvejus metus „Varėnos pienelis“ pradėjo bendradarbiavimą su prekybos centru „Lidl“ – jis atvėrė bendrovei duris į įvairesnes užsienio rinkas. Su šiuo užsakovu įmonė pradėjo bendradarbiauti Lenkijoje, dar prieš atsidarant pirmosioms parduotuvėms Lietuvoje. Dabar jų pieno produktai su „Lidl“ prekės ženklais keliauja į Lietuvos, Lenkijos, Čekijos, Anglijos ir Slovakijos „Lidl“ parduotuves.

„Žinoma, „Lidl“ standartai yra labai griežti. Pradėjus bendradarbiauti su šiuo prekybos tinklu, teko peržiūrėti ir dar labiau sugriežtinti kokybės tikrinimo standartus. Papildomai reikėjo investuoti į naują įrangą, pavyzdžiui, pirkti metalo detektorius, kuriais produktai apsaugomi nuo atsitiktinių metalinių svetimkūnių.

Bet investicijos atsipirko su kaupu, - pabrėžė J. Kuzminienė. - Pradėjus bendradarbiauti su „Lidl“ mūsų eksporto apimtys padidėjo maždaug dvigubai ir dabar siekia apie 40-45 proc. gamybos. O svarbiausia, užsienio užsakovams nebereikia įrodinėti, kad gaminame kokybišką produkciją. Mūsų prekės ženklas – visame pasaulyje žinomas „Lidl“.

Stereotipai vis dar gajūs

Kiekvieną dieną, 6 val. 15 min., Jolanta išvyksta automobiliu iš Vilniaus į Varėną, o jau 8 val. 15 min., atsakiusi į svarbiausius elektroninius laiškus, dalyvauja komandos susirinkimuose. Su skyrių vadovais, technologais bei finansininkais aptaria praėjusios dienos iššūkius, problemas, finansinius rodiklius, taip pat ir artimiausius planus.

nuotrauka::4 left

Svarbi darbo dienos dalis – vizitai į įvairius gamyklos padalinius, tiesa, ten Jolanta pati lankosi ne kasdien, o tik kelis kartus per savaitę – sako, jog diena iš dienos, matant gamybos procesus, atbunka akis – pradedi nepastebėti svarbių smulkmenų.

Vadovaujant gamyklai, administracinio darbo yra be galo daug. Komanda rašo įvairius projektus, dalyvauja parodose, konkursuose, tad nuolat reikia paruošti pluoštus įvairių dokumentų. Pavyzdžiui, dabar gamykloje ruošiamasi statyti nuotekų valymo įrenginius, įrengti naują modernią ventiliacijos sistemą, tad tenka daug bendrauti su statybininkais.

„Gaila, bet turiu prisipažinti, jog vyrų požiūris į moterį vadovę vis dar yra nepatiklus bei nepagarbus. Tai ypač jaučiasi verslo derybose, derinant statybos darbus, perkant techninę įrangą. Taip pat ir valdant kolektyvą. Tenka eikvoti papildomai laiką ir energiją įrodinėjant savo tiesas. Lenkiu galvą prieš karjeros aukštumų pasiekusias moteris, kurios sugebėjo išsaugoti šeimą. Tiksliau – kurių vyrai buvo protingi ir supratingi, – šypteli  J. Kuzminienė. – Būti šalia stiprios, ambicingos, dideliam kolektyvui vadovaujančios moters sugeba tikrai ne kiekvienas vyras. Gyvenime esu sutikusi gal vos keletą vyrų, kurie tikrai nuoširdžiai džiaugėsi savo žmonų pasiekimais“.

Dalyvauja kuriant receptus ir pakuotes

Didžioji dalis įmonėje dirbančių administracijos darbuotojų – jauni specialistai. J. Kuzminienė pabrėžia, kad visada pirmenybę teikia mažiau patyrusiems, tačiau norintiems tobulėti darbuotojams, ir negaili investicijų bei jėgų, kad juos užsiaugintų.

nuotrauka::5 right

Šiuo metu apie 80 proc. įmonės darbuotojų sudaro moterys. Nedideliame Varėnos miestelyje labai trūksta kokybiškos darbo jėgos, tad pasirinkimas – nedidelis. Tenka darbuotojus vilioti įvairiomis premijomis, paskatinimais, žvalgytis specialistų ir iš aplinkinių vietovių, pavyzdžiui, Alytaus. Gamykla galėtų priimti ir daugiau darbuotojų, tačiau rasti tinkamų žmonių sudėtinga.

„Jeigu įsivaizduojate, kad gamyklos vadovo darbas – tiesiog sustyguoti personalą, labai klystate. Kartu su komanda dalyvauju produktų degustacijose ir kartais prisidedu savo idėjomis kuriant naujų produktų receptūras. Nuo mažens man patiko piešti, traukė tapyba bei kitos meno rūšys, todėl galimybė dalyvauti  produktų dizainų kūrimo procese teikia didelį džiaugsmą ir pasitenkinimą. 

Jei dalyvaudami įvairiose parodose pamatysite „Varėnos pienelio“ ekspoziciją, ten išvysite ir mano drauge su dizaineriu kurtus stendus – savo idėjomis prisidedu prie visų gamyklos procesų. Kiekviena mano darbo diena yra kupina naujų idėjų, kūrybos, iššūkių, tad dirbti tikrai nenuobodu“, - sakė J. Kuzminienė.     

FOTOGALERIJA „Varėnos pienelio“ istorija (14 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vaistai atsiras ir parduotuvėse bei degalinėse 14

Kai kurie nereceptiniai vaistai nedidelėmis pakuotėmis nuo kitų metų galės atsirasti Lietuvos maisto prekių...

Verslo aplinka
2018.06.30
GPAIS rakštis – spręs, ar pratęsti pereinamąjį laikotarpį Premium 4

Birželio 30 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS), kuria...

Derybos su atliekų vežėjais dėl kainų didinimo – finišo tiesiojoje Premium

Atliekų vežėjams po nelengvų ir užsitęsusių derybų pavyko pasiekti, kad gamintojų organizacijos padidintų...

Restoranų ir kavinių apyvarta smagiai kyla jau šeštą mėnesį iš eilės 16

Maitinimo ir gėrimų teikimo veiklos įmonių apyvarta gegužę, atmetus kainų kilimo įtaką, buvo 7,2% didesnė nei...

Vartojame daugiau: mažmenininkų apyvarta gegužę augo 5,9% 7

Lietuvių apetitas vartojimui toliau didėja. Statistikos duomenimis, gegužę, palyginti su tuo pačiu pernai...

Prekybos karai: aidui atstumas nesvarbus

Lietuvos ūkio plėtros tempai spartūs, tačiau metų pabaigoje augimas gali pradėti lėtėti, gali kiek smukti ir...

Verslo aplinka
2018.06.27
Ligoninė apsisprendė: gydytojų algas kelia iki 3.000 Eur, slaugytojoms mokės 1.000 23

Respublikinė Vilniaus psichiatrijos ligoninė praneša kelianti algas. Pasak ligoninės vadovo, gydytojo...

„Kesko Senukai“ sostinėje atidarė statybų profesionalams skirtą prekybos erdvę-sandėlį 5

Vilniuje, Savanorių prospekte, atidaryta naujos koncepcijos statybų didmeninės prekybos erdvė-sandėlis...

„Lidl Lietuva“ taikiai susitarė su prokurorais dėl sklypo sostinėje 1

Vokietijos kapitalo mažmeninės prekybos bendrovė „Lidl Lietuva“ patvirtino taikiai susitarusi su prokurorais...

Statyba ir NT
2018.06.26
„Viada LT“ Lietuvoje ir Latvijoje pernai gavo 541,2 mln. Eur pajamų 1

Buvusio „Lukoil Baltijos“ vadovo Ivano Paleičiko šeimos kontroliuojama bendrovė „Viada LT“, perėmusi Rusijos...

„Ermitažo“ ir „Bauhof“ sandoris: dabar žiūri į Latviją 1

Prisijungusi Estijos apdailos, sodo prekių ir statybinių medžiagų parduotuvių tinklą „Bauhof“, UAB „Vilniaus...

Pirmąkart paskelbė „Chanel“ ataskaitą: apyvarta beveik 10 mlrd. USD

Per savo 108 metų istoriją mados namai „Chanel“ pirmąkart paskelbė metinę ataskaitą: per 2017 m. mados namų...

Pramonė
2018.06.26
Antalijoje – rekordiniai turistų srautai 4

Turkijos Antalijos kurorto valdžia, suskaičiavusi poilsiautojų srautus ir jų augimo tempą, tikslina 2018-ųjų...

Kaip pasiekti, kad pirkėjas sugrįžtų

Kuo smulkesnis verslas, tuo jis turi užmegzti artimesnį ryšį su pirkėju. Ir nesvarbu, ar prekiaujama...

Apsisprendė, kuri institucija koordinuos Lietuvos pristatymą pasauliui 2

Nacionaliniu šalies pristatymo užsienyje koordinatoriumi patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos...

„Ermitažas“ plečiasi Baltijos šalyse: perka Estijos „Bauhof“ Premium 2

Lietuvos statybos, apdailos ir buities prekių parduotuvių tinklas „Ermitažas“ perka tame pačiame sektoriuje...

Daugiausiai Lietuvoje išleidžia airių turistai, taupiausi – latviai ir estai

2017 m. į Lietuvą su viena ar daugiau nakvynių atvykę užsieniečiai išleido 871,5 mln. Eur – 8,1% daugiau nei...

Šiukštu, tik nespauskite eurais! 3

Praleidęs smagias atostogas užsienyje retas susimąsto, kad grynindamas pinigus ar atsiskaitydamas mokėjimo...

Finansai
2018.06.23
Lietuviai apsipirkimui užsienyje išleidžia daugiausia iš Baltijos šalių 2

Lietuviai apsipirkimui užsienyje išleidžia daugiausia pinigų iš visų Baltijos šalių. Daugiausia lietuviai ir...

Čekių loterija atnešė beveik 2 mln. Eur papildomų mokesčių į biudžetą 8

Praėjusių metų pabaigoje prasidėjusi čekių loterija į valstybės biudžetą papildomai atnešė 1,85 mln. Eur...

Finansai
2018.06.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau