„Varėnos pienelio“ istorija: kaip provincijos pieninė tapo konkurencinga eksportuotoja

Publikuota: 2018-03-28
Bendrovei „Varėnos pienelis“ vadovaujanti Jolanta Kuzminienė savo idėjomis prisideda prie visų gamyklos procesų.  (Augustės Smailytės nuotr.)
Bendrovei „Varėnos pienelis“ vadovaujanti Jolanta Kuzminienė savo idėjomis prisideda prie visų gamyklos procesų. (Augustės Smailytės nuotr.)

Prieš septynerius metus, kai dabartinė „Varėnos pienelio“ vadovė Jolanta Kuzminienė atėjo dirbti į įmonę, ši buvo ant bankroto ribos. Atrodė, perspektyvų nei šalies, nei užsienio rinkose nėra. Šiandien bendradarbiaujama su kone visais šalies mažmeniniais prekybininkais, o gamyklos produkcija su „Lidl“ prekės ženklais keliauja į šio tinklo parduotuves Lietuvoje, Lenkijoje, Čekijoje, Anglijoje ir kitose užsienio šalyse.

Dvejus metus bendrovei „Varėnos pienelis“ vadovaujanti J. Kuzminienė su apgailestavimu prisipažįsta: kasdien prie automobilio vairo ji praleidžia mažiausiai po keturias valandas, t. y. kiekvieną  darbo savaitę – beveik po parą. Kasdienis važinėjimas iš Vilniaus į Varėną ir atgal kartais išties vargina, tačiau direktorė įsitikinusi – profesiniai iššūkiai, su kuriais tenka susidurti stovint prie gamyklos vairo, atperka visus nepatogumus.  

nuotrauka::1 left

Gera ten, kur sunku

Per pastaruosius dvidešimt metų tai – jau ketvirtoji gamykla, kurioje J. Kuzminienė darbuojasi užimdama vadovaujančias pareigas. Tiesa, anksčiau žuvies bei mėsos gamyklose ji dirbo eksporto vadove. Prieš septynerius metus „Varėnos pienelyje“ savo karjerą pradėjo kaip komercijos direktorė, o štai jau dvejus vadovauja visai 140 žmonių komandai.

Kuo sunkiau ir kuo didesni iššūkiai laukia darbe, tuo didesnis pasitenkinimas juos įveikus. Jolanta įsitikinusi: ji negalėtų nuo pat ryto iki vakaro dirbti vien užsidariusi savo kabinete. Vienoje iš gamyklų jai buvo pasiūlytas analitikės darbas – pamėgino, tačiau ištvėrė vos devynis mėnesius. Nuolatinis sėdėjimas vienoje vietoje, prie kompiuterio – tikrai ne jos prigimčiai. Jolantai labiausiai patinka darbuotis gamykloje – ne tik dirbti su darbuotojų komanda, bet ir tiesiogiai dalyvauti įvairių produktų kūrimo procese. O tai yra itin dinamiška kūryba.

nuotrauka::2 right

„Gamykla – tai tokia vieta, kur kasdien vykdamas nežinai, kas tavęs laukia. Gamykla sena, todėl dažni įrenginių gedimai ir kiti sunkiai iš anksto prognozuojami rūpesčiai, kuriuos reikia čia ir dabar skubiai išspręsti. Bet man patinka dirbti ten, kur sunku. Kai ateini darbuotis į puikiai veikiantį objektą, kur viskas jau sukurta ir sklandžiai veikia, pagrindinė tavo užduotis – nesugadinti prieš tai padaryto kitų kolegų įdirbio. O aš visur darbą pradėdavau esant sudėtingoms situacijoms: vos atėjus reikėjo steigti visiškai naujus skyrius, surinkti naują komandą, atidaryti pirmuosius kelius eksporto rinkoms arba išvis pastatyti gamyklą ant kojų“, - pasakojo J. Kuzminienė.

Reikia vis daugiau fantazijos

Dabar įmonė rinkoje veikia jau 12 metus – šiandien bendradarbiauja su kone visais Lietuvoje veikiančiais prekybos tinklais bei mažesnėmis parduotuvėmis. Prieš beveik septynerius metus, kai J. Kuzminienė atėjo dirbti į „Varėnos pienelį“, įmonė buvo ant bankroto ribos – tuščios sąskaitos, įsiskolinimai klientams – milžiniški, atrodė, nėra jokių perspektyvų šalies ar užsienio rinkose.

Pieno produktus, daugiausia sūrelius, sūrius, jogurtus „Varėnos pienelis“ gamina ir su savo prekės ženklu „Aistė“, ir privatiems prekės ženklams Lietuvoje bei užsienyje. Pastaroji produkcijos dalis – daugiausia saldūs varškės sūreliai privatiems prekybos tinklų ar didmenininkų prekės ženklams – užima didžiąją produkcijos dalį.

„Koncentruotis ties privačiais ženklais nusprendėme prieš 6 metus, nes dėl didelės pieno perdirbėjų koncentracijos Lietuvoje, čia gana sudėtinga užimti reikšmingesnę rinkos dalį neinvestuojant didelių lėšų į savo prekės ženklo vystymą bei populiarinimą. Tad glaudus bendradarbiavimas su prekybos tinklais tikrai turi savo pliusų, ir ne vieną.

nuotrauka::3 left

Tačiau šiandien tikrai negaliu pasakyti, kad per visus septynerius metus, kol čia dirbu, būtų buvę bent vieni metai, kada būtume galėję atsipalaiduoti. Šiame versle nėra taip, kad susitvarkei ir atsikvėpei. Kiekvieną dieną dirbu įtampoje – mūsų gamykla nedidelė, konkurentai stiprūs, bet kokie rinkos pokyčiai daro mums didelę įtaką. Pienu ar įprasta varške rinkoje jau nieko nebenustebinsi, o ir kaina su didžiaisiais gamintojais nepakonkuruosi – kasdien reikia vis daugiau fantazijos ir pastangų, kad būtum geidžiamas, populiarus ir paklausus“, – įsitikinusi J. Kuzminienė.

Atvėrė užsienio rinkas

Prieš dvejus metus „Varėnos pienelis“ pradėjo bendradarbiavimą su prekybos centru „Lidl“ – jis atvėrė bendrovei duris į įvairesnes užsienio rinkas. Su šiuo užsakovu įmonė pradėjo bendradarbiauti Lenkijoje, dar prieš atsidarant pirmosioms parduotuvėms Lietuvoje. Dabar jų pieno produktai su „Lidl“ prekės ženklais keliauja į Lietuvos, Lenkijos, Čekijos, Anglijos ir Slovakijos „Lidl“ parduotuves.

„Žinoma, „Lidl“ standartai yra labai griežti. Pradėjus bendradarbiauti su šiuo prekybos tinklu, teko peržiūrėti ir dar labiau sugriežtinti kokybės tikrinimo standartus. Papildomai reikėjo investuoti į naują įrangą, pavyzdžiui, pirkti metalo detektorius, kuriais produktai apsaugomi nuo atsitiktinių metalinių svetimkūnių.

Bet investicijos atsipirko su kaupu, - pabrėžė J. Kuzminienė. - Pradėjus bendradarbiauti su „Lidl“ mūsų eksporto apimtys padidėjo maždaug dvigubai ir dabar siekia apie 40-45 proc. gamybos. O svarbiausia, užsienio užsakovams nebereikia įrodinėti, kad gaminame kokybišką produkciją. Mūsų prekės ženklas – visame pasaulyje žinomas „Lidl“.

Stereotipai vis dar gajūs

Kiekvieną dieną, 6 val. 15 min., Jolanta išvyksta automobiliu iš Vilniaus į Varėną, o jau 8 val. 15 min., atsakiusi į svarbiausius elektroninius laiškus, dalyvauja komandos susirinkimuose. Su skyrių vadovais, technologais bei finansininkais aptaria praėjusios dienos iššūkius, problemas, finansinius rodiklius, taip pat ir artimiausius planus.

nuotrauka::4 left

Svarbi darbo dienos dalis – vizitai į įvairius gamyklos padalinius, tiesa, ten Jolanta pati lankosi ne kasdien, o tik kelis kartus per savaitę – sako, jog diena iš dienos, matant gamybos procesus, atbunka akis – pradedi nepastebėti svarbių smulkmenų.

Vadovaujant gamyklai, administracinio darbo yra be galo daug. Komanda rašo įvairius projektus, dalyvauja parodose, konkursuose, tad nuolat reikia paruošti pluoštus įvairių dokumentų. Pavyzdžiui, dabar gamykloje ruošiamasi statyti nuotekų valymo įrenginius, įrengti naują modernią ventiliacijos sistemą, tad tenka daug bendrauti su statybininkais.

„Gaila, bet turiu prisipažinti, jog vyrų požiūris į moterį vadovę vis dar yra nepatiklus bei nepagarbus. Tai ypač jaučiasi verslo derybose, derinant statybos darbus, perkant techninę įrangą. Taip pat ir valdant kolektyvą. Tenka eikvoti papildomai laiką ir energiją įrodinėjant savo tiesas. Lenkiu galvą prieš karjeros aukštumų pasiekusias moteris, kurios sugebėjo išsaugoti šeimą. Tiksliau – kurių vyrai buvo protingi ir supratingi, – šypteli  J. Kuzminienė. – Būti šalia stiprios, ambicingos, dideliam kolektyvui vadovaujančios moters sugeba tikrai ne kiekvienas vyras. Gyvenime esu sutikusi gal vos keletą vyrų, kurie tikrai nuoširdžiai džiaugėsi savo žmonų pasiekimais“.

Dalyvauja kuriant receptus ir pakuotes

Didžioji dalis įmonėje dirbančių administracijos darbuotojų – jauni specialistai. J. Kuzminienė pabrėžia, kad visada pirmenybę teikia mažiau patyrusiems, tačiau norintiems tobulėti darbuotojams, ir negaili investicijų bei jėgų, kad juos užsiaugintų.

nuotrauka::5 right

Šiuo metu apie 80 proc. įmonės darbuotojų sudaro moterys. Nedideliame Varėnos miestelyje labai trūksta kokybiškos darbo jėgos, tad pasirinkimas – nedidelis. Tenka darbuotojus vilioti įvairiomis premijomis, paskatinimais, žvalgytis specialistų ir iš aplinkinių vietovių, pavyzdžiui, Alytaus. Gamykla galėtų priimti ir daugiau darbuotojų, tačiau rasti tinkamų žmonių sudėtinga.

„Jeigu įsivaizduojate, kad gamyklos vadovo darbas – tiesiog sustyguoti personalą, labai klystate. Kartu su komanda dalyvauju produktų degustacijose ir kartais prisidedu savo idėjomis kuriant naujų produktų receptūras. Nuo mažens man patiko piešti, traukė tapyba bei kitos meno rūšys, todėl galimybė dalyvauti  produktų dizainų kūrimo procese teikia didelį džiaugsmą ir pasitenkinimą. 

Jei dalyvaudami įvairiose parodose pamatysite „Varėnos pienelio“ ekspoziciją, ten išvysite ir mano drauge su dizaineriu kurtus stendus – savo idėjomis prisidedu prie visų gamyklos procesų. Kiekviena mano darbo diena yra kupina naujų idėjų, kūrybos, iššūkių, tad dirbti tikrai nenuobodu“, - sakė J. Kuzminienė.     

FOTOGALERIJA „Varėnos pienelio“ istorija (14 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prekybos tinklas su lietuvišku kapitalu plečiasi Baltarusijoje 2

Baltarusijos įmonių grupė „Libretik“, valdanti prekybos tinklą „Sosedi“, įsigijo tinklo „Preston“...

Kai atlyginimus kelti darosi sunku, darbuotojus vilioja kitaip: „Maximos“, H&M, „Lidl“ sprendimai Premium 6

Prekybos sektoriuje atlyginimai vieni mažesnių, todėl pritraukti ir išlaikyti darbuotojus nėra lengva.

Restoranų ir kavinių apyvarta šiemet augo 19% 2

Maitinimo ir gėrimų teikimo įmonių apyvarta be PVM 2018 m. sausio - spalio mėnesį sudarė 623,4 mln. Eur. Tai...

Vokietijos konkurencijos prievaizdai imasi „Amazon“ 4

Vokietijos konkurencijos sargai pradėjo tirti JAV e. komercijos milžinės „Amazon“ veiklą. Vokiečiai įtaria,...

Technologijos
2018.11.29
Raseinių valdžia ieškos privataus administratoriaus rekonstruotam turgui Premium

Raseinių rajono valdžia ieško privačios įmonės, kuri apsiimtų administruoti šiuo metu rekonstruojamą Raseinių...

Metinė infliacija pagal SVKI lapkritį sudarė 2,4% 4

Pagal su kitomis ES valstybėmis narėmis metodologiškai suderintą vartotojų kainų indeksą (SVMI) apskaičiuota...

Prekių ženklų eksporto kryptis lemia procesų greitis ir paprastumas Rėmėjo turinys

Nors pagrindinės Lietuvos prekybos partnerės yra Europos Sąjungos (ES) šalys ir didžioji dalis eksportuojamų...

Rinkodara
2018.11.29
„Maxima“ steigia didmeninės prekybos įmonę 5

2019 m. pradžioje „Maxima grupė“ įsteigs naują bendrovę „Maxima International Sourcing“. Ji teiks agentavimo...

Pašto ir kurjerių įmonių pajamos sumažėjo 21% 3

2018 m. trečiąjį ketvirtį pašto ir pasiuntinių įmonių pardavimo pajamos (be PVM) sudarė 28 mln. Eur to meto...

G. Surplio vizija dėl maisto kuponų: tai bus madinga 5

Apsipirkti mažoje parduotuvėje su maisto kuponu taps madinga, įsitikinęs žemės ūkio ministras. Giedrius...

TOP20 didžiausių darbdavių algos: užmokestį kelia prekybos tinklai 9

Tarp didžiųjų darbdavių atlyginimus augina ne tik valstybinės įstaigos. Apie keliamas algas praneša ir...

Vadyba
2018.11.29
Transporto įmonių pajamos išaugo 17% 3

Transporto ir sandėliavimo įmonių pardavimo pajamos be PVM 2018 m. trečiąjį ketvirtį sudarė 2,9 mlrd. Eur to...

Transportas
2018.11.29
Pirmame etape „Barbora“ turės du maistomatus, startuoja netrukus Premium 11

Elektroninės prekybos parduotuvė „Barbora“ investuoja į naują internetu užsakytų prekių pristatymo būdą –...

E. parduotuvių galimybės: pristatymo kainos Lietuvoje 23,18% mažesnės 3

Skubių siuntų, pristatomų per 1–2 darbo dienas, kaina Lietuvoje sudaro 8,76 Eur – 23% pigiau nei pasaulinis...

Apgyvendinimo įmonių pajamos augo 15%

Apgyvendinimo įmonių pardavimo pajamos 2018 m. trečiąjį ketvirtį sudarė 99 mln. Eur to meto kainomis ir,...

Paslaugų sektoriuje pajamas sparčiausiai augino kelionių agentūros 1

Paslaugų įmonių pardavimo pajamos be PVM 2018 m. trečiąjį ketvirtį sudarė 2,9 mlrd. Eur to meto kainomis ir,...

Prekybininkų darbo laikas per šventes: per Kalėdas didieji nedirbs

Didieji prekybos tinklai „Maxima“, „Norfa“, „Lidl“, „Iki“ ir „Rimi“ kalėdinių švenčių sezoną numatę dirbti...

Stiprinama maisto kontrolė: slapti pirkėjai ir didesnės baudos

Vyriausybė trečiadienį pritarė Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) siūlymams vykdyti slaptus kontrolinius maisto...

Agroverslas
2018.11.28
6 mėnesių atlyginimų rezervą Lietuvoje turi 11% gyventojų 1

SEB banko tyrimo duomenimis, be santaupų šiuo metu Lietuvoje gyvena 16% apklaustų gyventojų – 13 procentinių...

Finansai
2018.11.28
„Alibaba“ viceprezidentas: ateityje valdžia bus gamintojo rankose

Labai tikėtina, kad ateityje neliks įprasto prekybos modelio, o vartotojai bendraus tiesiogiai su...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau