„Varėnos pienelio“ istorija: kaip provincijos pieninė tapo konkurencinga eksportuotoja

Publikuota: 2018-03-28
Bendrovei „Varėnos pienelis“ vadovaujanti Jolanta Kuzminienė savo idėjomis prisideda prie visų gamyklos procesų.  (Augustės Smailytės nuotr.)
Bendrovei „Varėnos pienelis“ vadovaujanti Jolanta Kuzminienė savo idėjomis prisideda prie visų gamyklos procesų. (Augustės Smailytės nuotr.)

Prieš septynerius metus, kai dabartinė „Varėnos pienelio“ vadovė Jolanta Kuzminienė atėjo dirbti į įmonę, ši buvo ant bankroto ribos. Atrodė, perspektyvų nei šalies, nei užsienio rinkose nėra. Šiandien bendradarbiaujama su kone visais šalies mažmeniniais prekybininkais, o gamyklos produkcija su „Lidl“ prekės ženklais keliauja į šio tinklo parduotuves Lietuvoje, Lenkijoje, Čekijoje, Anglijoje ir kitose užsienio šalyse.

Dvejus metus bendrovei „Varėnos pienelis“ vadovaujanti J. Kuzminienė su apgailestavimu prisipažįsta: kasdien prie automobilio vairo ji praleidžia mažiausiai po keturias valandas, t. y. kiekvieną  darbo savaitę – beveik po parą. Kasdienis važinėjimas iš Vilniaus į Varėną ir atgal kartais išties vargina, tačiau direktorė įsitikinusi – profesiniai iššūkiai, su kuriais tenka susidurti stovint prie gamyklos vairo, atperka visus nepatogumus.  

nuotrauka::1 left

Gera ten, kur sunku

Per pastaruosius dvidešimt metų tai – jau ketvirtoji gamykla, kurioje J. Kuzminienė darbuojasi užimdama vadovaujančias pareigas. Tiesa, anksčiau žuvies bei mėsos gamyklose ji dirbo eksporto vadove. Prieš septynerius metus „Varėnos pienelyje“ savo karjerą pradėjo kaip komercijos direktorė, o štai jau dvejus vadovauja visai 140 žmonių komandai.

Kuo sunkiau ir kuo didesni iššūkiai laukia darbe, tuo didesnis pasitenkinimas juos įveikus. Jolanta įsitikinusi: ji negalėtų nuo pat ryto iki vakaro dirbti vien užsidariusi savo kabinete. Vienoje iš gamyklų jai buvo pasiūlytas analitikės darbas – pamėgino, tačiau ištvėrė vos devynis mėnesius. Nuolatinis sėdėjimas vienoje vietoje, prie kompiuterio – tikrai ne jos prigimčiai. Jolantai labiausiai patinka darbuotis gamykloje – ne tik dirbti su darbuotojų komanda, bet ir tiesiogiai dalyvauti įvairių produktų kūrimo procese. O tai yra itin dinamiška kūryba.

nuotrauka::2 right

„Gamykla – tai tokia vieta, kur kasdien vykdamas nežinai, kas tavęs laukia. Gamykla sena, todėl dažni įrenginių gedimai ir kiti sunkiai iš anksto prognozuojami rūpesčiai, kuriuos reikia čia ir dabar skubiai išspręsti. Bet man patinka dirbti ten, kur sunku. Kai ateini darbuotis į puikiai veikiantį objektą, kur viskas jau sukurta ir sklandžiai veikia, pagrindinė tavo užduotis – nesugadinti prieš tai padaryto kitų kolegų įdirbio. O aš visur darbą pradėdavau esant sudėtingoms situacijoms: vos atėjus reikėjo steigti visiškai naujus skyrius, surinkti naują komandą, atidaryti pirmuosius kelius eksporto rinkoms arba išvis pastatyti gamyklą ant kojų“, - pasakojo J. Kuzminienė.

Reikia vis daugiau fantazijos

Dabar įmonė rinkoje veikia jau 12 metus – šiandien bendradarbiauja su kone visais Lietuvoje veikiančiais prekybos tinklais bei mažesnėmis parduotuvėmis. Prieš beveik septynerius metus, kai J. Kuzminienė atėjo dirbti į „Varėnos pienelį“, įmonė buvo ant bankroto ribos – tuščios sąskaitos, įsiskolinimai klientams – milžiniški, atrodė, nėra jokių perspektyvų šalies ar užsienio rinkose.

Pieno produktus, daugiausia sūrelius, sūrius, jogurtus „Varėnos pienelis“ gamina ir su savo prekės ženklu „Aistė“, ir privatiems prekės ženklams Lietuvoje bei užsienyje. Pastaroji produkcijos dalis – daugiausia saldūs varškės sūreliai privatiems prekybos tinklų ar didmenininkų prekės ženklams – užima didžiąją produkcijos dalį.

„Koncentruotis ties privačiais ženklais nusprendėme prieš 6 metus, nes dėl didelės pieno perdirbėjų koncentracijos Lietuvoje, čia gana sudėtinga užimti reikšmingesnę rinkos dalį neinvestuojant didelių lėšų į savo prekės ženklo vystymą bei populiarinimą. Tad glaudus bendradarbiavimas su prekybos tinklais tikrai turi savo pliusų, ir ne vieną.

nuotrauka::3 left

Tačiau šiandien tikrai negaliu pasakyti, kad per visus septynerius metus, kol čia dirbu, būtų buvę bent vieni metai, kada būtume galėję atsipalaiduoti. Šiame versle nėra taip, kad susitvarkei ir atsikvėpei. Kiekvieną dieną dirbu įtampoje – mūsų gamykla nedidelė, konkurentai stiprūs, bet kokie rinkos pokyčiai daro mums didelę įtaką. Pienu ar įprasta varške rinkoje jau nieko nebenustebinsi, o ir kaina su didžiaisiais gamintojais nepakonkuruosi – kasdien reikia vis daugiau fantazijos ir pastangų, kad būtum geidžiamas, populiarus ir paklausus“, – įsitikinusi J. Kuzminienė.

Atvėrė užsienio rinkas

Prieš dvejus metus „Varėnos pienelis“ pradėjo bendradarbiavimą su prekybos centru „Lidl“ – jis atvėrė bendrovei duris į įvairesnes užsienio rinkas. Su šiuo užsakovu įmonė pradėjo bendradarbiauti Lenkijoje, dar prieš atsidarant pirmosioms parduotuvėms Lietuvoje. Dabar jų pieno produktai su „Lidl“ prekės ženklais keliauja į Lietuvos, Lenkijos, Čekijos, Anglijos ir Slovakijos „Lidl“ parduotuves.

„Žinoma, „Lidl“ standartai yra labai griežti. Pradėjus bendradarbiauti su šiuo prekybos tinklu, teko peržiūrėti ir dar labiau sugriežtinti kokybės tikrinimo standartus. Papildomai reikėjo investuoti į naują įrangą, pavyzdžiui, pirkti metalo detektorius, kuriais produktai apsaugomi nuo atsitiktinių metalinių svetimkūnių.

Bet investicijos atsipirko su kaupu, - pabrėžė J. Kuzminienė. - Pradėjus bendradarbiauti su „Lidl“ mūsų eksporto apimtys padidėjo maždaug dvigubai ir dabar siekia apie 40-45 proc. gamybos. O svarbiausia, užsienio užsakovams nebereikia įrodinėti, kad gaminame kokybišką produkciją. Mūsų prekės ženklas – visame pasaulyje žinomas „Lidl“.

Stereotipai vis dar gajūs

Kiekvieną dieną, 6 val. 15 min., Jolanta išvyksta automobiliu iš Vilniaus į Varėną, o jau 8 val. 15 min., atsakiusi į svarbiausius elektroninius laiškus, dalyvauja komandos susirinkimuose. Su skyrių vadovais, technologais bei finansininkais aptaria praėjusios dienos iššūkius, problemas, finansinius rodiklius, taip pat ir artimiausius planus.

nuotrauka::4 left

Svarbi darbo dienos dalis – vizitai į įvairius gamyklos padalinius, tiesa, ten Jolanta pati lankosi ne kasdien, o tik kelis kartus per savaitę – sako, jog diena iš dienos, matant gamybos procesus, atbunka akis – pradedi nepastebėti svarbių smulkmenų.

Vadovaujant gamyklai, administracinio darbo yra be galo daug. Komanda rašo įvairius projektus, dalyvauja parodose, konkursuose, tad nuolat reikia paruošti pluoštus įvairių dokumentų. Pavyzdžiui, dabar gamykloje ruošiamasi statyti nuotekų valymo įrenginius, įrengti naują modernią ventiliacijos sistemą, tad tenka daug bendrauti su statybininkais.

„Gaila, bet turiu prisipažinti, jog vyrų požiūris į moterį vadovę vis dar yra nepatiklus bei nepagarbus. Tai ypač jaučiasi verslo derybose, derinant statybos darbus, perkant techninę įrangą. Taip pat ir valdant kolektyvą. Tenka eikvoti papildomai laiką ir energiją įrodinėjant savo tiesas. Lenkiu galvą prieš karjeros aukštumų pasiekusias moteris, kurios sugebėjo išsaugoti šeimą. Tiksliau – kurių vyrai buvo protingi ir supratingi, – šypteli  J. Kuzminienė. – Būti šalia stiprios, ambicingos, dideliam kolektyvui vadovaujančios moters sugeba tikrai ne kiekvienas vyras. Gyvenime esu sutikusi gal vos keletą vyrų, kurie tikrai nuoširdžiai džiaugėsi savo žmonų pasiekimais“.

Dalyvauja kuriant receptus ir pakuotes

Didžioji dalis įmonėje dirbančių administracijos darbuotojų – jauni specialistai. J. Kuzminienė pabrėžia, kad visada pirmenybę teikia mažiau patyrusiems, tačiau norintiems tobulėti darbuotojams, ir negaili investicijų bei jėgų, kad juos užsiaugintų.

nuotrauka::5 right

Šiuo metu apie 80 proc. įmonės darbuotojų sudaro moterys. Nedideliame Varėnos miestelyje labai trūksta kokybiškos darbo jėgos, tad pasirinkimas – nedidelis. Tenka darbuotojus vilioti įvairiomis premijomis, paskatinimais, žvalgytis specialistų ir iš aplinkinių vietovių, pavyzdžiui, Alytaus. Gamykla galėtų priimti ir daugiau darbuotojų, tačiau rasti tinkamų žmonių sudėtinga.

„Jeigu įsivaizduojate, kad gamyklos vadovo darbas – tiesiog sustyguoti personalą, labai klystate. Kartu su komanda dalyvauju produktų degustacijose ir kartais prisidedu savo idėjomis kuriant naujų produktų receptūras. Nuo mažens man patiko piešti, traukė tapyba bei kitos meno rūšys, todėl galimybė dalyvauti  produktų dizainų kūrimo procese teikia didelį džiaugsmą ir pasitenkinimą. 

Jei dalyvaudami įvairiose parodose pamatysite „Varėnos pienelio“ ekspoziciją, ten išvysite ir mano drauge su dizaineriu kurtus stendus – savo idėjomis prisidedu prie visų gamyklos procesų. Kiekviena mano darbo diena yra kupina naujų idėjų, kūrybos, iššūkių, tad dirbti tikrai nenuobodu“, - sakė J. Kuzminienė.     

FOTOGALERIJA „Varėnos pienelio“ istorija (14 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Didžiausios algos odontologijos klinikose vasarį 7

VŽ surikiavo privačias odontologijos klinikas pagal šiemet vasario mėnesį mokėtą vidutinį mėnesio atlyginimą.

Pavasario mugės: kada, kur ir už kiek

Pavasarį smulkiųjų laukia bent kelios didelės prekybinės mugės, kuriose prekybos vietos kaina siekia nuo...

„West Express“ vadovas: keliauti ima ir tie, kurie anksčiau sėdėjo namie Premium

Viena didžiausių turizmo rinkos dalyvių – „West Express“ grupė – 2017 m. skelbia pasiekusi geresnių...

Nesėkmės skolas „atidirbo“ – antras medienos verslas auga sėkmingai Premium

Kelią į verslą galima pradėti nuo nesėkmės ir skolų, kurias reikia atidirbti juodu darbu svetur. Tačiau, be...

Mobiliosios programėlės ir duomenų apsauga: kaip išvengti baudų Premium

Mobiliosios programėlės gali rinkti labai daug informacijos apie asmenį: jo sveikatą, buvimo vietą, finansus...

BDAR: kaip ruošiasi mobiliųjų programėlių valdytojai  Premium

Įmonės, prekėms ar paslaugoms parduoti naudojančios mobiliąsias programėles, sako, kad prisitaikyti prie...

Antkainių ribojimai ir rinkos ekonomika nedera Premium 2

Savo prekių tiekimo ir lentynos kainas lyginantys gamintojai teigia, kad kai kurie prekybininkai turi kur kas...

Trumpas vėl užsipuolė „Amazon“: „Nemoka mokesčių, žlugdo prekybininkus“ 6

JAV prezidentas Donaldas Trumpas ketvirtadienį užsipuolė interneto prekybos milžinę „Amazon“, kaltindamas...

Kriterijai, pagal kuriuos vertina 17-os „Rimi“ parduotuvių pirkėją Premium

Konkurencijos taryba, šiuo metu atliekanti bendrovės „Rimi Lietuva“ pateiktų potencialių pirkėjų kandidatūrų...

„Pinterest“ įsileis daugiau reklamos

Socialinis tinklas „Pinterest“, pastaruoju metu su didžiaisiais prekybininkais bandęs savo „Shopping Ads“...

PPO į vatą nevynioja: jei kils prekybos karas, pasaulio ekonomika sustos Premium

Pasaulio prekybos organizacija (PPO), po užsitęsusios tylos prabilusi apie pasaulyje kunkuliuojančią prekybos...

Verslo aplinka
2018.03.29
Pasaulinį pripažinimą pelniusiame viešbutyje galima patenkinti visus penkis pojūčius  Rėmėjo turinys 3

Dėl aukščiausio lygio aptarnavimo, unikalaus „Medical SPA&Wellnes“ centro ir išskirtinės vietos Lietuvoje...

Laisvalaikis
2018.03.29
„Gucci“ savininkė įtariama vengusi mokesčių

Prancūzijos prabangos prekių grupei „Kering“, kuriai priklauso ir „Gucci“ prekės ženklas, teks atsakyti į...

Vasarį, kaip įprasta, mažmenininkų apyvartos smuktelėjo

Mažmeninės prekybos įmonių apyvarta (be PVM) 2018 m. vasarį sudarė 761,2 mln. Eur to meto kainomis ir,...

„Ermitažas“ įsilieja į e. prekybos lenktynes 5

Statybinių ir apdailos medžiagų bei namų apyvokos prekių tinklas „Ermitažas“, vos prieš du mėnesius atidaręs...

„Varėnos pienelio“ istorija: kaip provincijos pieninė tapo konkurencinga eksportuotoja Rėmėjo turinys 5

Prieš septynerius metus, kai dabartinė „Varėnos pienelio“ vadovė Jolanta Kuzminienė atėjo dirbti į įmonę, ši...

„Amazon“ rado nišą sausakimšoje Prancūzijos rinkoje

JAV interneto prekybos milžinė „Amazon“ žengė tvirtą žingsnį į Europos prekybos maisto prekėmis rinką –...

Reklamos rinką augina didžiųjų konkurencija Premium

2017 m. Lietuvos reklamos rinka fiksavo 3,8% augimą ir siekė 111,2 mln. Eur. Pridėjus verslo investicijas į...

Rinkodara
2018.03.28
Prekybos centrų žvaigždės pagal pardavimų rodiklį Premium

Didžiausią apyvartą vienam kvadratiniam metrui skaičiuoja vos kelis kvadratinius metrus besinuomojantys...

Rinkodara
2018.03.27
„Next“: gaila, nepradėjome investuoti į e. komerciją prieš trejus metus

Didžiausias pagal pardavimus Jungtinės Karalystės drabužių, avalynės ir aksesuarų gamintojas „Next“ ieško...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau