„Norfa“ ir „Coca-Cola“ vėl susikibo dėl kainų

Publikuota: 2018-03-20
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Norfos mažmenai“ ir „Coca-Cola“ gėrimų gamybos bei tiekimo partneriui mūsų šalyje UAB „Coca-Cola HBC Lietuva“ vėl nepavyko susitarti dėl bendradarbiavimo atnaujinimo.

Įmonių bendradarbiavimas yra nutrūkęs jau beveik dvejus metus, susiderėti dėl jo atnaujinimo nepavyksta kelintąkart iš eilės.

„Norfos“ vadovybės teigimu, „Coca-Cola“ už savo produkciją Lietuvoje iš prekybininkų reikalauja maždaug 10% didesnės kainos nei kai kuriose kitose Europos Sąjungos šalyse, todėl dalis mūsų šalies prekybininkų yra priversti pirkti ir įsivežti į Lietuvą „Coca-Cola“ gėrimus iš „pigių“ Europos šalių.

Dainius Dundulis, „Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas, primena, kad pernai šalies kompetentingos institucijos atlikusios tyrimus nustatė, kad Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų Vidurio ir Rytų Europos šalių, populiarūs importuoti maisto produktai yra prastesnės kokybės nei Vakaruose.

„Lietuvos valdžia turėtų atkreipti dėmesį ne tik į prekių kokybę, bet ir į tai, kad kai kurios didžiosios korporacijos (ne tik „Coca-Cola“) savo produkciją Lietuvoje parduoda gerokai didesnėmis kainomis, nei kai kuriose kitose Europos valstybėse. Kompetentingos valstybės institucijos galėtų pasiaiškinti, ar tokia didžiųjų tarptautinių bendrovių praktika mūsų šalyje nesikerta su pagrindiniais laisvos ir sąžiningos prekybos principais“, – pranešime spaudai teigia p. Dundulis.

nuotrauka::1left

Kas lemia kainų skirtumus

Tuo tarpu Radomiras Paunicas, „Coca-Cola HBC“ Baltijos šalių prekybos vadovas, VŽ atsiųstame komentare tvirtina, kad produktų kainos įvairiose rinkose skiriasi dėl makroekonominių priežasčių.

„Baltijos šalių atveju kainas papildomai veikia faktas, kad čia mes negaminame didžiosios dalies produktų asortimento. Tai reiškia, kad yra tiekimo grandies kaštų, tarp jų ir pakuočių ženklinimo, į kuriuos mes turime atsižvelgti taikydami produktų kainas“, – aiškina jis.

Pasak p. Paunico, papildomai nuo 2017 m. produktų kainoms Lietuvoje žymios įtakos turėjo pakuočių atliekų tvarkymo per užstato sistemą kaštai.

„Dėl etikos ir teisinių priežasčių mes neatskleidžiame mūsų verslo derybų detalių, tačiau reikia paminėti, kad šiuo atveju buvo palyginti produktai, kuriuos mes parduodame Baltijos šalyse ir kurių šiose šalyse neparduodame. Mes kreipsimės į „Norfa“ atstovus, kad aptartume tai detaliau tiesiogiai ir išspręstume nesusipratimą“, – sakė p. Paunicas.

„Coca-Cola HBC Lietuva“ atstovas taip pat tvirtino, kad visi produktai, kuriuos parduoda „Coca-Cola HBC Lietuva“ yra tokios pačios aukštos kokybės, kokia yra bet kurioje kitoje pasaulio rinkoje.

Kiti ginčai

VŽ rašė, kad 2016 m. lapkritį „Coca-Cola HBC Lietuva“ uždarė savo turėtą gamyklą Alytuje ir Lietuvoje paliko tik logistikos, pardavimų ir rinkodaros padalinius. Graikijos grupė „Coca-Cola HBC“, viena didžiausių JAV prekių ženklo gėrimų gamintojų, gamybą perkėlė į Radzymino miestelį netoli Varšuvos, kur įsikūrusi didžiausia iš trijų Lenkijoje veikiančių gamyklų.

„Coca-Cola HBC Lietuva“ – ne vienintelis tiekėjas, su kuriuo mažmeninės prekybos tinklas „Norfa“ buvo nutraukęs bendradarbiavimą. Nepavykus susitarti dėl produkcijos kainos, pernai šešiems mėnesiams buvo nutrūkę komerciniai „Norfos“ ir alkoholinių gėrimų gamintojos „Švyturio - Utenos alaus“ santykiai. Jie atnaujinti 2017 m. pabaigoje.

Pernai gruodį „Norfa“ buvo susikibusi su „Vilniaus duona“. Prekybos tinklas teigė, kad „Vilniaus duona“ siekė prieš didžiąsias šventes pakelti duonos kainas, tačiau „Norfos mažmena“ su tuo nesutiko. Gamintojas situacijos tuomet nekomentavo. Įmonių bendradarbiavimas nebuvo nutrūkęs.

Šiuo metu šalyje veikia 144 „Norfa“ parduotuvės. 2018 m. bendrovė planuoja atidaryti 10 naujų prekybos centrų.

„Norfos mažmenos“ prekių ir paslaugų apyvarta pernai išaugo 7,29% - iki 458,612 mln. Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Skelbiamas legendinės kavinės „Rotonda“ nuomos konkursas 1

Vilniaus Gedimino kalno papėdėje kadaise veikusios kavinės-ledainės „Rotonda“ patalpos išnuomojamos viešojo...

Po tyrimų Marijampolėje vėl galima gerti vandenį 1

Po Marijampolėje atliktų vandens tyrimų nustatyta, kad jis saugus vartoti, penktadienį paskelbė vietinė...

Biurų plėtra važiuoja toliau, o progos užsidirbti iš sandėlių dar neišnaudoja 

Palankios ekonomikos tendencijos, gyventojų lūkesčiai ir vartojimas šių metų pirmąjį pusmetį teigiamai veikė...

Statyba ir NT
2018.07.20
„Maxima“ Lenkijoje sujungia dvi įmones 4

„Maxima grupė“ į prekybos tinklą „Stokrotka“, kurį valdo nuo šių metų pavasario, integruos 2012 m. įsigytą...

Sekmadieniniai draudimai keičia Lenkijos prekybos paveikslą 2

Lenkijoje įsigaliojus įstatymui, ribojančiam prekybininkų darbą sekmadieniais, didieji prekybos centrai...

Su atgaivintu „Šilelio“ prekės ženklu pajamas dvigubina kasmet Premium 2

Vilniaus bendrovė „Sponge“, prieš porą metų atgaivinusi lietuvišką prekės ženklą „Šilelis“, pernai beveik...

Technologijos
2018.07.19
FNTT ir prokurorai perdavė teismui „Metrail“ bylą

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) kartu su Vilniaus apygardos prokuratūra baigė tyrimą ir teismui...

Verslo aplinka
2018.07.19
Neįvykusios „Rimi“ ir „Iki“ jungtuvės konfidencialumo migloje 10

Mažmeninės prekybos tinklų „Rimi“ ir „Iki“ sandoris, kuriam įvykus „Rimi“ už 213 mln. Eur būtų įsigijusi...

Į Lietuvą tiektos listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš rinkos

Lenkijos įmonės „Greenyard Frozen Poland“ listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš Lietuvos rinkos –...

„Bionorica Lithuania“ sukčiams pervedė beveik pusę milijono eurų 6

Vilniaus vaistų prekybos bendrovė „Bionorica Lithuania“ sukčiams į Honkongo banką pervedė beveik pusę...

TOP 1000 lyderiai ekspertų akimis: per mažai pramonės, o ypač – inovatyvios Premium 1

Lietuvos bendrovių TOP 1000 sąrašo viršūnėse – palyginti nedaug modernių pramonės įmonių, vos viena kita...

Pramonė
2018.07.18
Ukmergės „Grosso Moda Lithuania“ verslo modelis – aukštų kainų klientai

Didmenine prekyba drabužiais užsiimanti Ukmergės UAB „Grosso Moda Lithuania“ ieško stambių ir patikimų...

Pramonė
2018.07.18
„Walmart“ sudomino „Microsoft“ debesys

Jungtinių Amerikos Valstijų mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“ ir programinės įrangos kompanija „Microsoft...

TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

„Norfai“ – bauda už pavojingas kūno priežiūros priemones 6

Prekybos tinklą „Norfa“ valdančio verslininko Dainiaus Dundulio valdomai didmeninės prekybos bendrovei...

„Norfa“ atidarė ketvirtą iš dešimties naujų parduotuvių 4

Šiemet planuojantis atidaryti dešimt naujų parduotuvių, į kurias investicijos sieks apie 15 mln. Eur,...

VCUP restoranų apyvartos per pusmetį išaugo trečdaliu

Šių metų pirmą pusmetį prekybos centre VCUP esančiose kavinėse ir restoranuose apsilankė 16,95% daugiau...

ES ir Japonija pasirašė laisvos prekybos sutartį 4

ES ir Japonijos lyderiai antradienį pasirašė susitarimą dėl laisvos prekybos. Taip sukuriama didžiausia...

„Maxima Grupei“ „Standard & Poor's“ suteikė BB+ kredito reitingą 10

Obligacijų platinimą planuojančiai mažmeninės prekybos „Maxima Grupei“ reitingų agentūra „Standard & Poor's“...

Rinkos
2018.07.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau