„Norfa“ ir „Coca-Cola“ vėl susikibo dėl kainų

Publikuota: 2018-03-20
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Norfos mažmenai“ ir „Coca-Cola“ gėrimų gamybos bei tiekimo partneriui mūsų šalyje UAB „Coca-Cola HBC Lietuva“ vėl nepavyko susitarti dėl bendradarbiavimo atnaujinimo.

Įmonių bendradarbiavimas yra nutrūkęs jau beveik dvejus metus, susiderėti dėl jo atnaujinimo nepavyksta kelintąkart iš eilės.

„Norfos“ vadovybės teigimu, „Coca-Cola“ už savo produkciją Lietuvoje iš prekybininkų reikalauja maždaug 10% didesnės kainos nei kai kuriose kitose Europos Sąjungos šalyse, todėl dalis mūsų šalies prekybininkų yra priversti pirkti ir įsivežti į Lietuvą „Coca-Cola“ gėrimus iš „pigių“ Europos šalių.

Dainius Dundulis, „Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas, primena, kad pernai šalies kompetentingos institucijos atlikusios tyrimus nustatė, kad Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų Vidurio ir Rytų Europos šalių, populiarūs importuoti maisto produktai yra prastesnės kokybės nei Vakaruose.

„Lietuvos valdžia turėtų atkreipti dėmesį ne tik į prekių kokybę, bet ir į tai, kad kai kurios didžiosios korporacijos (ne tik „Coca-Cola“) savo produkciją Lietuvoje parduoda gerokai didesnėmis kainomis, nei kai kuriose kitose Europos valstybėse. Kompetentingos valstybės institucijos galėtų pasiaiškinti, ar tokia didžiųjų tarptautinių bendrovių praktika mūsų šalyje nesikerta su pagrindiniais laisvos ir sąžiningos prekybos principais“, – pranešime spaudai teigia p. Dundulis.

nuotrauka::1left

Kas lemia kainų skirtumus

Tuo tarpu Radomiras Paunicas, „Coca-Cola HBC“ Baltijos šalių prekybos vadovas, VŽ atsiųstame komentare tvirtina, kad produktų kainos įvairiose rinkose skiriasi dėl makroekonominių priežasčių.

„Baltijos šalių atveju kainas papildomai veikia faktas, kad čia mes negaminame didžiosios dalies produktų asortimento. Tai reiškia, kad yra tiekimo grandies kaštų, tarp jų ir pakuočių ženklinimo, į kuriuos mes turime atsižvelgti taikydami produktų kainas“, – aiškina jis.

Pasak p. Paunico, papildomai nuo 2017 m. produktų kainoms Lietuvoje žymios įtakos turėjo pakuočių atliekų tvarkymo per užstato sistemą kaštai.

„Dėl etikos ir teisinių priežasčių mes neatskleidžiame mūsų verslo derybų detalių, tačiau reikia paminėti, kad šiuo atveju buvo palyginti produktai, kuriuos mes parduodame Baltijos šalyse ir kurių šiose šalyse neparduodame. Mes kreipsimės į „Norfa“ atstovus, kad aptartume tai detaliau tiesiogiai ir išspręstume nesusipratimą“, – sakė p. Paunicas.

„Coca-Cola HBC Lietuva“ atstovas taip pat tvirtino, kad visi produktai, kuriuos parduoda „Coca-Cola HBC Lietuva“ yra tokios pačios aukštos kokybės, kokia yra bet kurioje kitoje pasaulio rinkoje.

Kiti ginčai

VŽ rašė, kad 2016 m. lapkritį „Coca-Cola HBC Lietuva“ uždarė savo turėtą gamyklą Alytuje ir Lietuvoje paliko tik logistikos, pardavimų ir rinkodaros padalinius. Graikijos grupė „Coca-Cola HBC“, viena didžiausių JAV prekių ženklo gėrimų gamintojų, gamybą perkėlė į Radzymino miestelį netoli Varšuvos, kur įsikūrusi didžiausia iš trijų Lenkijoje veikiančių gamyklų.

„Coca-Cola HBC Lietuva“ – ne vienintelis tiekėjas, su kuriuo mažmeninės prekybos tinklas „Norfa“ buvo nutraukęs bendradarbiavimą. Nepavykus susitarti dėl produkcijos kainos, pernai šešiems mėnesiams buvo nutrūkę komerciniai „Norfos“ ir alkoholinių gėrimų gamintojos „Švyturio - Utenos alaus“ santykiai. Jie atnaujinti 2017 m. pabaigoje.

Pernai gruodį „Norfa“ buvo susikibusi su „Vilniaus duona“. Prekybos tinklas teigė, kad „Vilniaus duona“ siekė prieš didžiąsias šventes pakelti duonos kainas, tačiau „Norfos mažmena“ su tuo nesutiko. Gamintojas situacijos tuomet nekomentavo. Įmonių bendradarbiavimas nebuvo nutrūkęs.

Šiuo metu šalyje veikia 144 „Norfa“ parduotuvės. 2018 m. bendrovė planuoja atidaryti 10 naujų prekybos centrų.

„Norfos mažmenos“ prekių ir paslaugų apyvarta pernai išaugo 7,29% - iki 458,612 mln. Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 5

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 8

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

Verslo aplinka
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21
„Maxima grupė“ nebeturi Ispanijos tinklo „Supersol“ valdymo sutarties  Premium

Ispanijoje veikiančio mažmeninės prekybos tinklo „Supersol“ valdymas perleistas Liuksemburgo bendrovei...

Prekyba
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

Statyba ir NT
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
Šaltiniai: Ž. Marcinkevičius arbitraže reikalaus iš N. Numavičiaus 230 mln. Eur 9

Buvęs vadinamojo VP dešimtuko narys, vienas turtingiausių Lietuvos verslininkų Žilvinas Marcinkevičius...

Prekyba
2019.03.20
ES teismas: kosmetinis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu 

Kosmetikoje ir burnos higienos skysčiuose esantis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu, nusprendė...

Finansai
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau