„Norfa“ ir „Coca-Cola“ vėl susikibo dėl kainų

Publikuota: 2018-03-20
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Norfos mažmenai“ ir „Coca-Cola“ gėrimų gamybos bei tiekimo partneriui mūsų šalyje UAB „Coca-Cola HBC Lietuva“ vėl nepavyko susitarti dėl bendradarbiavimo atnaujinimo.

Įmonių bendradarbiavimas yra nutrūkęs jau beveik dvejus metus, susiderėti dėl jo atnaujinimo nepavyksta kelintąkart iš eilės.

„Norfos“ vadovybės teigimu, „Coca-Cola“ už savo produkciją Lietuvoje iš prekybininkų reikalauja maždaug 10% didesnės kainos nei kai kuriose kitose Europos Sąjungos šalyse, todėl dalis mūsų šalies prekybininkų yra priversti pirkti ir įsivežti į Lietuvą „Coca-Cola“ gėrimus iš „pigių“ Europos šalių.

Dainius Dundulis, „Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas, primena, kad pernai šalies kompetentingos institucijos atlikusios tyrimus nustatė, kad Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų Vidurio ir Rytų Europos šalių, populiarūs importuoti maisto produktai yra prastesnės kokybės nei Vakaruose.

„Lietuvos valdžia turėtų atkreipti dėmesį ne tik į prekių kokybę, bet ir į tai, kad kai kurios didžiosios korporacijos (ne tik „Coca-Cola“) savo produkciją Lietuvoje parduoda gerokai didesnėmis kainomis, nei kai kuriose kitose Europos valstybėse. Kompetentingos valstybės institucijos galėtų pasiaiškinti, ar tokia didžiųjų tarptautinių bendrovių praktika mūsų šalyje nesikerta su pagrindiniais laisvos ir sąžiningos prekybos principais“, – pranešime spaudai teigia p. Dundulis.

nuotrauka::1left

Kas lemia kainų skirtumus

Tuo tarpu Radomiras Paunicas, „Coca-Cola HBC“ Baltijos šalių prekybos vadovas, VŽ atsiųstame komentare tvirtina, kad produktų kainos įvairiose rinkose skiriasi dėl makroekonominių priežasčių.

„Baltijos šalių atveju kainas papildomai veikia faktas, kad čia mes negaminame didžiosios dalies produktų asortimento. Tai reiškia, kad yra tiekimo grandies kaštų, tarp jų ir pakuočių ženklinimo, į kuriuos mes turime atsižvelgti taikydami produktų kainas“, – aiškina jis.

Pasak p. Paunico, papildomai nuo 2017 m. produktų kainoms Lietuvoje žymios įtakos turėjo pakuočių atliekų tvarkymo per užstato sistemą kaštai.

„Dėl etikos ir teisinių priežasčių mes neatskleidžiame mūsų verslo derybų detalių, tačiau reikia paminėti, kad šiuo atveju buvo palyginti produktai, kuriuos mes parduodame Baltijos šalyse ir kurių šiose šalyse neparduodame. Mes kreipsimės į „Norfa“ atstovus, kad aptartume tai detaliau tiesiogiai ir išspręstume nesusipratimą“, – sakė p. Paunicas.

„Coca-Cola HBC Lietuva“ atstovas taip pat tvirtino, kad visi produktai, kuriuos parduoda „Coca-Cola HBC Lietuva“ yra tokios pačios aukštos kokybės, kokia yra bet kurioje kitoje pasaulio rinkoje.

Kiti ginčai

VŽ rašė, kad 2016 m. lapkritį „Coca-Cola HBC Lietuva“ uždarė savo turėtą gamyklą Alytuje ir Lietuvoje paliko tik logistikos, pardavimų ir rinkodaros padalinius. Graikijos grupė „Coca-Cola HBC“, viena didžiausių JAV prekių ženklo gėrimų gamintojų, gamybą perkėlė į Radzymino miestelį netoli Varšuvos, kur įsikūrusi didžiausia iš trijų Lenkijoje veikiančių gamyklų.

„Coca-Cola HBC Lietuva“ – ne vienintelis tiekėjas, su kuriuo mažmeninės prekybos tinklas „Norfa“ buvo nutraukęs bendradarbiavimą. Nepavykus susitarti dėl produkcijos kainos, pernai šešiems mėnesiams buvo nutrūkę komerciniai „Norfos“ ir alkoholinių gėrimų gamintojos „Švyturio - Utenos alaus“ santykiai. Jie atnaujinti 2017 m. pabaigoje.

Pernai gruodį „Norfa“ buvo susikibusi su „Vilniaus duona“. Prekybos tinklas teigė, kad „Vilniaus duona“ siekė prieš didžiąsias šventes pakelti duonos kainas, tačiau „Norfos mažmena“ su tuo nesutiko. Gamintojas situacijos tuomet nekomentavo. Įmonių bendradarbiavimas nebuvo nutrūkęs.

Šiuo metu šalyje veikia 144 „Norfa“ parduotuvės. 2018 m. bendrovė planuoja atidaryti 10 naujų prekybos centrų.

„Norfos mažmenos“ prekių ir paslaugų apyvarta pernai išaugo 7,29% - iki 458,612 mln. Eur.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Atidaro pirmą „Apollo“ kino teatrą, lyderė „Forum Cinemas“ – rami Premium 4

Kino teatrų verslas reikalauja didelių, daugiamečių investicijų, o plėtra tiesiogiai priklauso nuo prekybos...

Prekyba
2019.07.15
Prasidėjo didžiausias „Amazon“ išpardavimas 3

Svarbiausias JAV prekybos milžinės „Amazon“ rinkodaros renginys „Prime Day“, kurio metu registruotiems...

Prekyba
2019.07.15
Televizijose dirbusi M. Žvinklytė tapo „Vilandros“ direktore Premium 4

Didmeninės prekybos bendrovė „Vilandra“ atsirinko naują vadovę Moniką Žvinklytę, kuri iki šiol daugiausia...

Prekyba
2019.07.15
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 31

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 6

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
Apsipirkimas per išmaniuosius garsiakalbius lenkia prognozes

Apsipirkimų per išmaniuosius garsiakalbius kaip „Amazon Echo“ ar „Google Home“ daugėja greičiau nei anksčiau...

Prekyba
2019.07.13
„Maxima grupės“ valdoma „Stokrotka“ pernai didino pajamas 2

Didžiausios Baltijos šalyse mažmeninės prekybos grupės „Maxima grupė“ valdomas Lenkijos tinklas „Stokrotka“...

Prekyba
2019.07.12
BNS ir „15min“ savininkas žengia į lauko reklamos rinką

Estijos verslininko Marguso Linnamae valdomos bendrovės „MM Grupp“ antrinė įmonė „UP Invest“, valdanti...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12
Blokuojama knygų talpinimo interneto svetainė 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija, išnagrinėjusi Lietuvos leidėjų asociacijos prašymą taikyti...

Rinkodara
2019.07.12
Išmanios verslo valdymo technologijos: laimingesnis verslas, laimingesni klientai 3

Didėjančios verslo plėtros ir ją sekančios konkurencijos sąlygomis verslas susiduria su ypatingu paradoksu.

Paslaugos
2019.07.12
Nesusijungę tinklai „Iki“ ir „Rimi“ auga savarankiškai Premium

Pirmojo pusmečio plėtros rezultatai rodo, kad mažmeninės prekybos tinklai „Rimi“ ir „Iki“ laikosi aktyvios...

Prekyba
2019.07.11
JK prekybininkė „Asda“ mąsto apie akcijų biržą 1

Trečia pagal apyvartą Jungtinės Karalystės prekybininkė „Asda“ svarsto galimybę žengti į akcijų biržą.

Prekyba
2019.07.10
Vilniaus Pašilaičiuose planuojamas 22.000 kv. m prekybos centras 8

Vilniaus Pašilaičių seniūnijoje, šalia Vakarinio aplinkkelio, planuojamas prekybos centras.

Statyba ir NT
2019.07.10
Dėl autorių teisių pažeidimų blokuojama „Sputnik“ svetainė 5

Dėl autorių teisių pažeidimo internete Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimą blokuoti...

Rinkodara
2019.07.10
Žiniasklaida skundžiasi dėl LRT teisių į inauguraciją, LRT stebisi

Komercinė žiniasklaida skundžiasi, kad Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija LRT gavo išimtines teises...

Rinkodara
2019.07.10
Skonio tyrimas patvirtino: GO Pilsner - mėgstamiausias  Verslo tribūna 4

Nealkoholinis alus kasmet vis populiaresnis – vis daugiau jo rūšių matome ir parduotuvių lentynose. Tačiau...

Prekyba
2019.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau