„Rimi“ savininkės spurtas rizikingame segmente

Publikuota: 2018-02-19
Jessica Gow/TT („ICA gruppen“) nuotr.
Jessica Gow/TT („ICA gruppen“) nuotr.

Elektroninė prekyba maisto produktais kol kas iš ja užsiimančių verslininkų reikalauja daugiau investicijų nei teikia grąžos. Tačiau tikėjimas, kad šis apsipirkimo kanalas taps reikšmingu, stiprėja.

Švedijos bendrovės „ICA Gruppen“, Lietuvoje valdančios mažmeninės prekybos tinklą „Rimi“, elektroninės prekybos apimtis 2017 m. ketvirtąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2016 m., išaugo 53%. 2018 m. pradžioje iš 1.287 ICA parduotuvių daugiau kaip 200 savo klientams siūlė elektroninės komercijos sprendimus.

Elektroninėje ICA parduotuvėje maisto ir kitų būtinų prekių 2017 m. ketvirtąjį ketvirtį parduota už 1,2 mlrd. SEK. (121,13 mln. Eur).

„Ketvirtąjį ketvirtį mūsų elektroninės komercijos verslas Stokholme toliau augo.

Anksčiau esame teigę, kad kai užsitikrinsime pakankamas elektroninių užsakymų apimtis, atidarysime vadinamąjį tamsųjį sandėlį, kad galėtume įgyti tolesnių patobulinimų ir efektyviau aptarnauti klientus“, – teigia Peras Strombergas, „ICA Gruppen“ generalinis direktorius.

Kaip ir ketino, 2018 m. pradžioje grupė priėmė sprendimą ne vėliau kaip iki šių metų trečiojo ketvirčio Stokholme atidaryti vadinamąjį tamsųjį sandėlį - vietą kurioje surenkamos prekės, užsakytos elektroninėje parduotuvėje, teigiama „ICA Gruppen“ finansinėje ataskaitoje investuotojams.

Elektroninės komercijos ambicijų 2018 m. turi ir grupei priklausanti „Apotek Hjartat“, siekianti tęsti pardavimų augimą, pasiūlyti pirkėjams greitesnį prekių pristatymą.

Svarsto modelį

„Rimi Lietuvos“ vadovai, paklausti, ar ir Lietuvoje planuojama atidaryti internetinę parduotuvę, VŽ yra teigę, kad šiuo metu svarstomi visi galimi elektroninės komercijos sprendimai.

Iki šiol šiame segmente įsitvirtinti pavyko „Maxima grupei“ priklausančiai e. parduotuvei „Barbora“. Tačiau ne vienas rinkos dalyvis patyrė nesėkmę. 2015 m. bankrutavo „Fresh Market“, kurios akcininkai siejami su Baltarusijos prekybos tinklu „Eurotorg“. 2017 m. liepą veiklą nutraukė iki tol daugiausia su viešbučių verslu susijusio verslininko Žilvino Vasiliausko įkurta „Zzz.lt“. Iš rinkos pasitraukus „Zzz.lt“, „Barborai“ konkurentu prisistatė maisto ir namų apyvokos prekių UAB „Assorti“, visoje Lietuvoje pristatanti šviežius maisto produktus.

VŽ rašė, kad „Rimi Lietuvos“ pardavimo pajamos 2017 m. sudarė 313,2 mln. Eur ir buvo 0,1% mažesnės nei 2016 m.

Visos „Rimi Baltic“ grupės, kuriai priklauso parduotuvės trijose Baltijos šalyse, grynieji pardavimai pernai augo 1,4%.

 „Rimi Lietuvos“ pardavimai ketvirtąjį ketvirtį siekė 84,8 mln. Eur ir buvo 3,4% didesni nei pernai tuo pačiu metu, teigiama „ICA gruppen“ finansinėje ataskaitoje.

Grupės pardavimai Latvijoje 2017 m. spalį-gruodį taip pat didėjo ir sudarė 199,1 mln. Eur (+3,7%), o Estijoje, apyvartai sudarius 97,7 mln. Eur, šiek tiek sumažėjo (-4,6%).

Metiniai rezultatai su pliusu buvo tik Latvijoje: čia pardavimai augo iki 753 mln. Eur ir buvo 4,3% didesni nei 2016 m.

Estijoje pardavimo pajamos lyginamuoju laikotarpiu sumažėjo iki 377,6 mln. Eur (-2,9%).

Pardavimų mažėjimui Estijoje įtaką darė tai, kad per 2017 m. šioje šalyje uždarytos aštuonios parduotuvės, naujų atidarytos dvi. Latvijoje atidarytos dvi naujos parduotuvės, nė viena neuždaryta. Lietuvoje 2017 m. atsirado dvi naujos parduotuvės, uždarytos trys.

Trijose Baltijos šalyse grupei 2017 m. gruodį priklausė 259 parduotuvės, iš kurių 82 buvo Estijoje, 121 - Latvijoje ir 56 - Lietuvoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Maljorkoje atidarys viešbutį tik moterims

Maljorkoje planuojama atidaryti viešbutį, skirtą tik moterims. Verslininkai tikisi, kad tokia koncepcija...

Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją.

Daugiausiai uždirbęs Lietuvos advokatas pernai gavo 2,2 mln. Eur pajamų 8

2,214 mln. Eur – tokios buvo didžiausios vieno Lietuvos advokato 2017 m. apmokestinamosios pajamos, rodo...

„Tesco“ pristato naują žemų kainų parduotuvių formatą 1

Pagrindinis Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos tinklas „Tesco“ žengia koja kojon su sparčiai...

Religinis turizmas – vien popiežiaus vizito gali nepakakti

Rengiantis popiežiaus Pranciškaus vizitui, susigriebta, kad religinio ir piligriminio turizmo niša mūsų...

Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 4

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Kur daugiausia užsienyje keliavo Lietuvos gyventojai II ketv. 1

Į užsienį 2018 m. antrąjį ketvirtį keliavo 507.400 šalies gyventojų, arba 9,4% daugiau nei per tą patį 2017...

Po Lietuvą gyventojai šiemet keliavo daugiau, vienai kelionei išleido vidutiniškai 56 Eur

Šalies gyventojų kelionių su viena ir daugiau nakvynių skaičius 2018 m. pirmąjį pusmetį, palyginti su tuo...

Keserauskas: kai kurie ribojimai gali atšaldyti norą imtis verslo Premium 6

Lietuvoje, kaip įprasta rinkos ekonomikos šalyse, natūralus verslo, įskaitant ir prekybos tinklus, augimas...

Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Mituzas: kainos gali kristi tik joms kylant miesto centre 11

Konkurencija kainas tik didina, nes kainos priklauso nuo kvadratinio metro efektyvumo. Jeigu stovėdamas...

Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 5

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Daugėja „Kesko Senukų“ „Proficentrų“

Šią vasarą didžiausią prekybos erdvę „Proficentras1000“ Vilniuje, Savanorių prospekte, atidarę...

„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
„Lidl Lietuvos“ fenomenas: ką rodo finansų ataskaitos Premium 39

Atitraukus žvilgsnį nuo nuosavo kapitalo pelningumo rodiklio, kuris greičiausiai dar gerokai keisis į gerąją...

Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Prie greitkelio Kaune atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1 Premium 3

Kauno UAB „EPRO Group“ atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1, įsikūrusį šalia Vilniaus-Klaipėdos greitkelio.

Statyba ir NT
2018.09.19
„Kaufland“: plėtros planų Lietuvoje neturime 31

Vokietijos prekybos centrų grupei „Schwarz“ priklausantis prekybos tinklas „Kaufland“ VŽ teigia, kad šiame...

Valdžia žada visą puokštę priemonių dėl prekybos tinklų darbo 34

Didinti prekybos tinklų konkurenciją, kviesti užsienio investuotojus, stiprinti smulkųjį ir vidutinį verslą,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau