„Rimi“ savininkės spurtas rizikingame segmente

Publikuota: 2018-02-19
Jessica Gow/TT („ICA gruppen“) nuotr.
Jessica Gow/TT („ICA gruppen“) nuotr.

Elektroninė prekyba maisto produktais kol kas iš ja užsiimančių verslininkų reikalauja daugiau investicijų nei teikia grąžos. Tačiau tikėjimas, kad šis apsipirkimo kanalas taps reikšmingu, stiprėja.

Švedijos bendrovės „ICA Gruppen“, Lietuvoje valdančios mažmeninės prekybos tinklą „Rimi“, elektroninės prekybos apimtis 2017 m. ketvirtąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2016 m., išaugo 53%. 2018 m. pradžioje iš 1.287 ICA parduotuvių daugiau kaip 200 savo klientams siūlė elektroninės komercijos sprendimus.

Elektroninėje ICA parduotuvėje maisto ir kitų būtinų prekių 2017 m. ketvirtąjį ketvirtį parduota už 1,2 mlrd. SEK. (121,13 mln. Eur).

„Ketvirtąjį ketvirtį mūsų elektroninės komercijos verslas Stokholme toliau augo.

Anksčiau esame teigę, kad kai užsitikrinsime pakankamas elektroninių užsakymų apimtis, atidarysime vadinamąjį tamsųjį sandėlį, kad galėtume įgyti tolesnių patobulinimų ir efektyviau aptarnauti klientus“, – teigia Peras Strombergas, „ICA Gruppen“ generalinis direktorius.

Kaip ir ketino, 2018 m. pradžioje grupė priėmė sprendimą ne vėliau kaip iki šių metų trečiojo ketvirčio Stokholme atidaryti vadinamąjį tamsųjį sandėlį - vietą kurioje surenkamos prekės, užsakytos elektroninėje parduotuvėje, teigiama „ICA Gruppen“ finansinėje ataskaitoje investuotojams.

Elektroninės komercijos ambicijų 2018 m. turi ir grupei priklausanti „Apotek Hjartat“, siekianti tęsti pardavimų augimą, pasiūlyti pirkėjams greitesnį prekių pristatymą.

Svarsto modelį

„Rimi Lietuvos“ vadovai, paklausti, ar ir Lietuvoje planuojama atidaryti internetinę parduotuvę, VŽ yra teigę, kad šiuo metu svarstomi visi galimi elektroninės komercijos sprendimai.

Iki šiol šiame segmente įsitvirtinti pavyko „Maxima grupei“ priklausančiai e. parduotuvei „Barbora“. Tačiau ne vienas rinkos dalyvis patyrė nesėkmę. 2015 m. bankrutavo „Fresh Market“, kurios akcininkai siejami su Baltarusijos prekybos tinklu „Eurotorg“. 2017 m. liepą veiklą nutraukė iki tol daugiausia su viešbučių verslu susijusio verslininko Žilvino Vasiliausko įkurta „Zzz.lt“. Iš rinkos pasitraukus „Zzz.lt“, „Barborai“ konkurentu prisistatė maisto ir namų apyvokos prekių UAB „Assorti“, visoje Lietuvoje pristatanti šviežius maisto produktus.

VŽ rašė, kad „Rimi Lietuvos“ pardavimo pajamos 2017 m. sudarė 313,2 mln. Eur ir buvo 0,1% mažesnės nei 2016 m.

Visos „Rimi Baltic“ grupės, kuriai priklauso parduotuvės trijose Baltijos šalyse, grynieji pardavimai pernai augo 1,4%.

 „Rimi Lietuvos“ pardavimai ketvirtąjį ketvirtį siekė 84,8 mln. Eur ir buvo 3,4% didesni nei pernai tuo pačiu metu, teigiama „ICA gruppen“ finansinėje ataskaitoje.

Grupės pardavimai Latvijoje 2017 m. spalį-gruodį taip pat didėjo ir sudarė 199,1 mln. Eur (+3,7%), o Estijoje, apyvartai sudarius 97,7 mln. Eur, šiek tiek sumažėjo (-4,6%).

Metiniai rezultatai su pliusu buvo tik Latvijoje: čia pardavimai augo iki 753 mln. Eur ir buvo 4,3% didesni nei 2016 m.

Estijoje pardavimo pajamos lyginamuoju laikotarpiu sumažėjo iki 377,6 mln. Eur (-2,9%).

Pardavimų mažėjimui Estijoje įtaką darė tai, kad per 2017 m. šioje šalyje uždarytos aštuonios parduotuvės, naujų atidarytos dvi. Latvijoje atidarytos dvi naujos parduotuvės, nė viena neuždaryta. Lietuvoje 2017 m. atsirado dvi naujos parduotuvės, uždarytos trys.

Trijose Baltijos šalyse grupei 2017 m. gruodį priklausė 259 parduotuvės, iš kurių 82 buvo Estijoje, 121 - Latvijoje ir 56 - Lietuvoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 4

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
Prancūzų elektronikos prekių tinklas „Boulanger“ apsipirko

Prancūzijos elektronikos prekių tinklas „Boulanger“ įsigijo savo konkurentus Belgijoje „Krefel“ ir „Hifi...

Prekyba
2019.06.16
Ką apie pirkėjų norus žinanti „Amazon“ pataria smulkiesiems

„Amazon“ pranešė apie 10 fizinių parduotuvių JK tinklą, kurį kuria specialiai smulkiųjų produkcijai. Bendrovė...

Gazelė
2019.06.15
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Registruoja „Maxima Express“ prekės ženklą 1

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ Valstybiniam patentų biurui pateikė prašymą registruoti prekės ženklą...

Prekyba
2019.06.14
Buvo sutrikęs automatinis pavedimų įskaitymas į „Circle K“ korteles 1

Kai kurie degalinių tinklo „Circle K“ klientų pavedimai kelias dienas automatiškai nepatekdavo į įmonės...

Prekyba
2019.06.14
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 24

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Pigu“ ir „Kesko Senukai Digital“ – vadovybių pasikeitimai Premium 17

Dviejų konkuruojančių elektroninės komercijos bendrovių pagrindinių vadovų gretose pastaruoju metu vyksta...

Prekyba
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Zaros“ savininkei „Inditex“ plėtra garantavo rekordinius pardavimus

Didžiausia pasaulyje drabužių prekybininkė „Inditex“ skelbia rekordinius pirmojo ketvirčio rezultatus.

Prekyba
2019.06.13
„PwC“ pasaulinė vartotojų apklausa rodo, kaip keičiasi pirkimo įpročiai 1

Pirkėjai nori viską gauti greitai, patogiai ir nemokamai, rodo „PwC“ atlikta „Pasaulinė vartotojų apklausa“.

Prekyba
2019.06.13
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13
„Mineralinių vandenų“ pelnas sumažėjo pusantro karto Premium 5

Didmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais bendrovė „Mineraliniai vandenys“ 2018 m.

Prekyba
2019.06.13
A. Zabarauskas: paprastumas buvo G. Nausėdos pamatinis principas Premium 2

Apie išrinktojo prezidento ir kitų dviejų lyderių rinkimų kampanijų stipriąsias ir silpnąsias puses diskutavę...

Rinkodara
2019.06.13
„Publicum“ rezultatai: augo ir pajamos, ir pelnas

Tarptautinei „Havas“ grupei priklausanti Lietuvos strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ praėjusiais...

Rinkodara
2019.06.13
„Telia Lietuva“ atnaujino prekės ženklo šūkį 18

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nuo šiol naudos naują šūkį – „Įdomiau – tik gyvenimas“. Su šiuo...

Rinkodara
2019.06.13
„Clinic 212“ augino ir pajamas, ir pelną 4

Bendros kūrybinės agentūros „Clinic 212“ ir jos valdomos skaitmeninio turinio kūrybos agentūros „Enter“...

Rinkodara
2019.06.12
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau