„Rimi“ savininkės spurtas rizikingame segmente

Publikuota: 2018-02-19
Jessica Gow/TT („ICA gruppen“) nuotr.
Jessica Gow/TT („ICA gruppen“) nuotr.

Elektroninė prekyba maisto produktais kol kas iš ja užsiimančių verslininkų reikalauja daugiau investicijų nei teikia grąžos. Tačiau tikėjimas, kad šis apsipirkimo kanalas taps reikšmingu, stiprėja.

Švedijos bendrovės „ICA Gruppen“, Lietuvoje valdančios mažmeninės prekybos tinklą „Rimi“, elektroninės prekybos apimtis 2017 m. ketvirtąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2016 m., išaugo 53%. 2018 m. pradžioje iš 1.287 ICA parduotuvių daugiau kaip 200 savo klientams siūlė elektroninės komercijos sprendimus.

Elektroninėje ICA parduotuvėje maisto ir kitų būtinų prekių 2017 m. ketvirtąjį ketvirtį parduota už 1,2 mlrd. SEK. (121,13 mln. Eur).

„Ketvirtąjį ketvirtį mūsų elektroninės komercijos verslas Stokholme toliau augo.

Anksčiau esame teigę, kad kai užsitikrinsime pakankamas elektroninių užsakymų apimtis, atidarysime vadinamąjį tamsųjį sandėlį, kad galėtume įgyti tolesnių patobulinimų ir efektyviau aptarnauti klientus“, – teigia Peras Strombergas, „ICA Gruppen“ generalinis direktorius.

Kaip ir ketino, 2018 m. pradžioje grupė priėmė sprendimą ne vėliau kaip iki šių metų trečiojo ketvirčio Stokholme atidaryti vadinamąjį tamsųjį sandėlį - vietą kurioje surenkamos prekės, užsakytos elektroninėje parduotuvėje, teigiama „ICA Gruppen“ finansinėje ataskaitoje investuotojams.

Elektroninės komercijos ambicijų 2018 m. turi ir grupei priklausanti „Apotek Hjartat“, siekianti tęsti pardavimų augimą, pasiūlyti pirkėjams greitesnį prekių pristatymą.

Svarsto modelį

„Rimi Lietuvos“ vadovai, paklausti, ar ir Lietuvoje planuojama atidaryti internetinę parduotuvę, VŽ yra teigę, kad šiuo metu svarstomi visi galimi elektroninės komercijos sprendimai.

Iki šiol šiame segmente įsitvirtinti pavyko „Maxima grupei“ priklausančiai e. parduotuvei „Barbora“. Tačiau ne vienas rinkos dalyvis patyrė nesėkmę. 2015 m. bankrutavo „Fresh Market“, kurios akcininkai siejami su Baltarusijos prekybos tinklu „Eurotorg“. 2017 m. liepą veiklą nutraukė iki tol daugiausia su viešbučių verslu susijusio verslininko Žilvino Vasiliausko įkurta „Zzz.lt“. Iš rinkos pasitraukus „Zzz.lt“, „Barborai“ konkurentu prisistatė maisto ir namų apyvokos prekių UAB „Assorti“, visoje Lietuvoje pristatanti šviežius maisto produktus.

VŽ rašė, kad „Rimi Lietuvos“ pardavimo pajamos 2017 m. sudarė 313,2 mln. Eur ir buvo 0,1% mažesnės nei 2016 m.

Visos „Rimi Baltic“ grupės, kuriai priklauso parduotuvės trijose Baltijos šalyse, grynieji pardavimai pernai augo 1,4%.

 „Rimi Lietuvos“ pardavimai ketvirtąjį ketvirtį siekė 84,8 mln. Eur ir buvo 3,4% didesni nei pernai tuo pačiu metu, teigiama „ICA gruppen“ finansinėje ataskaitoje.

Grupės pardavimai Latvijoje 2017 m. spalį-gruodį taip pat didėjo ir sudarė 199,1 mln. Eur (+3,7%), o Estijoje, apyvartai sudarius 97,7 mln. Eur, šiek tiek sumažėjo (-4,6%).

Metiniai rezultatai su pliusu buvo tik Latvijoje: čia pardavimai augo iki 753 mln. Eur ir buvo 4,3% didesni nei 2016 m.

Estijoje pardavimo pajamos lyginamuoju laikotarpiu sumažėjo iki 377,6 mln. Eur (-2,9%).

Pardavimų mažėjimui Estijoje įtaką darė tai, kad per 2017 m. šioje šalyje uždarytos aštuonios parduotuvės, naujų atidarytos dvi. Latvijoje atidarytos dvi naujos parduotuvės, nė viena neuždaryta. Lietuvoje 2017 m. atsirado dvi naujos parduotuvės, uždarytos trys.

Trijose Baltijos šalyse grupei 2017 m. gruodį priklausė 259 parduotuvės, iš kurių 82 buvo Estijoje, 121 - Latvijoje ir 56 - Lietuvoje.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Teismas: D. Nedzinsko įmonės ir „Trakų autobusų“ mainų sutartis turi būti panaikinta

Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ 2016 metais...

Vartotojų teisių apsaugos sargams – daugiau teisių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nuo kitų metų turės daugiau įgaliojimų ginant...

Prekyba
12:54
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
09:56
Prekybos mokestis – sprangus kąsnis, kurį greičiausiai teks nuryti Premium

Prekybos sektorius visuomet buvo vienas konkurencingiausių Lietuvoje, o pastaruoju metu iššūkių kreivės kils...

Prekyba
00:01
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
08:58
Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
J. Gylys: prekybos tinklai kol kas nepanaudoja daugiakanalės prekybos pranašumų

Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas,...

Prekyba
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
„Starbucks“ į Baltijos šalis galėtų atvesti „Tallink“, teigia analitikai

Estijos keltų operatorė „Tallink Grupp“, į Baltijos šalis atvedanti greitojo maisto restoranų tinklą „Burger...

Rinkos
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 15

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Statyba ir NT
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės 

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi...

Prekyba
2019.11.12
„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
2019.11.12
„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai 

25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą...

Prekyba
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau