H&M viltis sieja su e. prekyba, siekia įtikinti investuotojus

Publikuota: 2018-02-17
Karlas Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius. Janeriko Henrikssono (TT) nuotr.
Karlas Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius. Janeriko Henrikssono (TT) nuotr.

Švedijos drabužių mažmeninės prekybos grupė „Hennes & Mauritz“ (H&M) savo susitikimui su akcininkais pasirinko istorinę Stokholmo koncertų salę, kurioje Karlas Johanas Perssonas, įmonės vadovas, išdėstė, ko ketina imtis, kad pataisytų įmonės finansinius rezultatus. Daugelis investuotojų po susitikimo išliko skeptiški.

H&M pareiškus, kad greičiausiai pardavimai fizinėse parduotuvėse trauksis ir šiais metais bei teks dar mažinti kainas, siekiant pagerinti likučių rodiklį, įmonės akcijų vertė krito 5,7%.

Keli šimtai investuotojų, vasario 14 d. Stokholme besiklausiusių H&M vadovo ataskaitos, nepatikėjo įmonės planais atsitiesti 2019 m., rašo „Bloomberg“.  

„Visa tai labai primena paauglį, kuris, parnešęs namo blogus pažymius, vis kartoja, kad kitą kartą pasiseks geriau. Ne, rezultatai turi būti geri jau dabar, ne kitais metais“, – sako Claesas Hembergas, „Avanza“ patarėjas investicijų klausimais.

H&M tinklą valdanti Personų šeima bandė paaiškinti investuotojams, kurių akcijų vertė pastaruoju metu vien tik menksta, kaip įmonė ketina pritraukti didesnius pirkėjų srautus. Akivaizdu, kad bendrovei nepavyko atlaikyti vieno pagrindinių varžovų ispanų „Zaros“ konkurencijos, taip pat vis didesnę įtaką daro nauji augantys prekių ženklai, tokie kaip japonų „Uniqlo“, elektroninės komercijos žaidėjai, tokie kaip „Amazon“, „Zalando“ ir „Asos“. Tai skatina tinklą nedelsti ir greičiau atsisakyti mažiau naudingų parduotuvių.

Viliasi atsitiesti

H&M vadovas akcentavo, kad tiki elektroninės komercijos verslu. Šiais finansiniais metais laukiama 25% didesnių pardavimų negu praėjusiais. Taip pat viltys siejamos su kitais grupės prekių ženklais COS, „Weekday“ ir neseniai pristatytu „Arket“.

H&M pardavimai internetu praėjusiais finansiniais metais siekė 29 mlrd. SEK (2,92 mlrd. Eur) ir sudarė 12,5% visų grupės pardavimų. Internetinės prekybos kanalas jau yra pelningas ir sudaro 22% grupės veiklos pelno.

Įdomu tai, kad investicijos į naujai atidarytas parduotuves atsiperka per mažiau nei 17 mėnesių. Tikimasi, kad naujos parduotuvės bendrąją apyvartą 2018 m. išaugins 4%.

Tikimasi, kad 2022 m. H&M pasieks 50 mlrd. SEK (5,04 mlrd. Eur) apyvartą. Elektroninė prekyba kasmet augs po 20% ir 2022 m. pasieks 75 mlrd. SEK (7,56 mlrd. Eur).

nuotrauka::1left

Po susitikimo kai kurie investuotojai jautėsi nusivylę, nes jiems pasirodė, kad artimiausioje ateityje H&M linkusi prisiimti per mažai įsipareigojimų, rašo „Bloomberg“.

„Gairės buvo teisingos, jautėsi pozityvus požiūris, tačiau H&M vis dar laido strėles pro šalį. Tad kokia gi šių gražių žodžių vertė?“ – retoriškai klausia Joakimas Bornoldas, „Nordnet“ patarėjas investicijų klausimais.

Kiek anksčiau šią savaitę H&M pateikė investuotojams siūlymą atsisakyti dividendų ir reinvestuoti lėšas į bendrovę. H&M vadovas akcentavo, kad bendrovės finansinis pagrindas yra stabilus.

Smuko 4%

VŽ rašė, kad lapkričio 30 d. pasibaigę finansiniai metai nebuvo geri. Grupės pardavimai, įskaitant PVM, krito 4%, iki 231,74 mlrd. SEK (23,2 mlrd. Eur).

Skaičiuojant vietinėmis valiutomis H&M pardavimai smuko 3%. Neigiamą metų rezultatą esą lėmė prastesnė nei tikėtasi finansinių metų pabaiga. Ketvirtąjį ketvirtį (rugsėjo-lapkričio mėn.) grupės pardavimai siekė 58,45 mln. SEK (5,87 mlrd. Eur)  ir buvo 4% mažesni nei pernai tuo pačiu metu.

Iš tiesų H&M pirmą kartą per daugiau nei du dešimtmečius pranešė, kad ketvirtinis rezultatas yra neigiamas, iki šiol visuomet buvo fiksuojamas augimas. Švedų investuotojams ši žinia turėjo būti skausminga, nes vos tik ją paskelbus jų turėti milijardai kronų išgaravo.

Karlas-Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius, kuris, beje, yra H&M įkūrėjo Erlando Perssono anūkas, tuomet prisiėmė kaltę dėl situacijos, kurioje atsidūrė bendrovė. Jo požiūriu, klaidos prekybos strategijoje ir produktų asortimente padarė daugiausiai žalos. Vadovas įsitikinęs, kad atsitiesti padės agresyvi plėtra elektroninėje erdvėje.

„Daugelį metų investavome į elektroninę komerciją ir skaitmeninius sprendimus. Dabar esame pasiekę labai priimtiną lygį. Šiuo metu didžiausias iššūkis yra sumažėjęs pirkėjų srautas fizinėse parduotuvėse, todėl turime keistis, kai kuriuos naujus sprendimus jau bandome ir esame patenkinti pirmais rezultatais“, – komentuoja vadovas.

Iš tikrųjų silpnoki pastarųjų metų H&M rezultatai nebuvo visiškai netikėti.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Registrų centras pradeda diskusijas su visuomene dėl duomenų atvėrimo 2

150 naujų atvirų duomenų rinkinių, brandesnis aktualios statistikos pateikimas ir prasidedančios nuolatinės...

Bankai: pirkimo bumas prasidėjo, e. prekybininkų įplaukos auga Premium 2

Metų pabaigoje labiausiai išauga įvairius dovanų kuponus ar paslaugas siūlančių e. parduotuvių apyvarta, tam...

„Amazon“ dairosi vietos fizinei parduotuvei Londone

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“ turi plėtros planų Europoje. Apie „Amazon“ ketinimus ateities...

Rinkos tendencijos nulėmė veiklos modernizavimą Rėmėjo turinys

UAB „Baltic Refrigeration Group“, mažmeninės ir didmeninės prekybos kondicionavimo sistemomis ir jų priedais...

Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
„Vilniaus prekyba“ ketina įsigyti mokėjimų įmonę „Sollo“

Verslininko Nerijaus Numavičiaus valdoma viena didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ už...

Lietuvos įmonių 2018 m. devynių mėnesių pelno kraitis – 4,6 mlrd. Eur 3

2018 m. trečiąjį ketvirtį šalies nefinansinių įmonių pajamos už parduotas prekes ir suteiktas paslaugas...

Verslo aplinka
2018.12.11
Kiek „Brexit“ gali kainuoti Lietuvai? 2

Migla dėl Jungtinės Karalystės (JK) ateities santykių su Europos Sąjunga kol kas nesisklaido. Panašu, kad...

Verslo aplinka
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Ellex Valiunas“ atnaujino vadovų komandą 21

Penkių partnerių ir dalies teisininkų komandos pasitraukimą išgyvenanti viena didžiausių Lietuvos advokatų...

Lapkritį – 0,1% mėnesio defliacija 2

Lietuvoje lapkričio mėnesį buvo 0,1 proc. mėnesio defliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje...

Verslo aplinka
2018.12.10
Mažėja biurokratijos pavojingų atliekų tvarkytojams

Praėjusios savaitės pabaigoje aplinkos ministras patvirtino naujos redakcijos Pavojingųjų atliekų tvarkymo...

Įsigaliojo GPAIS planas B: vartotojai gali teikti dokumentus popieriuje

Praėjusią savaitę įsigaliojo taip vadinamas GPAIS planas B – tvarka, aprašanti, kaip atliekų tvarkytojams...

Svarbiausi 2018 m. Lietuvos e. prekybos sandoriai, investicijos ir tendencijos 1

Lietuvoje fiksuojamas iki 30% siekiantis metinis elektroninės prekybos augimas, tačiau bendroji Baltijos...

Vartotojų apklausos: 37% lietuvių ir latvių dovanas perka be plano

Kalėdinių įpročių tyrimas, kurį užsakė Švedijos baldų prekybos milžinė IKEA, parodė, kad Lietuvoje ir...

Turkijoje šiemet atostogavo 190.000 Lietuvos gyventojų 7

Turkijos kultūros ir turizmo ministerijos paskelbta naujausia turizmo statistika rodo, kad Lietuvos turistų...

Algos didžiausiose odontologijos įmonėse – skirtumai matuojami kartais 13

“Sodros“ duomenys leidžia palyginti, kuriose iš dvidešimties didžiausių pagal 2017 m. pajamas Lietuvos...

„Tele2“ už 0,25 mln. Eur atnaujino saloną „Akropolyje“ 8

Šeštadienį mobiliojo ryšio operatorė „Tele2“ atidarė atnaujintą 120 kv. m ploto prekybos saloną Vilniaus...

„Amazon“ plėtros strategijoje – oro uostai 7

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“ savo ateities parduotuvių koncepciją gali pritaikyti...

Rygos teisme – prašymas „K Senukai“ tinklo operatorę pripažinti nemokia 8

Rygos miesto Pardaugavos rajono teismui pareikštas ieškinys, kuriame prašoma statybos, remonto ir buities...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau