H&M viltis sieja su e. prekyba, siekia įtikinti investuotojus

Publikuota: 2018-02-17
Karlas Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius. Janeriko Henrikssono (TT) nuotr.
Karlas Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius. Janeriko Henrikssono (TT) nuotr.

Švedijos drabužių mažmeninės prekybos grupė „Hennes & Mauritz“ (H&M) savo susitikimui su akcininkais pasirinko istorinę Stokholmo koncertų salę, kurioje Karlas Johanas Perssonas, įmonės vadovas, išdėstė, ko ketina imtis, kad pataisytų įmonės finansinius rezultatus. Daugelis investuotojų po susitikimo išliko skeptiški.

H&M pareiškus, kad greičiausiai pardavimai fizinėse parduotuvėse trauksis ir šiais metais bei teks dar mažinti kainas, siekiant pagerinti likučių rodiklį, įmonės akcijų vertė krito 5,7%.

Keli šimtai investuotojų, vasario 14 d. Stokholme besiklausiusių H&M vadovo ataskaitos, nepatikėjo įmonės planais atsitiesti 2019 m., rašo „Bloomberg“.  

„Visa tai labai primena paauglį, kuris, parnešęs namo blogus pažymius, vis kartoja, kad kitą kartą pasiseks geriau. Ne, rezultatai turi būti geri jau dabar, ne kitais metais“, – sako Claesas Hembergas, „Avanza“ patarėjas investicijų klausimais.

H&M tinklą valdanti Personų šeima bandė paaiškinti investuotojams, kurių akcijų vertė pastaruoju metu vien tik menksta, kaip įmonė ketina pritraukti didesnius pirkėjų srautus. Akivaizdu, kad bendrovei nepavyko atlaikyti vieno pagrindinių varžovų ispanų „Zaros“ konkurencijos, taip pat vis didesnę įtaką daro nauji augantys prekių ženklai, tokie kaip japonų „Uniqlo“, elektroninės komercijos žaidėjai, tokie kaip „Amazon“, „Zalando“ ir „Asos“. Tai skatina tinklą nedelsti ir greičiau atsisakyti mažiau naudingų parduotuvių.

Viliasi atsitiesti

H&M vadovas akcentavo, kad tiki elektroninės komercijos verslu. Šiais finansiniais metais laukiama 25% didesnių pardavimų negu praėjusiais. Taip pat viltys siejamos su kitais grupės prekių ženklais COS, „Weekday“ ir neseniai pristatytu „Arket“.

H&M pardavimai internetu praėjusiais finansiniais metais siekė 29 mlrd. SEK (2,92 mlrd. Eur) ir sudarė 12,5% visų grupės pardavimų. Internetinės prekybos kanalas jau yra pelningas ir sudaro 22% grupės veiklos pelno.

Įdomu tai, kad investicijos į naujai atidarytas parduotuves atsiperka per mažiau nei 17 mėnesių. Tikimasi, kad naujos parduotuvės bendrąją apyvartą 2018 m. išaugins 4%.

Tikimasi, kad 2022 m. H&M pasieks 50 mlrd. SEK (5,04 mlrd. Eur) apyvartą. Elektroninė prekyba kasmet augs po 20% ir 2022 m. pasieks 75 mlrd. SEK (7,56 mlrd. Eur).

nuotrauka::1left

Po susitikimo kai kurie investuotojai jautėsi nusivylę, nes jiems pasirodė, kad artimiausioje ateityje H&M linkusi prisiimti per mažai įsipareigojimų, rašo „Bloomberg“.

„Gairės buvo teisingos, jautėsi pozityvus požiūris, tačiau H&M vis dar laido strėles pro šalį. Tad kokia gi šių gražių žodžių vertė?“ – retoriškai klausia Joakimas Bornoldas, „Nordnet“ patarėjas investicijų klausimais.

Kiek anksčiau šią savaitę H&M pateikė investuotojams siūlymą atsisakyti dividendų ir reinvestuoti lėšas į bendrovę. H&M vadovas akcentavo, kad bendrovės finansinis pagrindas yra stabilus.

Smuko 4%

VŽ rašė, kad lapkričio 30 d. pasibaigę finansiniai metai nebuvo geri. Grupės pardavimai, įskaitant PVM, krito 4%, iki 231,74 mlrd. SEK (23,2 mlrd. Eur).

Skaičiuojant vietinėmis valiutomis H&M pardavimai smuko 3%. Neigiamą metų rezultatą esą lėmė prastesnė nei tikėtasi finansinių metų pabaiga. Ketvirtąjį ketvirtį (rugsėjo-lapkričio mėn.) grupės pardavimai siekė 58,45 mln. SEK (5,87 mlrd. Eur)  ir buvo 4% mažesni nei pernai tuo pačiu metu.

Iš tiesų H&M pirmą kartą per daugiau nei du dešimtmečius pranešė, kad ketvirtinis rezultatas yra neigiamas, iki šiol visuomet buvo fiksuojamas augimas. Švedų investuotojams ši žinia turėjo būti skausminga, nes vos tik ją paskelbus jų turėti milijardai kronų išgaravo.

Karlas-Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius, kuris, beje, yra H&M įkūrėjo Erlando Perssono anūkas, tuomet prisiėmė kaltę dėl situacijos, kurioje atsidūrė bendrovė. Jo požiūriu, klaidos prekybos strategijoje ir produktų asortimente padarė daugiausiai žalos. Vadovas įsitikinęs, kad atsitiesti padės agresyvi plėtra elektroninėje erdvėje.

„Daugelį metų investavome į elektroninę komerciją ir skaitmeninius sprendimus. Dabar esame pasiekę labai priimtiną lygį. Šiuo metu didžiausias iššūkis yra sumažėjęs pirkėjų srautas fizinėse parduotuvėse, todėl turime keistis, kai kuriuos naujus sprendimus jau bandome ir esame patenkinti pirmais rezultatais“, – komentuoja vadovas.

Iš tikrųjų silpnoki pastarųjų metų H&M rezultatai nebuvo visiškai netikėti.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Įvardijo geriausias 2018 m. Lietuvos advokatų kontoras Premium 3

Dviejų autoritetingų tarptautinių teisės žinynų sudarytuose 2018 m. Lietuvos advokatų kontorų reitinguose...

H&M pirmąkart istorijoje gresia karpyti dividendus

Švedijos drabužių mažmenininkė „Hennes & Mauritz“ (H&M), prognozuojama, šiemet pirmą kartą nuo 1974-ųjų, kai...

„Royal SPA Residence“ dilema: užimtumas toks, kad dar augti darosi sunku Premium 2

Gausesniu būriu į Birštoną plūstelėję turistai smagiai kilstelėjo ir nuošalioje kurorto vietoje įsikūrusio...

IKEA prekiavo nesaugiomis kaitlentėmis

Belgijos rinkos priežiūros institucijoms pranešus, kad dujinės kaitlentės „Eldslaga“ yra nesaugios, nes...

Ieškodami alternatyvų brangiai nuomai, smulkieji rado traukos vietą Kaune Premium 5

Daugiau kaip 20 smulkiųjų savo gaminius – daugiausia maisto produktus – rikiuoja Kauno UAB „Mokslo kavinė“...

Vilniaus „Akropolį“ atnaujins už 14 mln. Eur Premium 1

Nuo 2019 m. sausio iki rugsėjo Vilniaus „Akropolyje“ bus atnaujinta daugiau nei 40.000 kv. m prekybai,...

Naujovė: visi duomenys iš visų kasos aparatų plauks į VMI Premium 3

VMI kuria išmaniųjų kasos aparatų posistemę, kuri leis jai nenutrūkstamai ar su mažais intervalais gauti...

Finansai
2018.04.23
Ortopedijos paslaugų tiekėjams - gera metų pradžia

Kauno AB „Ortopedijos technika“ plečia mažmeninės prekybos tinklą. Po dviejų iš eilės stabilių metų pradžių...

3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 4

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
Kaip Skuodo ar Lazdijų klientą paversti savo pirkėju

E. prekyba naikina geografines ribas, tačiau pirkėjų sulaukia ne kiekviena virtuali parduotuvė. Kaip...

BDAR: kokius namų darbus turi atlikti viešbučiai 2

Nuo 2018 m. gegužės 25 d. Lietuvoje ir kitose ES valstybėse įsigaliosiantis Europos Parlamento ir Tarybos...

Galimybė susigrąžinti dalį GPM už paslaugas vertinama skirtingai 1

Mokesčių reformą parengusios Vyriausybės siūlymas leisti gyventojams susigrąžinti dalį pajamų mokesčio (GPM)...

Įvardijo labiausiai nuo turizmo priklausomas valstybes

Pasaulio turizmo organizacija įvertino, kurių pasaulio šalių ekonomika yra labiausiai priklausoma nuo turizmo.

Atidarė parduotuvę specialiai kauniečiams, bet prasilenkė internete Premium

Kai vieno miesto gyventojai sudaro reikšmingą perkančiųjų e. parduotuvėje dalį, atrodo, tikslinga tame mieste...

„Maxima grupė“ platins 300-400 mln. Eur obligacijų emisiją Premium 1

Mažmeninės prekybos srityje Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje veikianti „Maxima grupė“...

Ministerija: dėl „Metrail“ nesusitaria patys gamintojai, galutinio sutarties projekto nėra 1

Gamintojų viltis šiandien sulaukti Aplinkos ministerijos patvirtinimo, kad taikos sutartis dėl „Metrail“ bus...

Dėl verslo metė puikų darbą IT įmonėse – dabar lyg atostogose Premium 4

Atsisakyti puikaus samdomo darbo ir imtis verslo – ne tik rizikingas, bet ir sunkus sprendimas. Vis dėlto...

„Nestle“ pardavimų augimas pranoko lūkesčius

Šveicarijos maisto ir gėrimų milžinės „Nestle“ pardavimai pirmuosius tris šių metų mėnesius įsibėgėjo, prie...

Ministerijos verdikto dėl „Metrail“ laukia šiandien Premium

Gamintojai ir importuotojai Aplinkos ministerijai vakar pateikė naują taikos sutarties ginče dėl „Metrail“...

Sukčiavimo schemomis ateina atvirkštinis elektronikos PVM Premium

Lietuvoje planuojama nustatyti atvirkštinį PVM elektronikos prekėms. Tai gali gerokai apkarpyti nelegalių...

Finansai
2018.04.20

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau