H&M viltis sieja su e. prekyba, siekia įtikinti investuotojus

Publikuota: 2018-02-17
Karlas Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius. Janeriko Henrikssono (TT) nuotr.
Karlas Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius. Janeriko Henrikssono (TT) nuotr.

Švedijos drabužių mažmeninės prekybos grupė „Hennes & Mauritz“ (H&M) savo susitikimui su akcininkais pasirinko istorinę Stokholmo koncertų salę, kurioje Karlas Johanas Perssonas, įmonės vadovas, išdėstė, ko ketina imtis, kad pataisytų įmonės finansinius rezultatus. Daugelis investuotojų po susitikimo išliko skeptiški.

H&M pareiškus, kad greičiausiai pardavimai fizinėse parduotuvėse trauksis ir šiais metais bei teks dar mažinti kainas, siekiant pagerinti likučių rodiklį, įmonės akcijų vertė krito 5,7%.

Keli šimtai investuotojų, vasario 14 d. Stokholme besiklausiusių H&M vadovo ataskaitos, nepatikėjo įmonės planais atsitiesti 2019 m., rašo „Bloomberg“.  

„Visa tai labai primena paauglį, kuris, parnešęs namo blogus pažymius, vis kartoja, kad kitą kartą pasiseks geriau. Ne, rezultatai turi būti geri jau dabar, ne kitais metais“, – sako Claesas Hembergas, „Avanza“ patarėjas investicijų klausimais.

H&M tinklą valdanti Personų šeima bandė paaiškinti investuotojams, kurių akcijų vertė pastaruoju metu vien tik menksta, kaip įmonė ketina pritraukti didesnius pirkėjų srautus. Akivaizdu, kad bendrovei nepavyko atlaikyti vieno pagrindinių varžovų ispanų „Zaros“ konkurencijos, taip pat vis didesnę įtaką daro nauji augantys prekių ženklai, tokie kaip japonų „Uniqlo“, elektroninės komercijos žaidėjai, tokie kaip „Amazon“, „Zalando“ ir „Asos“. Tai skatina tinklą nedelsti ir greičiau atsisakyti mažiau naudingų parduotuvių.

Viliasi atsitiesti

H&M vadovas akcentavo, kad tiki elektroninės komercijos verslu. Šiais finansiniais metais laukiama 25% didesnių pardavimų negu praėjusiais. Taip pat viltys siejamos su kitais grupės prekių ženklais COS, „Weekday“ ir neseniai pristatytu „Arket“.

H&M pardavimai internetu praėjusiais finansiniais metais siekė 29 mlrd. SEK (2,92 mlrd. Eur) ir sudarė 12,5% visų grupės pardavimų. Internetinės prekybos kanalas jau yra pelningas ir sudaro 22% grupės veiklos pelno.

Įdomu tai, kad investicijos į naujai atidarytas parduotuves atsiperka per mažiau nei 17 mėnesių. Tikimasi, kad naujos parduotuvės bendrąją apyvartą 2018 m. išaugins 4%.

Tikimasi, kad 2022 m. H&M pasieks 50 mlrd. SEK (5,04 mlrd. Eur) apyvartą. Elektroninė prekyba kasmet augs po 20% ir 2022 m. pasieks 75 mlrd. SEK (7,56 mlrd. Eur).

nuotrauka::1left

Po susitikimo kai kurie investuotojai jautėsi nusivylę, nes jiems pasirodė, kad artimiausioje ateityje H&M linkusi prisiimti per mažai įsipareigojimų, rašo „Bloomberg“.

„Gairės buvo teisingos, jautėsi pozityvus požiūris, tačiau H&M vis dar laido strėles pro šalį. Tad kokia gi šių gražių žodžių vertė?“ – retoriškai klausia Joakimas Bornoldas, „Nordnet“ patarėjas investicijų klausimais.

Kiek anksčiau šią savaitę H&M pateikė investuotojams siūlymą atsisakyti dividendų ir reinvestuoti lėšas į bendrovę. H&M vadovas akcentavo, kad bendrovės finansinis pagrindas yra stabilus.

Smuko 4%

VŽ rašė, kad lapkričio 30 d. pasibaigę finansiniai metai nebuvo geri. Grupės pardavimai, įskaitant PVM, krito 4%, iki 231,74 mlrd. SEK (23,2 mlrd. Eur).

Skaičiuojant vietinėmis valiutomis H&M pardavimai smuko 3%. Neigiamą metų rezultatą esą lėmė prastesnė nei tikėtasi finansinių metų pabaiga. Ketvirtąjį ketvirtį (rugsėjo-lapkričio mėn.) grupės pardavimai siekė 58,45 mln. SEK (5,87 mlrd. Eur)  ir buvo 4% mažesni nei pernai tuo pačiu metu.

Iš tiesų H&M pirmą kartą per daugiau nei du dešimtmečius pranešė, kad ketvirtinis rezultatas yra neigiamas, iki šiol visuomet buvo fiksuojamas augimas. Švedų investuotojams ši žinia turėjo būti skausminga, nes vos tik ją paskelbus jų turėti milijardai kronų išgaravo.

Karlas-Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius, kuris, beje, yra H&M įkūrėjo Erlando Perssono anūkas, tuomet prisiėmė kaltę dėl situacijos, kurioje atsidūrė bendrovė. Jo požiūriu, klaidos prekybos strategijoje ir produktų asortimente padarė daugiausiai žalos. Vadovas įsitikinęs, kad atsitiesti padės agresyvi plėtra elektroninėje erdvėje.

„Daugelį metų investavome į elektroninę komerciją ir skaitmeninius sprendimus. Dabar esame pasiekę labai priimtiną lygį. Šiuo metu didžiausias iššūkis yra sumažėjęs pirkėjų srautas fizinėse parduotuvėse, todėl turime keistis, kai kuriuos naujus sprendimus jau bandome ir esame patenkinti pirmais rezultatais“, – komentuoja vadovas.

Iš tikrųjų silpnoki pastarųjų metų H&M rezultatai nebuvo visiškai netikėti.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Skelbiamas legendinės kavinės „Rotonda“ nuomos konkursas 1

Vilniaus Gedimino kalno papėdėje kadaise veikusios kavinės-ledainės „Rotonda“ patalpos išnuomojamos viešojo...

Po tyrimų Marijampolėje vėl galima gerti vandenį 1

Po Marijampolėje atliktų vandens tyrimų nustatyta, kad jis saugus vartoti, penktadienį paskelbė vietinė...

Biurų plėtra važiuoja toliau, o progos užsidirbti iš sandėlių dar neišnaudoja 

Palankios ekonomikos tendencijos, gyventojų lūkesčiai ir vartojimas šių metų pirmąjį pusmetį teigiamai veikė...

„Maxima“ Lenkijoje sujungia dvi įmones 4

„Maxima grupė“ į prekybos tinklą „Stokrotka“, kurį valdo nuo šių metų pavasario, integruos 2012 m. įsigytą...

Sekmadieniniai draudimai keičia Lenkijos prekybos paveikslą 2

Lenkijoje įsigaliojus įstatymui, ribojančiam prekybininkų darbą sekmadieniais, didieji prekybos centrai...

Su atgaivintu „Šilelio“ prekės ženklu pajamas dvigubina kasmet Premium 2

Vilniaus bendrovė „Sponge“, prieš porą metų atgaivinusi lietuvišką prekės ženklą „Šilelis“, pernai beveik...

Technologijos
2018.07.19
FNTT ir prokurorai perdavė teismui „Metrail“ bylą

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) kartu su Vilniaus apygardos prokuratūra baigė tyrimą ir teismui...

Verslo aplinka
2018.07.19
Neįvykusios „Rimi“ ir „Iki“ jungtuvės konfidencialumo migloje 10

Mažmeninės prekybos tinklų „Rimi“ ir „Iki“ sandoris, kuriam įvykus „Rimi“ už 213 mln. Eur būtų įsigijusi...

Į Lietuvą tiektos listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš rinkos

Lenkijos įmonės „Greenyard Frozen Poland“ listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš Lietuvos rinkos –...

„Bionorica Lithuania“ sukčiams pervedė beveik pusę milijono eurų 6

Vilniaus vaistų prekybos bendrovė „Bionorica Lithuania“ sukčiams į Honkongo banką pervedė beveik pusę...

TOP 1000 lyderiai ekspertų akimis: per mažai pramonės, o ypač – inovatyvios Premium 1

Lietuvos bendrovių TOP 1000 sąrašo viršūnėse – palyginti nedaug modernių pramonės įmonių, vos viena kita...

Pramonė
2018.07.18
Ukmergės „Grosso Moda Lithuania“ verslo modelis – aukštų kainų klientai

Didmenine prekyba drabužiais užsiimanti Ukmergės UAB „Grosso Moda Lithuania“ ieško stambių ir patikimų...

Pramonė
2018.07.18
„Walmart“ sudomino „Microsoft“ debesys

Jungtinių Amerikos Valstijų mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“ ir programinės įrangos kompanija „Microsoft...

TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

„Norfai“ – bauda už pavojingas kūno priežiūros priemones 6

Prekybos tinklą „Norfa“ valdančio verslininko Dainiaus Dundulio valdomai didmeninės prekybos bendrovei...

„Norfa“ atidarė ketvirtą iš dešimties naujų parduotuvių 4

Šiemet planuojantis atidaryti dešimt naujų parduotuvių, į kurias investicijos sieks apie 15 mln. Eur,...

VCUP restoranų apyvartos per pusmetį išaugo trečdaliu

Šių metų pirmą pusmetį prekybos centre VCUP esančiose kavinėse ir restoranuose apsilankė 16,95% daugiau...

ES ir Japonija pasirašė laisvos prekybos sutartį 4

ES ir Japonijos lyderiai antradienį pasirašė susitarimą dėl laisvos prekybos. Taip sukuriama didžiausia...

„Maxima Grupei“ „Standard & Poor's“ suteikė BB+ kredito reitingą 10

Obligacijų platinimą planuojančiai mažmeninės prekybos „Maxima Grupei“ reitingų agentūra „Standard & Poor's“...

Rinkos
2018.07.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau