H&M viltis sieja su e. prekyba, siekia įtikinti investuotojus

Publikuota: 2018-02-17
Karlas Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius. Janeriko Henrikssono (TT) nuotr.
Karlas Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius. Janeriko Henrikssono (TT) nuotr.

Švedijos drabužių mažmeninės prekybos grupė „Hennes & Mauritz“ (H&M) savo susitikimui su akcininkais pasirinko istorinę Stokholmo koncertų salę, kurioje Karlas Johanas Perssonas, įmonės vadovas, išdėstė, ko ketina imtis, kad pataisytų įmonės finansinius rezultatus. Daugelis investuotojų po susitikimo išliko skeptiški.

H&M pareiškus, kad greičiausiai pardavimai fizinėse parduotuvėse trauksis ir šiais metais bei teks dar mažinti kainas, siekiant pagerinti likučių rodiklį, įmonės akcijų vertė krito 5,7%.

Keli šimtai investuotojų, vasario 14 d. Stokholme besiklausiusių H&M vadovo ataskaitos, nepatikėjo įmonės planais atsitiesti 2019 m., rašo „Bloomberg“.  

„Visa tai labai primena paauglį, kuris, parnešęs namo blogus pažymius, vis kartoja, kad kitą kartą pasiseks geriau. Ne, rezultatai turi būti geri jau dabar, ne kitais metais“, – sako Claesas Hembergas, „Avanza“ patarėjas investicijų klausimais.

H&M tinklą valdanti Personų šeima bandė paaiškinti investuotojams, kurių akcijų vertė pastaruoju metu vien tik menksta, kaip įmonė ketina pritraukti didesnius pirkėjų srautus. Akivaizdu, kad bendrovei nepavyko atlaikyti vieno pagrindinių varžovų ispanų „Zaros“ konkurencijos, taip pat vis didesnę įtaką daro nauji augantys prekių ženklai, tokie kaip japonų „Uniqlo“, elektroninės komercijos žaidėjai, tokie kaip „Amazon“, „Zalando“ ir „Asos“. Tai skatina tinklą nedelsti ir greičiau atsisakyti mažiau naudingų parduotuvių.

Viliasi atsitiesti

H&M vadovas akcentavo, kad tiki elektroninės komercijos verslu. Šiais finansiniais metais laukiama 25% didesnių pardavimų negu praėjusiais. Taip pat viltys siejamos su kitais grupės prekių ženklais COS, „Weekday“ ir neseniai pristatytu „Arket“.

H&M pardavimai internetu praėjusiais finansiniais metais siekė 29 mlrd. SEK (2,92 mlrd. Eur) ir sudarė 12,5% visų grupės pardavimų. Internetinės prekybos kanalas jau yra pelningas ir sudaro 22% grupės veiklos pelno.

Įdomu tai, kad investicijos į naujai atidarytas parduotuves atsiperka per mažiau nei 17 mėnesių. Tikimasi, kad naujos parduotuvės bendrąją apyvartą 2018 m. išaugins 4%.

Tikimasi, kad 2022 m. H&M pasieks 50 mlrd. SEK (5,04 mlrd. Eur) apyvartą. Elektroninė prekyba kasmet augs po 20% ir 2022 m. pasieks 75 mlrd. SEK (7,56 mlrd. Eur).

nuotrauka::1left

Po susitikimo kai kurie investuotojai jautėsi nusivylę, nes jiems pasirodė, kad artimiausioje ateityje H&M linkusi prisiimti per mažai įsipareigojimų, rašo „Bloomberg“.

„Gairės buvo teisingos, jautėsi pozityvus požiūris, tačiau H&M vis dar laido strėles pro šalį. Tad kokia gi šių gražių žodžių vertė?“ – retoriškai klausia Joakimas Bornoldas, „Nordnet“ patarėjas investicijų klausimais.

Kiek anksčiau šią savaitę H&M pateikė investuotojams siūlymą atsisakyti dividendų ir reinvestuoti lėšas į bendrovę. H&M vadovas akcentavo, kad bendrovės finansinis pagrindas yra stabilus.

Smuko 4%

VŽ rašė, kad lapkričio 30 d. pasibaigę finansiniai metai nebuvo geri. Grupės pardavimai, įskaitant PVM, krito 4%, iki 231,74 mlrd. SEK (23,2 mlrd. Eur).

Skaičiuojant vietinėmis valiutomis H&M pardavimai smuko 3%. Neigiamą metų rezultatą esą lėmė prastesnė nei tikėtasi finansinių metų pabaiga. Ketvirtąjį ketvirtį (rugsėjo-lapkričio mėn.) grupės pardavimai siekė 58,45 mln. SEK (5,87 mlrd. Eur)  ir buvo 4% mažesni nei pernai tuo pačiu metu.

Iš tiesų H&M pirmą kartą per daugiau nei du dešimtmečius pranešė, kad ketvirtinis rezultatas yra neigiamas, iki šiol visuomet buvo fiksuojamas augimas. Švedų investuotojams ši žinia turėjo būti skausminga, nes vos tik ją paskelbus jų turėti milijardai kronų išgaravo.

Karlas-Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius, kuris, beje, yra H&M įkūrėjo Erlando Perssono anūkas, tuomet prisiėmė kaltę dėl situacijos, kurioje atsidūrė bendrovė. Jo požiūriu, klaidos prekybos strategijoje ir produktų asortimente padarė daugiausiai žalos. Vadovas įsitikinęs, kad atsitiesti padės agresyvi plėtra elektroninėje erdvėje.

„Daugelį metų investavome į elektroninę komerciją ir skaitmeninius sprendimus. Dabar esame pasiekę labai priimtiną lygį. Šiuo metu didžiausias iššūkis yra sumažėjęs pirkėjų srautas fizinėse parduotuvėse, todėl turime keistis, kai kuriuos naujus sprendimus jau bandome ir esame patenkinti pirmais rezultatais“, – komentuoja vadovas.

Iš tikrųjų silpnoki pastarųjų metų H&M rezultatai nebuvo visiškai netikėti.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
GPAIS rakštis: svarstomas naujas pereinamojo laikotarpio terminas Premium

Verslininkams su nerimu laukiant spalio 1 d., kai baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos...

Finansai
11:55
Atidarė naują „Wurth“ parduotuvę už 300.000 Eur

Kaune atidaryta nauja vokiečių koncerno „Wurth Group“ parduotuvė, užimanti beveik 1.000 kv. m. ploto. Tai...

Užkandinių tinklas „Subway“ Estijoje neišbrenda iš nuostolių

Amerikiečių greitojo maisto restoranų tinklo „Subway“ franšizės partneris Estijoje jau kelintus metus iš...

Prekybininkai apie siūlymą didinti baudas: nuomonės išsiskyrė 3

Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinis akcininkas, paklaustas, kaip vertina prezidentės siūlymą...

Premjeras pasirašė kvietimą 12-kai prekybos tinklų investuoti Lietuvoje 23

Lietuvos premjeras kviečia 12 Europos didžiųjų prekybos tinklų investuoti Lietuvoje. Tokį kreipimąsi Saulius...

Pasitarimą dėl darbo švenčių dienomis nukėlė 1

Vyriausybės, prekybininkų ir profsąjungų atstovų susitikimas dėl darbo ribojimo švenčių dienomis antradienį...

Prezidentė siūlo didinti baudas už konkurencingumo pažeidimus 4

Prezidentė Dalia Grybauskaitė siūlo Seimui priimti įstatymų pataisas, kurios, jos nuomone, padidins...

IKEA mažo formato parduotuvės nepasiteisino: Lietuvos verslininkų nuomonė Premium 2

Švedijos baldų mažmeninės prekybos įmonės IKEA parduotuvės miestų centruose Norvegijoje nepasiteisino, todėl...

Ekspertai: pasaulyje – vėžio gydymo proveržis, o Lietuva atsilieka 15

Nepaisant pasaulinių laimėjimų, Lietuvoje išgyvenamumas sergant onkologiniais susirgimais išlieka vienas...

Laisvalaikis
2018.09.23
Maljorkoje atidarys viešbutį tik moterims 2

Maljorkoje planuojama atidaryti viešbutį, skirtą tik moterims. Verslininkai tikisi, kad tokia koncepcija...

Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją.

Daugiausiai uždirbęs Lietuvos advokatas pernai gavo 2,2 mln. Eur pajamų 11

2,214 mln. Eur – tokios buvo didžiausios vieno Lietuvos advokato 2017 m. apmokestinamosios pajamos, rodo...

„Tesco“ pristato naują žemų kainų parduotuvių formatą 1

Pagrindinis Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos tinklas „Tesco“ žengia koja kojon su sparčiai...

Religinis turizmas – vien popiežiaus vizito gali nepakakti

Rengiantis popiežiaus Pranciškaus vizitui, susigriebta, kad religinio ir piligriminio turizmo niša mūsų...

Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 5

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Kur daugiausia užsienyje keliavo Lietuvos gyventojai II ketv. 1

Į užsienį 2018 m. antrąjį ketvirtį keliavo 507.400 šalies gyventojų, arba 9,4% daugiau nei per tą patį 2017...

Po Lietuvą gyventojai šiemet keliavo daugiau, vienai kelionei išleido vidutiniškai 56 Eur

Šalies gyventojų kelionių su viena ir daugiau nakvynių skaičius 2018 m. pirmąjį pusmetį, palyginti su tuo...

Keserauskas: kai kurie ribojimai gali atšaldyti norą imtis verslo Premium 6

Lietuvoje, kaip įprasta rinkos ekonomikos šalyse, natūralus verslo, įskaitant ir prekybos tinklus, augimas...

Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau