H&M viltis sieja su e. prekyba, siekia įtikinti investuotojus

Publikuota: 2018-02-17
Karlas Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius. Janeriko Henrikssono (TT) nuotr.
Karlas Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius. Janeriko Henrikssono (TT) nuotr.

Švedijos drabužių mažmeninės prekybos grupė „Hennes & Mauritz“ (H&M) savo susitikimui su akcininkais pasirinko istorinę Stokholmo koncertų salę, kurioje Karlas Johanas Perssonas, įmonės vadovas, išdėstė, ko ketina imtis, kad pataisytų įmonės finansinius rezultatus. Daugelis investuotojų po susitikimo išliko skeptiški.

H&M pareiškus, kad greičiausiai pardavimai fizinėse parduotuvėse trauksis ir šiais metais bei teks dar mažinti kainas, siekiant pagerinti likučių rodiklį, įmonės akcijų vertė krito 5,7%.

Keli šimtai investuotojų, vasario 14 d. Stokholme besiklausiusių H&M vadovo ataskaitos, nepatikėjo įmonės planais atsitiesti 2019 m., rašo „Bloomberg“.  

„Visa tai labai primena paauglį, kuris, parnešęs namo blogus pažymius, vis kartoja, kad kitą kartą pasiseks geriau. Ne, rezultatai turi būti geri jau dabar, ne kitais metais“, – sako Claesas Hembergas, „Avanza“ patarėjas investicijų klausimais.

H&M tinklą valdanti Personų šeima bandė paaiškinti investuotojams, kurių akcijų vertė pastaruoju metu vien tik menksta, kaip įmonė ketina pritraukti didesnius pirkėjų srautus. Akivaizdu, kad bendrovei nepavyko atlaikyti vieno pagrindinių varžovų ispanų „Zaros“ konkurencijos, taip pat vis didesnę įtaką daro nauji augantys prekių ženklai, tokie kaip japonų „Uniqlo“, elektroninės komercijos žaidėjai, tokie kaip „Amazon“, „Zalando“ ir „Asos“. Tai skatina tinklą nedelsti ir greičiau atsisakyti mažiau naudingų parduotuvių.

Viliasi atsitiesti

H&M vadovas akcentavo, kad tiki elektroninės komercijos verslu. Šiais finansiniais metais laukiama 25% didesnių pardavimų negu praėjusiais. Taip pat viltys siejamos su kitais grupės prekių ženklais COS, „Weekday“ ir neseniai pristatytu „Arket“.

H&M pardavimai internetu praėjusiais finansiniais metais siekė 29 mlrd. SEK (2,92 mlrd. Eur) ir sudarė 12,5% visų grupės pardavimų. Internetinės prekybos kanalas jau yra pelningas ir sudaro 22% grupės veiklos pelno.

Įdomu tai, kad investicijos į naujai atidarytas parduotuves atsiperka per mažiau nei 17 mėnesių. Tikimasi, kad naujos parduotuvės bendrąją apyvartą 2018 m. išaugins 4%.

Tikimasi, kad 2022 m. H&M pasieks 50 mlrd. SEK (5,04 mlrd. Eur) apyvartą. Elektroninė prekyba kasmet augs po 20% ir 2022 m. pasieks 75 mlrd. SEK (7,56 mlrd. Eur).

nuotrauka::1left

Po susitikimo kai kurie investuotojai jautėsi nusivylę, nes jiems pasirodė, kad artimiausioje ateityje H&M linkusi prisiimti per mažai įsipareigojimų, rašo „Bloomberg“.

„Gairės buvo teisingos, jautėsi pozityvus požiūris, tačiau H&M vis dar laido strėles pro šalį. Tad kokia gi šių gražių žodžių vertė?“ – retoriškai klausia Joakimas Bornoldas, „Nordnet“ patarėjas investicijų klausimais.

Kiek anksčiau šią savaitę H&M pateikė investuotojams siūlymą atsisakyti dividendų ir reinvestuoti lėšas į bendrovę. H&M vadovas akcentavo, kad bendrovės finansinis pagrindas yra stabilus.

Smuko 4%

VŽ rašė, kad lapkričio 30 d. pasibaigę finansiniai metai nebuvo geri. Grupės pardavimai, įskaitant PVM, krito 4%, iki 231,74 mlrd. SEK (23,2 mlrd. Eur).

Skaičiuojant vietinėmis valiutomis H&M pardavimai smuko 3%. Neigiamą metų rezultatą esą lėmė prastesnė nei tikėtasi finansinių metų pabaiga. Ketvirtąjį ketvirtį (rugsėjo-lapkričio mėn.) grupės pardavimai siekė 58,45 mln. SEK (5,87 mlrd. Eur)  ir buvo 4% mažesni nei pernai tuo pačiu metu.

Iš tiesų H&M pirmą kartą per daugiau nei du dešimtmečius pranešė, kad ketvirtinis rezultatas yra neigiamas, iki šiol visuomet buvo fiksuojamas augimas. Švedų investuotojams ši žinia turėjo būti skausminga, nes vos tik ją paskelbus jų turėti milijardai kronų išgaravo.

Karlas-Johanas Perssonas, H&M generalinis direktorius, kuris, beje, yra H&M įkūrėjo Erlando Perssono anūkas, tuomet prisiėmė kaltę dėl situacijos, kurioje atsidūrė bendrovė. Jo požiūriu, klaidos prekybos strategijoje ir produktų asortimente padarė daugiausiai žalos. Vadovas įsitikinęs, kad atsitiesti padės agresyvi plėtra elektroninėje erdvėje.

„Daugelį metų investavome į elektroninę komerciją ir skaitmeninius sprendimus. Dabar esame pasiekę labai priimtiną lygį. Šiuo metu didžiausias iššūkis yra sumažėjęs pirkėjų srautas fizinėse parduotuvėse, todėl turime keistis, kai kuriuos naujus sprendimus jau bandome ir esame patenkinti pirmais rezultatais“, – komentuoja vadovas.

Iš tikrųjų silpnoki pastarųjų metų H&M rezultatai nebuvo visiškai netikėti.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
18:11
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
16:14
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
14:22
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
13:23
Šaltiniai: Ž. Marcinkevičius arbitraže reikalaus iš N. Numavičiaus 230 mln. Eur 9

Buvęs vadinamojo VP dešimtuko narys, vienas turtingiausių Lietuvos verslininkų Žilvinas Marcinkevičius...

Prekyba
12:20
ES teismas: kosmetinis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu 

Kosmetikoje ir burnos higienos skysčiuose esantis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu, nusprendė...

Finansai
09:51
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
09:39
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
07:11
Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

Gazelė
2019.03.19
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
Pasipildė „Narvesen“ vadovų komanda 

Norvegijos bendrovei „Reitan Convenience“ priklausanti „Narvesen Baltija“ Latvijoje turi naują vadovę Dacę...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
„Akropolis Group“ dairosi pirkinių užsienyje 3

Prekybos centrų valdytoja UAB „Akropolis Group“ plėtros galimybių užsienyje ieško ir per įsigijimus.

Statyba ir NT
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Gintarinė vaistinė“ bando elektronines kainų etiketes

„Gintarinė vaistinė“ Vilniuje, Šiaurės miestelyje, įrengė pilnai elektroninėmis kainų etiketėmis...

Prekyba
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Vilniaus duonoje“: besitraukiančioje rinkoje gelbsti greita reakcija ir inovacijos Premium 6

„Vilniaus duona“ pardavimus planuoja dviem metams į priekį, kas mėnesį. Neburia nei iš kavos tirščių, nei iš...

Pardavimai
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
„Baltikos“ planas nebūtinai patiks smulkiesiems

Estijos drabužių prekybininkės „Baltika“, veikiančios ir Lietuvoje, pagrindinio akcininko sukurpti viražai su...

Rinkos
2019.03.18
Radikalus „Baltika“ žingsnis – atsisako ženklų, uždaro siuvimo fabrikus 1

„Baltika Group“ atsisako prekės ženklų „Mosaic“ ir „Bastion“, sujungdama juos į vieną – „Monton“ ir uždaro du...

Pramonė
2019.03.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau