„Tesco“ ruošia atsaką „Lidl“ ir „Aldi“

Publikuota: 2018-02-13
Atnaujinta 2018-02-13 08:27
Toby Melville‘io („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Toby Melville‘io („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Didžiausia Jungtinės Karalystės (JK) mažmenininkė „Tesco“ planuoja steigti atskirą žemų kainų parduotuvių tinklą ir taip atremti konkurenčių „Aldi“ ir „Lidl“ spaudimą.

Apie tokius „Tesco“ planus paskelbė „Sunday Times“. Leidinio žiniomis, „Tesco“ plėtoja atskirą prekės ženklą, kuris taptų tiesioginiu konkurentu Vokietijos žemų kainų parduotuvių tinklams. Kaip ir pastaruosiuose, naujajame „Tesco“ tinkle būtų siūlomas ribotas prekių pasirinkimas, teigia „Sunday Times“.

„Tesco“ kol kas nekomentavo šių nutekintų žinių, rašo „Reuters“.

Dar nepatvirtintą naujieną kai kurie rinkos analitikai įvertino skeptiškai. Nickas Bubbas, mažmeninės rinkos ekspertas, cituojamas „The Telegraph“, svarstė, kad „Tesco“ apie žemų kainų prekybos centrų tinklo plėtrą susimąstė „labai pavėluotai“.

„Akivaizdus palyginimas būtų nesena „Sainsbury‘s“ nesėkmė, kuriant bendrą įmonę su „Netto“. Pagrindinis klausimas – kaip greitai išplėtoti tokį verslą, pasiekti kritinę vartotojų masę per rinkodarą ir fizinį jų pritraukimą“, – komentavo ekspertas.

„Sainsbury‘s“ 2016-aisiais buvo priversta pripažinti savo partnerystės su Danijos žemų kainų prekybos tinklu „Netto“ nesėkmę. „Netto“ parduotuvės buvo uždarytos, o žlugusios partnerystės išlaidos atsidūrė „Sainsbury‘s“ nuostolių eilutėje.

Clive’as Blackas, „Shore Capital“ analitikas, pridūrė, kad naujai kuriamas „Tesco“ žemų kainų tinklas turėtų papildyti jau egzistuojantį.

„Tai turėtų papildyti pagrindinį verslą, kad žmonėms nekiltų klausimų: „tai visiškai toks pat produktas, kodėl jis negalėtų kainuoti pigiau nei „Tesco“, – svarstė p. Blackas.

Kaunasi dėl rinkos dalies

Rinkos tyrimų grupės „Kantar Worldpanel“ praėjusią savaitę skelbti duomenys rodo, kad per pastarąsias 12 savaičių „Tesco“ pardavimai, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu ankstesniais metais, augo 2,6%. Tačiau šiuo laikotarpiu „Tesco“ ir kitų didžiausių prekybos tinklų – „Asdos“, „Morrisons“ ir „Sainsbury‘s“ – rinkos dalis mažėjo, o „Aldi“ ir „Lidl“ didėjo.

„Tesco“ tenka 28% britų maisto prekių rinkos dalies.

„Aldi“ pardavimai analizuojamu laikotarpiu augo 16,2%, „Lidl“ – 16,3%, šių mažmenininkių užimamos rinkos dalys išaugo atitinkamai iki 6,9% ir 5%.

Dave’as Lewisas, „Tesco“ vykdomasis vadovas, siekia atkurti bendrovės pozicijas rinkoje po apskaitos skandalo, sudrebinusio prekybos grupę 2014-aisiais. Pono Lewiso strategijos atrama – maisto produktų prekybos apimties didinimas.

Britų mažmenininkų konkurencinę kovą su „Aldi“ ir „Lidl“ apsunkina artėjančio „Brexit“ poveikis – vartotojai pradėjo griežčiau kontroliuoti savo išlaidas.

Kompanijos „Visa“ duomenys rodo, kad šiemet sausį vartojimo apimtis JK mažėjo. Mokėjimo kortelių bendrovės duomenimis, JK išlaidų indeksas sausį, palyginti su praėjusių metų sausiu, mažėjo 1,2%. Gruodį buvo užfiksuotas 1% vartojimo mažėjimas, skelbia „Financial Times“.

Metinis „Visos“ išlaidų indeksas mažėja aštuonis iš devynių pastarųjų mėnesių.

Pasak Annabel Fiddes, „IHS Markit“ ekonomistės, silpnos 2017-ųjų išlaidų tendencijos persikėlė į 2018 m., nes „namų ūkiai susiduria su didėjančiomis pragyvenimo išlaidomis ir vangiu atlyginimų augimu“.

„IHS Markit“ apibendrina „Visos“ sudaromo išlaidų indekso duomenis. Šis indeksas skaičiuojamas, įvertinant visų mokėjimų „Visos“ kortelėmis duomenis, tačiau atmetant tokius veiksnius kaip mokesčiai ar sezoniniai svyravimai.

Ponas Lewisas, „Tesco“ vadovas, anksčiau komentavo, kad JK vartotojai „aiškiai atsargiai“ vertina artėjančius metus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
GPAIS rakštis: svarstomas naujas pereinamojo laikotarpio terminas Premium 5

Verslininkams su nerimu laukiant spalio 1 d., kai baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos...

Finansai
2018.09.25
Atidarė naują „Wurth“ parduotuvę už 300.000 Eur 1

Kaune atidaryta nauja vokiečių koncerno „Wurth Group“ parduotuvė, užimanti beveik 1.000 kv. m. ploto. Tai...

Užkandinių tinklas „Subway“ Estijoje neišbrenda iš nuostolių

Amerikiečių greitojo maisto restoranų tinklo „Subway“ franšizės partneris Estijoje jau kelintus metus iš...

Prekybininkai apie siūlymą didinti baudas: nuomonės išsiskyrė 3

Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinis akcininkas, paklaustas, kaip vertina prezidentės siūlymą...

Premjeras pasirašė kvietimą 12-kai prekybos tinklų investuoti Lietuvoje 24

Lietuvos premjeras kviečia 12 Europos didžiųjų prekybos tinklų investuoti Lietuvoje. Tokį kreipimąsi Saulius...

Pasitarimą dėl darbo švenčių dienomis nukėlė 1

Vyriausybės, prekybininkų ir profsąjungų atstovų susitikimas dėl darbo ribojimo švenčių dienomis antradienį...

Prezidentė siūlo didinti baudas už konkurencingumo pažeidimus 4

Prezidentė Dalia Grybauskaitė siūlo Seimui priimti įstatymų pataisas, kurios, jos nuomone, padidins...

IKEA mažo formato parduotuvės nepasiteisino: Lietuvos verslininkų nuomonė Premium 2

Švedijos baldų mažmeninės prekybos įmonės IKEA parduotuvės miestų centruose Norvegijoje nepasiteisino, todėl...

Ekspertai: pasaulyje – vėžio gydymo proveržis, o Lietuva atsilieka 15

Nepaisant pasaulinių laimėjimų, Lietuvoje išgyvenamumas sergant onkologiniais susirgimais išlieka vienas...

Laisvalaikis
2018.09.23
Maljorkoje atidarys viešbutį tik moterims 3

Maljorkoje planuojama atidaryti viešbutį, skirtą tik moterims. Verslininkai tikisi, kad tokia koncepcija...

Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją.

Daugiausiai uždirbęs Lietuvos advokatas pernai gavo 2,2 mln. Eur pajamų 11

2,214 mln. Eur – tokios buvo didžiausios vieno Lietuvos advokato 2017 m. apmokestinamosios pajamos, rodo...

„Tesco“ pristato naują žemų kainų parduotuvių formatą 1

Pagrindinis Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos tinklas „Tesco“ žengia koja kojon su sparčiai...

Religinis turizmas – vien popiežiaus vizito gali nepakakti

Rengiantis popiežiaus Pranciškaus vizitui, susigriebta, kad religinio ir piligriminio turizmo niša mūsų...

Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 5

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Kur daugiausia užsienyje keliavo Lietuvos gyventojai II ketv. 1

Į užsienį 2018 m. antrąjį ketvirtį keliavo 507.400 šalies gyventojų, arba 9,4% daugiau nei per tą patį 2017...

Po Lietuvą gyventojai šiemet keliavo daugiau, vienai kelionei išleido vidutiniškai 56 Eur

Šalies gyventojų kelionių su viena ir daugiau nakvynių skaičius 2018 m. pirmąjį pusmetį, palyginti su tuo...

Keserauskas: kai kurie ribojimai gali atšaldyti norą imtis verslo Premium 6

Lietuvoje, kaip įprasta rinkos ekonomikos šalyse, natūralus verslo, įskaitant ir prekybos tinklus, augimas...

Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau