Vėliavas šluoja, bet kita tautinė atributika pirkėjų nemasina

Publikuota: 2018-02-10
Ne visi suvenyrai patraukia pirkėjų akį net per šventes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Ne visi suvenyrai patraukia pirkėjų akį net per šventes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Artėjant Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui, prekybininkai ir pirkėjai kalba apie vėliavų stygių, tačiau kitos trispalvės atributikos, suvenyrų pardavėjai sako, kad šiųmetė šventė neskatina šluoti simbolinių dovanų, todėl nemato progos padidinti pardavimų.

Sausį prekybininkai skaičiavo maždaug 30% išaugusius vėliavų pardavimus, o Vasario 16-ajai artėjant pirkėjai skundžiasi, kad vėliavų kone neliko – nei fizinėse, nei e. parduotuvėse. Jei ir yra, tai jos arba labai brangios, arba kainuoja daug, bet kokybe nepasižymi, nes pasiūtos Kinijoje.

„Planavome pirkti vėliavų, tačiau kai per televiziją išgirdau kalbant apie blogus prekybininkus, kurie, artėjant Vasario 16-ajai, neva nori pasipelnyti, pamaniau, kad tokioje akcijoje nedalyvausiu. Nesuprantu neigiamo puolimo, neva prekybininkai nori parduoti brangias vėliavas“, – sako Severina Stonienė, verslo dovanų ir biuro reikmenų UAB „Staipa“ direktorė.

Vis dėlto „Staipa“, to nė nežinodama, pasiūlė alternatyvą nerandantiems tinkamų ar įkandamos kainos vėliavų, kuriomis, dalyvaudami ir LRT iniciatyvoje „Keliu vėliavą“, gyventojai nori papuošti namų langus.

„Turime specialaus popieriaus, kuris daugiausia skirtas pakuoti, bet žmonės jį perka tam, kad pasidarytų vėliavą ant namų langų. Šios atskiros prekės pardavimai išaugo – anksčiau neparduodavome tų trijų spalvų popieriaus“, – sako p. Stonienė.

Verslininkė pasakoja svarsčiusi asortimentą papildyti lietuviška atributika, specialiomis proginėmis dovanomis, tačiau daryti „bet kaip“ nenorėjusi, o vienodų pigių smulkmenų ir taip visur pilna.

Juolab kad kartą bandymas pasirengti panašiai šventei nepasiteisino.

2009-aisiais, kai Lietuva šventė vardo paminėjimo tūkstantmečio jubiliejų, „Staipa“ užsakė pagaminti specialios simbolinės atributikos – nuo knygų skirtukų, iki praktiškų ilgų žiebtuvėlių židiniui užkurti ir kitų. Šis 2009-ųjų asortimentas neseniai išparduotas. Nuostolių „Staipa“ nepatyrė, nes prekes vis tiek pardavė, be to, į specialias dovanas tąkart investavo apie 600 Eur.

„Nejuokauju, iš tikrųjų tas dovanas baigėme pardavinėti šiemet, – nurodo p. Stonienė. – Bet vienam užsieniečiui ir sakiau: „O koks skirtumas, kad tos dovanos yra tūkstantmečio atributika, juk tai – valstybės simbolis.“

Lietuviai neperka

Viena priežasčių, kodėl net ir per tokias valstybės sukaktis simbolinė atributika ir smulkios dovanos nėra perkamos, ta, kad ir privatūs, ir verslo klientai tokiomis progomis dovanomis keičiasi retai – lietuviškų suvenyrų pirkėjai yra svečiai iš užsienio.

„Turistai neateina pirkti suvenyrų į prekybos centrus ar e. parduotuves, nebent į krautuvėles, esančias senamiestyje“, – nurodo p. Stonienė.

Tam pritaria ir Jevgenijus Kižinas, UAB „Baltic Ambition“, valdančios parduotuves „Dovanų šalis“, direktorius ir bendraturtis.

„Su kolega neseniai kalbėjome, kad artėjanti Lietuvai svarbi šventė sureikšminama kaip proga verslui, tačiau tokios dovanos perkamos nebent užsieniečiams draugams. Lietuviai vieni kitiems jų nedovanoja, todėl nejaučiame ir augančių pardavimų“, – sako p. Kižinas.

Jis nurodo, kad specifinio asortimento šiemet nesiūlo – Lietuvos atributika papuoštų suvenyrų savo asortimente tiek fizinėse, tiek e. parduotuvėje turi nuolat, tačiau šiemet susidomėjimas tokiomis prekėmis juntamas nebent didmeninėje prekyboje.

„Pastebime, kad šimtmečio proga smulkių suvenyrų vežasi prekybos centrai, parduotuvės, ieškančios vėliavų. Vasario 16-oji būna kasmet, bet didieji prekybininkai šiemet šiai šventei rengiasi aktyviau nei ankstesniais metais“, – sako p. Kižinas ir priduria, kad šiemet sulaukė smulkiųjų prekiautojų, norinčių įsigyti lietuviškos atributikos, užsakymų.

„Dovanų šalis“ asortimentą ir specialius pasiūlymus, kaip ir dauguma smulkiųjų, taiko prie įvairių švenčių, sezonų ir kitų progų, kai gali pritraukti daugiau klientų, padidinti kai kurių grupių prekių pardavimus.

Todėl p. Kižinas sako, kad ir valstybinės šventės gali būti paskata padidinti pardavimus, jei joms pasiruošiama.

„Tikrai galima pateikti atitinkamai grupei klientų tinkamų teminių dovanų ir pasiekti geresnių rezultatų. Pavyzdžiui, spalį minima Boso diena net nėra plačiai žinoma, tačiau mūsų apyvarta tą mėnesį, palyginti su įprastu, išauga 3–4 kartus, todėl rengiamės tai šventei ir akcentuojame jai tinkamą teminį asortimentą. Kalbant apie šį vasarį, ir mūsų e. parduotuvėje matyti, kad labiau akcentuojame Valentino dieną“, – sako p. Kižinas.

Progoms rengiasi

Prekybininkams, norintiems išnaudoti švenčių progas, verslininkas pataria pradėti nuo asortimento – suplanuoti, kokios prekės gali būti aktualios, kiek daugiau jų turėti. Tada jas tinkamai pristatyti – lentynose, e. parduotuvėje sukurti atskiras kategorijas ar rodyti pirmame puslapyje. Žinoma, reikia apie pasirengimą pranešti ir potencialiems klientams. Pavyzdžiui, UAB „Baltic Ambition“ tam naudoja mokamą reklamą „Google“ ir „Facebook“.

Ponas Kižinas sako, kad pateikus gerą ir aktualią prekę prieš šventes padidėja konversijų skaičius. Jis skaičiuoja, kad tokiu laikotarpiu e. parduotuvėje perka 2–3 žmonės, užsukę į e. parduotuvę, – vienas „mokamas“ lankytojas kainuoja apie 0,10 Eur , o iš 100 tokių lankytojų už pirkinius sumoka 2–3%, įprastu laikotarpiu ne prieš šventes – 1–1,5%.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
IKEA mažo formato parduotuvės nepasiteisino: Lietuvos verslininkų nuomonė Premium

Švedijos baldų mažmeninės prekybos įmonės IKEA parduotuvės miestų centruose Norvegijoje nepasiteisino, todėl...

Ekspertai: pasaulyje – vėžio gydymo proveržis, o Lietuva atsilieka 3

Nepaisant pasaulinių laimėjimų, Lietuvoje išgyvenamumas sergant onkologiniais susirgimais išlieka vienas...

Laisvalaikis
2018.09.23
Maljorkoje atidarys viešbutį tik moterims

Maljorkoje planuojama atidaryti viešbutį, skirtą tik moterims. Verslininkai tikisi, kad tokia koncepcija...

Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją.

Daugiausiai uždirbęs Lietuvos advokatas pernai gavo 2,2 mln. Eur pajamų 9

2,214 mln. Eur – tokios buvo didžiausios vieno Lietuvos advokato 2017 m. apmokestinamosios pajamos, rodo...

„Tesco“ pristato naują žemų kainų parduotuvių formatą 1

Pagrindinis Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos tinklas „Tesco“ žengia koja kojon su sparčiai...

Religinis turizmas – vien popiežiaus vizito gali nepakakti

Rengiantis popiežiaus Pranciškaus vizitui, susigriebta, kad religinio ir piligriminio turizmo niša mūsų...

Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 4

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Kur daugiausia užsienyje keliavo Lietuvos gyventojai II ketv. 1

Į užsienį 2018 m. antrąjį ketvirtį keliavo 507.400 šalies gyventojų, arba 9,4% daugiau nei per tą patį 2017...

Po Lietuvą gyventojai šiemet keliavo daugiau, vienai kelionei išleido vidutiniškai 56 Eur

Šalies gyventojų kelionių su viena ir daugiau nakvynių skaičius 2018 m. pirmąjį pusmetį, palyginti su tuo...

Keserauskas: kai kurie ribojimai gali atšaldyti norą imtis verslo Premium 6

Lietuvoje, kaip įprasta rinkos ekonomikos šalyse, natūralus verslo, įskaitant ir prekybos tinklus, augimas...

Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Mituzas: kainos gali kristi tik joms kylant miesto centre 11

Konkurencija kainas tik didina, nes kainos priklauso nuo kvadratinio metro efektyvumo. Jeigu stovėdamas...

Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 6

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Daugėja „Kesko Senukų“ „Proficentrų“

Šią vasarą didžiausią prekybos erdvę „Proficentras1000“ Vilniuje, Savanorių prospekte, atidarę...

„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
„Lidl Lietuvos“ fenomenas: ką rodo finansų ataskaitos Premium 39

Atitraukus žvilgsnį nuo nuosavo kapitalo pelningumo rodiklio, kuris greičiausiai dar gerokai keisis į gerąją...

Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Prie greitkelio Kaune atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1 Premium 3

Kauno UAB „EPRO Group“ atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1, įsikūrusį šalia Vilniaus-Klaipėdos greitkelio.

Statyba ir NT
2018.09.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau