Vėliavas šluoja, bet kita tautinė atributika pirkėjų nemasina

Publikuota: 2018-02-10
Ne visi suvenyrai patraukia pirkėjų akį net per šventes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Ne visi suvenyrai patraukia pirkėjų akį net per šventes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Artėjant Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui, prekybininkai ir pirkėjai kalba apie vėliavų stygių, tačiau kitos trispalvės atributikos, suvenyrų pardavėjai sako, kad šiųmetė šventė neskatina šluoti simbolinių dovanų, todėl nemato progos padidinti pardavimų.

Sausį prekybininkai skaičiavo maždaug 30% išaugusius vėliavų pardavimus, o Vasario 16-ajai artėjant pirkėjai skundžiasi, kad vėliavų kone neliko – nei fizinėse, nei e. parduotuvėse. Jei ir yra, tai jos arba labai brangios, arba kainuoja daug, bet kokybe nepasižymi, nes pasiūtos Kinijoje.

„Planavome pirkti vėliavų, tačiau kai per televiziją išgirdau kalbant apie blogus prekybininkus, kurie, artėjant Vasario 16-ajai, neva nori pasipelnyti, pamaniau, kad tokioje akcijoje nedalyvausiu. Nesuprantu neigiamo puolimo, neva prekybininkai nori parduoti brangias vėliavas“, – sako Severina Stonienė, verslo dovanų ir biuro reikmenų UAB „Staipa“ direktorė.

Vis dėlto „Staipa“, to nė nežinodama, pasiūlė alternatyvą nerandantiems tinkamų ar įkandamos kainos vėliavų, kuriomis, dalyvaudami ir LRT iniciatyvoje „Keliu vėliavą“, gyventojai nori papuošti namų langus.

„Turime specialaus popieriaus, kuris daugiausia skirtas pakuoti, bet žmonės jį perka tam, kad pasidarytų vėliavą ant namų langų. Šios atskiros prekės pardavimai išaugo – anksčiau neparduodavome tų trijų spalvų popieriaus“, – sako p. Stonienė.

Verslininkė pasakoja svarsčiusi asortimentą papildyti lietuviška atributika, specialiomis proginėmis dovanomis, tačiau daryti „bet kaip“ nenorėjusi, o vienodų pigių smulkmenų ir taip visur pilna.

Juolab kad kartą bandymas pasirengti panašiai šventei nepasiteisino.

2009-aisiais, kai Lietuva šventė vardo paminėjimo tūkstantmečio jubiliejų, „Staipa“ užsakė pagaminti specialios simbolinės atributikos – nuo knygų skirtukų, iki praktiškų ilgų žiebtuvėlių židiniui užkurti ir kitų. Šis 2009-ųjų asortimentas neseniai išparduotas. Nuostolių „Staipa“ nepatyrė, nes prekes vis tiek pardavė, be to, į specialias dovanas tąkart investavo apie 600 Eur.

„Nejuokauju, iš tikrųjų tas dovanas baigėme pardavinėti šiemet, – nurodo p. Stonienė. – Bet vienam užsieniečiui ir sakiau: „O koks skirtumas, kad tos dovanos yra tūkstantmečio atributika, juk tai – valstybės simbolis.“

Lietuviai neperka

Viena priežasčių, kodėl net ir per tokias valstybės sukaktis simbolinė atributika ir smulkios dovanos nėra perkamos, ta, kad ir privatūs, ir verslo klientai tokiomis progomis dovanomis keičiasi retai – lietuviškų suvenyrų pirkėjai yra svečiai iš užsienio.

„Turistai neateina pirkti suvenyrų į prekybos centrus ar e. parduotuves, nebent į krautuvėles, esančias senamiestyje“, – nurodo p. Stonienė.

Tam pritaria ir Jevgenijus Kižinas, UAB „Baltic Ambition“, valdančios parduotuves „Dovanų šalis“, direktorius ir bendraturtis.

„Su kolega neseniai kalbėjome, kad artėjanti Lietuvai svarbi šventė sureikšminama kaip proga verslui, tačiau tokios dovanos perkamos nebent užsieniečiams draugams. Lietuviai vieni kitiems jų nedovanoja, todėl nejaučiame ir augančių pardavimų“, – sako p. Kižinas.

Jis nurodo, kad specifinio asortimento šiemet nesiūlo – Lietuvos atributika papuoštų suvenyrų savo asortimente tiek fizinėse, tiek e. parduotuvėje turi nuolat, tačiau šiemet susidomėjimas tokiomis prekėmis juntamas nebent didmeninėje prekyboje.

„Pastebime, kad šimtmečio proga smulkių suvenyrų vežasi prekybos centrai, parduotuvės, ieškančios vėliavų. Vasario 16-oji būna kasmet, bet didieji prekybininkai šiemet šiai šventei rengiasi aktyviau nei ankstesniais metais“, – sako p. Kižinas ir priduria, kad šiemet sulaukė smulkiųjų prekiautojų, norinčių įsigyti lietuviškos atributikos, užsakymų.

„Dovanų šalis“ asortimentą ir specialius pasiūlymus, kaip ir dauguma smulkiųjų, taiko prie įvairių švenčių, sezonų ir kitų progų, kai gali pritraukti daugiau klientų, padidinti kai kurių grupių prekių pardavimus.

Todėl p. Kižinas sako, kad ir valstybinės šventės gali būti paskata padidinti pardavimus, jei joms pasiruošiama.

„Tikrai galima pateikti atitinkamai grupei klientų tinkamų teminių dovanų ir pasiekti geresnių rezultatų. Pavyzdžiui, spalį minima Boso diena net nėra plačiai žinoma, tačiau mūsų apyvarta tą mėnesį, palyginti su įprastu, išauga 3–4 kartus, todėl rengiamės tai šventei ir akcentuojame jai tinkamą teminį asortimentą. Kalbant apie šį vasarį, ir mūsų e. parduotuvėje matyti, kad labiau akcentuojame Valentino dieną“, – sako p. Kižinas.

Progoms rengiasi

Prekybininkams, norintiems išnaudoti švenčių progas, verslininkas pataria pradėti nuo asortimento – suplanuoti, kokios prekės gali būti aktualios, kiek daugiau jų turėti. Tada jas tinkamai pristatyti – lentynose, e. parduotuvėje sukurti atskiras kategorijas ar rodyti pirmame puslapyje. Žinoma, reikia apie pasirengimą pranešti ir potencialiems klientams. Pavyzdžiui, UAB „Baltic Ambition“ tam naudoja mokamą reklamą „Google“ ir „Facebook“.

Ponas Kižinas sako, kad pateikus gerą ir aktualią prekę prieš šventes padidėja konversijų skaičius. Jis skaičiuoja, kad tokiu laikotarpiu e. parduotuvėje perka 2–3 žmonės, užsukę į e. parduotuvę, – vienas „mokamas“ lankytojas kainuoja apie 0,10 Eur , o iš 100 tokių lankytojų už pirkinius sumoka 2–3%, įprastu laikotarpiu ne prieš šventes – 1–1,5%.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„EBay“ perviliojo „Twiter“ viceprezidentą, pažers naujų funkcijų Premium 1

Elektroninės prekybos bendrovė „eBay“ 2018 m. rengiasi pasiūlyti dvi naujoves: dirbtinio intelekto...

H&M planas įtikino investuotojus: akcijų vertė kyla

Praėjus savaitei nuo Švedijos drabužių mažmeninės prekybos grupės „Hennes & Mauritz“ (H&M) investuotojams...

VPH Karoliniškėse pastatė A+ energinės klasės parduotuvę 4

Į Vilniaus Karoliniškių mikrorajone esančią parduotuvę nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė VPH...

Statyba ir NT
2018.02.21
„Maximai“ lenkų „Stokrotkos“ įsigijimas užtruks ilgiau 1

Mažmeninės prekybos įmones Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje valdanti bendrovė „Maxima...

Rinkos
2018.02.21
Plėtra išaugino „Gulbelės“ apyvartą

Mažmeninės prekybos tinklo „Gulbelė“ pardavimo pajamos 2017 m. augo 5% ir pasiekė 30,1 mln. Eur. Daugiausia...

Didmenininkų apyvarta perkopė 20 mlrd. Eur, lyderiai išlieka tie patys Premium

Visų didmenininkų, neskaitant prekiaujančių automobiliais ir motociklais, apyvarta 2017 m. pasiekė 20,45...

„Itakos“ įsiveržimas: ne tik aštresnė konkurencija, bet ir galimybės Premium

Lietuvos turizmo rinkoje veiklą oficialiai pradeda nauja žaidėja – daugiau nei 28 metų patirtį turizmo...

KFC uždarė daugumą savo restoranų JK dėl logistikos fiasko 2

Greitojo maisto restoranų tinklas KFC buvo priverstas uždaryti apie du trečdalius savo maitinimo vietų...

Sukūrė kavą lietuvių skoniui Rėmėjo turinys 4

Klientų nesiliaujanti stebinti kavos ir arbatų bei jų ruošimui reikalingos įrangos tiekėja „InoCup“...

Verslo aplinka
2018.02.20
Dalis nereceptinių vaistų atsiras parduotuvėse ir degalinėse 5

Kai kurie nereceptiniai vaistai nedidelėmis pakuotėmis jau nuo šių metų vėlyvo rudens gali atsirasti Lietuvos...

Verslo aplinka
2018.02.19
„Lidl“ tinkle – jau 35 parduotuvės 3

Vasario 22 d., ketvirtadienį, mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ atidarys dvi naujas parduotuves – Vilniaus...

„Rimi“ savininkės spurtas rizikingame segmente

Elektroninė prekyba maisto produktais kol kas iš ja užsiimančių verslininkų reikalauja daugiau investicijų...

„Metrail“ skandalo kilpoje: bausti ar nuolaidžiauti 7

Skandalas dėl „Metrail“ kaista, jo sukelta krizė gilėja. Gamintojai ir importuotojai vis garsiau kalba, kad...

IKEA pradeda nuomoti baldus

Vartojimas keičiasi ir žmonės nenori apsikrauti daiktais, todėl IKEA pradeda bandyti naujus verslo modelius:...

Pramonė
2018.02.18
Drabužių maža kaina neišgelbės 6

Pasaulinės tendencijos siuvėjams nėra palankios. Teigiama, kad drabužiai praranda patrauklumą, nes kam gi...

Pramonė
2018.02.18
Vokiečių meilė gryniesiems pinigams blėsta 17

Pernai 48% pinigų, išleistų Vokietijoje, sudarė grynieji, skelbiama „Bundesbank“ tyrime. Tai pirmas kartas,...

Vadyba
2018.02.18
H&M viltis sieja su e. prekyba, siekia įtikinti investuotojus 1

Švedijos drabužių mažmeninės prekybos grupė „Hennes & Mauritz“ (H&M) savo susitikimui su akcininkais...

Pradėjo kepti tai, ko reikia ne tik klaipėdiečiams: po pusmečio jau planuoja plėtrą Premium

Verslininkai sako, kad sveiko maisto mados banga jau praėjo, bet valgytojų, ieškančių kuo natūralesnių...

Didžiausias algas 2017 m. mokėjusios kelionių agentūros 16

VŽ surikiavo Lietuvos turizmo firmas pagal 2017 m. sausį – gruodį mokėtą vidutinį mėnesio atlyginimą.

Prekybininkai apskaičiavo: negalvojo, kad švęsime būtent taip 3

Vasario vidury parduotuvės kasmet ima dabintis tiek Valentino dienai skirtais blizgučiais ir širdelėmis, tiek...

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau