Vėliavas šluoja, bet kita tautinė atributika pirkėjų nemasina

Publikuota: 2018-02-10
Ne visi suvenyrai patraukia pirkėjų akį net per šventes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Ne visi suvenyrai patraukia pirkėjų akį net per šventes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Artėjant Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui, prekybininkai ir pirkėjai kalba apie vėliavų stygių, tačiau kitos trispalvės atributikos, suvenyrų pardavėjai sako, kad šiųmetė šventė neskatina šluoti simbolinių dovanų, todėl nemato progos padidinti pardavimų.

Sausį prekybininkai skaičiavo maždaug 30% išaugusius vėliavų pardavimus, o Vasario 16-ajai artėjant pirkėjai skundžiasi, kad vėliavų kone neliko – nei fizinėse, nei e. parduotuvėse. Jei ir yra, tai jos arba labai brangios, arba kainuoja daug, bet kokybe nepasižymi, nes pasiūtos Kinijoje.

„Planavome pirkti vėliavų, tačiau kai per televiziją išgirdau kalbant apie blogus prekybininkus, kurie, artėjant Vasario 16-ajai, neva nori pasipelnyti, pamaniau, kad tokioje akcijoje nedalyvausiu. Nesuprantu neigiamo puolimo, neva prekybininkai nori parduoti brangias vėliavas“, – sako Severina Stonienė, verslo dovanų ir biuro reikmenų UAB „Staipa“ direktorė.

Vis dėlto „Staipa“, to nė nežinodama, pasiūlė alternatyvą nerandantiems tinkamų ar įkandamos kainos vėliavų, kuriomis, dalyvaudami ir LRT iniciatyvoje „Keliu vėliavą“, gyventojai nori papuošti namų langus.

„Turime specialaus popieriaus, kuris daugiausia skirtas pakuoti, bet žmonės jį perka tam, kad pasidarytų vėliavą ant namų langų. Šios atskiros prekės pardavimai išaugo – anksčiau neparduodavome tų trijų spalvų popieriaus“, – sako p. Stonienė.

Verslininkė pasakoja svarsčiusi asortimentą papildyti lietuviška atributika, specialiomis proginėmis dovanomis, tačiau daryti „bet kaip“ nenorėjusi, o vienodų pigių smulkmenų ir taip visur pilna.

Juolab kad kartą bandymas pasirengti panašiai šventei nepasiteisino.

2009-aisiais, kai Lietuva šventė vardo paminėjimo tūkstantmečio jubiliejų, „Staipa“ užsakė pagaminti specialios simbolinės atributikos – nuo knygų skirtukų, iki praktiškų ilgų žiebtuvėlių židiniui užkurti ir kitų. Šis 2009-ųjų asortimentas neseniai išparduotas. Nuostolių „Staipa“ nepatyrė, nes prekes vis tiek pardavė, be to, į specialias dovanas tąkart investavo apie 600 Eur.

„Nejuokauju, iš tikrųjų tas dovanas baigėme pardavinėti šiemet, – nurodo p. Stonienė. – Bet vienam užsieniečiui ir sakiau: „O koks skirtumas, kad tos dovanos yra tūkstantmečio atributika, juk tai – valstybės simbolis.“

Lietuviai neperka

Viena priežasčių, kodėl net ir per tokias valstybės sukaktis simbolinė atributika ir smulkios dovanos nėra perkamos, ta, kad ir privatūs, ir verslo klientai tokiomis progomis dovanomis keičiasi retai – lietuviškų suvenyrų pirkėjai yra svečiai iš užsienio.

„Turistai neateina pirkti suvenyrų į prekybos centrus ar e. parduotuves, nebent į krautuvėles, esančias senamiestyje“, – nurodo p. Stonienė.

Tam pritaria ir Jevgenijus Kižinas, UAB „Baltic Ambition“, valdančios parduotuves „Dovanų šalis“, direktorius ir bendraturtis.

„Su kolega neseniai kalbėjome, kad artėjanti Lietuvai svarbi šventė sureikšminama kaip proga verslui, tačiau tokios dovanos perkamos nebent užsieniečiams draugams. Lietuviai vieni kitiems jų nedovanoja, todėl nejaučiame ir augančių pardavimų“, – sako p. Kižinas.

Jis nurodo, kad specifinio asortimento šiemet nesiūlo – Lietuvos atributika papuoštų suvenyrų savo asortimente tiek fizinėse, tiek e. parduotuvėje turi nuolat, tačiau šiemet susidomėjimas tokiomis prekėmis juntamas nebent didmeninėje prekyboje.

„Pastebime, kad šimtmečio proga smulkių suvenyrų vežasi prekybos centrai, parduotuvės, ieškančios vėliavų. Vasario 16-oji būna kasmet, bet didieji prekybininkai šiemet šiai šventei rengiasi aktyviau nei ankstesniais metais“, – sako p. Kižinas ir priduria, kad šiemet sulaukė smulkiųjų prekiautojų, norinčių įsigyti lietuviškos atributikos, užsakymų.

„Dovanų šalis“ asortimentą ir specialius pasiūlymus, kaip ir dauguma smulkiųjų, taiko prie įvairių švenčių, sezonų ir kitų progų, kai gali pritraukti daugiau klientų, padidinti kai kurių grupių prekių pardavimus.

Todėl p. Kižinas sako, kad ir valstybinės šventės gali būti paskata padidinti pardavimus, jei joms pasiruošiama.

„Tikrai galima pateikti atitinkamai grupei klientų tinkamų teminių dovanų ir pasiekti geresnių rezultatų. Pavyzdžiui, spalį minima Boso diena net nėra plačiai žinoma, tačiau mūsų apyvarta tą mėnesį, palyginti su įprastu, išauga 3–4 kartus, todėl rengiamės tai šventei ir akcentuojame jai tinkamą teminį asortimentą. Kalbant apie šį vasarį, ir mūsų e. parduotuvėje matyti, kad labiau akcentuojame Valentino dieną“, – sako p. Kižinas.

Progoms rengiasi

Prekybininkams, norintiems išnaudoti švenčių progas, verslininkas pataria pradėti nuo asortimento – suplanuoti, kokios prekės gali būti aktualios, kiek daugiau jų turėti. Tada jas tinkamai pristatyti – lentynose, e. parduotuvėje sukurti atskiras kategorijas ar rodyti pirmame puslapyje. Žinoma, reikia apie pasirengimą pranešti ir potencialiems klientams. Pavyzdžiui, UAB „Baltic Ambition“ tam naudoja mokamą reklamą „Google“ ir „Facebook“.

Ponas Kižinas sako, kad pateikus gerą ir aktualią prekę prieš šventes padidėja konversijų skaičius. Jis skaičiuoja, kad tokiu laikotarpiu e. parduotuvėje perka 2–3 žmonės, užsukę į e. parduotuvę, – vienas „mokamas“ lankytojas kainuoja apie 0,10 Eur , o iš 100 tokių lankytojų už pirkinius sumoka 2–3%, įprastu laikotarpiu ne prieš šventes – 1–1,5%.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Po tyrimų Marijampolėje vėl galima gerti vandenį 1

Po Marijampolėje atliktų vandens tyrimų nustatyta, kad jis saugus vartoti, penktadienį paskelbė vietinė...

Biurų plėtra važiuoja toliau, o progos užsidirbti iš sandėlių dar neišnaudoja 

Palankios ekonomikos tendencijos, gyventojų lūkesčiai ir vartojimas šių metų pirmąjį pusmetį teigiamai veikė...

„Maxima“ Lenkijoje sujungia dvi įmones 4

„Maxima grupė“ į prekybos tinklą „Stokrotka“, kurį valdo nuo šių metų pavasario, integruos 2012 m. įsigytą...

Sekmadieniniai draudimai keičia Lenkijos prekybos paveikslą 2

Lenkijoje įsigaliojus įstatymui, ribojančiam prekybininkų darbą sekmadieniais, didieji prekybos centrai...

Su atgaivintu „Šilelio“ prekės ženklu pajamas dvigubina kasmet Premium 1

Vilniaus bendrovė „Sponge“, prieš porą metų atgaivinusi lietuvišką prekės ženklą „Šilelis“, pernai beveik...

Technologijos
2018.07.19
FNTT ir prokurorai perdavė teismui „Metrail“ bylą

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) kartu su Vilniaus apygardos prokuratūra baigė tyrimą ir teismui...

Verslo aplinka
2018.07.19
Neįvykusios „Rimi“ ir „Iki“ jungtuvės konfidencialumo migloje 9

Mažmeninės prekybos tinklų „Rimi“ ir „Iki“ sandoris, kuriam įvykus „Rimi“ už 213 mln. Eur būtų įsigijusi...

Į Lietuvą tiektos listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš rinkos

Lenkijos įmonės „Greenyard Frozen Poland“ listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš Lietuvos rinkos –...

„Bionorica Lithuania“ sukčiams pervedė beveik pusę milijono eurų 6

Vilniaus vaistų prekybos bendrovė „Bionorica Lithuania“ sukčiams į Honkongo banką pervedė beveik pusę...

TOP 1000 lyderiai ekspertų akimis: per mažai pramonės, o ypač – inovatyvios Premium 1

Lietuvos bendrovių TOP 1000 sąrašo viršūnėse – palyginti nedaug modernių pramonės įmonių, vos viena kita...

Pramonė
2018.07.18
Ukmergės „Grosso Moda Lithuania“ verslo modelis – aukštų kainų klientai

Didmenine prekyba drabužiais užsiimanti Ukmergės UAB „Grosso Moda Lithuania“ ieško stambių ir patikimų...

Pramonė
2018.07.18
„Walmart“ sudomino „Microsoft“ debesys

Jungtinių Amerikos Valstijų mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“ ir programinės įrangos kompanija „Microsoft...

TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

„Norfai“ – bauda už pavojingas kūno priežiūros priemones 6

Prekybos tinklą „Norfa“ valdančio verslininko Dainiaus Dundulio valdomai didmeninės prekybos bendrovei...

„Norfa“ atidarė ketvirtą iš dešimties naujų parduotuvių 4

Šiemet planuojantis atidaryti dešimt naujų parduotuvių, į kurias investicijos sieks apie 15 mln. Eur,...

VCUP restoranų apyvartos per pusmetį išaugo trečdaliu

Šių metų pirmą pusmetį prekybos centre VCUP esančiose kavinėse ir restoranuose apsilankė 16,95% daugiau...

ES ir Japonija pasirašė laisvos prekybos sutartį 4

ES ir Japonijos lyderiai antradienį pasirašė susitarimą dėl laisvos prekybos. Taip sukuriama didžiausia...

„Maxima Grupei“ „Standard & Poor's“ suteikė BB+ kredito reitingą 10

Obligacijų platinimą planuojančiai mažmeninės prekybos „Maxima Grupei“ reitingų agentūra „Standard & Poor's“...

Rinkos
2018.07.17
Streikuoja „Amazon“ darbuotojai Europoje 3

Ši savaitė interneto prekybos bendrovei „Amazon“ prasidėjo nekaip. Pirmadienį sutriko „Amazon Web Services“...

Technologijos
2018.07.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau