Vėliavas šluoja, bet kita tautinė atributika pirkėjų nemasina

Publikuota: 2018-02-10
Ne visi suvenyrai patraukia pirkėjų akį net per šventes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Ne visi suvenyrai patraukia pirkėjų akį net per šventes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Artėjant Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui, prekybininkai ir pirkėjai kalba apie vėliavų stygių, tačiau kitos trispalvės atributikos, suvenyrų pardavėjai sako, kad šiųmetė šventė neskatina šluoti simbolinių dovanų, todėl nemato progos padidinti pardavimų.

Sausį prekybininkai skaičiavo maždaug 30% išaugusius vėliavų pardavimus, o Vasario 16-ajai artėjant pirkėjai skundžiasi, kad vėliavų kone neliko – nei fizinėse, nei e. parduotuvėse. Jei ir yra, tai jos arba labai brangios, arba kainuoja daug, bet kokybe nepasižymi, nes pasiūtos Kinijoje.

„Planavome pirkti vėliavų, tačiau kai per televiziją išgirdau kalbant apie blogus prekybininkus, kurie, artėjant Vasario 16-ajai, neva nori pasipelnyti, pamaniau, kad tokioje akcijoje nedalyvausiu. Nesuprantu neigiamo puolimo, neva prekybininkai nori parduoti brangias vėliavas“, – sako Severina Stonienė, verslo dovanų ir biuro reikmenų UAB „Staipa“ direktorė.

Vis dėlto „Staipa“, to nė nežinodama, pasiūlė alternatyvą nerandantiems tinkamų ar įkandamos kainos vėliavų, kuriomis, dalyvaudami ir LRT iniciatyvoje „Keliu vėliavą“, gyventojai nori papuošti namų langus.

„Turime specialaus popieriaus, kuris daugiausia skirtas pakuoti, bet žmonės jį perka tam, kad pasidarytų vėliavą ant namų langų. Šios atskiros prekės pardavimai išaugo – anksčiau neparduodavome tų trijų spalvų popieriaus“, – sako p. Stonienė.

Verslininkė pasakoja svarsčiusi asortimentą papildyti lietuviška atributika, specialiomis proginėmis dovanomis, tačiau daryti „bet kaip“ nenorėjusi, o vienodų pigių smulkmenų ir taip visur pilna.

Juolab kad kartą bandymas pasirengti panašiai šventei nepasiteisino.

2009-aisiais, kai Lietuva šventė vardo paminėjimo tūkstantmečio jubiliejų, „Staipa“ užsakė pagaminti specialios simbolinės atributikos – nuo knygų skirtukų, iki praktiškų ilgų žiebtuvėlių židiniui užkurti ir kitų. Šis 2009-ųjų asortimentas neseniai išparduotas. Nuostolių „Staipa“ nepatyrė, nes prekes vis tiek pardavė, be to, į specialias dovanas tąkart investavo apie 600 Eur.

„Nejuokauju, iš tikrųjų tas dovanas baigėme pardavinėti šiemet, – nurodo p. Stonienė. – Bet vienam užsieniečiui ir sakiau: „O koks skirtumas, kad tos dovanos yra tūkstantmečio atributika, juk tai – valstybės simbolis.“

Lietuviai neperka

Viena priežasčių, kodėl net ir per tokias valstybės sukaktis simbolinė atributika ir smulkios dovanos nėra perkamos, ta, kad ir privatūs, ir verslo klientai tokiomis progomis dovanomis keičiasi retai – lietuviškų suvenyrų pirkėjai yra svečiai iš užsienio.

„Turistai neateina pirkti suvenyrų į prekybos centrus ar e. parduotuves, nebent į krautuvėles, esančias senamiestyje“, – nurodo p. Stonienė.

Tam pritaria ir Jevgenijus Kižinas, UAB „Baltic Ambition“, valdančios parduotuves „Dovanų šalis“, direktorius ir bendraturtis.

„Su kolega neseniai kalbėjome, kad artėjanti Lietuvai svarbi šventė sureikšminama kaip proga verslui, tačiau tokios dovanos perkamos nebent užsieniečiams draugams. Lietuviai vieni kitiems jų nedovanoja, todėl nejaučiame ir augančių pardavimų“, – sako p. Kižinas.

Jis nurodo, kad specifinio asortimento šiemet nesiūlo – Lietuvos atributika papuoštų suvenyrų savo asortimente tiek fizinėse, tiek e. parduotuvėje turi nuolat, tačiau šiemet susidomėjimas tokiomis prekėmis juntamas nebent didmeninėje prekyboje.

„Pastebime, kad šimtmečio proga smulkių suvenyrų vežasi prekybos centrai, parduotuvės, ieškančios vėliavų. Vasario 16-oji būna kasmet, bet didieji prekybininkai šiemet šiai šventei rengiasi aktyviau nei ankstesniais metais“, – sako p. Kižinas ir priduria, kad šiemet sulaukė smulkiųjų prekiautojų, norinčių įsigyti lietuviškos atributikos, užsakymų.

„Dovanų šalis“ asortimentą ir specialius pasiūlymus, kaip ir dauguma smulkiųjų, taiko prie įvairių švenčių, sezonų ir kitų progų, kai gali pritraukti daugiau klientų, padidinti kai kurių grupių prekių pardavimus.

Todėl p. Kižinas sako, kad ir valstybinės šventės gali būti paskata padidinti pardavimus, jei joms pasiruošiama.

„Tikrai galima pateikti atitinkamai grupei klientų tinkamų teminių dovanų ir pasiekti geresnių rezultatų. Pavyzdžiui, spalį minima Boso diena net nėra plačiai žinoma, tačiau mūsų apyvarta tą mėnesį, palyginti su įprastu, išauga 3–4 kartus, todėl rengiamės tai šventei ir akcentuojame jai tinkamą teminį asortimentą. Kalbant apie šį vasarį, ir mūsų e. parduotuvėje matyti, kad labiau akcentuojame Valentino dieną“, – sako p. Kižinas.

Progoms rengiasi

Prekybininkams, norintiems išnaudoti švenčių progas, verslininkas pataria pradėti nuo asortimento – suplanuoti, kokios prekės gali būti aktualios, kiek daugiau jų turėti. Tada jas tinkamai pristatyti – lentynose, e. parduotuvėje sukurti atskiras kategorijas ar rodyti pirmame puslapyje. Žinoma, reikia apie pasirengimą pranešti ir potencialiems klientams. Pavyzdžiui, UAB „Baltic Ambition“ tam naudoja mokamą reklamą „Google“ ir „Facebook“.

Ponas Kižinas sako, kad pateikus gerą ir aktualią prekę prieš šventes padidėja konversijų skaičius. Jis skaičiuoja, kad tokiu laikotarpiu e. parduotuvėje perka 2–3 žmonės, užsukę į e. parduotuvę, – vienas „mokamas“ lankytojas kainuoja apie 0,10 Eur , o iš 100 tokių lankytojų už pirkinius sumoka 2–3%, įprastu laikotarpiu ne prieš šventes – 1–1,5%.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Nusivylę augalais, kurie neprigyja, pirkėjai kokybės ieško medelynuose

Nors prekybos centruose ar turguose galima rasti augalų, kokių tik širdis geidžia, tačiau ne vienas pirkėjas...

Gazelė
2019.04.22
„Walmart“ pertvarkys 500 parduotuvių 1

Didžiausias JAV mažmeninės prekybos tinklas „Walmart“ paskelbė planus pagal naują koncepciją pertvarkyti 500...

Prekyba
2019.04.22
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
Daliai parduotuvių dirbant per Velykas, Seime vėl inicijuojamas draudimas 11

Kai kuriems prekybos tinklams ketinant dirbti pirmąją Velykų dieną, Seimo nariai žada grįžti prie įstatymo...

Paslaugos
2019.04.20
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Iki“ plečia šviežių produktų zonas, mažėja ne maisto prekių 3

Prekybos tinklas „Iki“ keliose parduotuvėse išplėtė šviežio maisto skyrius ir sumažino ne maisto prekėms...

Prekyba
2019.04.20
Eksportuotų ir importuotų prekių kainų pokyčiai 

Per metus (2019 m. vasarį, palyginti su 2018 m. vasariu) eksportuotų prekių kainos padidėjo 3%, importuotų...

Prekyba
2019.04.19
„Amazon“ uždarys savo internetinę parduotuvę Kinijoje

JAV prekybos milžinė „Amazon“ planuoja uždaryti savo internetinę parduotuvę Kinijoje, o tai reiškia, kad...

Prekyba
2019.04.19
Didžiųjų prekybos tinklų ir centrų darbo laikas per Velykas

Daugelis prekybininkų sekmadienį nedirbs, o pirmadienį grįš prie įprastinio grafiko.

Prekyba
2019.04.19
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Naujos patirtys parduotuvėse JAV nepadeda pritraukti pirkėjų Premium

Dar tik balandis, o jau paskelbta apie planus uždaryti beveik 6.000 parduotuvių JAV, daugiau nei per visus...

Prekyba
2019.04.18
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
„Ermitažas“ plečiasi regionuose: atidarė parduotuvę Utenoje

Apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių prekybos tinklų „Ermitažas“ atidarė 4.200 kv. metrų parduotuvę...

Prekyba
2019.04.18
„Iki“ pakeitė požiūrį į elektroninę prekybą

Uždirbti iš elektroninės prekybos maisto produktais vis dar sudėtinga daugelyje šalių, tačiau „Rewe“ yra...

Prekyba
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Amazon Go“ priims ir grynuosius 1

JAV prekybos milžinės „Amazon“ fizinėse parduotuvėse, kuriose iki šiol buvo galima atsiskaityti tik sąskaitas...

Prekyba
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau