Vėliavas šluoja, bet kita tautinė atributika pirkėjų nemasina

Publikuota: 2018-02-10
Ne visi suvenyrai patraukia pirkėjų akį net per šventes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Ne visi suvenyrai patraukia pirkėjų akį net per šventes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Artėjant Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui, prekybininkai ir pirkėjai kalba apie vėliavų stygių, tačiau kitos trispalvės atributikos, suvenyrų pardavėjai sako, kad šiųmetė šventė neskatina šluoti simbolinių dovanų, todėl nemato progos padidinti pardavimų.

Sausį prekybininkai skaičiavo maždaug 30% išaugusius vėliavų pardavimus, o Vasario 16-ajai artėjant pirkėjai skundžiasi, kad vėliavų kone neliko – nei fizinėse, nei e. parduotuvėse. Jei ir yra, tai jos arba labai brangios, arba kainuoja daug, bet kokybe nepasižymi, nes pasiūtos Kinijoje.

„Planavome pirkti vėliavų, tačiau kai per televiziją išgirdau kalbant apie blogus prekybininkus, kurie, artėjant Vasario 16-ajai, neva nori pasipelnyti, pamaniau, kad tokioje akcijoje nedalyvausiu. Nesuprantu neigiamo puolimo, neva prekybininkai nori parduoti brangias vėliavas“, – sako Severina Stonienė, verslo dovanų ir biuro reikmenų UAB „Staipa“ direktorė.

Vis dėlto „Staipa“, to nė nežinodama, pasiūlė alternatyvą nerandantiems tinkamų ar įkandamos kainos vėliavų, kuriomis, dalyvaudami ir LRT iniciatyvoje „Keliu vėliavą“, gyventojai nori papuošti namų langus.

„Turime specialaus popieriaus, kuris daugiausia skirtas pakuoti, bet žmonės jį perka tam, kad pasidarytų vėliavą ant namų langų. Šios atskiros prekės pardavimai išaugo – anksčiau neparduodavome tų trijų spalvų popieriaus“, – sako p. Stonienė.

Verslininkė pasakoja svarsčiusi asortimentą papildyti lietuviška atributika, specialiomis proginėmis dovanomis, tačiau daryti „bet kaip“ nenorėjusi, o vienodų pigių smulkmenų ir taip visur pilna.

Juolab kad kartą bandymas pasirengti panašiai šventei nepasiteisino.

2009-aisiais, kai Lietuva šventė vardo paminėjimo tūkstantmečio jubiliejų, „Staipa“ užsakė pagaminti specialios simbolinės atributikos – nuo knygų skirtukų, iki praktiškų ilgų žiebtuvėlių židiniui užkurti ir kitų. Šis 2009-ųjų asortimentas neseniai išparduotas. Nuostolių „Staipa“ nepatyrė, nes prekes vis tiek pardavė, be to, į specialias dovanas tąkart investavo apie 600 Eur.

„Nejuokauju, iš tikrųjų tas dovanas baigėme pardavinėti šiemet, – nurodo p. Stonienė. – Bet vienam užsieniečiui ir sakiau: „O koks skirtumas, kad tos dovanos yra tūkstantmečio atributika, juk tai – valstybės simbolis.“

Lietuviai neperka

Viena priežasčių, kodėl net ir per tokias valstybės sukaktis simbolinė atributika ir smulkios dovanos nėra perkamos, ta, kad ir privatūs, ir verslo klientai tokiomis progomis dovanomis keičiasi retai – lietuviškų suvenyrų pirkėjai yra svečiai iš užsienio.

„Turistai neateina pirkti suvenyrų į prekybos centrus ar e. parduotuves, nebent į krautuvėles, esančias senamiestyje“, – nurodo p. Stonienė.

Tam pritaria ir Jevgenijus Kižinas, UAB „Baltic Ambition“, valdančios parduotuves „Dovanų šalis“, direktorius ir bendraturtis.

„Su kolega neseniai kalbėjome, kad artėjanti Lietuvai svarbi šventė sureikšminama kaip proga verslui, tačiau tokios dovanos perkamos nebent užsieniečiams draugams. Lietuviai vieni kitiems jų nedovanoja, todėl nejaučiame ir augančių pardavimų“, – sako p. Kižinas.

Jis nurodo, kad specifinio asortimento šiemet nesiūlo – Lietuvos atributika papuoštų suvenyrų savo asortimente tiek fizinėse, tiek e. parduotuvėje turi nuolat, tačiau šiemet susidomėjimas tokiomis prekėmis juntamas nebent didmeninėje prekyboje.

„Pastebime, kad šimtmečio proga smulkių suvenyrų vežasi prekybos centrai, parduotuvės, ieškančios vėliavų. Vasario 16-oji būna kasmet, bet didieji prekybininkai šiemet šiai šventei rengiasi aktyviau nei ankstesniais metais“, – sako p. Kižinas ir priduria, kad šiemet sulaukė smulkiųjų prekiautojų, norinčių įsigyti lietuviškos atributikos, užsakymų.

„Dovanų šalis“ asortimentą ir specialius pasiūlymus, kaip ir dauguma smulkiųjų, taiko prie įvairių švenčių, sezonų ir kitų progų, kai gali pritraukti daugiau klientų, padidinti kai kurių grupių prekių pardavimus.

Todėl p. Kižinas sako, kad ir valstybinės šventės gali būti paskata padidinti pardavimus, jei joms pasiruošiama.

„Tikrai galima pateikti atitinkamai grupei klientų tinkamų teminių dovanų ir pasiekti geresnių rezultatų. Pavyzdžiui, spalį minima Boso diena net nėra plačiai žinoma, tačiau mūsų apyvarta tą mėnesį, palyginti su įprastu, išauga 3–4 kartus, todėl rengiamės tai šventei ir akcentuojame jai tinkamą teminį asortimentą. Kalbant apie šį vasarį, ir mūsų e. parduotuvėje matyti, kad labiau akcentuojame Valentino dieną“, – sako p. Kižinas.

Progoms rengiasi

Prekybininkams, norintiems išnaudoti švenčių progas, verslininkas pataria pradėti nuo asortimento – suplanuoti, kokios prekės gali būti aktualios, kiek daugiau jų turėti. Tada jas tinkamai pristatyti – lentynose, e. parduotuvėje sukurti atskiras kategorijas ar rodyti pirmame puslapyje. Žinoma, reikia apie pasirengimą pranešti ir potencialiems klientams. Pavyzdžiui, UAB „Baltic Ambition“ tam naudoja mokamą reklamą „Google“ ir „Facebook“.

Ponas Kižinas sako, kad pateikus gerą ir aktualią prekę prieš šventes padidėja konversijų skaičius. Jis skaičiuoja, kad tokiu laikotarpiu e. parduotuvėje perka 2–3 žmonės, užsukę į e. parduotuvę, – vienas „mokamas“ lankytojas kainuoja apie 0,10 Eur , o iš 100 tokių lankytojų už pirkinius sumoka 2–3%, įprastu laikotarpiu ne prieš šventes – 1–1,5%.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Gamintojai ministerijai perdavė vieningą taikos sutartį dėl „Metrail“

VšĮ „Žaliasis taškas“ bei VšĮ „Pakuočių tvarkymo organizacija“ skelbia suderinusios ir Aplinkos ministerijai...

Atskyrė verslą nuo namų – iš karto pajuto skirtumą Premium

Kai pirmąjį verslo pusmetį naujoko pajamos auga tiek, kad stebina patyrusius vietos verslininkus, tempą...

Įvardijo geriausias 2018 m. Lietuvos advokatų kontoras Premium 5

Dviejų autoritetingų tarptautinių teisės žinynų sudarytuose 2018 m. Lietuvos advokatų kontorų reitinguose...

H&M pirmąkart istorijoje gresia karpyti dividendus

Švedijos drabužių mažmenininkė „Hennes & Mauritz“ (H&M), prognozuojama, šiemet pirmą kartą nuo 1974-ųjų, kai...

„Royal SPA Residence“ dilema: užimtumas toks, kad dar augti darosi sunku Premium 2

Gausesniu būriu į Birštoną plūstelėję turistai smagiai kilstelėjo ir nuošalioje kurorto vietoje įsikūrusio...

IKEA prekiavo nesaugiomis kaitlentėmis

Belgijos rinkos priežiūros institucijoms pranešus, kad dujinės kaitlentės „Eldslaga“ yra nesaugios, nes...

Ieškodami alternatyvų brangiai nuomai, smulkieji rado traukos vietą Kaune Premium 6

Daugiau kaip 20 smulkiųjų savo gaminius – daugiausia maisto produktus – rikiuoja Kauno UAB „Mokslo kavinė“...

Vilniaus „Akropolį“ atnaujins už 14 mln. Eur Premium 1

Nuo 2019 m. sausio iki rugsėjo Vilniaus „Akropolyje“ bus atnaujinta daugiau nei 40.000 kv. m prekybai,...

Naujovė: visi duomenys iš visų kasos aparatų plauks į VMI Premium 3

VMI kuria išmaniųjų kasos aparatų posistemę, kuri leis jai nenutrūkstamai ar su mažais intervalais gauti...

Finansai
2018.04.23
Ortopedijos paslaugų tiekėjams - gera metų pradžia

Kauno AB „Ortopedijos technika“ plečia mažmeninės prekybos tinklą. Po dviejų iš eilės stabilių metų pradžių...

3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 4

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
Kaip Skuodo ar Lazdijų klientą paversti savo pirkėju

E. prekyba naikina geografines ribas, tačiau pirkėjų sulaukia ne kiekviena virtuali parduotuvė. Kaip...

BDAR: kokius namų darbus turi atlikti viešbučiai 2

Nuo 2018 m. gegužės 25 d. Lietuvoje ir kitose ES valstybėse įsigaliosiantis Europos Parlamento ir Tarybos...

Galimybė susigrąžinti dalį GPM už paslaugas vertinama skirtingai 1

Mokesčių reformą parengusios Vyriausybės siūlymas leisti gyventojams susigrąžinti dalį pajamų mokesčio (GPM)...

Įvardijo labiausiai nuo turizmo priklausomas valstybes

Pasaulio turizmo organizacija įvertino, kurių pasaulio šalių ekonomika yra labiausiai priklausoma nuo turizmo.

Atidarė parduotuvę specialiai kauniečiams, bet prasilenkė internete Premium

Kai vieno miesto gyventojai sudaro reikšmingą perkančiųjų e. parduotuvėje dalį, atrodo, tikslinga tame mieste...

„Maxima grupė“ platins 300-400 mln. Eur obligacijų emisiją Premium 1

Mažmeninės prekybos srityje Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje veikianti „Maxima grupė“...

Ministerija: dėl „Metrail“ nesusitaria patys gamintojai, galutinio sutarties projekto nėra 1

Gamintojų viltis šiandien sulaukti Aplinkos ministerijos patvirtinimo, kad taikos sutartis dėl „Metrail“ bus...

Dėl verslo metė puikų darbą IT įmonėse – dabar lyg atostogose Premium 4

Atsisakyti puikaus samdomo darbo ir imtis verslo – ne tik rizikingas, bet ir sunkus sprendimas. Vis dėlto...

„Nestle“ pardavimų augimas pranoko lūkesčius

Šveicarijos maisto ir gėrimų milžinės „Nestle“ pardavimai pirmuosius tris šių metų mėnesius įsibėgėjo, prie...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau