Daržovėms Latvijoje sumažintas PVM, bet jos brangesnės negu Lietuvoje ar Estijoje

Publikuota: 2018-02-01
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.

Latvijoje vaisiai ir daržovės vis tiek kainuoja brangiau negu Lietuvoje ar Estijoje, nors joms taikomas kur kas mažesnis PVM, teigia specialistai.

Ilguna Gulbė, Žemės ūkio rinkos skatinimo centro vadovė interviu Latvijos radijui, kurį publikuoja portalas „lsm.lv“ sako, jog pasibaigus pirmam mėnesiui, kai Latvijai būdingiems vaisiams ir daržovėms pradėtas taikyti 5% PVM, kol kas anksti vertinti, ar tikslas pasiektas. Nors pokyčiai jau matyti.

Palyginus gruodžio ir sausio vaisių ir daržovių kainas Latvijos parduotuvėse, anot jos, matyti, kad kainos sumažėjo – vieni produktai atpigo labiau, kitų kaina sumažėjo nežymiai. Tačiau, vertinant bendrą Baltijos šalių rinką, akivaizdu, jog Lietuvoje ir Estijoje vaisiai ir daržovės pigesni.

„Jie taiko aukštą PVM tarifą – 21%, mes – 5%, bet pas mus kainos didesnės“, – sako p. Gulbe.

Kad daržovės ir vaisiai Lietuvoje pigesni, anot jos, lemia klimatas – Lietuva yra piečiau, tad daugelį produktų užauginti galima pigiau, nei Latvijoje. Tuo tarpu Estijoje mažesnės kainos dėl prastos kokybės.

„Jeigu palygintume Talino ir Rygos parduotuves, atkreiptume dėmesį, jog turime platesnį pasirinkimą, mūsų produktai ne tokie vienodi. Nors ir didesnis PVM, Talino parduotuvėse bananai, kuriuos galima įsigyti, prastokos kokybės. Mūsų parduotuvėse visai kita kokybė“, – kalba p. Gulbė.

Be to, ji pabrėžia, kad tiek Lietuvoje, tiek Estijoje prekybos rinkoje didesnė konkurencija. 2018 m. sausio 1 d. Latvijai būdingiems vaisiams ir dažovėms PVM sumažintas nuo 21% iki 5%. Pataisa galios iki 2020 m. pabaigos. Sumažintas PVM taikomas obuoliams ir kriaušėms, vyšnioms ir slyvoms, serbentams ir agrastams, braškėms ir žemuogėms – viso 23 rūšių vaisiams. Taip pat bulvėms, morkoms, burokėliams, kopūstams, svogūnams, agurkams, ridikėliams – daugiau nei trims dešimtims įvairių daržovių ir prieskonių.

„Kas būtinai pasikeis – tai proporcijos tarp parduodamų Latvijai būdingų ir nebūdingų vaisių ir daržovių. Galbūt, ne iš karto, tačiau toks pokytis įvyks“, – taip PVM sumažinimo efektą komentuoja Henrikas Danusevičius, Latvijos prekybininkų asociacijos vadovas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

Gazelė
2019.03.19
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
Pasipildė „Narvesen“ vadovų komanda 

Norvegijos bendrovei „Reitan Convenience“ priklausanti „Narvesen Baltija“ Latvijoje turi naują vadovę Dacę...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 9

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
„Akropolis Group“ dairosi pirkinių užsienyje 3

Prekybos centrų valdytoja UAB „Akropolis Group“ plėtros galimybių užsienyje ieško ir per įsigijimus.

Statyba ir NT
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Gintarinė vaistinė“ bando elektronines kainų etiketes

„Gintarinė vaistinė“ Vilniuje, Šiaurės miestelyje, įrengė pilnai elektroninėmis kainų etiketėmis...

Prekyba
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Vilniaus duonoje“: besitraukiančioje rinkoje gelbsti greita reakcija ir inovacijos Premium 6

„Vilniaus duona“ pardavimus planuoja dviem metams į priekį, kas mėnesį. Neburia nei iš kavos tirščių, nei iš...

Pardavimai
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
„Baltikos“ planas nebūtinai patiks smulkiesiems

Estijos drabužių prekybininkės „Baltika“, veikiančios ir Lietuvoje, pagrindinio akcininko sukurpti viražai su...

Rinkos
2019.03.18
Radikalus „Baltika“ žingsnis – atsisako ženklų, uždaro siuvimo fabrikus 1

„Baltika Group“ atsisako prekės ženklų „Mosaic“ ir „Bastion“, sujungdama juos į vieną – „Monton“ ir uždaro du...

Pramonė
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Wurth“ atidarė trečią parduotuvę Klaipėdoje

Vokiečių koncernas „Wurth Lietuva“ Klaipėdoje atidarė 600 kv. m klientų aptarnavimo centrą „Uostamiesčio...

Prekyba
2019.03.18
„Jysk“ keičia vadovą Baltijos šalyse

Dace Dovidena, pastaruosius šešerius metus vadovavusi „Jysk“ Baltijos šalyse ir Baltarusijoje, paliko įmonę.

Prekyba
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Circle K“: pridėtinė vertė – kainos dalis 4

„Circle K Lietuva“ pardavimų strategija paremta principu, „ne visada mažiausia kaina reiškia mažiausius...

Pardavimai
2019.03.17
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
3 milijonai tonų plastiko 5

Kompanija „Coca-Cola“ pripažino, kad per metus sunaudoja 3 milijonus tonų plastiko pakuotės.

Pramonė
2019.03.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau