Kada fizinę parduotuvę atstoja elektroninė

Publikuota: 2018-01-23
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Dažnai smulkieji prekybininkai verslą pradeda virtualioje erdvėje, tačiau netrukus įkuria ir įprasta parduotuvę. Vis dėlto praktika rodo, kad toks sprendimas nebūtinai pasiteisina.

Net tokie milžinai kaip „Pigu.lt“ nusprendė, kad virtualią prekybą verta pastiprinti, tad prieš keletą metų atidarė ir fizinę parduotuvę.

Anot ekspertų, nemaža dalis smulkiųjų verslininkų, pradėjusių veiklą nuo e. prekybos, fizinę parduotuvę atidaro kone iš reikalo – jie paprasčiausiai „apauga“ prekėmis, kurias pirkėjai grąžina. Tad verslininkams lieka du būdai – arba daiktą parduoti bent už savikainą, arba iš prekių likučių atidaryti krautuvėlę, kuri būtų naudojama ir kaip užsakymų atsiėmimo vieta. Paprastai fizinę krautuvę ryžtamasi atidaryti po 2–3 m. nuo e. prekybos pradžios.

Vis dėlto ne visada verta kurti įprastą parduotuvę: kartais užtenka pirkėjus, norinčius tiesiogiai pamatyti ir pačiupinėti prekes, priimti biure. Tokia patirtimi dalijasi Ramūnas Šukauskas, sostinės UAB „Sulvita“ direktorius. Įmonė valdo dvi e. parduotuves – „Zaliavirtuve.lt“ ir „Sulciaspaude.lt“. Pastarosios pavadinimas buvo pritaikytas ir fizinei parduotuvei, kuri duris atvėrė 2015 m. vasarį, o užvėrė užpernai.

„Pagrindinė priežastis, dėl ko persikėlėme į nedideles patalpas, kurios mums yra ir kaip biuras, buvo ta, kad parduotuvės savininkai kelis kartus pakėlė nuomos kainą. Kai pranešė, kad už 50 kv. m reikės mokėti jau 800 Eur, nusprendėme iš ten išsikelti“, – aiškina p. Šukauskas.

Taip pasielgti paskatino ir tai, kad išaiškėjo, jog informaciją, kokią sulčiaspaudę pasirinkti, puikiai galima suteikti telefonu, o pademonstruoti, kaip ji veikia, nesudėtinga biure, taigi atskira parduotuvė tam nereikalinga.

Galima prarasti klientus

Ilgesnę istoriją turinčios įmonės paprastai ėjo priešingu keliu – veiklą pradėjusios tada, kai dar e. prekyba neegzistavo, šiai atsiradus galbūt ne iš karto suskubo persikelti ir į virtualią erdvę. Tačiau laikui bėgant įsitikino, kad šį kanalą irgi būtina išnaudoti.

Pavyzdžiui, Jurbarko UAB „Egidijus ir Vytautas“, valdančios parduotuvių tinklą „Imperija“, bendraturčiai neabejoja, kad e. prekyba, tegul ir sudaranti kur kas mažesnę pajamų dalį nei įprasti pardavimai, yra neatsiejama verslo dalis.

„Jei bandytume išgyventi prekiaudami tik Jurbarke, neišsilaikytume. Nes mūsų pirkėjų segmentas kiek kitoks – tai vidutines ir kiek aukštesnes pajamas gaunantys klientai, vertinantys išskirtinius produktus. Todėl Jurbarke net neturime parduotuvės, tačiau jas esame atidarę Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Likusių miestų gyventojai mūsų prekių gali įsigyti e. parduotuvėje, nes mažesniuose miestuose kurti parduotuves neapsimoka“, – VŽ yra sakęs Vytautas Vaisiauskas, įmonės direktorius, bendraturtis.

Ekspertų nuomone, prekybos svoris vis labiau pasislenka virtualios erdvės link: artimiausiais metais prekybininkų sėkmė priklausys nuo fizinės ir elektroninės prekybos sinergijos, o tie, kurie toliau ignoruos virtualią erdvę, praras Y kartos ir jaunesnius klientus, kurių perkamoji galia tolydžio auga, prognozuoja Entrepreneur.com.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Skelbiamas legendinės kavinės „Rotonda“ nuomos konkursas 1

Vilniaus Gedimino kalno papėdėje kadaise veikusios kavinės-ledainės „Rotonda“ patalpos išnuomojamos viešojo...

Po tyrimų Marijampolėje vėl galima gerti vandenį 1

Po Marijampolėje atliktų vandens tyrimų nustatyta, kad jis saugus vartoti, penktadienį paskelbė vietinė...

Biurų plėtra važiuoja toliau, o progos užsidirbti iš sandėlių dar neišnaudoja 

Palankios ekonomikos tendencijos, gyventojų lūkesčiai ir vartojimas šių metų pirmąjį pusmetį teigiamai veikė...

Statyba ir NT
2018.07.20
„Maxima“ Lenkijoje sujungia dvi įmones 4

„Maxima grupė“ į prekybos tinklą „Stokrotka“, kurį valdo nuo šių metų pavasario, integruos 2012 m. įsigytą...

Sekmadieniniai draudimai keičia Lenkijos prekybos paveikslą 2

Lenkijoje įsigaliojus įstatymui, ribojančiam prekybininkų darbą sekmadieniais, didieji prekybos centrai...

Su atgaivintu „Šilelio“ prekės ženklu pajamas dvigubina kasmet Premium 2

Vilniaus bendrovė „Sponge“, prieš porą metų atgaivinusi lietuvišką prekės ženklą „Šilelis“, pernai beveik...

Technologijos
2018.07.19
FNTT ir prokurorai perdavė teismui „Metrail“ bylą

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) kartu su Vilniaus apygardos prokuratūra baigė tyrimą ir teismui...

Verslo aplinka
2018.07.19
Neįvykusios „Rimi“ ir „Iki“ jungtuvės konfidencialumo migloje 10

Mažmeninės prekybos tinklų „Rimi“ ir „Iki“ sandoris, kuriam įvykus „Rimi“ už 213 mln. Eur būtų įsigijusi...

Į Lietuvą tiektos listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš rinkos

Lenkijos įmonės „Greenyard Frozen Poland“ listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš Lietuvos rinkos –...

„Bionorica Lithuania“ sukčiams pervedė beveik pusę milijono eurų 6

Vilniaus vaistų prekybos bendrovė „Bionorica Lithuania“ sukčiams į Honkongo banką pervedė beveik pusę...

TOP 1000 lyderiai ekspertų akimis: per mažai pramonės, o ypač – inovatyvios Premium 1

Lietuvos bendrovių TOP 1000 sąrašo viršūnėse – palyginti nedaug modernių pramonės įmonių, vos viena kita...

Pramonė
2018.07.18
Ukmergės „Grosso Moda Lithuania“ verslo modelis – aukštų kainų klientai

Didmenine prekyba drabužiais užsiimanti Ukmergės UAB „Grosso Moda Lithuania“ ieško stambių ir patikimų...

Pramonė
2018.07.18
„Walmart“ sudomino „Microsoft“ debesys

Jungtinių Amerikos Valstijų mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“ ir programinės įrangos kompanija „Microsoft...

TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

„Norfai“ – bauda už pavojingas kūno priežiūros priemones 6

Prekybos tinklą „Norfa“ valdančio verslininko Dainiaus Dundulio valdomai didmeninės prekybos bendrovei...

„Norfa“ atidarė ketvirtą iš dešimties naujų parduotuvių 4

Šiemet planuojantis atidaryti dešimt naujų parduotuvių, į kurias investicijos sieks apie 15 mln. Eur,...

VCUP restoranų apyvartos per pusmetį išaugo trečdaliu

Šių metų pirmą pusmetį prekybos centre VCUP esančiose kavinėse ir restoranuose apsilankė 16,95% daugiau...

ES ir Japonija pasirašė laisvos prekybos sutartį 4

ES ir Japonijos lyderiai antradienį pasirašė susitarimą dėl laisvos prekybos. Taip sukuriama didžiausia...

„Maxima Grupei“ „Standard & Poor's“ suteikė BB+ kredito reitingą 10

Obligacijų platinimą planuojančiai mažmeninės prekybos „Maxima Grupei“ reitingų agentūra „Standard & Poor's“...

Rinkos
2018.07.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau