Kada fizinę parduotuvę atstoja elektroninė

Publikuota: 2018-01-23
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Dažnai smulkieji prekybininkai verslą pradeda virtualioje erdvėje, tačiau netrukus įkuria ir įprasta parduotuvę. Vis dėlto praktika rodo, kad toks sprendimas nebūtinai pasiteisina.

Net tokie milžinai kaip „Pigu.lt“ nusprendė, kad virtualią prekybą verta pastiprinti, tad prieš keletą metų atidarė ir fizinę parduotuvę.

Anot ekspertų, nemaža dalis smulkiųjų verslininkų, pradėjusių veiklą nuo e. prekybos, fizinę parduotuvę atidaro kone iš reikalo – jie paprasčiausiai „apauga“ prekėmis, kurias pirkėjai grąžina. Tad verslininkams lieka du būdai – arba daiktą parduoti bent už savikainą, arba iš prekių likučių atidaryti krautuvėlę, kuri būtų naudojama ir kaip užsakymų atsiėmimo vieta. Paprastai fizinę krautuvę ryžtamasi atidaryti po 2–3 m. nuo e. prekybos pradžios.

Vis dėlto ne visada verta kurti įprastą parduotuvę: kartais užtenka pirkėjus, norinčius tiesiogiai pamatyti ir pačiupinėti prekes, priimti biure. Tokia patirtimi dalijasi Ramūnas Šukauskas, sostinės UAB „Sulvita“ direktorius. Įmonė valdo dvi e. parduotuves – „Zaliavirtuve.lt“ ir „Sulciaspaude.lt“. Pastarosios pavadinimas buvo pritaikytas ir fizinei parduotuvei, kuri duris atvėrė 2015 m. vasarį, o užvėrė užpernai.

„Pagrindinė priežastis, dėl ko persikėlėme į nedideles patalpas, kurios mums yra ir kaip biuras, buvo ta, kad parduotuvės savininkai kelis kartus pakėlė nuomos kainą. Kai pranešė, kad už 50 kv. m reikės mokėti jau 800 Eur, nusprendėme iš ten išsikelti“, – aiškina p. Šukauskas.

Taip pasielgti paskatino ir tai, kad išaiškėjo, jog informaciją, kokią sulčiaspaudę pasirinkti, puikiai galima suteikti telefonu, o pademonstruoti, kaip ji veikia, nesudėtinga biure, taigi atskira parduotuvė tam nereikalinga.

Galima prarasti klientus

Ilgesnę istoriją turinčios įmonės paprastai ėjo priešingu keliu – veiklą pradėjusios tada, kai dar e. prekyba neegzistavo, šiai atsiradus galbūt ne iš karto suskubo persikelti ir į virtualią erdvę. Tačiau laikui bėgant įsitikino, kad šį kanalą irgi būtina išnaudoti.

Pavyzdžiui, Jurbarko UAB „Egidijus ir Vytautas“, valdančios parduotuvių tinklą „Imperija“, bendraturčiai neabejoja, kad e. prekyba, tegul ir sudaranti kur kas mažesnę pajamų dalį nei įprasti pardavimai, yra neatsiejama verslo dalis.

„Jei bandytume išgyventi prekiaudami tik Jurbarke, neišsilaikytume. Nes mūsų pirkėjų segmentas kiek kitoks – tai vidutines ir kiek aukštesnes pajamas gaunantys klientai, vertinantys išskirtinius produktus. Todėl Jurbarke net neturime parduotuvės, tačiau jas esame atidarę Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Likusių miestų gyventojai mūsų prekių gali įsigyti e. parduotuvėje, nes mažesniuose miestuose kurti parduotuves neapsimoka“, – VŽ yra sakęs Vytautas Vaisiauskas, įmonės direktorius, bendraturtis.

Ekspertų nuomone, prekybos svoris vis labiau pasislenka virtualios erdvės link: artimiausiais metais prekybininkų sėkmė priklausys nuo fizinės ir elektroninės prekybos sinergijos, o tie, kurie toliau ignoruos virtualią erdvę, praras Y kartos ir jaunesnius klientus, kurių perkamoji galia tolydžio auga, prognozuoja Entrepreneur.com.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ką apie pirkėjų norus žinanti „Amazon“ pataria smulkiesiems

„Amazon“ pranešė apie 10 fizinių parduotuvių JK tinklą, kurį kuria specialiai smulkiųjų produkcijai. Bendrovė...

Gazelė
2019.06.15
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Registruoja „Maxima Express“ prekės ženklą 1

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ Valstybiniam patentų biurui pateikė prašymą registruoti prekės ženklą...

Prekyba
2019.06.14
Buvo sutrikęs automatinis pavedimų įskaitymas į „Circle K“ korteles 1

Kai kurie degalinių tinklo „Circle K“ klientų pavedimai kelias dienas automatiškai nepatekdavo į įmonės...

Prekyba
2019.06.14
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 1

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 24

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Pigu“ ir „Kesko Senukai Digital“ – vadovybių pasikeitimai Premium 15

Dviejų konkuruojančių elektroninės komercijos bendrovių pagrindinių vadovų gretose pastaruoju metu vyksta...

Prekyba
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Zaros“ savininkei „Inditex“ plėtra garantavo rekordinius pardavimus

Didžiausia pasaulyje drabužių prekybininkė „Inditex“ skelbia rekordinius pirmojo ketvirčio rezultatus.

Prekyba
2019.06.13
„PwC“ pasaulinė vartotojų apklausa rodo, kaip keičiasi pirkimo įpročiai 1

Pirkėjai nori viską gauti greitai, patogiai ir nemokamai, rodo „PwC“ atlikta „Pasaulinė vartotojų apklausa“.

Prekyba
2019.06.13
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13
„Mineralinių vandenų“ pelnas sumažėjo pusantro karto Premium 5

Didmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais bendrovė „Mineraliniai vandenys“ 2018 m.

Prekyba
2019.06.13
A. Zabarauskas: paprastumas buvo G. Nausėdos pamatinis principas Premium 2

Apie išrinktojo prezidento ir kitų dviejų lyderių rinkimų kampanijų stipriąsias ir silpnąsias puses diskutavę...

Rinkodara
2019.06.13
„Publicum“ rezultatai: augo ir pajamos, ir pelnas

Tarptautinei „Havas“ grupei priklausanti Lietuvos strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ praėjusiais...

Rinkodara
2019.06.13
„Telia Lietuva“ atnaujino prekės ženklo šūkį 17

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nuo šiol naudos naują šūkį – „Įdomiau – tik gyvenimas“. Su šiuo...

Rinkodara
2019.06.13
„Clinic 212“ augino ir pajamas, ir pelną 4

Bendros kūrybinės agentūros „Clinic 212“ ir jos valdomos skaitmeninio turinio kūrybos agentūros „Enter“...

Rinkodara
2019.06.12
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12
„Amazon“ atstovas: ne vienam smulkiajam padėjome tapti milijonieriumi Premium 12

„Amazon“ investuoja į smul­kiųjų prekybininkų augimą. Birželį bendrovė pranešė kurianti „clicks and mortar“...

Gazelė
2019.06.12
„15min“ savininkas parduoda skelbimų svetaines: kalba apie šimtamilijoninį sandorį Premium 7

Sandoris, kuriuo žiniasklaidos bendrovės „15min“ ir naujienų agentūros BNS savininkas perleidžia savo...

Rinkos
2019.06.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau