Kada fizinę parduotuvę atstoja elektroninė

Publikuota: 2018-01-23
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Dažnai smulkieji prekybininkai verslą pradeda virtualioje erdvėje, tačiau netrukus įkuria ir įprasta parduotuvę. Vis dėlto praktika rodo, kad toks sprendimas nebūtinai pasiteisina.

Net tokie milžinai kaip „Pigu.lt“ nusprendė, kad virtualią prekybą verta pastiprinti, tad prieš keletą metų atidarė ir fizinę parduotuvę.

Anot ekspertų, nemaža dalis smulkiųjų verslininkų, pradėjusių veiklą nuo e. prekybos, fizinę parduotuvę atidaro kone iš reikalo – jie paprasčiausiai „apauga“ prekėmis, kurias pirkėjai grąžina. Tad verslininkams lieka du būdai – arba daiktą parduoti bent už savikainą, arba iš prekių likučių atidaryti krautuvėlę, kuri būtų naudojama ir kaip užsakymų atsiėmimo vieta. Paprastai fizinę krautuvę ryžtamasi atidaryti po 2–3 m. nuo e. prekybos pradžios.

Vis dėlto ne visada verta kurti įprastą parduotuvę: kartais užtenka pirkėjus, norinčius tiesiogiai pamatyti ir pačiupinėti prekes, priimti biure. Tokia patirtimi dalijasi Ramūnas Šukauskas, sostinės UAB „Sulvita“ direktorius. Įmonė valdo dvi e. parduotuves – „Zaliavirtuve.lt“ ir „Sulciaspaude.lt“. Pastarosios pavadinimas buvo pritaikytas ir fizinei parduotuvei, kuri duris atvėrė 2015 m. vasarį, o užvėrė užpernai.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Pagrindinė priežastis, dėl ko persikėlėme į nedideles patalpas, kurios mums yra ir kaip biuras, buvo ta, kad parduotuvės savininkai kelis kartus pakėlė nuomos kainą. Kai pranešė, kad už 50 kv. m reikės mokėti jau 800 Eur, nusprendėme iš ten išsikelti“, – aiškina p. Šukauskas.

Taip pasielgti paskatino ir tai, kad išaiškėjo, jog informaciją, kokią sulčiaspaudę pasirinkti, puikiai galima suteikti telefonu, o pademonstruoti, kaip ji veikia, nesudėtinga biure, taigi atskira parduotuvė tam nereikalinga.

Galima prarasti klientus

Ilgesnę istoriją turinčios įmonės paprastai ėjo priešingu keliu – veiklą pradėjusios tada, kai dar e. prekyba neegzistavo, šiai atsiradus galbūt ne iš karto suskubo persikelti ir į virtualią erdvę. Tačiau laikui bėgant įsitikino, kad šį kanalą irgi būtina išnaudoti.

Pavyzdžiui, Jurbarko UAB „Egidijus ir Vytautas“, valdančios parduotuvių tinklą „Imperija“, bendraturčiai neabejoja, kad e. prekyba, tegul ir sudaranti kur kas mažesnę pajamų dalį nei įprasti pardavimai, yra neatsiejama verslo dalis.

„Jei bandytume išgyventi prekiaudami tik Jurbarke, neišsilaikytume. Nes mūsų pirkėjų segmentas kiek kitoks – tai vidutines ir kiek aukštesnes pajamas gaunantys klientai, vertinantys išskirtinius produktus. Todėl Jurbarke net neturime parduotuvės, tačiau jas esame atidarę Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Likusių miestų gyventojai mūsų prekių gali įsigyti e. parduotuvėje, nes mažesniuose miestuose kurti parduotuves neapsimoka“, – VŽ yra sakęs Vytautas Vaisiauskas, įmonės direktorius, bendraturtis.

Ekspertų nuomone, prekybos svoris vis labiau pasislenka virtualios erdvės link: artimiausiais metais prekybininkų sėkmė priklausys nuo fizinės ir elektroninės prekybos sinergijos, o tie, kurie toliau ignoruos virtualią erdvę, praras Y kartos ir jaunesnius klientus, kurių perkamoji galia tolydžio auga, prognozuoja Entrepreneur.com.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Viada“ žada nutraukti sutartį su „Amic Lietuva“, pasitvirtinus sąsajoms su Rusija 4

Degalinių tinklą valdanti Lietuvos bendrovė „Viada LT“ inicijuos degalinių valdymo sutarties nutraukimą su...

Verslo aplinka
2022.08.19
Rusijoje pradeda veikti pirmosios „Starbucks“ tinklą perėmusios kavinės 3

JAV kavinių tinklui „Starbucks“ pasitraukus iš Rusijos, tinklą perėmusi įpėdinė, pasivadinusi „Stars Coffee“,...

Rinkodara
2022.08.19
A. Sagatauskas. Geresnių laikų mažmeninėje prekyboje ir vėl reikės palaukti

Šie metai turėjo tapti fizinės prekybos ir paslaugų renesansu. Po kelerius metus trukusių pandemijos...

Nuomonės
2022.08.19
Valstybės kontrolierius įspėja dėl vidaus paklausos skatinimo pavojų Premium 2

Aukštos infliacijos sąlygomis būtina taikyti tokias kovos su ja priemones, kurios būtų nukreiptos ne į visus...

Verslo aplinka
2022.08.18
„Maxima LT“ nebėra vienintelė pelningiausia tarp TOP 5 lyderių Premium

Didžiausią Lietuvoje mažmeninės prekybos maisto produktais tinklą valdanti „Maxima LT“ visuomet pasižymėjo ne...

Prekyba
2022.08.18
D. Dundulis: kiekviena krizė kaip reikiant išjudina smegenis, o šiuo metu ir yra krizė Premium 4

Dainiaus Dundulio, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinio akcininko, vertinimu, visos tinklo parduotuvės,...

Prekyba
2022.08.18
Kai kurios įmonės dėl rekordinių elektros kainų vakare pristabdys gamybą, „Maxima“ ir „Norfa“ mažins vėdinimą ir apšvietimą 23

Trečiadienio vakarą „NordPool“ elektros biržos Lietuvos zonoje didmeninei kainai pasieksiant 4.000 Eur už...

Pramonė
2022.08.17
C. Eastwoodo advokatai dėl žalos atlyginimo kreipėsi į „Mediatono“ likvidatorių Premium

Klaipėdos apygardos teisme tęsiasi aktoriaus Clinto Eastwoodo atstovų ir UAB „Mediatono“ likvidatorių...

Rinkodara
2022.08.17
IKEA likviduoja antrinę įmonę Rusijoje

Švedijos baldų milžinė IKEA nusprendė likviduoti savo antrinę įmonę Rusijoje „Ikea Dom“, kuriai priklauso...

Prekyba
2022.08.17
Siekdama valdžios dėmesio „Norfa“ valandai išjungs šviesas 37

Trečiadienį 18.00 val. visose šalies „Norfose“ valandai bus stipriai sumažintas apšvietimas, prekybos salėse...

Prekyba
2022.08.17
Į eterį grįžta žurnalistas Edmundas Jakilaitis 19

Didžiausia TV3 sezono naujiena – laida „Dėmesio centre su Edmundu Jakilaičiu“, į žurnalistiką po dviejų metų...

Rinkodara
2022.08.16
Eksportuotų prekių kainos birželį augo 16,8%, importuotų beveik trečdaliu

Eksportuotų prekių kainos birželį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, padidėjo 16,8%, importuotų prekių –...

Verslo aplinka
2022.08.16
„Baltika“ rado investuotoją prekės ženklui „Ivo Nikkolo“ 2

Drabužių prekybos bendrovė „Baltika Lietuva“, kurios pardavimo pajamos 2021 m. sudarė 2,303 mln. Eur ir,...

Prekyba
2022.08.16
Kaip sugalvoti idėją verslui: dažniausiai ji tūno pašonėje Premium

Verslas mėgsta tikslius apskaičiavimus, tačiau pradedantieji, nors ir dėliojasi būsimos veiklos planą, nėra...

Gazelė
2022.08.15
Pakeisti nepopuliarią technologiją: interneto slapukų galas Premium 1

Slapukai (angl. cookies) yra nedidelis teksto blokas, kurią svetainė siunčia į lankytojo naršyklę ir išsaugo...

Inovacijos
2022.08.15
Kinijoje – pirmieji krizės ženklai: smuko naudotų prabangių prekių kainos 1

Pastaraisiais mėnesiais Kinijoje sparčiai krito naudotų prabangos prekių kainos, nes net ir turtingieji...

Verslo aplinka
2022.08.14
Efektyvi komunikacija socialiniuose tinkluose: kartais verta laužyti taisykles Premium

Vis daugiau įmonių socialiniuose tinkluose bando papasakoti apie savo paslaugą ar prekę, pasidalinti kūryba,...

Rinkodara
2022.08.13
Papildomai automobilių įrangai – prenumerata vietoj pardavimo Premium 15

Vartotojai visame pasaulyje jau priprato prie prenumeruojamos „Spotify“ muzikos, „Youtube“ turinio ar...

Automobiliai
2022.08.13
Kinijos kariniai žaidimai parodė jos pažeidžiamumą Premium

Kinijos laivyno manevrai Taivano sąsiauryje vertinami kaip nepageidautini ne tik savo nepriklausomybę...

Logistika
2022.08.12
LB: didėjęs importas, smukęs eksportas ir išmokėti dividendai blogino balansą 1

Sumažėjęs Lietuvos eksportas ir didėjęs importas birželį kiek pablogino užsienio prekybos balansą – Lietuvos...

Finansai
2022.08.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku