Kada fizinę parduotuvę atstoja elektroninė

Publikuota: 2018-01-23
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Dažnai smulkieji prekybininkai verslą pradeda virtualioje erdvėje, tačiau netrukus įkuria ir įprasta parduotuvę. Vis dėlto praktika rodo, kad toks sprendimas nebūtinai pasiteisina.

Net tokie milžinai kaip „Pigu.lt“ nusprendė, kad virtualią prekybą verta pastiprinti, tad prieš keletą metų atidarė ir fizinę parduotuvę.

Anot ekspertų, nemaža dalis smulkiųjų verslininkų, pradėjusių veiklą nuo e. prekybos, fizinę parduotuvę atidaro kone iš reikalo – jie paprasčiausiai „apauga“ prekėmis, kurias pirkėjai grąžina. Tad verslininkams lieka du būdai – arba daiktą parduoti bent už savikainą, arba iš prekių likučių atidaryti krautuvėlę, kuri būtų naudojama ir kaip užsakymų atsiėmimo vieta. Paprastai fizinę krautuvę ryžtamasi atidaryti po 2–3 m. nuo e. prekybos pradžios.

Vis dėlto ne visada verta kurti įprastą parduotuvę: kartais užtenka pirkėjus, norinčius tiesiogiai pamatyti ir pačiupinėti prekes, priimti biure. Tokia patirtimi dalijasi Ramūnas Šukauskas, sostinės UAB „Sulvita“ direktorius. Įmonė valdo dvi e. parduotuves – „Zaliavirtuve.lt“ ir „Sulciaspaude.lt“. Pastarosios pavadinimas buvo pritaikytas ir fizinei parduotuvei, kuri duris atvėrė 2015 m. vasarį, o užvėrė užpernai.

„Pagrindinė priežastis, dėl ko persikėlėme į nedideles patalpas, kurios mums yra ir kaip biuras, buvo ta, kad parduotuvės savininkai kelis kartus pakėlė nuomos kainą. Kai pranešė, kad už 50 kv. m reikės mokėti jau 800 Eur, nusprendėme iš ten išsikelti“, – aiškina p. Šukauskas.

Taip pasielgti paskatino ir tai, kad išaiškėjo, jog informaciją, kokią sulčiaspaudę pasirinkti, puikiai galima suteikti telefonu, o pademonstruoti, kaip ji veikia, nesudėtinga biure, taigi atskira parduotuvė tam nereikalinga.

Galima prarasti klientus

Ilgesnę istoriją turinčios įmonės paprastai ėjo priešingu keliu – veiklą pradėjusios tada, kai dar e. prekyba neegzistavo, šiai atsiradus galbūt ne iš karto suskubo persikelti ir į virtualią erdvę. Tačiau laikui bėgant įsitikino, kad šį kanalą irgi būtina išnaudoti.

Pavyzdžiui, Jurbarko UAB „Egidijus ir Vytautas“, valdančios parduotuvių tinklą „Imperija“, bendraturčiai neabejoja, kad e. prekyba, tegul ir sudaranti kur kas mažesnę pajamų dalį nei įprasti pardavimai, yra neatsiejama verslo dalis.

„Jei bandytume išgyventi prekiaudami tik Jurbarke, neišsilaikytume. Nes mūsų pirkėjų segmentas kiek kitoks – tai vidutines ir kiek aukštesnes pajamas gaunantys klientai, vertinantys išskirtinius produktus. Todėl Jurbarke net neturime parduotuvės, tačiau jas esame atidarę Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Likusių miestų gyventojai mūsų prekių gali įsigyti e. parduotuvėje, nes mažesniuose miestuose kurti parduotuves neapsimoka“, – VŽ yra sakęs Vytautas Vaisiauskas, įmonės direktorius, bendraturtis.

Ekspertų nuomone, prekybos svoris vis labiau pasislenka virtualios erdvės link: artimiausiais metais prekybininkų sėkmė priklausys nuo fizinės ir elektroninės prekybos sinergijos, o tie, kurie toliau ignoruos virtualią erdvę, praras Y kartos ir jaunesnius klientus, kurių perkamoji galia tolydžio auga, prognozuoja Entrepreneur.com.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
10:19
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
09:17
Naujas bankas biržoje: verslo modelį sėkmingai įgyvendintų ir „Maxima“ Premium

Į Baltijos biržą susiruošęs estų kooperatyvų bankas „Coop Pank“ naudojasi skandinavų bankus sukrėtusių...

Rinkos
09:00
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium 2

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
07:51
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

Alyvuogių krizė: rekordinis derlius sutirpdė kainas Premium

Alyvuogių augintojai ir perdirbėjai kalba apie sektoriaus krizę – dėl rekordiškai didelio derliaus Europoje...

Pramonė
05:45
Didieji prekybininkai žvilgčioja į daug žadantį „Ocado“ Premium 1

Niekam pasaulyje dar nepavyko surasti sėkmingo e. prekybos maisto produktais veiklos modelio. Netgi trys...

Prekyba
2019.11.20
„Caffeine“ laimėjo konkursą ir įsikūrė Oslo ligoninėje Premium 2

Lietuviškas kavinių tinklas „Caffeine“, kurį šių metų pradžioje įsigijo Norvegijos bendrovė „Reitan...

Prekyba
2019.11.20
„Alibaba“ Honkongo biržoje gali pritraukti iki 12,9 mlrd. USD

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ per akcijų platinimą Honkongo vertybinių popierių biržoje...

Rinkos
2019.11.20
Perdirbėjai kreipėsi į Vyriausybę – prekybininkų marketingo strategijas vadina nekorektiškomis

Lietuvos mėsos, grūdų perdirbėjų bei paukštininkystės asociacijos kreipėsi į valdžios institucijas „dėl...

Pramonė
2019.11.20
Inovacijos Lietuvoje ir užsienyje: įsigali automatizavimas ir duomenų analitika  Premium

Darbuotojų trūkumas ir nauji efektyvumo tikslai skatina prekybininkus drąsiau kliautis savitarnos...

Prekyba
2019.11.20
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
Dirbtinio intelekto reikšmė e. prekyboje didėja  Premium

Didžiąją dalį visų e. parduotuvių vartotojų patirties galima automatizuoti naudojantis iš anksto paruoštais...

Prekyba
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Už plastiko maišelių dalinimą nemokamai siūlomos iki 5.000 Eur baudos

Už didesnių plastiko maišelių dalinimą nemokamai prekybininkus siūloma bausti tūkstantinėmis baudomis.

Prekyba
2019.11.19
„Colliers“: laisvalaikio ir pramogų segmente – apstu nišų 

Prekybos centrų plėtotojai žino, kad sėkminga objekto veikla vis labiau priklauso nuo to, kiek išplėtotas...

Prekyba
2019.11.19
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
„Spar“ plėtros strategija: veiksmai Lenkijoje 

Prieš kelerius metus įsitvirtinusi Airijoje, Pietų Afrikos bendrovė „Spar“ puoselėja tolesnius plėtros...

Prekyba
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau