Kada fizinę parduotuvę atstoja elektroninė

Publikuota: 2018-01-23
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Dažnai smulkieji prekybininkai verslą pradeda virtualioje erdvėje, tačiau netrukus įkuria ir įprasta parduotuvę. Vis dėlto praktika rodo, kad toks sprendimas nebūtinai pasiteisina.

Net tokie milžinai kaip „Pigu.lt“ nusprendė, kad virtualią prekybą verta pastiprinti, tad prieš keletą metų atidarė ir fizinę parduotuvę.

Anot ekspertų, nemaža dalis smulkiųjų verslininkų, pradėjusių veiklą nuo e. prekybos, fizinę parduotuvę atidaro kone iš reikalo – jie paprasčiausiai „apauga“ prekėmis, kurias pirkėjai grąžina. Tad verslininkams lieka du būdai – arba daiktą parduoti bent už savikainą, arba iš prekių likučių atidaryti krautuvėlę, kuri būtų naudojama ir kaip užsakymų atsiėmimo vieta. Paprastai fizinę krautuvę ryžtamasi atidaryti po 2–3 m. nuo e. prekybos pradžios.

Vis dėlto ne visada verta kurti įprastą parduotuvę: kartais užtenka pirkėjus, norinčius tiesiogiai pamatyti ir pačiupinėti prekes, priimti biure. Tokia patirtimi dalijasi Ramūnas Šukauskas, sostinės UAB „Sulvita“ direktorius. Įmonė valdo dvi e. parduotuves – „Zaliavirtuve.lt“ ir „Sulciaspaude.lt“. Pastarosios pavadinimas buvo pritaikytas ir fizinei parduotuvei, kuri duris atvėrė 2015 m. vasarį, o užvėrė užpernai.

„Pagrindinė priežastis, dėl ko persikėlėme į nedideles patalpas, kurios mums yra ir kaip biuras, buvo ta, kad parduotuvės savininkai kelis kartus pakėlė nuomos kainą. Kai pranešė, kad už 50 kv. m reikės mokėti jau 800 Eur, nusprendėme iš ten išsikelti“, – aiškina p. Šukauskas.

Taip pasielgti paskatino ir tai, kad išaiškėjo, jog informaciją, kokią sulčiaspaudę pasirinkti, puikiai galima suteikti telefonu, o pademonstruoti, kaip ji veikia, nesudėtinga biure, taigi atskira parduotuvė tam nereikalinga.

Galima prarasti klientus

Ilgesnę istoriją turinčios įmonės paprastai ėjo priešingu keliu – veiklą pradėjusios tada, kai dar e. prekyba neegzistavo, šiai atsiradus galbūt ne iš karto suskubo persikelti ir į virtualią erdvę. Tačiau laikui bėgant įsitikino, kad šį kanalą irgi būtina išnaudoti.

Pavyzdžiui, Jurbarko UAB „Egidijus ir Vytautas“, valdančios parduotuvių tinklą „Imperija“, bendraturčiai neabejoja, kad e. prekyba, tegul ir sudaranti kur kas mažesnę pajamų dalį nei įprasti pardavimai, yra neatsiejama verslo dalis.

„Jei bandytume išgyventi prekiaudami tik Jurbarke, neišsilaikytume. Nes mūsų pirkėjų segmentas kiek kitoks – tai vidutines ir kiek aukštesnes pajamas gaunantys klientai, vertinantys išskirtinius produktus. Todėl Jurbarke net neturime parduotuvės, tačiau jas esame atidarę Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Likusių miestų gyventojai mūsų prekių gali įsigyti e. parduotuvėje, nes mažesniuose miestuose kurti parduotuves neapsimoka“, – VŽ yra sakęs Vytautas Vaisiauskas, įmonės direktorius, bendraturtis.

Ekspertų nuomone, prekybos svoris vis labiau pasislenka virtualios erdvės link: artimiausiais metais prekybininkų sėkmė priklausys nuo fizinės ir elektroninės prekybos sinergijos, o tie, kurie toliau ignoruos virtualią erdvę, praras Y kartos ir jaunesnius klientus, kurių perkamoji galia tolydžio auga, prognozuoja Entrepreneur.com.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
EP siūlo PVM lengvatas prekėms, kurias dažniau perka moterys 11

Europos Parlamentas rezoliucijoje dėl lyčių lygybės ir mokesčių pasiūlė taikyti PVM lengvatas moterų...

Finansai
09:24
Tiekimo grandinė: technologijos, į kurias investuoja milžinai Premium

Duomenų analitika daro vis didesnę įtaką tiekimo grandinės procesams ir jau neša naudą kai kuriems jos...

„Švaros broliai“ į naują tunelinę plovyklą Vilniuje investuoja 2,5 mln. Eur 5

UAB „Švaros broliai“ pradeda naujos tunelinės automobilių plovyklos statybas Vilniuje, Gariūnuose. Tai bus...

Paštas kaimo laiškininkus persodins į automobilius, skelbia konkursus 2

Lietuvos paštas iki 2019 m. I pusmečio planuoja paskelbti kelis viešųjų pirkimų konkursus 640 automobilių...

Transportas
2019.01.16
Vyriausybė pritarė naujam reikalavimui prekybininkams 3

Siekiant sumažinti šešėlinės ekonomikos mastą prekybos sektoriuje, Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo,...

E. Budvilaitis paliko „StrongPoint“ 6

Prekybos technologijų ekspertas Evaldas Budvilaitis, technologijų bendrovės „StrongPoint“ vienas vadovų, po...

„Maxima“ investuoja į saulės jėgaines 2

Prekybos tinklas „Maxima“, siekdamas mažinti veiklos sąnaudas bei poveikį aplinkai, didina investicijų į...

Energetika
2019.01.16
Advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė ilgamečiai darbuotojai

Nuo sausio 1 d. advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė du nauji partneriai. Jais tapo ilgamečiai...

Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Latvijos žiniasklaida: „Čili pica“ tinklo mokestinė skola siekia 327.700 Eur

Picerijų tinklą „Čili pica“ kaimyninėje Latvijoje valdančios bendrovės „Čilija pizza“ mokestinė skola sausio...

„Maxima“ diegia elektronines etiketes, jas turintis „Topo centras“ vardija trūkumus  Premium 9

Neseniai pranešęs apie investicijas į prekių skenavimo įrenginius mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“...

Prie neseniai startavusios advokatų kontoros WINT prisijungė naujas partneris 3

Praėjusių metų pabaigoje susikūrusios advokatų profesinės bendrijos WINT partneriu tapo Pranas Švedas,...

Vilniaus „Akropolio“ atnaujinimo užsakymą gavo „Mitnija“

Pusės Vilniaus prekybos ir pramogų centro „Akropolio“ ploto atnaujinimą atliks koncernui „,MG Baltic“...

Statyba ir NT
2019.01.15
„Novaturo“ apyvarta pernai išaugo 29% 1

Didžiausio Baltijos šalyse kelionių organizatoriaus AB „Novaturas“ neaudituota 2018 m. apyvarta Lietuvoje,...

„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
„Mikrovisata“ pakeitė pavadinimą į „Droneda“ 3

Didmeninės prekybos išmaniąja technika UAB „Mikrovisata“, valdanti ir nuosavus buitinės elektronikos prekės...

Technologijos
2019.01.15
Kino teatrus valdanti estų „Apollo“ sudarė sandorį su „Akropolis group“ 

Estijos įmonių grupei „Apollo group“ priklausanti bendrovė „APL Restaurants“ perka 100% „Akropolis group“...

„Franmax“ per devynis mėnesius uždirbo 29,2 mln. Eur pelno 3

Didžiausios Baltijos šalyse mažmeninės prekybos grupės „Maxima grupė“ įmonėms franšizės ir agentavimo...

Vienoje „Maximos“ parduotuvių Rygoje nukrito dalis pakabinamų lubų   12

„Maxima“ parduotuvėje Rygos Barono ir Mačio gatvių sankryžoje atskilo ir nukrito keli lubų fragmentai,...

Pirmiausia siūlys pigiausią kompensuojamą vaistą 5

Nuo kovo 1 d. vaistinėse pacientams, kuriems vaistas išrašytas pirmą kartą ar po ilgesnės pertraukos, bus...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau