Prekybos sektoriaus įvykiai, suteikiantys naujų galimybių

Publikuota: 2018-01-21
VŽ koliažas
VŽ koliažas

Praėjusiais metais prekybos sektoriuje staigmenų netrūko, o bene daugiausiai jų pateikė elektroninės komercijos milžinė „Amazon“, aprėpusi beveik visas prekių kategorijas.

Netrūko ir bankrotų, sprendimų mažinti parduotuvių skaičių, įsigijimų. Turint omenyje sėkmingą 2017 m. pabaigą ir 4,9% išaugusius šventinės prekybos rezultatus, galima tikėtis, kad ir šie metai JAV prekybininkams bus geri, prognozuoja „Forbes“ analitikai. Mažmeninės prekybos persitvarkymas tęsis, nes vartotojai ir toliau ieškos patogumo, individualumo ir greičio. Tai ir toliau suteiks iššūkių prekybininkams, bet tuo pačiu - ir naujų galimybių bendradarbiauti, daugiau rizikuoti ir pasitelkti inovacijas.

„Forbes“ pateikia reikšmingiausių praėjusių metų prekybos sektoriaus įvykių sąrašą ir įvardija, kokių galimybių jie suteikia šiemet.

Beprecedentiškai daug uždarytų parduotuvių

Praėjusiais metais JAV bankrutavo daugiau kaip 15 prekybininkų, uždaryta 6.985 parduotuvių. Iš jų 596 buvo universalinės parduotuvės, kurių daugelis atliko prekybos centrų inkarinių nuomininkų vaidmenis. Prekybos centrų valdytojams prekybininkų sprendimai uždaryti parduotuves yra signalas, į kurį privaloma reaguoti ir peržiūrėti savo strategijas. Besitraukiant vieniems prekybininkams atsiranda vietos naujiems prekių ženklams, o patalpų valdytojai gali priimti netradicinius sprendimus. Norėdami geriau suprasti ir lengviau bendrauti su savo klientais prekybos centrų vadovai turi galvoti apie patirtį, kurią suteikia PC lankytojams, patobulinti klientų aptarnavimą, dirbti su nuomonės formuotojais ir pasitelkti dirbtinį intelektą.

Įsigijimų ir susiliejimų gausa

2017-ieji buvo aktyvūs metai susiliejimų ir įsigijimų srityje. „Amazon“ už 13,7 mlrd. USD įsigijo fizinių maisto prekių parduotuvių tinklą valdančią „Whole Foods Market, o „Walmart“ nusipirko keletą elektroninės komercijos prekių ženklų, tokių kaip „Bonobos“, „Hayneedle“ ir „Moosejaw“. „Target“, nepatvirtintais duomenimis, investavo 75 mln. USD į tiesioginės prekybos čiužiniais prekės ženklą „Casper“ ir pradėjo prekiauti „Casper“ produktais savo parduotuvėse.

Akivaizdu, kad prekybininkai pastebi startuolius, kuriančius inovatyvius sprendimus ir supranta, kad jie gali padėti išauginti pardavimus, pritraukti daugiau klientų. Tikėtina, kad įsigijimų ir susijungimų netrūks ir šiais metais.

„Walmart“ posūkis į mados verslą

„Walmart“ įsigijo kelis elktroninės komercijos mados prekių ženklus ir prekybininkus. Prekybos milžinas sausį įsigijo „ShoeBuy“, vasarį nusipirko „Moosejaw“, kovą investavo į „ModCloth“, o birželį savo portfelį papildė „Bonobos“. „Walmart“ ir toliau išliks rinkos lyderiu, sukuriančiu iššūkius ir skatinančiu priimti rizikingus sprendimus kitus žaidėjus.

„Walmart“ spurtas elektroninės komercijos srityje

„Walmart“ pajamos iš elektroninės komercijos pradėjo sparčiai augti, kai kompanija 2016 m. rugsėjį įsigijo Jet.com. 2017 m. pirmąjį, antrąjį ir trečiąjį ketvirčius elektroninės komercijos apimtys didėjo atitinkamai 63%, 60% ir 50%. „Walmart“ teigimu, bendrovė sudaro nemenką konkurenciją e. komercijos lyderiui „Amazon“. Greičiausiai „Walmart“ ir toliau plėtos savo elektroninės komercijos strategiją, ypač Jet.com verslą. Kompanijos agresyvus veiklos modelis, orientuotas į inovacijas, turėtų užtikrinti augimą ir 2018 m.

„Alibaba“ pajamos augo beveik 50%

Kinijos elektroninės prekybos gigantė „Alibaba“ 2017 finansiniais metais, palyginti su ankstesniais, augo 56%, o 2016 m. finansiniais metais pajamų augimas siekė 33%. „Alibaba“ bendradarbiauja su JAV prekybininkais ir jau paskelbė planuojanti investuoti 15 mlrd. USD į globalius tyrimų ir plėtros projektus. Akivaizdu, kad „Alibaba“, siekdama plėsti savo platformą, toliau bendradarbiaus su JAV prekybininkais. Daugelis jos specialių išpardavimų akcijų skatins JAV prekybininkus prisijungti ir bendradarbiauti. Ši bendrovė išliks puikaus bendradarbiavimo tarp Rytų ir Vakarų pavyzdžiu.

E. parduotuvės žengė į tradicinę prekybą

Praėjusiais metais itin daug prekybininkų, kurių veiklos modelis buvo grįstas e. komercija, išnaudojo daugiakanalės prekybos galimybes ir žengė į tradicinę prekybą. dažniausiai fizinės parduotuvės palaiko internetinį verslą ir tarnauja kaip rinkodaros priemonė. Štai keli pavyzdžiai svarbių e. prekybininkų, kurie pernai atidarė fizines parduotuves: „Amazon“, „Birchbox“, „Bonobos“, „Everlane“, „Rent the Runway“ ir „Warby Parker“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
Tiekėjų išmonė: skirtinga pakuotė smulkiems, kad nesulauktų didžiųjų pretenzijų Premium

Smulkieji verslininkai, kuriems skatinti valdžios siūlymai žeriami vienas po kito, sako kai kur pastebintys...

„Lidl“ darbuotojams algas kels 7% 8

Prekybos centras „Lidl“ Lietuvoje pardavėjų ir logistikos centro darbuotojų algas nuo kitų metų pradžios...

Vadyba
15:52
Planas B dėl GPAIS – gruodžio pradžioje Premium

Verslui skambinant pavojaus varpais dėl streikuojančios GPAIS sistemos, Aplinkos ministerija planuoja, kad...

Turizmas: pasaulinei lyderei Prancūzijai pirštinę meta Kinija

Prancūzija jau daugiau kaip 20 metų yra daugiausiai turistų pritraukianti pasaulio valstybė. Prognozuojama,...

IKEA planuose – 5,8 mlrd. Eur investicijos į NT

Prekybos milžinė IKEA per ateinančius trejus metus į nekilnojamojo turto (NT) plėtros projektus planuoja...

Statyba ir NT
2018.11.18
„McDonald‘s“ atidarė pirmą restoraną Suvalkijos regione 8

Greito aptarnavimo restoranų tinklas „McDonald‘s“ atidarė restoraną Marijampolėje. Suvalkijos sostinė yra...

„Amazon“ raginama stabdyti prekybą daiktais su sovietine simbolika 5

27 Europos Parlamento (EP) nariai kreipėsi į Jungtinių Valstijų interneto prekybos gigantą „Amazon Inc“,...

Seimas blaškosi dėl „bambalių“, bet linksta uždrausti „vaikišką šampaną“ 4

Seimas ketvirtadienį nutarė, kad nuo 2020 metų liepos reikėtų atsisakyti stipraus alaus ir kito alkoholio...

„Pigu“ ir „Morele“ susijungimas: nauja įmonė gali būti parduota 2

Didžiausiai Lietuvoje elektroninės prekybos bendrovei „Pigu“ trečiadienį paskelbus apie susijungimą su...

„Metrail“ krizė: prašo teismo skubiai išnagrinėti, ar 30 mln. Eur baudų verslui skirta teisėtai 6

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas Simonas Gentvilas trečiadienį kreipėsi į Lietuvos...

Seimas padidino baudas už nesaugius produktus

Baudos grės gamintojams, importuotojams, platintojams, jos sieks nuo 150 iki 2.500 Eur, o uždraudus prekes ar...

„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
„M.M.M. projektų“ biurų pastate Vilniuje kursis „Maxima grupė“ 4

Nerijaus Numavičiaus kontroliuojamos nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „M.M.M. projektai“ statomame...

Statyba ir NT
2018.11.15
„Soprano“ ledainės planuoja STO: leis sopranokoinus Premium 19

Lietuvišką „Soprano“ ledainių tinklą neseniai įsigiję verslininkai Antanas Guoga ir Vytenis Mažiulis ketina...

„Pigu“ ir „Morele“ užsitikrino 13 mln. Eur finansavimą 6

Didžiausia elektroninės prekybos bendrovė Baltijos šalyse „Pigu“ ir Lenkijos prekybos elektronikos prekėmis...

Sutarties su atliekų vežėja nenutraukusiai Panevėžio savivaldybei skirta bauda 6

Konkurencijos taryba skyrė 34.200 Eur baudą Panevėžio miesto savivaldybei už tai, kad ši neįvykdė tarybos...

„Amazon“ nusprendė, kur statys naujas būstines 2

El. prekybos milžinė „Amazon“ po ilgo laukimo paskelbė, koks miestas laimėjo konkursą dėl bendrovės naujos...

Vadyba
2018.11.14
A. Veryga užsimojo didinti akcizus alkoholiui 6

Nuo 2019 metų pavasario turėtų didėti degtinės ir kitų stipriųjų gėrimų kainos, nes valdžia užsimojo 10%...

Finansai
2018.11.13
„Darnu Group“ Vilniuje rado vietas dar dviems naujiems sporto klubams 1

Į sveikatingumo paslaugų rinką žengianti nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Darnu Group“...

Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau