Prekybos sektoriaus įvykiai, suteikiantys naujų galimybių

Publikuota: 2018-01-21
VŽ koliažas
VŽ koliažas

Praėjusiais metais prekybos sektoriuje staigmenų netrūko, o bene daugiausiai jų pateikė elektroninės komercijos milžinė „Amazon“, aprėpusi beveik visas prekių kategorijas.

Netrūko ir bankrotų, sprendimų mažinti parduotuvių skaičių, įsigijimų. Turint omenyje sėkmingą 2017 m. pabaigą ir 4,9% išaugusius šventinės prekybos rezultatus, galima tikėtis, kad ir šie metai JAV prekybininkams bus geri, prognozuoja „Forbes“ analitikai. Mažmeninės prekybos persitvarkymas tęsis, nes vartotojai ir toliau ieškos patogumo, individualumo ir greičio. Tai ir toliau suteiks iššūkių prekybininkams, bet tuo pačiu - ir naujų galimybių bendradarbiauti, daugiau rizikuoti ir pasitelkti inovacijas.

„Forbes“ pateikia reikšmingiausių praėjusių metų prekybos sektoriaus įvykių sąrašą ir įvardija, kokių galimybių jie suteikia šiemet.

Beprecedentiškai daug uždarytų parduotuvių

Praėjusiais metais JAV bankrutavo daugiau kaip 15 prekybininkų, uždaryta 6.985 parduotuvių. Iš jų 596 buvo universalinės parduotuvės, kurių daugelis atliko prekybos centrų inkarinių nuomininkų vaidmenis. Prekybos centrų valdytojams prekybininkų sprendimai uždaryti parduotuves yra signalas, į kurį privaloma reaguoti ir peržiūrėti savo strategijas. Besitraukiant vieniems prekybininkams atsiranda vietos naujiems prekių ženklams, o patalpų valdytojai gali priimti netradicinius sprendimus. Norėdami geriau suprasti ir lengviau bendrauti su savo klientais prekybos centrų vadovai turi galvoti apie patirtį, kurią suteikia PC lankytojams, patobulinti klientų aptarnavimą, dirbti su nuomonės formuotojais ir pasitelkti dirbtinį intelektą.

Įsigijimų ir susiliejimų gausa

2017-ieji buvo aktyvūs metai susiliejimų ir įsigijimų srityje. „Amazon“ už 13,7 mlrd. USD įsigijo fizinių maisto prekių parduotuvių tinklą valdančią „Whole Foods Market, o „Walmart“ nusipirko keletą elektroninės komercijos prekių ženklų, tokių kaip „Bonobos“, „Hayneedle“ ir „Moosejaw“. „Target“, nepatvirtintais duomenimis, investavo 75 mln. USD į tiesioginės prekybos čiužiniais prekės ženklą „Casper“ ir pradėjo prekiauti „Casper“ produktais savo parduotuvėse.

Akivaizdu, kad prekybininkai pastebi startuolius, kuriančius inovatyvius sprendimus ir supranta, kad jie gali padėti išauginti pardavimus, pritraukti daugiau klientų. Tikėtina, kad įsigijimų ir susijungimų netrūks ir šiais metais.

„Walmart“ posūkis į mados verslą

„Walmart“ įsigijo kelis elktroninės komercijos mados prekių ženklus ir prekybininkus. Prekybos milžinas sausį įsigijo „ShoeBuy“, vasarį nusipirko „Moosejaw“, kovą investavo į „ModCloth“, o birželį savo portfelį papildė „Bonobos“. „Walmart“ ir toliau išliks rinkos lyderiu, sukuriančiu iššūkius ir skatinančiu priimti rizikingus sprendimus kitus žaidėjus.

„Walmart“ spurtas elektroninės komercijos srityje

„Walmart“ pajamos iš elektroninės komercijos pradėjo sparčiai augti, kai kompanija 2016 m. rugsėjį įsigijo Jet.com. 2017 m. pirmąjį, antrąjį ir trečiąjį ketvirčius elektroninės komercijos apimtys didėjo atitinkamai 63%, 60% ir 50%. „Walmart“ teigimu, bendrovė sudaro nemenką konkurenciją e. komercijos lyderiui „Amazon“. Greičiausiai „Walmart“ ir toliau plėtos savo elektroninės komercijos strategiją, ypač Jet.com verslą. Kompanijos agresyvus veiklos modelis, orientuotas į inovacijas, turėtų užtikrinti augimą ir 2018 m.

„Alibaba“ pajamos augo beveik 50%

Kinijos elektroninės prekybos gigantė „Alibaba“ 2017 finansiniais metais, palyginti su ankstesniais, augo 56%, o 2016 m. finansiniais metais pajamų augimas siekė 33%. „Alibaba“ bendradarbiauja su JAV prekybininkais ir jau paskelbė planuojanti investuoti 15 mlrd. USD į globalius tyrimų ir plėtros projektus. Akivaizdu, kad „Alibaba“, siekdama plėsti savo platformą, toliau bendradarbiaus su JAV prekybininkais. Daugelis jos specialių išpardavimų akcijų skatins JAV prekybininkus prisijungti ir bendradarbiauti. Ši bendrovė išliks puikaus bendradarbiavimo tarp Rytų ir Vakarų pavyzdžiu.

E. parduotuvės žengė į tradicinę prekybą

Praėjusiais metais itin daug prekybininkų, kurių veiklos modelis buvo grįstas e. komercija, išnaudojo daugiakanalės prekybos galimybes ir žengė į tradicinę prekybą. dažniausiai fizinės parduotuvės palaiko internetinį verslą ir tarnauja kaip rinkodaros priemonė. Štai keli pavyzdžiai svarbių e. prekybininkų, kurie pernai atidarė fizines parduotuves: „Amazon“, „Birchbox“, „Bonobos“, „Everlane“, „Rent the Runway“ ir „Warby Parker“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
60% pajamas auginusi „Knygos.lt“ dairosi vietos knygynui Kaune 2

Knygynai be kainų pasitvirtino – UAB „Balto trader“ valdoma „Knygos.lt“ 2018 m. pasiekė 3 mln. Eur apyvartą.

Gazelė
07:25
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
06:00
Daliai įmonių palengvėjo: baudų už „Metrail“ mokėti kol kas nereikės Premium

Dėl „Metrail“ istorijos nukentėjusios įmonės, VšĮ Pakuočių tvarkymo organizacijos klientės, gali šiek tiek...

Paslaugos
05:45
Omnikanalę prekybą pritaikė iš tikrųjų: atsisakė skirtingų kainų, jei reikia – parduoda ir telefonu Premium

Skirtingus pardavimo kanalus sujungianti omnikanalė prekyba trina ribas tarp e. komercijos ir fizinės...

Gazelė
05:45
Estijos „BaltCap“ leista perimti „Sveikų produktų“ ir „Bio Salos“ kontrolę

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją Estijos bendrovei „BaltCap“ netiesiogiai per fondą „BaltCap...

Pramonė
2019.02.18
„Ermitažas“ ir „Senukai“ investuoja į greitį: atskirai aptarnauja skubančius, diegia savitarną Premium 2

Apdailos, sodo ir statybinių medžiagų prekybos tinklas „Ermitažas“ sostinės „Akropolyje“ esančioje...

Prekyba
2019.02.18
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 2

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
„Amazon“ išsirinko vietą fizinei parduotuvei Londone

JAV prekybos milžinė „Amazon“ rezervavo plėtrai už JAV ribų tikusią prekybinę erdvę, teigia „The Grocer“...

Prekyba
2019.02.17
Kodėl naujausių technologijų be gyvų pardavimų neparduosi

Tik teoretikai gali galvoti, kad technologijoms parduoti labiausiai tinka elektroninė prekyba. Realybėje...

Pardavimai
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
Į kvitų loteriją įtraukiamos ir kai kurios parduotuvės

Kvitų loterijoje dalyvaujantys gyventojai nuo šiol galės bandyti laimę, registruodami kvitus ne tik už...

Prekyba
2019.02.16
Norvegų „Coop Norge“ išmokėjo 100 mln. Eur dividendų 6

Norvegijos prekybos tinklas „Coop Norge“ akcininkams išmokėjo rekordinio dydžio dividendus už 2018 m.

Prekyba
2019.02.16
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
Sausio metinė infliacija sudarė 1,7%

Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 0,9%, paslaugų – 4,1%, skelbia Statistikos departamentas.

Prekyba
2019.02.15
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
Gamintojai nusivylę: tikrieji ministerijos siūlymai dėl „Metrail“ skiriasi nuo skelbtų viešai

Gamintojus ir importuotojus atstovaujančios pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos teigia, kad Aplinkos...

Paslaugos
2019.02.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau