Prekybos sektoriaus įvykiai, suteikiantys naujų galimybių

Publikuota: 2018-01-21
VŽ koliažas
VŽ koliažas

Praėjusiais metais prekybos sektoriuje staigmenų netrūko, o bene daugiausiai jų pateikė elektroninės komercijos milžinė „Amazon“, aprėpusi beveik visas prekių kategorijas.

Netrūko ir bankrotų, sprendimų mažinti parduotuvių skaičių, įsigijimų. Turint omenyje sėkmingą 2017 m. pabaigą ir 4,9% išaugusius šventinės prekybos rezultatus, galima tikėtis, kad ir šie metai JAV prekybininkams bus geri, prognozuoja „Forbes“ analitikai. Mažmeninės prekybos persitvarkymas tęsis, nes vartotojai ir toliau ieškos patogumo, individualumo ir greičio. Tai ir toliau suteiks iššūkių prekybininkams, bet tuo pačiu - ir naujų galimybių bendradarbiauti, daugiau rizikuoti ir pasitelkti inovacijas.

„Forbes“ pateikia reikšmingiausių praėjusių metų prekybos sektoriaus įvykių sąrašą ir įvardija, kokių galimybių jie suteikia šiemet.

Beprecedentiškai daug uždarytų parduotuvių

Praėjusiais metais JAV bankrutavo daugiau kaip 15 prekybininkų, uždaryta 6.985 parduotuvių. Iš jų 596 buvo universalinės parduotuvės, kurių daugelis atliko prekybos centrų inkarinių nuomininkų vaidmenis. Prekybos centrų valdytojams prekybininkų sprendimai uždaryti parduotuves yra signalas, į kurį privaloma reaguoti ir peržiūrėti savo strategijas. Besitraukiant vieniems prekybininkams atsiranda vietos naujiems prekių ženklams, o patalpų valdytojai gali priimti netradicinius sprendimus. Norėdami geriau suprasti ir lengviau bendrauti su savo klientais prekybos centrų vadovai turi galvoti apie patirtį, kurią suteikia PC lankytojams, patobulinti klientų aptarnavimą, dirbti su nuomonės formuotojais ir pasitelkti dirbtinį intelektą.

Įsigijimų ir susiliejimų gausa

2017-ieji buvo aktyvūs metai susiliejimų ir įsigijimų srityje. „Amazon“ už 13,7 mlrd. USD įsigijo fizinių maisto prekių parduotuvių tinklą valdančią „Whole Foods Market, o „Walmart“ nusipirko keletą elektroninės komercijos prekių ženklų, tokių kaip „Bonobos“, „Hayneedle“ ir „Moosejaw“. „Target“, nepatvirtintais duomenimis, investavo 75 mln. USD į tiesioginės prekybos čiužiniais prekės ženklą „Casper“ ir pradėjo prekiauti „Casper“ produktais savo parduotuvėse.

Akivaizdu, kad prekybininkai pastebi startuolius, kuriančius inovatyvius sprendimus ir supranta, kad jie gali padėti išauginti pardavimus, pritraukti daugiau klientų. Tikėtina, kad įsigijimų ir susijungimų netrūks ir šiais metais.

„Walmart“ posūkis į mados verslą

„Walmart“ įsigijo kelis elktroninės komercijos mados prekių ženklus ir prekybininkus. Prekybos milžinas sausį įsigijo „ShoeBuy“, vasarį nusipirko „Moosejaw“, kovą investavo į „ModCloth“, o birželį savo portfelį papildė „Bonobos“. „Walmart“ ir toliau išliks rinkos lyderiu, sukuriančiu iššūkius ir skatinančiu priimti rizikingus sprendimus kitus žaidėjus.

„Walmart“ spurtas elektroninės komercijos srityje

„Walmart“ pajamos iš elektroninės komercijos pradėjo sparčiai augti, kai kompanija 2016 m. rugsėjį įsigijo Jet.com. 2017 m. pirmąjį, antrąjį ir trečiąjį ketvirčius elektroninės komercijos apimtys didėjo atitinkamai 63%, 60% ir 50%. „Walmart“ teigimu, bendrovė sudaro nemenką konkurenciją e. komercijos lyderiui „Amazon“. Greičiausiai „Walmart“ ir toliau plėtos savo elektroninės komercijos strategiją, ypač Jet.com verslą. Kompanijos agresyvus veiklos modelis, orientuotas į inovacijas, turėtų užtikrinti augimą ir 2018 m.

„Alibaba“ pajamos augo beveik 50%

Kinijos elektroninės prekybos gigantė „Alibaba“ 2017 finansiniais metais, palyginti su ankstesniais, augo 56%, o 2016 m. finansiniais metais pajamų augimas siekė 33%. „Alibaba“ bendradarbiauja su JAV prekybininkais ir jau paskelbė planuojanti investuoti 15 mlrd. USD į globalius tyrimų ir plėtros projektus. Akivaizdu, kad „Alibaba“, siekdama plėsti savo platformą, toliau bendradarbiaus su JAV prekybininkais. Daugelis jos specialių išpardavimų akcijų skatins JAV prekybininkus prisijungti ir bendradarbiauti. Ši bendrovė išliks puikaus bendradarbiavimo tarp Rytų ir Vakarų pavyzdžiu.

E. parduotuvės žengė į tradicinę prekybą

Praėjusiais metais itin daug prekybininkų, kurių veiklos modelis buvo grįstas e. komercija, išnaudojo daugiakanalės prekybos galimybes ir žengė į tradicinę prekybą. dažniausiai fizinės parduotuvės palaiko internetinį verslą ir tarnauja kaip rinkodaros priemonė. Štai keli pavyzdžiai svarbių e. prekybininkų, kurie pernai atidarė fizines parduotuves: „Amazon“, „Birchbox“, „Bonobos“, „Everlane“, „Rent the Runway“ ir „Warby Parker“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
Daugėja „Kesko Senukų“ „Proficentrų“

Šią vasarą didžiausią prekybos erdvę „Proficentras1000“ Vilniuje, Savanorių prospekte, atidarę...

„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
12:36
„Lidl Lietuvos“ fenomenas: ką rodo finansų ataskaitos Premium 22

Atitraukus žvilgsnį nuo nuosavo kapitalo pelningumo rodiklio, kuris greičiausiai dar gerokai keisis į gerąją...

Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Prie greitkelio Kaune atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1 Premium 3

Kauno UAB „EPRO Group“ atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1, įsikūrusį šalia Vilniaus-Klaipėdos greitkelio.

Statyba ir NT
2018.09.19
„Kaufland“: plėtros planų Lietuvoje neturime 29

Vokietijos prekybos centrų grupei „Schwarz“ priklausantis prekybos tinklas „Kaufland“ VŽ teigia, kad šiame...

Valdžia žada visą puokštę priemonių dėl prekybos tinklų darbo 34

Didinti prekybos tinklų konkurenciją, kviesti užsienio investuotojus, stiprinti smulkųjį ir vidutinį verslą,...

Restoranų pajamas augina ne tik kylančios kainos Premium

Restoranams ir kavinėms 2018-ieji žada būti dar vieni geri metai. Statistikos duomenimis, šiemet sausį–liepą...

TOP 20 restoranų pagal 2017–ųjų pelną ir pajamas Premium 6

2017-ieji kavinėms ir restoranams taip pat buvo geri. Pajamas didino 17-a iš 20-ies į VŽ sudarytą didžiausių...

„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Teismas iš naujo spręs dėl „Rimi“ Vilniuje savininkės ir rangovės ginčo 2

Pirmosios instancijos teismas turės iš naujo nagrinėti bendrovės „BM būstas“, „Rimi“ tinklui nuomojančios...

Statyba ir NT
2018.09.18
Po Lietuvos kritikos „Walmart“ išima iš prekybos sovietinius marškinėlius

Amerikiečių prekybos tinklas „Walmart“ pažadėjo pašalinti iš prekybos drabužius su sovietų simboliais,...

Naujovės logistikoje augina H&M pardavimus: akcijų kaina kyla 1

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklo „Hennes & Mauritz“ (H&M) pardavimai trečiąjį  ketvirtį...

„Novaturo“ apyvarta šiemet išaugo 35%

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugpjūčio...

„Maxima grupė“ Zimnicką perkelia iš Ispanijos į Lenkiją 2

Arūnas Zimnickas, buvęs „Maxima LT“ direktorius, pastaruosius ketverius metus vadovavęs tiems patiems...

Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

„Inditex“ pasiekė rekordines aukštumas

Ispanijos mados milžinės „Inditex“ 2018 m. pirmojo pusmečio pardavimo pajamos viršijo 12 mlrd. Eur, pelnas...

Sanatorija „Gradiali“ baigė 7,5 mln. Eur kainavusią rekonstrukciją Premium 2

Palangoje esanti sanatorija „Gradiali“ skelbia baigusi pirmąjį rekonstrukcijos etapą. Jo metu į sanatorijos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau