Dėl brangesnių nei Vokietijoje „Lidl“ prekių Lenkijoje kreipėsi į Briuselį

Publikuota: 2017-12-18
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Paaiškėjus, kad „Lidl“ parduotuvėse Lenkijoje kai kurios prekės kainuoja brangiau nei tos pačios prekės Vokietijos „Lidl“, lenkų europarlamentaras kreipėsi į Europos Komisiją ir pareikalavo paaiškinti, ar tai laikytina sąžininga komercine praktika.

Lapkritį visuomenei pristatytas lenkų bendrovės „TakeTask“ tyrimas atskleidė, kad 86-ies prekių krepšelis „Lidl“ parduotuvėse Lenkijoje yra beveik 60 zlotų (14,3 Eur) brangesnis nei identiškų prekių krepšelis Vokietijos „Lidl“. Be to, 70% šio krepšelio prekių Lenkijoje yra brangesnės nei Voketijoje, ir tik 29% – pigesnės. Dar daugiau – kai kurių artikulų prekės Lenkijoje įvardijamos kaip premium klasės, o Vokietijoje jos laikomos masine produkcija.

Tyrimas buvo atlitkas, naudojant „slapto pirkėjo“ metodą. Tiesa, jo autoriai pabrėžia, kad šios išvados negali būti apibendrinamos.

„Mes neanalizavome visų prekių, o lyginome identiškus produktus, daugiausia – su nuosavais prekės ženklais, tame tarpe ir regioninį asortimentą. Visos testuotos prekės turi vienodą brūkšninį kodą ir pateikiamos tokiu pačiu formatu“, – „TakeTask“ cituoja businessinsider.com.pl.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Anot bendrovės, tyrimas apėmė maždaug 5% „Lidl“ asortimento.

„Lidl“ atstovai lenkų žiniasklaidai argumentavo, kad kainų skirtumams Lenkijoje ir Vokietijoje įtakos turi rinkos dydis, skirtingas „Lidl“ parduotuvių abejose šalyse skaičius (Lenkijoje veikia per 600 „Lidl“ parduotuvių, o Vokietijoje – apie 3.000), logistikos sąnaudos, PVM dydis, pakuočių apmokestinimas ir įvairūs kiti faktoriai.

„Lidl Polska“ taip pat pabrėžia, kad daugiau nei 70% jos parduotuvių lentynose esančių prekių yra gaminamos Lenkijoje, tad bendradarbiavimas su Vokietijos prekybos tinku lenkų gamintojams atveria naujas plėtros galimybes.

Tačiau „Lidl“ paaiškinimai neįtikino Kosmos Zlotkowskio, Lenkijos valdančiajai politinei partijai „Įstatymas ir teisingumas“ priklausančio Europos parlamentaro, rašo rzeczpospolita.com. Jis kreipėsi į Europos Komisiją, reikalaudamas paaiškinti kainų skirtumus tai pačiai kompanijai priklausančių prekybos tinklų parduotuvėse. Europarlamentaro nuomone, šie skirtumai sunkiai suprantami vien jau turint galvoje gerokai mažesnius nei Vokietijoje lenkų darbuotojų atlyginimus.

Pono Zlotowskio kreipimesi į EK prašoma pateikti nuomonę, ar, komisijos vertinimu, su Europos Sąjungos vartotojų gynimo politika yra suderinama tai, kad tos pačios prekės tame pačiame prekybos tinkle parduodamos skirtingomis kainomis ir ar laikytina sąžininga komercine praktika.

Komisijos taip pat paprašyta atsakyti, ar vartotojai turi teisę gauti informaciją, kiek kainuoja tokie patys šio prekybos tinklo produktai kitose ES šalyse. Trečias Lenkijos parlamentaro užduotas klausimas – ar EK planuoja tirti šią problemą, įgyvendindama europinę kovos su nesąžininga komercine praktika programą.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Prekybos tendencijos 2022 m. antrajam pusmečiui Premium

Pastarieji keleri metai pažėrė nemenkų iššūkių tiek klientams, tiek ir prekybininkams, o jų nemažėja ir šiais...

Prekyba
14:13
Verslas Palangoje: kokių taisyklių išmoko naujokai Premium 1

Nuo Joninių Palangoje verslui prasideda darbymetis, o poilsiautojams – atostogų sezonas pajūryje. Tokią vieną...

Gazelė
2022.06.24
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Lietuvos kurortuose Joninių savaitgalį užimta 85% apgyvendinimo vietų

Ilgąjį Joninių savaitgalį Lietuvos kurortuose – poilsiautojų gausa. Kai kur apsistoti vietų nelikę, o...

Laisvalaikis
2022.06.24
„Nike“ galutinai palieka Rusijos rinką 2

JAV sportinės avalynės ir aprangos gamintoja „Nike“ ketvirtadienį pranešė, kad galutinai palieka Rusijos...

Prekyba
2022.06.23
Finansiniai rezultatai gerėja, bet pandemijos nukamuotiems viešbučiams – dar vienas išbandymų metas Premium

2021 m. daugelis didžiųjų šalies viešbučių fiksavo geresnius finansinius rezultatus, tačiau jų valdytojai...

Statyba ir NT
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Nuo slidinėjimo trasos iki geležinkelio bėgių – ką dažniausiai parduoda e. varžytynių ir aukcionų portale? Verslo tribūna

Per 200 valstybės ar savivaldybių valdomų įstaigų bei privataus verslo atstovų „iškeitė“ sudėtingus ir...

Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
Vyriausybė pritarė turistų apsaugos stiprinimui: draudimo reikėtų visiems kelionių organizatoriams

Vyriausybė trečiadienį pritarė turistų apsaugos stiprinimui – Ekonomikos inovacijų ministerijos siūlymu...

Gazelė
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 11

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
VMG derasi dėl verslo Baltarusijoje pardavimo, SBA tariasi su ERPB Premium

Vienos didžiausių lietuviškų investicijų traukiasi iš Baltarusijos. Į verslą šioje šalyje medienos ir baldų...

Pramonė
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Lidl“ rinkos dalis auga, visų kitų – traukiasi Premium 18

Nors Vokietijos kapitalo žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ finansiniai metai neatitinka kalendorinių, kuriais...

Prekyba
2022.06.22
ES sankcijos palaipsniui apims vis daugiau į Kaliningradą vežamų prekių

Nuo birželio 17 d. pradėtas taikyti draudžiamų vežti per Europos Sąjungą (ES) prekių sąrašas, remiantis...

Logistika
2022.06.21
Estijos medienos pramonė stabdo investicijas, Latvijoje – ažiotažas dėl granulių Premium

Nestabili verslo aplinka daro įtaką medienos pramonės įmonių darbui ir keičia vartotojų įpročius. Nors gegužę...

Pramonė
2022.06.21
Architektai antrojo sostinės „Akropolio“ projekte pasigedo infrastruktūros 4

Prekybos centrus valdanti bendrovė „Akropolis Group“ Vilniaus regioninei architektūros tarybai (RAT) pristatė...

Statyba ir NT
2022.06.21
Vagysčių prevencija: iš savitarnos zonų išleis tik su čekiu Premium 21

Mažmeninės prekybos versle dalies atsargų praradimas yra įprastas ir neišvengiamas reiškinys, tačiau vagysčių...

Prekyba
2022.06.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku