Kas tai? Prekės ženklas

Kaip mineraliniai vandenys „MV Group“ išaugino

Reklama publikuota: 2017-12-06
Būtina sąlyga įmonės sėkmei – joje dirbantys žmonės. Šiuo metu grupėje dirba beveik 1.000 žmonių.
svg svg
Būtina sąlyga įmonės sėkmei – joje dirbantys žmonės. Šiuo metu grupėje dirba beveik 1.000 žmonių.

„MV Group“ buvo sukurta prieš 5-erius metus, tačiau daugelio gerai žinoma bendrovė „Mineraliniai vandenys“, kuri ir išaugino grupę, švenčia jau 25-erių metų jubiliejų. Kaip iš vienos parduotuvės Vilniaus centre verslas išaugo iki tarptautinio, kalbamės su „MV Group“ naujuoju vadovu Marijumi Cilciumi.

– Kokia buvo „MV Group“ pradžia, kaip grupė pradėjo veiklą?

– 2012 m. UAB „Mineraliniai vandenys“ kartu su antrinėmis įmonėmis „MV Latvia“, „MV Eesti“, „MV Poland“ ir AB „Stumbras“ bei UAB „Tromina“ susijungė į vieną verslo grupę – „MV Group“, kuri vėliau plėtėsi, atsirado daugiau narių. Nors juridiškai grupės įmonės nesujungtos, tačiau faktiškai tai padaryta: grupė turi vieną pagrindinį vadovą ir atskirų sričių vadovus (distribucijos ir komercijos, finansų, tiekimo grandinės valdymo, nuosavų prekės ženklų vystymo ir gamybos). Turime vieningą viziją, bendrus grupės tikslus. Konsoliduotas įmonių valdymas, bendrai sprendžiant plėtros, komercijos, finansų, rinkodaros uždavinius, didina grupės konkurencingumą. Toks verslo modelis – didelis privalumas ne tik mums, bet ir mūsų grupės partneriams: esame vertinami dėl itin plataus veiklos spektro ir finansinio stabilumo.

nuotrauka::1 left

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

– Dabar grupėje gerokai daugiau įmonių nei paminėjote. Kaip ir kodėl augo grupė?

– Nors grupė istoriją skaičiuoja palyginti neilgai – penkerius metus – tačiau ji vienija šimtametes šalies gamyklas bei ilgą veiklos istoriją turinčias lietuviško kapitalo įmones.

Pirmoji įmonė, kuri vėliau tapo „MV Group“ ašimi, buvo UAB „Mineraliniai vandenys“. Todėl ir grupės pavadinime yra pirmosios šios įmonės raidės – MV. „Mineralinių vandenų“ veikla prasidėjo nuo parduotuvės Vilniaus centre, Gedimino prospekte. Turbūt tai buvo vienintelė parduotuvė Lietuvoje, kurios asortimente buvo tik mineralinis vanduo – iš to kilo įmonės pavadinimas. Pirmajame aukšte buvo parduotuvė, o antrajame – „ofisas“. 1992 m. įsteigtoje bendrovėje iš pradžių dirbo 3 darbuotojai, vėliau plėtėme ir komandą, ir asortimentą. Jau po metų Lietuvai ėmėme tiekti pasaulyje pripažintus alkoholinius gėrimus, nuo 1997 m. portfelis pasipildė tabako gaminiais, vaisvandeniais, alumi, o vėliau išaugus patirčiai ir partnerių pasitikėjimui mūsų asortimentas dar plėtėsi.

2000 m. buvo įkurta logistikos įmonė „Tromina“ verslui teikianti kompleksines 3PL paslaugas: platinimo, transportavimo, sandėliavimo, prekių paruošimo ir pristatymo. Šiandien „Tromina“ valdo 35.000 m2 sandėlius penkiuose didžiausiuose Lietuvos miestuose ir yra viena stabiliausių logistikos kompanijų šalyje. Darbo procesus organizuojame pagal LEAN metodiką, nuolat juos efektyviname.

2003m. „Mineraliniai vandenys“ įsigijo seniausią ir didžiausią Lietuvos spiritinių gėrimų gamintoją – AB „Stumbras“. Kartu su šiuo įsigijimu prasidėjo pažintis su gamyklų specifika ir procesais, lietuviškų gėrimų gamybos technologija, receptūromis. Tai buvo nauja ir įdomi patirtis. Buvo atnaujinti visi pagrindiniai prekių ženklai, skirtos milijoninės investicijos į jų rinkodarą, išleista naujų, itin pasiteisinusių rinkoje produktų, pvz., „Devynerios“ Žalios, „Stumbras vodka“ „Šimtmečio degtinė“. Visiškai atnaujinta gamyklos technologinė bazė leido „Stumbrui“ tapti viena moderniausių bendrovių Baltijos šalyse. 2009 m. atidarėme „Stumbro muziejų“. Tai buvo pirmasis stipraus alkoholio muziejus Lietuvoje, kur galima susipažinti ne tik su „Stumbro“ gamyklos istorija, bet ir pamatyti, kaip dabar gimsta tradiciniai lietuviški gėrimai.

2005 m. žengėme dar vieną svarbų strateginį žingsnį – Lietuvoje atidarėme specializuotas MV gėrimų parduotuves. Jos sulaukė pasisekimo, tad tinklą plėtėme. Steigdami specializuotas parduotuves turėjome tikslą skatinti kitokią alkoholio vartojimo kultūrą Lietuvoje, edukuoti vartotojus apie gėrimus, jų vartojimą, derinimą su maistu. Šią kryptį sėkmingai plėtojame ne vienerius metus ir pastebime, kad pirkėjai vertina profesionalius mūsų specialistų patarimus. 2014 m. visos MV gėrimų parduotuvės buvo atnaujintos, sukūrėme naują ženklą, pavadinimą ir stilių – tapome „Bottlery“. Dabar turime 11 specializuotų alkoholinių gėrimų ir maisto prekių parduotuvių: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Panevėžyje. Esame atrinkę ir siūlome daugiau kaip 1.000 skirtingų pavadinimų gėrimų, prie jų derančių užkandžių, taip pat stalo aksesuarų. Nemažą asortimento dalį sudaro produktai, kuriuos į Lietuvą atvežame tik mes. Nuolatiniai klientai tą žino ir ateina vedini noro išbandyti naujienas ar norėdami nustebinti draugus išskirtiniu, Lietuvoje dar nematytu produktu.

2006–2007-ieji buvo tarptautinės plėtros metai. Ilgametis ir sėkmingas darbas su tarptautiniais prekių ženklais leido išsiplėsti ir drąsiai žengti į kitas Baltijos regiono rinkas. 2006 m. įkūrėme antrinę „Mineralinių vandenų“ bendrovę Lenkijoje – „MV Poland“, o po metų įžengėme į Latvijos ir Estijos rinkas – taip atsirado dvi mūsų atstovybės „MV Latvia“ ir „MV Eesti“. Nors verslo pradžia kitose rinkose nebuvo lengva, tačiau įdėdami daug pastangų ir darbo kasmet pasiekiame vis geresnių rezultatų, plečiame produktų portfelį ir platinimo kanalus. Pvz., per pastaruosius 5-erius metus „MV Poland“ pardavimai išaugo 3 kartus. Pagal pardavimus lietuviška „Stumbras vodka“ degtinė jau ne vienerius metus Lenkijoje yra Nr. 2 tarp visų importinių degtinių. O šiemet Lenkijos prekybos rūmų sudarytame degtinės gamintojų reitinge „Stumbras“ buvo išrinktas Nr. 1 gamintoju. Buvo vertinami 5 pagrindiniai gamintojų rodikliai: kaina, distribucijos politika, indėlis į augimą, rinkos dalys ir rinkai skirti produktai. Vertinimas buvo daromas remiantis rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis.

Kaip jau minėjau, 2012 m. priėmėme sprendimą visas įmones sujungti į vieną verslo grupę, kad galėtume kartu, vieningai siekti rezultatų. Po šio žingsnio sekė dar vienas – 2014 m. pabaigoje prie grupės prisijungė „Alita“ ir „Anykščių vynas“. Šios dvi gamyklos su savo gaminamų produktų krepšeliais bei ilgamete patirtimi puikiai papildė „MV Group“ – šiandien mes esame viena didžiausių verslo grupių Baltijos šalyse, viekianti net keturiuose verslo sektoriuose: gamybos, platinimo, logistikos ir specializuotos mažmeninės prekybos.

– Kas lemia plėtros ir augimo kryptis?

– Kurdami „MV Group“ vieningai sutarėme kur link einame, kokie norime būti. Esame inovatyvūs, veržlūs, siekiame lyderystės bei ekspertiškumo visose savo veiklos srityse ir tuo pačiu nuolat judame į priekį. Mūsų strategija – plataus vartojimo prekių rinkoje orientuotis į aukštesnės pridėtinės vertės įvairių gėrimų gamybą, distribuciją, prekybą. Tad svarstydami bet kokią plėtrą ar įsigijimą šios strategijos ir laikomės. Prieš priimdami sprendimus analizuojame, vertiname kiekybinius ir kokybinius įmonių parametrus, jų perspektyvą, istorinę vertę ir, galiausiai, kiek mes galėsime prisidėti prie naujo grupės nario veiklos augimo, gerų rezultatų siekimo. Visi suprantame, kad verslas turi judėti į priekį, plėstis, nes tai yra konkurencingumo ir išlikimo sąlyga.

– „MV Group“ per penkerius metus tapo viena didžiausių verslo grupių Baltijos šalyse. Kas lėmė tokią sparčią plėtrą, kokios pagrindinės sudedamosios sėkmės dalys?

– Tam, kad būtum sėkmingas primiausia turi to norėti ir siekti. Nuo pat grupės įsikūrimo turėjome tikslą – įsitvirtinti tarp Baltijos regiono verslo lyderių ir tapti viena geriausiai šį regioną reprezentuojančių bendrovių. Pernai grupės pardavimo pajamos siekė daugiau kaip 310 mln. EUR, o šių metų grupės rezultatas tikėtina bus rekordinis. Bendradarbiaujame su partneriais iš viso pasaulio, atstovaujame daugiau kaip 300 prekių ženklų ir plėtojame juos Baltijos regione. Taip pat plėtojame ir savus alkoholinių gėrimų prekių ženklus, juos eksportuojame į 37 šalis, tarp kurių ir tokios tolimos kaip Kinija, Honkongas, Singapūras.

Pagrindinis mūsų grupės išskirtinumas – profesionali komanda ir unikali organizacinė bazė, kuri leidžia užtikrinti bendrą prekių platinimą, produktų gamybą, prekių ženklų vystymą mūsų klientams ir verslo partneriams. Kadangi vienijame daug įmonių, turime visas galimybes tarpusavyje dalintis patirtimi, žiniomis ir resursais – tai didina mūsų konkurencinį pranašumą. Be abejo, būtina sąlyga įmonės sėkmei – joje dirbantys žmonės. Šiuo metu grupėje dirba beveik 1.000 žmonių. Kuriame darbo vietas ne tik didmiesčiuose – Vilniuje ar Kaune, – tačiau esame didelis darbdavys ir mūsų šalies regionuose: Alytuje, Anykščiuose. „Stumbro“, „Alitos“ ir „Anykščių vyno“ gamyklose dabar dirba 435 darbuotojai. Labai juos vertiname, turime ilgamečių savo sričių ekspertų.

– Grupės vadovu tapote š. m. spalio pabaigoje – papasakokite apie save, karjerą.

– Grupės įmonėse dirbu nuo 1998 m., didžiąją dalį buvau atsakingas už komerciją. Šia veiklos sritimi susižavėjau pradėjęs dirbti pardavimų vadybininku įmonėje „Kraft Jacobs Suchard Lietuva“. Man patiko judrus darbas, bendravimas su žmonėmis, procesas, kai gali aiškiai matuoti, ką padarei kiekvieną valandą, dieną, mėnesį. Vėliau įsidarbinau greitojo vartojimo prekių įmonėje „Trojina“, kuri tuo metu priklausė koncernui „MG Baltic“ ir sparčiai plėtėsi. Prieš 2009 m. tapdamas „Mineralinių vandenų“ generaliniu direktoriumi dirbau „Stumbro“ pardavimų vadovu. Ir nors neseniai tapau „MV Group“ vadovu, tebesu ir „Mineralinių vandenų“ generalinis direktorius.

Tik pradėjęs dirbti alkoholio industrijoje supratau, kad tai – ne šiaip sau darbas, o beveik atskiras mokslas ar net menas, kuriam reikia daug specifinių žinių. Nors Lietuvoje dar nesame išvystę alkoholio vartojimo kultūros, tačiau sparčiai žengiame pirmyn. Jau keletą metų stebime, kaip keičiasi vartotojų pirkimo įpročiai. Einama iš kiekybės į kokybę: žmonės perka mažiau, tačiau renkasi įdomesnius, brangesnius gėrimus, domisi, kaip tinkamai derinti įvairius gėrimus su maistu, ką rinktis skirtingomis progomis.

– Kokie „MV Group“ planai, ko tikėtis vartotojui?

– Naujienų ir planų turime visose veiklos srityse, įskaitant ir pačios grupės valdymą. Neseniai turėjome pokyčių ne tik „MV Group“, bet mūsų valdomoje AB „MV Group Production“ įmonės vadovybėje – jos generaliniu direktoriumi tapo ilgametis mano kolega Algirdas Čiburys, iki šiol buvęs grupės rinkodaros direktoriumi. Perskirstėme grupės valdymo struktūrą, optimizavome ją.

Šiemet švenčiame distribucinės veiklos 25-metį – būtent tiek metų lapkričio 5 d. suėjo įmonei „Mineraliniai vandenys“. Per tą laiką nuo vienos kuklios parduotuvės miesto centre išsiplėtėme iki tarptautinio verslo. Šia proga nusprendėme, kad atėjo laikas atsinaujinti, tad artimiausiu metu planuojame keisti pavadinimą į „MV Group Distribution“. Tiesa juridiškai kol kas pavadinimas nesikeis, nes šios procedūros užtrunka. Esame tarptautinė įmonė, turime partnerių visame pasaulyje, tad norime save aiškiai ir suprantamai pristatyti. Keisis ir įmonės logotipas, stilius, o artimiausiu metu bus atnaujinta ir korporatyvinė svetainė. Tikime, kad žengdami į 26-uosius metus atsinaujinę dar labiau sustiprinsime mūsų pozicijas rinkoje.

Investicinius projektus rengiame ir gamybai. Pernai į „Alitos“ gamybos liniją, naujas sandėliavimo patalpas, darbo sąlygų gerinimą, vadybos ir IT sistemų tobulinimą investavome per 6,5 mln. EUR. Kitąmet planuojame investuoti į „Stumbro“ ir „Anykščių vyno“ gamyklas. Šiuo metu pradėtas rengti „Stumbro“ gamyklos modernizavimo projektas, kurio tikslas – stiprinti mūsų grupės pozicijas gėrimų gamybos, pardavimų bei eksporto srityse. Projektą tikimės pasitvirtinti dar šiemet, o įgyvendinti per trejus metus. Netrukus pristatysime atnaujintą „Anykščių vyno“ korporatyvinį ženklą ir stilių, o kitiems metams svarstomos investicijos į šios bendrovės naują gamybos liniją.

Viena didžiausių mūsų grupės naujienų – žengiame į e-komercijos sritį, pradedame elektroninę prekybą „Nespresso“ kava ir kavos aparatais. Vakarų Europoje šis prekių ženklas yra gerai žinomas, o kava vertinama dėl ypatingai aukštos kokybės, išskirtinių skoninių bei aromato savybių. Baltijos šalių gyventojams „Nestle“ kompanija ir „Nespresso“ kava taip pat ne naujiena, tačiau oficialaus atstovo šiame regione ilgą laiką nebuvo. Nors užtruko nemažai laiko, tačiau šiandien galime pasidžiaugti pagaliau pradėję el. prekybą kava Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Nuo šiol ir mūsų bei kaimyninių šalių gyventojai galės be vargo įsigyti šios kavos ir gauti jiems priklausantį pilnavertį klientų aptarnavimo paketą.

Stipriname ir grupės logistikos grandį. Pasitvirtinome investicijas į „Trominos“ informacinių sistemų atnaujinimą ir naujų proceso valdymo įrankių diegimą. Norime būti moderniausia logistikos įmone Baltijos šalyse. Dėl šios priežasties stipriname ir įmonės komandą – prie mūsų jungiasi daug žinių ir patirties tarptautinėse įmonėse sukaupę savo sričių profesionalai.

Planų ir darbų turime ne vieneriems metams, belieka juos visus sėkmingai įgyvendinti.

FOTOGALERIJA „MV Group“ (11 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
„BH Europa“ generaline direktore tapo I. Ardava

Prekybos centrą „Europa“ nuosavybės teise valdančios bendrovės „BH Europa“ generalinės direktorės pareigas...

Vadyba
09:31
Dienos pietų kainos – arti psichologinės ribos: kokių sprendimų rado restoranai Premium 1

Kai produktai, energija, kuras brangsta kone kasdien, vis daugiau maitinimo įstaigų griebiasi skaičiuotuvo ir...

Gazelė
05:45
H&M: neįskaitant Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos rinkų, pardavimai išaugo 11%

Švedijos drabužių milžinė H&M ketvirtadienį pranešė, kad jos pajamos pirmąjį ketvirtį išaugo, tačiau...

Finansai
2022.03.31
ES pasiruošusi organizuoti greitojo tiekimo prekybos kelius į Ukrainą 1

Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi suformuoti specialius prekybos kelius tarp Lenkijos ir Ukrainos, kurie...

Logistika
2022.03.31
Rusijos vyriausybė legalizavo produkcijos importą be prekių ženklų savininkų sutikimo

Rusijos vyriausybė legalizavo vadinamąjį „pilkąjį“ importą – leido į šalį įvežti produkciją be jų prekių...

Verslo aplinka
2022.03.31
Tarp TOP 20 įtakingiausiųjų – nauji vardai

Šių metų potencialios įtakos indekso TOP 20 kone pusė pernai čia nebuvusių vardų. Tarp naujai patekusių yra...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
Didieji konkurencijos pažeidimai, kurių e. prekyvietėse ieškos tyrimą pradėjusi Konkurencijos taryba Premium

E. prekyba yra vienas iš prioritetinių 2022 m. Konkurencijos tarybos (KT) veiklos sektorių, kuriame...

Prekyba
2022.03.31
Konkurencijos taryba apie e. prekyviečių apklausą: tai – rinkos, ne pažeidimo tyrimas Premium 1

Konkurencijos taryba (KT) su kolegomis iš Latvijos pradėjo e. prekybos sektoriaus dalyvių apklausą, kuri...

Prekyba
2022.03.31
„H Drop“ pagaliau galės atidaryti gamyklą Joniškyje, kurios veiklai kelias buvo užkirstas Premium

Kanapių perdirbėjai lengviau atsikvėpė, kai kovo viduryje Vyriausybė patvirtino pluoštinių kanapių perdirbimo...

Gazelė
2022.03.30
„Hesburger“ iš Rusijos ir Baltarusijos žada pasitraukti iki vasaros pabaigos

Suomijos kapitalo greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ planuoja visas savo užkandines Rusijoje ir...

Prekyba
2022.03.30
Rusiškos prekės – karantine, arba Radioaktyviosios medžiagos sandėliuose Premium 4

Ne vienas šalies prekybininkas, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, iš savo lentynų pašalino rusiškas ir...

Prekyba
2022.03.30
Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų parduotuvė Verslo tribūna

„Lietuvoje to dar nebuvo! Atidaryta unikalių, tvarių ir sertifikuotų tautinio paveldo gaminių ir produktų...

Prekyba
2022.03.30
Prancūzijos prekybos tinklas „Decathlon“ stabdo veiklą Rusijoje 4

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių prekybos tinklas „Decathlon“ antradienį pranešė, kad nutarė...

Prekyba
2022.03.29
„Moki veži“ finansai: po gerų metų bus išmokėti 0,5 mln. Eur dividendų Premium

Statybos, remonto, apdailos ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdančios prekybos bendrovės...

Prekyba
2022.03.29
„Paulig“ sugrįžimas į „Maximą“ pažymėtas nuolaidomis ir identiška kaina „Lidl“ Premium 8

Po kelių mėnesių pertraukos į „Maximos“ parduotuvių lentynas grįžo vieni populiariausių kavos ir arbatos...

Prekyba
2022.03.29
Suprastėjo Estijos pramonės, statybos ir prekybos verslų nuotaikos

Estijos pramonės, statybos, prekybos įmonių nuotaikos šį mėnesį, Rusijos karo Ukrainoje ir jo poveikio...

Pramonė
2022.03.29
Vartotojų pasitikėjimo rodiklis per mėnesį sumažėjo 4 punktais

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis kovą buvo minus 8 ir, palyginti su vasariu, sumažėjo 4 procentiniais...

Prekyba
2022.03.29
Maisto kainos: laukia brangiausios Velykos per paskutinius 5 m. 2

Maisto produktų krepšelis Lietuvos parduotuvėse kovą toliau brango, rodo kainas stebinčio portalo „Pricer.lt“...

Prekyba
2022.03.29
Trečdaliu atpigo „Invegos“ eksporto kreditų garantijos

Nuo kovo 28 d. gauti eksporto kredito garantijas įmonės gali 30% pigiau, pirmadienį pranešė valstybinė verslo...

Finansai
2022.03.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku