Kaip mineraliniai vandenys „MV Group“ išaugino

MV Group buvo sukurta prieš 5-erius metus, tačiau daugelio gerai žinoma bendrovė Mineraliniai vandenys, kuri ir išaugino grupę, švenčia jau 25-erių metų jubiliejų. Kaip iš vienos parduotuvės Vilniaus centre verslas išaugo iki tarptautinio, kalbamės su MV Group naujuoju vadovu Marijumi Cilciumi.
Kokia buvo MV Group pradžia, kaip grupė pradėjo veiklą?
2012 m. UAB Mineraliniai vandenys kartu su antrinėmis įmonėmis MV Latvia, MV Eesti, MV Poland ir AB Stumbras bei UAB Tromina susijungė į vieną verslo grupę MV Group, kuri vėliau plėtėsi, atsirado daugiau narių. Nors juridiškai grupės įmonės nesujungtos, tačiau faktiškai tai padaryta: grupė turi vieną pagrindinį vadovą ir atskirų sričių vadovus (distribucijos ir komercijos, finansų, tiekimo grandinės valdymo, nuosavų prekės ženklų vystymo ir gamybos). Turime vieningą viziją, bendrus grupės tikslus. Konsoliduotas įmonių valdymas, bendrai sprendžiant plėtros, komercijos, finansų, rinkodaros uždavinius, didina grupės konkurencingumą. Toks verslo modelis didelis privalumas ne tik mums, bet ir mūsų grupės partneriams: esame vertinami dėl itin plataus veiklos spektro ir finansinio stabilumo.
nuotrauka::1 left
Dabar grupėje gerokai daugiau įmonių nei paminėjote. Kaip ir kodėl augo grupė?
Nors grupė istoriją skaičiuoja palyginti neilgai penkerius metus tačiau ji vienija šimtametes šalies gamyklas bei ilgą veiklos istoriją turinčias lietuviško kapitalo įmones.
Pirmoji įmonė, kuri vėliau tapo MV Group ašimi, buvo UAB Mineraliniai vandenys. Todėl ir grupės pavadinime yra pirmosios šios įmonės raidės MV. Mineralinių vandenų veikla prasidėjo nuo parduotuvės Vilniaus centre, Gedimino prospekte. Turbūt tai buvo vienintelė parduotuvė Lietuvoje, kurios asortimente buvo tik mineralinis vanduo iš to kilo įmonės pavadinimas. Pirmajame aukšte buvo parduotuvė, o antrajame ofisas. 1992 m. įsteigtoje bendrovėje iš pradžių dirbo 3 darbuotojai, vėliau plėtėme ir komandą, ir asortimentą. Jau po metų Lietuvai ėmėme tiekti pasaulyje pripažintus alkoholinius gėrimus, nuo 1997 m. portfelis pasipildė tabako gaminiais, vaisvandeniais, alumi, o vėliau išaugus patirčiai ir partnerių pasitikėjimui mūsų asortimentas dar plėtėsi.
2000 m. buvo įkurta logistikos įmonė Tromina verslui teikianti kompleksines 3PL paslaugas: platinimo, transportavimo, sandėliavimo, prekių paruošimo ir pristatymo. Šiandien Tromina valdo 35.000 m2 sandėlius penkiuose didžiausiuose Lietuvos miestuose ir yra viena stabiliausių logistikos kompanijų šalyje. Darbo procesus organizuojame pagal LEAN metodiką, nuolat juos efektyviname.
2003m. Mineraliniai vandenys įsigijo seniausią ir didžiausią Lietuvos spiritinių gėrimų gamintoją AB Stumbras. Kartu su šiuo įsigijimu prasidėjo pažintis su gamyklų specifika ir procesais, lietuviškų gėrimų gamybos technologija, receptūromis. Tai buvo nauja ir įdomi patirtis. Buvo atnaujinti visi pagrindiniai prekių ženklai, skirtos milijoninės investicijos į jų rinkodarą, išleista naujų, itin pasiteisinusių rinkoje produktų, pvz., Devynerios Žalios, Stumbras vodka Šimtmečio degtinė. Visiškai atnaujinta gamyklos technologinė bazė leido Stumbrui tapti viena moderniausių bendrovių Baltijos šalyse. 2009 m. atidarėme Stumbro muziejų. Tai buvo pirmasis stipraus alkoholio muziejus Lietuvoje, kur galima susipažinti ne tik su Stumbro gamyklos istorija, bet ir pamatyti, kaip dabar gimsta tradiciniai lietuviški gėrimai.
2005 m. žengėme dar vieną svarbų strateginį žingsnį Lietuvoje atidarėme specializuotas MV gėrimų parduotuves. Jos sulaukė pasisekimo, tad tinklą plėtėme. Steigdami specializuotas parduotuves turėjome tikslą skatinti kitokią alkoholio vartojimo kultūrą Lietuvoje, edukuoti vartotojus apie gėrimus, jų vartojimą, derinimą su maistu. Šią kryptį sėkmingai plėtojame ne vienerius metus ir pastebime, kad pirkėjai vertina profesionalius mūsų specialistų patarimus. 2014 m. visos MV gėrimų parduotuvės buvo atnaujintos, sukūrėme naują ženklą, pavadinimą ir stilių tapome Bottlery. Dabar turime 11 specializuotų alkoholinių gėrimų ir maisto prekių parduotuvių: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Panevėžyje. Esame atrinkę ir siūlome daugiau kaip 1.000 skirtingų pavadinimų gėrimų, prie jų derančių užkandžių, taip pat stalo aksesuarų. Nemažą asortimento dalį sudaro produktai, kuriuos į Lietuvą atvežame tik mes. Nuolatiniai klientai tą žino ir ateina vedini noro išbandyti naujienas ar norėdami nustebinti draugus išskirtiniu, Lietuvoje dar nematytu produktu.
20062007-ieji buvo tarptautinės plėtros metai. Ilgametis ir sėkmingas darbas su tarptautiniais prekių ženklais leido išsiplėsti ir drąsiai žengti į kitas Baltijos regiono rinkas. 2006 m. įkūrėme antrinę Mineralinių vandenų bendrovę Lenkijoje MV Poland, o po metų įžengėme į Latvijos ir Estijos rinkas taip atsirado dvi mūsų atstovybės MV Latvia ir MV Eesti. Nors verslo pradžia kitose rinkose nebuvo lengva, tačiau įdėdami daug pastangų ir darbo kasmet pasiekiame vis geresnių rezultatų, plečiame produktų portfelį ir platinimo kanalus. Pvz., per pastaruosius 5-erius metus MV Poland pardavimai išaugo 3 kartus. Pagal pardavimus lietuviška Stumbras vodka degtinė jau ne vienerius metus Lenkijoje yra Nr. 2 tarp visų importinių degtinių. O šiemet Lenkijos prekybos rūmų sudarytame degtinės gamintojų reitinge Stumbras buvo išrinktas Nr. 1 gamintoju. Buvo vertinami 5 pagrindiniai gamintojų rodikliai: kaina, distribucijos politika, indėlis į augimą, rinkos dalys ir rinkai skirti produktai. Vertinimas buvo daromas remiantis rinkos tyrimų bendrovės Nielsen duomenimis.
Kaip jau minėjau, 2012 m. priėmėme sprendimą visas įmones sujungti į vieną verslo grupę, kad galėtume kartu, vieningai siekti rezultatų. Po šio žingsnio sekė dar vienas 2014 m. pabaigoje prie grupės prisijungė Alita ir Anykščių vynas. Šios dvi gamyklos su savo gaminamų produktų krepšeliais bei ilgamete patirtimi puikiai papildė MV Group šiandien mes esame viena didžiausių verslo grupių Baltijos šalyse, viekianti net keturiuose verslo sektoriuose: gamybos, platinimo, logistikos ir specializuotos mažmeninės prekybos.
Kas lemia plėtros ir augimo kryptis?
Kurdami MV Group vieningai sutarėme kur link einame, kokie norime būti. Esame inovatyvūs, veržlūs, siekiame lyderystės bei ekspertiškumo visose savo veiklos srityse ir tuo pačiu nuolat judame į priekį. Mūsų strategija plataus vartojimo prekių rinkoje orientuotis į aukštesnės pridėtinės vertės įvairių gėrimų gamybą, distribuciją, prekybą. Tad svarstydami bet kokią plėtrą ar įsigijimą šios strategijos ir laikomės. Prieš priimdami sprendimus analizuojame, vertiname kiekybinius ir kokybinius įmonių parametrus, jų perspektyvą, istorinę vertę ir, galiausiai, kiek mes galėsime prisidėti prie naujo grupės nario veiklos augimo, gerų rezultatų siekimo. Visi suprantame, kad verslas turi judėti į priekį, plėstis, nes tai yra konkurencingumo ir išlikimo sąlyga.
MV Group per penkerius metus tapo viena didžiausių verslo grupių Baltijos šalyse. Kas lėmė tokią sparčią plėtrą, kokios pagrindinės sudedamosios sėkmės dalys?
Tam, kad būtum sėkmingas primiausia turi to norėti ir siekti. Nuo pat grupės įsikūrimo turėjome tikslą įsitvirtinti tarp Baltijos regiono verslo lyderių ir tapti viena geriausiai šį regioną reprezentuojančių bendrovių. Pernai grupės pardavimo pajamos siekė daugiau kaip 310 mln. EUR, o šių metų grupės rezultatas tikėtina bus rekordinis. Bendradarbiaujame su partneriais iš viso pasaulio, atstovaujame daugiau kaip 300 prekių ženklų ir plėtojame juos Baltijos regione. Taip pat plėtojame ir savus alkoholinių gėrimų prekių ženklus, juos eksportuojame į 37 šalis, tarp kurių ir tokios tolimos kaip Kinija, Honkongas, Singapūras.
Pagrindinis mūsų grupės išskirtinumas profesionali komanda ir unikali organizacinė bazė, kuri leidžia užtikrinti bendrą prekių platinimą, produktų gamybą, prekių ženklų vystymą mūsų klientams ir verslo partneriams. Kadangi vienijame daug įmonių, turime visas galimybes tarpusavyje dalintis patirtimi, žiniomis ir resursais tai didina mūsų konkurencinį pranašumą. Be abejo, būtina sąlyga įmonės sėkmei joje dirbantys žmonės. Šiuo metu grupėje dirba beveik 1.000 žmonių. Kuriame darbo vietas ne tik didmiesčiuose Vilniuje ar Kaune, tačiau esame didelis darbdavys ir mūsų šalies regionuose: Alytuje, Anykščiuose. Stumbro, Alitos ir Anykščių vyno gamyklose dabar dirba 435 darbuotojai. Labai juos vertiname, turime ilgamečių savo sričių ekspertų.
Grupės vadovu tapote š. m. spalio pabaigoje papasakokite apie save, karjerą.
Grupės įmonėse dirbu nuo 1998 m., didžiąją dalį buvau atsakingas už komerciją. Šia veiklos sritimi susižavėjau pradėjęs dirbti pardavimų vadybininku įmonėje Kraft Jacobs Suchard Lietuva. Man patiko judrus darbas, bendravimas su žmonėmis, procesas, kai gali aiškiai matuoti, ką padarei kiekvieną valandą, dieną, mėnesį. Vėliau įsidarbinau greitojo vartojimo prekių įmonėje Trojina, kuri tuo metu priklausė koncernui MG Baltic ir sparčiai plėtėsi. Prieš 2009 m. tapdamas Mineralinių vandenų generaliniu direktoriumi dirbau Stumbro pardavimų vadovu. Ir nors neseniai tapau MV Group vadovu, tebesu ir Mineralinių vandenų generalinis direktorius.
Tik pradėjęs dirbti alkoholio industrijoje supratau, kad tai ne šiaip sau darbas, o beveik atskiras mokslas ar net menas, kuriam reikia daug specifinių žinių. Nors Lietuvoje dar nesame išvystę alkoholio vartojimo kultūros, tačiau sparčiai žengiame pirmyn. Jau keletą metų stebime, kaip keičiasi vartotojų pirkimo įpročiai. Einama iš kiekybės į kokybę: žmonės perka mažiau, tačiau renkasi įdomesnius, brangesnius gėrimus, domisi, kaip tinkamai derinti įvairius gėrimus su maistu, ką rinktis skirtingomis progomis.
Kokie MV Group planai, ko tikėtis vartotojui?
Naujienų ir planų turime visose veiklos srityse, įskaitant ir pačios grupės valdymą. Neseniai turėjome pokyčių ne tik MV Group, bet mūsų valdomoje AB MV Group Production įmonės vadovybėje jos generaliniu direktoriumi tapo ilgametis mano kolega Algirdas Čiburys, iki šiol buvęs grupės rinkodaros direktoriumi. Perskirstėme grupės valdymo struktūrą, optimizavome ją.
Šiemet švenčiame distribucinės veiklos 25-metį būtent tiek metų lapkričio 5 d. suėjo įmonei Mineraliniai vandenys. Per tą laiką nuo vienos kuklios parduotuvės miesto centre išsiplėtėme iki tarptautinio verslo. Šia proga nusprendėme, kad atėjo laikas atsinaujinti, tad artimiausiu metu planuojame keisti pavadinimą į MV Group Distribution. Tiesa juridiškai kol kas pavadinimas nesikeis, nes šios procedūros užtrunka. Esame tarptautinė įmonė, turime partnerių visame pasaulyje, tad norime save aiškiai ir suprantamai pristatyti. Keisis ir įmonės logotipas, stilius, o artimiausiu metu bus atnaujinta ir korporatyvinė svetainė. Tikime, kad žengdami į 26-uosius metus atsinaujinę dar labiau sustiprinsime mūsų pozicijas rinkoje.
Investicinius projektus rengiame ir gamybai. Pernai į Alitos gamybos liniją, naujas sandėliavimo patalpas, darbo sąlygų gerinimą, vadybos ir IT sistemų tobulinimą investavome per 6,5 mln. EUR. Kitąmet planuojame investuoti į Stumbro ir Anykščių vyno gamyklas. Šiuo metu pradėtas rengti Stumbro gamyklos modernizavimo projektas, kurio tikslas stiprinti mūsų grupės pozicijas gėrimų gamybos, pardavimų bei eksporto srityse. Projektą tikimės pasitvirtinti dar šiemet, o įgyvendinti per trejus metus. Netrukus pristatysime atnaujintą Anykščių vyno korporatyvinį ženklą ir stilių, o kitiems metams svarstomos investicijos į šios bendrovės naują gamybos liniją.
Viena didžiausių mūsų grupės naujienų žengiame į e-komercijos sritį, pradedame elektroninę prekybą Nespresso kava ir kavos aparatais. Vakarų Europoje šis prekių ženklas yra gerai žinomas, o kava vertinama dėl ypatingai aukštos kokybės, išskirtinių skoninių bei aromato savybių. Baltijos šalių gyventojams Nestle kompanija ir Nespresso kava taip pat ne naujiena, tačiau oficialaus atstovo šiame regione ilgą laiką nebuvo. Nors užtruko nemažai laiko, tačiau šiandien galime pasidžiaugti pagaliau pradėję el. prekybą kava Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Nuo šiol ir mūsų bei kaimyninių šalių gyventojai galės be vargo įsigyti šios kavos ir gauti jiems priklausantį pilnavertį klientų aptarnavimo paketą.
Stipriname ir grupės logistikos grandį. Pasitvirtinome investicijas į Trominos informacinių sistemų atnaujinimą ir naujų proceso valdymo įrankių diegimą. Norime būti moderniausia logistikos įmone Baltijos šalyse. Dėl šios priežasties stipriname ir įmonės komandą prie mūsų jungiasi daug žinių ir patirties tarptautinėse įmonėse sukaupę savo sričių profesionalai.
Planų ir darbų turime ne vieneriems metams, belieka juos visus sėkmingai įgyvendinti.
FOTOGALERIJA MV Group (11 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti