E. parduotuvės dizainas: svarbu, kas matyti primerktomis akimis

Publikuota: 2017-12-03
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

E. prekybos vaidmuo sujungiant fizinę ir prekybą internetu stiprėja, todėl prekybininkai turi nuolat stebėti rinką ir suprasti, kuo vienos e. parduotuvės, kurias vartotojai linkę rinktis, skiriasi nuo kitų. Vartotojo patirtis prasideda nuo pirmojo įspūdžio – kokias lentynas e. parduotuvėje jis pamatys.

Vis dėlto Vitalijus Dubietis, e. prekybos sprendimų UAB „Evispa“ vadovas, pataria nesureikšminti vien pagrindinio puslapio, nes dalis lankytojų srauto ateina iš „Google“, „Google AdWords“ ar feisbuko, vadinasi, atklysta į konkrečią nuorodą.

„Pagrindinis dalykas, į kurį reikia kreipti dėmesį – viršutinė įrankių juosta, kuri bus matoma visuose svetainės puslapiuose. Joje turėtų atsidurti vadinamosios psichologinės ikonėlės – „10 metų rinkoje“, „fiziniai prekybos salonai“ – jos suteikia pasitikėjimo. Taip pat, tituliniame puslapyje reikėtų sukurti vieną reklaminį skydelį, kuriame būtų aktuali žinutė, pavyzdžiui, 20% nuolaida tą mėnesį konkrečiai prekių kategorijai. Žinoma, šiame skydelyje turi būti „call to action“ mygtukas, nurodantis, ką klientas turi daryti toliau“, – pataria p. Dubietis.

Paieška yra standartinė

Entrepreneur.com primena, kad kuriant e. parduotuvės dizainą, svarbu paprastumas ir funkcionalumas – nesudėtinga navigacijos juosta vartotoją turi nukreipti tiesiai į jam reikalingas kategorijas. Būtina ir paieškos funkcija, kad pirkėjai rastų tai, ko reikia, greitai, nebūtų verčiami ieškoti norimos prekės smulkiose kategorijose.

„Paieška būtina, jei e. parduotuvėje yra 100 ir daugiau prekių. Pagal vartotojo patirtį, paieškos laukelis turi būti viršuje dešinėje pusėje arba centre, ten pat, kur ir prekių krepšelis, ne kairėje, ne apačioje. Prekybininkai nori nestandartinių sprendimų, tačiau verta laikytis bendrųjų taisyklių, nes paieškos simbolis – apskritimas su pagaliuku – vienas iš intuityvių dalykų“, – nurodo p. Dubietis.

Paieška turi būti funkcionali, o jos mechanizmą galima individualizuoti pagal konkrečią parduotuvę. Tokiu atveju, vartotojas matys reikalingas prekes nepaisant rašybos klaidų. Tačiau, kaip nurodo p. Dubietis, šia paslauga, kainuojančia daugiau kaip 100 Eur/mėn dažniau naudojasi stambesni prekybininkai.

Pono Dubiečio teigimu, jei e. parduotuvėje yra per 1.000 prekių, verta išskirti po kelias 5–10 kategorijų populiariausias prekes, kurios būtų matyti pagrindiniame puslapyje.

„Gauname daugiausiai 2 sekundes dėmesio, tad mūsų tikslas – per tą laiką kontroliuoti vartotojo veiksmus“, – sako p. Dubietis.

Nedaryti margumyno

Entrepreneur.com primena, kad būtina atsispirti norui pagrindinį puslapį perkrauti informacija, iššokančiomis reklamomis, kitais efektais, kurie blaškytų potencialų pirkėją. Net jei pirmą kartą apsilankęs e. parduotuvėje vartotojas nieko neįsigis – negalima jo atbaidyti, kad kitą kartą, prireikus ką nors rasti, jis nė neužsuktų į e. parduotuvę.

Apie minimalizmo tendencijas kalba ir p. Dubietis, siūlantis paprastą pratimą įvertinti, ar e. parduotuvė neprimena varginančio margumyno – primerktomis akimis atitolus 2 m nuo ekrano žiūrėti į e. parduotuvės vaizdą – tai, kas bus matyti išblukusiame ekrane, yra svarbūs dalykai – prekių nuotraukos, o tai, kas nereikalinga – dingsta.

Vartotojo įsitraukimui svarbu ir naudojamos spalvos, tad verta įvertinti jų poveikį, psichologiją, kokias emocijas pirkėjui jos sukels. Ponas Dubietis pataria rinktis pastelines spalvas, taip pat įvertinti, kaip atrodys ryškiai mėlynos spalvos fonas vartotojui, kuris naršys dideliame ekrane. Todėl sako, kad bendros taisyklės nėra – bandymai ir testavimas neišvengiami.

„Dažnai pasitaiko, kad į šoną sudedami rėmėjų, partnerių logotipai, kurie ne tik sukuria blaškantį margumyną, dėl jų galima prarasti ir pardavimų. Pavyzdžiui, buitinės technikos pardavėjas, mokantis „Google AdWords“ po 0,5 Eur už tai, kad „pagautų vartotoją“ pagal paieškos raktažodį, sulaukia skalbimo mašinos ieškančio pirkėjo, o šis partnerių sąraše pamato gyvūnų maisto pardavėjo logotipą ir jį paspaudžia, kad nupirktų maisto augintiniui. Vadinasi, mokama ne už pardavimų skatinimą, bet parnerių reklamą“, – sako p. Dubietis.

Vengti šablono

E. parduotuvės nuomos kainos prasideda nuo 10 Eur/mėn, tačiau maža kaina reiškia ir trūkumų dėl operatyvios, kokybiškos pagalbos kilus nesklandumų, taip pat – kaip sklandžiai sistema veiks su „Google“ ar feisbuku. Ponas Dubietis sako, kad kartais palyginti nedidelis 10–20 Eur kainos skirtumas reiškia geresnę kokybę, kuri mėnesio pardavimus išaugins didesne suma.

„Mažesnė pradinė kaina taip pat gali apriboti augimo galimybes. Verslui augant pamatoma, kad reikia investuoti į nuosavą sistemą, kuri būtų susieta su buhalterija, sandėliu. Apie tai reikia galvoti iš anksto, nes minimali kaina už e. parduotuvės nuomą gali apriboti vėlesnį augimą, kuris gali būti skausmingas, nes reikės keisti visą sistemą“, - sako p. Dubietis.

E. parduotuvės sukūrimas kainuoja maždaug nuo 600 Eur, tačiau pradedantiesiems p. Dubietis pataria svetaines pataria nuomotis, bet investuoti į individualų dizainą. Šablonas nėra blogai, tačiau kai tokiu pat šablonu naudojasi buitinės technikos ir parfumerijos pardavėjas, jie neturės savitumo.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vaistinių tinklai randa nišų augti, pelningiausios – „Norfos“ vaistinės ir EVRC Premium 3

Lietuvoje didėjant prekybos vietų plotui, plečiasi ir vaistinių tinklai. Kartu stiprėjant konkurencijai per...

Prekyba
05:45
Mėsinėms augti padeda ir tingintys klientai Premium

Specializuotos mėsos krautuvėlių kuriama vis daugiau, nes pirkėjai linkę mokėti ne tik už kokybę, bet ir už...

Gazelė
05:45
„Jysk“ nusprendė investuoti į erdvesnes parduotuves  2

Pirmąją naujos koncepcijos erdvesnę parduotuvę Baltijos šalyse „Jysk“ atidarė sostinės prekybos ir pramogų...

Prekyba
2019.10.17
„Litexpo“ prasidėjo „Baltic fashion & textile Vilnius“ paroda

Spalio 17–19 d. Vilniuje, parodų centre „Litexpo“ vyksta 28-oji tarptautinė specializuota aprangos, tekstilės...

Laisvalaikis
2019.10.17
Asociacija: prekybos mokestis neteisėtas, nes dubliuoja PVM 16

Apyvartos mokestis yra neteisėtas ES, nes jis dubliuoja PVM mokestį ir todėl negali būti įvestas Lietuvoje,...

Finansai
2019.10.17
Daliai pensininkų ir neįgaliųjų kompensuojami vaistai nekainuos

Nuo kitų metų liepos visi 75 metų ir vyresni asmenys, taip pat labai mažas pajamas gaunantys pensininkai ir...

Prekyba
2019.10.17
„Iki“ pasiūlė užsisakyti prekių internetu 4

Mažmeninės prekybos tinklas „Iki“, bendradarbiaudamas su startuoliu „LastMile“, sostinės gyventojams siūlo...

Prekyba
2019.10.17
K. Meidė: skaičiuojant baudas vertėtų atsižvelgti į mažareikšmiškumo kriterijų Premium 6

Kristina Meidė, prekybos tinklo „Maxima LT“ generalinė direktorė, interviu VŽ akcentuoja, kad įmonė yra viena...

Prekyba
2019.10.17
R. Kalvaitienė: sostinės prekybos centras CUP jau lenkia „Europą“ Premium 20

2005 m. pastatytas Vilniaus prekybos centras „Europa“ per visus 15-a metų, deja, nenuveikė visiškai nieko,...

Prekyba
2019.10.17
Smulkiesiems – papildoma paskata augti Verslo tribūna

Smulkiajam verslui nusprendus plėsti veiklą į užsienį, neretai tik entuziazmo nepakanka. Verslo pradžioje...

Prekyba
2019.10.17
2020 m. biudžetas: 300 mln. Eur pajamos iš mokesčių pavirs socialinėmis išmokomis Premium 35

Kitų metų spalio 11 d. Lietuvos laukia Seimo rinkimai, todėl šiemet priimti valstybės finansus...

Finansai
2019.10.17
Dažniausiai kalbančių vadovų TOP 10 – trys nauji veidai Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per pirmajį šių metų pusmetį buvo cituojama...

Rinkodara
2019.10.17
Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK...

Rinkodara
2019.10.16
TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 18

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
2019.10.16
Lenkijos prekybininkų atstovė: papildomai apmokestinus prekybininkus kiltų kainos Premium 1

Renata Juszkiewicz, Lenkijos prekybos įmonių asociacijos vadovė, VŽ sako neprarandanti vilties, kad Lenkijoje...

Prekyba
2019.10.16
 D. Gudelis pardavė „vipcommunications“  22

Integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ partnerė ir vadovė Berta Čaikauskaitė šią savaitę iš...

Rinkodara
2019.10.16
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovu tapo A. Marcinkus

Interneto žiniasklaidos asociacijai vadovaus lobistas Arnas Marcinkus, pakeisiantis dešimtmetį asociacijai...

Rinkodara
2019.10.16
„Pigu“ investuoja į pelningą kvepalų kategoriją  Premium 7

Fizinėse parduotuvėse, kurių e. prekybininkė „Pigu“ turi visuose didžiuosiuose miestuose, 2–3 kartus,...

Prekyba
2019.10.16
„Eurovaistinei“ už klaidinančią reklamą skirta bauda 

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas klaidino...

Rinkodara
2019.10.15
Apklausa: po „Brexit“ 7 iš 10 europiečių nebepirktų JK e. parduotuvėse 8

Tuo atveju, jei Jungtinė Karalystė (JK) paliks Europos Sąjungą (ES) iki šio mėnesio pabaigos nesusitarusi dėl...

Prekyba
2019.10.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau