E. parduotuvės dizainas: svarbu, kas matyti primerktomis akimis

Publikuota: 2017-12-03
Atnaujinta 2017-12-03 10:45
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

E. prekybos vaidmuo sujungiant fizinę ir prekybą internetu stiprėja, todėl prekybininkai turi nuolat stebėti rinką ir suprasti, kuo vienos e. parduotuvės, kurias vartotojai linkę rinktis, skiriasi nuo kitų. Vartotojo patirtis prasideda nuo pirmojo įspūdžio – kokias lentynas e. parduotuvėje jis pamatys.

Vis dėlto Vitalijus Dubietis, e. prekybos sprendimų UAB „Evispa“ vadovas, pataria nesureikšminti vien pagrindinio puslapio, nes dalis lankytojų srauto ateina iš „Google“, „Google AdWords“ ar feisbuko, vadinasi, atklysta į konkrečią nuorodą.

„Pagrindinis dalykas, į kurį reikia kreipti dėmesį – viršutinė įrankių juosta, kuri bus matoma visuose svetainės puslapiuose. Joje turėtų atsidurti vadinamosios psichologinės ikonėlės – „10 metų rinkoje“, „fiziniai prekybos salonai“ – jos suteikia pasitikėjimo. Taip pat, tituliniame puslapyje reikėtų sukurti vieną reklaminį skydelį, kuriame būtų aktuali žinutė, pavyzdžiui, 20% nuolaida tą mėnesį konkrečiai prekių kategorijai. Žinoma, šiame skydelyje turi būti „call to action“ mygtukas, nurodantis, ką klientas turi daryti toliau“, – pataria p. Dubietis.

Paieška yra standartinė

Entrepreneur.com primena, kad kuriant e. parduotuvės dizainą, svarbu paprastumas ir funkcionalumas – nesudėtinga navigacijos juosta vartotoją turi nukreipti tiesiai į jam reikalingas kategorijas. Būtina ir paieškos funkcija, kad pirkėjai rastų tai, ko reikia, greitai, nebūtų verčiami ieškoti norimos prekės smulkiose kategorijose.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Paieška būtina, jei e. parduotuvėje yra 100 ir daugiau prekių. Pagal vartotojo patirtį, paieškos laukelis turi būti viršuje dešinėje pusėje arba centre, ten pat, kur ir prekių krepšelis, ne kairėje, ne apačioje. Prekybininkai nori nestandartinių sprendimų, tačiau verta laikytis bendrųjų taisyklių, nes paieškos simbolis – apskritimas su pagaliuku – vienas iš intuityvių dalykų“, – nurodo p. Dubietis.

Paieška turi būti funkcionali, o jos mechanizmą galima individualizuoti pagal konkrečią parduotuvę. Tokiu atveju, vartotojas matys reikalingas prekes nepaisant rašybos klaidų. Tačiau, kaip nurodo p. Dubietis, šia paslauga, kainuojančia daugiau kaip 100 Eur/mėn dažniau naudojasi stambesni prekybininkai.

Pono Dubiečio teigimu, jei e. parduotuvėje yra per 1.000 prekių, verta išskirti po kelias 5–10 kategorijų populiariausias prekes, kurios būtų matyti pagrindiniame puslapyje.

„Gauname daugiausiai 2 sekundes dėmesio, tad mūsų tikslas – per tą laiką kontroliuoti vartotojo veiksmus“, – sako p. Dubietis.

Nedaryti margumyno

Entrepreneur.com primena, kad būtina atsispirti norui pagrindinį puslapį perkrauti informacija, iššokančiomis reklamomis, kitais efektais, kurie blaškytų potencialų pirkėją. Net jei pirmą kartą apsilankęs e. parduotuvėje vartotojas nieko neįsigis – negalima jo atbaidyti, kad kitą kartą, prireikus ką nors rasti, jis nė neužsuktų į e. parduotuvę.

Apie minimalizmo tendencijas kalba ir p. Dubietis, siūlantis paprastą pratimą įvertinti, ar e. parduotuvė neprimena varginančio margumyno – primerktomis akimis atitolus 2 m nuo ekrano žiūrėti į e. parduotuvės vaizdą – tai, kas bus matyti išblukusiame ekrane, yra svarbūs dalykai – prekių nuotraukos, o tai, kas nereikalinga – dingsta.

Vartotojo įsitraukimui svarbu ir naudojamos spalvos, tad verta įvertinti jų poveikį, psichologiją, kokias emocijas pirkėjui jos sukels. Ponas Dubietis pataria rinktis pastelines spalvas, taip pat įvertinti, kaip atrodys ryškiai mėlynos spalvos fonas vartotojui, kuris naršys dideliame ekrane. Todėl sako, kad bendros taisyklės nėra – bandymai ir testavimas neišvengiami.

„Dažnai pasitaiko, kad į šoną sudedami rėmėjų, partnerių logotipai, kurie ne tik sukuria blaškantį margumyną, dėl jų galima prarasti ir pardavimų. Pavyzdžiui, buitinės technikos pardavėjas, mokantis „Google AdWords“ po 0,5 Eur už tai, kad „pagautų vartotoją“ pagal paieškos raktažodį, sulaukia skalbimo mašinos ieškančio pirkėjo, o šis partnerių sąraše pamato gyvūnų maisto pardavėjo logotipą ir jį paspaudžia, kad nupirktų maisto augintiniui. Vadinasi, mokama ne už pardavimų skatinimą, bet parnerių reklamą“, – sako p. Dubietis.

Vengti šablono

E. parduotuvės nuomos kainos prasideda nuo 10 Eur/mėn, tačiau maža kaina reiškia ir trūkumų dėl operatyvios, kokybiškos pagalbos kilus nesklandumų, taip pat – kaip sklandžiai sistema veiks su „Google“ ar feisbuku. Ponas Dubietis sako, kad kartais palyginti nedidelis 10–20 Eur kainos skirtumas reiškia geresnę kokybę, kuri mėnesio pardavimus išaugins didesne suma.

„Mažesnė pradinė kaina taip pat gali apriboti augimo galimybes. Verslui augant pamatoma, kad reikia investuoti į nuosavą sistemą, kuri būtų susieta su buhalterija, sandėliu. Apie tai reikia galvoti iš anksto, nes minimali kaina už e. parduotuvės nuomą gali apriboti vėlesnį augimą, kuris gali būti skausmingas, nes reikės keisti visą sistemą“, - sako p. Dubietis.

E. parduotuvės sukūrimas kainuoja maždaug nuo 600 Eur, tačiau pradedantiesiems p. Dubietis pataria svetaines pataria nuomotis, bet investuoti į individualų dizainą. Šablonas nėra blogai, tačiau kai tokiu pat šablonu naudojasi buitinės technikos ir parfumerijos pardavėjas, jie neturės savitumo.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Homa“ Vilniuje pradėjo prekybinių sandėlių plėtrą

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Homa Group“ pranešė sostinėje, greta Vilniaus Vakarinio aplinkkelio,...

„SCT Lubricants“ grynojo pelno marža viršijo 20% Premium 3

Klaipėdos automobilių alyvų ir skysčių gamybos UAB „SCT Lubricants“ pardavimo pajamos per 2021 metus išaugo...

Pramonė
12:44
„Reitan Convenience Lithuania“ vadovas: drąsinu išmėginti jėgas, jeigu kyla minčių Premium

Saulius Žilėnas, septintą mėnesį pareigas einantis „Reitan Convenience Lithuania“ direktorius, pakeitęs...

Prekyba
05:45
„Normalių rusų“ be prekių nenorėjusi palikti „Decathlon“ visgi užsidaro – stringa tiekimas Premium

Nepaisydama kritikos bangos, boikotų ir agresorei Rusijai taikomų sankcijų, Prancūzijos sporto prekių...

Prekyba
05:45
„Gartner“ prognozuoja pasaulinės kompiuterių ir telefonų rinkos susitraukimą

Tyrimų kompanijos „Gartner“ naujausiomis prognozėmis, tarptautinė asmeninių kompiuterių rinka 2022-aisiais...

Inovacijos
2022.07.04
Maskvos prekybos centrai ištuštėjo: užimtumas žemiausias nuo 2010 m. Premium

Neužimtų prekybinių plotų dalis Maskvos prekybos centruose (PC) per 2022 m. šešis mėnesius padidėjo 1,5 proc.

Prekyba
2022.07.04
„Maximai“ koją pakišo sudėtingos sąlygos regiono rinkoje Premium 3

„Maxima“ žingsnis į obligacijų rinką sudėtingoje situacijoje nepavyko visai taip, kaip tikėtasi. ECB svarsto,...

Rinkos
2022.07.04
„Maxima grupė“ 5 metams pasiskolino su 6,5% pajamingumu

Mažmeninės prekybos grupė 5 metams obligacijomis pasiskolino 240 mln. Eur su 6,25% kuponu ir 6,5% pajamingumu.

Rinkos
2022.07.04
D. Mertinas apie „Vingio Akropolio“ PC: svarbus balansas ir populiariausių prekės ženklų geriausios parduotuvės Premium

Baltijos šalyse prekybos centrus valdanti „Akropolis Group“ parengė daugiafunkcio komplekso „Akropolis...

Prekyba
2022.07.04
Lojalumo kortelė „Mylimiausia“ turės virtualų variantą 1

Viena didžiausių šalyje pirkėjų lojalumo programa „Mylimiausia“ ruošiasi įžengti į virtualią erdvę. Interneto...

Rinkodara
2022.07.03
Klastotės pandemijos metais: padirbti produktai toliau keroja Premium

Lietuvos muitinės duomenimis, 2021 m. sulaikyta daugiau nei 120.000 vienetų prekių, kurios galimai buvo...

Prekyba
2022.07.03
„Aprangos“ grupės apyvarta šiemet augo 57%

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“ apyvarta...

Prekyba
2022.07.01
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur 2

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
2022.07.01
„Omniva“ investuoja 40 mln. Eur – statys siuntų paskirstymo terminalą Kaune Premium 16

Siuntų UAB „Omniva LT“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statys savo siuntų terminalą, kuris turėtų...

Logistika
2022.07.01
„Akropolis Vingis“: pristatytos naujo Vilniaus kvartalo detalės 11

Baltijos šalyse prekybos ir pramogų centrus valdanti „Akropolis Group“ penktadienį visuomenei pristato...

Prekyba
2022.07.01
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
2022.07.01
Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
2022.07.01
„Eurovaistinė internete“ darbo užkulisiai: griežtos kontrolės ir intuityvaus aptarnavimo balansas Verslo tribūna

Nors e. vaistinių sektoriaus specifika paremta griežtu reguliavimu ir kontrole, jai galioja bendri e.

Prekyba
2022.07.01
„Maxima grupei“ piešia daugiau kaip 6% skolinimosi kainą Premium 1

Kapitalo rinką 300 mln. Eur emisijai žvalganti ir milijardines skolinimosi obligacijomis ambicijas turinti...

Rinkos
2022.06.30
„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku