Keičiasi klientų įpročiai: kaip veikia juodųjų išpardavimų akcijos

Publikuota: 2017-12-02
Irmanto Gelūno („15min") nuotr.
svg svg
Irmanto Gelūno („15min") nuotr.

Didžiųjų prekybos centrų ir elektroninių parduotuvių apyvarta praėjusią savaitę per išpardavimus pranoko lūkesčius. Tai leidžia prognozuoti, kad ir kalėdinis prekybos mastas bus ne prastesnis. Išpardavimų dienos parodė, kad keičiasi kai kurie vartotojų įpročiai.

Laurynas Vilimas, Prekybos įmonių asociacijos vadovas, sako, kad lapkritį vykstantys išpardavimai leidžia prekybininkams pasitikrinti vyraujančias vartotojų nuotaikas, numatyti gruodžio klientų srautą, atsargų poreikį ir pardavimus.

„Per didžiąsias akcijas, paprastai vykstančias lapkritį, prekybininkai stebi, kiek vidutiniškai klientai išleidžia pirkiniams, koks bendras žmonių srautas lanko parduotuves, ir pagal gautus rezultatus planuoja gruodžio kalėdinį prekių poreikį“, – komentuoja p. Vilimas.

Labiausiai prigijusi išpardavimų akcija Lietuvoje yra nuo 2009 m. rengiamos dienos „Jamam“. Skaičiuojama, kad šiemet lapkričio 24–25 d. vykusioje nuolaidų akcijoje „Jamam“ apsipirko 443.000 žmonių, per dvi dienas apsilankė daugiau nei 15% Lietuvos gyventojų. „Jamam“ dienos „Akropoliuose“ vyksta du kartus per metus – gegužę ir lapkritį.

Saulė Zabulionytė, „Akropolis Group“, valdančios Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių prekybos ir pramogų centrus „Akropolis“, valdybos pirmininkė, teigia, kad šiemet „Jamam“ viršijo lūkesčius. Buvo planuojama, kad per dvi dienas „Akropoliuose“ apsilankys apie 400.000 pirkėjų, o sulaukta 10% daugiau.

„Tai rodo, kad žmonės vertina mūsų pasiūlytą galimybę sutaupyti apsiperkant rudens bei žiemos sezonui ir ateinančioms didžiosioms metų šventėms“, – teigia p. Zabulionytė.

Pastaraisiais metais „Jamam“ dienos sutampa su Vakarų Europoje, Azijoje ir JAV populiaria juodojo penktadienio (angl. Black Friday) išpardavimų data. Daugelyje šalių ši diena išliko populiari ir šiemet. JAV amerikiečiai per 24 val. išleido 5 mlrd. USD, 16.9% daugiau nei praėjusiais metais, tyrimų kompanijos „Adobe Digital Insights“, stebinčios 100 JAV didžiausių e. prekybos platformų duomenis, skelbia CNN.

Kai kurie Lietuvos prekybininkai praėjusį savaitgalį taip pat atkartojo juodųjų išpardavimų akcijas Lietuvoje. Tačiau Živilė Bložienė, UAB „Deichmann avalynė“ pardavimo vadovė, sako, kad vadinamieji juodieji išpardavimai Lietuvoje dar nėra prigiję.

„Lygindami viso koncerno rezultatus matome, kad kitose šalyse per juodąjį penktadienį pardavimai buvo dar didesni, o „Cyber Monday“, nuolaidų pirmadienis, kai akcijos tęsiasi ir pirmadienį, pas mus dar mažai kur matomos“, – komentuoja p. Bložienė.

Keičiasi įpročiai

Didžiausia elektroninė parduotuvė Lietuvoje „Pigu.lt“ išpardavimams skyrė visą praėjusią savaitę ir paskelbė ją juodojo išpardavimo savaite. Per šią akciją elektroninę parduotuvę „Pigu.lt“ aplankė daugiau nei 557.000 unikalių vartotojų. Vien penktadienį internetinėje parduotuvėje naršė beveik 200.000, t. y. 80% daugiau žmonių nei juodąjį penktadienį praėjusiais metais. Palyginti su pernykšte akcija, „Pigu.lt“ apyvarta išaugo daugiau nei 2 kartus, teigia Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė. Pasak jos, penktadienį iki pietų buvo parduota tiek prekių, kiek pernai per visą akcijos dieną.

„Šiemet juodąjį penktadienį buvo pasiektas absoliutus vienos dienos rekordas tiek lankytojų, tiek pardavimo skaičiumi. Rekordas pasiektas ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse. Tai leidžia tikėtis, kad šių metų kalėdinis prekybos sezonas bus labai aktyvus, gyventojų nuotaikos – pozityvios“, – prognozuoja p. Vilkė.

Beje, per išpardavimus išryškėjo besikeičiantys pirkėjų įpročiai. Per išpardavimų akciją, trukusią praėjusią savaitę, „Pigu.lt“ pastebėjo, kad, palyginti su praėjusiais metais, pasikeitė pirkėjų naršymo ir prekių paieškos įpročiai.

Praėjusiais metais apie 30% klientų prekių pasiūlymų ieškojo telefonu, likusieji – kompiuteriu. O šiemet jau beveik pusė (49%) klientų tai darė telefonu, atkreipia dėmesį p. Vilkė.

Pardavimų duomenys rodo, kad vis daugiau klientų perka sezonui netinkančias prekes, kurias planuoja naudoti po kelių mėnesių ar pusmečio.

„Kiek netikėta, bet per akciją klientai gausiai pirko ir vasaros prekių – paspirtukų, vaikiškų čiuožyklų, vaikų žaidimo namelių. Gali būti, kad dalis pirkėjų pasinaudojo proga įsigyti prekių pigiau ir pasirūpinti vasaros pirkiniais iš anksto, kiti, tikėtina, pirko dovanas vaikams“, – komentuoja p. Vilkė.

Prekybininkai teigia, kad išpardavimai, kai prekių kainos sumažinamos keliomis dešimtimis procentų, akcijos padidina apyvartą, tačiau savaitę iki akcijos ir savaitę po jos tenka išgyventi štilį.

„Po akcijų paprastai parduotuvės priima nemažai prekių iš pirkėjų, kurie apsipirko skubotai, neįvertindami, ar jiems daiktas reikalingas, susigundę mažesne kaina. Geriausia daiktą įsigyti, kai tikrai jo reikia, o ne dėl akcijų“, – apibendrina p. Bložienė.

Geriausiai per lapkritį vykstančius išpardavimus sekasi tiems prekybininkams, kurių prekės gali būti dovanojamos.

FOTOGALERIJA Išpardavimai (15 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Didžiausi reklamdaviai pasaulyje ir Lietuvoje: nuotaikos skirtingos Premium

Pasaulį užklupus koronaviruso krizei, daugelio prekių ženklų pirmoji reakcija buvo stabdyti rinkodaros...

Rinkodara
12:49
Naujas burtažodis keičia pakuočių gamybos taisykles Premium

Pakuočių gamintojai taikosi prie naujų tendencijų – madas diktuoja ne tik besiplečianti elektroninė prekyba,...

Pramonė
05:45
Prekių ženklas „Plombir“ atšaldė Europą Premium

Vokietijos įmonė „Dovgan GmbH“, kelių žodinių ir vaizdinių prekių ženklų, kuriuose naudojamas žymuo...

Rinkodara
05:45
COVID-19 pandemija gerokai pakeitė statistinį pirkėją 2

COVID-19 pandemija gerokai pakeitė statistinį pirkėją: krizės akivaizdoje pirkėjai atsigręžia į elektroninę...

Rinkodara
2020.08.09
„Kesko Senukai“ pradeda prekiauti knygomis 2

Statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“, atsižvelgdamas į pasikeitusius...

Prekyba
2020.08.08
Teismas: už Šiaulių „Akropolio“ iškabą miestas pinigų negaus 1

Šiaulių prekybos centro „Akropolis“ valdytoja per 10 metų savivaldybei neprivalės sumokėti 64.800 Eur už...

Rinkodara
2020.08.07
„Vinted“ metiniai rezultatai: kartais didėjo ir pardavimai, ir nuostoliai Premium 19

Pirmojo Lietuvoje vienaragio – internetinės naudotų drabužių mainų ir prekybos platformos „Vinted“ pardavimų...

Prekyba
2020.08.07
Estijos naujų automobilių rinka atsigauna po pandemijos 

Praėjusį mėnesį šalies naujų automobilių rinka, palyginti su 2019-ųjų liepa, mažėjo 17,2%, tačiau palyginti...

„Telia“ pasirinko dar vienus kūrybinius partnerius

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuvos“ skelbtą taktinės kūrybinės agentūros konkursą laimėjo agentūra...

Rinkodara
2020.08.07
Keičiasi „Panoramos“ rinkodaros vadovė 7

Prekybos centro „Panorama“ rinkodaros vadovės pareigas pradeda eiti Kristina Aleknienė. Ji keičia Vilmą...

Rinkodara
2020.08.07
Viešinimo konkursų laimėtojai: nuo „vip communications“, „Fabulos“ iki „Carat“ Premium

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Viešinimo paslaugų pirkimo lyderiai – Kaunas, oro uostai ir Lietuvos paštas 1

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Komercinio NT popandeminis paveikslas: kuo tiki investuotojai Premium 3

Akcijų ir obligacijų portfelius komerciniu nekilnojamuoju turtu (NT) diversifikavę investuotojai veik...

Statyba ir NT
2020.08.06
Prekių ženklų komunikacija: po chaoso – į nuosaikų atsigavimą Premium

Žiniasklaidos ir reklamos planavimo bendrovės po itin sėkmingo praėjusių metų visos rinkos augimo šiemetę...

Rinkodara
2020.08.06
Prekybos augimas Lietuvoje birželį – vienas didesnių ES

Tarp ES valstybių narių, mažmeninė prekyba šį birželį, palyginti su pernai tuo pačiu mėnesiu, labiausiai...

Prekyba
2020.08.05
Teismas: vaistinių veiklą tiriančios Konkurencijos tarybos veiksmai – teisėti 1

Prieš dvejus metus tyrimą dėl vaistinių tinklų galimo kartelinio susitarimo pradėjusios Konkurencijos tarybos...

Prekyba
2020.08.05
„Pixevia“ rankose – 1  mln. Eur investicijos

Pirmąją dirbtinio intelekto valdomą parduotuvę Europoje sukūrusi technologijų bendrovė pritraukė investicijų...

Rinkodara
2020.08.05
Maistininkai ruošiasi antrajai bangai: atsargas kaupia pusmečiui Premium 4

Po pavasarį išmoktų karantino pamokų maisto pramonės bendrovės rengiasi antrajai koronaviruso bangai: nors...

Pramonė
2020.08.05
M. Eglinskas: pritrauktos lėšos leis pradėti drąsią plėtrą Europoje  Premium 2

Mindaugas Eglinskas, Lietuvos technologijų bendrovės „Magma Solutions“, sukūrusios pirmą dirbtinio intelekto...

Prekyba
2020.08.05
Pandemija užkariavo ir reklamą: nuo „Telios“ iki D. Katkaus Premium 1

Labiausiai įsiminusi 2020 m. pirmojo pusmečio reklama – „Telios“ klipas, trumpais ironiškais siužetais...

Rinkodara
2020.08.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus