Keičiasi klientų įpročiai: kaip veikia juodųjų išpardavimų akcijos

Publikuota: 2017-12-02
Atnaujinta 2017-12-02 09:13
Irmanto Gelūno („15min") nuotr.
svg svg
Irmanto Gelūno („15min") nuotr.

Didžiųjų prekybos centrų ir elektroninių parduotuvių apyvarta praėjusią savaitę per išpardavimus pranoko lūkesčius. Tai leidžia prognozuoti, kad ir kalėdinis prekybos mastas bus ne prastesnis. Išpardavimų dienos parodė, kad keičiasi kai kurie vartotojų įpročiai.

Laurynas Vilimas, Prekybos įmonių asociacijos vadovas, sako, kad lapkritį vykstantys išpardavimai leidžia prekybininkams pasitikrinti vyraujančias vartotojų nuotaikas, numatyti gruodžio klientų srautą, atsargų poreikį ir pardavimus.

„Per didžiąsias akcijas, paprastai vykstančias lapkritį, prekybininkai stebi, kiek vidutiniškai klientai išleidžia pirkiniams, koks bendras žmonių srautas lanko parduotuves, ir pagal gautus rezultatus planuoja gruodžio kalėdinį prekių poreikį“, – komentuoja p. Vilimas.

Labiausiai prigijusi išpardavimų akcija Lietuvoje yra nuo 2009 m. rengiamos dienos „Jamam“. Skaičiuojama, kad šiemet lapkričio 24–25 d. vykusioje nuolaidų akcijoje „Jamam“ apsipirko 443.000 žmonių, per dvi dienas apsilankė daugiau nei 15% Lietuvos gyventojų. „Jamam“ dienos „Akropoliuose“ vyksta du kartus per metus – gegužę ir lapkritį.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Saulė Zabulionytė, „Akropolis Group“, valdančios Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių prekybos ir pramogų centrus „Akropolis“, valdybos pirmininkė, teigia, kad šiemet „Jamam“ viršijo lūkesčius. Buvo planuojama, kad per dvi dienas „Akropoliuose“ apsilankys apie 400.000 pirkėjų, o sulaukta 10% daugiau.

„Tai rodo, kad žmonės vertina mūsų pasiūlytą galimybę sutaupyti apsiperkant rudens bei žiemos sezonui ir ateinančioms didžiosioms metų šventėms“, – teigia p. Zabulionytė.

Pastaraisiais metais „Jamam“ dienos sutampa su Vakarų Europoje, Azijoje ir JAV populiaria juodojo penktadienio (angl. Black Friday) išpardavimų data. Daugelyje šalių ši diena išliko populiari ir šiemet. JAV amerikiečiai per 24 val. išleido 5 mlrd. USD, 16.9% daugiau nei praėjusiais metais, tyrimų kompanijos „Adobe Digital Insights“, stebinčios 100 JAV didžiausių e. prekybos platformų duomenis, skelbia CNN.

Kai kurie Lietuvos prekybininkai praėjusį savaitgalį taip pat atkartojo juodųjų išpardavimų akcijas Lietuvoje. Tačiau Živilė Bložienė, UAB „Deichmann avalynė“ pardavimo vadovė, sako, kad vadinamieji juodieji išpardavimai Lietuvoje dar nėra prigiję.

„Lygindami viso koncerno rezultatus matome, kad kitose šalyse per juodąjį penktadienį pardavimai buvo dar didesni, o „Cyber Monday“, nuolaidų pirmadienis, kai akcijos tęsiasi ir pirmadienį, pas mus dar mažai kur matomos“, – komentuoja p. Bložienė.

Keičiasi įpročiai

Didžiausia elektroninė parduotuvė Lietuvoje „Pigu.lt“ išpardavimams skyrė visą praėjusią savaitę ir paskelbė ją juodojo išpardavimo savaite. Per šią akciją elektroninę parduotuvę „Pigu.lt“ aplankė daugiau nei 557.000 unikalių vartotojų. Vien penktadienį internetinėje parduotuvėje naršė beveik 200.000, t. y. 80% daugiau žmonių nei juodąjį penktadienį praėjusiais metais. Palyginti su pernykšte akcija, „Pigu.lt“ apyvarta išaugo daugiau nei 2 kartus, teigia Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė. Pasak jos, penktadienį iki pietų buvo parduota tiek prekių, kiek pernai per visą akcijos dieną.

„Šiemet juodąjį penktadienį buvo pasiektas absoliutus vienos dienos rekordas tiek lankytojų, tiek pardavimo skaičiumi. Rekordas pasiektas ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse. Tai leidžia tikėtis, kad šių metų kalėdinis prekybos sezonas bus labai aktyvus, gyventojų nuotaikos – pozityvios“, – prognozuoja p. Vilkė.

Beje, per išpardavimus išryškėjo besikeičiantys pirkėjų įpročiai. Per išpardavimų akciją, trukusią praėjusią savaitę, „Pigu.lt“ pastebėjo, kad, palyginti su praėjusiais metais, pasikeitė pirkėjų naršymo ir prekių paieškos įpročiai.

Praėjusiais metais apie 30% klientų prekių pasiūlymų ieškojo telefonu, likusieji – kompiuteriu. O šiemet jau beveik pusė (49%) klientų tai darė telefonu, atkreipia dėmesį p. Vilkė.

Pardavimų duomenys rodo, kad vis daugiau klientų perka sezonui netinkančias prekes, kurias planuoja naudoti po kelių mėnesių ar pusmečio.

„Kiek netikėta, bet per akciją klientai gausiai pirko ir vasaros prekių – paspirtukų, vaikiškų čiuožyklų, vaikų žaidimo namelių. Gali būti, kad dalis pirkėjų pasinaudojo proga įsigyti prekių pigiau ir pasirūpinti vasaros pirkiniais iš anksto, kiti, tikėtina, pirko dovanas vaikams“, – komentuoja p. Vilkė.

Prekybininkai teigia, kad išpardavimai, kai prekių kainos sumažinamos keliomis dešimtimis procentų, akcijos padidina apyvartą, tačiau savaitę iki akcijos ir savaitę po jos tenka išgyventi štilį.

„Po akcijų paprastai parduotuvės priima nemažai prekių iš pirkėjų, kurie apsipirko skubotai, neįvertindami, ar jiems daiktas reikalingas, susigundę mažesne kaina. Geriausia daiktą įsigyti, kai tikrai jo reikia, o ne dėl akcijų“, – apibendrina p. Bložienė.

Geriausiai per lapkritį vykstančius išpardavimus sekasi tiems prekybininkams, kurių prekės gali būti dovanojamos.

FOTOGALERIJA Išpardavimai (15 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
15:22
Lietuvos viešbučiai džiaugiasi kone didžiausiu užimtumu regione, Palanga sezoną pradeda didelėmis ambicijomis Premium

Lietuvos viešbučių užimtumas gegužę buvo kone didžiausias regione, rodo statistiniai duomenys. Nors situacija...

VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
11:37
Trijų Kauno restoranų autorius: kaip sukurti restoraną, kur kiti kojos nekeltų Premium 1

Vienas po kito trys skirtingi restoranai Kaune per ketverius metus, bet tik tada, kai atsiranda erdvės...

Gazelė
05:45
LAT padėjo tašką viename iš JAV „W. P. Carey“ fondo ir „Kesko Senukų“ ginče Premium

Statybinių ir apdailos medžiagų tinklui „Kesko Senukai Lithuania“ nepavyko užginčyti jam nepalankaus kone...

Didesnės atsargos sandėliuose: ir brangiau kainuoja, ir domina Mokesčių inspekciją Premium

Nepatikimos tiekimo grandinės didina poreikį fiziškai turėti didesnes prekių atsargas sandėliuose. Nemažai...

Prekyba
05:45
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Bandomasis laikotarpis – klausimai, į kuriuos vadovas turėtų galėti atsakyti po 3 mėnesių Premium 4

Trys mėnesiai bandomojo laikotarpio – puikus metas geriau pažinti nauja darbuotoją, jei šis laikas...

Vadyba
2022.06.25
Prekybos tendencijos 2022 m. antrajam pusmečiui Premium

Pastarieji keleri metai pažėrė nemenkų iššūkių tiek klientams, tiek ir prekybininkams, o jų nemažėja ir šiais...

Prekyba
2022.06.25
Verslas Palangoje: kokių taisyklių išmoko naujokai Premium 1

Nuo Joninių Palangoje verslui prasideda darbymetis, o poilsiautojams – atostogų sezonas pajūryje. Tokią vieną...

Gazelė
2022.06.24
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Lietuvos kurortuose Joninių savaitgalį užimta 85% apgyvendinimo vietų

Ilgąjį Joninių savaitgalį Lietuvos kurortuose – poilsiautojų gausa. Kai kur apsistoti vietų nelikę, o...

Laisvalaikis
2022.06.24
„Nike“ galutinai palieka Rusijos rinką 2

JAV sportinės avalynės ir aprangos gamintoja „Nike“ ketvirtadienį pranešė, kad galutinai palieka Rusijos...

Prekyba
2022.06.23
Finansiniai rezultatai gerėja, bet pandemijos nukamuotiems viešbučiams – dar vienas išbandymų metas Premium

2021 m. daugelis didžiųjų šalies viešbučių fiksavo geresnius finansinius rezultatus, tačiau jų valdytojai...

Statyba ir NT
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Nuo slidinėjimo trasos iki geležinkelio bėgių – ką dažniausiai parduoda e. varžytynių ir aukcionų portale? Verslo tribūna

Per 200 valstybės ar savivaldybių valdomų įstaigų bei privataus verslo atstovų „iškeitė“ sudėtingus ir...

Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
Vyriausybė pritarė turistų apsaugos stiprinimui: draudimo reikėtų visiems kelionių organizatoriams

Vyriausybė trečiadienį pritarė turistų apsaugos stiprinimui – Ekonomikos inovacijų ministerijos siūlymu...

Gazelė
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku