Keičiasi klientų įpročiai: kaip veikia juodųjų išpardavimų akcijos

Didžiųjų prekybos centrų ir elektroninių parduotuvių apyvarta praėjusią savaitę per išpardavimus pranoko lūkesčius. Tai leidžia prognozuoti, kad ir kalėdinis prekybos mastas bus ne prastesnis. Išpardavimų dienos parodė, kad keičiasi kai kurie vartotojų įpročiai.
Laurynas Vilimas, Prekybos įmonių asociacijos vadovas, sako, kad lapkritį vykstantys išpardavimai leidžia prekybininkams pasitikrinti vyraujančias vartotojų nuotaikas, numatyti gruodžio klientų srautą, atsargų poreikį ir pardavimus.
Per didžiąsias akcijas, paprastai vykstančias lapkritį, prekybininkai stebi, kiek vidutiniškai klientai išleidžia pirkiniams, koks bendras žmonių srautas lanko parduotuves, ir pagal gautus rezultatus planuoja gruodžio kalėdinį prekių poreikį, komentuoja p. Vilimas.
Labiausiai prigijusi išpardavimų akcija Lietuvoje yra nuo 2009 m. rengiamos dienos Jamam. Skaičiuojama, kad šiemet lapkričio 2425 d. vykusioje nuolaidų akcijoje Jamam apsipirko 443.000 žmonių, per dvi dienas apsilankė daugiau nei 15% Lietuvos gyventojų. Jamam dienos Akropoliuose vyksta du kartus per metus gegužę ir lapkritį.
Saulė Zabulionytė, Akropolis Group, valdančios Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių prekybos ir pramogų centrus Akropolis, valdybos pirmininkė, teigia, kad šiemet Jamam viršijo lūkesčius. Buvo planuojama, kad per dvi dienas Akropoliuose apsilankys apie 400.000 pirkėjų, o sulaukta 10% daugiau.
Tai rodo, kad žmonės vertina mūsų pasiūlytą galimybę sutaupyti apsiperkant rudens bei žiemos sezonui ir ateinančioms didžiosioms metų šventėms, teigia p. Zabulionytė.
Pastaraisiais metais Jamam dienos sutampa su Vakarų Europoje, Azijoje ir JAV populiaria juodojo penktadienio (angl. Black Friday) išpardavimų data. Daugelyje šalių ši diena išliko populiari ir šiemet. JAV amerikiečiai per 24 val. išleido 5 mlrd. USD, 16.9% daugiau nei praėjusiais metais, tyrimų kompanijos Adobe Digital Insights, stebinčios 100 JAV didžiausių e. prekybos platformų duomenis, skelbia CNN.
Kai kurie Lietuvos prekybininkai praėjusį savaitgalį taip pat atkartojo juodųjų išpardavimų akcijas Lietuvoje. Tačiau Živilė Bložienė, UAB Deichmann avalynė pardavimo vadovė, sako, kad vadinamieji juodieji išpardavimai Lietuvoje dar nėra prigiję.
Lygindami viso koncerno rezultatus matome, kad kitose šalyse per juodąjį penktadienį pardavimai buvo dar didesni, o Cyber Monday, nuolaidų pirmadienis, kai akcijos tęsiasi ir pirmadienį, pas mus dar mažai kur matomos, komentuoja p. Bložienė.
Keičiasi įpročiai
Didžiausia elektroninė parduotuvė Lietuvoje Pigu.lt išpardavimams skyrė visą praėjusią savaitę ir paskelbė ją juodojo išpardavimo savaite. Per šią akciją elektroninę parduotuvę Pigu.lt aplankė daugiau nei 557.000 unikalių vartotojų. Vien penktadienį internetinėje parduotuvėje naršė beveik 200.000, t. y. 80% daugiau žmonių nei juodąjį penktadienį praėjusiais metais. Palyginti su pernykšte akcija, Pigu.lt apyvarta išaugo daugiau nei 2 kartus, teigia Giedrė Vilkė, Pigu.lt rinkodaros direktorė. Pasak jos, penktadienį iki pietų buvo parduota tiek prekių, kiek pernai per visą akcijos dieną.
Šiemet juodąjį penktadienį buvo pasiektas absoliutus vienos dienos rekordas tiek lankytojų, tiek pardavimo skaičiumi. Rekordas pasiektas ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse. Tai leidžia tikėtis, kad šių metų kalėdinis prekybos sezonas bus labai aktyvus, gyventojų nuotaikos pozityvios, prognozuoja p. Vilkė.
Beje, per išpardavimus išryškėjo besikeičiantys pirkėjų įpročiai. Per išpardavimų akciją, trukusią praėjusią savaitę, Pigu.lt pastebėjo, kad, palyginti su praėjusiais metais, pasikeitė pirkėjų naršymo ir prekių paieškos įpročiai.
Praėjusiais metais apie 30% klientų prekių pasiūlymų ieškojo telefonu, likusieji kompiuteriu. O šiemet jau beveik pusė (49%) klientų tai darė telefonu, atkreipia dėmesį p. Vilkė.
Pardavimų duomenys rodo, kad vis daugiau klientų perka sezonui netinkančias prekes, kurias planuoja naudoti po kelių mėnesių ar pusmečio.
Kiek netikėta, bet per akciją klientai gausiai pirko ir vasaros prekių paspirtukų, vaikiškų čiuožyklų, vaikų žaidimo namelių. Gali būti, kad dalis pirkėjų pasinaudojo proga įsigyti prekių pigiau ir pasirūpinti vasaros pirkiniais iš anksto, kiti, tikėtina, pirko dovanas vaikams, komentuoja p. Vilkė.
Prekybininkai teigia, kad išpardavimai, kai prekių kainos sumažinamos keliomis dešimtimis procentų, akcijos padidina apyvartą, tačiau savaitę iki akcijos ir savaitę po jos tenka išgyventi štilį.
Po akcijų paprastai parduotuvės priima nemažai prekių iš pirkėjų, kurie apsipirko skubotai, neįvertindami, ar jiems daiktas reikalingas, susigundę mažesne kaina. Geriausia daiktą įsigyti, kai tikrai jo reikia, o ne dėl akcijų, apibendrina p. Bložienė.
Geriausiai per lapkritį vykstančius išpardavimus sekasi tiems prekybininkams, kurių prekės gali būti dovanojamos.
FOTOGALERIJA Išpardavimai (15 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti