Nausėda: vartotojai pradeda reaguoti į kylančias kainas

Publikuota: 2017-11-29

Paklausos elastingumas kainoms - faktorius, apie kurį pastaruoju metu kalbame vis dažniau, nes vartotojai jau pradeda reaguoti į kylančias kainas. Turėdami ribotus finansinius išteklius, didesnę pajamų dalį jie skiria didesnėms kainoms dengti, sako ekspertai.

Gitanas Nausėda, SEB banko vyriausiasis ekonomistas, teigia, kad viena pagrindinių makroekonominių rizikų 2018 m. yra vidaus paklausos lėtėjimas.

„Ši tendencija, kad ir kokia švelni būtų, išliks ir kitais metais, ji gali lemti BVP augimo lėtėjimą“, - trečiadienį Vilniaus parodų centre „Litexpo“ vykstančioje Lietuvos gamintojų ir tiekėjų konferencijoje sakė p. Nausėda.

Ekonomisto teigimu, 2017 m. Lietuvoje didžiausią įtaką prekybininkų apyvartų augimui daro augusios kainos, realus vartojimas didėjo kukliai. Galima konstatuoti, kad gyventojų pajamų, darbo užmokesčio, fondas su mažmenine prekyba koreliuoja tolygiai: 2015 m. apyvartų augimas lėtėjo, bet paskui vėl įsibėgėjo ir pasiekė piką 2016 m.

„Paklausos elastingumas kainoms daro savo darbą., tačiau nėra gyvenama iš santaupų ar skolinamasi, kad išgyventum“, - apibendrina p. Nausėda.

SEB bankas padarė eksperimentą: palygino prekybininkų apyvartas ir kritulių kiekį Lietuvoje ir konstatuoja, kad tuomet, kai kritulių kiekis didėja, vartotojai nelinkę kelti kojos iš namų ir tai galimai daro įtaką restoranų apyvartų mažėjimui.

Prekybininkams Latvijoje situacija šiuo metu yra palankesnė: maisto produktų apyvarta auga ne tik dėl kylančių kainų, bet ir realia išraiška, o pastaruoju metu augimas netgi spartėja. Estijoje maisto produktų apyvarta sumažėjo realia išraiška, o ne maisto produktų rinkoje pastebima nežymi infliacinė komponentė, teigia p. Nausėda. Kai kurie ekspertai tiki, kad elektroninė prekyba labai greitai išstums tradicinę, tačiau matome, kad šis procesas yra laipsniškas, pažymi ekonomistas. Visos Baltijos valstybės fiksuoja didžiausią infliaciją euro zonoje. Paslaugų infliacija yra didesnė nei maisto produktų infliacija. Teigiamos įtakos šiam procesui turės tai, kad Lietuvoje 2018 m. alkoholio akcizai nebus didinami. Tačiau atlyginimų infliacija ateinančiais metais niekur nedings, sako p. Nausėda.

Konferenciją inicijavo mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“. Prekybininkas teigia, kad įmonės sėkmės receptas yra lietuviški produktai.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
05:45
Teismas: D. Nedzinsko įmonės ir „Trakų autobusų“ mainų sutartis turi būti panaikinta 1

Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ 2016 metais...

Statyba ir NT
2019.11.14
Vartotojų teisių apsaugos sargams – daugiau teisių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nuo kitų metų turės daugiau įgaliojimų ginant...

Prekyba
2019.11.14
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Prekybos mokestis – sprangus kąsnis, kurį greičiausiai teks nuryti Premium

Prekybos sektorius visuomet buvo vienas konkurencingiausių Lietuvoje, o pastaruoju metu iššūkių kreivės kils...

Prekyba
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
J. Gylys: prekybos tinklai kol kas nepanaudoja daugiakanalės prekybos pranašumų

Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas,...

Prekyba
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
„Starbucks“ į Baltijos šalis galėtų atvesti „Tallink“, teigia analitikai

Estijos keltų operatorė „Tallink Grupp“, į Baltijos šalis atvedanti greitojo maisto restoranų tinklą „Burger...

Rinkos
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 15

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Statyba ir NT
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės 

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi...

Prekyba
2019.11.12
„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
2019.11.12
„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai 

25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą...

Prekyba
2019.11.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau