„Ikea“ keičia prekybos strategiją

Publikuota: 2017-11-29
Yveso Hermano (Reuters / Scanpix) nuotr.
svg svg
Yveso Hermano (Reuters / Scanpix) nuotr.

„Ikea Group“ vadovas teigia, kad įmonė šiandien kreipia savo dėmesį į miestų centrus, nes įprastos didžiausio pasaulyje baldų prekybininko parduotuvės užmiesčiuose pamažu praranda populiarumą.

Taip kompanija mėgins prisitaikyti prie besikeičiančių vartotojų įpročių bei augančios internetinės prekybos įtakos.

Jesperas Brodinas, naujasis „Ikea“ vadovas, pradėjęs eiti savo pareigas nuo rugsėjo, pareiškė, kad bendrovė išmėgins naują parduotuvių formatą, skirtą didmiesčių centrams. Kaip pavyzdį p. Brodinas nurodė Danijos sostinę Kopenhagą, kur naujas toks prekybos centras turėtų būti atidarytas 2020-aisiais.

„Norėtume įsitvirtinti miestų centruose. Šiuo metu išmėginame naujus formatus. Kai kur mums jau pavyko įsitvirtinti, tačiau daugiausiai veikiame už centro, todėl neišnaudojame čia glūdinčių galimybių“, – „Financial Times“ sakė p. Brodinas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Ikea“ permąsto savo verslo modelį, reaguodama į urbanizaciją ir skaitmenizaciją. Kitąmet bendrovė planuoja pasiūlyti savo produkciją per trečiuosius pardavėjus internete, galbūt netgi per didžiąsias „Amazon“ ar „Alibaba“ prekybos platformas.

Švedijos kompanija taip pat eksperimentuoja su kitokio formato parduotuvėmis. „Ikea“ kai kur jau atidarė prekių atsiėmimo vietas bei mažesnes parduotuves regioninėse konglomeracijose. VŽ jau rašė, kad vasaros pabaigoje „Ikea“ atidarė pirmą parduotuvę pačiame Stokholmo centre, populiariame prekybos centre „Mood Gallery“. 

Ponas Brodinas pažymi, kad eksperimentai įsibėgės, kai bus paskelbta detali bendrovės ateities strategija. Tai turėtų įvykti kitų metų pradžioje.

„Iš esmės mes kuriame struktūras, kurios gali būti išmėginamos įvairiais aspektais skirtingose vietose. Tai yra bandomosios laboratorijos, skirtos išsiaiškinti, kaip turi atrodyti naujoji „Ikea“, – kalbėjo jis.

„Ikea“ planuoja pokyčius tuomet, kai bendrovės pelnas pastebimai smuko. Tiesa, pagrindinė to priežastis, kaip nurodė įmonė, yra plataus masto reorganizacija, per kurią bendrovės gamybos ir tiekimo grandinės verslai buvo perduoti patronuojančiai įmonei „Inter Ikea“.

Be to, išaugo išlaidos naujų parduotuvių plėtrai bei elektroninei prekybai. Tai taip pat turėjo įtakos pelningumui.

„Ikea“ šią savaitę paskelbė, kad įmonės veiklos pelnas per finansinius metus iki rugpjūčio sudarė 3 mlrd. Eur. Metais anksčiau pelnas siekė 4,5 mlrd. Eur. Įmonės pajamos šiek tiek išaugo – nuo 35,7 mlrd. Eur iki 36,3 mlrd. Eur. Tai reiškia, kad bendrovės pelno marža smuko maždaug 9 procentiniais punktais.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Reitan Convenience Lithuania“ vadovas: drąsinu išmėginti jėgas, jeigu kyla minčių Premium

Saulius Žilėnas, septintą mėnesį pareigas einantis „Reitan Convenience Lithuania“ direktorius, pakeitęs...

Prekyba
05:45
„Normalių rusų“ be prekių nenorėjusi palikti „Decathlon“ visgi užsidaro – stringa prekių tiekimas Premium

Nepaisydama kritikos bangos, boikotų ir agresorei Rusijai taikomų sankcijų, Prancūzijos sporto prekių...

Prekyba
05:45
„Gartner“ prognozuoja pasaulinės kompiuterių ir telefonų rinkos susitraukimą

Tyrimų kompanijos „Gartner“ naujausiomis prognozėmis, tarptautinė asmeninių kompiuterių rinka 2022-aisiais...

Inovacijos
2022.07.04
Maskvos prekybos centrai ištuštėjo: užimtumas žemiausias nuo 2010 m. Premium

Neužimtų prekybinių plotų dalis Maskvos prekybos centruose (PC) per 2022 m. šešis mėnesius padidėjo 1,5 proc.

Prekyba
2022.07.04
„Maxima grupė“ 5 metams pasiskolino su 6,5% pajamingumu

Mažmeninės prekybos grupė 5 metams obligacijomis pasiskolino 240 mln. Eur su 6,25% kuponu ir 6,5% pajamingumu.

Rinkos
2022.07.04
D. Mertinas apie „Vingio Akropolio“ PC: svarbus balansas ir populiariausių prekės ženklų geriausios parduotuvės Premium

Baltijos šalyse prekybos centrus valdanti „Akropolis Group“ parengė daugiafunkcio komplekso „Akropolis...

Prekyba
2022.07.04
Lojalumo kortelė „Mylimiausia“ turės virtualų variantą 1

Viena didžiausių šalyje pirkėjų lojalumo programa „Mylimiausia“ ruošiasi įžengti į virtualią erdvę. Interneto...

Rinkodara
2022.07.03
Klastotės pandemijos metais: padirbti produktai toliau keroja Premium

Lietuvos muitinės duomenimis, 2021 m. sulaikyta daugiau nei 120.000 vienetų prekių, kurios galimai buvo...

Prekyba
2022.07.03
„Aprangos“ grupės apyvarta šiemet augo 57%

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“ apyvarta...

Prekyba
2022.07.01
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur 2

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
2022.07.01
„Omniva“ investuoja 40 mln. Eur – statys siuntų paskirstymo terminalą Kaune Premium 16

Siuntų UAB „Omniva LT“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statys savo siuntų terminalą, kuris turėtų...

Logistika
2022.07.01
„Akropolis Vingis“: pristatytos naujo Vilniaus kvartalo detalės 11

Baltijos šalyse prekybos ir pramogų centrus valdanti „Akropolis Group“ penktadienį visuomenei pristato...

Prekyba
2022.07.01
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
2022.07.01
Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
2022.07.01
„Eurovaistinė internete“ darbo užkulisiai: griežtos kontrolės ir intuityvaus aptarnavimo balansas Verslo tribūna

Nors e. vaistinių sektoriaus specifika paremta griežtu reguliavimu ir kontrole, jai galioja bendri e.

Prekyba
2022.07.01
„Maxima grupei“ piešia daugiau kaip 6% skolinimosi kainą Premium 1

Kapitalo rinką 300 mln. Eur emisijai žvalganti ir milijardines skolinimosi obligacijomis ambicijas turinti...

Rinkos
2022.06.30
„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
„Maxima grupės“ skolinimosi kapitalo rinkoje ambicijos – iki 1 mlrd. Eur

Kapitalo rinką dėl 300 mln. Eur obligacijų išleidimo žvalganti „Maxima grupė“ užsitikrino dokumentaciją...

Rinkos
2022.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku