Kodėl „Amazon“ 10 metų nereikėjo pelno

Publikuota: 2017-11-11
Atnaujinta 2017-11-11 11:25
Jeffas Bezos, „Amazon“ vadovas. Mike Segar („Reuters“) nuotr.
Jeffas Bezos, „Amazon“ vadovas. Mike Segar („Reuters“) nuotr.

„Amazon“ sukūrė milžiniškos reikšmės elektroninę platformą, pasikliaudama trimis kertiniais elementais, kurie įvardyti bendrovės strategijoje: pasiryžimu kurį laiką dirbti nuostolingai, agresyviai investuoti uždirbtą pelną ir integruotis įvairiose verslo srityse.

JAV Jeilio universiteto Teisės žurnale publikuotame straipsnyje „Amazon’s antitrust paradox“ teigiama, kad visi šie strategijos aspektai yra reikšmingi tiek kiekvienas atskirai, tiek drauge. Rinkos dalies, o ne trumpalaikės naudos siekianti „Amazon“ prieštarauja racionalaus, pelno siekiančio verslo dėsniams. Anot tyrėjų, dar reikšmingesnis yra „Amazon“ sprendimas prisiimti didelius nuostolius ir vienu metu integruotis į visus sektorius. Norėdami visiškai suprasti šią kompaniją ir jos įspūdingą struktūrinę galią, turime vertinti ją kaip integruotą subjektą. Jeigu eitume priešingu keliu – vertintume įmonės vaidmenį, verslo linijas ir kainas tam tikruose segmentuose atskirai, praleistume pro akis kai ką nepaprastai reikšmingo: tikrąjį kompanijos dominavimo rinkoje mastą ir tai, kaip ji gali pranašumus, įgytus viename sektoriuje, perkelti į kitą.

Pastaruoju metu „Amazon“ pelno rodikliai pranoksta lūkesčius. Sėkmė didžia dalimi priklauso nuo gerų „Amazon Web Services“ rezultatų ir bendrovės debesų kompiuterijos verslo. Tačiau kompanijos Šiaurės Amerikos mažmeninės prekybos verslo pelno maržos kur kas kuklesnės, o tarptautinis prekybos verslas vis dar yra nuostolingas. Apskritai didžiąją dalį tų dvidešimt versle praleistų metų „Amazon“ norma buvo nuostoliai, o ne pelnas. 2013 m. „Amazon“ uždirbo grynojo pelno tik du finansinių metų ketvirčius iš keturių. Netgi tais mėnesiais, kai bendrovei pavyko dirbti su pliusu, jos pelno maržos buvo labai plonos, nors augimas buvo stulbinamas.

Kitas tikslas

Jeilio mokslininkus stebina ne tik menkas „Amazon“ domėjimasis pelnu, bet ir kompanijos akcininkų pasiryžimas investuoti į verslą. Beveik nuolat „Amazon“ akcininkai lieja lėšas į bendrovę, ignoruodami jos nuostolius. Paprastai jeigu bet kuri kita kompanija praneštų apie nuostolius, jos akcijų vertė mažėtų. Bet ne „Amazon“. Kaip vienas analitikas pasakė „New York Times“, „Amazon“ akcijų kaina nekoreliuoja su realiais jos rodikliais nė vienu aspektu. Iš tikrųjų, bandydami suprasti šį fenomeną analitikai išliejo daug rašalo. Vienas komentatorius prie populiaraus straipsnio pajuokavo: „Amazon“ geriausiai galėčiau apibūdinti kaip labdaros organizaciją, kuriai vadovauja investuotojų bendruomenės nariai, atstovaujantys vartotojams.“

Kita vertus, galvosūkis visai paprastas: „Amazon“ trajektorija atspindi verslo filosofiją, kurią Jeffas Bezosas, bendrovės vadovas, pristatė iš pat pradžių. Pirmame laiške akcininkams p. Bezosas rašė: „Tikime, kad pagrindinis mūsų sėkmės matas bus vertė, kurią akcininkams sukursime ilguoju laikotarpiu. Gebėjimas išplėsti ir įtvirtinti mūsų dabartinę rinkos lyderio poziciją ir sukurs šią vertę. <...> Investavome ir toliau agresyviai investuosime į klientų bazės plėtrą ir įtvirtinimą, prekės ženklą, infrastruktūrą.“ Taigi „Amazon“ verslo modelio principas buvo sukurti mastą, o turėdama šį tikslą bendrovė prioritetą teikė augimui. Strateginė „Amazon“ kryptis yra agresyvus investavimas tiek į kainų mažinimą, tiek į pajėgumų didinimą, siekiant tapti pirmuoju pasirinkimu, parduotuve, kurioje galima įsigyti visko. Šis požiūris rodo, kad „Amazon“ gali priimti visai kitokius sprendimus, nei priimtų kitos kompanijos, perspėjo p. Bezosas.

Šio straipsnio tęsinį skaitykite ČIA.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Buvusi „Apple“ prekybos vadovė prisijungia prie „Airbnb“ 3

Apgyvendinimo paslaugų įsigijimo tarpininkavimo paslaugas teikiančios interneto platformos „Airbnb“...

Prekyba
2019.05.26
Butelio forma – taip pat prekės ženklas 1

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Tyrimas: 67% prekybininkų daugiakanalė prekyba yra svarbiausias prioritetas

Prekybininkai investuoja į daugiakanalės prekybos strategijas dėl kelių priežasčių: siekdami įgyti daugiau...

Prekyba
2019.05.25
Konfliktas netyla – JAV dėl „Huawei“ spaudė ir Lietuvą Premium 19

„Huawei“ pastarosiomis dienomis sulaukia vis naujų smūgių. Bendradarbiavimą su ja pranešė stabdančios jau ir...

Technologijos
2019.05.24
„Maxima LT“ grynasis pelnas išaugo du kartus 14

Mažmeninės prekybos tinklo „Maxima“ grynasis pelnas 2018 m. siekė 106,46 mln. Eur ir buvo 96,7% didesnis nei...

Prekyba
2019.05.24
Prekybininkams siūloma nedirbti 4 dienas per metus  4

Didiesiems prekybos tinklams siūloma uždrausti dirbti ne tik per Kalėdas ir Velykas, bet dar dvi švenčių...

Prekyba
2019.05.24
Nuo liepos gali padažnėti prekybininkų patikrinimai, bet jie ramūs Premium

Nuo liepos įsigaliojus Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo pataisoms, tikėtina,...

Prekyba
2019.05.24
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 22

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Ilgalaikis „Barboros“ vadovas atsisveikino su „Vilniaus prekyba“ Premium 13

19 metų „Vilniaus prekybos“ įmonėse dirbęs Tomas Kibildis, pastaruosius 4,5 metų vadovavęs elektroninei...

Prekyba
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
Tiesioginės prekybos rinka išlaiko augimą

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo 5%...

Prekyba
2019.05.23
 „Aprangos“, „Senukų“ ir „Vero Cafe“ klientai jau gali atsiskaityti su „MoQ“, „Barboros“ – ruošiasi Verslo tribūna 3

Trijų Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių – „Bitė“, „Tele2“ ir „Telia“ – sukurta programėlė pirkiniams...

Prekyba
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 5

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Apranga“ pertvarko tinklą: geriau mažiau, bet didesnių parduotuvių Premium

Didžiausia Baltijos šalyse mažmeninės prekybos drabužiais „Aprangos“ grupė daugiausia veiklos efektyvumo...

Prekyba
2019.05.23
EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 16

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
2019.05.22
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 3

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
2019.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau