Kodėl „Amazon“ 10 metų nereikėjo pelno

Publikuota: 2017-11-11
Jeffas Bezos, „Amazon“ vadovas. Mike Segar („Reuters“) nuotr.
Jeffas Bezos, „Amazon“ vadovas. Mike Segar („Reuters“) nuotr.

„Amazon“ sukūrė milžiniškos reikšmės elektroninę platformą, pasikliaudama trimis kertiniais elementais, kurie įvardyti bendrovės strategijoje: pasiryžimu kurį laiką dirbti nuostolingai, agresyviai investuoti uždirbtą pelną ir integruotis įvairiose verslo srityse.

JAV Jeilio universiteto Teisės žurnale publikuotame straipsnyje „Amazon’s antitrust paradox“ teigiama, kad visi šie strategijos aspektai yra reikšmingi tiek kiekvienas atskirai, tiek drauge. Rinkos dalies, o ne trumpalaikės naudos siekianti „Amazon“ prieštarauja racionalaus, pelno siekiančio verslo dėsniams. Anot tyrėjų, dar reikšmingesnis yra „Amazon“ sprendimas prisiimti didelius nuostolius ir vienu metu integruotis į visus sektorius. Norėdami visiškai suprasti šią kompaniją ir jos įspūdingą struktūrinę galią, turime vertinti ją kaip integruotą subjektą. Jeigu eitume priešingu keliu – vertintume įmonės vaidmenį, verslo linijas ir kainas tam tikruose segmentuose atskirai, praleistume pro akis kai ką nepaprastai reikšmingo: tikrąjį kompanijos dominavimo rinkoje mastą ir tai, kaip ji gali pranašumus, įgytus viename sektoriuje, perkelti į kitą.

Pastaruoju metu „Amazon“ pelno rodikliai pranoksta lūkesčius. Sėkmė didžia dalimi priklauso nuo gerų „Amazon Web Services“ rezultatų ir bendrovės debesų kompiuterijos verslo. Tačiau kompanijos Šiaurės Amerikos mažmeninės prekybos verslo pelno maržos kur kas kuklesnės, o tarptautinis prekybos verslas vis dar yra nuostolingas. Apskritai didžiąją dalį tų dvidešimt versle praleistų metų „Amazon“ norma buvo nuostoliai, o ne pelnas. 2013 m. „Amazon“ uždirbo grynojo pelno tik du finansinių metų ketvirčius iš keturių. Netgi tais mėnesiais, kai bendrovei pavyko dirbti su pliusu, jos pelno maržos buvo labai plonos, nors augimas buvo stulbinamas.

Kitas tikslas

Jeilio mokslininkus stebina ne tik menkas „Amazon“ domėjimasis pelnu, bet ir kompanijos akcininkų pasiryžimas investuoti į verslą. Beveik nuolat „Amazon“ akcininkai lieja lėšas į bendrovę, ignoruodami jos nuostolius. Paprastai jeigu bet kuri kita kompanija praneštų apie nuostolius, jos akcijų vertė mažėtų. Bet ne „Amazon“. Kaip vienas analitikas pasakė „New York Times“, „Amazon“ akcijų kaina nekoreliuoja su realiais jos rodikliais nė vienu aspektu. Iš tikrųjų, bandydami suprasti šį fenomeną analitikai išliejo daug rašalo. Vienas komentatorius prie populiaraus straipsnio pajuokavo: „Amazon“ geriausiai galėčiau apibūdinti kaip labdaros organizaciją, kuriai vadovauja investuotojų bendruomenės nariai, atstovaujantys vartotojams.“

Kita vertus, galvosūkis visai paprastas: „Amazon“ trajektorija atspindi verslo filosofiją, kurią Jeffas Bezosas, bendrovės vadovas, pristatė iš pat pradžių. Pirmame laiške akcininkams p. Bezosas rašė: „Tikime, kad pagrindinis mūsų sėkmės matas bus vertė, kurią akcininkams sukursime ilguoju laikotarpiu. Gebėjimas išplėsti ir įtvirtinti mūsų dabartinę rinkos lyderio poziciją ir sukurs šią vertę. <...> Investavome ir toliau agresyviai investuosime į klientų bazės plėtrą ir įtvirtinimą, prekės ženklą, infrastruktūrą.“ Taigi „Amazon“ verslo modelio principas buvo sukurti mastą, o turėdama šį tikslą bendrovė prioritetą teikė augimui. Strateginė „Amazon“ kryptis yra agresyvus investavimas tiek į kainų mažinimą, tiek į pajėgumų didinimą, siekiant tapti pirmuoju pasirinkimu, parduotuve, kurioje galima įsigyti visko. Šis požiūris rodo, kad „Amazon“ gali priimti visai kitokius sprendimus, nei priimtų kitos kompanijos, perspėjo p. Bezosas.

Šio straipsnio tęsinį skaitykite ČIA.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Rituals“ atidaro daugiau ir erdvesnių parduotuvių

Kosmetikos prekybos tinklas „Rituals“ ateinančiais metais planuoja atidaryti šimtus naujų parduotuvių, o 2021...

Prekyba
16:17
Eurostatas: metinė infliacija Lietuvoje spalį – didesnė, nei vidutiniškai ES

Suderinta metinė infliacija Lietuvoje spalį buvo didesnė nei vidutiniškai Europos Sąjungos (ES) šalyse,...

Prekyba
14:31
Prekybos ateitis - skaitmenizavimas ir automatizavimas

Pastaraisiais metais labiausiai prekybos sektorių keitė savitarnos sprendimai, leidžiantys didinti prekybos...

Prekyba
13:14
Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium 1

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
05:45
Teismas: D. Nedzinsko įmonės ir „Trakų autobusų“ mainų sutartis turi būti panaikinta 2

Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ 2016 metais...

Statyba ir NT
2019.11.14
Vartotojų teisių apsaugos sargams – daugiau teisių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nuo kitų metų turės daugiau įgaliojimų ginant...

Prekyba
2019.11.14
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Prekybos mokestis – sprangus kąsnis, kurį greičiausiai teks nuryti Premium

Prekybos sektorius visuomet buvo vienas konkurencingiausių Lietuvoje, o pastaruoju metu iššūkių kreivės kils...

Prekyba
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
J. Gylys: prekybos tinklai kol kas nepanaudoja daugiakanalės prekybos pranašumų

Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas,...

Prekyba
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
„Starbucks“ į Baltijos šalis galėtų atvesti „Tallink“, teigia analitikai

Estijos keltų operatorė „Tallink Grupp“, į Baltijos šalis atvedanti greitojo maisto restoranų tinklą „Burger...

Rinkos
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 15

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Statyba ir NT
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau