Kodėl „Amazon“ 10 metų nereikėjo pelno

Publikuota: 2017-11-11
Atnaujinta 2017-11-11 11:25
Jeffas Bezos, „Amazon“ vadovas. Mike Segar („Reuters“) nuotr.
Jeffas Bezos, „Amazon“ vadovas. Mike Segar („Reuters“) nuotr.

„Amazon“ sukūrė milžiniškos reikšmės elektroninę platformą, pasikliaudama trimis kertiniais elementais, kurie įvardyti bendrovės strategijoje: pasiryžimu kurį laiką dirbti nuostolingai, agresyviai investuoti uždirbtą pelną ir integruotis įvairiose verslo srityse.

JAV Jeilio universiteto Teisės žurnale publikuotame straipsnyje „Amazon’s antitrust paradox“ teigiama, kad visi šie strategijos aspektai yra reikšmingi tiek kiekvienas atskirai, tiek drauge. Rinkos dalies, o ne trumpalaikės naudos siekianti „Amazon“ prieštarauja racionalaus, pelno siekiančio verslo dėsniams. Anot tyrėjų, dar reikšmingesnis yra „Amazon“ sprendimas prisiimti didelius nuostolius ir vienu metu integruotis į visus sektorius. Norėdami visiškai suprasti šią kompaniją ir jos įspūdingą struktūrinę galią, turime vertinti ją kaip integruotą subjektą. Jeigu eitume priešingu keliu – vertintume įmonės vaidmenį, verslo linijas ir kainas tam tikruose segmentuose atskirai, praleistume pro akis kai ką nepaprastai reikšmingo: tikrąjį kompanijos dominavimo rinkoje mastą ir tai, kaip ji gali pranašumus, įgytus viename sektoriuje, perkelti į kitą.

Pastaruoju metu „Amazon“ pelno rodikliai pranoksta lūkesčius. Sėkmė didžia dalimi priklauso nuo gerų „Amazon Web Services“ rezultatų ir bendrovės debesų kompiuterijos verslo. Tačiau kompanijos Šiaurės Amerikos mažmeninės prekybos verslo pelno maržos kur kas kuklesnės, o tarptautinis prekybos verslas vis dar yra nuostolingas. Apskritai didžiąją dalį tų dvidešimt versle praleistų metų „Amazon“ norma buvo nuostoliai, o ne pelnas. 2013 m. „Amazon“ uždirbo grynojo pelno tik du finansinių metų ketvirčius iš keturių. Netgi tais mėnesiais, kai bendrovei pavyko dirbti su pliusu, jos pelno maržos buvo labai plonos, nors augimas buvo stulbinamas.

Kitas tikslas

Jeilio mokslininkus stebina ne tik menkas „Amazon“ domėjimasis pelnu, bet ir kompanijos akcininkų pasiryžimas investuoti į verslą. Beveik nuolat „Amazon“ akcininkai lieja lėšas į bendrovę, ignoruodami jos nuostolius. Paprastai jeigu bet kuri kita kompanija praneštų apie nuostolius, jos akcijų vertė mažėtų. Bet ne „Amazon“. Kaip vienas analitikas pasakė „New York Times“, „Amazon“ akcijų kaina nekoreliuoja su realiais jos rodikliais nė vienu aspektu. Iš tikrųjų, bandydami suprasti šį fenomeną analitikai išliejo daug rašalo. Vienas komentatorius prie populiaraus straipsnio pajuokavo: „Amazon“ geriausiai galėčiau apibūdinti kaip labdaros organizaciją, kuriai vadovauja investuotojų bendruomenės nariai, atstovaujantys vartotojams.“

Kita vertus, galvosūkis visai paprastas: „Amazon“ trajektorija atspindi verslo filosofiją, kurią Jeffas Bezosas, bendrovės vadovas, pristatė iš pat pradžių. Pirmame laiške akcininkams p. Bezosas rašė: „Tikime, kad pagrindinis mūsų sėkmės matas bus vertė, kurią akcininkams sukursime ilguoju laikotarpiu. Gebėjimas išplėsti ir įtvirtinti mūsų dabartinę rinkos lyderio poziciją ir sukurs šią vertę. <...> Investavome ir toliau agresyviai investuosime į klientų bazės plėtrą ir įtvirtinimą, prekės ženklą, infrastruktūrą.“ Taigi „Amazon“ verslo modelio principas buvo sukurti mastą, o turėdama šį tikslą bendrovė prioritetą teikė augimui. Strateginė „Amazon“ kryptis yra agresyvus investavimas tiek į kainų mažinimą, tiek į pajėgumų didinimą, siekiant tapti pirmuoju pasirinkimu, parduotuve, kurioje galima įsigyti visko. Šis požiūris rodo, kad „Amazon“ gali priimti visai kitokius sprendimus, nei priimtų kitos kompanijos, perspėjo p. Bezosas.

Šio straipsnio tęsinį skaitykite ČIA.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
11:31
Naujų savininkų rankose atsidūręs PC „Ozas“ sulauks milijoninių investicijų Premium

Gijsas Klompas, Pietų Afrikos Respublikos (PAR) NT kompanijos „NEPI Rockcastle“ įsigijimų vadovas, interviu...

Prekyba
05:45
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
05:45
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
05:45
„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  1

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
Artūras ir Augustinas Rakauskai atsidalijo verslus 28

Artūras Rakauskas ir jo tėvas Augustinas Rakauskas keičia iki šiol kartu valdyto verslo modelį ir savo...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
Futuristė C. Trotter: jeigu reikėtų rinktis vieną inovaciją, investuočiau į dirbtinį intelektą Premium

Asmeninius pasiūlymus savo klientams pradedančių teikti prekybininkų apyvartos išauga 6-10% ir kyla dukart...

Prekyba
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 21

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Verslo aplinka
2019.05.21
Perspėjimas įmonėms: daugėja apgaulingų pasiūlymų Premium 3

Lietuvos eksportuotojai sulaukia gerokai daugiau nei anksčiau apgaulingų pasiūlymų patiekti prekes. Dabar jie...

Finansai
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 18

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
„Norfos“ pelnas pernai smuko 15%

Mažmeninės prekybos tinklą „Norfa“ valdanti bendrovė „Norfos mažmena“ pernai uždirbo 6,4 mln. Eur grynojo...

Prekyba
2019.05.20
Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas...

Prekyba
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau