Kodėl „Amazon“ 10 metų nereikėjo pelno

Publikuota: 2017-11-11
Jeffas Bezos, „Amazon“ vadovas. Mike Segar („Reuters“) nuotr.
Jeffas Bezos, „Amazon“ vadovas. Mike Segar („Reuters“) nuotr.

„Amazon“ sukūrė milžiniškos reikšmės elektroninę platformą, pasikliaudama trimis kertiniais elementais, kurie įvardyti bendrovės strategijoje: pasiryžimu kurį laiką dirbti nuostolingai, agresyviai investuoti uždirbtą pelną ir integruotis įvairiose verslo srityse.

JAV Jeilio universiteto Teisės žurnale publikuotame straipsnyje „Amazon’s antitrust paradox“ teigiama, kad visi šie strategijos aspektai yra reikšmingi tiek kiekvienas atskirai, tiek drauge. Rinkos dalies, o ne trumpalaikės naudos siekianti „Amazon“ prieštarauja racionalaus, pelno siekiančio verslo dėsniams. Anot tyrėjų, dar reikšmingesnis yra „Amazon“ sprendimas prisiimti didelius nuostolius ir vienu metu integruotis į visus sektorius. Norėdami visiškai suprasti šią kompaniją ir jos įspūdingą struktūrinę galią, turime vertinti ją kaip integruotą subjektą. Jeigu eitume priešingu keliu – vertintume įmonės vaidmenį, verslo linijas ir kainas tam tikruose segmentuose atskirai, praleistume pro akis kai ką nepaprastai reikšmingo: tikrąjį kompanijos dominavimo rinkoje mastą ir tai, kaip ji gali pranašumus, įgytus viename sektoriuje, perkelti į kitą.

Pastaruoju metu „Amazon“ pelno rodikliai pranoksta lūkesčius. Sėkmė didžia dalimi priklauso nuo gerų „Amazon Web Services“ rezultatų ir bendrovės debesų kompiuterijos verslo. Tačiau kompanijos Šiaurės Amerikos mažmeninės prekybos verslo pelno maržos kur kas kuklesnės, o tarptautinis prekybos verslas vis dar yra nuostolingas. Apskritai didžiąją dalį tų dvidešimt versle praleistų metų „Amazon“ norma buvo nuostoliai, o ne pelnas. 2013 m. „Amazon“ uždirbo grynojo pelno tik du finansinių metų ketvirčius iš keturių. Netgi tais mėnesiais, kai bendrovei pavyko dirbti su pliusu, jos pelno maržos buvo labai plonos, nors augimas buvo stulbinamas.

Kitas tikslas

Jeilio mokslininkus stebina ne tik menkas „Amazon“ domėjimasis pelnu, bet ir kompanijos akcininkų pasiryžimas investuoti į verslą. Beveik nuolat „Amazon“ akcininkai lieja lėšas į bendrovę, ignoruodami jos nuostolius. Paprastai jeigu bet kuri kita kompanija praneštų apie nuostolius, jos akcijų vertė mažėtų. Bet ne „Amazon“. Kaip vienas analitikas pasakė „New York Times“, „Amazon“ akcijų kaina nekoreliuoja su realiais jos rodikliais nė vienu aspektu. Iš tikrųjų, bandydami suprasti šį fenomeną analitikai išliejo daug rašalo. Vienas komentatorius prie populiaraus straipsnio pajuokavo: „Amazon“ geriausiai galėčiau apibūdinti kaip labdaros organizaciją, kuriai vadovauja investuotojų bendruomenės nariai, atstovaujantys vartotojams.“

Kita vertus, galvosūkis visai paprastas: „Amazon“ trajektorija atspindi verslo filosofiją, kurią Jeffas Bezosas, bendrovės vadovas, pristatė iš pat pradžių. Pirmame laiške akcininkams p. Bezosas rašė: „Tikime, kad pagrindinis mūsų sėkmės matas bus vertė, kurią akcininkams sukursime ilguoju laikotarpiu. Gebėjimas išplėsti ir įtvirtinti mūsų dabartinę rinkos lyderio poziciją ir sukurs šią vertę. <...> Investavome ir toliau agresyviai investuosime į klientų bazės plėtrą ir įtvirtinimą, prekės ženklą, infrastruktūrą.“ Taigi „Amazon“ verslo modelio principas buvo sukurti mastą, o turėdama šį tikslą bendrovė prioritetą teikė augimui. Strateginė „Amazon“ kryptis yra agresyvus investavimas tiek į kainų mažinimą, tiek į pajėgumų didinimą, siekiant tapti pirmuoju pasirinkimu, parduotuve, kurioje galima įsigyti visko. Šis požiūris rodo, kad „Amazon“ gali priimti visai kitokius sprendimus, nei priimtų kitos kompanijos, perspėjo p. Bezosas.

Šio straipsnio tęsinį skaitykite ČIA.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 3

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
18:04
Lenkijos prekybininkų atstovė: papildomai apmokestinus prekybininkus kiltų kainos Premium 1

Renata Juszkiewicz, Lenkijos prekybos įmonių asociacijos vadovė, VŽ sako neprarandanti vilties, kad Lenkijoje...

Prekyba
14:22
 D. Gudelis pardavė „vipcommunications“  21

Integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ partnerė ir vadovė Berta Čaikauskaitė šią savaitę iš...

Rinkodara
10:30
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovu tapo A. Marcinkus

Interneto žiniasklaidos asociacijai vadovaus lobistas Arnas Marcinkus, pakeisiantis dešimtmetį asociacijai...

Rinkodara
10:02
„Pigu“ investuoja į pelningą kvepalų kategoriją  Premium 6

Fizinėse parduotuvėse, kurių e. prekybininkė „Pigu“ turi visuose didžiuosiuose miestuose, 2–3 kartus,...

Prekyba
05:45
„Eurovaistinei“ už klaidinančią reklamą skirta bauda 

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas klaidino...

Rinkodara
2019.10.15
Apklausa: po „Brexit“ 7 iš 10 europiečių nebepirktų JK e. parduotuvėse 5

Tuo atveju, jei Jungtinė Karalystė (JK) paliks Europos Sąjungą (ES) iki šio mėnesio pabaigos nesusitarusi dėl...

Prekyba
2019.10.15
Iš prekybos centro aikštelės su automobiliu iškritusi moteris reikalauja 200.000 Eur  54

Sostinėje iš prekybos centro „Europa“ daugiaaukštės aikštelės su automobiliu iškritusi ir stipriai sužalota...

Prekyba
2019.10.14
Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 7

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
2019.10.14
TOP 10 lankomiausių e. parduotuvių Lietuvoje Premium 2

Keturi iš 10-ies šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip...

Prekyba
2019.10.14
„Vilniaus degtinės“ vadovas: dvigubi standartai stipriųjų gėrimų gamintojams ir aludariams 7

Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) nurodymą nutraukti „Čepkelių“ nealkoholinės...

Rinkodara
2019.10.14
Lietuviai sugalvojo būdą, kaip Europos interneto parduotuvėse apsipirkti pigiau Verslo tribūna 1

Įsigyti reikalingą prekę šiais laikais galima net neiškėlus kojos iš namų. Apsipirkti internetu vilioja ne...

Prekyba
2019.10.14
Prekybos tinklas „Iki“ turi naują komunikacijos vadovę 3

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadove tampa Indrė Baltrušaitienė, prieš tai daugiau kaip trejus metus...

Rinkodara
2019.10.14
Didžiausia Baltarusijos prekybininkė plečiasi mažų parduotuvių segmente 1

Pirmąjį šių metų pusmetį didžiausios Baltarusijos prekybininkės „Eurotorg“ grynieji pardavimai augo 14% ir...

Prekyba
2019.10.14
Prekybos tinklų kortelės – vos ne kiekvieno kišenėse 9

Dažnas lietuvis savo piniginėje turi bemaž visų prekybos tinklų lojalumo korteles. Prekybininkai plėtoja...

Rinkodara
2019.10.13
Su piešiniais ant siuntų terminalų taiko į aplinkosaugos temą 1

Lietuvos paštas su meno kūriniais ant „LP Express“ siuntų terminalų bando atkreipti visuomenės dėmesį į...

Rinkodara
2019.10.13
Kaip padidinti pardavimus sezoninėmis prekėmis 1

Įpusėjęs ruduo kai kuriems prekybininkams žada didesnes pajamas – šaltesni orai išaugina dalies prekių...

Gazelė
2019.10.13
Dalis daržovių šiemet brangesnės nei pernai

Šiemet dalis daržovių brangesnės nei pernai, tačiau vasarą ūkininkus alinusi sausra šiek tiek sumažino morkų...

Prekyba
2019.10.12
Olimpinių žaidynių rėmimas: Japonijos bendrovės įspraustos į patriotinės prievolės pinkles Premium

Japonija birželį išdidžiai paskelbė sutriuškinusi olimpinį rekordą. Kitais metais Tokijuje bus rengiamas...

Rinkodara
2019.10.12
„Alibaba“ strategija: iki 2024 m. turėti milijardą aktyvių vartotojų 1

Kinijos elektroninės prekybos milžinės „Alibaba“ strategijoje įrašytas tikslas po penkerių metų pasiekti...

Prekyba
2019.10.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau