Kodėl „Amazon“ 10 metų nereikėjo pelno

Publikuota: 2017-11-11
Atnaujinta 2017-11-11 11:25
Jeffas Bezos, „Amazon“ vadovas. Mike Segar („Reuters“) nuotr.
Jeffas Bezos, „Amazon“ vadovas. Mike Segar („Reuters“) nuotr.

„Amazon“ sukūrė milžiniškos reikšmės elektroninę platformą, pasikliaudama trimis kertiniais elementais, kurie įvardyti bendrovės strategijoje: pasiryžimu kurį laiką dirbti nuostolingai, agresyviai investuoti uždirbtą pelną ir integruotis įvairiose verslo srityse.

JAV Jeilio universiteto Teisės žurnale publikuotame straipsnyje „Amazon’s antitrust paradox“ teigiama, kad visi šie strategijos aspektai yra reikšmingi tiek kiekvienas atskirai, tiek drauge. Rinkos dalies, o ne trumpalaikės naudos siekianti „Amazon“ prieštarauja racionalaus, pelno siekiančio verslo dėsniams. Anot tyrėjų, dar reikšmingesnis yra „Amazon“ sprendimas prisiimti didelius nuostolius ir vienu metu integruotis į visus sektorius. Norėdami visiškai suprasti šią kompaniją ir jos įspūdingą struktūrinę galią, turime vertinti ją kaip integruotą subjektą. Jeigu eitume priešingu keliu – vertintume įmonės vaidmenį, verslo linijas ir kainas tam tikruose segmentuose atskirai, praleistume pro akis kai ką nepaprastai reikšmingo: tikrąjį kompanijos dominavimo rinkoje mastą ir tai, kaip ji gali pranašumus, įgytus viename sektoriuje, perkelti į kitą.

Pastaruoju metu „Amazon“ pelno rodikliai pranoksta lūkesčius. Sėkmė didžia dalimi priklauso nuo gerų „Amazon Web Services“ rezultatų ir bendrovės debesų kompiuterijos verslo. Tačiau kompanijos Šiaurės Amerikos mažmeninės prekybos verslo pelno maržos kur kas kuklesnės, o tarptautinis prekybos verslas vis dar yra nuostolingas. Apskritai didžiąją dalį tų dvidešimt versle praleistų metų „Amazon“ norma buvo nuostoliai, o ne pelnas. 2013 m. „Amazon“ uždirbo grynojo pelno tik du finansinių metų ketvirčius iš keturių. Netgi tais mėnesiais, kai bendrovei pavyko dirbti su pliusu, jos pelno maržos buvo labai plonos, nors augimas buvo stulbinamas.

Kitas tikslas

Jeilio mokslininkus stebina ne tik menkas „Amazon“ domėjimasis pelnu, bet ir kompanijos akcininkų pasiryžimas investuoti į verslą. Beveik nuolat „Amazon“ akcininkai lieja lėšas į bendrovę, ignoruodami jos nuostolius. Paprastai jeigu bet kuri kita kompanija praneštų apie nuostolius, jos akcijų vertė mažėtų. Bet ne „Amazon“. Kaip vienas analitikas pasakė „New York Times“, „Amazon“ akcijų kaina nekoreliuoja su realiais jos rodikliais nė vienu aspektu. Iš tikrųjų, bandydami suprasti šį fenomeną analitikai išliejo daug rašalo. Vienas komentatorius prie populiaraus straipsnio pajuokavo: „Amazon“ geriausiai galėčiau apibūdinti kaip labdaros organizaciją, kuriai vadovauja investuotojų bendruomenės nariai, atstovaujantys vartotojams.“

Kita vertus, galvosūkis visai paprastas: „Amazon“ trajektorija atspindi verslo filosofiją, kurią Jeffas Bezosas, bendrovės vadovas, pristatė iš pat pradžių. Pirmame laiške akcininkams p. Bezosas rašė: „Tikime, kad pagrindinis mūsų sėkmės matas bus vertė, kurią akcininkams sukursime ilguoju laikotarpiu. Gebėjimas išplėsti ir įtvirtinti mūsų dabartinę rinkos lyderio poziciją ir sukurs šią vertę. <...> Investavome ir toliau agresyviai investuosime į klientų bazės plėtrą ir įtvirtinimą, prekės ženklą, infrastruktūrą.“ Taigi „Amazon“ verslo modelio principas buvo sukurti mastą, o turėdama šį tikslą bendrovė prioritetą teikė augimui. Strateginė „Amazon“ kryptis yra agresyvus investavimas tiek į kainų mažinimą, tiek į pajėgumų didinimą, siekiant tapti pirmuoju pasirinkimu, parduotuve, kurioje galima įsigyti visko. Šis požiūris rodo, kad „Amazon“ gali priimti visai kitokius sprendimus, nei priimtų kitos kompanijos, perspėjo p. Bezosas.

Šio straipsnio tęsinį skaitykite ČIA.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Kesko Senukai“ perka e. prekybos grupę „1A“ 3

Prekybos tinklas „Kesko Senukai“ taps didžiausiu Baltijos šalyse veikiančios e. prekybos grupės „1A“...

„Kesko Senukai“ Vilniuje atidarys statybų profesionalams skirtą prekybos erdvę-sandėlį 5

Kitą savaitę „Kesko Senukai“ Vilniuje atidarys statybų 1,5 mln. Eur kainavusį, specialistams bei statantiems...

Išpasakojo didžiausio istorijoje lietuvių pirkinio užsienyje detales Premium 9

Sunkiai pasiekiami sandorio įgyvendinimo terminai, gyvenimas lėktuvuose ir automobiliuose, kreivokas švedų...

Rinkos
2018.06.20
„Neste Lietuva“ šiemet planuoja plėsti degalinių tinklą 4

Suomijos kapitalo automatinių degalinių tinklą valdanti bendrovė „Neste Lietuva“ šiemet planuoja atidaryti...

EVD: Konkurencijos taryba tiria vaistinių kainas bei susijusius įkainius 2

Kovo pabaigoje tyrimą dėl šalyje veikiančių vaistinių tinklų galimo kartelinio susitarimo pradėjusi...

Po muitų Kinijai atvėso JAV verslo palankumas Trumpui Premium

Donaldui Trumpui, JAV prezidentui, praėjusią savaitę paskelbus apie muitų kiniškoms prekėms paketą, o,...

Verslo aplinka
2018.06.19
Kai kurios „Lidl“, „Maxima“, „Rimi“ parduotuvės vasarą dirba ilgiau

Atsižvelgdami į pirkėjų srautus vasarą, prekybos tinklai ilgina darbo laiką kai kuriose parduotuvėse...

VVTAT nubaudė „Norfą“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skyrė sankciją UAB „Norfos mažmena“ už nesąžiningą...

Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Barboros“ ir „Assorti“ prekių išvežiojimo sprendimų palyginimas Premium

Elektroninės prekybos maisto produktais versle reikšmingą kaštų dalį sudaro prekių pristatymas. Šio verslo...

Statybų bendrovės „Alvora“ sėkmės priežastis – itin maža darbuotojų kaita Rėmėjo turinys 2

Viena iš sėkmingiausiai Lietuvoje ir užsienyje dirbančių šalies statybos bendrovių „Alvora“ įgyvendino...

Statyba ir NT
2018.06.18
„Google“ investuoja 550 mln. USD į Kinijos e. prekybos milžinę

JAV technologijų gigantė „Google“ investuoja į stambią Kinijos elektroninės prekybos kompaniją „JD.com“.

Technologijos
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Būsimos Šiaurinės gatvės patrauklumą Vilniuje mažina elektros linija 3

Vilniuje suplanuota stambi transporto arterija – Šiaurinė gatvė – turėtų patraukti prekybininkų ir komercinio...

Statyba ir NT
2018.06.17
Kai kurie Slovėnijos prekybos centrai priims bitkoinus 3

Finansinių technologijų startuolis „Eligma“ keliuose Slovėnijos prekybos centruose, veikiančiuose...

„McDonald's“ Europoje plastikinius šiaudelius ima keisti popieriniais 3

Didžiausias pasaulyje maitinimo tinklas „McDonald's“ Europoje plastikinius šiaudelius ima keisti...

„Zzz.lt“ atsisveikino, bet įmonės nelikvidavo 2

Liepos pradžioje sukaks vieneri metai, kai elektroninės prekybos maisto produktais UAB „Zzz.lt“ nebeteikia...

„Barbora“ iki liepos išsirinks šaldymo įrangos tiekėjus

Tarptautinį konkursą dėl šaldymo įrangos tiekimo surengusi internetinė maisto produktų parduotuvė „Barbora“...

Prekybininkai pataikauja X ir Y kartų atstovams, bet jau galvoja ir apie Z kartą Premium

Vartojimo tendencijas stebintys ekspertai sako, kad didieji prekybos centrai turės persitvarkyti,...

„Microsoft“ kuria technologiją parduotuvėms be kasų

„Microsoft“ kuria technologiją, kurią pritaikiusios parduotuvės galėtų atsisakyti pardavėjų kasininkų ir...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau