Skirtinga maisto sudėtis: ką nutylėjo ŽŪM ir VMVT

Publikuota: 2017-10-03
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Asociacijos „Lietuvos maisto pramonė“ direktorė

Rugsėjo 19 d. Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) ir Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) pristatė apžvalginį maisto produktų kokybės tyrimą. Panagrinėkime, kokie iš tiesų yra rezultatai. Ir ką nutylėjo institucijos, pateikdamos tyrimo išvadas ir įvardydamos, kad į Lietuvą yra tiekiami prastesni produktai?

Minėtam tyrimui buvo atrinkti ir lyginti 33 skirtingų pavadinimų maisto produktai. Siekta išsiaiškinti, ar Lietuvos rinkoje esantys to paties prekės ženklo ir to paties pavadinimo produktai yra vienodos sudėties ir kokybės kaip ir kitose ES šalyse narėse.

Nebuvo net užsiminta apie tuos maisto produktus, kurių sudėtis bei skoninės savybės yra tokios pačios. Galima tik numanyti, jog tokie produktai „griauna“ iš anksto suformuluotas užduotis tyrėjams patvirtinti, kad Lietuvos vartotojai skriaudžiami ir taip suteikti reglamentuotojams papildomų argumentų atimti teisę spręsti, ką gaminti ir ką vartoti.

Neįvertinti ženklinimo skirtumai, kurie egzistuoja net harmonizuotoje rinkoje: nacionaliniai Vokietijos reikalavimai dėl produktų praturtinimo vitaminais bei vidinė praktika, leidžianti nenurodyti etiketėje sudedamųjų dalių, jeigu jos neturi įtakos galutiniam produktui, o naudojamos tik produkto paruošimo procese.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Rasti ženklinimo skirtumai pateikti kaip produktų receptūrų skirtumai, net neįsigilinus į kitos rinkos nacionalinės teisės reikalavimus. Apmaudu, kad toks paviršutiniškas požiūris ir atitinkamas rezultatas pateiktas kaip neigiamas vartotojui. Neįvertinta, kad tą patį prekės ženklą gali turėti skirtingi produktai, besiskiriantys svoriu, forma, todėl kai kuriais atvejais buvo lyginami netapatūs produktai.

Nebuvo pasakyta, kad kai kurių produktų receptūrų skirtumai yra palankūs Lietuvos vartotojams, kurie nori daugiau sulčių gėrime, siekia reguliuoti kalorijų kiekį, todėl cukrus keičiamas natūralios kilmės saldikliu ir pan. Tyrimui trūko objektyvumo, nes buvo pasirinktas per mažas šalių skaičius produktams įsigyti. Be to, viešai skelbta, kad buvo lyginti Vokietijoje ir Lietuvoje pirkti produktai, o, kaip paaiškėjo vėliau, dalis jų buvo įsigyta ir Belgijoje. Apmaudu, kad 0,1% dydžio matematinės paklaidos, atsiradusios nurodant sudedamųjų dalių kiekius, buvo pateiktos kaip reikšmingi skirtumai.

Daug šių nesusipratimų galima buvo išvengti, jei būtų vykęs dialogas tarp institucijų ir gamintojų ar juos vienijančių asociacijų. Buvome pasirengę atsakyti į kilusius klausimus, pateikti argumentuotus paaiškinimus. Vartotojų pasitikėjimas, jo lūkesčų tenkinimas ir produktų kokybė įmonėms yra esminis kiekvieno rimto gamintojo tikslas – taip auginamas pasitikėjimas prekės ženklu, juo žymimais gaminiais, o tai ir yra ilgalaikė verslo sėkmė. Produktų receptūriniai skirtumai nėra kokybės skirtumai. Receptūros visada bus arčiau vartotojų, visada turės tam tikrus savitumus, priklausomai nuo vartotojų įpročių, skonio bei tradicijų. Svarbu kad vartotojas, pirkdamas produktą, gautų išsamią, teisingą informaciją ir ja remiantis galėtų priimti sprendimus pagal savo individualius poreikius.

Sveikiname Europos Komisijos žingsnį pradėti dialogą su gamintojais bei prekių ženklų turėtojais ir tikimės, kad bendras požiūris visoje ES padės išvengti atskirose rinkose pateikiamų interpretacijų. Tad ar ne metas institucijoms objektyviais tyrimais, konstruktyviu dialogu su visomis suinteresuotomis šalimis išties tapti vartotojų gynėju, vaduojančiu iš, o ne skatinančiu menkumo kompleksus?

Komentaro autorė - asociacijos „Lietuvos maisto pramonė“ direktorė

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Maxima grupė“ 5 metams pasiskolino su 6,5% pajamingumu

Mažmeninės prekybos grupė 5 metams obligacijomis pasiskolino 240 mln. Eur su 6,25% kuponu ir 6,5% pajamingumu.

Rinkos
11:57
D. Mertinas apie „Vingio Akropolio“ PC: svarbus balansas ir populiariausių prekės ženklų geriausios parduotuvės Premium

Baltijos šalyse prekybos centrus valdanti „Akropolis Group“ parengė daugiafunkcio komplekso „Akropolis...

Prekyba
05:45
Lojalumo kortelė „Mylimiausia“ turės virtualų variantą 1

Viena didžiausių šalyje pirkėjų lojalumo programa „Mylimiausia“ ruošiasi įžengti į virtualią erdvę. Interneto...

Rinkodara
2022.07.03
Klastotės pandemijos metais: padirbti produktai toliau keroja Premium

Lietuvos muitinės duomenimis, 2021 m. sulaikyta daugiau nei 120.000 vienetų prekių, kurios galimai buvo...

Prekyba
2022.07.03
„Aprangos“ grupės apyvarta šiemet augo 57%

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“ apyvarta...

Prekyba
2022.07.01
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
2022.07.01
„Omniva“ investuoja 40 mln. Eur – statys siuntų paskirstymo terminalą Kaune Premium 15

Siuntų UAB „Omniva LT“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statys savo siuntų terminalą, kuris turėtų...

Logistika
2022.07.01
„Akropolis Vingis“: pristatytos naujo Vilniaus kvartalo detalės 10

Baltijos šalyse prekybos ir pramogų centrus valdanti „Akropolis Group“ penktadienį visuomenei pristato...

Prekyba
2022.07.01
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
2022.07.01
Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
2022.07.01
„Eurovaistinė internete“ darbo užkulisiai: griežtos kontrolės ir intuityvaus aptarnavimo balansas Verslo tribūna

Nors e. vaistinių sektoriaus specifika paremta griežtu reguliavimu ir kontrole, jai galioja bendri e.

Prekyba
2022.07.01
„Maxima grupei“ piešia daugiau kaip 6% skolinimosi kainą Premium 1

Kapitalo rinką 300 mln. Eur emisijai žvalganti ir milijardines skolinimosi obligacijomis ambicijas turinti...

Rinkos
2022.06.30
„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
„Maxima grupės“ skolinimosi kapitalo rinkoje ambicijos – iki 1 mlrd. Eur

Kapitalo rinką dėl 300 mln. Eur obligacijų išleidimo žvalganti „Maxima grupė“ užsitikrino dokumentaciją...

Rinkos
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
R. Kurlianskis: esu velnio neštas ir pamestas – man niekada nemokėjo, kad būčiau švelnus ir pūkuotas Premium 27

Raimondą Kurlianskį, vieną pagrindinių Dariaus Mockaus bendražygių, buvusių „MG Investment“ akcininkų, savo...

Prekyba
2022.06.30
Birželį pradėti ir baigti NT projektai Premium

Birželį Vilniuje pradėtos naujų daugiabučių, bendro gyvenimo būsto, biurų pastato statybos, Kaune ir...

Statyba ir NT
2022.06.30
Ką daryti, kai būni pirmas ir tebesi vienintelis: plėstis su franšizės partneriais Premium

Pasiūlius naujieną, kuri per kelerius metus ne tik įsitvirtina, atlaiko iššūkius, bet ir tebėra pirma ir...

Gazelė
2022.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku