10 priežasčių, kodėl žlunga maisto e. parduotuvės

Publikuota: 2017-06-22
Regis Duvignau („Reuters“) nuotr.
svg svg
Regis Duvignau („Reuters“) nuotr.

Kol kas iš elektroninės prekybos maisto produktais uždirbti sekasi mažai kam. Tikimasi, kad tai – prekybos ateitis, todėl investuojama į technologinių sprendimų paieškas. Deja, šiuo metu dažniau regime nesėkmingus e. prekybos maisto prekėmis bandymus.

1. Dideli transporto kaštai

Iš tiesų efektyvios e. prekybos maisto produktais koncepcijos ieškoma visame pasaulyje: štai „Walmart“ pajungia darbuotojus, kurie išvežioja internetu užsakytas prekes pakeliui namo, kalbama ir apie dronus kaip prekių pristatymo galimybę. Labiausiai reikalingos technologijos, kurios prekių surinkimą ir pristatymą padarytų kuo mažiau išteklių ir sąnaudų reikalaujančiomis sritimis. Visi turi tą pačią problemą – prekių pristatymas yra pernelyg brangus.

Pavyzdžiui, šiuo metu Vilniuje vairuotojui į rankas reikia mokėti 5–6 Eur per valandą, kurie su mokesčiais išauga iki 8–10 Eur per valandą. Tarkime, vienas kurjeris pristato mažiausiai porą siuntų per valandą. Siūlant prekes tomis pačiomis kainomis, kokios yra parduotuvėse, uždirbti nėra galimybių. Niujorke, Berlyne, kituose didmiesčiuose, kuriuose yra ir uždirbančių, ir savo laiką taupančių žmonių, e. parduotuvių klientai pasirengę už prekes mokėti daugiau nei fizinėje parduotuvėje, tačiau lietuviai vis dar labai skaičiuoja. Taigi, e. parduotuvėms nėra lengva sukurti efektyvią tiekimo grandinę.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

2. Didelės rinkodaros išlaidos

Maisto prekes pristatančias e. parduotuves prislegia ne tik didžiulės prekių pristatymo išlaidos. Šiame versle neišvengiami dideli rinkodaros ir reklamos biudžetai. Kai kurios tarptautinės e. parduotuvės, siekdamos sudominti didesnę auditoriją, moka didelius honorarus garsenybėms, kad šios taptų e. parduotuvės ambasadorėmis. Taip pat reikalinga reklama dienraščiuose, interneto portaluose, pasiteisina lauko reklama.

3. Akcijas medžioja kiti prekybininkai, o ne galutiniai pirkėjai

Išmaniosios programėlės, leidžiančios daryti užsakymus internetinėse parduotuvėse dažnai atsiduria ne tik pirkėjų, bet ir kitų prekybininkų rankose. Daugelio produktų, tokių kaip sviestas ir pienas, pelno marža sudaro 4-5%, todėl jeigu e. parduotuvė šiems produktams pasiūlo 20% nuolaidą, apsipirkti skuba ir kiti prekybininkai.

4. Nuolaidų ištroškę, nelojalūs pirkėjai

Vartotojai yra gudrūs, jie apsiperka ten, kur jiems naudinga, mažai prisirišdami prie kurio nors vieno prekybininko, todėl prisijaukinti ir išlaikyti klientą e. parduotuvei yra labai sunku. Jeigu prekybininkas kiekvienam naujam vartotojui siūlo, pavyzdžiui, 20% nuolaidą pirmam apsipirkimui, klientai keliskart užsisako iš skirtingų šeimos narių telefono numerių, kad pasinaudotų nuolaida, nors prekės iš tiesų atvežamos tuo pačiu adresu.

5. Pernelyg skuba plėstis

Daugelis maisto prekybos startuolių pasikliauna vadinamąja GBF (angl. grow big fast) teorija, kurios esmė – kuo greičiau išplėsti savo verslą. Pastebėta, kad kur kas geresni rezultatai tų prekybininkų, kurie teritoriją užima palaipsniui, pradėdami nuo tankiausiai apgyvendintų vietovių, neskubėdami eiti į mažesnius miestus.

6. Apsipirkimas yra socialinė patirtis

Šeimos į prekybos centrus važiuoja ne tik apsipirkti, bet ir kartu praleisti laiko. Kai kurie vienišiai renkasi tam tikras parduotuves netgi turėdami lūkesčių užmegzti naujų pažinčių. Ši veikla visiškai nedera su elektronine apsipirkimų patirtimi.

7. Nori paliesti, įsitikinti kokybe

Egzistuoja nuomonė, kad pirkti vaisius ir daržoves e. parduotuvėje yra tas pat kaip išsirinkti dažų spalvą telefono ekrane. E. parduotuvės neturi tiek laiko ir pinigų, kad pateiktų klientui kiekvieno vaisiaus nuotrauką, tačiau net jei tai būtų padaryta, nuotoliniu būdu neįmanoma jo papurtyti ar paliesti, kad įvertintumei kokybę. Be to, kai kurie pirkėjai mieliau apsiperka parduotuvėje, kada jiems patogu, nei įsipareigoja laukti kurjerio nuo, pavyzdžiui, 19 val. iki 20 val. Rinkdamiesi mėsą kepsniui pirkėjai nori matyti, kaip ji atrodo. Lygiai taip pat ir žuvis – iš paveiksliuko neįmanoma įvertinti, ar ji kokybiška, todėl mėsos ir žuvies daugelis pirkėjų internetu neužsisako. Apskritai šviežumas yra labai svarbi aplinkybė. Ne kiekviena e. parduotuvė turi galimybes pristatyti kokybiškus šaldytus produktus.

8. Efektyviausios technologijos dar nerastos

Galime įsivaizduoti, kaip e. prekyba atrodys ateityje, galbūt savo monitoriaus ekrane matysime realias parduotuvės lentynas ir krausimės į virtualų krepšelį produktus kaip video žaidime. Kol apsipirkimas internete netaps greitesnis ir patogesnis žmonės rinksis fizines parduotuves. Taip pat prekybininkai ieško sprendimų, kaip technologiškai išspręsti užsakytų prekių surinkimą, kad jis reikalautų mažiau resursų.

9. Pirkėjai ieško naujovių

Daugelis maisto prekių e. parduotuvių siūlo klientams išsaugoti savo pirkinių ruošinius ir periodiškai pakartoti pirkimą. Tačiau tai nėra vertingas pasiūlymas, nes daugelis pirkėjų niekada neperka to paties, ką pirko praėjusį kartą. Žmonės mėgsta išbandyti naujus dalykus, keičiasi jų pomėgiai, niekas nenori to paties maisto kasdien. Fizinėje parduotuvėje pastebėti naujus produktus lengviau nei elektroninėje.

10. Skirtingi lūkesčiai

Prekybininkai norėtų, kad vartotojai sumokėtų papildomai už prie jų namų durų pristatytas prekes. Tačiau daugelis klientų ryšis apsipirkti internetu tik tuomet, jei jie bus įsitikinę, kad sutaupo. „Amazon“ ir kitos e. parduotuvės turi galimybių sumažinti kainas pasinaudodami trečiųjų šalių prekių pristatymo infrastruktūra, tačiau prekiaujant maistu reikia turėti sandėlį kone kiekviename mikrorajone (didžiuosiuose pasaulio miestuose), iš kurio prekės pas klientus išvežiojamos nuosavomis transporto priemonėmis, užtikrinančiomis reikiamos temperatūros palaikymą. Be to, klientai tikisi, kad prekių kainos bus ne didesnės nei kaimynystėje esančioje maisto prekių parduotuvėje.

Plačiau apie „Zzz.lt“ sprendimą nutraukti veiklą skaitykite čia.

Parengta pagal „Verslo žinių“, „Forbes“, FT publikacijas

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Valstybės kontrolierius įspėja dėl vidaus paklausos skatinimo pavojų Premium 2

Aukštos infliacijos sąlygomis būtina taikyti tokias kovos su ja priemones, kurios būtų nukreiptos ne į visus...

Verslo aplinka
2022.08.18
„Maxima LT“ nebėra vienintelė pelningiausia tarp TOP 5 lyderių Premium

Didžiausią Lietuvoje mažmeninės prekybos maisto produktais tinklą valdanti „Maxima LT“ visuomet pasižymėjo ne...

Prekyba
2022.08.18
D. Dundulis: kiekviena krizė kaip reikiant išjudina smegenis, o šiuo metu ir yra krizė Premium 4

Dainiaus Dundulio, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinio akcininko, vertinimu, visos tinklo parduotuvės,...

Prekyba
2022.08.18
Kai kurios įmonės dėl rekordinių elektros kainų vakare pristabdys gamybą, „Maxima“ ir „Norfa“ mažins vėdinimą ir apšvietimą 23

Trečiadienio vakarą „NordPool“ elektros biržos Lietuvos zonoje didmeninei kainai pasieksiant 4.000 Eur už...

Pramonė
2022.08.17
C. Eastwoodo advokatai dėl žalos atlyginimo kreipėsi į „Mediatono“ likvidatorių Premium

Klaipėdos apygardos teisme tęsiasi aktoriaus Clinto Eastwoodo atstovų ir UAB „Mediatono“ likvidatorių...

Rinkodara
2022.08.17
IKEA likviduoja antrinę įmonę Rusijoje

Švedijos baldų milžinė IKEA nusprendė likviduoti savo antrinę įmonę Rusijoje „Ikea Dom“, kuriai priklauso...

Prekyba
2022.08.17
Siekdama valdžios dėmesio „Norfa“ valandai išjungs šviesas 37

Trečiadienį 18.00 val. visose šalies „Norfose“ valandai bus stipriai sumažintas apšvietimas, prekybos salėse...

Prekyba
2022.08.17
Į eterį grįžta žurnalistas Edmundas Jakilaitis 19

Didžiausia TV3 sezono naujiena – laida „Dėmesio centre su Edmundu Jakilaičiu“, į žurnalistiką po dviejų metų...

Rinkodara
2022.08.16
Eksportuotų prekių kainos birželį augo 16,8%, importuotų beveik trečdaliu

Eksportuotų prekių kainos birželį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, padidėjo 16,8%, importuotų prekių –...

Verslo aplinka
2022.08.16
„Baltika“ rado investuotoją prekės ženklui „Ivo Nikkolo“ 2

Drabužių prekybos bendrovė „Baltika Lietuva“, kurios pardavimo pajamos 2021 m. sudarė 2,303 mln. Eur ir,...

Prekyba
2022.08.16
Kaip sugalvoti idėją verslui: dažniausiai ji tūno pašonėje Premium

Verslas mėgsta tikslius apskaičiavimus, tačiau pradedantieji, nors ir dėliojasi būsimos veiklos planą, nėra...

Gazelė
2022.08.15
Pakeisti nepopuliarią technologiją: interneto slapukų galas Premium 1

Slapukai (angl. cookies) yra nedidelis teksto blokas, kurią svetainė siunčia į lankytojo naršyklę ir išsaugo...

Inovacijos
2022.08.15
Kinijoje – pirmieji krizės ženklai: smuko naudotų prabangių prekių kainos 1

Pastaraisiais mėnesiais Kinijoje sparčiai krito naudotų prabangos prekių kainos, nes net ir turtingieji...

Verslo aplinka
2022.08.14
Efektyvi komunikacija socialiniuose tinkluose: kartais verta laužyti taisykles Premium

Vis daugiau įmonių socialiniuose tinkluose bando papasakoti apie savo paslaugą ar prekę, pasidalinti kūryba,...

Rinkodara
2022.08.13
Papildomai automobilių įrangai – prenumerata vietoj pardavimo Premium 15

Vartotojai visame pasaulyje jau priprato prie prenumeruojamos „Spotify“ muzikos, „Youtube“ turinio ar...

Automobiliai
2022.08.13
Kinijos kariniai žaidimai parodė jos pažeidžiamumą Premium

Kinijos laivyno manevrai Taivano sąsiauryje vertinami kaip nepageidautini ne tik savo nepriklausomybę...

Logistika
2022.08.12
LB: didėjęs importas, smukęs eksportas ir išmokėti dividendai blogino balansą 1

Sumažėjęs Lietuvos eksportas ir didėjęs importas birželį kiek pablogino užsienio prekybos balansą – Lietuvos...

Finansai
2022.08.12
„McDonald's“ vėl atidaro savo restoranus dalyje Ukrainos

Dėl Rusijos sukelto karo Ukrainoje prieš pusmetį uždariusi savo restoranus, „McDonald's“ sugrįžta ir atidaro...

Verslo aplinka
2022.08.12
„Stiprūs kartu“ kviečia padėti sunkumų Lietuvoje patiriančioms ukrainiečių šeimoms 1

Iniciatyva „Stiprūs kartu“ kviečia gyventojus remti sunkumų Lietuvoje patiriančias nuo karo pabėgusias...

Verslo aplinka
2022.08.12
Agentūra „New!“ laimėjo „Lidl“ kūrybos partnerio konkursą

Vasarą vykęs trečio didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ kūrybos ir komunikacijos partnerių...

Rinkodara
2022.08.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku