Kelias, vedantis į akligatvį

Publikuota: 2017-05-02
Juliaus Kalinsko („15min.lt“) nuotr.
Juliaus Kalinsko („15min.lt“) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Plečiantis mažmeninės prekybos tinklui ir didėjant konkurencijai, didieji rinkos dalyviai į rimtesnį kainų karą nesivelia, tačiau pirkėjus graibsto: mėgindami susigrąžinti svetur apsiperkančius klientus, žaidžia įvairias akcijas, tačiau maisto produktų kainos vis tiek šuoliuoja aukštyn. Pirkėjai Lietuvoje nelabai turi iš ko rinktis – gigantai seniai prarijo ar išstūmė mažas, šeimynines parduotuves.

Vienas didžiausių iššūkių prekybos sektoriui – toliau mažėjantis gyventojų skaičius. Kita pastaruoju metu stiprėjanti tendencija – pirkėjų srautai, vykstantys tuštinti Lenkijos, o dabar – jau ir Baltarusijos parduotuvių.

Prekybininkai vis dar guodžiasi, kad pirkėjai prioritetą teikia lietuviškiems produktams, tačiau nemaža dalis gyventojų prioritetą teikia kainai. Tai patvirtina ne tik Lenkijos parduotuvių, esančių netoli sienos, apgultis, tą patį byloja ir „Lidl“ tinklo parduotuvių plėtra. Nors jų lentynose lietuviškų gaminių tėra apie 20%, vokiškų parduotuvių populiarumas nemažėja, pirkėjų ten visada apstu. Jei „Lidl“ plėtra būtų dar spartesnė, galėtų sudaryti didesnę konkurenciją rinkos senbuviams.

Dabar tie keli tinklai konkuruoja tarpusavyje – dažniausiai taiko tokias pačias nuolaidas toms pačioms prekėms ir pan. Pvz., „Maxima LT“ paskelbė „Mažų kainų garantiją“, tačiau tai toli gražu nereiškia, kad jos mažesnės nei kituose tinkluose.

Pirkėjai pastebi, kad kai kuriose didžiųjų tinklų parduotuvėse mažėja prekių asortimentas, prastėja ir aptarnavimas. Tai itin pastebima „Iki“ tinklo parduotuvėse: atrodo, kad pardavus tinklą parduotuvių vadovai visiškai apkiauto, – asortimentas susitraukė ir suprastėjo, pardavėjų mažai, prie kasų eilės...

Telieka nostalgiškai žvelgti į Europos šalių didmiesčius, kuriuose pirkėjai turi visiškai kitą pasirinkimą – aibę mažų parduotuvėlių, kepyklų, šios karaliauja miestų ir ypač sostinių centruose. Nei Paryžiaus, nei Romos, nei Berlyno pagrindinėse gatvėse, ir ne tik, nepamatysite tokių milžinų kaip „Akropolis“, nesuskaičiuojamų stambaus kalibro „Maximų“ ar „Rimi“.

Nereikia dairytis taip toli – net gretimoje Lenkijoje, o ir Vengrijoje tokių vaizdų nepamatysite. Negana, kad tokių skubiai suręstų parduotuvių architektūra nepuošia miesto aplinkos, o neretai ją sudarko, jos dar ir visiškai išstūmė bei sunaikino mažas parduotuves, šeimynines kepyklėles ir kt.

Svajojate, kad kas rytą galėtumėte pusryčiams prie savo namų, paėjėję vos minutę kitą, nusipirkti dar šiltą kroasaną, cinamoninę bandelę? Ne tokį pusgaminį, kurį prekybos centrai kepa iš šaldytos tešlos, o tikrą, mažoje kepyklėlėje minkytą ir šviežiai iškeptą kvepiančią bandelę, pyragą, sausainių. Galbūt brangesnių, tačiau turėtume galimybę rinktis.

Deja, Lietuvos didmiesčiuose padėtis yra apgailėtina. Miestų merai „pasistengė“: atsiprašant, daržines primenančių pastatų pridygo ir miegamuosiuose rajonuose, ir centruose. Ir jų vis daugėja... Net pagrindinėje sostinės gatvėje įsikūrė dvi stambiųjų prekybos tinklų parduotuvės. Ar gali su jomis konkuruoti smulkieji prekybininkai?

VŽ apie tai rašo metų metus, vos milžiniškos parduotuvės pradėjo intervenciją į pagrindines didmiesčių erdves, deja... Prekybininkų lobizmas atliko savo darbą, jų spaudimui (gal ir naudingoms vilionėms) pasidavė miestų šeimininkai – beje, visiškai neatsiklausę savo piliečių nuomonės...

Susiklosčiusi situacija veda tik į aklavietę. VŽ nuomone, reikėtų imtis protingo prekybos sistemos reguliavimo, kad daugiau galimybių kurtis ir dirbti miestuose bei miesteliuose turėtų smulkieji prekybininkai. Tuomet galbūt galėtume kalbėti apie sveiką konkurenciją, didesnes pirkėjų galimybes rinktis.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Tėvui ir sūnui Rakauskams leista atskirti verslus

Konkurencijos taryba leido Augustinui Rakauskui ir jo sūnui Artūrui Rakauskui įgyvendinti tarpusavio...

Prekyba
17:20
Būdas mažiau mokėti už patalpų nuomą: kada jis tikrai veikia 1

Vis daugiau smulkiųjų ryžtasi kooperuotis ir kartu nuomotis bendras patalpas parduotuvei. Tai leidžia...

Gazelė
14:32
„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
13:00
„Lidl Lietuva“ patirtis: ir maži sprendimai išauga į reikšmingą energijos sutaupymą Verslo tribūna

„Lidl Lietuva“ – vienas gerųjų energijos tausojimo pavyzdžių tarp didžiųjų šalies įmonių. Bendrovė nuo savo...

Prekybos tinklų rinkos analizė: „Lidl“ įsitvirtino tarp lyderių Premium 24

TOP 19 mažmeninės prekybos maisto produktais tinklų 2018 m. finansiniai rezultatai rodo, kad trečdalis šalies...

Prekyba
2019.06.25
Kaip taikyti nuolaidas, bet nepripratinti prie akcijų

Nuolaidų kuponai, savaitiniai kodai, gaunami su naujienlaiškiu, ir kitos akcijos pirkėjus išmokė palaukti...

Gazelė
2019.06.25
Komunikacijos verslo pamokos Dubajuje: vien maksimalizmo neužtenka Premium 2

Verslo galimybės Jungtiniuose Arabų Emyratuose – didžiulės, tačiau žengiant čia, tenka prisitaikyti prie...

Rinkodara
2019.06.24
Su influenceriais dirba mainų principu: parduoda ne kiekvienas 1

Naujo prekės ženklo žinomumui didinti reikia ne tik investicijų, bet ir išmonės. Naujų prekių ženklų kūrėjai...

Gazelė
2019.06.24
Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 2

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Sainsbury‘s“ įrengs daugkartinės taros papildymo vandeniu stovus

Jungtinės Karalystės mažmeninės prekybos tinklas „Sainsbury‘s“ 326 parduotuvėse įrengs vandens talpyklas, iš...

Prekyba
2019.06.22
Įmonių grupės „Sanitex“ grynasis pelnas išaugo 134% Premium 8

Įmonių grupės „Sanitex“ grynasis pelnas 2018 m. siekė 20,37 mln. Eur ir buvo 134% didesnis nei 2017 m., kai...

Prekyba
2019.06.21
Atidarė „Depo“ parduotuvę Kaune 17

Latvijos apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių tinklas „Depo DIY“ penktadienį Kaune, prie Vakarinio...

Prekyba
2019.06.21
Užsienio prekybos deficitas pernai buvo 2,67 mlrd. Eur 7

Pernai Lietuvos eksportas sudarė 28,27 mlrd. Eur, importas – 30,94 mlrd. Eur. užsienio prekybos deficitas...

Verslo aplinka
2019.06.21
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Rimi“ pasiūlys savarankiško skenavimo paslaugą, „Maximoje“ pasiteisino Premium 9

Prekybos tinklui „Maxima“ dviejose populiariausiose parduotuvėse įdiegus savarankiško pirkinių skenavimo...

Prekyba
2019.06.21
„Iki“ šviežių skyrių sąnaudos išaugo, bet sugrąžino pirkėjus Premium 1

Vilniaus Antakalnio mikrorajone pertvarkęs 1.000 kv. m dydžio supermarketą prekybos tinklas „Iki“ sulaukė 6%...

Prekyba
2019.06.21
Maisto teisė: gamintojų laukiantys svarbiausi pokyčiai Premium

Netrukus visos Europos Sąjungos (ES) lygmeniu įsigalios šūsnis teisės aktų, reglamentuojančių maisto produktų...

Pramonė
2019.06.20
Susitarusios nekonkuruoti įmonės stengiasi nuslėpti kartelius 

Kartelinius susitarimus bendrovės įprastai sudaro siekdamos išvengti tarpusavio konkurencijos ir uždirbti...

Prekyba
2019.06.20
„Media bitės“ dalį pelno skirs dividendams Premium

UAB „Media bitės“, leidžiančios žurnalą „Žmonės“, pardavimo pajamos praėjusiais metais sudarė 5,45 mln. Eur.

Rinkodara
2019.06.20
Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
2019.06.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau