Kelias, vedantis į akligatvį

Publikuota: 2017-05-02
Juliaus Kalinsko („15min.lt“) nuotr.
Juliaus Kalinsko („15min.lt“) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Plečiantis mažmeninės prekybos tinklui ir didėjant konkurencijai, didieji rinkos dalyviai į rimtesnį kainų karą nesivelia, tačiau pirkėjus graibsto: mėgindami susigrąžinti svetur apsiperkančius klientus, žaidžia įvairias akcijas, tačiau maisto produktų kainos vis tiek šuoliuoja aukštyn. Pirkėjai Lietuvoje nelabai turi iš ko rinktis – gigantai seniai prarijo ar išstūmė mažas, šeimynines parduotuves.

Vienas didžiausių iššūkių prekybos sektoriui – toliau mažėjantis gyventojų skaičius. Kita pastaruoju metu stiprėjanti tendencija – pirkėjų srautai, vykstantys tuštinti Lenkijos, o dabar – jau ir Baltarusijos parduotuvių.

Prekybininkai vis dar guodžiasi, kad pirkėjai prioritetą teikia lietuviškiems produktams, tačiau nemaža dalis gyventojų prioritetą teikia kainai. Tai patvirtina ne tik Lenkijos parduotuvių, esančių netoli sienos, apgultis, tą patį byloja ir „Lidl“ tinklo parduotuvių plėtra. Nors jų lentynose lietuviškų gaminių tėra apie 20%, vokiškų parduotuvių populiarumas nemažėja, pirkėjų ten visada apstu. Jei „Lidl“ plėtra būtų dar spartesnė, galėtų sudaryti didesnę konkurenciją rinkos senbuviams.

Dabar tie keli tinklai konkuruoja tarpusavyje – dažniausiai taiko tokias pačias nuolaidas toms pačioms prekėms ir pan. Pvz., „Maxima LT“ paskelbė „Mažų kainų garantiją“, tačiau tai toli gražu nereiškia, kad jos mažesnės nei kituose tinkluose.

Pirkėjai pastebi, kad kai kuriose didžiųjų tinklų parduotuvėse mažėja prekių asortimentas, prastėja ir aptarnavimas. Tai itin pastebima „Iki“ tinklo parduotuvėse: atrodo, kad pardavus tinklą parduotuvių vadovai visiškai apkiauto, – asortimentas susitraukė ir suprastėjo, pardavėjų mažai, prie kasų eilės...

Telieka nostalgiškai žvelgti į Europos šalių didmiesčius, kuriuose pirkėjai turi visiškai kitą pasirinkimą – aibę mažų parduotuvėlių, kepyklų, šios karaliauja miestų ir ypač sostinių centruose. Nei Paryžiaus, nei Romos, nei Berlyno pagrindinėse gatvėse, ir ne tik, nepamatysite tokių milžinų kaip „Akropolis“, nesuskaičiuojamų stambaus kalibro „Maximų“ ar „Rimi“.

Nereikia dairytis taip toli – net gretimoje Lenkijoje, o ir Vengrijoje tokių vaizdų nepamatysite. Negana, kad tokių skubiai suręstų parduotuvių architektūra nepuošia miesto aplinkos, o neretai ją sudarko, jos dar ir visiškai išstūmė bei sunaikino mažas parduotuves, šeimynines kepyklėles ir kt.

Svajojate, kad kas rytą galėtumėte pusryčiams prie savo namų, paėjėję vos minutę kitą, nusipirkti dar šiltą kroasaną, cinamoninę bandelę? Ne tokį pusgaminį, kurį prekybos centrai kepa iš šaldytos tešlos, o tikrą, mažoje kepyklėlėje minkytą ir šviežiai iškeptą kvepiančią bandelę, pyragą, sausainių. Galbūt brangesnių, tačiau turėtume galimybę rinktis.

Deja, Lietuvos didmiesčiuose padėtis yra apgailėtina. Miestų merai „pasistengė“: atsiprašant, daržines primenančių pastatų pridygo ir miegamuosiuose rajonuose, ir centruose. Ir jų vis daugėja... Net pagrindinėje sostinės gatvėje įsikūrė dvi stambiųjų prekybos tinklų parduotuvės. Ar gali su jomis konkuruoti smulkieji prekybininkai?

VŽ apie tai rašo metų metus, vos milžiniškos parduotuvės pradėjo intervenciją į pagrindines didmiesčių erdves, deja... Prekybininkų lobizmas atliko savo darbą, jų spaudimui (gal ir naudingoms vilionėms) pasidavė miestų šeimininkai – beje, visiškai neatsiklausę savo piliečių nuomonės...

Susiklosčiusi situacija veda tik į aklavietę. VŽ nuomone, reikėtų imtis protingo prekybos sistemos reguliavimo, kad daugiau galimybių kurtis ir dirbti miestuose bei miesteliuose turėtų smulkieji prekybininkai. Tuomet galbūt galėtume kalbėti apie sveiką konkurenciją, didesnes pirkėjų galimybes rinktis.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“ 

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
07:51
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

Prekyba
05:45
Alyvuogių krizė: rekordinis derlius sutirpdė kainas Premium

Alyvuogių augintojai ir perdirbėjai kalba apie sektoriaus krizę – dėl rekordiškai didelio derliaus Europoje...

Pramonė
05:45
(No heading) Premium

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
00:01
Didieji prekybininkai žvilgčioja į daug žadantį „Ocado“ Premium 1

Niekam pasaulyje dar nepavyko surasti sėkmingo e. prekybos maisto produktais veiklos modelio. Netgi trys...

Prekyba
2019.11.20
„Caffeine“ laimėjo konkursą ir įsikūrė Oslo ligoninėje Premium 2

Lietuviškas kavinių tinklas „Caffeine“, kurį šių metų pradžioje įsigijo Norvegijos bendrovė „Reitan...

Prekyba
2019.11.20
„Alibaba“ Honkongo biržoje gali pritraukti iki 12,9 mlrd. USD

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ per akcijų platinimą Honkongo vertybinių popierių biržoje...

Rinkos
2019.11.20
Perdirbėjai kreipėsi į Vyriausybę – prekybininkų marketingo strategijas vadina nekorektiškomis

Lietuvos mėsos, grūdų perdirbėjų bei paukštininkystės asociacijos kreipėsi į valdžios institucijas „dėl...

Pramonė
2019.11.20
Inovacijos Lietuvoje ir užsienyje: įsigali automatizavimas ir duomenų analitika  Premium

Darbuotojų trūkumas ir nauji efektyvumo tikslai skatina prekybininkus drąsiau kliautis savitarnos...

Prekyba
2019.11.20
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
Dirbtinio intelekto reikšmė e. prekyboje didėja  Premium

Didžiąją dalį visų e. parduotuvių vartotojų patirties galima automatizuoti naudojantis iš anksto paruoštais...

Prekyba
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Už plastiko maišelių dalinimą nemokamai siūlomos iki 5.000 Eur baudos

Už didesnių plastiko maišelių dalinimą nemokamai prekybininkus siūloma bausti tūkstantinėmis baudomis.

Prekyba
2019.11.19
„Colliers“: laisvalaikio ir pramogų segmente – apstu nišų 

Prekybos centrų plėtotojai žino, kad sėkminga objekto veikla vis labiau priklauso nuo to, kiek išplėtotas...

Prekyba
2019.11.19
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
„Spar“ plėtros strategija: veiksmai Lenkijoje 

Prieš kelerius metus įsitvirtinusi Airijoje, Pietų Afrikos bendrovė „Spar“ puoselėja tolesnius plėtros...

Prekyba
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Lietuvių tinklui „Supersol“ Ispanijoje ieško pirkėjo 1

Liuksemburgo bendrovė „Carson S.a.r.l.“, kurią netiesiogiai kontroliuoja verslininkas Nerijus Numavičius,...

Prekyba
2019.11.18
„Akropolis“ ruošiasi „Jamam“  1

Lapkričio 22-23 dienomis keturių didžiųjų miestų prekybos ir pramogų centruose „Akropolis“ vyks didžiųjų...

Prekyba
2019.11.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau