Rinka – čia pat, bet nepasiekiama

Publikuota: 2017-04-04
Gintauto Degučio (VŽ) nuotr.
Gintauto Degučio (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Lenkijos rinka, priviliojanti vis daugiau pirkėjų iš Lietuvos, mūsų šalies gamintojams – terra incognita. Prisibelsti iki Lenkijos vartotojų trukdo šios valstybės reguliavimo ir protekcionistinė politika – sužaidusi mažesnių mokesčių žaidimus, kaimyninė šalis verčia Lietuvos eksportuotojus spręsti itin sudėtingus galvosūkius.

Kaimyninė šalis kasmet demonstruoja vis geresnius ekonomikos augimo rodiklius – VŽ puslapiuose šiandien primenama: JAV ekonominės raidos analitikos centras „Stratfor“, senokai įvertinęs Lenkijos pažangą, prognozuoja: per artimiausius porą dešimtmečių ši šalis taps viena pagrindinių jei ne pasaulio, tai Europos ekonomikų. Todėl nenuostabu, kad žengti į tokią rinką kuo platesniu žingsniu ir ten įsitvirtinti planuoja ne vienos šalies eksportuotojai.

Regis, Lietuvai būtų nuodėmė nepasinaudoti kaimyninės rinkos teikiamomis galimybėmis. Deja, realybė šiandien džiugių iliuzijų puoselėti neskatina: vis daugiau mūsų šalies gyventojų „siautėja“ Lenkijos prekybos centruose, vaistinėse ir kt. Iš kaimyninės šalies namo vežamas itin platus asortimentas: statybinės medžiagos, baldai, drabužiai, namų apyvokos reikmenys ir, aišku, maisto produktai. Apsiprekinę Lenkijoje patenkinti pirkėjai net socialiniuose tinkluose dalinasi ne tik įspūdžiais, bet noriai demonstruoja ir pirkinių čekius, nepamiršdami suskaičiuoti, kiek pinigų sutaupė.

Konkuruoti su maisto prekių pardavėjais Lenkijoje Lietuvos prekybininkai neturi jokių šansų – kaimynai gerokai išlošia turėdami keliskart mažesnį PVM mėsai, daržovėms ir kitiems būtiniausiems maisto produktams: pvz., mėsai taikomas vienas žemiausių Europos Sąjungoje PVM tarifas. Didelę įtaką daro valstybės parama ir subsidijos ūkininkams, dėl kurių mėsos perdirbėjai gali įsigyti žaliavos palankesnėmis kainomis. Kita vertus, tai – didžiulė šalis, todėl perdirbėjai gali išnaudoti masto ekonomijos efektą, vadinasi – sumažinti veiklos kaštus.

Ar įmanoma Lietuvos gamintojams, prekybininkams, „supančiotiems“ įspūdingais mokesčiais, įsibrauti į Lenkijos rinką? Ir sugebėti ten konkuruoti? Kol kas lietuvių patirtis ne itin džiuginanti. Pvz., stipri Lietuvos mėsos perdirbėja UAB „Biovela“ jau gerą dešimtmetį bando įsitvirtinti kaimyninėje rinkoje – ir vis nesėkmingai. Audrius Kantauskas, bendrovės vadovas, VŽ pasakoja, kad per tą laiką išmėginta daugybė darbo su Lenkijos rinka strategijų – šios šalies prekybos tinklams ir distributoriams nuolat siūlo gaminių pavyzdžius, tačiau jie jų nedomina. Jei parduodama, tai itin mažais kiekiais: 2015 m. į Lenkiją „Biovela“ išvežė vos 0,5% visų eksportuojamų gaminių, pernai šis skaičius buvo dar menkesnis.

Ne ką geresniais pasiekimais gali pasigirti ir Lietuvos pieno produktų gamintojai. VŽ kalbinti įmonių vadovai teigia, kad šiek tiek produktų galima parduoti, tik jei jie yra išskirtiniai, t.y. lenkai jų negamina arba gamina mažai. Dar vienas patarimas: užmezgus kontaktą, svarbu kuo daugiau bendrauti su prekybos tinklu – pamėginti suvokti, kokie produktai gali sudominti lenkų vartotoją.

Nors užduotis pasiekti Lenkijos pirkėją vis dar lieka sunkiai išsprendžiama, Lietuvos maisto produktų eksportuotojai rankų nuleisti nežada. VŽ mano, kad tikslą pasiekti, tapti konkurencingais padėtų ne tik investicijos į veiklą ar gamybos bazės modernizacija – Lietuvos valdžia taip pat turėtų imtis šios problemos sprendimo: suaktyvinti diplomatinę veiklą (tokių prastų santykių su Lenkija neturėjome seniai), pamąstyti ir apie valstybės paramą ES taisyklių ribose.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
05:45
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kinija nepateisina Lietuvos eksportuotojų lūkesčių

Lietuvos įmonės kasmet sulaukia naujų leidimų eksportuoti produkciją į trečiąsias šalis, o pernai plačiau...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17
Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Estijos „UP Invest“ leista įsigyti „Baltic Ticket“

Konkurencijos taryba leido Estijos įmonei „UP Invest“ įsigyti 100% Estijos bilietų platinimo bendrovės...

Prekyba
2020.01.16
Prie Rotušės atidaryta nauja „Max Mara Weekend“ parduotuvė

Drabužių mažmeninės prekybos „Aprangos“ grupė Vilniuje plečia „Max Mara Weekend“ prekės ženklo parduotuvių...

Prekyba
2020.01.16
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Aplinkos apsaugos agentūra dėl „Grigeo“ tariasi su Europos Komisija Premium

Dėl „Grigeo“ teisės toliau naudoti ES ekologinį ženklą („EU Ecolable“) žymint savo produkciją Aplinkos...

Prekyba
2020.01.15
„Maxima“ ir „Iki“ atidarė po naują parduotuvę 1

Didieji prekybos tinklai „Maxima“ ir „Iki“ antrą metų savaitę atidarė po parduotuvę: „Iki“ šis atidarymas...

Prekyba
2020.01.15
Kalėdinės prekybos rezultatai: tinklai fiksuoja augimą Premium

Pagrindinių mažmeninės prekybos tinklų 2019 m. gruodžio pardavimo pajamos buvo didesnės negu 2018 m.

Prekyba
2020.01.15
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
IKEA atšaukia iš rinkos dalį kelioninių puodelių

IKEA atšaukia iš rinkos Indijoje pagamintus kelioninius puodelius „Troligtvis“ ir ragina vartotojus jais...

Prekyba
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau