Rinka – čia pat, bet nepasiekiama

Publikuota: 2017-04-04
Gintauto Degučio (VŽ) nuotr.
Gintauto Degučio (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Lenkijos rinka, priviliojanti vis daugiau pirkėjų iš Lietuvos, mūsų šalies gamintojams – terra incognita. Prisibelsti iki Lenkijos vartotojų trukdo šios valstybės reguliavimo ir protekcionistinė politika – sužaidusi mažesnių mokesčių žaidimus, kaimyninė šalis verčia Lietuvos eksportuotojus spręsti itin sudėtingus galvosūkius.

Kaimyninė šalis kasmet demonstruoja vis geresnius ekonomikos augimo rodiklius – VŽ puslapiuose šiandien primenama: JAV ekonominės raidos analitikos centras „Stratfor“, senokai įvertinęs Lenkijos pažangą, prognozuoja: per artimiausius porą dešimtmečių ši šalis taps viena pagrindinių jei ne pasaulio, tai Europos ekonomikų. Todėl nenuostabu, kad žengti į tokią rinką kuo platesniu žingsniu ir ten įsitvirtinti planuoja ne vienos šalies eksportuotojai.

Regis, Lietuvai būtų nuodėmė nepasinaudoti kaimyninės rinkos teikiamomis galimybėmis. Deja, realybė šiandien džiugių iliuzijų puoselėti neskatina: vis daugiau mūsų šalies gyventojų „siautėja“ Lenkijos prekybos centruose, vaistinėse ir kt. Iš kaimyninės šalies namo vežamas itin platus asortimentas: statybinės medžiagos, baldai, drabužiai, namų apyvokos reikmenys ir, aišku, maisto produktai. Apsiprekinę Lenkijoje patenkinti pirkėjai net socialiniuose tinkluose dalinasi ne tik įspūdžiais, bet noriai demonstruoja ir pirkinių čekius, nepamiršdami suskaičiuoti, kiek pinigų sutaupė.

Konkuruoti su maisto prekių pardavėjais Lenkijoje Lietuvos prekybininkai neturi jokių šansų – kaimynai gerokai išlošia turėdami keliskart mažesnį PVM mėsai, daržovėms ir kitiems būtiniausiems maisto produktams: pvz., mėsai taikomas vienas žemiausių Europos Sąjungoje PVM tarifas. Didelę įtaką daro valstybės parama ir subsidijos ūkininkams, dėl kurių mėsos perdirbėjai gali įsigyti žaliavos palankesnėmis kainomis. Kita vertus, tai – didžiulė šalis, todėl perdirbėjai gali išnaudoti masto ekonomijos efektą, vadinasi – sumažinti veiklos kaštus.

Ar įmanoma Lietuvos gamintojams, prekybininkams, „supančiotiems“ įspūdingais mokesčiais, įsibrauti į Lenkijos rinką? Ir sugebėti ten konkuruoti? Kol kas lietuvių patirtis ne itin džiuginanti. Pvz., stipri Lietuvos mėsos perdirbėja UAB „Biovela“ jau gerą dešimtmetį bando įsitvirtinti kaimyninėje rinkoje – ir vis nesėkmingai. Audrius Kantauskas, bendrovės vadovas, VŽ pasakoja, kad per tą laiką išmėginta daugybė darbo su Lenkijos rinka strategijų – šios šalies prekybos tinklams ir distributoriams nuolat siūlo gaminių pavyzdžius, tačiau jie jų nedomina. Jei parduodama, tai itin mažais kiekiais: 2015 m. į Lenkiją „Biovela“ išvežė vos 0,5% visų eksportuojamų gaminių, pernai šis skaičius buvo dar menkesnis.

Ne ką geresniais pasiekimais gali pasigirti ir Lietuvos pieno produktų gamintojai. VŽ kalbinti įmonių vadovai teigia, kad šiek tiek produktų galima parduoti, tik jei jie yra išskirtiniai, t.y. lenkai jų negamina arba gamina mažai. Dar vienas patarimas: užmezgus kontaktą, svarbu kuo daugiau bendrauti su prekybos tinklu – pamėginti suvokti, kokie produktai gali sudominti lenkų vartotoją.

Nors užduotis pasiekti Lenkijos pirkėją vis dar lieka sunkiai išsprendžiama, Lietuvos maisto produktų eksportuotojai rankų nuleisti nežada. VŽ mano, kad tikslą pasiekti, tapti konkurencingais padėtų ne tik investicijos į veiklą ar gamybos bazės modernizacija – Lietuvos valdžia taip pat turėtų imtis šios problemos sprendimo: suaktyvinti diplomatinę veiklą (tokių prastų santykių su Lenkija neturėjome seniai), pamąstyti ir apie valstybės paramą ES taisyklių ribose.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Tyrimas: tik 8% jaučiasi užtikrintai rinkdami dovanas  

Dovanas išrinkti daugeliui analizės, paieškų ir eksperto vertas darbas, tuo tarpu gaunant jos dažniausiai...

Prekyba
2019.12.07
Stambios prekybos mokestį siūlo keisti progresiniu pelno mokesčiu  1

Apyvartos mokestis padės biudžetui surinkti papildomas pajamas į biudžetą, tačiau tiktai vartotojų, pardavėjų...

Prekyba
2019.12.06
Dovanų rinkoje - naujas žaidėjas Verslo tribūna

Dovanų kortelių ir rinkinių platinimo rinkoje atsirado naujas žaidėjas – „Beta dovana“. Nuo š. m. gruodžio...

Prekyba
2019.12.06
LRT – nauja R. Miliūtės laida 7

Rita Miliūtė į LRT televizijos eterį išleidžia naują laidą „Langas į valdžią“, kurią kurs naudodama viešai...

Rinkodara
2019.12.05
Maitinimo sektoriaus prognozė 2020: kaip keisis kainos ir atlyginimai Premium 1

Nors ir kalbama apie galimą ūkio lėtėjimą, restoranai ir kavinės į kitus metus žvelgia optimistiškai.

Paslaugos
2019.12.05
Padidinus akcizą kaitinamojo tabako pakelis brangs 33 centais 

Nuo 2020 m. kovo kaitinamojo tabako akcizas didės 65%. Skaičiuojama, kad jo pakelis brangs 33 centais ir...

Prekyba
2019.12.05
Prabangos prekių rinkoje galimas dar vienas sandoris

„Gucci“ ir „Saint Laurent“ savininkė sužiuro į drabužių gamintoją „Moncler“, praėjus porai savaičių po...

Rinkos
2019.12.05
„Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ sujudino rinką, pradėti dar 4 tyrimai 4

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) šiandien viešai nagrinėjo „Vilniaus degtinės“...

Rinkodara
2019.12.05
„Maxima“ įvardijo ir apdovanojo savo svarbiausias partneres 

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ savo kasmetiniame renginyje, tiekėjams skirtoje konferencijoje įvardijo...

Prekyba
2019.12.05
„Estep“: įvedus prekybos mokestį kainos papildomai kiltų 13%  Premium 23

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos užsakymu atliktas „Estep“ tyrimas rodo, kad įvedus stambios prekybos...

Prekyba
2019.12.05
Prekybos mokestis skandintų verslus, svarstoma kelti veiklą į kitas šalis  Premium 1

Seimo Biudžeto ir finansų komitete pasisakyti dėl planuojamo įvesti stambios prekybos mokesčio susirinkę...

Prekyba
2019.12.04
Interviu su A. Rusteika: stambios prekybos mokestis baigsis bankrotais ir teismais Premium 9

Buitinės technikos ir elektronikos prekybos tinklo „Topo centras“ įkūrėjas, valdybos pirmininkas Aurelijus...

Prekyba
2019.12.04
„ACC Distribution“ tapo oficialiu „Xiaomi“ įrenginių distributoriumi Baltijos šalyse Verslo tribūna 8

Viena stambiausių didmeninės prekybos bendrovių „ACC Distribution“ Baltijos šalyse sudarė bendradarbiavimo...

Prekyba
2019.12.04
Iki 22 Eur vertės siuntoms iš Kinijos bus taikomas PVM, keičiasi tvarka ir pačioje ES Premium 12

Nuo 2021 m. keičiasi siuntų, kurių vertė iki 150 Eur, prekybos ir PVM mokėjimo tvarka. Pokyčiai paveiks tiek...

Finansai
2019.12.04
„Kibernetinio pirmadienio“ pardavimai JAV pasiekė 9,4 mlrd. USD rekordą

JAV mažmenininkų pardavimai vadinamąjį kibernetinį pirmadienį, palyginti su metais anksčiau, padidėjo beveik...

Prekyba
2019.12.03
„Depo“ skirta 702.000 Eur bauda, įmonė ją skųs 3

Latvijos Konkurencijos taryba skyrė „pasidaryk pats“ segmento prekybininkei „Depo“ baudą už tai, kad...

Prekyba
2019.12.03
Senbuviai atsinaujina, „Lidl“ stato naujas parduotuves

Antradienį Alytuje po atnaujinimo atidaryta „Maximos“ parduotuvė, o Tauragėje – atnaujinta „Norfos“...

Prekyba
2019.12.03
Kompensuojamas medicinos pagalbos priemones galės tiekti ne tik vaistinės

Nuo šiol medicinos pagalbos priemonės bus kompensuojamos įsigyjant jas ne tik iš vaistinių, bet ir iš kitų...

Prekyba
2019.12.03
Penktadalį pajamų „Topo centrui“ suneša e. komercija  Premium

Aurelijus Rusteika, „Topo grupės“ valdybos pirmininkas, teigia, kad elektronikos ir buitinės technikos...

Prekyba
2019.12.03
Kai tvarumas – ne mada, o sėkmingo verslo modelis Verslo tribūna 2

Gamtos neteršiantis gamybos procesas. Natūralios medžiagos ir ekologiškas produktas. Atsakingas požiūris į...

Prekyba
2019.12.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau