„Lidl“ Lenkijoje  įsivėlė į konfliktą dėl ledų  

Publikuota: 2017-03-12
Viršuje – „Grycan“ ledai, apačioje – „Ballino“ ledai. ARC (PB.PL) nuotr
Viršuje – „Grycan“ ledai, apačioje – „Ballino“ ledai. ARC (PB.PL) nuotr

Lenkijos ledų gamintoja „Grycan“ kaltina Vokietijos mažų kainų prekybos tinklą „Lidl“ nešvariais etikečių žaidimais ir reikalauja, kad prekybininkai nustotų pardavinėti savo prekės ženklo „Ballino“ ledus. Pirmą raundą laimėjo lenkai.

Tokio masto konflikto prekybos rinkoje jau seniai nebuvo – gerai žinoma ir gerbiama Lenkijos ledų gamintoja ne juokais surėmė ietis su dideliu, aršiai dėl rinkos kovojančiu Vokietijos prekybos tinklu, rašo „Puls Biznesu“ (PB).

Lentynų valymas

Praėjusią savaitę antstoliai, vadovaudamiesi teismo sprendimu, iš platinimo centrų Lenkijoje išėmė 46.000 „Lidl“ priklausančio „Ballino“ prekės ženklo ledų pakuočių. Tai maždaug du sunkvežimiai, pilni pakuočių.

Joanna Piotrowska, advokatė atstovaujanti „Grycan“ („Grycan“ yra prekės ženklas, kurį valdo bendrovė: „Lodziarnie Firmowe“, liet. „Firminės ledų parduotuvės“), priduria, kad teismas leido antstoliams iš prekybos visuose 600 „Lidl“ parduotuvių Lenkijoje išimti ir pačius ledus. Bet, vengiant dar aštresnio konflikto, sutarta, kad tai padarys pats „Lidl“.

„Kreipėmės į teismą, nes „Lidl“ veiksmai peržengė geros konkurencijos principus“, – sako Marcinas Snopkowskis, „Lodziarnie Firmowe“ generalinis direktorius.

„Taikaus susitarimo vardan, kiek atsitraukėme ir nebereikalavome, kad „Lidl“ tuo pat išimtų ledus iš prekybos“, – priduria advokatė.

„Lidl“ prekybą minimais ledais bent laikinai sustabdė. Tačiau iš komentarų, pateiktų PB, galima suprasti, kad prekybininkė nežada pasiduoti.

„Mums nebuvo įteiktas teismo sprendimas, kurio pagrindu antstoliai ėmėsi veiksmų. Taip pat mums nebuvo suteikta galimybė nedelsiant susipažinti su teismo dokumentais. Mes nežinome motyvų, kuriais vadovavosi Varšuvos apygardos teismas, patenkinęs bendrovės „Lodziarnie Firmowe“ reikalavimus. Atkreipiame dėmesį į tai, kad teismo sprendimas priimtas vienašališkai, nesuteikus mums galimybės pristatyti savo argumentus. Mes net nebuvome informuoti, kad teisminis procesas yra pradėtas, nekalbant jau apie jo pabaigą ir patį sprendimą“, – rašoma „Lidl“ komentare.

Tendencija ar kopija?

„Grycan“ ledai „Lidl“ prekybos tinkle Lenkijoje buvo parduodami akcijų metu. Į nuolatinį asortimentą jie nebuvo įrašyti.

„Sutarėme, kad pabandysime bendradarbiauti, pažiūrėsime, ar mūsų ledai yra populiarūs ir paskaičiuosime, kiek jų galima būtų parduoti. Bendradarbiauti sekėsi gerai. Bet 2016 m. pabaigoje „Lidl“ lentynose pasirodė tinklo nuosavo prekės ženklo ledai „Ballino“, pakuotėje itin panašioje į mūsiškę. Maža to, šie ledai, buvo sudėlioti tose pačiose vietose, kuriose akcijų metų stovėdavo mūsų ledai“, – komentuoja Zbigniewas Grycanas, bendrovės „Lodziarnie Firmowe“ įkūrėjas.

„Žiūrint iš vartotojo pozicijų, labai lengva suklysti. O tai, kai kuriems pirkėjams gali baigtis labai liūdnai. Mūsų ledai gaminami be glitimo. O „Ballino“ – ne. Jei žmonės, sergantys celiakija (nevirškinantys kviečių baltymo gliuteno ir į jį panašių miežių bei rugių baltymų), sumaišytų ledus gali rimtai sutrikti jų sveikata“, – priduria p. Snopkowskis.

„Lidl“ savo prekės ženklą gina. Bendrovės laiške, siųstame PB, rašoma, kad šiuo metu daugelis gamintojų naudoja tamsesnės spalvos pakuotes, ant kurios deda produktų nuotraukas, nes esą tokia yra naujausia pakuočių dizaino tendencija.

„Prekyboje yra šimtai gaminių, kurių pakuotės sukurtos pagal prasiskverbiančio dizaino tendenciją, kai produktas ar jos simbolis atspindimas ant pakuotės. Niekas negali monopolizuoti tokio ženklinimo, nes negalima patentuoti simbolių ir jų reikšmių. Visi gali dėti savo gaminių nuotraukas ant savo pakuotės. Jokio klaidinimo negali būti, nes „Ballino“ prekės ženklas jau daug metų yra gerai žinomas mūsų klientams. Jie supranta, kad tai yra nuosavas „Lidl“ prekės ženklas“, – rašoma prekybos bendrovės pranešime.

Ponas Snopkowsis, įsitikinęs, kad padėtis yra visai kitokia. Anot jo, prekybos tinklas „Lidl“ sąmoningai užsakė pagaminti panašią pakuotę, nes „nori didinti pardavimus, jodamas ant „Grycan“ kupros“. Dėl to Lenkijos ledų gamintoja kreipėsi į teismą.

„Grycan“ atstovai sako esantys patenkinti teismo sprendimu, kuriuo taip pat uždrausta „Lidl“ gaminti, tiekti į rinką, informuoti ir reklamuoti produktus pakuotėse dėl kurių ginčijamasi.

Ledų gamintoja nesako, ar kreipsis į teismą dėl žalos atlyginimo. Bendrovė taip pat neatmeta galimybės toliau bendradarbiauti su „Lidl“, jei tik pavyks susitarti.

Ne pirmas ginčas

Ginčai dėl pakuočių Lenkijoje yra gana dažni. Pastarasis didelis konfliktas buvo kilęs prieš kelis metus, kai teismuose susigrūmė saldumynų gamybos milžinė „Mondelez“ ir Lenkijos „Lotte Wedel“.

Pirmoji apkaltino „Wedel“, kad ši savo gamybos sausainius su želė aplietus šokoladu įvilko į pakuotę, kuri itin panaši į „Mondelez“ tokio paties gaminio pakuotę. Lenkijoje „Mondelez“ yra patentavusi tokių gaminių pavadinimą „Delicje“, bet ne pakuotės dizainą. Todėl pirmosios instancijos teismas palaikė „Lotte Wedel“. Tačiau po apeliacijos laimėjo „Mondelez“.

„Lotte Wedel“, savo ruožtu, kurį laiką aršiai kovojo prieš kitas bendroves dėl patentuoto minkštų saldainių, aplietų šokoladu, pavadinimo „Ptasie mleczko” (liet. „Paukščių pienelis“) naudojimo. Viena iš garsiausių, su tuo susijusių bylų buvo „Wedel“ kova prieš didžiausią Lenkijos prekybos tinklą „Biedronka“, kuri buvo išleidusi į prekybą nuosavo prekės ženklo „Ptasie mleczko” saldainius. Teisme prekybininkų atstovai tikino, kad „Ptasie mleczko” negali būti patentuotas prekės ženklas, nes tai yraq bendrinis tam tikros sudėties ir tam tikro gamybos proceso metu pagamintų saldumynų pavadinimas, kurį lenkai naudoja daugelį kartų. Tačiau teismo tai neįtikino, ir „Biedronka“ turėjo išimti savo saldainius iš prekybos.

Lenkijoje kovota ir dėl energetinių gėrimų, geriamų jogurtų, kakavos bei kitų gaminių pakuočių.

„Grycan“ gaminiai parduodami prekybos tinkluose Lenkijoje, Vokietijoje ir Kinijoje. Bendrovė taip pat valdo apie 150 nuosavų ledų parduotuvių. Įmonėje dirba 1.800 darbuotojų, bendrovės metinė apyvarta siekaia apie 180–200 mln. PLN (41,6–46 mln. Eur).

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 4

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
Prancūzų elektronikos prekių tinklas „Boulanger“ apsipirko

Prancūzijos elektronikos prekių tinklas „Boulanger“ įsigijo savo konkurentus Belgijoje „Krefel“ ir „Hifi...

Prekyba
2019.06.16
Ką apie pirkėjų norus žinanti „Amazon“ pataria smulkiesiems

„Amazon“ pranešė apie 10 fizinių parduotuvių JK tinklą, kurį kuria specialiai smulkiųjų produkcijai. Bendrovė...

Gazelė
2019.06.15
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Registruoja „Maxima Express“ prekės ženklą 1

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ Valstybiniam patentų biurui pateikė prašymą registruoti prekės ženklą...

Prekyba
2019.06.14
Buvo sutrikęs automatinis pavedimų įskaitymas į „Circle K“ korteles 1

Kai kurie degalinių tinklo „Circle K“ klientų pavedimai kelias dienas automatiškai nepatekdavo į įmonės...

Prekyba
2019.06.14
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 24

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Pigu“ ir „Kesko Senukai Digital“ – vadovybių pasikeitimai Premium 17

Dviejų konkuruojančių elektroninės komercijos bendrovių pagrindinių vadovų gretose pastaruoju metu vyksta...

Prekyba
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Zaros“ savininkei „Inditex“ plėtra garantavo rekordinius pardavimus

Didžiausia pasaulyje drabužių prekybininkė „Inditex“ skelbia rekordinius pirmojo ketvirčio rezultatus.

Prekyba
2019.06.13
„PwC“ pasaulinė vartotojų apklausa rodo, kaip keičiasi pirkimo įpročiai 1

Pirkėjai nori viską gauti greitai, patogiai ir nemokamai, rodo „PwC“ atlikta „Pasaulinė vartotojų apklausa“.

Prekyba
2019.06.13
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13
„Mineralinių vandenų“ pelnas sumažėjo pusantro karto Premium 5

Didmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais bendrovė „Mineraliniai vandenys“ 2018 m.

Prekyba
2019.06.13
A. Zabarauskas: paprastumas buvo G. Nausėdos pamatinis principas Premium 2

Apie išrinktojo prezidento ir kitų dviejų lyderių rinkimų kampanijų stipriąsias ir silpnąsias puses diskutavę...

Rinkodara
2019.06.13
„Publicum“ rezultatai: augo ir pajamos, ir pelnas

Tarptautinei „Havas“ grupei priklausanti Lietuvos strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ praėjusiais...

Rinkodara
2019.06.13
„Telia Lietuva“ atnaujino prekės ženklo šūkį 18

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nuo šiol naudos naują šūkį – „Įdomiau – tik gyvenimas“. Su šiuo...

Rinkodara
2019.06.13
„Clinic 212“ augino ir pajamas, ir pelną 4

Bendros kūrybinės agentūros „Clinic 212“ ir jos valdomos skaitmeninio turinio kūrybos agentūros „Enter“...

Rinkodara
2019.06.12
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau