„Lidl“ Lenkijoje  įsivėlė į konfliktą dėl ledų  

Publikuota: 2017-03-12
Viršuje – „Grycan“ ledai, apačioje – „Ballino“ ledai. ARC (PB.PL) nuotr
Viršuje – „Grycan“ ledai, apačioje – „Ballino“ ledai. ARC (PB.PL) nuotr

Lenkijos ledų gamintoja „Grycan“ kaltina Vokietijos mažų kainų prekybos tinklą „Lidl“ nešvariais etikečių žaidimais ir reikalauja, kad prekybininkai nustotų pardavinėti savo prekės ženklo „Ballino“ ledus. Pirmą raundą laimėjo lenkai.

Tokio masto konflikto prekybos rinkoje jau seniai nebuvo – gerai žinoma ir gerbiama Lenkijos ledų gamintoja ne juokais surėmė ietis su dideliu, aršiai dėl rinkos kovojančiu Vokietijos prekybos tinklu, rašo „Puls Biznesu“ (PB).

Lentynų valymas

Praėjusią savaitę antstoliai, vadovaudamiesi teismo sprendimu, iš platinimo centrų Lenkijoje išėmė 46.000 „Lidl“ priklausančio „Ballino“ prekės ženklo ledų pakuočių. Tai maždaug du sunkvežimiai, pilni pakuočių.

Joanna Piotrowska, advokatė atstovaujanti „Grycan“ („Grycan“ yra prekės ženklas, kurį valdo bendrovė: „Lodziarnie Firmowe“, liet. „Firminės ledų parduotuvės“), priduria, kad teismas leido antstoliams iš prekybos visuose 600 „Lidl“ parduotuvių Lenkijoje išimti ir pačius ledus. Bet, vengiant dar aštresnio konflikto, sutarta, kad tai padarys pats „Lidl“.

„Kreipėmės į teismą, nes „Lidl“ veiksmai peržengė geros konkurencijos principus“, – sako Marcinas Snopkowskis, „Lodziarnie Firmowe“ generalinis direktorius.

„Taikaus susitarimo vardan, kiek atsitraukėme ir nebereikalavome, kad „Lidl“ tuo pat išimtų ledus iš prekybos“, – priduria advokatė.

„Lidl“ prekybą minimais ledais bent laikinai sustabdė. Tačiau iš komentarų, pateiktų PB, galima suprasti, kad prekybininkė nežada pasiduoti.

„Mums nebuvo įteiktas teismo sprendimas, kurio pagrindu antstoliai ėmėsi veiksmų. Taip pat mums nebuvo suteikta galimybė nedelsiant susipažinti su teismo dokumentais. Mes nežinome motyvų, kuriais vadovavosi Varšuvos apygardos teismas, patenkinęs bendrovės „Lodziarnie Firmowe“ reikalavimus. Atkreipiame dėmesį į tai, kad teismo sprendimas priimtas vienašališkai, nesuteikus mums galimybės pristatyti savo argumentus. Mes net nebuvome informuoti, kad teisminis procesas yra pradėtas, nekalbant jau apie jo pabaigą ir patį sprendimą“, – rašoma „Lidl“ komentare.

Tendencija ar kopija?

„Grycan“ ledai „Lidl“ prekybos tinkle Lenkijoje buvo parduodami akcijų metu. Į nuolatinį asortimentą jie nebuvo įrašyti.

„Sutarėme, kad pabandysime bendradarbiauti, pažiūrėsime, ar mūsų ledai yra populiarūs ir paskaičiuosime, kiek jų galima būtų parduoti. Bendradarbiauti sekėsi gerai. Bet 2016 m. pabaigoje „Lidl“ lentynose pasirodė tinklo nuosavo prekės ženklo ledai „Ballino“, pakuotėje itin panašioje į mūsiškę. Maža to, šie ledai, buvo sudėlioti tose pačiose vietose, kuriose akcijų metų stovėdavo mūsų ledai“, – komentuoja Zbigniewas Grycanas, bendrovės „Lodziarnie Firmowe“ įkūrėjas.

„Žiūrint iš vartotojo pozicijų, labai lengva suklysti. O tai, kai kuriems pirkėjams gali baigtis labai liūdnai. Mūsų ledai gaminami be glitimo. O „Ballino“ – ne. Jei žmonės, sergantys celiakija (nevirškinantys kviečių baltymo gliuteno ir į jį panašių miežių bei rugių baltymų), sumaišytų ledus gali rimtai sutrikti jų sveikata“, – priduria p. Snopkowskis.

„Lidl“ savo prekės ženklą gina. Bendrovės laiške, siųstame PB, rašoma, kad šiuo metu daugelis gamintojų naudoja tamsesnės spalvos pakuotes, ant kurios deda produktų nuotraukas, nes esą tokia yra naujausia pakuočių dizaino tendencija.

„Prekyboje yra šimtai gaminių, kurių pakuotės sukurtos pagal prasiskverbiančio dizaino tendenciją, kai produktas ar jos simbolis atspindimas ant pakuotės. Niekas negali monopolizuoti tokio ženklinimo, nes negalima patentuoti simbolių ir jų reikšmių. Visi gali dėti savo gaminių nuotraukas ant savo pakuotės. Jokio klaidinimo negali būti, nes „Ballino“ prekės ženklas jau daug metų yra gerai žinomas mūsų klientams. Jie supranta, kad tai yra nuosavas „Lidl“ prekės ženklas“, – rašoma prekybos bendrovės pranešime.

Ponas Snopkowsis, įsitikinęs, kad padėtis yra visai kitokia. Anot jo, prekybos tinklas „Lidl“ sąmoningai užsakė pagaminti panašią pakuotę, nes „nori didinti pardavimus, jodamas ant „Grycan“ kupros“. Dėl to Lenkijos ledų gamintoja kreipėsi į teismą.

„Grycan“ atstovai sako esantys patenkinti teismo sprendimu, kuriuo taip pat uždrausta „Lidl“ gaminti, tiekti į rinką, informuoti ir reklamuoti produktus pakuotėse dėl kurių ginčijamasi.

Ledų gamintoja nesako, ar kreipsis į teismą dėl žalos atlyginimo. Bendrovė taip pat neatmeta galimybės toliau bendradarbiauti su „Lidl“, jei tik pavyks susitarti.

Ne pirmas ginčas

Ginčai dėl pakuočių Lenkijoje yra gana dažni. Pastarasis didelis konfliktas buvo kilęs prieš kelis metus, kai teismuose susigrūmė saldumynų gamybos milžinė „Mondelez“ ir Lenkijos „Lotte Wedel“.

Pirmoji apkaltino „Wedel“, kad ši savo gamybos sausainius su želė aplietus šokoladu įvilko į pakuotę, kuri itin panaši į „Mondelez“ tokio paties gaminio pakuotę. Lenkijoje „Mondelez“ yra patentavusi tokių gaminių pavadinimą „Delicje“, bet ne pakuotės dizainą. Todėl pirmosios instancijos teismas palaikė „Lotte Wedel“. Tačiau po apeliacijos laimėjo „Mondelez“.

„Lotte Wedel“, savo ruožtu, kurį laiką aršiai kovojo prieš kitas bendroves dėl patentuoto minkštų saldainių, aplietų šokoladu, pavadinimo „Ptasie mleczko” (liet. „Paukščių pienelis“) naudojimo. Viena iš garsiausių, su tuo susijusių bylų buvo „Wedel“ kova prieš didžiausią Lenkijos prekybos tinklą „Biedronka“, kuri buvo išleidusi į prekybą nuosavo prekės ženklo „Ptasie mleczko” saldainius. Teisme prekybininkų atstovai tikino, kad „Ptasie mleczko” negali būti patentuotas prekės ženklas, nes tai yraq bendrinis tam tikros sudėties ir tam tikro gamybos proceso metu pagamintų saldumynų pavadinimas, kurį lenkai naudoja daugelį kartų. Tačiau teismo tai neįtikino, ir „Biedronka“ turėjo išimti savo saldainius iš prekybos.

Lenkijoje kovota ir dėl energetinių gėrimų, geriamų jogurtų, kakavos bei kitų gaminių pakuočių.

„Grycan“ gaminiai parduodami prekybos tinkluose Lenkijoje, Vokietijoje ir Kinijoje. Bendrovė taip pat valdo apie 150 nuosavų ledų parduotuvių. Įmonėje dirba 1.800 darbuotojų, bendrovės metinė apyvarta siekaia apie 180–200 mln. PLN (41,6–46 mln. Eur).

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Brangiausios pasaulyje prekybinės gatvės 

Privati nekilnojamo turto (NT) paslaugų įmonė „Cushman & Wakefield“ skelbia kasmetinį prekybinių gatvių...

Prekyba
10:25
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
10:00
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 5

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
Kinų žiniasklaida: kiniškas „Tesla Model 3“ – geresnis už amerikietiškąjį

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ gavo Kinijos valdžios leidimą Šanchajaus „Gigafactory“ gamykloje pradėti...

Automobiliai
2019.11.16
„Nike“ nebeprekiauja „Amazon“ platformoje 

JAV sporto prekių gamintoja „Nike“, pastaruosius dvejus metus bendradarbiavusi su didžiausia pasaulyje...

Prekyba
2019.11.15
„Rituals“ atidaro daugiau ir erdvesnių parduotuvių

Kosmetikos prekybos tinklas „Rituals“ ateinančiais metais planuoja atidaryti šimtus naujų parduotuvių, o 2021...

Prekyba
2019.11.15
Eurostatas: metinė infliacija Lietuvoje spalį – didesnė, nei vidutiniškai ES

Suderinta metinė infliacija Lietuvoje spalį buvo didesnė nei vidutiniškai Europos Sąjungos (ES) šalyse,...

Prekyba
2019.11.15
Prekybos ateitis - skaitmenizavimas ir automatizavimas

Pastaraisiais metais labiausiai prekybos sektorių keitė savitarnos sprendimai, leidžiantys didinti prekybos...

Prekyba
2019.11.15
Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium 1

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
2019.11.15
Teismas: D. Nedzinsko įmonės ir „Trakų autobusų“ mainų sutartis turi būti panaikinta 2

Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ 2016 metais...

Statyba ir NT
2019.11.14
Vartotojų teisių apsaugos sargams – daugiau teisių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nuo kitų metų turės daugiau įgaliojimų ginant...

Prekyba
2019.11.14
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Prekybos mokestis – sprangus kąsnis, kurį greičiausiai teks nuryti Premium

Prekybos sektorius visuomet buvo vienas konkurencingiausių Lietuvoje, o pastaruoju metu iššūkių kreivės kils...

Prekyba
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
J. Gylys: prekybos tinklai kol kas nepanaudoja daugiakanalės prekybos pranašumų

Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas,...

Prekyba
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
„Starbucks“ į Baltijos šalis galėtų atvesti „Tallink“, teigia analitikai

Estijos keltų operatorė „Tallink Grupp“, į Baltijos šalis atvedanti greitojo maisto restoranų tinklą „Burger...

Rinkos
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau