„Lidl“ Lenkijoje  įsivėlė į konfliktą dėl ledų  

Publikuota: 2017-03-12
Viršuje – „Grycan“ ledai, apačioje – „Ballino“ ledai. ARC (PB.PL) nuotr
Viršuje – „Grycan“ ledai, apačioje – „Ballino“ ledai. ARC (PB.PL) nuotr

Lenkijos ledų gamintoja „Grycan“ kaltina Vokietijos mažų kainų prekybos tinklą „Lidl“ nešvariais etikečių žaidimais ir reikalauja, kad prekybininkai nustotų pardavinėti savo prekės ženklo „Ballino“ ledus. Pirmą raundą laimėjo lenkai.

Tokio masto konflikto prekybos rinkoje jau seniai nebuvo – gerai žinoma ir gerbiama Lenkijos ledų gamintoja ne juokais surėmė ietis su dideliu, aršiai dėl rinkos kovojančiu Vokietijos prekybos tinklu, rašo „Puls Biznesu“ (PB).

Lentynų valymas

Praėjusią savaitę antstoliai, vadovaudamiesi teismo sprendimu, iš platinimo centrų Lenkijoje išėmė 46.000 „Lidl“ priklausančio „Ballino“ prekės ženklo ledų pakuočių. Tai maždaug du sunkvežimiai, pilni pakuočių.

Joanna Piotrowska, advokatė atstovaujanti „Grycan“ („Grycan“ yra prekės ženklas, kurį valdo bendrovė: „Lodziarnie Firmowe“, liet. „Firminės ledų parduotuvės“), priduria, kad teismas leido antstoliams iš prekybos visuose 600 „Lidl“ parduotuvių Lenkijoje išimti ir pačius ledus. Bet, vengiant dar aštresnio konflikto, sutarta, kad tai padarys pats „Lidl“.

„Kreipėmės į teismą, nes „Lidl“ veiksmai peržengė geros konkurencijos principus“, – sako Marcinas Snopkowskis, „Lodziarnie Firmowe“ generalinis direktorius.

„Taikaus susitarimo vardan, kiek atsitraukėme ir nebereikalavome, kad „Lidl“ tuo pat išimtų ledus iš prekybos“, – priduria advokatė.

„Lidl“ prekybą minimais ledais bent laikinai sustabdė. Tačiau iš komentarų, pateiktų PB, galima suprasti, kad prekybininkė nežada pasiduoti.

„Mums nebuvo įteiktas teismo sprendimas, kurio pagrindu antstoliai ėmėsi veiksmų. Taip pat mums nebuvo suteikta galimybė nedelsiant susipažinti su teismo dokumentais. Mes nežinome motyvų, kuriais vadovavosi Varšuvos apygardos teismas, patenkinęs bendrovės „Lodziarnie Firmowe“ reikalavimus. Atkreipiame dėmesį į tai, kad teismo sprendimas priimtas vienašališkai, nesuteikus mums galimybės pristatyti savo argumentus. Mes net nebuvome informuoti, kad teisminis procesas yra pradėtas, nekalbant jau apie jo pabaigą ir patį sprendimą“, – rašoma „Lidl“ komentare.

Tendencija ar kopija?

„Grycan“ ledai „Lidl“ prekybos tinkle Lenkijoje buvo parduodami akcijų metu. Į nuolatinį asortimentą jie nebuvo įrašyti.

„Sutarėme, kad pabandysime bendradarbiauti, pažiūrėsime, ar mūsų ledai yra populiarūs ir paskaičiuosime, kiek jų galima būtų parduoti. Bendradarbiauti sekėsi gerai. Bet 2016 m. pabaigoje „Lidl“ lentynose pasirodė tinklo nuosavo prekės ženklo ledai „Ballino“, pakuotėje itin panašioje į mūsiškę. Maža to, šie ledai, buvo sudėlioti tose pačiose vietose, kuriose akcijų metų stovėdavo mūsų ledai“, – komentuoja Zbigniewas Grycanas, bendrovės „Lodziarnie Firmowe“ įkūrėjas.

„Žiūrint iš vartotojo pozicijų, labai lengva suklysti. O tai, kai kuriems pirkėjams gali baigtis labai liūdnai. Mūsų ledai gaminami be glitimo. O „Ballino“ – ne. Jei žmonės, sergantys celiakija (nevirškinantys kviečių baltymo gliuteno ir į jį panašių miežių bei rugių baltymų), sumaišytų ledus gali rimtai sutrikti jų sveikata“, – priduria p. Snopkowskis.

„Lidl“ savo prekės ženklą gina. Bendrovės laiške, siųstame PB, rašoma, kad šiuo metu daugelis gamintojų naudoja tamsesnės spalvos pakuotes, ant kurios deda produktų nuotraukas, nes esą tokia yra naujausia pakuočių dizaino tendencija.

„Prekyboje yra šimtai gaminių, kurių pakuotės sukurtos pagal prasiskverbiančio dizaino tendenciją, kai produktas ar jos simbolis atspindimas ant pakuotės. Niekas negali monopolizuoti tokio ženklinimo, nes negalima patentuoti simbolių ir jų reikšmių. Visi gali dėti savo gaminių nuotraukas ant savo pakuotės. Jokio klaidinimo negali būti, nes „Ballino“ prekės ženklas jau daug metų yra gerai žinomas mūsų klientams. Jie supranta, kad tai yra nuosavas „Lidl“ prekės ženklas“, – rašoma prekybos bendrovės pranešime.

Ponas Snopkowsis, įsitikinęs, kad padėtis yra visai kitokia. Anot jo, prekybos tinklas „Lidl“ sąmoningai užsakė pagaminti panašią pakuotę, nes „nori didinti pardavimus, jodamas ant „Grycan“ kupros“. Dėl to Lenkijos ledų gamintoja kreipėsi į teismą.

„Grycan“ atstovai sako esantys patenkinti teismo sprendimu, kuriuo taip pat uždrausta „Lidl“ gaminti, tiekti į rinką, informuoti ir reklamuoti produktus pakuotėse dėl kurių ginčijamasi.

Ledų gamintoja nesako, ar kreipsis į teismą dėl žalos atlyginimo. Bendrovė taip pat neatmeta galimybės toliau bendradarbiauti su „Lidl“, jei tik pavyks susitarti.

Ne pirmas ginčas

Ginčai dėl pakuočių Lenkijoje yra gana dažni. Pastarasis didelis konfliktas buvo kilęs prieš kelis metus, kai teismuose susigrūmė saldumynų gamybos milžinė „Mondelez“ ir Lenkijos „Lotte Wedel“.

Pirmoji apkaltino „Wedel“, kad ši savo gamybos sausainius su želė aplietus šokoladu įvilko į pakuotę, kuri itin panaši į „Mondelez“ tokio paties gaminio pakuotę. Lenkijoje „Mondelez“ yra patentavusi tokių gaminių pavadinimą „Delicje“, bet ne pakuotės dizainą. Todėl pirmosios instancijos teismas palaikė „Lotte Wedel“. Tačiau po apeliacijos laimėjo „Mondelez“.

„Lotte Wedel“, savo ruožtu, kurį laiką aršiai kovojo prieš kitas bendroves dėl patentuoto minkštų saldainių, aplietų šokoladu, pavadinimo „Ptasie mleczko” (liet. „Paukščių pienelis“) naudojimo. Viena iš garsiausių, su tuo susijusių bylų buvo „Wedel“ kova prieš didžiausią Lenkijos prekybos tinklą „Biedronka“, kuri buvo išleidusi į prekybą nuosavo prekės ženklo „Ptasie mleczko” saldainius. Teisme prekybininkų atstovai tikino, kad „Ptasie mleczko” negali būti patentuotas prekės ženklas, nes tai yraq bendrinis tam tikros sudėties ir tam tikro gamybos proceso metu pagamintų saldumynų pavadinimas, kurį lenkai naudoja daugelį kartų. Tačiau teismo tai neįtikino, ir „Biedronka“ turėjo išimti savo saldainius iš prekybos.

Lenkijoje kovota ir dėl energetinių gėrimų, geriamų jogurtų, kakavos bei kitų gaminių pakuočių.

„Grycan“ gaminiai parduodami prekybos tinkluose Lenkijoje, Vokietijoje ir Kinijoje. Bendrovė taip pat valdo apie 150 nuosavų ledų parduotuvių. Įmonėje dirba 1.800 darbuotojų, bendrovės metinė apyvarta siekaia apie 180–200 mln. PLN (41,6–46 mln. Eur).

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
09:05
JAV ir ES galandasi nagus prekybos susitarimui Premium

JAV ir Europos Sąjunga (ES) ruošiasi dar kartą sėsti prie prekybos susitarimo derybų stalo. Tiesa, kol kas...

Strategijos, kurios padeda išgyventi žemės ūkio technikos pardavėjams Premium

Naujos žemės ūkio technikos rinkos atsigavimo laukiama jau ne vienus metus, bet pardavimai niekaip neįsisuka...

Pramonė
05:45
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Gėrimų gamintojai nuogąstauja dėl didėjančio šešėlio 

Mažas stipriųjų alkoholinių gėrimų realizacijos augimas ir padidėjusios pajamos rodo, jog Lietuvos gyventojai...

Prekyba
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau