„Lidl“ Lenkijoje  įsivėlė į konfliktą dėl ledų  

Publikuota: 2017-03-12
Viršuje – „Grycan“ ledai, apačioje – „Ballino“ ledai. ARC (PB.PL) nuotr
svg svg
Viršuje – „Grycan“ ledai, apačioje – „Ballino“ ledai. ARC (PB.PL) nuotr

Lenkijos ledų gamintoja „Grycan“ kaltina Vokietijos mažų kainų prekybos tinklą „Lidl“ nešvariais etikečių žaidimais ir reikalauja, kad prekybininkai nustotų pardavinėti savo prekės ženklo „Ballino“ ledus. Pirmą raundą laimėjo lenkai.

Tokio masto konflikto prekybos rinkoje jau seniai nebuvo – gerai žinoma ir gerbiama Lenkijos ledų gamintoja ne juokais surėmė ietis su dideliu, aršiai dėl rinkos kovojančiu Vokietijos prekybos tinklu, rašo „Puls Biznesu“ (PB).

Lentynų valymas

Praėjusią savaitę antstoliai, vadovaudamiesi teismo sprendimu, iš platinimo centrų Lenkijoje išėmė 46.000 „Lidl“ priklausančio „Ballino“ prekės ženklo ledų pakuočių. Tai maždaug du sunkvežimiai, pilni pakuočių.

Joanna Piotrowska, advokatė atstovaujanti „Grycan“ („Grycan“ yra prekės ženklas, kurį valdo bendrovė: „Lodziarnie Firmowe“, liet. „Firminės ledų parduotuvės“), priduria, kad teismas leido antstoliams iš prekybos visuose 600 „Lidl“ parduotuvių Lenkijoje išimti ir pačius ledus. Bet, vengiant dar aštresnio konflikto, sutarta, kad tai padarys pats „Lidl“.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Kreipėmės į teismą, nes „Lidl“ veiksmai peržengė geros konkurencijos principus“, – sako Marcinas Snopkowskis, „Lodziarnie Firmowe“ generalinis direktorius.

„Taikaus susitarimo vardan, kiek atsitraukėme ir nebereikalavome, kad „Lidl“ tuo pat išimtų ledus iš prekybos“, – priduria advokatė.

„Lidl“ prekybą minimais ledais bent laikinai sustabdė. Tačiau iš komentarų, pateiktų PB, galima suprasti, kad prekybininkė nežada pasiduoti.

„Mums nebuvo įteiktas teismo sprendimas, kurio pagrindu antstoliai ėmėsi veiksmų. Taip pat mums nebuvo suteikta galimybė nedelsiant susipažinti su teismo dokumentais. Mes nežinome motyvų, kuriais vadovavosi Varšuvos apygardos teismas, patenkinęs bendrovės „Lodziarnie Firmowe“ reikalavimus. Atkreipiame dėmesį į tai, kad teismo sprendimas priimtas vienašališkai, nesuteikus mums galimybės pristatyti savo argumentus. Mes net nebuvome informuoti, kad teisminis procesas yra pradėtas, nekalbant jau apie jo pabaigą ir patį sprendimą“, – rašoma „Lidl“ komentare.

Tendencija ar kopija?

„Grycan“ ledai „Lidl“ prekybos tinkle Lenkijoje buvo parduodami akcijų metu. Į nuolatinį asortimentą jie nebuvo įrašyti.

„Sutarėme, kad pabandysime bendradarbiauti, pažiūrėsime, ar mūsų ledai yra populiarūs ir paskaičiuosime, kiek jų galima būtų parduoti. Bendradarbiauti sekėsi gerai. Bet 2016 m. pabaigoje „Lidl“ lentynose pasirodė tinklo nuosavo prekės ženklo ledai „Ballino“, pakuotėje itin panašioje į mūsiškę. Maža to, šie ledai, buvo sudėlioti tose pačiose vietose, kuriose akcijų metų stovėdavo mūsų ledai“, – komentuoja Zbigniewas Grycanas, bendrovės „Lodziarnie Firmowe“ įkūrėjas.

„Žiūrint iš vartotojo pozicijų, labai lengva suklysti. O tai, kai kuriems pirkėjams gali baigtis labai liūdnai. Mūsų ledai gaminami be glitimo. O „Ballino“ – ne. Jei žmonės, sergantys celiakija (nevirškinantys kviečių baltymo gliuteno ir į jį panašių miežių bei rugių baltymų), sumaišytų ledus gali rimtai sutrikti jų sveikata“, – priduria p. Snopkowskis.

„Lidl“ savo prekės ženklą gina. Bendrovės laiške, siųstame PB, rašoma, kad šiuo metu daugelis gamintojų naudoja tamsesnės spalvos pakuotes, ant kurios deda produktų nuotraukas, nes esą tokia yra naujausia pakuočių dizaino tendencija.

„Prekyboje yra šimtai gaminių, kurių pakuotės sukurtos pagal prasiskverbiančio dizaino tendenciją, kai produktas ar jos simbolis atspindimas ant pakuotės. Niekas negali monopolizuoti tokio ženklinimo, nes negalima patentuoti simbolių ir jų reikšmių. Visi gali dėti savo gaminių nuotraukas ant savo pakuotės. Jokio klaidinimo negali būti, nes „Ballino“ prekės ženklas jau daug metų yra gerai žinomas mūsų klientams. Jie supranta, kad tai yra nuosavas „Lidl“ prekės ženklas“, – rašoma prekybos bendrovės pranešime.

Ponas Snopkowsis, įsitikinęs, kad padėtis yra visai kitokia. Anot jo, prekybos tinklas „Lidl“ sąmoningai užsakė pagaminti panašią pakuotę, nes „nori didinti pardavimus, jodamas ant „Grycan“ kupros“. Dėl to Lenkijos ledų gamintoja kreipėsi į teismą.

„Grycan“ atstovai sako esantys patenkinti teismo sprendimu, kuriuo taip pat uždrausta „Lidl“ gaminti, tiekti į rinką, informuoti ir reklamuoti produktus pakuotėse dėl kurių ginčijamasi.

Ledų gamintoja nesako, ar kreipsis į teismą dėl žalos atlyginimo. Bendrovė taip pat neatmeta galimybės toliau bendradarbiauti su „Lidl“, jei tik pavyks susitarti.

Ne pirmas ginčas

Ginčai dėl pakuočių Lenkijoje yra gana dažni. Pastarasis didelis konfliktas buvo kilęs prieš kelis metus, kai teismuose susigrūmė saldumynų gamybos milžinė „Mondelez“ ir Lenkijos „Lotte Wedel“.

Pirmoji apkaltino „Wedel“, kad ši savo gamybos sausainius su želė aplietus šokoladu įvilko į pakuotę, kuri itin panaši į „Mondelez“ tokio paties gaminio pakuotę. Lenkijoje „Mondelez“ yra patentavusi tokių gaminių pavadinimą „Delicje“, bet ne pakuotės dizainą. Todėl pirmosios instancijos teismas palaikė „Lotte Wedel“. Tačiau po apeliacijos laimėjo „Mondelez“.

„Lotte Wedel“, savo ruožtu, kurį laiką aršiai kovojo prieš kitas bendroves dėl patentuoto minkštų saldainių, aplietų šokoladu, pavadinimo „Ptasie mleczko” (liet. „Paukščių pienelis“) naudojimo. Viena iš garsiausių, su tuo susijusių bylų buvo „Wedel“ kova prieš didžiausią Lenkijos prekybos tinklą „Biedronka“, kuri buvo išleidusi į prekybą nuosavo prekės ženklo „Ptasie mleczko” saldainius. Teisme prekybininkų atstovai tikino, kad „Ptasie mleczko” negali būti patentuotas prekės ženklas, nes tai yraq bendrinis tam tikros sudėties ir tam tikro gamybos proceso metu pagamintų saldumynų pavadinimas, kurį lenkai naudoja daugelį kartų. Tačiau teismo tai neįtikino, ir „Biedronka“ turėjo išimti savo saldainius iš prekybos.

Lenkijoje kovota ir dėl energetinių gėrimų, geriamų jogurtų, kakavos bei kitų gaminių pakuočių.

„Grycan“ gaminiai parduodami prekybos tinkluose Lenkijoje, Vokietijoje ir Kinijoje. Bendrovė taip pat valdo apie 150 nuosavų ledų parduotuvių. Įmonėje dirba 1.800 darbuotojų, bendrovės metinė apyvarta siekaia apie 180–200 mln. PLN (41,6–46 mln. Eur).

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Viada“ žada nutraukti sutartį su „Amic Lietuva“, pasitvirtinus sąsajoms su Rusija 4

Degalinių tinklą valdanti Lietuvos bendrovė „Viada LT“ inicijuos degalinių valdymo sutarties nutraukimą su...

Verslo aplinka
2022.08.19
Rusijoje pradeda veikti pirmosios „Starbucks“ tinklą perėmusios kavinės 3

JAV kavinių tinklui „Starbucks“ pasitraukus iš Rusijos, tinklą perėmusi įpėdinė, pasivadinusi „Stars Coffee“,...

Rinkodara
2022.08.19
A. Sagatauskas. Geresnių laikų mažmeninėje prekyboje ir vėl reikės palaukti

Šie metai turėjo tapti fizinės prekybos ir paslaugų renesansu. Po kelerius metus trukusių pandemijos...

Nuomonės
2022.08.19
Valstybės kontrolierius įspėja dėl vidaus paklausos skatinimo pavojų Premium 2

Aukštos infliacijos sąlygomis būtina taikyti tokias kovos su ja priemones, kurios būtų nukreiptos ne į visus...

Verslo aplinka
2022.08.18
„Maxima LT“ nebėra vienintelė pelningiausia tarp TOP 5 lyderių Premium

Didžiausią Lietuvoje mažmeninės prekybos maisto produktais tinklą valdanti „Maxima LT“ visuomet pasižymėjo ne...

Prekyba
2022.08.18
D. Dundulis: kiekviena krizė kaip reikiant išjudina smegenis, o šiuo metu ir yra krizė Premium 4

Dainiaus Dundulio, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinio akcininko, vertinimu, visos tinklo parduotuvės,...

Prekyba
2022.08.18
Kai kurios įmonės dėl rekordinių elektros kainų vakare pristabdys gamybą, „Maxima“ ir „Norfa“ mažins vėdinimą ir apšvietimą 23

Trečiadienio vakarą „NordPool“ elektros biržos Lietuvos zonoje didmeninei kainai pasieksiant 4.000 Eur už...

Pramonė
2022.08.17
C. Eastwoodo advokatai dėl žalos atlyginimo kreipėsi į „Mediatono“ likvidatorių Premium

Klaipėdos apygardos teisme tęsiasi aktoriaus Clinto Eastwoodo atstovų ir UAB „Mediatono“ likvidatorių...

Rinkodara
2022.08.17
IKEA likviduoja antrinę įmonę Rusijoje

Švedijos baldų milžinė IKEA nusprendė likviduoti savo antrinę įmonę Rusijoje „Ikea Dom“, kuriai priklauso...

Prekyba
2022.08.17
Siekdama valdžios dėmesio „Norfa“ valandai išjungs šviesas 37

Trečiadienį 18.00 val. visose šalies „Norfose“ valandai bus stipriai sumažintas apšvietimas, prekybos salėse...

Prekyba
2022.08.17
Į eterį grįžta žurnalistas Edmundas Jakilaitis 19

Didžiausia TV3 sezono naujiena – laida „Dėmesio centre su Edmundu Jakilaičiu“, į žurnalistiką po dviejų metų...

Rinkodara
2022.08.16
Eksportuotų prekių kainos birželį augo 16,8%, importuotų beveik trečdaliu

Eksportuotų prekių kainos birželį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, padidėjo 16,8%, importuotų prekių –...

Verslo aplinka
2022.08.16
„Baltika“ rado investuotoją prekės ženklui „Ivo Nikkolo“ 2

Drabužių prekybos bendrovė „Baltika Lietuva“, kurios pardavimo pajamos 2021 m. sudarė 2,303 mln. Eur ir,...

Prekyba
2022.08.16
Kaip sugalvoti idėją verslui: dažniausiai ji tūno pašonėje Premium

Verslas mėgsta tikslius apskaičiavimus, tačiau pradedantieji, nors ir dėliojasi būsimos veiklos planą, nėra...

Gazelė
2022.08.15
Pakeisti nepopuliarią technologiją: interneto slapukų galas Premium 1

Slapukai (angl. cookies) yra nedidelis teksto blokas, kurią svetainė siunčia į lankytojo naršyklę ir išsaugo...

Inovacijos
2022.08.15
Kinijoje – pirmieji krizės ženklai: smuko naudotų prabangių prekių kainos 1

Pastaraisiais mėnesiais Kinijoje sparčiai krito naudotų prabangos prekių kainos, nes net ir turtingieji...

Verslo aplinka
2022.08.14
Efektyvi komunikacija socialiniuose tinkluose: kartais verta laužyti taisykles Premium

Vis daugiau įmonių socialiniuose tinkluose bando papasakoti apie savo paslaugą ar prekę, pasidalinti kūryba,...

Rinkodara
2022.08.13
Papildomai automobilių įrangai – prenumerata vietoj pardavimo Premium 15

Vartotojai visame pasaulyje jau priprato prie prenumeruojamos „Spotify“ muzikos, „Youtube“ turinio ar...

Automobiliai
2022.08.13
Kinijos kariniai žaidimai parodė jos pažeidžiamumą Premium

Kinijos laivyno manevrai Taivano sąsiauryje vertinami kaip nepageidautini ne tik savo nepriklausomybę...

Logistika
2022.08.12
LB: didėjęs importas, smukęs eksportas ir išmokėti dividendai blogino balansą 1

Sumažėjęs Lietuvos eksportas ir didėjęs importas birželį kiek pablogino užsienio prekybos balansą – Lietuvos...

Finansai
2022.08.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku