Teismas: „Maximos“ kainodara klaidino pirkėjus

Publikuota: 2017-02-09
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“, nurodydama kainas bei nuolaidas, klaidino pirkėjus. Tokią Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos išvadą patvirtino ir pirmos instancijos teismas. Tiesa, analogišku metu vyko tyrimai ir dėl kitų prekybos tinklų. Jų kainodaroje taip pat rasta pažeidimų.

4.344 Eur – tokią baudą tarnyba „Maximai LT“ buvo paskyrusi po to, kai gavo skundų iš vartotojų dėl esą nesąžiningos kainodaros. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba tuomet atliko tyrimą ir nustatė, kad buvo pažeistas Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymas. Pirkėjų klaidinimas praėjusių metų rudenį buvo nustatytas ir UAB „Rimi Lietuva“, UAB „Prisma LT“ bei UAB „Norfos mažmena“ tinklų parduotuvėse.

Vartotojai pateiktuose skunduose nurodė, jog prekybos centruose pateikiamos prekių kainos neatitinka kasos kvite nurodomų kainų, skelbiamos nuolaidos, kurios kasoje nėra pritaikomos, o kartais prekės kaina su nuolaida yra didesnė už kainą be nuolaidos.

Kaip VŽ paaiškino Marekas Mačiulskis, vartotojų interesus ginančios tarnybos Ekonominių interesų departamento vadovas, „Maximos“ atveju į specialistus kreipėsi 6 vartotojai. Šie apsipirkinėjo skirtingų miestų skirtingose parduotuvėse ir tuomet teigė, kad prekių kainos etiketėje ir čekyje buvusios skirtingos.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba praėjusių metų rugsėjį minėtoms prekybininkėms skyrė baudas, siekiančias 1.000–4.344 Eur.

Skundė tik „Maxima“

Vienintelė „Maxima LT“ su tokiu sprendimu nesutiko ir jį apskundė teismui. Čia, pasak tarnybos, bendrovė aiškino, kad vartotojų suklaidinimo atvejai yra mažareikšmiai, nesukėlę vartotojams reikšmingos žalos ir padaryti dėl žmogiškosios klaidos, neturint tikslo ir ketinimo klaidinti vartotojus.

Tačiau Vilniaus apygardos administracinis teismas nutarė,  kad vartotojų suklaidinimai skirtinguose Lietuvos miestuose esančiose bendrovės parduotuvėse negalėjo būti vertinami kaip pavienės, trumpalaikės situacijos.

Pasak teismo, tokiu būdu klaidingos informacijos apie parduodamų prekių kainas bei joms taikomas nuolaidas pateikimas galėjo iškreipti ir kitų vartotojų ekonominius interesus, taip paskatinant priimti sprendimą dėl sandorio, kurio vartotojai kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmę.

Įvertinus tai, kad bendrovės veikla laikytina pasikartojančia, vykdoma skirtingose tinklo parduotuvėse, ši veikla vertinama kaip neatitinkanti profesinio atidumo reikalavimų ir daro lemiamą įtaką vartotojo apsisprendimui sudaryti sandorį.

Atsižvelgiant į tai, kas nurodyta aukščiau, 2017 m. sausio 30 d. Vilniaus apygardos teismas bendrovės skundą atmetė. Bendrovė šį sprendimą dar gali apskųsti Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

„Maxima“ spręs, ar skųsti

„Maxima LT“ sako, kad kol kas nėra nuspręsta, ar toks teismo sprendimas bus skundžiamas – teisininkai šiuo metu vertina teismo pateiktus motyvus.

„Mes pripažįstame šias pavienes klaidas, apgailestaujame ir darome viską, kad jų būtų kuo mažiau. Visgi manome, kad aptariamoje byloje Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba netinkamai įvertino pažeidimo mastą ir trukmę. Dėl šios priežasties ir kreipėmės į teismą, prašydami Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nutarimą peržiūrėti“, – VŽ atsiųstame komentare aiškina Renata Dantė, „Maximos LT“ komunikacijos vadovė.

Pasak jos, bendrovė užtikrina, kad kad šie pavieniai atvejai įvyko dėl netyčinės žmogiškos klaidos – akcijai pasibaigus darbuotojai tiesiog nepakeitė prekių kainos ant etiketės ar lentynoje.

„Pirkėjus, susidūrusius su kainos neatitikimu etiketėje ir kasos čekyje, nuoširdžiai prašome kreiptis į informacinės kasos darbuotojus. Tokiais atvejais visada grąžiname kainos neatitikimo skirtumą grynais pinigais ir pridedame dviejų eurų čekį arba kainos skirtumą pervedame į „Ačiū“ kortelės sąskaitą. Savo pirkėjus gerbiame ir dėl nesklandumų nuoširdžiai atsiprašome“, – teigia p. Dantė.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Walmart“ imasi autonominio prekių pristatymo

Kai kuriems klientams prekės iš „Walmart“ jau gali būti pristatytos autonominėmis transporto priemonėmis.

Naštą smulkiesiems mažino, bet jie jaučia ir uolią priežiūrą

Šiemet netrūko pranešimų apie mažinamą administracinę naštą smulkiesiems, lengvesnes sąlygas pradėti veiklą...

Gazelė
2019.12.15
M. Katkus: matėme ne vieną laikinąjį premjerą, turėjusį daugiau įtakos nei šiandien S. Skvernelis 5

Daugelis ekspertų teigiamai atsiliepia apie pirmuosius kelis Vyriausybės veiklos metus ir kritika palydi...

Rinkodara
2019.12.15
Žinomumą lengviau pelnyti žmogui, ne prekės ženklui

Daug verslo įkūrėjų slepiasi už savo bendrovių, tačiau vartotojai labiau reaguoja į prekės ženklus, labiau...

Gazelė
2019.12.14
„Spinter“: Lietuvoje taupo beveik visi

Absoliuti dauguma žmonių Lietuvoje stengiasi sutaupyti ir ieško akcijų, mažų kainų ar naudoja kitus taupymo...

Prekyba
2019.12.14
Lenkija atidėjo prekybos mokesčio įsigaliojimą iki 2020 m. liepos 1 d.

Svarstydama kitų metų biudžetą Lenkijos vyriausybė nusprendė atidėti nevienareikšmiai vertinamo prekybos...

Prekyba
2019.12.13
„Facebook“ skirs 130 mln. USD nepriklausomai turinio valdymo tarybai sukurti

„Facebook“ skirs 130 mln. USD sukurti nepriklausomą turinio kontrolės tarybą, kurią sudarys asmenys,...

Paslaugos
2019.12.13
Kalėdinės dovanos: kas anksčiau reiškė prastą skonį, šiemet tapo mada Premium

Kasmet kalėdinės dovanos blizga vis mažiau, nes pirkėjai renkasi kuo natūralesnį įpakavimą, o kai kurie...

Gazelė
2019.12.13
H&M ėmė išvežioti prekes dviračiais

Švedijos greitosios mados prekių gamintoja „Hennes & Mauritz“ (H&M) Nyderlandų klientams pasiūlė naują...

Prekyba
2019.12.13
VVTAT tarp influencerių pliusą deda A. Jagelavičiūtei ir N. Bierancui 1

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba paskelbė rekomendacines gaires, kurios reglamentuos...

Rinkodara
2019.12.13
Reikšmingas gerovės rodiklis: išlaidų maistui dalis mažėja Premium

Lietuvoje išlaidų maisto produktams dalis bendrame vartojimo krepšelyje per dešimtmetį mažėjo labiausiai,...

Prekyba
2019.12.13
„Lidl“ suplanavo parduotuvę Gariūnuose

Mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ sklype Gariūnų g. 48, kuris ribojasi su verslo parku „Gariūnai“, suplanavo...

Prekyba
2019.12.13
Smulkiųjų skatinimo metai: iš didelio debesies mažas lietus Premium

Šie metai buvo gausūs įvairių pasiūlymų, planų ir programų, aktualių smulkiajam ir vidutiniam verslui (SVV),...

Gazelė
2019.12.13
Vilniaus oro uosto Kalėdų eglutė iš konfiskuotų daiktų apskriejo pasaulio žiniasklaidą 1

Artėjant šventėms, Vilniaus oro uostas pasirinko neįprastą būdą priminti keleiviams apie draudžiamus gabenti...

Paslaugos
2019.12.12
„Elektrum Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Baltijos šalių elektros gamintojos „Latvenergo“ antrinė įmonė „Elektrum Lietuva“ išsirinko naujus...

Rinkodara
2019.12.12
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ignitis“, „iPhone“ iki nuolaidų bei žaidimų

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai šiemet labiausiai domėjosi naujuoju...

Rinkodara
2019.12.12
E. prekyboje daugėja naujų sprendimų  Premium

Praėjus metams nuo JAV prekybos milžinės „Walmart“ sprendimo įrengti savo klientams šimtus specialių...

Prekyba
2019.12.12
Lietuvos ekonomika sėkmingai iriasi prieš pasaulinės recesijos srovę, tačiau ar užteks jėgų?

Lietuvos ekonomikos augimas toliau viršija prognozes ir 2019-aisiais, tikėtina, augo panašiu tempu kaip ir...

Rinkodara
2019.12.11
Tardamiesi su partneriu Kinijoje, sužinojo, kad reikia plano B Premium

Eksporto į Kiniją sėkmės istorija gali susiklostyti ir per vienus metus, tik gali prireikti plano B – kas...

Gazelė
2019.12.11
„Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ gamintoja skųs NTAKD skirtą baudą 1

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) dėl daug visuomenės dėmesio sulaukusio gėrimo...

Rinkodara
2019.12.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau