Teismas: „Maximos“ kainodara klaidino pirkėjus

Publikuota: 2017-02-09
Atnaujinta 2017-02-09 18:36
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“, nurodydama kainas bei nuolaidas, klaidino pirkėjus. Tokią Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos išvadą patvirtino ir pirmos instancijos teismas. Tiesa, analogišku metu vyko tyrimai ir dėl kitų prekybos tinklų. Jų kainodaroje taip pat rasta pažeidimų.

4.344 Eur – tokią baudą tarnyba „Maximai LT“ buvo paskyrusi po to, kai gavo skundų iš vartotojų dėl esą nesąžiningos kainodaros. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba tuomet atliko tyrimą ir nustatė, kad buvo pažeistas Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymas. Pirkėjų klaidinimas praėjusių metų rudenį buvo nustatytas ir UAB „Rimi Lietuva“, UAB „Prisma LT“ bei UAB „Norfos mažmena“ tinklų parduotuvėse.

Vartotojai pateiktuose skunduose nurodė, jog prekybos centruose pateikiamos prekių kainos neatitinka kasos kvite nurodomų kainų, skelbiamos nuolaidos, kurios kasoje nėra pritaikomos, o kartais prekės kaina su nuolaida yra didesnė už kainą be nuolaidos.

Kaip VŽ paaiškino Marekas Mačiulskis, vartotojų interesus ginančios tarnybos Ekonominių interesų departamento vadovas, „Maximos“ atveju į specialistus kreipėsi 6 vartotojai. Šie apsipirkinėjo skirtingų miestų skirtingose parduotuvėse ir tuomet teigė, kad prekių kainos etiketėje ir čekyje buvusios skirtingos.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba praėjusių metų rugsėjį minėtoms prekybininkėms skyrė baudas, siekiančias 1.000–4.344 Eur.

Skundė tik „Maxima“

Vienintelė „Maxima LT“ su tokiu sprendimu nesutiko ir jį apskundė teismui. Čia, pasak tarnybos, bendrovė aiškino, kad vartotojų suklaidinimo atvejai yra mažareikšmiai, nesukėlę vartotojams reikšmingos žalos ir padaryti dėl žmogiškosios klaidos, neturint tikslo ir ketinimo klaidinti vartotojus.

Tačiau Vilniaus apygardos administracinis teismas nutarė,  kad vartotojų suklaidinimai skirtinguose Lietuvos miestuose esančiose bendrovės parduotuvėse negalėjo būti vertinami kaip pavienės, trumpalaikės situacijos.

Pasak teismo, tokiu būdu klaidingos informacijos apie parduodamų prekių kainas bei joms taikomas nuolaidas pateikimas galėjo iškreipti ir kitų vartotojų ekonominius interesus, taip paskatinant priimti sprendimą dėl sandorio, kurio vartotojai kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmę.

Įvertinus tai, kad bendrovės veikla laikytina pasikartojančia, vykdoma skirtingose tinklo parduotuvėse, ši veikla vertinama kaip neatitinkanti profesinio atidumo reikalavimų ir daro lemiamą įtaką vartotojo apsisprendimui sudaryti sandorį.

Atsižvelgiant į tai, kas nurodyta aukščiau, 2017 m. sausio 30 d. Vilniaus apygardos teismas bendrovės skundą atmetė. Bendrovė šį sprendimą dar gali apskųsti Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

„Maxima“ spręs, ar skųsti

„Maxima LT“ sako, kad kol kas nėra nuspręsta, ar toks teismo sprendimas bus skundžiamas – teisininkai šiuo metu vertina teismo pateiktus motyvus.

„Mes pripažįstame šias pavienes klaidas, apgailestaujame ir darome viską, kad jų būtų kuo mažiau. Visgi manome, kad aptariamoje byloje Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba netinkamai įvertino pažeidimo mastą ir trukmę. Dėl šios priežasties ir kreipėmės į teismą, prašydami Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nutarimą peržiūrėti“, – VŽ atsiųstame komentare aiškina Renata Dantė, „Maximos LT“ komunikacijos vadovė.

Pasak jos, bendrovė užtikrina, kad kad šie pavieniai atvejai įvyko dėl netyčinės žmogiškos klaidos – akcijai pasibaigus darbuotojai tiesiog nepakeitė prekių kainos ant etiketės ar lentynoje.

„Pirkėjus, susidūrusius su kainos neatitikimu etiketėje ir kasos čekyje, nuoširdžiai prašome kreiptis į informacinės kasos darbuotojus. Tokiais atvejais visada grąžiname kainos neatitikimo skirtumą grynais pinigais ir pridedame dviejų eurų čekį arba kainos skirtumą pervedame į „Ačiū“ kortelės sąskaitą. Savo pirkėjus gerbiame ir dėl nesklandumų nuoširdžiai atsiprašome“, – teigia p. Dantė.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Akropolis group“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis group“ komunikacijos partnere pasirinko...

Rinkodara
10:17
„Iki“ rudens planuose – žiniasklaidos planavimo agentūros konkursas

Prekybos tinklas „Iki“ šį rudenį planuoja skelbti žiniasklaidos planavimo konkursą.

Rinkodara
09:44
Turint tikslą, net ir Kinija netoli

Smulkieji verslininkai pradėjo minti kelius į eksporto rinkas – vieni žvalgybą pradeda nuo kaimynių Latvijos...

Gazelė
05:50
Kanceliarinių prekių prekyba: du tinklai – pusė rinkos Premium 3

Du didžiausi kanceliarinių prekių pardavėjai „Officeday“ ir „Charlot LT“ turi 51,2% visos prekybos raštinės...

Prekyba
05:45
„Ostecai“ skirta 2.000 Eur bauda už klaidinančią reklamą

UAB „Osteca“ skirta 2.000 Eur bauda dėl Reklamos įstatymo pažeidimo – reklamuodama maisto papildus bendrovė...

Rinkodara
2019.08.19
„Aprangos“ komunikacijoje – įmonės darbuotojų vaikai 2

Mažmeninės prekybos drabužiais bendrovė „Apranga“ tęsia šį pavasarį startavusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2019.08.19
Statistikos departamentas: e. prekybos apimtis auga 1

2019 m. pirmąjį ketvirtį dauguma (83%) asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu, atliko iki 5 užsakymų...

Prekyba
2019.08.19
IKEA: palapinių miestelis padėjo pritraukti naujus vartotojus 2

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vilniaus pašonėje šią vasarą pastatytą palapinių miestelį – „glampingą“ vadina...

Rinkodara
2019.08.19
„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“ Premium 8

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes...

Rinkodara
2019.08.19
„Zalando“ statys logistikos centrą prie Roterdamo

Sparčiai auganti elektroninės prekybos bendrovė „Zalando“ Nyderlandų verslo parke Bleisveike pradeda statyti...

Prekyba
2019.08.18
„Elektromarkt“: internetinės prekybos apimtys auga kartais 5

Kartu su augančiu vartotojų praleidžiamu laiku internete, į viršų stiebiasi ir e. prekybos pardavimai.

Prekyba
2019.08.18
Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės 1

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio...

Gazelė
2019.08.18
Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus 1

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
Investicijos į naujus verslus stumtelėjo „Icor“ į nuostolius Premium 8

Viena stambiausių verslo grupių Lietuvoje „Icor“ pernai dirbo nuostolingai, rodo Registrų centrui pateikta...

Statyba ir NT
2019.08.16
Smulkiųjų kelias pas kaimynus nei ilgas, nei brangus – užtenka išversti e. parduotuvę Premium 2

Smulkiųjų eksporto žvalgybos prasideda nuo Latvijos. Dauguma numatančiųjų vėliau pardavimo kanalus auginti,...

Gazelė
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Prekybos tinklų algų medianos: „Lidl“ ir „Norfa“ jos išlieka didžiausios 22

Tarp didžiausių prekybos tinklų vidutinio darbo užmokesčio mediana išsiskiria mažmeninės prekybos tinklas...

Prekyba
2019.08.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau