Pradėtas tyrimas dėl V. Uspaskicho stebuklingo vandens

Publikuota: 2020-12-29
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT), reaguodama į viešojoje erdvėje pasirodžiusią informaciją, pradėjo tyrimą dėl galimai klaidinančios reklaminės kampanijos, kurioje vartotojams siūloma įsigyti vandens, neva padedančio apsisaugoti nuo koronaviruso infekcijos COVID-19 arba gydytis jau susirgus.

Publikacijose, kurios patraukė ne tik visuomenės, bet ir VMVT dėmesį, europarlamentaras Viktoras Uspaskichas reklamuoja neva infekciją gydantį vandenį.

Pradėjo tyrimą

Kaip skelbiama VMVT išplatintame pranešime, pagal socialiniame tinkle pateiktą informaciją, tarp nurodytų platintojų buvo pateikti natūralų mineralinį vandenį gaminančios įmonės UAB „Lamikara“ kontaktai.

Šios įmonės atžvilgiu ir pradėtas tyrimas dėl klaidinančių ir draudžiamų teiginių apie ligų gydymą ir profilaktiką, naudojamų reklamuojant natūralų mineralinį vandenį.

Pirminiais duomenimis, Rokiškyje registruota įmonė UAB „Lamikara“ yra VMVT registruotas maisto tvarkymo subjektas, nuo 2020 m. pavasario ji turi teisę gaminti natūralų mineralinį vandenį. Remiantis „Creditinfo“ duomenimis, bendrovės pajamos praėjusiais metais siekė 2.479 Eur, ji turi 9 darbuotojus.

VMVT pranešime primenama, kad pagal ES teisės aktų reikalavimus, natūralaus mineralinio vandens gamybos ir paruošimo sąlygos yra griežtai reglamentuotos, kaip ir reklama, susijusi su tikromis ar menamomis vaistinėmis produktų savybėmis.

Kiek anksčiau Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) taip pat nurodė, kad dėl vandens reklamos kreipėsi į Valstybinę vaistų kontrolės tarybą.

Vanduo negydo

Medikai ir visuomenės sveikatos specialistai akcentuoja, kad natūralus mineralinis vanduo bei kiti maisto produktai iš esmės nepasižymi gydomosiomis savybėmis ir nėra vartojami koronaviruso infekcijos COVID-19 profilaktikai ir gydymui. Pagrindinė ir efektyviausia koronaviruso infekcijos COVID-19 profilaktikos priemonė – skiepai.

VMVT informuoja, kad Lietuvoje, kaip ir kitose ES valstybėse, tiek ženklinant, tiek ir pristatant bei reklamuojant įvairius maisto produktus, jiems jokiu būdu negali būti priskiriamos jokios gydomosios ar profilaktinės savybės. Leidžiami specifiniai su sveikata ir maistu susiję teiginiai, pavyzdžiui, vitaminas C padeda palaikyti imuninės sistemos funkciją, yra labai aiškiai apibrėžti ir griežtai reglamentuoti teisės aktais, o jų naudojimas galimas turint pagrįstų mokslinių tyrimų duomenų ir tik leidus Europos Komisijai.

Bet kokia su geriamuoju vandeniu, maistu ar maisto papildais susijusi informacija, kad šių produktų vartojimas padėtų apsisaugoti nuo COVID-19 ligos ar ją išgydytų, yra draudžiama, todėl VMVT ragina įvairiais būdais skleidžiamą informaciją vertinti kritiškai ir tokia klaidinančia reklama nesusivilioti bei šių produktų COVID-19 ligos profilaktikai ar gydymui neįsigyti.

Jeigu atliekamo tyrimo metu bus nustatyta, kad minėto vandens gamintojas ar platintojas užsakė tikrovės neatitinkančią reklamą, jų atžvilgiu bus pradėtos Reklamos įstatymo pažeidimų nagrinėjimo procedūros.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Žemės ūkio verslui skirta dar 45 mln. Eur lengvatinių paskolų

Pernai parama pasiekė ir žemės ūkio bendroves bei ūkininkus, nukentėjusius nuo pandemijos: 672 subjektams...

Gazelė
2021.01.14
Taivanas formaliai uždraudė paukščių importą iš Lietuvos

Taivanas uždraudė paukščių importą iš Lietuvos ir išbraukė Lietuvą iš šalių, kuriose nėra paukščių gripo,...

Pramonė
2021.01.12
Dėl „Sviesto sviestuoto“ žodį tarė teisininkai: trūksta argumentų Premium 20

Netikėtai įsiplieskęs skandalas dėl to, ar prekės ženklas „Sviestas sviestuotas“ klaidina vartotojus, sulaukė...

Gazelė
2021.01.12
Škotai prašo lankstesnio požiūrio į prekybos su ES reguliavimą

Dalis Jungtinės Karalystės eksporto į Europos Sąjungą stoja, verslo organizacijos įspėja jau pajutusios, kad...

Pramonė
2021.01.11
2019 m. „nurašyta“ milžinė „Kraft Heinz“, padedant ir pandemijai, atsitiesė Premium 1

Dar neseniai viena didžiausių pasaulio maisto pramonės bendrovių „Kraft Heinz“ buvo minima kaip pavyzdys to,...

Pramonė
2021.01.08
Dėl „Sviesto sviestuoto“ legalizavimo Lietuva kreipsis į Europos Komisiją Premium 21

Kritikos dėl reikalavimo panaikinti vartotojus galimai klaidinantį „Sviestas sviestuotas“ prekės ženklą...

Pramonė
2021.01.06
G. Jukna palieka „Arimex“ 6

Iš UAB „Arimex“ vadovo ir valdybos nario pareigų traukiasi Gražvydas Jukna, apie tai jis pranešė savo...

Vadyba
2021.01.04
Prekės ženklas „Sviestas sviestuotas“ uždraustas: vadinkitės kad ir „kremu kremuotu“ Premium 27

Šešerius metus veikiantis prekės ženklas „Sviestas sviestuotas“, panašu, skaičiuoja paskutines dienas, nes jo...

Gazelė
2020.12.31
Pradėtas tyrimas dėl V. Uspaskicho stebuklingo vandens 2

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT), reaguodama į viešojoje erdvėje pasirodžiusią informaciją,...

Pramonė
2020.12.29
Maisto eksportas į JK po Naujųjų – pokyčiai vyks 3-imis etapais Premium

Naujametiniams fejerverkams pažymėjus ir oficialų Jungtinės Karalystės (JK) pasitraukimą iš bendros ES rinkos...

Pramonė
2020.12.29
Aludarių rezultatai – skirtingi: vienas išplaukė ant eksporto bangos Premium

Maitinimo sektoriaus dėl karantino šiemet netekusių šalies aludarių mažmeniniai pardavimai auga, bet tai...

Pramonė
2020.12.16
Saldumynų karai: rinkoje vietos užteks abiems Premium

Valstybiniam patentų biurui teko spręsti netipinį ginčą tarp dviejų saldumynų prekės ženklų, kai...

Rinkodara
2020.12.10
„Lidl“ susigrąžina įtarimų dėl taršos sukėlusius „Wipasz“ vištienos gaminius

Lenkijos gamintojas „Wipasz“ ir „Lidl Lietuva“ prašo vartotojų maistui bei gyvūnų ėdalui nenaudoti kai kurių...

Prekyba
2020.12.09
Lapkričio metinė infliacija sudarė 0,6% 

Metinei infliacijai daugiausia įtakos turėjo restoranų, kavinių ir panašių įstaigų viešojo maitinimo...

Prekyba
2020.12.08
Pokyčiai prasideda: Singapūras leido prekiauti laboratorijoje užauginta vištiena Premium

Silicio slėnio kompanija „Eat Just“ skelbia gavusi Singapūro maisto rinkos prievaizdų leidimą ir netrukus...

Technologijos
2020.12.04
Cukraus mokestis: mažas neveikia, didesnis diskriminuotų gamintojus Premium 1

Svarstant apie galimus mokesčių sistemos pokyčius, ekonomistai kaip būdą papildyti biudžetą 100 mln. Eur mini...

Pramonė
2020.12.03
Net sėkmingiems pyragų kepėjams dabar – ne pyragai Premium

Kasmet sparčiai augusias duonos ir konditerijos gaminių bendroves šiemet pristabdė pandemija – kai kurios...

Gazelė
2020.12.03
„Vilvi Group“ šiemet uždirbo 3,1 mln. Eur pelno

Vilkyškių pieninės įmonių grupė, nuo rugsėjo veikianti su „Vilvi Group“ prekės ženklu, per devynis šių metų...

Pramonė
2020.11.30
Kinija šiepia dantis: konfliktas su Australijos vyndariais siunčia žinutę visam pasauliui Premium 2

Vyno karai tarp Kinijos ir Australijos įsisiūbuoja – Kinijos vyriausybė Australijos vyndarius apkaltino...

Pramonė
2020.11.29
Nuo 2021 m. gamintojams ir importuotojams brangs užstatinės pakuotės tvarkymas

Vienkartines gėrimų pakuotes surenkanti ne pelno organizacija VšĮ „Užstato sistemos administratorius“ (USAD)...

Paslaugos
2020.11.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus