Pradėtas tyrimas dėl V. Uspaskicho stebuklingo vandens

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT), reaguodama į viešojoje erdvėje pasirodžiusią informaciją, pradėjo tyrimą dėl galimai klaidinančios reklaminės kampanijos, kurioje vartotojams siūloma įsigyti vandens, neva padedančio apsisaugoti nuo koronaviruso infekcijos COVID-19 arba gydytis jau susirgus.
Publikacijose, kurios patraukė ne tik visuomenės, bet ir VMVT dėmesį, europarlamentaras Viktoras Uspaskichas reklamuoja neva infekciją gydantį vandenį.
Pradėjo tyrimą
Kaip skelbiama VMVT išplatintame pranešime, pagal socialiniame tinkle pateiktą informaciją, tarp nurodytų platintojų buvo pateikti natūralų mineralinį vandenį gaminančios įmonės UAB Lamikara kontaktai.
Šios įmonės atžvilgiu ir pradėtas tyrimas dėl klaidinančių ir draudžiamų teiginių apie ligų gydymą ir profilaktiką, naudojamų reklamuojant natūralų mineralinį vandenį.
Pirminiais duomenimis, Rokiškyje registruota įmonė UAB Lamikara yra VMVT registruotas maisto tvarkymo subjektas, nuo 2020 m. pavasario ji turi teisę gaminti natūralų mineralinį vandenį. Remiantis Creditinfo duomenimis, bendrovės pajamos praėjusiais metais siekė 2.479 Eur, ji turi 9 darbuotojus.
VMVT pranešime primenama, kad pagal ES teisės aktų reikalavimus, natūralaus mineralinio vandens gamybos ir paruošimo sąlygos yra griežtai reglamentuotos, kaip ir reklama, susijusi su tikromis ar menamomis vaistinėmis produktų savybėmis.
Kiek anksčiau Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) taip pat nurodė, kad dėl vandens reklamos kreipėsi į Valstybinę vaistų kontrolės tarybą.
Vanduo negydo
Medikai ir visuomenės sveikatos specialistai akcentuoja, kad natūralus mineralinis vanduo bei kiti maisto produktai iš esmės nepasižymi gydomosiomis savybėmis ir nėra vartojami koronaviruso infekcijos COVID-19 profilaktikai ir gydymui. Pagrindinė ir efektyviausia koronaviruso infekcijos COVID-19 profilaktikos priemonė skiepai.
VMVT informuoja, kad Lietuvoje, kaip ir kitose ES valstybėse, tiek ženklinant, tiek ir pristatant bei reklamuojant įvairius maisto produktus, jiems jokiu būdu negali būti priskiriamos jokios gydomosios ar profilaktinės savybės. Leidžiami specifiniai su sveikata ir maistu susiję teiginiai, pavyzdžiui, vitaminas C padeda palaikyti imuninės sistemos funkciją, yra labai aiškiai apibrėžti ir griežtai reglamentuoti teisės aktais, o jų naudojimas galimas turint pagrįstų mokslinių tyrimų duomenų ir tik leidus Europos Komisijai.
Bet kokia su geriamuoju vandeniu, maistu ar maisto papildais susijusi informacija, kad šių produktų vartojimas padėtų apsisaugoti nuo COVID-19 ligos ar ją išgydytų, yra draudžiama, todėl VMVT ragina įvairiais būdais skleidžiamą informaciją vertinti kritiškai ir tokia klaidinančia reklama nesusivilioti bei šių produktų COVID-19 ligos profilaktikai ar gydymui neįsigyti.
Jeigu atliekamo tyrimo metu bus nustatyta, kad minėto vandens gamintojas ar platintojas užsakė tikrovės neatitinkančią reklamą, jų atžvilgiu bus pradėtos Reklamos įstatymo pažeidimų nagrinėjimo procedūros.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti