„Orlen Lietuva“ pradėjo Būtingės naftos terminalo plūduro keitimą: baigti žada birželį

Lenkijos naftos koncerno Orlen valdoma naftos perdirbimo ir importo bendrovė Orlen Lietuva antradienį pakeitė prieš 23 metus nutiestą ir iki šiol nekeistą Būtingės naftos terminalo plūdurą ir birželio viduryje planuoja iškrauti pirmąjį tanklaivį, BNS informavo įmonė.
Pasak Kristinos Gendvilės, Orlen Lietuvos atstovės, vienas didžiausių projektų per visą terminalo veiklos istoriją pradėtas įgyvendinti antradienį, darbai dar bus tęsiami apie tris savaites.
Apie vidurnaktį pakitus vėjo krypčiai ir dėl to šiek tiek nurimus bangavimui buvo atjungtas ir nuo inkarinių grandinių atkabintas senasis plūduras, o antradienio rytą naujasis plūduras buvo prikabintas viena iš šešių, o po pietų ir antrąja inkarine grandine. Liko dar keturios, antradienio popietę BNS sakė įmonės atstovė.
Orlen Lietuvos atstovės teigimu, jei oro sąlygos leis, planuojama trečiadienį baigti naujo plūduro tvirtinimą jūrinėmis grandinėmis ir pradėti povandeninių plaukiojančių žarnų pajungimo bei sistemos derinimo darbus.
Tikimės, jog naujas plūduras bus visiškai pajungtas ir paruoštas iki birželio vidurio, kai čia jau bus kraunamas pirmas tanklaivis, sakė K. Gendvilė.
Taip pat skaitykite: Orlen Lietuva: esame sukaupę bitumo atsargų
Jos teigimu, jeigu Mažeikių gamyklos remontas dar nebus baigtas, žaliavinė nafta iš tanklaivio atsidurs Būtingės rezervuaruose, tačiau neatmetama, kad ji gali būti pumpuojama ir tiesiai į gamyklą.
Gamykla irgi etapais po remonto pasileidinės, nes pagal planą jos remontas turėtų būti užbaigtas birželio pabaigoje, be to ir pats naftos iškrovimas užtrunka, sakė K. Gendvilė.
Anot Orlen Lietuvos atstovės, JAV kompanijos Sofec pagaminto plūduro su naujausia telemetrijos, navigacijos, vaizdo stebėjimo ir kita įranga montavimo darbus Baltijos jūroje atlieka pakaitomis dirbantys apie 20 specialiai apmokytų Nyderlandų bendrovės Smit Lamnalco narų bei specializuota penkių laivų flotilė su įgulomis.
Orlen Lietuva kapitalinį Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos remontą pradėjo gegužės pradžioje. Jis paprastai atliekamas kas ketverius metus, o paskutinį kartą vyko 2018 metais. Šiųmetinio remonto vertė siekia apie 80 mln. Eur.
Jam pasibaigus 20222024 metais Orlen Lietuva įgyvendins ir didžiausią investicijų projektą nuo 2006 metų, kai gamyklą įsigijo Orlen 641 mln. Eur vertės giluminio naftos perdirbimo įrenginio modernizavimo projektą įgyvendins Jungtinės Karalystės bendrovė Petrofac.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Pramonė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti