„Klasco“ nori didinti krovos apimtis, Klaipėda siekia tam užkirsti kelią

Koncerno Achemos grupė valdoma didžiausia Klaipėdos uosto krovos kompanija (Klasco) siekia didinti veiklos apimtis, tačiau jos planams nepritaria miestas baiminamasi, kad suintensyvėjusi krova pablogins gyvenimo kokybę miestiečiams.
Klasco numato metalo laužo krovą padidinti tris kartus, o birių krovinių keturis kartus, o bendra maksimali metinė krova, įskaitant ir šiuo metu kraunamus grūdus, neviršytų 1,5 mln. tonų, vienkartinio sandėliavimo 250.000 tonų.
Klaipėdos savivaldybė miesto tarybai siūlo užkirsti kelią tokiai galimybei, nes šalia įmonės teritorijos yra nemažai gyvenamųjų namų, nutolusių vos 30 metrų.
Situacija ten ir taip negera, o šalia gyventojų atviros krovos, kuri kelia dulkes bei triukšmą, nenorime, BNS sakė Rasa Jievaitienė, sprendimo projektą rengusi savivaldybės Aplinkosaugos skyriaus vedėja.
Pasak jos, didžiausią nerimą kelia 10 ir 11 krantinėse planuojama birių krovinių krova bei metalo laužo krova 89 krantinėse.
Ten dabar kraunami tik grūdai, o norima krauti viską. Metalo laužo krova labai susijusi su triukšmu, o trąšų su dideliu dulkėtumu. Ta teritorija yra iš esmės per gatvę nuo gyvenamųjų namų, sakė savivaldybės atstovė.
Klausimų savivaldybei kelia ir tinkamai nepaaiškinta poveikio aplinkai vertinimo (PAV) programoje numatyta geležies šlako ir geležies silikato krova bei sandėliavimas, baiminamasi, kad tai bus medžiagos, panašios į geležies rūdą, kurią aplinkosaugininkai uždraudė krauti.
Dabar jie yra sugalvoję kitą krovą, kuri susijusi su geležies šlaku ir silikatu, programos rengėjas produkto aprašyme nėra pateikęs duomenų apie šį krovinį. Todėl vertinant kaip patį blogiausią scenarijų mes manome, kad gali pasikartoti geležies rūdos scenarijus mes nematome skirtumo. Yra rizika dėl panašios aplinkos oro taršos, kaip ir šiuo metu uždraustos geležies rūdos, tik kitu pavadinimu, BNS aiškino R. Jievaitienė.
Klasco ketvirtadienį žadėjo pateikti komentarą dėl savivaldybės pozicijos.
Klaipėdos taryba dėl pasiūlymo turėtų apsispręsti balandžio 25-ąją jeigu tam bus pritarta, sprendimas bus siunčiamas Aplinkos apsaugos agentūrai, kuri išduoda leidimus tokiai veiklai.
Kovo pabaigoje savivaldybei pateiktoje Klasco PAV programoje numatoma metalo laužo krovą nuo 100.000 iki 300.000 tonų per metus, birių krovinių fosforitų, perlito, gipso anhidrito, klinkerio, geležies šlako ir geležies silikato nuo 200.000 iki 800.000 tonų. Birių trąšų krovos apimtis norima didinti 120.000 tonų iki 1,12 mln. tonų per metus.
Klasco palaidos geležies rūdos krova praėjusį rudenį sustabdyta aplinkosaugininkams nustačius, kad krovinių dulkės patenka už įmonės teritorijos ribų ir nusėda ant šalia esančių statinių paviršių, o kai kur net apie pusę tokios taršos sudarė būtent Klasco krovinių dulkės.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas vasarį galutinai atmetė bendrovės skundą, kuriuo ji prašė stabdyti pernai lapkritį Aplinkos apsaugos departamento priimtą nurodymą nutraukti palaidos geležies rūdos krovą.
Bendrovė krovė iš Rusijos metalurgijos gamyklos Metalloinvest atvežamą rūdą.
Šių metų pradžioje Klasco, prižiūrint aplinkosaugininkams, leista išgabenti anksčiau sukauptą geležies rūdos likutį, įmonė tuo metu BNS patvirtino, jog neketina daugiau krauti šio aplinką teršiančio krovinio.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Pramonė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti