Lietuvos anglies importuotojai žada užpildyti sandėlius rusiška anglimi bei ieškoti naujų tiekėjų

Europos Sąjungai (ES) praėjusią savaitę nuo rugpjūčio įvedus Rusijos anglies embargą, Lietuvos anglies importuotojai sako, jog iki tol bandys užpildyti sandėlius rusiška anglimi bei ieškos naujų tiekėjų. Jie tai pat perspėja, kad anglis brangs.
Ekonomistai mano, kad rusiškos anglies draudimas neturės reikšmingo poveikio šalies ekonomikai.
Problemų importuojant rusišką anglį Lietuvoje kilo po to, kai Lietuvos geležinkeliai nutraukė jos vežimo sutartį su vienu didžiausių jos importuotojų, Rusijos bendrovės SUEK (Sibiro anglių energetikos kompanija BNS) padaliniu SUEK Baltic.
Šiandien nebegabename anglies į Lietuvą, kadangi Lietuvos geležinkeliai su mumis dar anksčiau šiemet yra nutraukę transportavimo sutartį. Daugiau kaip ir nėra ką pasakyti, BNS sakė Valdas Urbonas, SUEK Baltic pardavimų vadovas.
Jo teigimu, pernai įmonė vien į Lietuvą importavo apie 60.000 tonų rusiškos akmens anglies.
Pasak Kotrynos Dzikaraitės, Lietuvos geležinkelių atstovės, kovą įsigaliojo ES sankcijos Andrejui Melničenkai, Rusijos oligarchui, ir su juo siejamai įmonei SUEK, todėl LTG Cargo sustabdė visų bendrovės krovinių gabenimą.
Atsižvelgiant į šias sankcijas, LTG Cargo sustabdė visų bendrovės krovinių gabenimą. Numatoma, kad dėl sankcijų šiai įmonei bei rusiškos anglies poreikio mažėjimo Europoje bendrovė neperveš 2,5 mln. tonų anglies, BNS teigė K. Dzikaraitė.
Pasak jos, pirmąjį šių metų ketvirtį LTG Cargo pervežė apie 800.000 šių krovinių, o naujų ES sankcijų rusiškai angliai poveikis dar vertinimas.
Didmenine ir mažmenine anglies prekyba Lietuvoje užsiimančios įmonės savininkas, nenorėjęs viešinti pavardės, BNS teigė, kad rusiškos anglies importo draudimas neabejotinai paveiks šalies anglies rinką.
Sankcijos įsigalios rugpjūtį, tai iki to laiko visi bandys įvežti kiek galima daugiau rusiškų anglių ir užsipildyti sandėlius, o paraleliai ieškos naujų tiekėjų. Pavyzdžiui, mes žiūrėsime į Kazachstaną, Kirgiziją, nors tos pačios anglies galima ieškoti ir Kolumbijoje ar Australijoje, bet vėlgi vežimų kaštai bus didesni, nes Klaipėdos uostas nepriima tokių krovinių, tai reikėtų vežti per Latviją Ventspilį ar Liepoją, BNS teigė jis.
Iš esmės dabar turime tik dvi išeitis: arba užsidaryti, arba per 120 dienų susirasti naujus tiekėjus. Bet kokiu atveju tai paveiks kainodarą bent jau Lietuvoje anglis greičiausiai brangs, pridūrė jis.
Aleksandro Izgorodino, ekonomisto, teigimu, rusiška anglis dominuoja Lietuvos anglies importe (93% viso jos importo), tačiau pinigine verte (20 mln. Eur) jis tesudaro 0,06% viso Lietuvos importo.
Taip, Rusija yra viena iš stambiausių anglies tiekėjų pasaulyje, bet iš importo duomenų matyti, kad Lietuva beveik nenaudoja jos savo energetiniams poreikiams patenkinti tiek dėl griežtesnių ekologijos standartų, tiek dėl kitokios energetikos rinkos struktūros, nes mes daugiausia importuojame dujas šildymui ir elektrai gaminti, o naftą kuro gamybai, BNS sakė A. Izgorodinas.
Pasak ekonomisto, šiuo metu Lietuva anglį įsiveža iš 10 šalių, o pernai bendras anglies importas siekė 21,5 mln. Eur.
Lietuvai sankcionuojamos rusiškos anglies importo draudimas realiai reikšmingesnės įtakos neturės, teigė A. Izgorodinas.
Skaičiuojama, kad ES šalys iš Rusijos importuoja apie 45% suvartojamos anglies, šio importo vertė pernai buvo per 4 mlrd. Eur.
Statistikos departamento duomenimis, Lietuva pernai importavo 281.000 tonų rusiškos anglies už 20 mln. Eur, užpernai 250.000 tonų už 14,8 mln. Eur.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Pramonė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti