„Altas auto“ atkūrė gamybos pajėgumą, koncentruojasi į inovacijas

Publikuota: 2021-07-22
Edvardas Radzevičius, UAB „Altas komercinis transportas“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Edvardas Radzevičius, UAB „Altas komercinis transportas“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Mažųjų autobusų gamintojas, veikiantis su prekės ženklu „Altas Auto“, šiemet planuoja augti 50% ir pasiekti 25 mln. Eur apyvartą. Matydami ypač didelį elektrinių autobusų rinkos augimo potencialą, kompanijos vadovai nusprendė sparčiau fokusuotis į elektromobilių inovacijas, kad kitąmet galėtų pagaminti per 100 elektrinių (EV) autobusų.

Pasak Edvardo Radzevičiaus, UAB „Altas komercinis transportas“ direktoriaus, didelis tradicinių autobusų detalių tiekimo neapibrėžtumas šiemet privertė dėmesį sutelkti ne į kiekybę, o į daugiau inžinerinio ir kūrybinio darbo reikalaujančius naujos kartos elektrinius autobusus.

Paklausa Europoje, o ypač Skandinavijoje, elektriniams autobusams auga smarkiai, nes valstybės ir savivaldybės vis plačiau diegia tvarią viešojo transporto politiką. Nuo jų neatsilieka ir Europos pervežimo kompanijos, kurios vėl ima atnaujinti autobusų parkus. Neišnaudoti šio momento, pasak bendrovės vadovų, būtų didelė klaida.

„Per 2021 m. būsime pagaminę 30 EV autobusų. Visiškai ištestavome juos skirtingomis, taip pat ir atšiauriomis sąlygomis, ir esame labai patenkinti visus lūkesčius viršijančiais bandymų rezultatais. Suomijos partneriai mūsų elektriniu autobusu pasiekė Laplandiją ir sėkmingai jį išbandė sudėtingomis sąlygomis už Poliarinio rato. Grįžę jie negailėjo komplimentų, tad šiandien esame optimistiškai nusiteikę dėl jų perspektyvų. Skandinaviją matome kaip pagrindinę mūsų EV autobusų pardavimo kryptį“, – pranešime spaudai cituojamas E. Radzevičius.

Šiandien „Altas Auto“ į Skandinavijos šalis eksportuoja apie 40% savo produkcijos, antra pagal dydį kryptis – Vokietija, kurioje šiemet lietuviai parduos iki 23% savo autobusų.

Vieną serijinį „Altas Ecoline“ autobusą pagaminti bendrovei užtrunka apie 180 val., tuo tarpu elektra varomą bazinį „Ecoline EV“ – 40% ilgiau, virš 250 val. Sudėtingos komplektacijos „Cityline EV“ gamyba gali užtrukti ir iki 540 val.

„Šiandien savo elektrinius autobusus projektuojame jau kitaip, nei anksčiau. Visas konstravimo darbas vyksta trimatėje skaitmeninėje erdvėje. Kartu su pačia konstrukcija ir mazgais rengiama ir visa reikalinga techninė dokumentacija, kuri bus reikalinga autobuso serijinei gamybai, eksploatacijai ir priežiūrai bei remontui“, – pažymi vadovas.

EV autobusų savikainą stipriai lemia brangios baterijos, kurios po truputį, bet sistemingai pinga. Naujieji „Altas Auto“ autobusai kainuoja iki 180.000 Eur, o elektrinės dalies, kurią bendrovei tiekia lietuvių kompanija „Elinta Motors“, kaina juose sudaro apie 90.000 Eur.

Bendrovei dabar svarbiausias parametras yra nuvažiuotas atstumas, kuris po bandymų paaiškėjo yra kur kas ilgesnis, nei planuoti – 273 km.

„Dar prieš projektą anonsavome, kad galėsime nuvažiuoti 200 km., tad visus planus viršijome. Konstruodami elektrinius autobusus mūsų inžinieriai sukūrė ne vieną inovaciją, kurios leis mums išsiskirti vis didėjančios konkurencijos EV auto rinkoje“, – aiškina E.Radzevičius.

Per krizę sumažinusi gamybos darbuotojų skaičių, „Altas Auto“ šiandien grįžo į prieškrizinį laikotarpį, bendrovėje iki metų pabaigos dirbs iki 230 specialistų.

Per pirmą šių metų pusmetį bendrovė pagamino 219 autobusų, t.y. 12% daugiau, nei planuota per krizę. Šiemet „Altas Auto“ planuoja pagaminti tiek pat autobusų, kaip ir 2019 m. prieš pandemiją, arba beveik 50% daugiau, nei 2020 m.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Pramonė“

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kaip stiprinsime stuburą, ministrai?

Jau tampa banalu kartoti, kad eilinį kartą šalį iš krizės ištraukė gamybininkai. Ir banalu klausytis...

Vyriausybė ieško būdų kaip amortizuoti šilumos brangimą 5

Kylančios šilumos kainos yra pasaulinė tendencija, kurios Lietuva sustabdyti negali, tačiau Vyriausybė gali...

2021.08.05
„Vilkritis“ penai dvigubino pelną iki beveik 1 mln. Eur

Plastmasės gamybos medžiagomis prekiaujanti Vilniaus bendrovė „Vilkritis“ pernai uždirbo 0,979 mln. Eur...

Pramonė
2021.08.05
„Siemens“ pelnas per metus išaugo pustrečio karto, rodikliai pranoko lūkesčius 

Didžiausias Europos pramonės konglomeratas „Siemens“ grynąjį pelną trečiąjį finansinių metų ketvirtį...

Rinkos
2021.08.05
„Bayer“ antrąjį ketvirtį fiksavo 2,3 mlrd. Eur nuostolius 

Vokietijos farmacijos ir chemijos milžinė „Bayer“ antrąjį ketvirtį fiksavo didžiulius nuostolius, kadangi...

Rinkos
2021.08.05
Po sėkmingo ketvirčio „Adidas“ pagerino savo prognozę visiems metams 

Vokietijos sportinės aprangos gamintoja „Adidas“ ketvirtadienį pagerino savo metų pajamų prognozę,...

Rinkos
2021.08.05
„Kraft Heinz“ antrojo ketvirčio įplaukos pranoko rinkos ekspertų lūkesčius  1

Vienos didžiausių maisto produktų gamintojų pasaulyje „Kraft Heinz“ antrojo metų ketvirčio pardavimų pajamos...

Rinkos
2021.08.05
Grūdų sezonas: keliuose daugiau sunkvežimių, LTG mobilizavo vagonų arsenalą Premium

Uoste pradėjus krauti šalies ūkininkų užaugintus grūdus, jų eksportuotojai sako, kad „Lietuvos geležinkeliai“...

Logistika
2021.08.05
Vertiname Pramonės strategiją 2014–2020 m.: ką pavyko įgyvendinti ir kas nepasiekta  Premium

Prieš šešerius metus užsibrėžta, kad Lietuva Pasaulio banko tyrime „Doing Business“ 2020 m. pasieks 15 vietą,...

Pramonė
2021.08.05
„VA statyba“ gavo 5,8 mln. Eur vertės Vilniaus kogeneracinės jėgainės užsakymą 1

Statybų bendrovė „VA statyba“ už 5,8 mln. Eur (be PVM) per vienerius metus įrengs biokuro saugojimo aikštelę...

Statyba ir NT
2021.08.04
Vyriausybė pritarė išvadoms dėl vėjo energetikos Baltijos jūroje plėtros  4

Vyriausybė trečiadienį pritarė Energetikos ministerijos išvadai, kuri turėtų atverti geresnes jūrinio vėjo...

Pramonė
2021.08.04
Pasaulio naftininkai užkūrė dividendų vakarėlį, akcijų kainos dar neatsigavo  Premium

Didžiosios pasaulinės energetikos bendrovės kartu su antrojo ketvirčio rezultatais investuotojus apdovanojo...

Rinkos
2021.08.04
Vilniaus Santariškėse pradedamos 47 mln. Eur vertės mokslo centro statybos

Sostinės Santariškių mikrorajone pradedamas statyti Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto mokslo centras,...

Statyba ir NT
2021.08.04
Eksportuotojai ruošiasi sunkiam sezonui – žadėtų rekordų nematyti, bet blogiausia ne tai Premium

Įpusėjusi javapjūtė grūdininkus kol kas nuvilia. Nors buvo prognozuojamas rekordinis grūdų derlius, aruodai...

Pramonė
2021.08.04
„Metrunos“ pelnas augo septynis kartus iki 2,4 mln. Eur

Lietuviško kapitalo Klaipėdos metalo atliekų ir laužo prekybos bendrovė „Metruna“ praėjusiais metais uždirbo...

Pramonė
2021.08.04
„Fitsout“ vadovas: mes tikrai nesiruošiame bankrutuoti  Premium 5

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama Kauno LEZ baldų įmonė „Fitsout“ skųs Vilniaus apygardos teismo,...

Pramonė
2021.08.04
„INVL Renewable Energy Fund I“ pritraukė 18,5 mln. Eur

Turto valdymo bendrovės „INVL Asset Management“ valdomas į atsinaujinančios energetikos projektus...

Rinkos
2021.08.04
Klaipėdos „SCT Lubricants“ pelnas mažėjo penktadaliu iki 23,6 mln. Eur

Klaipėdos automobilių tepalų gamybos bendrovė „SCT Lubricants“ praėjusiais metais uždirbo 23,625 mln. Eur...

Pramonė
2021.08.04
„Fredos“ įmonių iniciatyva – mokės už skiepą  Premium 8

Baldų gamybos AB „Freda“ ir UAB „Geras baldų fabrikas“ pasiskiepijusiems darbuotojams dovanos po 100 Eur...

Pramonė
2021.08.04
Europos fabrikai ūžia, bet signalai iš Azijos optimizmo neįpučia Premium

Po pandemijos atsigaunant ekonomikai ir vartojimui, pasaulio pramonė toliau didina apsukas, tiesa, vis...

Pramonė
2021.08.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku