„Lavango Engineering LT“ ketvirčio apyvarta - lyg visų pernai metų
Įmonės atstovai sako, kad labiausiai tam įtakos turėjo maisto pramonės poreikis sparčiai modernizuoti, optimizuoti gamybą ir mažinti rizikas, susijusias su darbuotojų trūkumu.
2019 m. gavus 5,2 mln. Eur pajamų, pernai bendrovės apyvarta sumažėjo iki 3,66 mln. Eur, užtat per pirmus tris šių metų mėnesius jau parduota produkcijos už 3,18 mln. Eur.
Metų pradžioje 30% augimą 2021-aisiais prognozavusi „Lavango“ sako, kad pirmojo šių metų ketvirčio rezultatai leidžia daryti prielaidą, jog šiemet pardavimai augs kartais.
Pasiekė naujus klientus
„Šie rezultatai išties įspūdingi, lyginant ne tik su praėjusiais, bet ir su dar ankstesniais metais. Šiemet pirmojo ketvirčio pardavimai 180% didesni nei praėjusiais metais ir 140% geresni už 2019-ųjų rezultatus“, – išplatintame pranešime sako Jevgenij Sakovskij, „Lavango Engineering LT“ vadovas.
Stebėdama sujudimą rinkoje „Lavango“ įmonių grupė, kuriai priklauso „Lavango Engineering LT“, dar pirmąjį ketvirtį paskelbė dvigubai didinsianti gamybinius pajėgumus. Grupė plečia gamybines patalpas Klaipėdoje, apie šį projektą VŽ jau rašė.
Didžiąją dalį – 90% prekių ir paslaugų dvidešimčiai rinkų Europoje ir Azijoje eksportuojanti „Lavango“ šiemet žengia ir į naujas rinkas Prancūzijoje bei Vokietijoje ir sako neatmetanti galimybės jau vasarą savo eksporto šalių sąrašą dar papildyti.
„Iš naujose rinkose gaunamų užklausų gausos jaučiame sujudimą Europoje. Matome, kad pandemijos metu lengviau pasiekti rinkos žaidėjus, su kuriais anksčiau užmegzti kontaktą nuotoliniu būdu būdavo labai sudėtinga, o dabar stebime pagreitėjusį reakcijos laiką. Be to, pastebime tendenciją, kad Europos įrenginių gamintojai vis labiau atsigręžia į Europos tiekėjus. Tai iš dalies lemia aptarnavimo trūkumas, sutrikę komponentų pristatymo terminai iš Kinijos, su kuria bendradarbiaudavo daugelis gamintojų. Dabar Europos gamintojai mieliau šnekasi su kaimynais“, – pažymi J. Sakovskij.
Maisto pramonė robotizuojasi
Bendrovei planuojant plėtrą, jos vadovas teigia, kad sparti maisto pramonės įmonių robotizacija ir automatizacija stebima jau kelerius metus, o pandemija tam buvo dar didesnė paspirtis.
„Maisto pramonės įmonės šiuo metu sprendė du galvosūkius: visų pirma gamybos efektyvumo, antra – žmogiškųjų rizikų minimizavimo. Pastaroji, beje, vis pasigirstant naujienoms apie viruso protrūkius gamyklose, tapo svarbesnė nei bet kada anksčiau“, – pasakoja J. Sakovskij.
Jis taip pat pastebi, kad ir poreikis modernizavimui pastaruoju metu yra pasikeitęs – gamyklos ieško sisteminių sprendimų, todėl vis rečiau girdimas poreikis atnaujinti tik pavienį įrenginį. J. Sakovskij spėja, kad tai susiję ne tik su siekiu optimizuoti gamybą, bet ir stabilia sektoriaus ekonomine padėtimi, dėl kurios investicijos į esminius gamybos linijų atnaujinimus, atrodo, daromos pačiu laiku.
„Reaguodama į naujus globalius iššūkius maisto pramonės rinka persitvarko – siekia daugiau automatizavimo, optimizavimo sprendimų tam, kad galėtų didinti našumą ir mažintų priklausomumą nuo žmonių darbo jėgos“, – sako J. Sakovskij.