Europos analitikai perspėja: transporto sektoriui gresia dar vienas prarastas dešimtmetis

Reklama publikuota: 2021-04-14
svg svg

Transporto sektorius šiuo metu yra atsakingas už 27 proc. viso Europos Sąjungos (ES) išmetamo anglies dioksido kiekio. Kadangi jokie teisės aktai teigiamų pokyčių neatnešė, ES vadovybė jau pripažino, kad iki 2030 m. automobiliai ir toliau bus varomi naftos produktais. Siekiant sumažinti transporto priklausomybę nuo naftos, analitikai siūlo iš naujo pertvarkyti teisėtvarkos iniciatyvas, kurioms iki šiol nepavyko sumažinti anglies dioksido emisijų Europos transporto sektoriuje.

ES valstybės narės yra paliktos vienos*

„Ethanol Europe“ tvarumo konsultantas Zoltn Szabó su portalu EURACTIV pasidalino diagrama, parengta pagal naujausius poveikio vertinimo duomenis iš 2030 m. klimato politikos tikslo įgyvendinimo planą. Skaičiuojama, kad iki 2030 m. nafta nebus reikšmingais kiekiais išstumta iš transporto sektoriaus.

nuotrauka::1 nocrop

„Naftos produktų suvartojimas sumažės tik apie 3 proc., tai yra šiek tiek geriau nei įprastai, tačiau, panašu, kad mūsų laukia dar vienas prarastas dešimtmetis. ES valstybės narės yra paliktos vienos, siekiant pažangos klimato srityje“, – sako Z. Szabó.

Pasak jo, ES politikos formuotojai pamiršta bendrą vaizdą, daugiausia dėmesio skirdami ribiniams transporto sektoriaus elementams. Priklausomybę nuo naftos gali pakeisti tvarūs atsinaujinantys energijos šaltiniai, tokie kaip žalioji elektra, etanolis ar pažangūs biodegalai.

Žalia energija varomas transporto sektorius

Pasak europarlamentaro Seano Kelly, atsižvelgiant į dabartinį naftos dominavimą, Europa turėtų būti realistiška, įgyvendindama ambicingus užmojus transporto sektoriuje. Jis sako, kad reagavimas į šį sektorių turės būti platus bei apimti transporto priemonių elektrifikavimą iš atsinaujinančių šaltinių pagaminta elektra bei mažai anglies naudojančius degalus, tokius kaip bioetanolį ir kai kuriais atvejais – vandenilį.

S. Kelly pastebi, kad Europa taip pat turėtų skatinti įmonėms pagal žiedinės ekonomikos principus gaminti biokurą. Taip būtų užtikrinta, kad pereinant prie mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančių išteklių, kuo efektyviau naudojami vietiniai ištekliai.

„Neturėtų būti atvejų, kai aukštos kokybės biodegalai negali būti tinkami, nes jie techniškai galėtų būti naudojami žemos kokybės gyvūnų pašarams, o tai gali būti finansiškai neperspektyvu dėl mažos investicinių išlaidų grąžos. Biodegalų gamyba gali turėti teigiamą poveikį daugeliui kaimo vietovių, nes leidžia kurti naujus pajamų šaltinius“, – sako S. Kelly.

Siūlo neabejoti biodegalų naudojimu

Asociacijos „ePURE“ atstovas Emmanuelis Desplechinas teigia, kad nuo RED II įsigaliojimo 2009 m., ES priklausomybė nuo iškastinio kuro transporto srityje sumažėjo tik 2,2 proc.

„Šiuo metu ES valstybės narės gali apeiti įsipareigojimą naudoti atsinaujinančius degalus, mažindamos savo indėlį į iš pasėlių gaminamą biokurą ir siekdamos dirbtinai išpūsti savo pasiekimus atsinaujinančios energetikos srityje, iš tiesų nemažinant šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo“, – sako jis. E. Desplechinas ragina ES politikos formuotojus nustoti abejoti biodegalais. Biodegalus jis apibūdino kaip „bene vieninteliais, prisidedančiais prie atsinaujinančios energijos įtraukimo į transportą, ir trečiais pagal dydį darbo vietų kūrėjais ES atsinaujinančios energetikos srityje.“

RED II direktyvoje, Komisija nusprendė nutraukti pirmosios kartos biokuro, etanolio ir biodyzelino, gamybą dėl netiesioginio žemės naudojimo keitimo rizikos. Pasak E. Desplechino, tai negalioja Europos biodegalams. Pasak jo, nėra jokios priežasties kliudyti atsinaujinančios energijos naudojimui transporto sektoriuje, baudžiant už ekologiškai efektyvius biodegalus, tokius kaip Europoje pagamintas etanolis.

Struktūriniai pokyčiai – ne per vieną dieną

Pasak Biodegalų asociacijos viceprezidento Jurgio Polujansko, šiuo metu skystieji biodegalai yra pigiausia ir efektyviausia alternatyva mineraliniams degalams, o iki 2030 metų didelių struktūrinių pokyčių rinkoje neįvyks.

nuotrauka::2 right

„Matome situaciją, kai visuomenė entuziastingai palaiko atsinaujinančių išteklių naudojimą, elektromobilių plėtrą, tačiau realybėje perka benzininius ar dyzelinius automobilius. Kol elektromobiliai bus kelis kartus brangesnė alternatyva, tol didelių pokyčių tikėtis neverta. O mažinti anglies dvideginio emisijas būtina jau dabar“, — pabrėžė J. Polujanskas.

Pašnekovas atkreipė dėmesį, kad skystieji biodegalai išmeta nuo 50 iki 92 proc. mažiau anglies dvideginio nei naftos degalai. Be to, biodegalų technologija nėra brangi, infrastruktūra yra išplėtota, o vietos biodegalų sektorius kuria reikšmingą pridėtinę vertę šalies ūkiui.

Ateityje savo vietą turėtų rasti visos alternatyvių degalų rūšys – biodegalai skirti vidaus degimo varikliams, elektromobiliai – miestų transportui, o vandenilis patenkins krovininio transporto energijos poreikius.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
D. Kreivys: Baltarusija nebegauna pajamų iš Baltijos šalių už Astravo elektrą 4

Baltarusija pastaruoju metu nebegauna pajamų iš Baltijos šalių už jos pagamintą elektrą, sako Lietuvos...

Pramonė
15:28
„Vakarų Baltijos laivų statykla“ vokiečiams stato pakrančių apsaugos laivą

Vakarų Baltijos laivų statykloje (VBLS) pradėta naujo, dalinai įrengto laivo statybą. Bendrovė stato trečią...

Pramonė
11:46
Kauno apygardos teismas atmetė „Grigeo Klaipėda“ ieškinį buvusiems vadovams

Kauno apygardos teismas atmetė „Grigeo Klaipėda“ ieškinį, kuriuo bendrovė iš buvusių vadovų siekė prisiteisti...

Pramonė
10:13
„Telia“ ir „Teltonika Networks“ kuria lietuviškus 5G maršrutizatorius 1

„Teltonika Networks“, bendradarbiaudama su „Telia“, kuria pirmuosius lietuviškus 5G produktus – pramoninio...

Inovacijos
11:16
„Linas Agro Group“ investicijos į melžimo robotus ir vandens lovas karvėms

Kėdainių rajono Labūnavos žemės ūkio bendrovėje užbaigtas vienas modernizacijos etapas, planuojamos ir naujos...

Pramonė
08:06
Gamintojams reiks pasitempti: elektronika turės tarnauti ilgiau Premium 3

Siekdama skatinti žiedinę ekonomiką, Europos Sąjunga (ES) imasi priemonių, kurios turėtų užtikrinti, kad...

Pramonė
05:45
Nauji savininkai atgaivino merdinčius Alytaus langų gamintojus, investuos dar apie 10 mln. Eur Premium

Vilniaus verslininkai, įsigiję sunkumų patiriančią langų gamybos įmonę Alytuje bei pakeitę jos prekės ženklą,...

Gazelė
2021.04.14
Po 22 mėnesių ginčo su „Axioma Metering“, „Kamstrup“ nesitraukia: sprendimą skųs Premium 2

Į ginčą dėl patentų su išmaniųjų skaitiklių gamintoja „Axioma Metering“ įsitraukusi Danijos bendrovė...

Pramonė
2021.04.14
76,6 mlrd. Eur pajamų gavusi „Nestle“ Baltijos šalyse pernai augo 5,5%

Didžiausia pasaulyje maisto ir gėrimų bendrovė „Nestle“ pristatė metinius rezultatus – organinis korporacijos...

Pramonė
2021.04.14
Išmaniuosius elektros skaitiklius už 75 mln. Eur Lietuvai tieks Prancūzijos bendrovė 2

Išmaniuosius elektros skaitiklius už maždaug 75 mln. Eur (be PVM) diegs konkursą laimėjusi Prancūzijos...

Pramonė
2021.04.14
Pradedamas 20 mln. Eur vertės „Kauno baldų“ konversijos projektas

SBA valdoma minkštųjų baldų gamintoja „Kauno baldai“ pradeda konversijos projektą ir ruošiasi naujos gamyklos...

Pramonė
2021.04.14
Pramonė
2021.04.14
Vakcinos pramonei: maistininkams davė, kitiems neliko Premium 1

Verslas džiaugiasi atsiradusia galimybe nuo koronaviruso skiepyti darbuotojus, vis dėlto vakcinų tiekimas kol...

Pramonė
2021.04.14
Estijos „Elering“ siūlo Europoje įrengti vandenilio infrastruktūrą, prireiks iki 80 mlrd. Eur

Estijos perdavimo tinklų operatorė „Elering“ antradienį pristatė vandenilio transporto infrastruktūros...

Inovacijos
2021.04.13
Teismas stabdo „PKN Orlen“ planus perimti žiniasklaidos grupę „Polska Press“

Lenkijos teismas sustabdė naftos milžinės „PKN Orlen“ planus perimti vieną didžiausių regioninių...

Verslo aplinka
2021.04.13
Seimas pradėjo svarstyti pasiūlymą dėl verslinės žvejybos draudimo 1

Seimui pateikti Žuvininkystės įstatymo pakeitimai, kuriais siekiama uždrausti verslinę žuvininkystę Kuršių...

Pramonė
2021.04.13
Konteinerių pavasaris neišaušo – atšilimo tikisi vasarą  Premium

Prognozės, kad pavasarį normalizuosis pasaulinė jūrinių konteinerių logistikos grandinė, nepasiteisino:...

Logistika
2021.04.13
Seime – suvaržymai įmonėms, susijusioms su Astravo AE

Valdantieji siekia dar labiau suvaržyti galimybes šalies energetikos projektuose dalyvauti užsienio ir...

Verslo aplinka
2021.04.13
Baltarusiškų transformatorinių atsisakiusiai ESO neįtiko ir bulgarai – skelbia naują konkursą

Bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), metų pradžioje nusprendusi nepasirašyti laimėto konkurso...

Pramonė
2021.04.13
„Orlen“ Mažeikiuose investuos daugiau nei 220 mln. Eur 8

Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ investicija į naftos perdirbimo gamyklos Mažeikiuose modernizavimą sieks per...

Pramonė
2021.04.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku