Nesnaudžiantys pasikinkė paklausą
Išeities ieškantys gamybininkai laiku pastebėjo šalis ir sektorius, kuriose paklausa tiesiog ėmė šuoliuoti. Aptiktos nišos padėjo verslininkams gerokai padidinti gamybos apsukas: šiandien VŽ rašo apie jų sugebėjimą pasinaudoti didėjančia poilsiui skirtos produkcijos paklausa. Europiečiai pavargo nuo karantino, be to, niekas nėra tikras, ar rudenį neatplūs nauja COVID-19 banga, tad žmonės dairosi prekių, kurios galėtų jų buvimą namuose padaryti komfortiškesnį. Nors atostoginės Senojo žemyno valstybės pamažu skelbia atveriančios sienas potencialiems poilsiautojams ir turistams, atrodo, kad šią vasarą nemaža dalis europiečių rinksis atostogauti savo kraštuose.
Tai atspindi sparčiai auganti Europos šalių gyventojų paklausa patogiam poilsiui skirtoms prekėms: mediniams nameliams ir namams, lauko baldams, sodinukams, laiveliams ir kt. Darius Budrys, komercijos atašė Norvegijos Karalystėje, tvirtina, kad koronavirusas smarkiai keičia šios šalies gyventojų prioritetus, susijusius su poilsiui skirto nekilnojamojo turto (NT) įsigijimu. „Brokeriai teigia, kad per 30 metų nėra fiksavę tokios paklausos – vyksta intensyvios varžytuvės tarp potencialių pirkėjų. Ir to rezultatas – 15–20% nuo pradinės vertės išaugusi pardavimo kaina. „Eidom Norge“ gegužę fiksavo 20% didesnį poilsio namelių pardavimą, palyginti su analogišku laikotarpiu praėjusiais metais. Populiariausia Norvegijos paieškos svetainė „Finn.no“ gegužę registravo 30% didesnį nei įprastai poilsio namelių paieškų skaičių“, – vardija komercijos atašė.
Tarp pagrindinių priežasčių priimant ilgalaikį sprendimą įsigyti poilsiui skirtą NT – kelionių apribojimai, pabrangę skrydžiai, pakilusi euro kaina. Tai lemia, kad NT tampa geresne ir saugesne investicija. „Beje, daugelis gamtą dievinančių norvegų, pabandę dirbti iš namų, pamatė, kad tai gali būti puiki alternatyva, ir yra linkę susikurti savo biurus gamtoje“, – priduria D. Budrys.
Vienos lietuviškos bendrovės atstovas pasakoja, kad neseniai Didžiosios Britanijos internetinėje parduotuvėje per vieną dieną, paskelbus nuolaidą, buvo nupirktos trys dešimtys jų gamybos medinių namukų – tokio pirkimo, o dar pirmadienį, nustebę britai nesitikėjo. „Šiemet mūsų augimas smarkiai viršys pernykštį. Kalbant paprastai, koronaviruso pandemija apribojo žmonių judėjimą. O būnant namuose norisi, kad aplinka būtų patogi ir sutvarkyta. Keičiami lauko ir vidaus baldai, tvoros, perkama įvairių augalų, gėlių“, – sako Audrius Katauskas, tokius namelius gaminančios UAB „Arbena“ vadovas ir akcininkas. Panašūs procesai, anot jo, vyksta visose rinkose, kuriose bendrovė dirba, – Vokietijoje, Prancūzijoje, Olandijoje. Per pirmuosius penkis šių metų mėnesius įmonės pardavimai šoktelėjo 60%.
„Dėl COVID-19 išaugusi poilsio namelių paklausa Norvegijoje siunčia pozityvią žinią mūsų medienos ir medinių gaminių sektoriui, į kurią, neabejoju, mūsų gamintojai įsiklausys. Mūsų medienos, baldų ir statybos sektoriaus atstovų pozicija yra gera, kad patenkintų Norvegijos poreikį, – šiuose sektoriuose sukurtas geras kontaktų tinklas, gerai perprasti vietos rinkos ypatumai, susikurta gera gamintojų ir statytojų reputacija. Tai patvirtina ir reguliariai augantis eksportas į Norvegiją, kur beveik 50% tenka minėtiems sektoriams“, – pažymi komercijos atašė.
VŽ nuomone, sėkmingi nišą atradusių Lietuvos įmonių pavyzdžiai galėtų tapti atramos tašku kitiems mūsų šalies gamintojams. Pandemija visiškai nesustabdė pasaulio – žmonės trokšta visaverčio gyvenimo, svarbu laiku užčiuopti atitinkamos paklausos pulsą.