Pokyčiai „Kėdainių konservų fabrike“ – plėtra į Afriką ir naujas kategorijas

Publikuota: 2019-09-05
„Vikondos“ generalinis direktorius M. Snarskis.
„Vikondos“ generalinis direktorius M. Snarskis.

Įmonė „Kėdainių konservų fabrikas“ keičia strateginę kryptį ir planuoja plėtrą naujose rinkose –  ketina tapti lyderiais ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse,  daugiau eksportuoti į  Afriką.  Įmonės planuose dvigubai padidėjęs gamybos našumas. Iš pagrindų atnaujinta įmonės vadovybė, anot „Vikondos“, kuriai priklauso „Kėdainių konservų fabrikas“, generalinio direktoriaus Mindaugo Snarskio, rodo, kad bendrovė išaugo savo seną rūbą ir yra pasiruošusi esminiams pokyčiams.

„Kėdainių konservų fabrike“ jau dirba naujas generalinis direktorius, prekybos direktorius ir rinkodaros vadovas, kurie iš esmės keičia įmonės kryptį ir strateginius tikslus.  

„Dabar daugelyje kategorijų mes esame lyderiai Lietuvos rinkoje. Tačiau mes pakeitėme savo namų rinkos apibrėžimą ir nuo šiol mums namų rinka yra ne tik Lietuva, bet ir visos Baltijos šalys – siekiame ir ten tapti lyderiais. Norėtumėme išauginti eksportą į Latviją ir Estiją ne mažiau nei 50 proc. per metus  – tai mūsų artimiausiuose planuose“, – sako „Vikondos“ generalinis direktorius M. Snarskis.

Anot koncerno vadovo, „Kėdainių konservų fabrikas“ šiemet mini savo veiklos 75 metų sukaktį, kuri tapo simboliniu atspirties tašku esminiams įmonės pokyčiams. Nors šių metų pirmojo pusmečio bendrovės apyvarta viršijo 11 mln. EUR ir paaugo 12 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, dabar ant įmonės stalo – dar ambicingesni tikslai.

„Kai 1944 m. bendrovė įsikūrė, laisvosios rinkos sąlygos neegzistavo, todėl fabriko tikslas buvo gaminti maisto produktus ir maitinti žmones. Natūralu, kad šiandien rinkos situacija visiškai kita – mes privalome ne tik maitinti, mes turime suteikti didesnę vertę – produktą, kuris atitiktų sveikos gyvensenos, augančio gyvenimo tempo ir kitus vartotojų keliamus reikalavimus“, – teigia M. Snarskis.

Eksportuos į Afriką

Artimiausiuose įmonės planuose – ženkliai auginti eksporto apimtis už Europos ribų. Šiuo metu įmonės eksportas sudaro apie 25 proc. apyvartos, tačiau jis didžiąja dalimi yra etninis – tai tokios šalys, kur gyvena didelės lietuvių bendruomenės:  Jungtinė karalystė, JAV, Airija. Tačiau bendrovė ketina plėsti rinkų geografiją. Šiuo metu pagrindinis taikinys – Afrika.

„Nusitaikėme į augančias rinkas, pirmoji iš jų – Afrika. Nors tai rizikinga rinka, tačiau mes jau turime pirmuosius susitarimus su būsimais partneriais. Tačiau mūsų planuose – ne tik egzotinės šalys, dar turime neišnaudoto potencialo ir Europoje, kur bandysime stipriau įsitvirtinti. Čia turime didelę konkurentę – Lenkiją, kuri yra  tikrai efektyvi ir turi didesnių našumų, bet mes turėsime galimybę konkuruoti dėl savo kokybinių rodiklių“, – sako „Vikondos“ vadovas.

M. Snarskis tikina, kad Baltijos šalyse didžiausias potencialas matomas  konservuotų sriubų ir pietų patiekalų kategorijoje. Tačiau kitose Europos šalyse paklausa eksportui skiriasi. Nors teoriškai atrodo, kad konservuotas maistas – palankus eksportui dėl ilgo galiojimo laiko, kita vertus, tenka konkuruoti su rinkomis, kur per metus užauga ne vienas šviežių daržovių derlius. Todėl skiriasi tiek savikainos, tiek ir masto ekonomika, o tai apsunkina eksporto sąlygas.

1,5 mln. investicijos majonezų gamybai

Majonezas – tai produktas, kurio eksportui įmonėje matomas didžiausias potencialas. Praeitų metų pabaigoje „Kėdainių konservų fabrikas“ baigė įrengti naują itin modernų majonezų ir padažų gamybos padalinį, į kurį investavo 1,5 mln. eurų. Per valandą nauja linija leidžia pagaminti ir išpilstyti iki 6 000 vienetų produkto arba iki 18 tūkst. tonų per metus – kelis kartus daugiau nei bendrovė gamindavo iki šiol. Be to, įmonė galės gaminti majonezą, kurio pakuotės transportavimui ir laikymui prekybos vietose nebūtina žema šaldytuvų temperatūra.

„Pasaulio rinkose majonezas transportuojamas ir parduodamas kambario temperatūroje, o ne šaldytuve, kaip įprasta pas mus. Naujoji linija leidžia sukurti tokius gaminius, tad galimybė gaminti klientų poreikius atitinkančius produktus leis dar reikšmingiau padidinti eksportuojamų produktų kiekį. Be to, šiuo metu laukiame aukščiausio tarptautinio BRC FOOD maisto standarto sertifikato įvertinimo, kuris taip pat padidins mūsų galimybes“ – teigia „Vikondos“ vadovas.

Anot M. Snarskio, ateityje šios kategorijos produktų planuojama parduoti daugiau ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje. Nors čia šiandien majonezų ir pomidorų padažų kategorijos mažmeninėje prekyboje krenta, tačiau stebimas B2B sektoriaus pardavimų augimas. Šiuo metu iki 7 proc. įmonės produkcijos sudaro B2B pardavimai, tačiau šią sritį ateityje planuojama stiprinti.

Edukuos vartotoją

M. Snarskis priduria, kad artimiausiu metu įmonėje bus orientuojamasi ne tik į naujus produktus ir receptūrą, bet ir esamų produktų atnaujinimą. Vienas iš jų – sriubos. Šių metų pirmojo pusmečio rezultatai rodo beveik 13 proc. šių produktų pardavimų augimą, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

„Didėjantis gyvenimo tempas lemia, kad vartotojas skuba ir dažnai ieško jau paruošto vartoti maisto. Tačiau jis privalo būti kokybiškas, priminti ruoštą namuose. Mes tokių gaminių turime – tai sriubos, kurios turi puikias receptūras ir yra paruoštos vartoti, tačiau šiandien jų potencialas –  neišnaudotas. Ir nors tokių produktų paklausa rinkoje auga, mums dar reikia edukuoti vartotoją, pasirinkus tinkamą žinutę, kad jis pamatytų skaidrią sudėtį, kokybišką produktą, lengvą paruošimą, tvarią stiklo pakuotę“, – sako „Vikondos“ vadovas.

Paklausiausi – burokėliai

Labiausiai auganti „Kėdainių konservų fabriko“ gaminių kategorija – tai majonezo užtepėlės, kurių šių metų pardavimai augo beveik dvigubai. Taip pat stebimas kone 50 proc. daržovių vakuume, ypač – burokėlių – pardavimų augimas.

„Burokėliai – tai lyderiaujanti daržovių kategorija mūsų asortimente, šio gaminio pardavimai sudaro kone trečdalį visų mūsų daržovių pardavimų. Tai lemia šios daržovės populiarumas – šiandien burokėliai naudojami ne tik tradicinėse, bet ir daugelio restoranų virtuvėse. Žinoma, negalime nuvertinti ir agurkų, kurių vien po šios vasaros derliaus konservavome ir marinavome beveik 1,2 tūkst. tonų. Tačiau burokėlių vakuume užsakymų turime daugiau, negu fiziškai pajėgiame pagaminti“, – sako M. Snarskis.

 UAB „Kėdainių konservų fabrikas“ gamina platų spektrą produktų: majonezus, padažus, konservuotas daržoves, vaisius, uogienes, džemus, konservuotas sriubas, o įmonės produkcija eksportuojama į 27 šalis. Bendrovei priklausantis prekės ženklas „Kėdainių konservai“ yra vienas iš žinomiausių konservuotų produktų prekės ženklų Lietuvoje. Šiuo metu įmonėje dirba per 230 darbuotojų.

UAB „Kėdainių konservų fabrikas“ yra  koncerno „Vikonda“ dalis, kuriam taip pat priklauso „Dadu“ ledus gaminanti bendrovė UAB „Vikeda“, žemės ūkio bendrovė UAB „Krekenava“, grūdus superkanti bendrovė UAB „Kėdainių aruodai“, mažmeninės prekybos tinklas UAB „Sibena“, valdantis 21 parduotuvę, bei kitos įmonės.

FOTOGALERIJA Kėdainių konservų fabrike (4 nuotr.)

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
JAV ir Kinija pažadino Europą Premium

Dešimtmečiais Europos Sąjunga sveikino barjerų ir sienų panaikinimą, tačiau su nauja Europos Komisija (EK) ir...

Analitikai prognozuoja, kad darbo imigracija toliau augs

Analitikai prognozuoja, kad darbo imigrantų skaičius Lietuvoje šiemet toliau augs, nepaisant kritikų...

Verslo aplinka
2020.01.01
Euro įvedimas ir turėjo teigiamą ekonominį poveikį, ir augino kainas

Prieš penkerius metus Lietuvoje įvestas euras turėjo teigiamą ekonominį poveikį, tačiau euro įvedimas susijęs...

Verslo aplinka
2020.01.01
Rusijos piliečiai NT Suomijoje galės įsigyti tik leidus suomių gynybos ministerijai 1

Valstybių, nepriklausančių ES ir Europos ekonominei erdvei, piliečiai, norėdami įsigyti nekilnojamojo turto...

Verslo aplinka
2020.01.01
Vilniuje daugelyje vietų brangsta automobilių stovėjimas

Vilniuje nuo sausio 1-osios keičiasi rinkliavos zonų ribos – dėl to daug kur brangsta automobilių stovėjimas,...

Verslo aplinka
2020.01.01
Makroekonomika: ruoštis blogiausiam, tikėtis geriausio Premium

Pasaulio ekonomikos traukiniui 2019 m. avarijos pavyko išvengti, o horizonte matyti ženklų, kad nuo bėgių ji...

Verslo klasė
2020.01.01
TOP 12 daugiausia dėmesio 2019 m. sulaukusių „Premium“ straipsnių

Skelbiame 2019 metų „Verslo žinių“ temas, sulaukusias daugiausia prenumeratorių dėmesio, kurias taip pat...

Verslo aplinka
2020.01.01
Žvilgsnis į 2020-uosius: kokių įvykių laukti Lietuvoje ir pasaulyje Premium

Lietuvos Seimo rinkimai, naujos Vyriausybės suformavimas, Nepriklausomybės atkūrimo trisdešimtmetis, taip pat...

Verslo aplinka
2020.01.01
Pasaulis 2020-uosius pasitiko fejerverkų, dūmų ir ašarinių dujų pliūpsniais

Niujorke žmonių pilnoje Taimso aikštėje trečiadienio vidurnaktį nusileidęs tradicinis krištolinis rutulys...

Verslo aplinka
2019.12.31
Princas Williamas įsteigė didelę premiją už aplinkosaugos problemų sprendimus

Didžiosios Britanijos princas Williamas antradienį paskelbė apie kelių milijonų svarų sterlingų premiją,...

Verslo aplinka
2019.12.31
Testamentų misija – dūlėti stalčiuose, šeimos fondų – užtikrinti verslo tęstinumą

Ką daryti, kad verslas, užaugintas per visą jo įkūrėjo gyvenimą, dešimtmečius ir šimtmečius veiktų pagal...

Verslo aplinka
2019.12.31
Prezidentūra perka fontaną

Prezidento kanceliarija paskutinę 2019-ųjų dieną nusipirko šviečiantį fontaną, kuris Prezidentūroje bus...

Verslo aplinka
2019.12.31
D. Trumpas: JAV ir Kinijos „pirmojo etapo“ prekybos sutartis bus pasirašyta sausio 15-ąją

Naujas dalinis JAV ir Kinijos prekybos susitarimas bus pasirašytas kito mėnesio viduryje, antradienį pareiškė...

Verslo aplinka
2019.12.31
VŽ rekomenduoja: 10 TOP „Premium“ 2019 metų temų

Pristatome 2019 m. „Verslo žiniose“ skelbtas geriausias temas, kurias prisiminti rekomenduoja redakcija. 

Verslo aplinka
2019.12.31
„Spotify“ naujametinis pažadas – 2020-aisiais jokios politinės reklamos

Nuo 2016 m. JAV prezidento rinkimų kampanijos, kurios akcentu tapo melagiena (angl. fake news), politinė...

Paslaugos
2019.12.31
2020-aisiais – penki ilgieji savaitgaliai

2020-aisiais metais turėsime penkis ilguosius savaitgalius, kai valstybinių švenčių dienos „prisidės“ prie...

Laisvalaikis
2019.12.31
„Huawei“ vadovas įspėja apie sunkius metus

Ericas Xu, vienas iš „Huawei“ valdybos pirmininkų, paskutinę metų dieną darbuotojams siųstame laiške...

Technologijos
2019.12.31
Svarbiausi šių metų transporto ir logistikos sektoriaus įvykiai Premium

Pranešimais apie 2018-aisiais fiksuotus rekordus šiuos metus pradėjusios logistikos ir transporto sektoriaus...

Nauja britų vyriausybė kels minimalią algą

Jungtinė Karalystė (JK) antradienį paskelbė, kad nuo 2020 m. ketina didinti minimalų užmokestį 6%. Ir dabar...

Verslo aplinka
2019.12.31
2019-ųjų Lietuvos ir pasaulio įvykiai

„Verslo žinios“ kviečia prisiminti svarbiausius nueinančių 2019-ųjų įvykius. Lietuvos...

Verslo aplinka
2019.12.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau