Gėrimų gamintojos sėkmės strategija – telkti neišsižadant tapatybės

Publikuota: 2019-03-08

 Greito apyvartumo prekių rinka įžengė į naują raidos etapą. Baigėsi laikai, kai galia buvo sutelkta gamintojų rankose ir pasiūlą diktavo pramonininkai, sprendę, ką gaminti ir pasiūlyti rinkai. Vis mažiau galios diktuoti asortimentą ir nutarti, kurias prekes pateikti parduotuvių lentynose, o kurių – ne, beturi ir didelius prekybos tinklus valdantys prekybininkai. Išsiplėtus interneto prekybai, atsiradus galimybėms laisvai pirkti iš viso pasaulio, lemiamas žodis dabar priklauso pirkėjui: nerasdamas ko nors vietos parduotuvėje, jis gali gana greitai ir lengvai norimą prekę atsisiųsdinti.

Šiuolaikinis vartotojas tampa vis išrankesnis, pageidauja unikalių, būtent jam sukurtų gaminių ir produktų, ir tai gamintojams kelia nemažų iššūkių.

 „Šis trečiasis rinkos vystymosi etapas daugeliui gamintojų yra tikras košmaras! Juk daugelis gamyklų buvo įpratusios gaminti vieną ir tą patį produktą dvidešimt keturias valandas per parą. O kai tenka tiekti labai įvairius gaminius, dažnai nedidelėmis partijomis, rašyti kliento vardą ant etiketės, kyla rimtų vadybinių galvosūkių. Bet dabar tokios realijos. Gamintojai privalo taikytis prie itin specifinių vartotojų poreikių“, — įsitikinęs bendrovės „MV Group Production“ vadovas Algirdas Čiburys.

Ir jungti, ir saugoti identitetą

Bendrovės „MV Group Production“ pavadinimas ar juo labiau įmonės veikla daugeliui mažai girdėta. Tačiau Lietuvos ir aplinkinių šalių rinkoms puikiai žinomos jos valdomos gėrimų gamyklos: Kauno „Stumbras“, Alytaus „Alita“ ir „Anykščių vynas“. Praėjusiais metais šią grupę papildė ir Šiaulių alaus darykla „Gubernija“.

Valdyti tokią grupę, kurios gamyklos gamina gana skirtingų kategorijų gėrimus, nėra paprasta. Pasak A. Čiburio, nors bendrovė siekia puoselėti kiekvienos iš jų tradicijas, pasitelkti žinias bei specializaciją gaminant įvairių kategorijų gėrimus, tuo pat metu nemaža dalis gamyklų veiklos integruojama, kad jų sutelkimas vienoje įmonių grupėje suteiktų postūmį tolesniam gamyklų stiprėjimui ir konkurencingumui.

„MV Group Production“ vadovas teigia, kad grupei priklausantys gėrimų gamintojai telkiami keleriopai, ir tai teikia nemažai naudos tiek gamykloms, tiek jas valdančiai bendrovei. Pavyzdžiui, peržvelgus gamyklų veiklą, buvo įkurtas bendras kokybės valdymo skyrius, naujų produktų ir technologijų padalinys, inžinerijos tarnyba. Tai padeda ne tik paprasčiau ir veiksmingiau organizuoti gamyklų darbą, bet ir skatina tobulėti jų specialistus. Vertindami ir tikrindami vieni kitų gaminių kokybę, gamyklų ekspertai plečia savo žinias, gilinasi į kitas veiklos sritis.

Vykdoma ir formali integracija: „Stumbras“, „Alita“ ir „Anykščių vynas“ veikia kaip vienas juridinis asmuo, tik palyginti neseniai įsigyta „Gubernija“ tebėra atskira akcinė bendrovė.

Atveria kelių inovacijoms

„Žinoma, gali būti taikomi įvairūs veiklos modeliai, kiekvienam grupės verslui steigiant po atskirą įmonę. Bet mes pasirinkome kitokį kelią: vienyti, tuo pačiu išsaugant kiekvienos gamyklos tapatybę, tradicijas ir specializaciją. Šiais laikais visiškai įmanoma efektyviai valdyti skirtingus ir vieną nuo kito nutolusius padalinius kaip vieną juridinį vienetą, o daugelis sprendimų dėl to tampa gerokai paprastesni. Pavyzdžiui, įsigyjant licenciją programinei įrangai, pakanka ją pirkti vienai įmonei, ne atskiroms keturioms“, aiškina A. Čiburys.

Vis dėlto, ryškiausiai integracijos nauda matyti gilinantis į gamyklų tiesioginę veiklą. „MV Group Production“ vadovas teigia, kad sutelkus atskirus gėrimų gamintojus vienoje bendrovėje ir sudarius galimybes jiems bendradarbiauti, atsivėrė progos kurti unikalius gaminius ir lanksčiai prisitaikyti prie vartotojams paklūstančios rinkos poreikių.

Pašnekovas pateikia pavyzdį: praėjusiais metais pristatytą „Vorutos“ žiemos vyną, kurį drauge kūrė dviejų gamyklų specialistai. Kauno „Stumbras“ garsėja savo žolelių trauktinėmis, tad šios gamyklos ekspertai kūrė natūralius ekstraktus, kuriais „Anykščių vynas“ praturtino čia pagamintą juodųjų serbentų vyną, sukurdama aukštos kokybės, natūralų gaminį.

„Kitomis sąlygomis tai būtų neįmanoma, neturint įvairių specializacijų specialistų, ir vyno, ir stipriųjų gėrimų gamybos linijų . Tuo tarpu mes galėjome sujungti skirtingų gamyklų patirtį, ir šis sprendimas pasiteisino: praėjusių metų gruodį beveik kas dešimtas Lietuvoje įsigytas vyno butelis buvo „Vorutos“, o trečdalį šio kiekio sudarė būtent naujasis žiemos vynas“, — teigia bendrovės vadovas.

Dalijasi patirtimi ir pajėgumais

Pašnekovas teigia, kad įmonė siekia puoselėti atskirų gamyklų tapatybę bei kurti aukštesnės pridėtinės vertės gaminius, konkuruoti plačiu asortimentu ir kokybe. Tai diktuoja verslo valdymo sprendimus: užuot visą gamybos liniją sutelkusi į vieną milžinišką fabriką, „MV Group Production“ kelia tikslą išsaugoti kiekvienos gamyklos unikalumą ir tradicijas.

„Net sutelkę viską į vieną gamyklą, pasauliniu mastu liktume gana smulkūs žaidėjai. Todėl pasirinkome kitokį kelią, gaminti įvairius gėrimus, kuriems reikalingos specifinės žinios: nuo įvairių žolelių trauktinių „Stumbre“ iki putojančio vyno „Alitoje“, nuo natūralių vynų gamybos „Anykščių vyne“ iki alaus bei giros virimo „Gubernijoje“. Šiuolaikinius vartotojus domina tai, kas unikalu, autentiška, lokalu, ir į tai atsižvelgiame planuodami visos grupės ir jos gamyklų veiklą.“

A. Čiburys pabrėžia, jog tai nereiškia, kad kiekviena gamykla lieka atskira ir izoliuota sala. Priešingai: viena su kita dalijasi ne tik specialistų žiniomis, bet ir keičiasi technologijomis, įranga. Gamybinę veiklą taip pat stengiamasi paskirstyti taip, kad būtų kuo efektyviau pasitelkiamos kiekvienos gamyklos stiprybės.

Pavyzdžiui, sidrui obuolių ir kriaušių sultys spaudžiamos ir fermentuojamos Anykščiuose, čia taip pat sidras išpilstomas į didesnės, 750 ml talpos butelius ir kegus barams, tuo tarpu išpilstymui į mažesnę tarą sidras gabenamas į „Alitos“ gamyklą, turinčią modernią tokių butelių pilstymo liniją.

nuotrauka:: 1 left

Anot „MV Group Production“ vadovo, bendrovė siekia lanksčiai išnaudoti kiekvienos gamyklos pranašumus ir kompetenciją. Taigi Kauno „Stumbras“ buvo ir liks vienas stipriųjų gėrimų flagmanų. „Alita“ specializuojasi putojančių vynų, kokteilių ir lengvųjų gėrimų srityje. Tuo tarpu Anykščiuose patogu koncentruoti natūralių uogų ir vaisių vynų, sulčių  gamybą, nes vaisių augintojai įsikūrę aplink, žaliavų nereikia toli vežti. Giliomis aludarystės tradicijomis garsėjanti „Gubernija“ toliau telksis į alaus ir giros gamybą.

Tuo pačiu tarp gamyklų vyksta ir žinių, ir įrangos apykaita. A. Čiburys pasakoja, kad iš „Gubernijos“ gamyklos dalis nenaudojamos įrangos buvo pervežta ir jau naudojama Anykščiuose. Ten pat iškeliavo ir „Alitoje“ retai naudoti įrengimai, skirti koncentruotų sulčių gamybai. Dalį sandėlių ir pilstymo linijų iš Kauno „Stumbro“ artimiausiu metu planuojama perkelti į Alytų. Pasak įmonės vadovo, „Alitos“ privalumai yra ir didelis gamyklos plotas, erdvė fizinei plėtrai ir naujiems įrenginiams.

Atsiverti, ne atsitverti

Tai atveria naujų galimybių darbuotojams: gilintis į kitas sritis, pajutus, kad kuri pasirodė artimesnė, keisti veiklą. „Kai ieškome specialistų kokioms nors pareigoms užimti, pirmiausiai jų dairomės viduje ir skatiname specialistų judėjimą tarp skirtingų gamyklų“, — pasakoja A. Čiburys.

Pašnekovas tvirtina, jog tokia integracija ir bendradarbiavimo skatinimas pamažu keičia ir organizacijos kultūrą. Anksčiau tarp grupei priklausančių gamyklų darbuotojų vyravusią konkurenciją ėmė keisti požiūris, jog dirbama vienoje po Lietuvą pasklidusioje komandoje.

„Aišku, daliai gamyklų specialistų, ypač ilgamečiams darbuotojams, kyla iššūkių: juk šios keturios gamyklos ilgą laiką konkuravo tarpusavyje. Kita vertus, dabar atsiveria ir neregėtos galimybės, kai susidūrus su kokia nors problema, galima tiesiogiai pasiskambinti ir pasitarti su kolega iš kitos gamyklos“, — komentuoja bendrovės vadovas.

A. Čiburys pastebi, kad bendradarbiavimo kultūra Lietuvoje apskritai dar nėra paplitusi, ypač versle, kur partneriai vis dar įpratę vienas nuo kito slapukauti. „Mes laikomės kitokio požiūrio: viską kloti ant stalo, aiškiai dėstyti savo sąlygas ir lūkesčius. Tai padeda sutaupyti laiko“, — šypsosi pašnekovas.

Anot jo, šiais globalizacijos ir informacijos laikais gerokai naudingiau ieškoti būtų bendradarbiauti, o ne atsitverti paslaptimis, konkurencija. Todėl „MV Group Production“ padaliniai atviri gyventojams, kurie kviečiami čia apsilankyti ir iš arti susipažinti su gėrimų gamyba. Gamyklų specialistai vis daugiau tariasi ne tik vieni su kitais, bet ir įtraukiami į įvairius projektus su kolegomis iš užsienio šalių įmonių. Būdų megzti partnerystę nuolat ieško ir pati bendrovė.

„Geras pavyzdys galėtų būti partnerystė su prekybos tinklais. Jų plėtra į užsienį atvėrė kelius ir mūsų produktams į aplinkinių šalių rinkas. Nuolat kalbamės su kitais rinkos žaidėjais, kas kokioje parodoje dalyvavo, kokių pažinčių ar kontaktų užmezgė, kokių naujovių išgirdo. Yra dar daug neišnaudoto potencialo, kurį mums, nedidelei šaliai, gyvybiškai svarbu pasitelkti, jeigu tik sugebėsime būti atviresni ir daugiau bendradarbiauti, o ne kovoti tarpusavyje“, — įsitikinęs A. Čiburys.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Medžiotojų ir žvejų draugijos pirmininku tapo J. Talmantas

Lietuvos medžiotojų ir žvejų draugija (LMŽD) Visuotiniame draugijos narių suvažiavime išrinko naują draugijos...

Pramonė
2019.04.18
„Auga group“ dovana darbuotojams – akcijos 6

Lietuvos ekologiškų produktų gamintoja „Auga group“ savo valdomų įmonių darbuotojams paskirstys 2,55 mln.

Rinkos
2019.04.18
Granulių gamintojai susidūrė su problemomis: stabdo naujos gamyklos statybą  Premium

Granulių gamintojų padėtis Latvijoje sudėtinga. Dėl žaliavų stygiaus stambūs gamintojai neišnaudoja turimų...

Pramonė
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
ESO Pažangios energijos klubo dirbtuvėse – efektyvumo sprendimai Verslo tribūna

„Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) įsteigtas Pažangios energijos klubas, bendradarbiaudamas su „Verslo...

Išmani Lietuva
2019.04.17
Tarp patvirtintų žaliųjų subsidijų – ir 1.000 Eur įsigyjantiems mažiau taršų automobilį 25

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Nacionalinį oro taršos mažinimo planą, pagal kurį investiciniams gyventojų,...

Finansai
2019.04.17
Kaliningrade svarstoma leisti gintaro gavybą jūroje privatiems asmenims Premium

Antonas Alichanovas, Kaliningrado srities gubernatorius, siūlo įteisinti gintaro gavybą jūroje privatiems...

Pramonė
2019.04.17
ŽŪM dėl žemdirbius klaidinusio fondo kreipėsi į prokuratūrą

Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) trečiadienį pranešė, jog kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl M. K. Čiurlionio...

Pramonė
2019.04.17
„Elektrum Lietuva“: pigiausia elektra Baltijos šalyse kovą – Lietuvoje

Šilti orai kovo mėnesį lėmė smukusias elektros kainas Baltijos šalyse – jos susitraukė apie 15%. Lietuvoje...

Pramonė
2019.04.17
Pernai pritrūkęs produkcijos „Volfas Engelman“ investuoja didindamas pajėgumus  6

Pernai su produkcijos trūkumu susidūrusi AB „Volfas Engelman“ didina gamybos pajėgumus – artėjant naujam...

Pramonė
2019.04.17
Neišnaudotos galimybės: pusę kuklaus eksporto į Kiniją sudaro baldai ir mediena Premium 1

Net 62% Kinijos įmonių pernai susidūrė su vėluojančiais atsiskaitymais, rodo „Coface“ atlikta apklausa. Vis...

Verslo aplinka
2019.04.17
Vokietijos verslas agituoja už Europos Sąjungą: ES nepakankamai įvertinta Premium 5

Du trečdaliai Vokietijos verslininkų įsitikinę, kad Europos Sąjungos (ES) teikiamos galimybės nėra pakankamai...

Pramonė
2019.04.17
Galėjo apsiriboti prancūzų darbo pasiūlymu, bet atsiplėšė šios rinkos dalį Premium

UAB „Galanis“ užsakymų turi kur kas daugiau, nei spėja gaminti – gelbsti tai, kad rudenį bei žiemą,...

Gazelė
2019.04.17
„Lietuvos energija“ planuoja valstybei išmokėti 13 mln. Eur dividendų

„Lietuvos energija“ valstybei siūlo už 2018 m. sumokėti 13 mln. Eur dividendų, pranšta per „Nasdaq“...

Pramonė
2019.04.17
Ignalinos AE uždarymo fondas pernai negavo 22% planuotų pajamų 2

Ignalinos atominės elektrinės uždarymo fondo pajamos 2018 m. buvo beveik 2 mln. eurų, o išlaidos – apie...

Pramonė
2019.04.17
Panaikinus sankcijas, „Rusal“ JAV investuoja 200 mln. USD Premium 2

Rusijos aliuminio milžinė „Rusal“ dėl ryšių su oligarchu Olegu Deripaska didžiąją dalį praėjusių metų...

Pramonė
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Medicininių rinkinių gamyklos Jurbarke statybos atidedamos 2

Medicininių rinkinių gamyklos Jurbarke, kurią ruošiasi statyti UAB „Naujos mintys“, teks palaukti. Evaldo...

Pramonė
2019.04.16
LVAT: LEG privalo sumokėti Kainų komisijos skirtą baudą 

Valstybės valdomos energetikos grupės „Lietuvos energija“ bendrovei „Lietuvos energijos gamyba“ (LEG) teisme...

Pramonė
2019.04.16
STT: apyvartinių taršos leidimų prekyboje stinga skaidrumo 

Apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemoje veikiančių įstaigų veikloje stinga skaidrumo, nustatė...

Pramonė
2019.04.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau