Lūžis aviacijoje: „Airbus“ atsisako didžiausių pasaulyje keleivinių lėktuvų gamybos

Airbus nusprendė stabdyti orlaivių A380 gamybą. Šie dviaukščiai, didžiausi pasaulyje keleiviniai lėktuvai, pristatomi kaip Europos bendrystės simbolis, užkariavo keleivių širdis, tačiau aviakompanijų neįtikino jos pirmenybę teikia mažesniems, degalus taupantiems orlaiviams.
Kompanija pranešė, kad A380 modelis nebebus gaminamas nuo 2021 m, kai Emirates didžiausias bendrovės užsakovas ir kitos avialinijos sulauks savo paskutinių užsakymų.
Nors metai iš metų Airbus negalėjo pasigirti puikiais A380 modelio pardavimų rezultatais, radikalus sprendimas visiškai atsisakyti jo gamybos yra svarbus lūžis civilinėje aviacijoje.
Ši naujiena mums yra skausminga, pripažįsta Tomas Endersas, Airbus generalinis direktorius. Jo teigimu, sprendimas nutraukti A380 modelio gamybą paveiks 3.500 kompanijos darbuotojų.
Kaip rašo Bloomberg, A380 visuomet buvo daugiau nei lėktuvas šis modelis tapo Europos bendradarbiavimo ir žemyno pramonės ambicijų simboliu.
Problemos nuo pradžių
Kurdama šį modelį Airbus siekė sukurti atvarą Boeing orlaiviams, o aviakompanijoms bei keleiviams žadėjo dar neregėtą erdvumą ir prabangą.
Bet nuo pat pradžių didžiausias pasaulyje keleivinis orlaivis susidūrė su problemomis, tiek techninėmis, tiek komercinėmis.
Bandomieji orlaivio skrydžiai vėlavo, o kai 2007 m. pabaigoje A380 pakilo į savo pirmą komercinį skrydį horizonte jau matėsi finansinė krizė, skaudžiai kirtusi tarptautinėms kelionėms. Avialinijos ėmė svarstyti, ar tokie dideli lėktuvai reikalingi laikais, kai visi spaudžiasi, ir pradėjo atšaukinėti savo užsakymus.
Airbus beliko stebėti kaip itin didelių orlaivių segmentą monopolizuoja Boeing su savo modeliu 747, kuris šį mėnesį švenčia savo 50 metų, per kuriuos buvo parduota daugiau kaip 1.500 šių lėktuvų, metines.
Nors Airbus išliko pagrindiniu žaidėjų mažesnių lėktuvų kategorijoje, prestižinis tolimųjų skrydžių ir itin didelių modelių segmentas liko JAV konkurento valdomis.
Pagrindinis ir vienintelis klientas
Kasmet augant aviakompanijų klientų srautams ir tokiose rinkose kaip Dubajus kuriantis naujiems aviacijos centrams, itin didelio keleivinio orlavio pristatymas atrodė kaip logiškas žingsnis.
Būtent Dubajus ir tapo pagrindiniu A380 rėmėju, Emirates aviakompanijai užsakius daugiau kaip 160 šio modelio lėktuvų.
Ironiška, bet būtent Emirates prisidėjo ir prie A380 nuopolio. Airbus tampant vis labiau priklausomai nuo vieno pirkėjo, Emirates tapo lemiamu vardikliu, galinčiu ant kortos pastatyti visą A380 sėkmę.
Kai aviakompanija nusprendė persvarstyti savo paskutinį užsakymą 20 A380 orlaivių Airbus neturėjo kito pasirinkimo, kaip tik nutraukti šio modelio gamybą, nes kitos aviakompanijos juo taip ir nesusidomėjo.
Lūžis aviacijoje
Iš pradžių A380 atrodė kaip didysis europietiškas projektas sparnai jam buvo gaminami Jungtinėje Karalystėje, kitos dalys atkeliavo iš gamyklų Vokietijoje ir Prancūzijoje, konstrukciniai įrenginiai ruošiami Tulūzoje, lėktuvai buvo dažomi Hamburge.
Šis modelis tapo aviacijos parodų žvaigžde politikams, besidžiaugiantiems Europos pasiekimais.
Vis dėlto, per pastaruosius du dešimtmečius vis didesnio populiarumo susilaukė kitokios orlaivių rūšys, apsunkindamos gyvenimą ne tik A380, bet ir Boeing 747, kuriam taip pat nesisekė parduoti savo didžiųjų modelių taip gerai, kaip anksčiau.
Kol Airbus siekė išlošti pristatydami A380 kaip geriausią sprendimą dideliems oro uostams ir augantiems klientų srautams, Boeing nusprendė, kad aviacijos ateitis mažesni tolimųjų skrydžių lėktuvai, kurie galėtų efektyviai aplenkti pagrindinius oro uostus ir tiesiogiai sujungti mažesnes rinkas.
Boeing 777 bei mažesnis bendrovės 787 Dreamliner, taip pat ir Airbus A350 modeliai leido aviakompanijoms drastiškai sumažinti degalų sąnaudas ir išnaudoti mažesnius lėktuvus trumpesniems skrydžiams.
Didieji modeliai pasidarė per brangūs, per sunkūs ir per daug sudėtingi. Be to, nors A380 galėjo talpinti daugiau kaip 800 keleivių, daugelis aviakompanijų renkasi skraidinti ne daugiau kaip 500 žmonių, laisvą vietą išnaudodamos prabangai nuo barų ar dušų lėktuve iki atskirų patalpų su sofomis ir net liokajais.
Tarp keleivių šis modelis, žadantis prabangą, erdvę bei patogumą, buvo populiarus, tačiau tikrieji Airbus klientai vis dėlto yra aviakompanijos.
Aviakompanijų priklauso nuo maksimaliai efektyvaus savo turto orlaivių valdymo ir A380 tiesiog nesugebėjo jų įtikinti, komentuoja Sebastianas Zankas, Scope Ratings analitikas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Pramonė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti