Lūžis aviacijoje: „Airbus“ atsisako didžiausių pasaulyje keleivinių lėktuvų gamybos

Publikuota: 2019-02-14
Christian Charisius („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Christian Charisius („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

„Airbus“ nusprendė stabdyti orlaivių A380 gamybą. Šie dviaukščiai, didžiausi pasaulyje keleiviniai lėktuvai, pristatomi kaip Europos bendrystės simbolis, užkariavo keleivių širdis, tačiau aviakompanijų neįtikino – jos pirmenybę teikia mažesniems, degalus taupantiems orlaiviams.

Kompanija pranešė, kad A380 modelis nebebus gaminamas nuo 2021 m, kai „Emirates“ – didžiausias bendrovės užsakovas – ir kitos avialinijos sulauks savo paskutinių užsakymų.

Nors metai iš metų „Airbus“ negalėjo pasigirti puikiais A380 modelio pardavimų rezultatais, radikalus sprendimas visiškai atsisakyti jo gamybos yra svarbus lūžis civilinėje aviacijoje.

„Ši naujiena mums yra skausminga“, – pripažįsta Tomas Endersas, „Airbus“ generalinis direktorius. Jo teigimu, sprendimas nutraukti A380 modelio gamybą paveiks 3.500 kompanijos darbuotojų.

Kaip rašo „Bloomberg“, A380 visuomet buvo daugiau nei lėktuvas – šis modelis tapo Europos bendradarbiavimo ir žemyno pramonės ambicijų simboliu.

Problemos nuo pradžių

Kurdama šį modelį „Airbus“ siekė sukurti atvarą „Boeing“ orlaiviams, o aviakompanijoms bei keleiviams žadėjo dar neregėtą erdvumą ir prabangą.

Bet nuo pat pradžių didžiausias pasaulyje keleivinis orlaivis susidūrė su problemomis, tiek techninėmis, tiek komercinėmis.

Bandomieji orlaivio skrydžiai vėlavo, o kai 2007 m. pabaigoje A380 pakilo į savo pirmą komercinį skrydį horizonte jau matėsi finansinė krizė, skaudžiai kirtusi tarptautinėms kelionėms. Avialinijos ėmė svarstyti, ar tokie dideli lėktuvai reikalingi laikais, kai visi spaudžiasi, ir pradėjo atšaukinėti savo užsakymus.

„Airbus“ beliko stebėti kaip itin didelių orlaivių segmentą monopolizuoja „Boeing“ su savo modeliu 747, kuris šį mėnesį švenčia savo 50 metų, per kuriuos buvo parduota daugiau kaip 1.500 šių lėktuvų, metines.

Nors „Airbus“ išliko pagrindiniu žaidėjų mažesnių lėktuvų kategorijoje, prestižinis tolimųjų skrydžių ir itin didelių modelių segmentas liko JAV konkurento valdomis.

Pagrindinis ir vienintelis klientas

Kasmet augant aviakompanijų klientų srautams ir tokiose rinkose kaip Dubajus kuriantis naujiems aviacijos centrams, itin didelio keleivinio orlavio pristatymas atrodė kaip logiškas žingsnis.

Būtent Dubajus ir tapo pagrindiniu A380 rėmėju, „Emirates“ aviakompanijai užsakius daugiau kaip 160 šio modelio lėktuvų.

Ironiška, bet būtent „Emirates“ prisidėjo ir prie A380 nuopolio. „Airbus“ tampant vis labiau priklausomai nuo vieno pirkėjo, „Emirates“ tapo lemiamu vardikliu, galinčiu ant kortos pastatyti visą A380 sėkmę.

Kai aviakompanija nusprendė persvarstyti savo paskutinį užsakymą – 20 A380 orlaivių – „Airbus“ neturėjo kito pasirinkimo, kaip tik nutraukti šio modelio gamybą, nes kitos aviakompanijos juo taip ir nesusidomėjo.

Lūžis aviacijoje

Iš pradžių A380 atrodė kaip didysis europietiškas projektas – sparnai jam buvo gaminami Jungtinėje Karalystėje,  kitos dalys atkeliavo iš gamyklų Vokietijoje ir Prancūzijoje, konstrukciniai įrenginiai ruošiami Tulūzoje, lėktuvai buvo dažomi Hamburge.

Šis modelis tapo aviacijos parodų žvaigžde politikams, besidžiaugiantiems Europos pasiekimais.

Vis dėlto, per pastaruosius du dešimtmečius vis didesnio populiarumo susilaukė kitokios orlaivių rūšys, apsunkindamos gyvenimą ne tik A380, bet ir „Boeing 747“, kuriam taip pat nesisekė parduoti savo didžiųjų modelių taip gerai, kaip anksčiau.

Kol „Airbus“ siekė išlošti pristatydami A380 kaip geriausią sprendimą dideliems oro uostams ir augantiems klientų srautams, „Boeing“ nusprendė, kad aviacijos ateitis – mažesni tolimųjų skrydžių lėktuvai, kurie galėtų efektyviai aplenkti pagrindinius oro uostus ir tiesiogiai sujungti mažesnes rinkas.

„Boeing 777“ bei mažesnis bendrovės „787 Dreamliner“, taip pat ir „Airbus A350“ modeliai leido aviakompanijoms drastiškai sumažinti degalų sąnaudas ir išnaudoti mažesnius lėktuvus trumpesniems skrydžiams.

Didieji modeliai pasidarė per brangūs, per sunkūs ir per daug sudėtingi. Be to, nors A380 galėjo talpinti daugiau kaip 800 keleivių, daugelis aviakompanijų renkasi skraidinti ne daugiau kaip 500 žmonių, laisvą vietą išnaudodamos prabangai – nuo barų ar dušų lėktuve iki atskirų patalpų su sofomis ir net liokajais.

Tarp keleivių šis modelis, žadantis prabangą, erdvę bei patogumą, buvo populiarus, tačiau tikrieji „Airbus“ klientai vis dėlto yra aviakompanijos.

„Aviakompanijų priklauso nuo maksimaliai efektyvaus savo turto – orlaivių – valdymo ir A380 tiesiog nesugebėjo jų įtikinti“, – komentuoja Sebastianas Zankas, ‚Scope Ratings“ analitikas.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Rusijos Darbo ministerija sprendžia dėl 4 dienų darbo savaitės 18

Iki rugpjūčio 30 dienos Rusijos Darbo ministerija turi įvertinti keturių dienų darbo savaitės įtaką darbo...

Pramonė
2019.08.24
Australija ruošiasi užkariauti triufelių rinką 3

Pagalvojus apie triufelius ko gero pirmas akyse iškylantis vaizdas – Prancūzijos ar Italijos miškai bei po...

Pramonė
2019.08.23
S. Skvernelis Latvijos premjerui priminė, kad Astravo AE saugumo problemos neišspręstos 10

Lietuvos, Latvijos ir Estijos premjerams susitikus Rygoje Baltijos kelio 30-mečio proga, Saulius Skvernelis...

Verslo aplinka
2019.08.23
„MT Group“ prašo dar kartą patikrinti GIPL rangos konkursą 2

UAB „MT Group“ savo ir Lenkijos „Rafako S.A.“ konsorciumo vardu kreipėsi į Vyriausybę prašydami peržiūrėti...

Pramonė
2019.08.23
Stojant traktorių pardavimams „East West Agro“ ieškos investuotojo 16

Lietuvos žemės ūkio technikos prekybos bendrovė „East West Agro“ (EWA), kritimui purtant šalies žemės ūkio...

Rinkos
2019.08.23
VATESI: Baltarusija neplanuoja įgyvendinti ES rekomendacijų iki AE paleidimo

VATESI, įvertinusi Baltarusijos paskelbtą ES streso testų rekomendacijų įgyvendinimo planą, teigia, kad...

Pramonė
2019.08.23
Latvijos ir Estijos pienininkai kooperuojasi: už 100 mln. Eur statys gamyklą Premium 6

Latvijos ir Estijos pienininkų kooperatyvai vienijasi – 100 mln. Eur jie investuoja į naują gamyklą Estijoje,...

Pramonė
2019.08.23
„PKN Orlen“ netrukus spręs dėl investicijų Mažeikiuose 2

„PKN Orlen“ netrukus turėtų priimti sprendimą dėl investicijos į hidrokrekingo įrenginius Mažeikiuose.

Pramonė
2019.08.23
Smulkūs gamintojai parodoje Paryžiuje dirba kartu ne tik iš taupumo Premium 2

Lietuvos gamintojai ir prekės ženklai šiemet į dizaino ir interjero parodą „Maison & Objet“ Paryžiuje...

Gazelė
2019.08.23
Per 7 mėnesius Lietuvos pramonė paaugo daugiau nei 5%

Per sausio–liepos mėnesius visa pramonės produkcija sudarė 13,5 mlrd. Eur to meto kainomis ir, palyginti su...

Pramonė
2019.08.23
OPEC kartelis pamažu praranda įtaką naftos rinkai 8

Naftą eksportuojančių šalių kartelio OPEC (angl. Organization of the Petroleum Exporting Countries) pasauliui...

Rinkos
2019.08.23
Galvojant apie švaresnį pasaulį 1

Šiemet priimta ES direktyva dėl vienkartinio plastiko naudojimo ribojimo PET butelių gamintojams įvarė galvos...

Pramonė
2019.08.23
Lietuviškas indėlis į plastiko industrijos revoliuciją Premium 2

Plastiko pramonė stovi ant didžiulių permainų slenksčio, prie technologinių sprendimų prisideda ir Lietuvos...

Verslo aplinka
2019.08.23
Švedijos ambasada sako perdavusi investuotojų nerimą dėl miškų, bet veto neprašė  20

Švedijos ambasada sako, kad prezidento Gitano Nausėdos komandai perdavė investuotojų nerimą dėl įstatymo...

Verslo aplinka
2019.08.22
VERT patikslino „Spectrum Baltic“ elektros importo leidimą  1

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) patikslino „Spectrum Baltic“ SIA išduotame leidime nurodytas...

Pramonė
2019.08.22
TATENA misija pateikė rekomendacijų Astravo AE 2

Tarptautinės atominės energijos agentūros (TATENA) operatyvios saugos peržiūros misija („Pre-OSART“) pateikė...

Pramonė
2019.08.22
Elektros rinką ketina liberalizuoti palaipsniui 4

Energetikos ministerija viešam derinimui teikia Elektros energetikos įstatymo pakeitimus, kuriais numatoma...

Pramonė
2019.08.22
„Eesti energia“ užsisakė SkGD terminalo pajėgumus 16

Rugsėjį Klaipėdos SkGD terminalo Klaipėdoje paslaugomis pradės naudotis ketvirtasis naudotojas – Estijos...

Pramonė
2019.08.22
Viešbučių „Congress“ valdytoja ketina plėsti iš „NT valdų“ perkamą biurų kompleksą Vilniuje 1

„Lietuvos energijai“ priklausanti bendrovė „NT valdos“ aukcione pardavė 4 nekilnojamojo turto (NT) objektus...

Statyba ir NT
2019.08.22
„Vm Production“: su elektriniu laivu truputį aplenkėm laiką Premium 1

Elektrinį laivą Kauno mariose bandanti „Vm Production“ derasi su potencialiais investuotojais į fabriko...

Pramonė
2019.08.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau