Klaipėdiškiai imasi mokslinių tyrimų laivo Farerų saloms statybų

Vakarų Baltijos laivų statykla pradėjo mokslinių tyrimų laivo, kurio užsakovė Farerų salose veikianti įmonių grupė, statybas. Laivu naudosis Farerų salų jūrinių tyrimų institutas.
Vakarų laivų gamyklos grupei priklausanti Vakarų Baltijos laivų statykla sutartį su įmonių grupe MEST Shipyard dėl mokslinių tyrimų laivo korpuso, kurio ilgis 54 m, o plotis 13,6 m, statybos ir dalinio įrengimo pasirašė šį vasarį.
Rugsėjo viduryje pažymėta oficiali šio laivo statybos pradžia, informuoja bendrovė. Buvo surengta simboliška kylio padėjimo (ang. keellaying) ceremonija, į kurią atvyko užsakovai iš MEST Shipyard bei būsimų laivo savininkų Farerų salų jūrinių tyrimų instituto atstovai.
Pažymime mokslinių tyrimų laivo, kuris padės tirti vandenynus, išsaugoti turimas žuvų atsargas ateities kartoms vaikams ir anūkams, statybos pradžią. Kiekvienas Farerų salų gyventojas seka laivo statybos procesą, pranešime spaudai cituojamas Eilifas Gaardas, Farerų salų jūrinių tyrimų instituto vadovas.
Numatoma, kad projektas bus įgyvendintas iki 2019 m. vasaros. Klaipėdoje pastatytas laivo korpusas bus transportuojamas į Farerų salas galutiniams įrengimo darbams.
Farerų vyriausybės užsakymu statomas laivas bus skirtas žuvininkystės bei vandenų tyrimo darbams. Jam keliami aukšti triukšmingumo lygio (angl. Silent-R) reikalavimai, laivas taip pat bus pritaikytas plaukioti šaltuose vandenyse privalės atitikti C ledo klasės kriterijus.
Tai ne pirmas mokslinių tyrimų laivas, kurį stato Vakarų Baltijos laivų statykla. Prieš beveik ketverius metus bendrovė baigė ir Klaipėdos universitetui perdavė laivą Mintis, kuris pasižymi įvairiomis jūrinių tyrimų galimybėmis. Šiame laive įrengtos trys stacionarios laboratorijos: hidrologinė-biologinė, geologinė ir hidroakustinė. Sumontuota įranga suteikia galimybę tirti visus pagrindinius jūros aplinkos komponentus.
Šių metų sausį Vakarų Baltijos laivų statykla su Norvegijos kompanija Ulstein Verft AS pasirašė sutartį dėl ekspedicinio-kruizinio laivo antstato statybos projekto įgyvendinimo. Galutinis projekto užsakovas pasaulinio lygio ekspedicinių kruizų ir nuotykinių kelionių organizatorė JAV kompanija Lindblad Expeditions.
Didžiausias pasaulyje ekspedicinis-kruizinis laivas bus aprūpintas visa tyrimams būtina įranga ir infrastruktūra: baidarėmis, slidėmis, nuotoliniu būdu valdomomis transporto priemonėmis, hidrofonais, vaizdo mikroskopais, povandeninio vaizdo kameromis. Taip pat planuojama įrengti sraigtasparnių nusileidimo platformą.
Ekspedicinio-kruizinio laivo antstato statybos pabaiga numatyta 2019 m. lapkritį tada jis bus perduotas užsakovui galutiniam laivo įrengimui. Naujos kartos, ekspedicijoms visame pasaulyje skirtas laivas savo veiklą turėtų pradėti 2020 m. pradžioje.
Arnoldas Šileika, Vakarų laivų gamyklos generalinis direktorius, Verslo žinioms yra sakęs, kad grupė šiemet neturėtų nukrypti nuo metų pradžioje užsibrėžto plano pasiekti 97 mln. Eur konsoliduotas pardavimo pajamas, tai 11,5% daugiau nei 2017 m., kai grupės apyvarta siekė 87,38 mln. Eur.
Laivų statybos segmente šiemet viskas atrodo geriau. Didesnių pardavimo pajamų leidžia tikėtis šiuo metu jau pasirašyti užsakymai, kai kurie jų net iki 2023-ųjų, sakė p. Šileika.
Vakarų laivų gamyklos užsakymų portfelyje šiuo metu daugiausia laivų blokų, kuriuos klaipėdiečiai gamina ir tiekia užsienio laivų statykloms.
Vakarų laivų gamyklos grupė šiuo metu yra pasirinkusi penkias strategines veiklos kryptis laivų statybą, laivų remontą, konstrukcijų gamybą naftos, dujų gavybos pramonei bei atsinaujinančiai energetikai, krovinių sandėliavimą ir laivų krovą.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Pramonė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti