Apie būsimo pramonės parko kainą ir 100 ha sklypo paieškas aplink Vilnių

Publikuota: 2018-08-20
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Užsienio investuotojai, pasirengę stambioms pramonės investicijoms greta Vilniaus, dar mažiausiai penkerius metus neturėtų tikėtis paruoštų nuomai žemės sklypų su infrastruktūra. Prieš metus priimtas sprendimas, kad gamybininkai jau kitąmet galės kurtis Geležinkelių logistikos parke, atšaukiamas. Argumentas – teritorija užpelkėjusi, gruntas durpingas, statybos šioje vietoje būtų per brangios.

Vilniaus savivaldybė atskleidžia planą B: pramonės parko, kuris, planuojama, užims 300 ar 600 ha teritorijos, ieškoma kitur. Į teritoriją bus atvesta geležinkelio šaka, taip pat siekiama, kad parkas būtų šalia magistralinių kelių, jame bus sukurti transporto mazgai.

Kiek tokia investicija kainuos – kol kas nutylima. Todėl galima tik svarstyti, kas būtų pigiau, ar leisti pramonei kurtis 460 ha užimančiame Geležinkelių logistikos parke, galbūt pritaikant mokesčių lengvatą investuotojui. Ar, suradus kitą teritoriją, iškelti iš jos žmones, paimti atlygintinai sklypus visuomenės reikmėms, sukurti nuo nulio reikiamą infrastruktūrą, atvesti geležinkelio atšaką ir pan.

Juk Geležinkelių logistikos parkas ir intermodalinis terminalas statytas ne bedus pirštu į žemėlapį. Buvo atlikta galimybių studija, kurioje pranašumai nulėmė vienintelį trūkumą – silpną gruntą. Ji vientisa, šalia transporto mazgų, suprojektuoto Vilniaus aplinkkelio, didžiausios Lietuvoje geležinkelių stoties ir kt.

Be to, net žinodamos parko trūkumus logistikos įmonės yra pasirašiusios ketinimų protokolus dėl dukart didesnės teritorijos nuomos, nei dabar Geležinkelio logistikos parkas gali pasiūlyti. Privačios įmonės yra apskaičiavusios, kad joms statytis buvusiame durpyne bus ne per brangu.

Į redakciją skambinę gyventojai, turintys sklypų Geležinkelio logistikos parko teritorijoje, teigia, kad ne visur gruntas nestabilus, yra statyboms tinkamų vietų. Ir, svarbiausia, verslininkai yra pasirengę išpirkti iš jų žemės sklypus gamyklų statybai. Jų teigimu, yra investuotojų, jau turinčių įvairių ministerijų ir žinybų leidimus, kad jiems būtų leista parko teritorijoje statyti gamybos įmones.

Tik užsispyrusi Vilniaus rajono valdžia jau gal metus nesutinka keisti žemės paskirties. Savivaldybė neva yra pareikalavusi iš investuotojų pateikti dar ir Geologijos tarnybos tyrimų išvadą. Gyventojai piktinasi, kad tokio reikalavimo įstatyme nėra.

Niuansų, sąmokslo teorijų apie Geležinkelių logistikos parką teko išgirsti daug. Bet, „Verslo žinių“ nuomone, jeigu įmonės yra įvertinusios galimas problemas, jeigu rajono savivaldybė šią teritoriją yra priskyrusi pramoninei zonai, jeigu gamybininkai turi visus reikiamus leidimus – kliūčių tokioms investicijoms neturėtų būti daroma.

Ar ne pati Marija Rekst, Vilniaus rajono merė, apie Vilniaus pramonės parką prieš metus yra sakiusi, kad tai „būtų galimybė Vilniaus rajonui pritraukti daugiau gamybos bendrovių, sukurti gerai mokamų darbo vietų rajono gyventojams ir mažinti pajamų nelygybę tarp miesto ir rajono gyventojų“.

Poreikis šalia Vilniaus statyti aukštųjų technologijų gamyklas yra. Tą teigia ir „Verslo žinių“ šaltiniai, sakantys, kad konkrečiai užsienio investicijai šiuo metu aplink Vilnių ieškoma maždaug 100 ha dydžio sklypo.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pagal duomenų mainus gamintojai – antri Europoje Premium

Lietuvos gamybininkai pagal duomenų mainus tarp tiekėjų yra antri Europoje. Pirmoje vietoje – vokiečiai.

Pramonė
08:58
„Homanit“ tikslina investicijų dydį: per 5 m. bus investuota 100 mln. Eur 22

Vakar pranešusi apie medžio plaušo plokščių gamyklos statybą Vilniaus rajone, šiandien investuotoja...

Pramonė
2019.01.23
Kauno baldžiai kurs robotų sistemas Premium

UAB „Industrial Robotics Company“ (IRC) gavo apie 2 mln. Eur ES paramą įgyvendinti projektui, pagal kurį bus...

Pramonė
2019.01.23
Pramonės 2018 m. rezultatas: 5,1% augimas iki 22,6 mlrd. Eur 1

2018 m. visos pramonės produkcijos vertė sudarė 22,6 mlrd. Eur to meto kainomis ir, palyginti su 2017 m.,...

Pramonė
2019.01.23
Dar nestreikuoja, bet miško tvarkytojų kantrybė senka Premium 3

Konkurencija dėl miško ruošos darbų su privačiais savininkais privertė Valstybinės miškų urėdijos (VMU)...

Pramonė
2019.01.22
Gamintojai Baltarusijoje kyla prieš prekiautojus: tai grėsmė nepriklausomybei 6

Didelė Baltarusijos priklausomybė nuo užsienio kapitalo prekybos tinklų kelia pavojų ekonominei šalies...

Pramonė
2019.01.22
„Biok laboratorija“ derins eksporto plėtrą ir lyderystę Lietuvoje Premium 2

Per 2018 m. eksportą išauginusi 37%, per šiuos metus kosmetikos gamybos bendrovė „BIOK laboratorija“ planuoja...

Pramonė
2019.01.22
Automobilių pramonėje sumaištis: kaip išlošia tiekėjai Premium

Dešimtmetį klestėję Europos automobilių gamintojai susiduria su sunkumais, kurie kelia grėsmę viso sektoriaus...

Pramonė
2019.01.22
Nerimo yra, bet yra ir vilties 3

Nors pasaulinėje ekonomikoje pamažu ima ryškėti nerimo sūkuriai, susiję su prekybos karais, lėtėjančiu ūkio...

Pramonė
2019.01.22
Vertinamas Kruonio parko tinkamumas stambiam duomenų centrui 2

Lietuvai ketinant pritraukti stambių duomenų centrų, atlikta šių galimybių šalies mastu analizė, o iki...

Technologijos
2019.01.20
Rusų deimantų magnatė „Alrosa“ kelia koją į Zimbabvę 4

Didžiausia pasaulio deimantų išgavėja – Rusijos kompanija „Alrosa“, jau veikianti Angoloje bei Bostvanoje,...

Pramonė
2019.01.20
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Didžiausia infliacija ES – Estijoje 20

Euro zonos 2018 m. gruodžio mėn. metinė infliacija buvo 1,6%, 0,3 procentiniais punktais (p.p.) mažesnė nei...

Finansai
2019.01.18
„Altas Auto“ tapo strateginiu „Volkswagen“ partneriu Premium 6

Didžiausias pasaulyje vokiečių automobilių koncernas lietuvišką įmonę „Altas komercinis transportas“...

Pramonė
2019.01.18
Per 2018 m. „Juodelių” apyvarta augo 24% 2

Per 2018 m. padėklų ruošinius gaminančios UAB „Juodeliai” apyvarta išaugo nuo 37 iki 46 mln. Eur. Per 9...

Pramonė
2019.01.17
LB: „Telia Lietuva“ ir „Grigeo“ nesilaikė tarptautinių apskaitos standartų 14

Integruotų telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ ir medžio plaušo plokščių, kartono bei higieninio...

Rinkos
2019.01.17
Startuoliai į pramonės sektorių žengia nedrąsiai Premium 2

Nors pramonė yra vienas pagrindinių šalies ekonomikos variklių, generuojantis per 20 mlrd. Eur pajamų per...

Technologijos
2019.01.17
Ką eksportuotojams pargena ceitnotas iš Londono Premium

Vis realesniu scenarijumi virstantis britų pasitraukimas iš ES be susitarimo labiausiai paliestų vežėjus,...

Pramonė
2019.01.17
Parduoda dviračių „Baltik vairą“ Premium 12

Rizikos kapitalo valdymo įmonė „LitCapital“ parduoda 2014 m. įsigytas Šiaulių dviračių UAB „Baltik vairas“...

Pramonė
2019.01.17
Japonai branduolinę energetiką palieka Rusijai ir Kinijai Premium 2

Japonijos koncernas „Hitachi“, tikėtina, įšaldys savo dalyvavimą branduolinės elektrinės Velse, Jungtinėje...

Energetika
2019.01.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau