Kaip nūdienos apgavysčių liūne finansų sektoriams užsitikrinti patikimumą?

Dauguma naudotojų šiais laikais teikia pirmenybę trims esminiams finansinių paslaugų kriterijams išskirtiniam operatyvumui, 24 / 7 pasiekiamumui ir, svarbiausia, nepriekaištingam saugumui. Deja, finansinių paslaugų ataskaitų duomenimis, šis sektorius jau daugiau nei penkerius metus iš eilės išlieka gaunantis kukliausią kiekį pasitikėjimo juo (57 proc.). Jei finansų įstaigos nori išlaikyti savo esamų klientų lojalumą, joms itin svarbu sukurti kuo geresnę klientų patirtį. Pavyzdžiui, bankai turės sukurti naujus klientų procesus, kad galėtų teikti saugias skaitmenines paslaugas, kurių klientai paprastai taip siekia ir trokšta.
Tekste apžvelgsime keletą kriterijų, padėsiančių finansinei institucijai užsitikrinti patikimumą, saugumą ir taip auginti savo klientų ratą. O taip pat susipažinsime su realiu skaitmeninių pokyčių sėkmės atveju finansinių paslaugų kompanijoje SB lizingas.
Į ką sutelkti didžiausią dėmesį?
Šiuo intensyviu procesų skaitmeninimo laikotarpiu sparčiai daugėja duomenų klastojimo ir padirbinėjimo atvejų, todėl kritiškai svarbu apsaugoti visus internetu siunčiamus duomenis. Tačiau kur gali iškilti nesklandumų ir į ką turėtumėte atkreipti ypatingą dėmesį?
Pavyzdžiui, įsivaizduokite, kad esate bankas ir palūkanų laukelyje įrašę tam tikrą skaičių pateikiate paskolos pasiūlymą. Pasirašytą ranka ir nuskenuotą dokumentą siunčiate potencialiam klientui el. paštu. Ką daro jūsų potencialus klientas? Jis, pasinaudojęs redagavimo programėle, pakeičia dokumente jūsų įrašytą skaičių ir siunčia jį kitam bankui, teigdamas, kad iš jūsų gavo palankesnį paskolos pasiūlymą, taip pasinaudodamas konkurencija ir ragindamas banką jam pateikti geresnį pasiūlymą. Kas nutiko? Dokumentas nebuvo apsaugotas el. parašu ar el. spaudu, todėl jūsų potencialus klientas redagavo jūsų pateiktą pasiūlymą. Rezultatas jūs netekote potencialaus kliento, o palankesnį pasiūlymą pateikęs bankas liko apmulkintas, dalinasi Kristina Gabrilavičiūtė, Dokobit pardavimų ir verslo plėtros vadovė.
Kaip apsaugoti įslaptintus duomenis?
Ne naujiena, kad finansų institucijos susiduria su vis daugiau įslaptintos, dažniausiai konfidencialios klientų informacijos. Bankams ir kitiems finansinių paslaugų sektoriaus dalyviams, nesidiegiantiems šiuolaikinių technologijų, lemta prarasti ir savo efektyvumą saugioje skaitmeninėje aplinkoje jie tiesiog privalo teikti paprasčiausią, į naudotojo poreikius orientuotą metodą. Todėl trijų esminių kriterijų greičio, patogumo, saugumo galima pasiekti naudojant nepakeičiamas el. pasirašymo paslaugas.
Elektroninis parašas ir elektroninis autentifikavimas yra vienas daugelio iššūkių sprendimo kelių, nes juos naudodami klientai patogiai gauna paslaugas vos tik jų prireikus. Finansų įstaigoms labai svarbu, kad el. parašai turėtų teisinę galią ir užtikrintų saugumą. Be to, jie turėtų pertvarkyti procesų eigą, idant taptų paprastesniais ir labiau organizuotais. Ir klientams, ir finansinių paslaugų teikėjams yra kritiškai svarbu bei naudinga, kad paslaugos būtų kuo saugesnės.
Jau nekalbant apie tai, kad finansų institucijos dažnai yra įpareigotos rinkti klientų asmeninę informaciją, siekdamos užtikrinti Europos bankininkystės skaidrumą ir pinigų plovimo prevenciją. Nors informacija dažniausiai renkama fiziniuose filialuose, naudojant elektroninius parašus ir autentifikavimą tai galima padaryti nuotoliniu būdu. Naudodami eID priemones visada žinosite tikrąją savo klientų tapatybę.
Kaip saugiai laikyti ir tvarkyti dokumentus?
Ko gero pritarsite, kad įvairūs dokumentai pasimeta dažniau nei norėtųsi. Daugelio lizingo, skolinimo ar kitų dokumentų pasirašymo ir papildomų dokumentų, tokių kaip įrodymai, pažymos, deklaracijos ir pan., rinkimas kiekvieną dieną iš skirtingų klientų užtrunka tikrai ilgai ir juos galima greitai pradanginti.
Pasak Dokobit pardavimų ir verslo plėtros vadovės, naudodamos elektroninius dokumentų pasirašymo ir parašų rinkimo sprendimus finansų įstaigos galės pasirašyti ir tvarkyti dokumentus elektroniniu būdu, apimdamos absoliučiai visą elektroniniu būdu pasirašytų dokumentų gyvavimo ciklą. Svarbu, kad paslaugų teikėjas laikytųsi griežtų saugumo standartų ir garantuotų, kad dokumentai yra ir išliks teisiškai galiojantys bei priimti visoje ES.
Kaip išvengti dokumentų ir parašų klastojimo?
El. pasirašymas užtikrina, kad dokumentai būtų apsaugoti nuo klastojimo. Kristina Gabrilavičiūtė teigia, kad dėl el. parašų ir kvalifikuotų laiko žymų visi Dokobit pasirašyti dokumentai yra apsaugoti nuo klastojimo ir atgalinės datos žymėjimo. Dokobit garantuoja informacijos saugumą, nes paslaugos, verslo operacijos, vidinės sistemos, kūrimo ir palaikymo procesai atitinka ISO/IEC 27001 (informacijos saugumo valdymo) standartą.

Ar patikimos ir saugios finansų sektoriaus paslaugos įmanoma misija?
Lizingo rinkai esant labai konkurencingai ypač svarbu, kad visos paslaugų sudedamosios dalys veiktų nepriekaištingai, be klaidų ar kitų nesklandumų. SB lizingas ne vienerius metus ieškojo sprendimo, teikiančio nepriekaištingas vartotojų patirtis, platų spektrą integracijos galimybių bei nulio skundų praktiką.
Lentynas, kuriose archyvuojame savo dokumentus, matuojame ne metrais, ne kvadratiniais metrais, o kilometrais. Todėl tokių lentynų virtimas terabaitais duomenų saugojimo centre skatina mažinti rankinio darbo apkrovas darbuotojams ir skaitmenizuoti procesus dar labiau, patirtimi dalinasi Edvardas Kučinskas, SB lizingas IT skyriaus vadovas.
SB lizingui pradėjus naudoti Dokobit, kilometrinės dokumentų lentynų eilės ėmė sparčiai virsti terabaitais duomenų centre, o dirbti pradėta efektyviau ne tik sumažinant darbo krūvį už dokumentus atsakingai komandai, bet ir atsisakant dokumentų siuntimo paštu ar kurjeriu. Atsiradus galimybei klientui identifikuotis ir autentifkuotis elektroniniu būdu, automatiškai sutaupoma ir žmogiškųjų resursų klientas savarankiškai geba užpildyti paraišką, atlikti savo galimybių vertinimą ir gauti kreditą, įgytas didesnis pasitikėjimas lizingo bendrove. Pasak E. Kučinsko, darbus visiškai automatizavus ir procesus perkėlus į internetinę erdvę, sumažėjo rankinio darbo, todėl sutaupoma laiko vykdant operacijas ar aptarnaujant klientus. Išnykus poreikiui vartojimo kredito dokumentus pasirašinėti fiziniu būdu, sutaupoma daug laiko ir finansinių resursų, procesai vyksta saugiau, todėl įgauta daugiau pasitikėjimo iš esamų ir potencialių klientų.
Dokumentų pasirašymas el. parašu finansų sektoriuje vis dar kelia daug klausimų. Nors tai yra labai pagrįstas ir natūralus požiūris, pasirašymo patirties pagerinimas el. parašais gali ne tik padėti tapti saugiu, bet ir sustiprinti esamų bei potencialių klientų pasitikėjimą.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti