Kaip nūdienos apgavysčių liūne finansų sektoriams užsitikrinti patikimumą?

Reklama publikuota: 2022-03-03
svg svg

Dauguma naudotojų šiais laikais teikia pirmenybę trims esminiams finansinių paslaugų kriterijams – išskirtiniam operatyvumui, 24 / 7 pasiekiamumui ir, svarbiausia, nepriekaištingam saugumui. Deja, finansinių paslaugų ataskaitų duomenimis, šis sektorius jau daugiau nei penkerius metus iš eilės išlieka gaunantis kukliausią kiekį pasitikėjimo juo (57 proc.). Jei finansų įstaigos nori išlaikyti savo esamų klientų lojalumą, joms itin svarbu sukurti kuo geresnę klientų patirtį. Pavyzdžiui, bankai turės sukurti naujus klientų procesus, kad galėtų teikti saugias skaitmenines paslaugas, kurių klientai paprastai taip siekia ir trokšta.

Tekste apžvelgsime keletą kriterijų, padėsiančių finansinei institucijai užsitikrinti patikimumą, saugumą ir taip auginti savo klientų ratą. O taip pat susipažinsime su realiu skaitmeninių pokyčių sėkmės atveju finansinių paslaugų kompanijoje „SB lizingas“.

Į ką sutelkti didžiausią dėmesį?

Šiuo intensyviu procesų skaitmeninimo laikotarpiu sparčiai daugėja duomenų klastojimo ir padirbinėjimo atvejų, todėl kritiškai svarbu apsaugoti visus internetu siunčiamus duomenis. Tačiau kur gali iškilti nesklandumų ir į ką turėtumėte atkreipti ypatingą dėmesį?

„Pavyzdžiui, įsivaizduokite, kad esate bankas ir palūkanų laukelyje įrašę tam tikrą skaičių pateikiate paskolos pasiūlymą. Pasirašytą ranka ir nuskenuotą dokumentą siunčiate potencialiam klientui el. paštu. Ką daro jūsų potencialus klientas? Jis, pasinaudojęs redagavimo programėle, pakeičia dokumente jūsų įrašytą skaičių ir siunčia jį kitam bankui, teigdamas, kad iš jūsų gavo palankesnį paskolos pasiūlymą, taip pasinaudodamas konkurencija ir ragindamas banką jam pateikti geresnį pasiūlymą. Kas nutiko? Dokumentas nebuvo apsaugotas el. parašu ar el. spaudu, todėl jūsų potencialus klientas redagavo jūsų pateiktą pasiūlymą. Rezultatas – jūs netekote potencialaus kliento, o palankesnį pasiūlymą pateikęs bankas liko apmulkintas“, – dalinasi Kristina Gabrilavičiūtė, „Dokobit” pardavimų ir verslo plėtros vadovė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kaip apsaugoti įslaptintus duomenis?

Ne naujiena, kad finansų institucijos susiduria su vis daugiau įslaptintos, dažniausiai konfidencialios klientų informacijos. Bankams ir kitiems finansinių paslaugų sektoriaus dalyviams, nesidiegiantiems šiuolaikinių technologijų, lemta prarasti ir savo efektyvumą – saugioje skaitmeninėje aplinkoje jie tiesiog privalo teikti paprasčiausią, į naudotojo poreikius orientuotą metodą. Todėl trijų esminių kriterijų – greičio, patogumo, saugumo – galima pasiekti naudojant nepakeičiamas el. pasirašymo paslaugas.

Elektroninis parašas ir elektroninis autentifikavimas yra vienas daugelio iššūkių sprendimo kelių, nes juos naudodami klientai patogiai gauna paslaugas vos tik jų prireikus. Finansų įstaigoms labai svarbu, kad el. parašai turėtų teisinę galią ir užtikrintų saugumą. Be to, jie turėtų pertvarkyti procesų eigą, idant taptų paprastesniais ir labiau organizuotais. Ir klientams, ir finansinių paslaugų teikėjams yra kritiškai svarbu bei naudinga, kad paslaugos būtų kuo saugesnės.

Jau nekalbant apie tai, kad finansų institucijos dažnai yra įpareigotos rinkti klientų asmeninę informaciją, siekdamos užtikrinti Europos bankininkystės skaidrumą ir pinigų plovimo prevenciją. Nors informacija dažniausiai renkama fiziniuose filialuose, naudojant elektroninius parašus ir autentifikavimą tai galima padaryti nuotoliniu būdu. Naudodami eID priemones visada žinosite tikrąją savo klientų tapatybę.

Kaip saugiai laikyti ir tvarkyti dokumentus?

Ko gero pritarsite, kad įvairūs dokumentai pasimeta dažniau nei norėtųsi. Daugelio lizingo, skolinimo ar kitų dokumentų pasirašymo ir papildomų dokumentų, tokių kaip įrodymai, pažymos, deklaracijos ir pan., rinkimas kiekvieną dieną iš skirtingų klientų užtrunka tikrai ilgai ir juos galima greitai pradanginti.

Pasak „Dokobit” pardavimų ir verslo plėtros vadovės, naudodamos elektroninius dokumentų pasirašymo ir parašų rinkimo sprendimus finansų įstaigos galės pasirašyti ir tvarkyti dokumentus elektroniniu būdu, apimdamos absoliučiai visą elektroniniu būdu pasirašytų dokumentų gyvavimo ciklą. Svarbu, kad paslaugų teikėjas laikytųsi griežtų saugumo standartų ir garantuotų, kad dokumentai yra ir išliks teisiškai galiojantys bei priimti visoje ES.

Kaip išvengti dokumentų ir parašų klastojimo?

El. pasirašymas užtikrina, kad dokumentai būtų apsaugoti nuo klastojimo. Kristina Gabrilavičiūtė teigia, kad dėl el. parašų ir kvalifikuotų laiko žymų visi „Dokobit“ pasirašyti dokumentai yra apsaugoti nuo klastojimo ir atgalinės datos žymėjimo. „Dokobit“  garantuoja informacijos saugumą, nes paslaugos, verslo operacijos, vidinės sistemos, kūrimo ir palaikymo procesai atitinka ISO/IEC 27001 (informacijos saugumo valdymo) standartą.

Ar patikimos ir saugios finansų sektoriaus paslaugos – įmanoma misija?

Lizingo rinkai esant labai konkurencingai ypač svarbu, kad visos paslaugų sudedamosios dalys veiktų nepriekaištingai, be klaidų ar kitų nesklandumų. „SB lizingas“ ne vienerius metus ieškojo sprendimo, teikiančio nepriekaištingas vartotojų patirtis, platų spektrą integracijos galimybių bei nulio skundų praktiką.

„Lentynas, kuriose archyvuojame savo dokumentus, matuojame ne metrais, ne kvadratiniais metrais, o kilometrais. Todėl tokių lentynų virtimas terabaitais duomenų saugojimo centre skatina mažinti rankinio darbo apkrovas darbuotojams ir skaitmenizuoti procesus dar labiau”, – patirtimi dalinasi Edvardas Kučinskas, „SB lizingas“ IT skyriaus vadovas.

„SB lizingui“ pradėjus naudoti „Dokobit“, kilometrinės dokumentų lentynų eilės ėmė sparčiai virsti terabaitais duomenų centre, o dirbti pradėta efektyviau ne tik sumažinant darbo krūvį už dokumentus atsakingai komandai, bet ir atsisakant dokumentų siuntimo paštu ar kurjeriu. Atsiradus galimybei klientui identifikuotis ir autentifkuotis elektroniniu būdu, automatiškai sutaupoma ir žmogiškųjų resursų – klientas savarankiškai geba užpildyti paraišką, atlikti savo galimybių vertinimą ir gauti kreditą, įgytas didesnis pasitikėjimas lizingo bendrove. Pasak E. Kučinsko, darbus visiškai automatizavus ir procesus perkėlus į internetinę erdvę, sumažėjo rankinio darbo, todėl sutaupoma laiko vykdant operacijas ar aptarnaujant klientus. Išnykus poreikiui vartojimo kredito dokumentus pasirašinėti fiziniu būdu, sutaupoma daug laiko ir finansinių resursų, procesai vyksta saugiau, todėl įgauta daugiau pasitikėjimo iš esamų ir potencialių klientų.

Dokumentų pasirašymas el. parašu finansų sektoriuje vis dar kelia daug klausimų. Nors tai yra labai pagrįstas ir natūralus požiūris, pasirašymo patirties pagerinimas el. parašais gali ne tik padėti tapti saugiu, bet ir sustiprinti esamų bei potencialių klientų pasitikėjimą.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Kaip pasiruošti kritinei situacijai: kai reikia gelbėti skaitmeninius sprendimus Verslo tribūna

Šiemet šalyje ir regione pasikeitus geopolitinei situacijai, organizacijoms teko iš naujo įvertinti veiklos...

PowerUP
2022.06.29
Pokyčiai darbo rinkoje – svarbus dėmesys vertybėms bei asmeninėms savybėms Verslo tribūna

Pandemija darbo rinką pareguliavo taip, kad įmonės ėmėsi papildomų veiksmų tiek įdarbindamos naujus...

PowerUP
2022.06.01
„Stansefabrikken“ metalo dažymo kokybei užtikrinti – tūkstančiai automatizuotų įrašų Verslo tribūna

Beveik 20 metų Ukmergėje veikiančios metalo apdirbimo įmonės „Stansefabrikken“ klientai tikisi, kad jų...

PowerUP
2022.05.30
Darbuotojai-ambasadoriai: naujas Šventasis Gralis? Verslo tribūna

Savo organizacijoje kasmet matuojame darbuotojų pasitenkinimo darbdaviu rodiklius (ENPS) ir visai neseniai...

PowerUP
2022.05.12
Į ERGO kvietimą pasodinti per 35 tūkst. medelių atsiliepė 5 tūkst. iniciatyvos dalyvių Verslo tribūna

Jau ne vienerius metus gamta bei žmonių sveikata aktyviai besirūpinanti draudimo bendrovė ERGO žengė dar...

PowerUP
2022.05.03
Apskaitos procesų architektūra: efektyvumas slypi detalėse Verslo tribūna

Pandemijos turbulencija, sustiprinta nuolatine įtampa dėl karo Ukrainoje, ir verslo pastangos pasivyti...

PowerUP
2022.05.02
Privalome nuolat galvoti, kaip sukurti papildomą vertę klientui Verslo tribūna

Šuoliais augusi e-komercijos ir logistikos rinka per keletą metų ženkliai patobulėjo. Iš pirmo žvilgsnio...

PowerUP
2022.04.27
Darbo užmokesčio apskaita: ramybę užtikrins kompetencija Verslo tribūna

Kartu su nuolat kintančiais darbo užmokesčio apskaitos reikalavimais ir didesniu dėmesiu darbuotojams,...

PowerUP
2022.04.27
Kaip draudimo sektoriui apsidrausti nepriekaištinga klientų patirtimi? Verslo tribūna

Sutikime, skaitmeninė transformacija yra nepaprastai svarbi daugeliui verslo šakų, tačiau draudimo sektoriui...

PowerUP
2022.04.06
Tadas Dovbyšas: stipri organizacijos kultūra – geriausia instrukcija visiems gyvenimo atvejams Verslo tribūna

Nepaisant rimtus išbandymus atnešusio pandeminio laikotarpio, draudimo bendrovė ERGO stiprino tiek komandos...

PowerUP
2022.03.30
Stringant logistikai Azijoje, bendrovė „Venipak“ vysto naujus oro kelius Verslo tribūna

Pastarojo laikotarpio geopolitinė situacija ardo logistikos kelius Rytuose. Pekino ir Vilniaus nesutarimai...

PowerUP
2022.03.24
Darbdavio civilinė atsakomybė: ką svarbu žinoti kiekvienai įmonei? Verslo tribūna

Įmonės vis daugiau dėmesio skiria savo darbuotojų gerovei, o tuo pačiu ir jų saugumui. Visgi nelaimingų...

PowerUP
2022.03.22
Nenaudojama programinė įranga – užšaldytas kapitalas augimui ir plėtrai Verslo tribūna

Dalis įmonių net neįsivaizduoja, kad savo rezerve turi tūkstančius ar net dešimtis tūkstančių eurų...

PowerUP
2022.03.03
Kaip nūdienos apgavysčių liūne finansų sektoriams užsitikrinti patikimumą? Verslo tribūna

Dauguma naudotojų šiais laikais teikia pirmenybę trims esminiams finansinių paslaugų kriterijams –...

PowerUP
2022.03.03
„Grant Thornton Baltic“: skolinant susijusioms įmonėms, svarbus kiekvienas argumentas Verslo tribūna

Kai vienai grupei priklausančios ar asocijuotos įmonės viena kitą finansuoja paskolomis, visuomet kyla...

PowerUP
2022.02.23
Justas Šablinskas: su visapusiško užsakymo išpildymo paslauga e.komercija atsiriša rankas plėtrai Verslo tribūna 1

Rinkos analitikai prognozuoja, kad sulig karantinu gerokai išaugęs visuomenės poreikis apsipirkinėti...

PowerUP
2022.02.17
„Novian“ grupės vadovas E. Rėkus: kaip užtikrinti organizacijų IT poreikius ir atskleisti tikrąją duomenų vertę Verslo tribūna

Kaip keičiasi verslo ir organizacijų IT poreikiai, kaip juos efektyviai užtikrinti sparčiai vystantis...

PowerUP
2022.02.03
Naudota programinė įranga: legalus būdas ir Lietuvos įmonėms sutaupyti milijonus Verslo tribūna

Įvairių naudotų prekių pirkimas ir pardavimas vis labiau populiarėja. Tačiau dauguma verslo ir IT padalinių...

PowerUP
2022.02.03
Atvirojo kodo sistemų diegimas versle: 3 patarimai, kaip išvengti klaidų Verslo tribūna

Būdamas atvirojo kodo sistemų apologetas, dažniau pasakoju apie jo atvirumą, dinamiškumą ir buvimą de facto...

PowerUP
2022.02.02
Pandeminis chaosas: kaip palaikyti skaitmeninę verslo higieną? Verslo tribūna

Kaip žinia, pašto karvelių ir fizinių parašų laikai jau dulka giliai, giliai stalčiuje. Ant pjedestalo kurį...

PowerUP
2022.01.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku