Jie uždirba iš bloginimo

Publikuota: 2016-05-28
Visi dabar žinomi autoriai kadaise buvo nežinomi ir rašė už centus arba visai be honoraro.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Visi dabar žinomi autoriai kadaise buvo nežinomi ir rašė už centus arba visai be honoraro. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Rašai, dalijiesi šmaikščiais ar išmintingais komentarais, vieną kitą nuotrauką paviešini socialiniuose tinkluose, o rezultato – nulis. Nei kas už tai moka, nei įtakos turi, nei su kokiu Užkalniu ar Jagelavičiūte sekėjų skaičiumi gali lygiuotis. Kantrybės. Būtent ji, atkaklumas ir žinojimas, anot medijų veteranų, leis ne tik sėkmingai matuoti savo ego, bet ir praturtėti.

Dažna pradedančiųjų klaida, pasak specialistų, – noras greitai sulaukti sėkmės ir uždirbti rašant tinklaraštį ar aktyviai veikiant socialiniuose tinkluose. Bet yra toks posakis – Maskva ne per naktį buvo pastatyta. Andrius Užkalnis, vienas sėkmingiausių lietuviškosios medijų rinkos dalyvis, sako, jog žmonės dažnai prašo recepto, kaip tapti populiariu tinklaraštininku, tačiau išgirdę atsakymą 9 iš 10 pasitraukia iš veiklos.

Gera pradžia – pusė darbo

Praėjusių metų spalį profesionaliai tinklaraštį pildyti pradėjusi Simona Burbaitė, kurios pagrindinė veikla – modelio darbas, šiokių tokių pajamų jau generuoja iš veiklos internete. Pradėjusi nuo receptų ir fotosesijų kadrų mėgėjiško viešinimo vienoje platformoje, dabar ji savo socialinių tinklų auditoriją skaičiuoja tūkstančiais sekėjų.

„Supratau, kad Lietuvoje trūksta gero, kokybiško turinio, o tinklaraščiai yra menkai išnaudota niša, kuri, kaip rodo užsienio praktika, yra įdomi reklamų užsakovams“, – kalba p. Burbaitė. Anot jos, svarbiausia kurti profesionalų ir estetišką turinį, vaizdą, o tai užima daug laiko. Tinklaraštininkė sako, kad pinigai nebuvo pagrindinis jos tikslas: norėta sukurti erdvę, suburiančią moteris, leidžiančią joms rasti naudingų patarimų.

Iš kiekvienos veiklos tikimasi ne tik dvasinio, bet ir finansinio peno. Anot pašnekovės, iš tinklaraščio ir socialinių tinklų pajamos gaunamos keliais būdais. Pirmasis – tekstų, pranešimų, kuriuose pasakojama apie reklamos užsakovų nurodytą prekę ar paslaugą, kūrimas. Reklamos davėjų ji dažniausiai ieško pati, nes, sako, skaitytojams nori pristatyti tik tuos produktus, kurie jai pačiai atrodo verti paminėti.

Antrasis būdas užsidirbti – ne toks tiesioginis. Kurdamas save kaip prekių ženklą, autorius aplink dėlioja tam tikras vertybes, kurios ilgainiui leidžia bendradarbiauti su tam tikrais prekių ženklais. Įgijus didesnę auditoriją, galima kurti savo produktus, rengti paskaitas ar seminarus, įgyti pažinčių. Pasak p. Burbaitės, tokį uždarbį pamatuoti sunku, tačiau kad naudos iš to yra – nepaneigsi.

Paklausta, kuri medija teikia daugiausia pelno ir sulaukia didžiausio susidomėjimo, tinklaraštininkė nedvejoja: tai „Instagram“ ir tinklaraštis „Simona Burbaitė“. Pastarojo populiarumas nustebino net ją pačią.

„Vadinasi, žmonėms įdomu. Einu kartu su banga, kuri neša tinklą „Instagram“ su visomis jo funkcijomis ir galimybėmis. „Facebook“ užimtas gigantų – užkalnių ir jagelavičiūčių“, – šypteli p. Burbaitė.

Užimti visas medijas

Prekių ženklą „Andrius Užkalnis“ sėkmingai įtvirtinęs kone visose medijose p. Užkalnis teigia, kad toks rezultatas pasiekiamas atkakliu kasdieniu darbu. Pasak jo, žmonės dažnai į jį kreipiasi ir klausia stebuklingo recepto, – tokio nėra.

„Ilgai ir daug man reikėjo rašyti nemokamai, stengtis, kad mano tekstus išspausdintų, kol po kokių 3–5 m. ėmė patys mane pastebėti. Tai išgirdus dažnam rankos nusileidžia“, – sako rašytojas ir žurnalistas. Anot jo, visi dabar žinomi autoriai kadaise buvo nežinomi ir rašė už centus arba visai be honoraro.

„Net Monikai Šalčiūtei tapti populiariai ir uždirbti iš veiklos socialiniuose tinkluose truko mažiausiai 4 m., nors ji ėjo gana paprastu keliu – fotografijose rodydama du savo privalumus“, – kalba p. Užkalnis. Jo įsitikinimu, kuriant savo prekių ženklą svarbu dalyvauti visuose žiniasklaidos, medijų rinkos segmentuose – nė viena nišinė dalis nėra pakankamai didelė, kad būtų galima padoriai uždirbti aktyviai reiškiantis tik, sakykime, feisbuke.

Pašnekovas įsitikinęs: dviejų dalykų – žinomumo ir poveikio auditorijai, kurie yra pagrindiniai pinigus generuojantys veiksniai, – neįmanoma išskaidyti ir pasakyti, kuri medija duoda daugiausia pelno.

„Tinklaraštis „Laukinės žąsys“ negeneruoja daug, tačiau jis turi tikslinę auditoriją, kuri man, žmogui, turinčiam eksperto vardą, kuria papildomą paklausą kituose medijų kanaluose“, – pasakoja p. Užkalnis. Pasak jo, visa yra susipynę ir pažiūrėti, kas ką kiek paveikia, būtų galima tik atjungus vieną iš kanalų.

Lygiai taip pat p. Užkalnis nelinkęs skaičiuoti, kuris turinio kūrėjas yra patrauklesnis reklamos davėjams. Pasak jo, tinklaraštininko sėkmės ir įtakos rinkoje pamatuoti sekėjų skaičiumi negalima. Nes vieno turinio kūrėjo auditorija gali būti labai moki, o kito – visai ne.

„Čia tas pat, kaip matuoti televizijos auditoriją pagal televizorių turinčių žmonių skaičių, – juk nebūtinai visi jį įsijungia. Vienas Agnės Jagelavičiūtės sekėjas gali būti vertas dešimties Manto Katlerio sekėjų, kurie ne tokie mokūs, nes yra jauni. Reklamos davėjams sunkus darbas atskirti, ar tai kokybiška auditorija. Jie įpratę skaičiuoti televizijos reitingus, kur žmogus žmogui lygus“, – dėsto p. Užkalnis.

Anot jo, norint išlaikyti savo auditoriją, kartu ir papildomai uždirbti, svarbu mokėti atsirinkti užsakovų pateikiamą reklamą. Šiuo atveju reikia save, kaip prekių ženklą, įsivaizduoti tam tikros prekės reklamoje ir modeliuoti auditorijos reakciją į ją.

Uždirba iš „Youtube“

Atsiradus ir plačiai išpopuliarėjus naujoms medijų formoms, ne tik turinio autoriams, bet ir reklamos užsakovams tenka ieškoti perspektyvių alternatyvų ir naujų nišų. Vieną tokių siūlo Rokas Kondratas, daugiau nei 135 „Youtube“ kanalus jungiančio videostars.lt idėjos autorius ir vadovas. Šis reklamos tinklas uždirba iš reklamų kūrimo „Youtube“ platformoje. Reklamos davėjams siūloma kas kita: reklama, galinti pasiekti tikslinę prekės ar paslaugos vartotojų auditoriją.

Kad žinomi tinklaraštininkai solidžiai uždirba kurdami kokį nors „Youtube“ kanalą ir pildydami jo turinį – žino visi, tačiau kaip uždirbama – tamsus miškas. Ponas Kondratas išskiria du būdus. Pirmasis tiesiogiai susijęs su „Youtube“: anot jo, žmonės klaidingai mąsto, kad uždarbis priklauso nuo vaizdo reklamos peržiūrų skaičiaus. Tiesa ta, kad uždirbama nuo to, kiek reklamų sukasi, žmonėms įsijungiant įrašą. Žinoma, tai susiję: kuo daugiau peržiūrų, tuo daugiau, tikėtina, perbėgs reklamų. „Youtube“ – milžiniška platforma, tad reklamos specialistai atrenka, kokiame turinyje turėtų būti reklamuojamas tam tikras produktas, paslauga. „Youtube“ pirmiausia gauna pinigus iš reklamos užsakovo, tada jie paskirstomi, kaip numatyta.

Antrasis būdas, kaip galima uždirbti šioje platformoje, tiesiogiai su ja nesusijęs. Anot videostars.lt vadovo, jei vaizdo klipo autorius turi solidžią auditoriją, kuri galėtų susidomėti reklama, prekių ženklai bando su juo bendradarbiauti: užsakomos produktų apžvalgos, kitokios integracijos.

Pasak p. Kondrato, „Youtube“ ir vaizdo klipo turinys Lietuvoje palyginti dar nauja medija, tačiau kokybe arba kūrybiškumu lietuviai nė kiek nenusileidžia, o kai kuriais atvejais yra geresni yra už kitus, ir, kai „mūsų vlogeriai pradės kalbėti angliškai arba versti titrais, tada galės tikėtis geresnių rezultatų“.

Patrauklu reklamos užsakovams

Anot Arijaus Žako, UAB „Socialus marketingas“ direktoriaus, anokia naujiena reklamuotis savo vardą „atidirbusių“ žymių žmonių paskyrose. Dabar tai įgyja pastebimesnį formatą ir klientai noriai renkasi tokią reklamos formą.

Kad tinklaraštininkas taptų įdomus reklamos davėjui, jis turi įdėti daug darbo. Anot p. Žako, svarbu kalbėti apie tai, kas rūpi konkrečiu metu. Kita svarbi įžvalga – turinį reikia kurti. Pašnekovo teigimu, autoriai dažnai užmiršta, kad žodžių junginio „kurti turinį“ esminis žodis yra „kurti“, o ne „pasiimti iš kur nors“.

Jo nuomone, galimybė uždirbti veikiant medijose, socialiniuose tinkluose priklauso nuo asmeninių žmogaus savybių: žmogus įdomus arba neįdomus. Tas pats galioja ir tinklaraščiams – išlikti skaitomi gali tik tie, kurie kuriami profesionaliai, turi savo pasaulėžiūrą, politiką ar filosofiją.

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Didžioji Britanija ir JAV saugos „Titaniko“ nuolaužas

Didžioji Britanija ir Jungtinės Valstijos pasirašė sutartį, kuria siekiama nuo gelmių turistų daromos žalos...

Laisvalaikis
2020.01.21
Daugiausia naujų dangoraižių pernai pasistatė kinai

Per 2019-uosius pasaulyje iškilo 129 įspūdingi dangoraižiai, suskaičiavo JAV ne pelno organizacija „The...

Laisvalaikis
2020.01.21
Tarptautinių turistų srauto augimas pasaulyje 2019 metais sulėtėjo

Tarptautinių turistų srautas pasaulyje 2019 metais padidėjo 4% ir prieaugis buvo mažiausias nuo 2016 metų,...

Paslaugos
2020.01.21
Vilniaus gimtadieniui – 1.500 apšviestų pastatų

Sausio 24–26 d. vyks Vilniaus šviesų festivalis. Skelbiama, jog užsienio ir Lietuvos menininkų sukurtos 27...

Laisvalaikis
2020.01.21
Planuojantiems vasaros atostogas – naujos skrydžių kryptys iš Lietuvos 1

Žiema – geras metas planuoti šiltojo sezono veiklas. Lietuvos oro uostai šią vasarą kviečia išbandyti naujas...

Paslaugos
2020.01.21
Įvardijo pasaulio miestus, kuriuose gyventi prašmatniai brangiausia

Anot šveicarų privačios bankininkystė kompanijos „Julius Baer Group“ pasaulinės gerovės apžvalgos „Global...

Laisvalaikis
2020.01.20
Iliustruotoji istorija: vokiečių Liuftvafės pradžia – SSRS bazėse Premium 2

Pasibaigus Pirmajam pasauliniam karui, nugalėjusios valstybės susitarė sunaikinti Vokietijos oro pajėgas.

Laisvalaikis
2020.01.19
Sveiki įpročiai gali pridėti 10 metų gyvenimo 1

Mokslininkai pateikia vis daugiau įrodymų, jog sveiki įpročiai gali ne šiaip pailginti gyvenimą, bet pridėti...

Laisvalaikis
2020.01.19
Šarm el Šeichas ir Eilatas įveda plastikų ribojimus, Hurgada – atsisako

Vis daugiau Raudonosios jūros kurortų įveda draudimą naudoti plastikinius maišelius ir vienkartinius indus.

Paslaugos
2020.01.19
Verslininkas A. Jankauskas – apie meno rinkos rekordus Premium

Vilniaus paveikslų galerijoje (Didžioji g. 4) eksponuojamas verslininko, kolekcininko Andriaus Jankausko į...

Laisvalaikis
2020.01.19
Neringa pradeda tvarkyti Urbo kalną

Neringoje, Nidos gyvenvietėje, prasidėjo Urbo kalno kraštovaizdžio formavimo ir infrastruktūros darbai. Per 8...

Laisvalaikis
2020.01.18
Oro uostų vilionės – nuo saunos iki šviesos terapijos 

Oro linijų bendrovės, siekdamos išlaikyti esamus ir pritraukti naujų klientų, šiems siūlo įvairiausių...

Laisvalaikis
2020.01.18
„Futbolo pinigų lygą“ pernai laimėjo „Barcelona“

„Barcelona“ futbolo klubas per 2018-2019 m. sezoną gavo 840 mln. Eur pajamų – gerokai daugiau nei bet kuris...

Laisvalaikis
2020.01.18
Streikuotojų blokuotas Luvras vėl atvėrė duris lankytojams

Paryžiaus Luvras – lankomiausias pasaulyje muziejus – šeštadienį vėl atvėrė duris po protesto akcijos, per...

Paslaugos
2020.01.18
Iliustruotoji istorija: paskutinės Pompėjų dienos Premium

Pompėjai sustingo po pelenų ir pemzos akmenų sluoksniu, kai 79 m. po Kr. išsiveržė Vezuvijaus ugnikalnis,...

Laisvalaikis
2020.01.18
Kolumbijos lietuvis P. Yamin-Slotkus: žmogaus elgesį keičia informacija, ne draudimai Premium

Kolumbijos lietuvis Paulius Yamin-Slotkus, antropologas, elgesio pokyčių tyrinėtojas, įsitikinęs, jog daugybę...

Laisvalaikis
2020.01.18
Legendinio šefo P. Bocuse restoranas neteko „Michelin“ žvaigždės

Gurmaniškąją Prancūzijos gyventojų dalį sukrėtė žinia: legendinio prancūzų virtuvės šefo Paul Bocuse...

Laisvalaikis
2020.01.17
VŽ rekomenduoja: 10 renginių savaitgalį

Renginių šį savaitgalį nemažai ir jie įvairūs: nuo pirmąsyk Lietuvoje „Fluxus“ atstovų minimo Meno...

Laisvalaikis
2020.01.17
Vilniaus senamiestyje kuriamas „Senatorių pasažas“ Premium 5

Restoranų verslo padangėje jau senokai sklando kalbos, jog iš viešbučio „Pacai“ restoranų su visa komanda...

Laisvalaikis
2020.01.17
Japonijoje šįmet žadamas dar ankstyvesnis sakurų žydėjimas

Japonijoje hanami (sakurų žydėjimo stebėjimas) yra sena šventė, į miestų parkus ir atokesnes vietoves...

Laisvalaikis
2020.01.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau