Kelių mokesčiai – logistikos bendrovių galvos skausmas

Reklama publikuota: 2021-04-01
svg svg

Viena iš frazių, verčianti sunkiau atsidusti logistikos įmonių vadovus, prasideda taip: „Keičiasi kelių mokesčių sistema...“. Bet kurią Europos šalį galite įsirašyti patys. Gali nutikti, jog ir naują kelių mokesčių ir rinkliavų aparatą, šalia jau turimų 7-8, prie vilkiko kabinos stiklo reikės priklijuoti. Papildomi mokesčiai ir dėl aparatų keitimo atsirandančios administracinės sąnaudos reiškia tik vieną – išlaidų eilutė neabejotinai šoktels į viršų.

Kiekvienas kelių mokesčių nuskaitymo aparatas – skirtingai valdomas ir turintis savo atskirą sistemą, skirtingą nuomos ar abonentinį mokestį. Kelionė laikoma sėkminga, jei nė vienas iš aparatų pakeliui nesugedo ir visi veikė taip, kaip turėtų.

Kadangi Europos šalių apjungimas į vieningą kelių mokesčių nuskaitymo sistemą yra ilgalaikis procesas, logistikos įmonėms jau dabar siūloma jų darbą palengvinančių išeičių.

Vienas aparatams aštuonioms šalims

Kelių mokesčių apmokėjimo įrenginį „DKV BOX Europe“, veikiantį jau aštuoniose Europos šalyse ir trijuose tuneliuose siūlo „DKV Mobility“. Įrenginys sėkmingai veikia Vokietijoje, Austrijoje, Ispanijoje, Belgijoje, Prancūzijoje, Portugalijoje ir Bulgarijoje, taip pat Warnow, Herren bei Liefkenshoek tuneliuose.  Šiais metais prie sistemos prijungta dar viena šalis – Vengrija.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Kelių mokesčiai ir rinkliavos Europos šalyse nuolat kinta, taip pat keičiama arba tobulinama šių mokesčių administravimo tvarka, nuo elektroninių vinječių pereinama prie „e-toll“ sistemų ir pan. Vien sekti visus pokyčius užima daugybę laiko. Matydami poreikį sukūrėme „DKV BOX Europe“. Šis aparatas palengvina ne tik vilkikų vairuotojų darbą, nes jiems nebereikia rūpintis skirtingais prietaisais, bet ir sumažina logistikos įmonių buhalteriams tenkantį krūvį, vadybininkams tampa paprasčiau administruoti vilkikams reikalingus aparatus“, — sako „DKV Euro Service Baltikum“ vadovas Artūras Michejenko.

Galutinis tikslas – apjungti visas Europos šalis. Artimiausiu metu prie sistemos planuojama prijungti Italiją ir Šveicariją.

Pasirūpina viskuo nuo A iki Z

„DKV BOX Europe“ yra ne tik prie priekinio vilkiko stiklo tvirtinamas aparatas – tai sistema, kuri, įsigijus aparatą, pasirūpina viskuo, kas susiję su kelių mokesčiais ir rinkliavomis.

„Tai reiškia, kad, įmonės transporto vadybininkui reikia mažiau laiko skirti įrenginių administravimui, nes juos paprasta perkelti iš vienos transporto priemonės į kitą, taip pat yra paprastas įrenginio perdavimas kitoms grupei priklausančioms įmonėms ar pradėjus vykdyti veiklą kitoje šalyje. Tai ypač aktualu šiuo metu, kuomet dalis įmonių perkelia savo verslą į kaimyninės šalis“, — privalumus vardija A. Michejenko.

Pasak jo, aparatas yra naudingiausias toms įmonėms, kurių transportas daugiausiai juda po Europą tolimais maršrutais ir kerta daugelio valstybių sienas.

Pavyzdžiui, vieni ilgiausių UAB „Hegelmann Transporte“ maršrutų yra Skandinavija – Portugalija ir Skandinavija – Italija, kai kertamos daugiau nei 6 valstybių sienos.

Sudaro iki 25 proc. sąnaudų

Daugiau kaip 500 vilkikų parką eksploatuojančios UAB „Hegelmann Transporte“ transporto skyriaus vadovas Sergėj Karpovič pastebi, kad norint gerai išmanyti Europos šalių kelių mokesčių ir rinkliavų sistemą, reikia žinoti kiekvienoje, atskiroje, šalyje galiojančią mokesčių surinkimo tvarką, mokėjimo taisykles, nuobaudų skyrimo bei išieškojimo tvarką ir praktiką, kai kuriais atvejais – konkrečių, apmokestinamų kelių sąrašą, tarifus ir nuolaidų sistemas. Negana to, visą šią informaciją reikia nuolat stebėti, jog nebūtų praleisti pakeitimai.

„Sudėtingiausia yra aparatų priežiūra, nuolatinė užsakymų kontrolė. Jeigu prie kabinos stiklo prijungtas aparatas neveikia, pavyzdžiui, Prancūzijoje, tenka mokėti arba mokėjimo kortele, arba grynaisiais pinigais. Tai sudaro daug nepatogumų, nes mūsų versle laikas yra labai svarbus faktorius. Kelių mokesčių administravimas taip pat nėra itin patogus, nes reikia sekti keleto skirtingų aparatų duomenis, o keičiant transporto priemones – rūpintis naujų aparatų įsigijimu“, — sako S. Karpovič.

Jo teigimu, vilkikuose įdiegus „DKV BOX Europe“, bendrovė išvengė daugelio nepatogumų, pagerėjo vilkiko vairuotojų matomumas, nes kabinoje sumažėjo aparatų.

Kuo didesnis įmonės vilkikų parkas, tuo sudėtingiau valdyti kelių mokesčių nuskaitymo aparatus, todėl svarbūs ir kiti „DKV BOX Europe“ privalumai: paprastas pajungimas, galimybė paprastai ir operatyviai perkelti aparatą į kitą transporto priemonę.

Šiuo metu DKV kortelėmis ir įrenginiais naudojasi virš 250 000 klientų 45 valstybėse, kuriose veikia „DKV Mobility“. „DKV Euro Service Baltikum“ yra „DKV Mobility“ grupės dalis, kuri jau 85 metus yra viena iš pirmaujančių mobilumo paslaugų teikėjų logistikos ir krovinių gabenimo sektoriaus bendrovėms.

DKV klientams suteikia galimybę be grynųjų pinigų atsiskaityti už kurą ir paslaugas beveik 220 000 aptarnavimo vietų (nepriklausomai nuo prekės ženklo), apmokėti kelių mokesčius, atlikti PVM grąžinimo ir kitas operacijas. 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
„Eltos“ direktore paskirta D. Juozaitytė, vyr. redaktoriumi – V. Bruveris 1

Naujienų agentūros „Elta“ direktore paskirta Daiva Juozaitytė, pastaruosius aštuonerius metus dirbusi „Delfi“...

Vadyba
12:41
M. Skuodis: leidinių pristatymo kainas reikia didinti, kartu keisti žiniasklaidos rėmimo modelį

Lietuvos paštui pranešus apie planus nuo kitų metų maždaug du-tris kartus didinti leidinių prenumeratos...

Rinkodara
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
„Google“ Rusijos padalinys pateikė teismui bankroto pareiškimą 1

JAV technologijų milžinės „Google“ antrinė įmonė Rusijoje Maskvoje arbitražo teismui pateikė bankroto...

Inovacijos
2022.06.17
Architektai darbų turi metams į priekį, bet ramybės nėra Premium

Architektų biurai užsakymų gauna tiek, kad nors vežimu vežk, o ir į vežimą ne visada telpa. Vis dėlto...

Statyba ir NT
2022.06.16
Tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur

Lietuvos informacinei erdvei ir tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur, trečiadienį...

Rinkodara
2022.06.15
Į LRT tarybą Seimas siūlo D. Jastramskį, R. Gudauską, L. Matjošaitytę ir J. Pabrėžą

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį pritarė keturių naujų LRT tarybos narių kandidatūroms.

Rinkodara
2022.06.15
D. Radzevičius: žiniasklaida nemoka daryti verslo Premium 5

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius VŽ podkaste negaili kritikos žiniasklaidos...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Nepriklausoma Rusijos televizija „Dožd“ transliuos iš Rygos

Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) pirmadienį nutarė suteikti licenciją...

Rinkodara
2022.06.06
„Bitės“ pelnas dvigubėjo, bet „Mezon“ kol kas nuostolingas Premium

UAB „Bitė Lietuva“ vertina, kad, nepaisant tebesitęsiančios pandemijos, pavyko pasiekti gerų rezultatų –...

Inovacijos
2022.06.03
Planeta Vilnius ieško Ryšių su žiniasklaida specialisto (-ės)! Verslo tribūna

Jei puikiai supranti žiniasklaidos pasaulį, žinai, kodėl žurnalistams svarbu atsakymus gauti greitai ir...

Rinkodara
2022.06.02
„Delfi“ perka Lietuvos naujienų agentūrą „Elta“

UAB „Delfi“, kurios 100% akcijų priklauso estų žiniasklaidos bendrovei „Ekspress Grupp“, perka naujienų...

Rinkodara
2022.05.31
Rusai prarado prieigą prie „Netflix“

„Netflix“ abonentai Rusijoje prarado prieigą prie srautinės televizijos, Vakarų bendrovei pasitraukus iš...

Verslo aplinka
2022.05.30
Geriausios reputacijos influenceriai „YouTube“ tinkle Premium 4

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „YouTube“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.29
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
Teismas neleido stabdyti prieigos prie „Russia Today“ portalų

Teismas gegužę neleido Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai stabdyti prieigos prie Rusijos valstybinės...

Rinkodara
2022.05.23
„YouTube“ ištrynė daugiau kaip 70.000 Kremliaus pasakojimų apie karą 6

„YouTube“ pašalino daugiau kaip 70.000 vaizdo įrašų ir 9.000 kanalų, susijusių su Rusijos karu Ukrainoje, nes...

Inovacijos
2022.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku