Tyrimas: keleiviai laimi 90% bylų prieš oro linijas

Keleivių teisių gynėjų asociacijos (Association of Passenger Rights Advocates APRA) tyrimas atskleidžia, jog daugelis oro linijų daro viską, kad sutrikus skrydžiams išvengtų pareigos užtikrinti keleivių teises, įtvirtintas ES.
Išanalizavusi daugiau kaip šimtą tūkstančių bylų, kurias teismams pateikė septynios pirmaujančios keleivių teises ginančios įmonės, APRA nustatė, kad oro linijos pralaimėjo daugiau kaip 90% iškeltų bylų.
Tai rodo, kad oro linijos strategiškai atmeta pagrįstus skundus, siekdamos, kad keleiviams būtų kuo sunkiau atgauti jiems teisiškai priklausančias kompensacijas.
Jei laimėtų ir pralaimėtų bylų santykis būtų apylygis ar net 70 % keleivių naudai, tada galėtume manyti, jog oro linijos nori išgirsti teismo nuomonę prieš sutikdamos mokėti kompensaciją. Tačiau, kai oro linijos pralaimi 9 iš 10 teismo bylų, kurias mes iškeliame, ir toliau elgiasi taip, kad dėl jų veiksmų tenka kelti bylas teismuose, akivaizdu, kad yra kita priežastis, pranešime teigia Lina Lėsutytė, OroSkundas.lt vadovė.
Jos nuomone, jei oro linijos iš tikrųjų rūpintųsi savo klientų interesais, jos prisiimtų atsakomybę ir išmokėtų keleiviams priklausančias kompensacijas, užuot įvairiausiais būdais stengdamosis išsisukti.
Kiekvienais metais milijonai oro keleivių Europoje patiria rimtų pasekmių, kai oro linijos atšaukia ar atideda skrydžius ar net atsisako įlaipinti keleivius dėl nepagrįstų priežasčių. Keleiviams priklauso moralinė finansinė kompensacija, kai skrydis sutrikdomas dėl oro linijų kaltės. Tačiau faktiškai oro linijos prisiima atsakomybę tik dėl dalies sutrikdytų skrydžių. Todėl, keleiviams pernelyg dažnai tenka kovoti už teisėtai priklausančias kompensacijas, priduria L. Lėsutytė.
Vidutiniškai oro linijos atmeta daugiau kaip pusę teisėtų reikalavimų išmokėti kompensacijas.
O remiantis YouGov atliktais tyrimais, daugiau kaip 60% tokių skundus pateikusių keleivių nuleidžia rankas po pirmojo oro linijų neigiamo atsakymo.
Anot L. Lėsutytės, tikėtina, kad oro linijos tai puikiai žino, tad siekia išvengti atsakomybės ir piktnaudžiauja dominuojančia padėtimi, atsisakydamos išmokėti kompensaciją, jei nėra teismo sprendimo.
Laimei, Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas EB 261 užtikrina tvirtą ir aiškią keleivių teisių apsaugą ir įtvirtina oro linijų atsakomybę už savo keleivius. Galima tik įsivaizduoti, kaip keleiviams būtų sudėtinga sulaukti sąžiningo elgesio iš oro linijų, jei šio reglamento nebūtų, teigia ji.
Apie reglamentą EB 261
nuotrauka::1
Reglamentas saugo keleivių teises ir reguliuoja sutrikdytus skrydžius į ir iš ES (skrydžius iš ES ir skrydžius į ES su ES registruotomis oro linijomis).
Sutrikdytų skrydžių keleiviams gali priklausyti moralinė kompensacija siekianti 600 Eur, jei skrydis sutrikdytas aplinkybių, kurias oro linijas galėjo kontroliuoti ir keleiviai buvo informuoti likus mažiau kaip 14 dienų iki skrydžio.
Išimtys taikomos tuomet, kai skrydis sutrikdytas dėl ypatingų aplinkybių, kurių negalėjo kontroliuoti oro linijos, tokių kaip blogas oras, grėsmė saugumui ar pandemija.
Įkūrė asociaciją
Keleivių teisių gynėjų asociacija (APRA) buvo įkurta 2017 m., siekiant vieningai ginti oro keleivių teises. Asociaciją įkūrė pirmaujančios keleivių teises saugančios įmonės, APRA tikslas maksimaliai apsaugoti oro keleivių teises.
APRA nariai išanalizavo teismo bylų vykusių nuo 2017 m. sausio 1 d. iki 2020 birželio 30 d. sprendimus ir nustatė, kad 90% atveju teismai priėmė sprendimus keleivių naudai. Iš viso į šį tyrimą buvo įtraukta daugiau kaip 100.000 teismo bylų.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Paslaugos
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti