Tyrimas: keleiviai laimi 90% bylų prieš oro linijas

Publikuota: 2020-10-04
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Keleivių teisių gynėjų asociacijos (Association of Passenger Rights Advocates – APRA) tyrimas atskleidžia, jog daugelis oro linijų daro viską, kad sutrikus skrydžiams išvengtų pareigos užtikrinti keleivių teises, įtvirtintas ES.

Išanalizavusi daugiau kaip šimtą tūkstančių bylų, kurias teismams pateikė septynios pirmaujančios keleivių teises ginančios įmonės, APRA nustatė, kad oro linijos pralaimėjo daugiau kaip 90% iškeltų bylų.

Tai rodo, kad oro linijos strategiškai atmeta pagrįstus skundus, siekdamos, kad keleiviams būtų kuo sunkiau atgauti jiems teisiškai priklausančias kompensacijas.

„Jei laimėtų ir pralaimėtų bylų santykis būtų apylygis ar net 70 % keleivių naudai, tada galėtume manyti, jog oro linijos nori išgirsti teismo nuomonę prieš sutikdamos mokėti kompensaciją. Tačiau, kai oro linijos pralaimi 9 iš 10 teismo bylų, kurias mes iškeliame, ir toliau elgiasi taip, kad dėl jų veiksmų tenka kelti bylas teismuose, akivaizdu, kad yra kita priežastis“, – pranešime teigia Lina Lėsutytė, OroSkundas.lt vadovė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Jos nuomone, jei oro linijos iš tikrųjų rūpintųsi savo klientų interesais, jos prisiimtų atsakomybę ir išmokėtų keleiviams priklausančias kompensacijas, užuot įvairiausiais būdais stengdamosis išsisukti.

„Kiekvienais metais milijonai oro keleivių Europoje patiria rimtų pasekmių, kai oro linijos atšaukia ar atideda skrydžius ar net atsisako įlaipinti keleivius dėl nepagrįstų priežasčių. Keleiviams priklauso moralinė finansinė kompensacija, kai skrydis sutrikdomas dėl oro linijų kaltės. Tačiau faktiškai oro linijos prisiima atsakomybę tik dėl dalies sutrikdytų skrydžių. Todėl, keleiviams pernelyg dažnai tenka kovoti už teisėtai priklausančias kompensacijas“, – priduria L. Lėsutytė.

Vidutiniškai oro linijos atmeta daugiau kaip pusę teisėtų reikalavimų išmokėti kompensacijas.

O remiantis „YouGov“ atliktais tyrimais, daugiau kaip 60% tokių skundus pateikusių keleivių nuleidžia rankas po pirmojo oro linijų neigiamo atsakymo.

Anot L. Lėsutytės, tikėtina, kad oro linijos tai puikiai žino, tad siekia išvengti atsakomybės ir piktnaudžiauja dominuojančia padėtimi, atsisakydamos išmokėti kompensaciją, jei nėra teismo sprendimo.

„Laimei, Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas EB 261 užtikrina tvirtą ir aiškią keleivių teisių apsaugą ir įtvirtina oro linijų atsakomybę už savo keleivius. Galima tik įsivaizduoti, kaip keleiviams būtų sudėtinga sulaukti sąžiningo elgesio iš oro linijų, jei šio reglamento nebūtų,“ – teigia ji.

Apie reglamentą EB 261

nuotrauka::1

Reglamentas saugo keleivių teises ir reguliuoja sutrikdytus skrydžius į ir iš ES (skrydžius iš ES ir skrydžius į ES su ES registruotomis oro linijomis).

Sutrikdytų skrydžių keleiviams gali priklausyti moralinė kompensacija siekianti 600 Eur, jei skrydis sutrikdytas aplinkybių, kurias oro linijas galėjo kontroliuoti ir keleiviai buvo informuoti likus mažiau kaip 14 dienų iki skrydžio.

Išimtys taikomos tuomet, kai skrydis sutrikdytas dėl ypatingų aplinkybių, kurių negalėjo kontroliuoti oro linijos, tokių kaip blogas oras, grėsmė saugumui ar pandemija.

Įkūrė asociaciją

Keleivių teisių gynėjų asociacija (APRA) buvo įkurta 2017 m., siekiant vieningai ginti oro keleivių teises. Asociaciją įkūrė pirmaujančios keleivių teises saugančios įmonės, APRA tikslas maksimaliai apsaugoti oro keleivių teises.

APRA nariai išanalizavo teismo bylų vykusių nuo 2017 m. sausio 1 d. iki 2020 birželio 30 d. sprendimus ir nustatė, kad 90% atveju teismai priėmė sprendimus keleivių naudai. Iš viso į šį tyrimą buvo įtraukta daugiau kaip 100.000 teismo bylų.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
M. Skuodis: leidinių pristatymo kainas reikia didinti, kartu keisti žiniasklaidos rėmimo modelį

Lietuvos paštui pranešus apie planus nuo kitų metų maždaug du-tris kartus didinti leidinių prenumeratos...

Rinkodara
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
„Google“ Rusijos padalinys pateikė teismui bankroto pareiškimą 1

JAV technologijų milžinės „Google“ antrinė įmonė Rusijoje Maskvoje arbitražo teismui pateikė bankroto...

Inovacijos
2022.06.17
Architektai darbų turi metams į priekį, bet ramybės nėra Premium

Architektų biurai užsakymų gauna tiek, kad nors vežimu vežk, o ir į vežimą ne visada telpa. Vis dėlto...

Statyba ir NT
2022.06.16
Tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur

Lietuvos informacinei erdvei ir tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur, trečiadienį...

Rinkodara
2022.06.15
Į LRT tarybą Seimas siūlo D. Jastramskį, R. Gudauską, L. Matjošaitytę ir J. Pabrėžą

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį pritarė keturių naujų LRT tarybos narių kandidatūroms.

Rinkodara
2022.06.15
D. Radzevičius: žiniasklaida nemoka daryti verslo Premium 5

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius VŽ podkaste negaili kritikos žiniasklaidos...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Nepriklausoma Rusijos televizija „Dožd“ transliuos iš Rygos

Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) pirmadienį nutarė suteikti licenciją...

Rinkodara
2022.06.06
„Bitės“ pelnas dvigubėjo, bet „Mezon“ kol kas nuostolingas Premium

UAB „Bitė Lietuva“ vertina, kad, nepaisant tebesitęsiančios pandemijos, pavyko pasiekti gerų rezultatų –...

Inovacijos
2022.06.03
Planeta Vilnius ieško Ryšių su žiniasklaida specialisto (-ės)! Verslo tribūna

Jei puikiai supranti žiniasklaidos pasaulį, žinai, kodėl žurnalistams svarbu atsakymus gauti greitai ir...

Rinkodara
2022.06.02
„Delfi“ perka Lietuvos naujienų agentūrą „Elta“

UAB „Delfi“, kurios 100% akcijų priklauso estų žiniasklaidos bendrovei „Ekspress Grupp“, perka naujienų...

Rinkodara
2022.05.31
Rusai prarado prieigą prie „Netflix“

„Netflix“ abonentai Rusijoje prarado prieigą prie srautinės televizijos, Vakarų bendrovei pasitraukus iš...

Verslo aplinka
2022.05.30
Geriausios reputacijos influenceriai „YouTube“ tinkle Premium 4

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „YouTube“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.29
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
Teismas neleido stabdyti prieigos prie „Russia Today“ portalų

Teismas gegužę neleido Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai stabdyti prieigos prie Rusijos valstybinės...

Rinkodara
2022.05.23
„YouTube“ ištrynė daugiau kaip 70.000 Kremliaus pasakojimų apie karą 6

„YouTube“ pašalino daugiau kaip 70.000 vaizdo įrašų ir 9.000 kanalų, susijusių su Rusijos karu Ukrainoje, nes...

Inovacijos
2022.05.22
Ministerija: didžiųjų pasaulio įmonių apmokestinimo naudos Lietuva sulauktų 2025-aisias

Lietuva palaiko globalaus pelno mokesčio tarptautinėms kompanijoms iniciatyvą įvedant jį nuo 2024-ųjų, o jo...

Finansai
2022.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku