Prekės ženklas „aromama“ per karantiną raškė pelną: sėkmę lėmė įdirbis

Publikuota: 2020-06-22
Giedrė ir Remigijus Veličkos, MB „Filmai ir kvapai“, valdančios prekės ženklą „aromama“, įkūrėjai. Bendrovės nuotr.
svg svg
Giedrė ir Remigijus Veličkos, MB „Filmai ir kvapai“, valdančios prekės ženklą „aromama“, įkūrėjai. Bendrovės nuotr.

COVID-19 pandemija šiemet pakoregavo verslo planus, daugumos įmonių – ne į teigiamą pusę. Tačiau Kauno MB „Filmai ir kvapai“, valdanti prekės ženklą „aromama“, į liūdnąją statistiką nepapuola. Bendrovė kovą skaičiavo rekordinį pelną, o prie naujai atidarytų parduotuvių, kurios duris atvėrė prekybai itin nepalankiu metu, driekėsi eilės.

Šio pavasario tikslus bendrovė įgyvendino su kaupu. Vien per kovą įmonės apyvarta sudarė beveik 0,5 mln. Eur – arba ketvirtadalį visos pernai metų apyvartos.

Giedrė Veličkienė, prekės ženklo „aromama“ kūrėja ir jį valdančios bendrovės „Filmai ir kvapai“ direktorė, sako, kad sėkmę lėmė ne tik žmonių noras per pandemiją ieškoti natūralių apsisaugojimo ir sveikatos stiprinimo priemonių, bet ir lojali komanda bei įdirbis ugdant šalies vartotojus.

„Karantino sąlygomis komanda mobilizavosi, dirbo tai, ką reikia ir kas galbūt pagal pareigas net nepriklauso. Didžiulis ir mūsų gaminių vartotojų indėlis. Susidomėjimas aromaterapijos produkcija pastaraisiais metais auga. Tačiau taip buvo ne visada. Aromaterapija nėra vaistai, ji negydo vėžio, rimtų ligų ir susirgimų. Tai – pagalbos būdas kasdieniams negalavimas. Šalies vartotojus reikėjo edukuoti, tam tikra prasme – įvesti madą, supažindinti su galimybėmis“, — pradžią prisimena G. Veličkienė.

Iš pomėgio

Ji pasakoja, kad aromaterapija domisi nuo 15 m, o rimčiau į šią veiklą pasinėrė 2011 m. gimus pirmajam vaikui.

„Kaip ir visos mamos norėjau, kad sūnus augtų kuo natūraliau, todėl susidomėjau vaikų aromaterapija. Netrukus aliejų mišinukus jau maišiau ir pažįstamoms mamoms, kurios vis aktyviau klausinėjo, ką ir kaip darau pati. Galima sakyti, kad įmonė atsirado ne dėl iš anksto apgalvotos verslo strategijos, o kaip natūralus progresas ir pomėgio tąsa“, — kas paskatino laisvalaikio užsiėmimą paversti verslu, pasakoja G. Veličkienė.

Tuo metu ji daug važinėjo po Lietuvą, skaitė paskaitas ir rašė straipsnius apie sveikatingumą bei aromaterapijos naudą.

„Žinia apie mus plito iš lūpų į lūpas. Kai penki užsakymai per mėnesį virto keliomis dešimtimis užsakymų per dieną, supratome, kad šią veiklą reikia oficialiai įforminti kaip verslą. Taip 2014 m. atsirado pirmasis prekės ženklas „Sąmoningos mamos aromaterapija, kuris 2019 m. transformavosi į naują prekių ženklą „aromama“, — sako G. Veličkienė.

Nelengvos paieškos

Remigijus Velička, kuris įmonėje yra atsakingas už vadybą, papildo, jog gamybą perkelti iš namų į tam skirtas patalpas nebuvo paprasta.

„Kur tik ieškojome, visi mums sakė, kad tai – pernelyg sudėtinga. Iš tiesų reikia labai didelių investicijų, daug dokumentacijos, leidimų, darbo su institucijomis. Daugybę kartų teko išgirsti neigiamą atsakymą, nepasidavėme tik todėl, kad esame atkaklūs“, — teigia pašnekovas.

G. ir R. Veličkų sprendimas buvo kontraktinės gamybos principu bendradarbiauti su Lietuvos sveikatos mokslų universiteto vaistine. Tačiau užsakymų daugėjo ir darėsi akivaizdu, kad reikia savų patalpų ir darbuotojų.

„Su šešiais tuometiniais darbuotojais persikėlėme į 400 kv. m. patalpas, kuriose dirbame iki šiol, nors jau darosi ankšta, — pripažįsta G. Veličkienė. – 2018 m., kai atsirado nuosavos gamyklinės patalpos ir pirmoji parduotuvė, prasidėjo ir didysis augimas“.

Sudėtinės sėkmės dalys

Šiuo metu bendrovėje dirba 36 darbuotojai, ji valdo keturias parduotuves: po vieną Kaune ir Šiauliuose, du „aromama“ prekybos taškai veikia Vilniuje. Paklausta apie tai, kas leidžia klestėti tuo metu, kai vartojimas visame pasaulyje įjungęs žemesnę pavarą, G. Veličkienė sako, jog „aromama“ visada išsiskyrė savo žaliavų kokybe.

„Vartotojai, partneriai ir konkurentai stebisi, kodėl kartais pas mus kai kurių produktų tiesiog nėra. Tai – sąmoningas sprendimas daryti labai gerai arba iš viso nedaryti, kitaip sakant, nedirbti su nepatikimais tiekėjais ar vidutinės kokybės žaliava. Jeigu kruopščiai iš šimtų kitų atsirinktas tiekėjas tam tikru metu neturi reikiamos žaliavos, mes į kompromisus taip pat neiname, todėl kai kurių prekių pas mus gali tiesiog nebūti, kad ir keturis mėnesius“, — darbo principus atskleidžia aromaterapeutė.

Taip pat, anot pašnekovės, itin svarbus įmonės pelno šaltinis yra el. parduotuvė, generuojanti apie pusę visų pardavimų.

„Rudenį, dar nežinodami, į kokią padėtį viso pasaulio verslą įstums COVID-19 pandemija, mes atidarėme atnaujintą el. prekybos platformą. Karantino metu, kai daliai įmonių  internete teko startuoti beveik nuo nulio, mums būtent el. prekyba leido išgyventi“, — apie laiku atliktą strateginį atsinaujinimą pasakoja G. Veličkienė.

Yra erdvės plėtrai

Lietuvoje atsiriekusi nemenką dalį ištikimų klientų, „aromama“ aktyviai ieško galimybių kitose rinkose, kuriose, anot R. Veličkos, gamintojui iš Lietuvos tikrai yra vietos.

„Esame pasirašę trejų metų sutartį su distributoriumi iš Kanados. Taip pat mezgame kontaktus su Olandija, Vokietija, Saudo Arabija, Latvija. Galimybių matome daug, nes, pvz., Latvijoje šiuo metu apie aromaterapiją žinoma tiek, kiek Lietuvoje prieš 8-10 metų“, — vertina pašnekovas.

FOTOGALERIJA : (10 nuotr.)

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Airbnb“ vadovas: koronaviruso pandemija tarptautinį turizmą pakeis iš esmės

Trumpalaikės būsto nuomos platformos „Airbnb“ vienas įkūrėjų ir vadovas prognozuoja, jog koronaviruso...

Paslaugos
2020.06.30
„Novaturas“ šiemet dividendų nemokės

Lietuvos kelionių organizatorius „Novaturas“, pernai uždirbęs 5,846 mln. Eur grynojo pelno, šiemet dividendų...

Paslaugos
2020.06.30
KTU sukurtą išmaniąją apyrankę gamins „Teltonika“ Premium

„Teltonikos“ grupės bendrovė „Teltonika Telemedic“ ketvirtadienį turėtų pasirašyti licencinę sutartį su Kauno...

Technologijos
2020.06.30
Lietuvos paslaugų eksportas augo greičiau nei importas

Lietuvos paslaugų eksportas pirmąjį šių metų ketvirtį buvo 2,8 mlrd. Eur – 9,9% daugiau nei prieš metus.

Paslaugos
2020.06.30
„Luminor“ klientų perkėlimas į naują sistemą neapsiėjo be trikdžių 11

Lietuvos „Luminor“ banko, į kurį susijungė „Nordea“ ir DNB bankai, klientų perkėlimas į vieningą sistemą...

Rinkos
2020.06.30
„Discontract“ žengia į Kauną ir atsiveria verslui

Balandį veiklą pradėjęs lietuvių startuolis „Discontract“ plečiasi į Kauną. Be to, nuo šiol meistrų...

Paslaugos
2020.06.30
Startuolis „Ziticity“ pritraukė 2,2 mln. Eur investiciją Premium 2

Vadinamąsias paskutinės mylios logistikos paslaugas teikiantis startuolis „Ziticity“, kurį valdo UAB „Miesto...

Paslaugos
2020.06.30
Paskolos turizmui: daliai įmonių pavėluotų pinigų nebereikia Premium

Ekonomikos ir inovacijų ministerija paskelbė, kad nuo koronaviruso nukentėjusios Lietuvos turizmo,...

Paslaugos
2020.06.30
„Invaldos“ ambicijos atliekų srityje: per penkmetį padvigubinti įmonę Premium

Fondas „INVL Baltic Sea Growth Fund“ aplinkos tvarkymo bendrovės „Eco Baltia“ įsigijimą derino dvejus metus,...

Rinkos
2020.06.30
„INVL Baltic Sea Growth Fund“ fondas įgijo kontrolinį „Eco Baltia“ akcijų paketą 1

Didžiausias privataus kapitalo investicinis fondas Baltijos šalyse „INVL Baltic Sea Growth Fund“ užbaigė...

Rinkos
2020.06.30
Smulkioji verslininkė: gyvename XXI amžiuje, o elektros galios padidinti neprisiprašome Premium 4

Kai kurie smulkieji verslininkai, dirbantys kaimo vietovėse, tvirtina, jog negali plėsti verslo dėl to, kad...

Gazelė
2020.06.30
COVID-19: ES įsileis 14 šalių piliečius 1

Europos Sąjunga (ES) įvardijo 14 šalių, kurių piliečius, atsižvelgiant į situaciją dėl naujojo koronaviruso,...

Paslaugos
2020.06.29
Į Graikiją keliaujantys turistai turės pildyti anketas

Turistai, keliaujantys į Graikiją, nuo trečiadienio likus 48 valandoms iki kelionės privalės užpildyti...

Paslaugos
2020.06.29
Frankfurto oro uoste keleiviams pasiūlyta galimybė atlikti greituosius koronaviruso testus  1

Frankfurto oro uostas pirmadienį atidarė tyrimų centrą, kuriame keleiviai gali susimokėti už koronaviruso...

Leidimus pavėžėtojams ir taksistams išduos LTSA  2

Centralizuota sistema pateiks tikslų išduotų leidimų skaičių, prašantiems nebereikės pateikti atitikimą...

Kuriamas įrankis, kuris padės paskolą gauti ir jaunam verslui

IT bendrovė „Fintegry“ kartu su startuoliu „Abalt“ kuria įmonių kredito rizikos vertinimo sistemą pagal...

Gazelė
2020.06.29
Kelionių organizatorių įvaizdis – žemyn, prekybininkų – aukštyn Premium 1

Komunikacijos įtakos rodiklio analizė rodo, kad per pandemiją labiausiai krito kelionių organizatorių...

Rinkodara
2020.06.29
Kaimo turizmo verslas pamažu atsigauna

Per karantiną beveik visiškai sustojęs kaimo turizmo verslas vasarą sparčiai atsigauna, todėl šie metai...

Paslaugos
2020.06.28
Planuotas rekordinis kruizų sezonas šiemet gali visai neįvykti

Klaipėda šiemet planavo rekordinį kruizų sezoną – į uostą turėjo atplaukti 66 laivai, sezonas turėjo būti...

Vilniaus oro uoste pradėjo veikti naujas VIP terminalas 5

Vilniaus oro uoste duris atvėrė naujas labai svarbių asmenų (VIP) terminalas. Nors šio objekto atidarymui...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus