Dantų gydymas karantino metu: klientai įvertino skaitmeninę odontologiją

Publikuota: 2020-06-01

COVID-19 pandemijos metu odontologinė praktika pateko į aukščiausios kategorijos rizikos grupę. Todėl odontologų paslaugos apribotos maksimaliai, leidžiant teikti tik nuotolines konsultacijas ir būtinosios skubios pagalbos procedūras. Tačiau viena labiausiai skaitmenizuotų sostinės klinikų „Šypsenos akademija“ greitai persiorientavo ir daugiau nei pusei savo pacientų pradėjo dalį paslaugų teikti nuotoliniu būdu. Šios taip prigijo, kad, tikėtina, taps įprasta praktika.

Skaitmenizavo daugelį odontologijos paslaugų

Dar iki karantino skaitmenizuotų gydymo sprendimų diegimui „Šypsenos akademija“ skirdavo ne mažiau kaip 50 proc. visų planuojamų lėšų. Klinika viena pirmųjų Lietuvoje skaitmenizavo daugelį odontologijos procesų – nuo tyrimų metodų ir konsultacijų, iki tam tikrų odontologinių paslaugų teikimo.

„Esame vienintelė klinika šalyje, kurioje 90 proc. pacientų turi intraoralinio skenerio pagalba sukurtą savo dantų 3D modelį. Jį pacientai gali peržiūrėti savo telefone, stebėti gydymo progresą ir konsultuotis su specialistais. Šie skaitmeniniai dantų antspaudai gali būti siunčiami partneriams visame pasaulyje, o vėliau pagal juos laboratorijose kuriamos plauko tikslumo dantų restauracijos“, –  pasakoja klinikos „Šypsenos akademija“ klientų aptarnavimo skyriaus vadovė Ieva Tamašauskaitė.

Tai ne tik patogu, bet ir taupo pacientų laiką – aukšta paslaugų kokybė suteikiama išvengiant perteklinių vizitų pas odontologą, kas ypač pravertė karantino metu. Klinikoje taikoma ir daugiau 3D sprendimų: 3D kompiuterinė tomografija, skirta įvertinti dantų šaknų bei kanalų būklę, žandikaulio kaulo tankį, sinuso dugną ir 3D spausdintuvai, kurių pagalba itin greitai gaminami dantų modeliai.

„Naudodami šias priemones kuriame skaitmeninį šypsenos dizainą. Principas toks, jog pacientui nuskenuojami dantys, pasirenkama pageidaujama spalva ir forma. Tuomet visi duomenys siunčiami dantų technikui, kuris naudodamasis profesionalia dantų modeliavimo įranga kuria skaitmeninį būsimos šypsenos dizainą. Šis spausdinamas 3D spausdintuvu ir, be jokios papildomos invazijos, gali būti pasimatuotas gydytojo kabinete. Štai kaip atrodo šiuolaikinė skaitmeninė odontologija“, – skaitmeninius sprendimus detalizuoja specialistė.

Investicijos padėjo karantino laikotarpiu

Prasidėjus COVID-19 pandemijai, klinika netruko greitai persiorientuoti ir pradėti teikti tas paslaugas, kurios buvo saugios pandemijos kontekste. Turėdama itin tikslius skaitmeninius pacientų duomenis, „Šypsenos akademija“ galėjo nuotoliniu būdu konsultuotis su užsienio specialistais, partneriais ir dantų technikos laboratorijomis.

„Pacientams, kurie turėjo atliktus tyrimus, galėjome teikti nuotolines konsultacijas telekonferencijų pagalba ir pagal tai planuoti tolimesnį gydymą po karantino. Dauguma žmonių nustemba, kai pirmo vizito metu būna atliekami tik tyrimai, tačiau jie – viena svarbiausių gydymo dalių, kurią sudaro ne tik pirminiai, bet ir profilaktiniai ar gydymo eigoje atliekami tyrimai. Jiems skiriama pinigų dalis turėtų būti ne mažesnė nei 30 proc. visų į gydymą investuojamų pinigų“, – pataria I. Tamašauskaitė.

Specialistų teiktos nuotolinės konsultacijos apėmė penkis gydymo etapus, kurių metu, jei reikėdavo, dalyvaudavo ir trys – penki skirtingi specialistai. Jų metu pacientai būdavo informuojami apie galimus gydymo sprendimus, kartu su jais buvo parenkami gydymo metodai, numatoma gydymo trukmė ir sąmata, suplanuojamas būsimų vizitų skaičius.

„Todėl pasibaigus karantinui ir grįžus prie planinės odontologijos darbų, turint aiškias gydymo plano gaires mūsų pacientams belieka sėstis į odontologo kėdę ir pradėti gydymą. Didelis privalumas yra ir tai, kad tokius planus sudarome visam gydymo procesui, įtraukdami ir profilaktines procedūras – pavyzdžiui, burnos higieną, todėl klinikos lankytojams nereikia rūpintis ir patiems planuoti būsimų vizitų“, – apibendrina klientų aptarnavimo skyriaus vadovė. 

Klinikoje taikomi skaitmeniniai sprendimai karantino metu sudarė palankias sąlygas net ir tam tikroms nuotolinės odontologijos paslaugoms teikti. Pacientams, turintiems skaitmeninį savo dantų antspaudą, buvo gaminamos ir saugiai, tiesiai į namus pristatomos naktinės, balinimo bei ortodontinės kapos.

Patirtimi dalijasi su kitų klinikų vadovais

COVID-19 pandemija atnešė naujų iššūkių odontologams: griežtėjant higienos reikalavimams teko pasiruošti naujus planus, leisiančius dalį paslaugų ir toliau vykdyti nuotoliniu būdu bei padėsiančius dar labiau apsaugoti pacientus ir taupyti jų laiką.

„Viso karantino metu naudojomės proga atnaujinti kliniką – pirkome naują įrangą, ruošėme dokumentinę bazę. Pirmasis mūsų uždavinys buvo absoliutus pacientų bei personalo saugumas. Nuolat stebėdami pasaulinę praktiką, šalyje vyraujančią epidemiologinę situaciją, konsultavomės su gydytojais, infektologais, higienos institutu. Siekėme kiek įmanoma labiau pažinti šį virusą“, – pasakoja I. Tamašauskaitė.

Siekiant prisitaikyti prie neįprastų aplinkybių, „Šypsenos akademijoje“ buvo dar kartą peržiūrėti ir pakoreguoti aptarnavimo standartai, paruoštos instrukcijos personalui, o šiandien klinikos specialistai yra ne tik pasiruošę grįžti prie įprastos veiklos bei užtikrinti pacientų ir personalo saugumą, tačiau ir dalintis žiniomis bei teikti pagalbą kitų odontologijos klinikų vadovams.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Airbnb“ vadovas: koronaviruso pandemija tarptautinį turizmą pakeis iš esmės

Trumpalaikės būsto nuomos platformos „Airbnb“ vienas įkūrėjų ir vadovas prognozuoja, jog koronaviruso...

Paslaugos
2020.06.30
„Novaturas“ šiemet dividendų nemokės

Lietuvos kelionių organizatorius „Novaturas“, pernai uždirbęs 5,846 mln. Eur grynojo pelno, šiemet dividendų...

Paslaugos
2020.06.30
KTU sukurtą išmaniąją apyrankę gamins „Teltonika“ Premium

„Teltonikos“ grupės bendrovė „Teltonika Telemedic“ ketvirtadienį turėtų pasirašyti licencinę sutartį su Kauno...

Technologijos
2020.06.30
Lietuvos paslaugų eksportas augo greičiau nei importas

Lietuvos paslaugų eksportas pirmąjį šių metų ketvirtį buvo 2,8 mlrd. Eur – 9,9% daugiau nei prieš metus.

Paslaugos
2020.06.30
„Luminor“ klientų perkėlimas į naują sistemą neapsiėjo be trikdžių 11

Lietuvos „Luminor“ banko, į kurį susijungė „Nordea“ ir DNB bankai, klientų perkėlimas į vieningą sistemą...

Rinkos
2020.06.30
„Discontract“ žengia į Kauną ir atsiveria verslui

Balandį veiklą pradėjęs lietuvių startuolis „Discontract“ plečiasi į Kauną. Be to, nuo šiol meistrų...

Paslaugos
2020.06.30
Startuolis „Ziticity“ pritraukė 2,2 mln. Eur investiciją Premium 2

Vadinamąsias paskutinės mylios logistikos paslaugas teikiantis startuolis „Ziticity“, kurį valdo UAB „Miesto...

Paslaugos
2020.06.30
Paskolos turizmui: daliai įmonių pavėluotų pinigų nebereikia Premium

Ekonomikos ir inovacijų ministerija paskelbė, kad nuo koronaviruso nukentėjusios Lietuvos turizmo,...

Paslaugos
2020.06.30
„Invaldos“ ambicijos atliekų srityje: per penkmetį padvigubinti įmonę Premium

Fondas „INVL Baltic Sea Growth Fund“ aplinkos tvarkymo bendrovės „Eco Baltia“ įsigijimą derino dvejus metus,...

Rinkos
2020.06.30
„INVL Baltic Sea Growth Fund“ fondas įgijo kontrolinį „Eco Baltia“ akcijų paketą 1

Didžiausias privataus kapitalo investicinis fondas Baltijos šalyse „INVL Baltic Sea Growth Fund“ užbaigė...

Rinkos
2020.06.30
Smulkioji verslininkė: gyvename XXI amžiuje, o elektros galios padidinti neprisiprašome Premium 4

Kai kurie smulkieji verslininkai, dirbantys kaimo vietovėse, tvirtina, jog negali plėsti verslo dėl to, kad...

Gazelė
2020.06.30
COVID-19: ES įsileis 14 šalių piliečius 1

Europos Sąjunga (ES) įvardijo 14 šalių, kurių piliečius, atsižvelgiant į situaciją dėl naujojo koronaviruso,...

Paslaugos
2020.06.29
Į Graikiją keliaujantys turistai turės pildyti anketas

Turistai, keliaujantys į Graikiją, nuo trečiadienio likus 48 valandoms iki kelionės privalės užpildyti...

Paslaugos
2020.06.29
Frankfurto oro uoste keleiviams pasiūlyta galimybė atlikti greituosius koronaviruso testus  1

Frankfurto oro uostas pirmadienį atidarė tyrimų centrą, kuriame keleiviai gali susimokėti už koronaviruso...

Leidimus pavėžėtojams ir taksistams išduos LTSA  2

Centralizuota sistema pateiks tikslų išduotų leidimų skaičių, prašantiems nebereikės pateikti atitikimą...

Kuriamas įrankis, kuris padės paskolą gauti ir jaunam verslui

IT bendrovė „Fintegry“ kartu su startuoliu „Abalt“ kuria įmonių kredito rizikos vertinimo sistemą pagal...

Gazelė
2020.06.29
Kelionių organizatorių įvaizdis – žemyn, prekybininkų – aukštyn Premium 1

Komunikacijos įtakos rodiklio analizė rodo, kad per pandemiją labiausiai krito kelionių organizatorių...

Rinkodara
2020.06.29
Kaimo turizmo verslas pamažu atsigauna

Per karantiną beveik visiškai sustojęs kaimo turizmo verslas vasarą sparčiai atsigauna, todėl šie metai...

Paslaugos
2020.06.28
Planuotas rekordinis kruizų sezonas šiemet gali visai neįvykti

Klaipėda šiemet planavo rekordinį kruizų sezoną – į uostą turėjo atplaukti 66 laivai, sezonas turėjo būti...

Vilniaus oro uoste pradėjo veikti naujas VIP terminalas 5

Vilniaus oro uoste duris atvėrė naujas labai svarbių asmenų (VIP) terminalas. Nors šio objekto atidarymui...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus