Kaip COVID-19 pakeitė apsipirkimo internetu įpročius

Publikuota: 2020-03-23
svg svg

Lietuvoje ir pasaulyje COVID-19 sukeltos neužtikrintumo ir nerimo bangos paveikė vartotojų elgseną tiek fizinėse, tiek internetinėse parduotuvėse. Medicinos ekspertai ir valdžios atstovai rekomenduoja žmonėms dažnai plauti rankas ir neliesti veidų. To rezultatas — žaibiškai iššluotos vaistinės ir kitos įstaigos, prekiaujančios medicinos reikmenimis. Tačiau valstybėms visame pasaulyje įsivedant karantiną, o vartotojams didžiąją dienos dalį praleidžiant namuose, dėmesys krypsta į apsipirkimą internetu.

Rekordus mušantys medicinos prekių pardavimai

Adobe atliktas rinkos tyrimas atskleidė įspūdingą statistiką. Ištyrus 80-ies iš 100 didžiausių JAV mažmenininkų e-prekybos transakcijas atskleista, jog pirkinių apsaugai nuo viruso: dezinfekcinio skysčio, pirštinių, veido kaukių ir antibakterinių purškiklių pardavimai — išaugo stulbinančiais 817%. Kita vertus, vartotojai suskubo apsirūpinti ne tik rekomenduojamomis apsaugomis nuo koronaviruso — vaistų nuo peršalimo, kosulio, gripo pardavimai taip pat išaugo 198%, o nuskausminamųjų — 152%. Tai rodo žmonių pasiryžimą laikytis karantino sąlygų ir reikiamais vaistais apsirūpinti iš anksto.

Tiesa, yra ir keistesnių pavyzdžių. Pasauliui pasinėrus į psichozę dėl tualetinio popieriaus trūkumo, o JAV ir Kanadoje mažmenininkams paskyrus limitus kiek vienas pirkėjas gali įsigyti šios nepakeičiamos prekės, jos pardavimai internetu išaugo net 186%. Tokių kraštutinių atvejų galima tikėtis ir daugiau.

Situacija ryški ir Lietuvoje

Akivaizdu, jog Lietuvos rinka taip pat nebuvo pasiruošusi tokiam drastiškam apsipirkimo įpročių pokyčiui. Jau dabar jaučiamas medicinos prekių ir reagentų trūkumas, o perkant maisto prekes internetu gali jų tekti palaukti savaitę ar net ilgiau.

„Adeo Web dirbame su daugiau nei dvidešimt skirtingų Lietuvoje veikiančių verslų. Beveik visi susiduria su sistemos apkrovomis ar iššūkiais logistikos grandinėje. Nėra abejonių, jog paklausa e-prekyboje bėgant laikui tik didės, — teigia Arvydas Vaitkus, „Adeo Web“ rinkodaros vadovas. — Dedame visas pastangas padėti ir klientams, ir visiems, kurie kreipiasi pagalbos bent jau nemokamomis konsultacijoms. Jaučiame atsakomybę padėti Lietuvos verslui išgyventi šią krizę, tad dirbame neskaičiuodami valandų.“

„Nenuleidžiame akių nuo pasaulinių rinkų ir akylai sekame tendencijas. Įprastai jos po kurio laiko atsikartoja ir Lietuvoje, tačiau jau dabar galima teigti, jog e-prekybos augimas yra fiksuojamas kasdien, neišskiriant nei vienos vertikalės. Vieni auga drastiškai, kiti nežymiai, tačiau faktas, jog e-prekyba šiandien yra vienintelis išsigelbėjimas tiems, kas gebės teisingai išnaudoti šį pardavimų kanalą“, — sakė Paulius Nagys, Adeo Web vadovas.

E-prekyba — šviesa pasaulio prekybos užtemime

Vis daugiau fizinių įstaigų uždaro savo duris mažiausiai kelioms savaitėms, o rinkos dalyviai atsigręžia į e-prekybą, kaip ne tik efektyviausią, bet daugeliu atvejų — vienintelį prekybos kanalą.

Akivaizdus to ženklas — internetinės prekybos milžinė Amazon plečia savo pajėgumus ir artimiausiu metu ketina pasamdyti papildomus 100,000 darbuotojų bei skirti papildomus 350 mln. USD valandinio atlyginimo didinimui. Labai panaši situacija regima ir Lietuvoje — e-prekybos platforma „Pigu“ planuoja priimti kelias dešimtis papildomų darbuotojų , siekdama susitvarkyti su išaugusiu užsakymų srautu.

Verslai, kurie strategiškai ir nuosekliai investavo į savo internetinės prekybos kanalus, šiandien gali greičiau ir efektyviau juos išnaudoti bei mušti visus ligšiolinius prekybos rekordus. Tiesa, ne visos kompanijos turi reikiamą resursų rezervą ir galimybę išplėsti savo e-prekybos apimtis vos spragtelėjus pirštais.

Tačiau tenka pripažinti, jog iki šiol Lietuvoje vyravo požiūris, jog e-prekyba yra tik investicijų biudžeto eilutė. Force majeure sukeltos aplinkybės parodė, jog investicijos į e-prekybą yra kiekvieno verslo higiena, be kurios išgyventi gali būti sunku ar netgi neįmanoma.

nuotrauka::1 left

Konsultuoja nemokamai

„Mes nesam medikai ir gelbėti gyvybių negalime. Tačiau galime ir jaučiame atsakomybę gelbėti lietuvišką verslą, nes e-prekyba šiandien — vienintelis likęs pardavimų kanalas, — sakė Gerda Aleksandravičiūtė-Pečkaitienė, „Adeo Web“ operacijų vadovė. — Dabar yra kaip niekad svarbu nepamesti racionalaus proto ir vengti karštligiškų sprendimų, nes jie gali atnešti daugiau žalos nei naudos. Mūsų žinios ir patirtis, sukaupta vystant e-komercijos projektus per pastaruosius 10 metų, gali padėti įmonėms išgyventi. Tai yra mažiausia ką galime padaryti padedant verslui suvaldyti šią krizę.“

Informacija apie „Adeo Web“

„Adeo Web“ – el. prekybos, B2B klientų aptarnavimo sistemų ir skaitmeninių produktų kūrimo įmonė, aktyviai besiplečianti JAV rinkoje. Įmonė teikia integruotą paslaugų paketą, kuris apima el. prekybos ir el. produktų (SaaS) vystymą nuo strategijos ir taktikos kūrimo, vartotojo sąsajos (UX/UI), skaitmeninio marketingo, programavimo iki „Google“ debesijos platformos (GCP) vystymo ir optimizavimo.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Pavasarinis servisų sezonas – su viltingu žvilgsniu į balandį  Premium

Artėjant padangų sezono pradžiai, servisų vadovai tik gūžčioja pečiais: sterilaus darbo sąlygos perpus stabdo...

Reklamos agentūros sujungė jėgas socialinei kampanijai

Sostinėje ir kituose šalies miestuose netrukus startuos reklaminė kampanija, skatinanti atsakingą piliečių...

Rinkodara
2020.03.31
Mokesčių už medicinines kaukes nemoka tik paramos gavėjai  Premium

Prekybos ir kitų sektorių įmonės, perkančios apsaugos priemones savo darbuotojams, turi sumokėti importo...

Prekyba
2020.03.31
„Kesko Senukai“ pradeda prekiauti maisto produktais  13

Didžiausias Baltijos šalyse statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“,...

Prekyba
2020.03.31
H&M pardavimai Lietuvoje ūgtelėjo 13,1% 

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklo „Hennes & Mauritz“ (H&M) grynieji pardavimai Lietuvoje 2019 m.

Prekyba
2020.03.31
Karantinas nuo pirkimo neatbaidė: pirko kaip įprastai arba daugiau Premium 2

Lietuvai gyvenant karantino režimu, keičiasi apsipirkimo įpročiai, bet ne apimtis: fizinėse parduotuvėse...

Prekyba
2020.03.31
„Revolut“ simboliškai atnaujina savo prekės ženklą

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų bendrovė „Revolut“ savo tinklaraštyje paskelbė atnaujinanti...

Rinkodara
2020.03.30
Mėsos yra ir bus: norintiems netgi ją atveža tiesiai į namus Premium

Prekybos centruose mėsos vitrinos ištuštėja greičiausiai, tačiau specializuotos parduotuvės produkcijos žada...

Gazelė
2020.03.30
„Pigu“ plečiasi Kauno prekybos centre „Molas“ 

Investicijos į beveik 500 kv. m ploto „Pigu“ užsakymų atsiėmimo punktą Kaune siekia 120.000 Eur, užsakymų...

Prekyba
2020.03.30
„Sodra“: „Amber Food“ darbuotojų sumažėjo 160, „Barbora“ įdarbino 320  3

Per pastarąjį mėnesį – nuo vasario 20 dienos iki kovo pabaigos – darbuotojų labiausiai mažėjo restoranuose ir...

Prekyba
2020.03.30
Komunikavimo pamokos krizių akivaizdoje

Koronaviruso pandemija ir žmonėms, ir verslams tapo vienu rimčiausių išbandymų, todėl laiku pateikiama ir...

Rinkodara
2020.03.30
„Paysera“: e. parduotuvių per karantiną atidaryta 30% daugiau

Šalyje paskelbtas karantinas daugelį įmonių privertė pergalvoti savo verslo modelius, didelė dalis...

Prekyba
2020.03.30
Laikraščių ir žurnalų leidėjai prašo prekybininkų trumpinti atsiskaitymo terminus

Nacionalinius laikraščių ir žurnalų leidėjus vienijanti asociacija „Nacionalinė spauda“ prašo Lietuvoje...

Rinkodara
2020.03.30
„Akropolis Group“: žymiai mažinsime nuomos mokestį 2

Prekybos ir pramogų centrus „Akropolis“ Vilniuje, Klaipėdoje ir Šiauliuose valdanti UAB „Akropolis Group“...

Statyba ir NT
2020.03.30
„Pigu.lt“ plečiasi regionuose

E. prekybos bendrovė „Pigu“ įrengė mobilius prekių atsiėmimo punktus Alytuje, Marijampolėje ir...

Prekyba
2020.03.30
Pradeda veikti „Rimi Drive“  6

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi Lietuva“ prie Vilniuje, Šiaurės miestelyje, esančios parduotuvės atidarė...

Prekyba
2020.03.30
„Ogmios“ akcininkas S. Stasevičius: manau, po šios krizės teismų bus 5 kartus mažiau Premium 2

Sigitas Stasevičius, AB „Ogmios centras“ generalinis direktorius ir vienas pagrindinių akcininkų, interviu VŽ...

Prekyba
2020.03.30
Naujas e. prekybos žaidėjas: taikėsi į restoranus, tačiau tapo „Barboros“ konkurentu Premium 3

Įspūdingu tempu dėl karantino stiebiantis e. prekybai, daugėja ir rinkos dalyvių. Šaldytų ir atvėsintų maisto...

Prekyba
2020.03.30
Prekių logistikos grandinėje – įkainių šuoliai ir nestandartiniai sprendimai  Premium

Karantino paskelbimas daugelyje Europos šalių tiesiogiai paveikė transporto rinką – logistikos ekspertai...

Rinkodaros plano žingsniai: pirmiausia įvertinti esamą padėtį

Kad reikia verslo plano, klausimų nekyla, bet ir rinkodaros planas yra gyvybiškai svarbus. Būtent jis padeda...

Gazelė
2020.03.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus