Tyrimas atskleidė į Lietuvą atvykstančių turistų portretus ir dėl ko jie čia važiuoja

Publikuota: 2019-12-03
Turistai Vilniuje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Turistai Vilniuje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kinijos ir Japonijos turistai į Lietuvą vyksta norėdami pažinti šalies kultūrą ir pasigrožėti gamta, JAV gyventojai itin teigiamai vertina vizito metu išbandytas veiklas, o lengvas susisiekimas ir mažas nusikalstamumas yra vieni svarbiausių kriterijų renkantis kelionės kryptį daugumai keliautojų, atskleidžia tyrimas.

Tyrimą „Lietuvą lankiusių turistų profiliai: 16 rinkų tyrimas“ atliko nacionalinė turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“ ir rinkos tyrimų bendrovės „Eurotela“ bei „Rinkos tyrimų centras“.

Jo metu apklaustas 3.681-as turistas iš 16-os šalių, suskirstant juos į tris kategorijas: verslo, laisvalaikio ir sveikatos keliautojus. Turistų prašyta įvardyti, kodėl atvyko į Lietuvą, su kuo drauge keliavo, kaip organizavo viešnagę, kokias veiklas išbandė, kaip vertina kelionę ir kitas su vizitu susijusias detales.

Anot Daliaus Morkvėno, „Keliauk Lietuvoje“ direktoriaus, tai didžiausios imties tokio pobūdžio tyrimas, vykdytas Lietuvoje. Jo duomenys bus naudojami planuojant Lietuvos, kaip turizmo krypties, rinkodarą užsienyje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Atskrenda ir nakvoja viešbutyje

Tyrimas atskleidė, kad tipinis mūsų šalyje besilankantis turistas dažniausiai atskrenda lėktuvu, miega viešbutyje ir planuojasi laiką savarankiškai.

Tyrimo duomenimis, didesnė dalis apklaustųjų (69%) lankomas vietas rinkosi savarankiškai, grupinius turus rinkosi 12%, o individualius – 11%.

79% turistų į Lietuvą atskrido lėktuvu. Daugiau nei pusė nakvynei rinkosi apgyvendinimą viešbutyje (61%), antras pagal populiarumą būstas – „Airbnb“ apartamentai, privačių asmenų siūlomi butai ir t.t. (18%).

Atvyksta dėl gamtos ir vietinės virtuvės

nuotrauka::1left

Paaiškėjo, kad į Lietuvą atvykusiems turistams renkantis kelionę svarbiausia buvo pažinti vietinę gamtą ir kultūrą (3,7 balo iš 5) bei paragauti lietuviško maisto ir gėrimų (3,4 balo).

Vizito metu 84% išbandė vietinę virtuvę, 74% viešėjo lankytinose ar turistinėse vietose, 72% aplankė parkus ar kitus gamtos objektus.

Šalies gamta didžiausią įspūdį paliko keliautojams iš tolimų šalių, ypač – turistams iš Izraelio, kurie gamtą įvertino 4,5 balo iš 5, bei keliautojams iš JAV, kurie vietinę gamtą įvertino 4,4 balo.

Gastronominiai atradimai didžiausią įspūdį paliko vokiečiams ir lenkams (4,3 balo), religinės vietos itin patiko svečiams iš JAV (4,3) bei japonams ir kinams (4,2).

Prasčiausiai užsienio turistai įvertinto veiklas, susijusias su aktyviomis pramogomis (3,6 balo), apsilankymus SPA, grožio ir sveikatingumo centruose (3,7).

Edmundas Bražėnas, „Rinkos tyrimų centro“ partneris, sako, kad tarp silpniausių dalykų „išlindo“ ekskursijų organizavimas, tad reiktų pagalvoti, kaip pristatyti tam tikrus mūsų turistinius produktus šalyje apsilankantiems užsieniečiams.

Lietuva – ne tarpinė stotelė

E. Bražėnas komentuoja, kad bendras šalies vertinimas – itin pozityvus, 4 iš 5 apklaustųjų tikino į Lietuvą norėsiantys sugrįžti.

„Bendrai mūsų šalį turistai vertina 4,4 balo, tai labai aukštas rodiklis, turizme maksimalus įvertinimas paprastai yra 4,6 ar 4,7“, – mini jis.

94% apklaustųjų teigė, kad jų bendras įspūdis apie kelionę yra geras, 90% respondentų aplankyti Lietuvą rekomenduotų savo draugams ar šeimos nariams, o 87% kelionę įvardijo kaip pateisinusią turėtus lūkesčius.

Įdomu, jog užsienio turistams Lietuva – dažniau pagrindinė kelionės kryptis nei tarpinė stotelė: 73% apklaustųjų kelionės metu neaplankė jokių kitų šalių. Kitas šalis tuo pačiu aplankiusieji dažniausiai teigė, kad tai buvo Latvija (50%) ir Estija (33%).

Apklausa atlikta 2019 m. rugpjūčio 20 – rugsėjo 10 d. Užsienio turistai apklausti gyvai 35-iuose taškuose didžiuoiuose miestuose bei pagrininiuose kurortuose.

Tyrime dalyvavo turistai iš Belgijos, Kinijos, Danijos, Estijos, Suomijos, Prancūzijos, Vokietijos, Izraelio, Italijos, Japonijos, Latvijos, Norvegijos, Lenkijos, Švedijos, Jungtinės Karalystės ir JAV.

33% apklaustųjų buvo dalykiniai keliautojai, į Lietuvą atvykę profesiniais ar darbo tikslais, 4% – sveikatos, 63% – laisvalaikio keliautojai. Išsamius tyrimo duomenis galima rasti čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
M. Skuodis: leidinių pristatymo kainas reikia didinti, kartu keisti žiniasklaidos rėmimo modelį

Lietuvos paštui pranešus apie planus nuo kitų metų maždaug du-tris kartus didinti leidinių prenumeratos...

Rinkodara
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
„Google“ Rusijos padalinys pateikė teismui bankroto pareiškimą 1

JAV technologijų milžinės „Google“ antrinė įmonė Rusijoje Maskvoje arbitražo teismui pateikė bankroto...

Inovacijos
2022.06.17
Architektai darbų turi metams į priekį, bet ramybės nėra Premium

Architektų biurai užsakymų gauna tiek, kad nors vežimu vežk, o ir į vežimą ne visada telpa. Vis dėlto...

Statyba ir NT
2022.06.16
Tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur

Lietuvos informacinei erdvei ir tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur, trečiadienį...

Rinkodara
2022.06.15
Į LRT tarybą Seimas siūlo D. Jastramskį, R. Gudauską, L. Matjošaitytę ir J. Pabrėžą

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį pritarė keturių naujų LRT tarybos narių kandidatūroms.

Rinkodara
2022.06.15
D. Radzevičius: žiniasklaida nemoka daryti verslo Premium 5

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius VŽ podkaste negaili kritikos žiniasklaidos...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Nepriklausoma Rusijos televizija „Dožd“ transliuos iš Rygos

Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) pirmadienį nutarė suteikti licenciją...

Rinkodara
2022.06.06
„Bitės“ pelnas dvigubėjo, bet „Mezon“ kol kas nuostolingas Premium

UAB „Bitė Lietuva“ vertina, kad, nepaisant tebesitęsiančios pandemijos, pavyko pasiekti gerų rezultatų –...

Inovacijos
2022.06.03
Planeta Vilnius ieško Ryšių su žiniasklaida specialisto (-ės)! Verslo tribūna

Jei puikiai supranti žiniasklaidos pasaulį, žinai, kodėl žurnalistams svarbu atsakymus gauti greitai ir...

Rinkodara
2022.06.02
„Delfi“ perka Lietuvos naujienų agentūrą „Elta“

UAB „Delfi“, kurios 100% akcijų priklauso estų žiniasklaidos bendrovei „Ekspress Grupp“, perka naujienų...

Rinkodara
2022.05.31
Rusai prarado prieigą prie „Netflix“

„Netflix“ abonentai Rusijoje prarado prieigą prie srautinės televizijos, Vakarų bendrovei pasitraukus iš...

Verslo aplinka
2022.05.30
Geriausios reputacijos influenceriai „YouTube“ tinkle Premium 4

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „YouTube“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.29
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
Teismas neleido stabdyti prieigos prie „Russia Today“ portalų

Teismas gegužę neleido Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai stabdyti prieigos prie Rusijos valstybinės...

Rinkodara
2022.05.23
„YouTube“ ištrynė daugiau kaip 70.000 Kremliaus pasakojimų apie karą 6

„YouTube“ pašalino daugiau kaip 70.000 vaizdo įrašų ir 9.000 kanalų, susijusių su Rusijos karu Ukrainoje, nes...

Inovacijos
2022.05.22
Ministerija: didžiųjų pasaulio įmonių apmokestinimo naudos Lietuva sulauktų 2025-aisias

Lietuva palaiko globalaus pelno mokesčio tarptautinėms kompanijoms iniciatyvą įvedant jį nuo 2024-ųjų, o jo...

Finansai
2022.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku