Kas tai? Eksperto įžvalgos

Trys priežastys bendradarbiauti geležinkelių ir kelių transporto įmonėms

Publikuota: 2019-10-02
„Lietuvos geležinkeliai“ nuo kitų metų pasiūlys automobilines puspriekabes gabenti geležinkeliu ir taip racionaliau organizuoti logistiką.
„Lietuvos geležinkeliai“ nuo kitų metų pasiūlys automobilines puspriekabes gabenti geležinkeliu ir taip racionaliau organizuoti logistiką.

Šias priežastis su „Verslo žinių“ konferencijos „Logistikos ir transporto forumas 2019“ dalyviais nagrinėjo Egidijus Lazauskas, AB „Lietuvos geležinkeliai“ grupės įmonės „LG Cargo“ generalinis direktorius. Jis analizavo automobilių puspriekabių vežimo geležinkelio platformomis privalumus ir naudą.

„Kai pradėjau nagrinėti šią temą paaiškėjo, kad Vakarų Europoje tokie pervežimai ganėtinai populiarūs, o mūsų naudojamoje plačiojoje geležinkelio vėžėje (Lietuvoje ir šalyse į rytus geležinkelio vėžės plotis – 1.520 mm, o Vakarų Europos šalyse – 1.435 mm – red. pastaba) tokių pervežimų nėra, – logistikos ir transporto forumo dalyviams pasakojo E. Lazauskas. – Kai ėmėmės aiškintis to priežastis, paaiškėjo, kad Rytų kaimynė dar net neturi aiškumo, ar puspriekabė – tai krovinys, ar transporto priemonė. Dėl to yra tam tikri apribojimai muitinėje, neišspręsti kiti procedūriniai dalykai.“

nuotrauka::1 left

0 ir 8.000 vagonų

„LG Cargo“ vadovas nurodė esmines priežastis, kurios neskatina puspriekabių gabenimo 1.520 mm geležinkeliu: šiuo metu nėra nei vieno tokiems vežimams pritaikyto pažeminto vagono (1.435 mm vėžei tokių vagonų yra apie 8.000) ir tinkamos infrastruktūros, nėra jokių finansinių ar kitų paskatų (Vakaruose valstybės teikia paramą kombinuotam vežimui), vežimą riboja ir sienų kirtimo procedūros, kurių nėra Vakaruose. Tokie skirtumai lėmė, kad Vakaruose per 10 m. automobilinių puspriekabių kombinuotų vežimų padvigubėjo – iki 6 mln. TEU. Pranešėjas konstatavo, kad Vakarų Europoje tendencijos akivaizdžios: jei visas krovinių srautas sumenko 4,7%, tai intermodaliniai vežimai, kai tas pats krovinys iki paskirties vietos gabenamas keliomis transporto rūšimis, pvz., automobiliais, geležinkeliu, laivais, šoktelėjo net 50,2%.

Tiesa, „Lietuvos geležinkeliai“ jau prieš pusantrų metų pradėjo vesti derybas su transporto kompanijomis dėl puspriekabių gabenimo geležinkeliu ir šiam tikslui buvo užsakę pagaminti 86 specialius vagonus, tačiau dėl įvairių priežasčių jų negauta iki šiol. E. Lazauskas planuoja, jog „Lietuvos geležinkeliai“ netrukus sukurs patrauklų pasiūlymą logistikos bendrovėms, kad jos puspriekabėms gabenti naudotų ir geležinkelius.

3 priežastys bendradarbiauti

„LG Cargo“ generalinis direktorius nurodė tris esmines priežastis, kodėl vežėjams keliais būtų naudinga bendradarbiauti su geležinkeliais.

„Pirmiausia – efektyvumas, kuris pasiekiamas kombinuojant paslaugas“, – teigia E. Lazauskas.

Anot jo, pvz., gabenant puspriekabes geležinkeliu ilgesniais atstumais, o autotransportą naudojant tik vadinamai paskutinei myliai, taupomi degalai. Tai įtikinama, kai žinai, kad standartinis geležinkelio sąstatas gali gabenti bent 41 puspriekabę. Akivaizdu, kad vienas lokomotyvas sunaudos mažiau degalų, nei 41 vilkikas.

„Jau nekalbant apie šiandien ypač skausmingą temą logistikos bendrovėms – žmogiškuosius išteklius, kai 41 vairuotoją pakeičia vienas mašinistas. Be to, su muitine yra sutarta dėl procedūrų, todėl mūsų traukiniai sieną su Baltarusija kerta per maždaug 30 min. – taip išvengiama ir vėlavimų, ir spūsčių pasienyje“, – naudą įrodo E. Lazauskas.

Anot jo, antra svarbiausia priežastis – saugumas. Autotransporto vežėjams žinomos problemos ir dėl krovinio svorio, kuris ne visuomet atitinka normas, ir dėl kelių būklės bei eismo intensyvumo, o žiemą – ir ypač prastų bei sudėtingų vežimo terminus lemiančių oro sąlygų. Negalima užmiršti ir vairuotojų nuovargio, kuris tampa eismo įvykių priežastimi ir transporto bei krovinio praradimu. Kita vertus, jei dalis puspriekabių būtų gabenama geležinkeliais, mažėtų eismo intensyvumas, būtų daromas mažesnis poveikis keliams ir aplinkai.

„Trečia priežastis – aplinkosauga“, – akcentuoja E. Lazauskas. Jo pateikti pasauliniai duomenys rodo, kad pervežimuose automobilių transportas „kaltas“ dėl 76% visos taršos, aviacija – 12%, vandens transportas –10%, geležinkelių – tik 2%.

Europos siekiai

Europos Komisijos 2017 m. pristatytoje „Baltojoje knygoje dėl Europos ateities“ numatoma, kaip Europos Sąjunga turi pasikeisti. E. Lazauskas atkreipia dėmesį, kad vienas iš esminių tikslų – iki 2025 m. iki 60% sumažinti taršą, iki 2030 m. 30% prekių, gabenamų daugiau nei 300 km, turėtų būti vežama geležinkeliu arba vandens transportu, o iki 2050 m. šis skaičius turi viršyti 50%. Taip pat planuojama plačiau taikyti principus „kas teršia, tas moka“, „vartotojas moka“ ir numatyti finansavimą būsimoms transporto investicijoms.

„Taigi, bendromis jėgomis galime turėti didelę sinergiją ir pasiekti daugiau: efektyviau naudoti resursus – transporto priemones ir vairuotojus, racionaliau pristatyti krovinius „nuo durų iki durų“ į bet kurį tašką ir taip gerokai sumažinti transporto poveikį aplinkai, – įsitikinęs „LG Cargo“ vadovas. – Tačiau akivaizdu, kad šiai sinergijai mes turime pasiruošti, sukurti infrastruktūrą.“

Jis priminė, kad kitų metų pradžioje turėtų pradėti veikti Kauno intermodalinis terminalas, iki kurio tiesiama ir europinio geležinkelio vėžė (geležinkelio „Via Baltica“ šaka), todėl „Lietuvos geležinkeliams“ atsiras galimybė pasinaudoti minėtais 1.435 mm vėžei pritaikytais vagonais puspriekabėms gabenti į Vakarus. Bendrovė taip pat veda derybas su kitais rinkos dalyviais dėl 15–20 pažemintų vagonų modernizavimo ir pritaikymo vežti puspriekabes plačiąja vėže.

nuotrauka::2left

Namų darbai

„Mes taip pat atliekame namų darbus – aiškinamės, kokią technologiją ir įrangą naudoti puspriekabėms į vagonus pakrauti ir iškrauti, kad šis procesas būtų kuo operatyvesnis“, – teigia „LG Cargo“ generalinis direktorius.

Jis atkreipia dėmesį, kad geležinkeliu būtų vežamos tik puspriekabės, be vilkikų, o šie būtų naudojami tik paskutinės mylios gabenimuose.

„Mes jau planuojame, kad šią paslaugą nuo kitų metų I ketvirčio galėtume pradėti teikti maršrutu Vilniaus intermodalinis terminalas–Centrinis Klaipėdos terminalas, kur puspriekabės toliau būtų kraunamos į keltus ir jais pasiektų Kylį (Vokietija), Frederisiją (Danija) ar Karlshamną (Švedija), –artimos ateities perspektyvomis dalinasi „LG Cargo“ vadovas. – O kita kryptis – Kauno intermodalinis terminalas–Talinas (Mugos terminalas), kur geležinkeliu atvežtos puspriekabės būtų kraunamos į keltus, plaukiančius į Helsinkį (Suomija) ar Sankt Peterburgą (Rusija). Tai jau žinomas „Amber Train“ maršrutas, kuris kol kas skirtas tik konteineriams gabenti.“

„Lietuvos geležinkeliai“, Kaune atidarius intermodalinį terminalą su europine geležinkelio vėže (čia veiks ir rusiško geležinkelio pločio vėžė), planuoja ir ilgesnius maršrutus. Vedamos derybos dėl puspriekabių gabenimo geležinkeliu į šiaurės Italijos mietą Veroną ir netoli Prancūzijos esantį Duisburgą (Vokietija).

„Puspriekabių gabenimo geležinkeliu naudą geriausia pamatysime, kai palyginsime krovinių vežimą tuo pačiu maršrutu. Pvz., naudojant tik vilkikus 41 puspriekabei arba 1.400 t krovinių nugabenti nuo Karlshamno iki Minsko reikės apie 6.500 l degalų, 41 vilkiko su vairuotojais ir kiekvieno kelionė truks apie 92 val. (nors dar nežinia, kiek teks gaišti ant sienos) bei iš viso kainuos apie 50.000 Eur, – skaičiuoja E. Lazauskas, „LG Cargo“ generalinis direktorius. – Ir iš karto galiu pasakyti – tuo pačiu maršrutu puspriekabes gabendami geležinkeliu sutaupome apie 20%, nes degalų reikia tik apie 1.500 t, vairuotojų – apie 10, o krovinys tikslą pasiekia 2 kartus greičiau – per 46 val.“.

„LG Cargo“ generalinis direktorius krovinių vežėjus ragina jau dabar kreiptis, kad būtų galima suderinti ir suplanuoti puspriekabių gabenimą geležinkeliu – racionaliai taupant resursus optimizuoti logistikos procesus.

nuotrauka::3

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Startuolis „GoRamp“ gamintojų ir vežėjų bendravimą kelia į vieną įrankį Premium

Daugiau kaip pusę gamybos ir logistikos įmonių bendradarbiavimo laiko suėda reikalų derinimas laiškais,...

SAP vadovas traukiasi iš pareigų

Billas McDermottas, Vokietijos IT milžinės SAP generalinis direktorius, nusprendė neatnaujinti savo sutarties...

G. Varnas: alkoholio butelių surinkimas taromatuose gali nepasiteisinti 1

Viešosios įstaigos Užstato sistemos administratorius (USAD) vadovas Gintaras Varnas neprieštarauja stipriojo...

Paslaugos
15:23
„Verslo žinios“ atsisako anoniminių komentarų 11

„Verslo žinios“, siekdamos daugiau etikos, skaidrumo ir konstruktyvių diskusijų po straipsniais portale, taip...

Rinkodara
13:15
Vilnius – „Financial Times“ reitingo viršūnėje: geriausiai pritraukia technologijų startuolius

Vilniaus vardas atsidūrė pirmoje naujausio „Financial Times“ investicijų ekspertų padalinio „fDi...

Paslaugos
12:32
LRT kitąmet iš biudžeto gaus 11% daugiau lėšų nei šiemet 3

Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) biudžetas 2020-aisiais, palyginti su šių metų biudžetu,...

Lietuvos sektorių lyderiai: apgyvendinimo ir maitinimo stipriausių bendrovių reitingas

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos...

Paslaugos
10:49
Lietuva viena pirmųjų pasaulyje reglamentuoja STO

Lietuvos bankas vienas pirmųjų iš centrinių bankų pasaulyje pradeda reglamentuoti vertybinių popierių požymių...

Rinkos
10:06
Viceministras: ES dokumentas leidžia 5G dažnių aukcionus skelbti kitų metų pradžioje

Europos Sąjungai paskelbus bendrą 5G ryšio tinklų saugumo rizikos vertinimą, žengtas didelis žingsnis link...

Kauniečių sukurta žaidimų platforma pritraukė 2,5 mln. Eur investiciją Premium

Kauno UAB „Helis play“ kiek daugiau nei pusmetį vystoma kompiuterinių žaidimų pardavimo platforma „Eneba.com“...

Viešosios pirtys: Vilniuje ieško patalpų plėtrai, kaunietiškos savininkas prašomas nesiplečia Premium

Verslas gaivina viešąsias pirtis – Vilniuje pavasarį įrengta „Ivanas muša gongą“ jau dairosi namo antrai,...

Gazelė
05:45
Tarptautinio restoranų gido „Gault & Millau“ prezidentas: ateities restoranų sėkmė – produktų kokybė Premium

Jacques’as Bally, tarptautinio restoranų gido „Gault & Millau“ prezidentas, viešėjęs Lietuvos gastronomijos...

Laisvalaikis
2019.10.20
Vatikanas pristatė išmanųjį rožinį 5

Šventojo Sosto spaudos salėje šią savaitę buvo pristatytas išmanusis rožinis. Tai visų pirma katalikų...

Technologijos
2019.10.19
Klaida, skandinanti sumuštinių milžiną „Subway“ Premium 1

„Subway“ franšizės sistema padėjo šiam greitojo maisto užkandinių tinklui tapti maitinimo verslo gigantu.

Paslaugos
2019.10.19
Suomijos šiaurėje iškils „Kalėdų Senelio respublika“, kurioje snigs ištisus metus

Suomijos Šiaurėje planuojama statyti teminį pramogų parką „Kalėdų Senelio respublika“.

Paslaugos
2019.10.19
Venecija apsisprendė, nuo kada apmokestins įėjimą į miestą

Venecijos parlamentas patvirtino datą, nuo kada bus įvestas mokestis už įėjimą į miestą.

Paslaugos
2019.10.18
Klaipėdos maitinimo įstaigos vadovas sučiuptas nuslėpęs 10.000 Eur mokesčių 2

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Klaipėdos apygardos valdyba, siekdama ardyti išplitusį...

Paslaugos
2019.10.18
„Ignitis grupės“ rizikos kapitalo fondas investavo į „Bolt Bikes“ 13

„Contrarian Ventures“ valdomas „Ignitis grupės“ Išmaniosios energetikos rizikos kapitalo fondas investavo į...

Pramonė
2019.10.18
Vaistinių tinklai randa nišų augti, pelningiausios – „Norfos“ vaistinės ir EVRC Premium 6

Lietuvoje didėjant prekybos vietų plotui, plečiasi ir vaistinių tinklai. Kartu stiprėjant konkurencijai per...

Prekyba
2019.10.18
Rusija svarsto privalomai imti užsienio turistų pirštų atspaudus 7

Rusijos vidaus reikalų ministerija planuoja įvesti privalomą pirštų atspaudų ėmimą visiems į šalį...

Paslaugos
2019.10.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau