Paslaugų centrai – vieta kompetencijoms ugdyti, inovacijoms ir pažangesnei darbo kultūrai kurti

Publikuota: 2019-06-26
Įmonės nuotr.
Įmonės nuotr.
„Danske Bank“ Globalių paslaugų centro vadovė

Maždaug prieš dešimtmetį Lietuvoje pradėjusi formuotis verslo paslaugų centrų rinka į mūsų šalį pritraukė ne tik užsienio investicijas, bet ir atnešė naują požiūrį į darbą bei jį atliekančius darbuotojus. Į darbo rinką įsilieję Y kartos atstovai, pasižymintys nauju mąstymu ir sudarantys vis didesnę dalį dirbančiųjų, šiuos pokyčius dar paskatino.

Pasikeitęs požiūris – stipri varomoji jėga, leidžianti sėkmingai augti ir auginti vieniems kitus, tačiau kiek šis augimas turi potencialo tęstis? „Investuok Lietuvoje“ duomenimis, šalyje šiuo metu veikia 80 skirtingų sektorių kompanijų paslaugų centrų, o juose dirba maždaug 17.000 darbuotojų. Vien „Danske Bank“ Globalių paslaugų centre Lietuvoje dirba 2.267 darbuotojai, o visoje organizacijoje – virš 3.000. Prieš dešimtmetį tokią ateitį, turbūt, būtų galėję prognozuoti tik didžiausi optimistai. Be abejo, rinka yra dinamiška, dažnai nenuspėjama, todėl kai kurie paslaugų centrai, kurių atėjimu prieš keletą metų džiaugtasi, skelbia apie pasitraukimą. Vis dėlto jau dabar galime matyti, kad tai nestabdo kitų paslaugų centrų augimo, atvirkščiai – jų plėtra tęsiasi. Vien tik praėjusiais metais į Lietuvą pritraukta 10 naujų paslaugų centrų. Šiemet rinką papildė dar 3 nauji žaidėjai.

Nors paslaugų centrų rinką Lietuvoje jau galime laikyti brandžia, tačiau erdvės jai, o kartu ir atskiroms organizacijoms, augti dar apstu. Naujausiais duomenimis, 1.000 žmonių Vilniuje tenka 25,6 paslaugų centrų darbuotojai. Palyginimui, kai kuriuose kaimyninės Lenkijos miestuose šis rodiklis kur kas didesnis – Krokuvoje siekia 83,5, o Vroclave – beveik 70,6. Sėkminga Lietuvoje įsitvirtinusių paslaugų centrų veikla atskiroms organizacijoms leidžia ne tik tobulėti ir siekti gerų rezultatų, bet ir nulemia tolesnį jų augimą.

Pirmieji paslaugų centrų žingsniai Lietuvoje buvo pažymėti ne tik fanfaromis, bet ir daugybe klausimų apie jų kuriamą vertę. Praėjus dešimtmečiui ją galime matuoti ne tik ekonomine nauda, bet ir darbo aplinkos bei organizacinės kultūros šalyje augimu.

Lietuvos paslaugų centrų rinkos pasiekimai matomi ir tarptautiniu mastu. Vasario pradžioje Varšuvoje vykusiuose Vidurio ir Rytų Europos paslaugų centrų apdovanojimuose Lietuvos atstovams įteikti net 5 apdovanojimai – tarp jų ir penktus metus iš eilės Vilniui atitekęs labiausiai besivystančio paslaugų centrų miesto titulas bei Dinamiškiausios darbovietės regione apdovanojimas („Most Vibrant Workplace“).

Lietuvoje įsikūrę paslaugų centrai papildė rinką įvairių kompetencijų portfeliu. Tai - žinios ir įgūdžiai, kurių šalyje anksčiau neturėjome, arba turėjome labai mažai. Vien jų atsiradimas reiškia, kad rinka tapo dar patrauklesnė naujiems investuotojams.

Kitas aspektas, kurio negalime nuginčyti – dėl darbuotojų ėmę konkuruoti užsienio investuotojai privertė pasitempti ir vietos verslus – taip konkurencija kilstelėjo bendrą visos darbo rinkos šalyje lygį. Šiame kontekste itin svarbus požiūrio į darbuotoją pokytis. Darbuotojas vis dažniau suvokiamas ne kaip darbų atlikėjas, bet vertę kurianti asmenybė.

Žinoma, skirtingos organizacijos į Lietuvą atsinešė skirtingas kultūras, tačiau daugelį jų vienija supratimas: tam, kad darbuotojas pasiektų rezultatų, jis turi gerai jaustis aplinkoje, kurioje dirba. Paprasčiausias pavyzdys – patalpos, kuriose įsikuria paslaugų centrai. Šiuolaikiškas ir patogus biuras šiandien jau yra neatsiejamas nuo kitų darbuotojo reikalavimų darbdaviui. Ir tai didele dalimi yra paslaugų centrų rinkos nuopelnas.

Paslaugų centrai pirmiausiai sukuria sąlygas ugdyti darbuotojų kompetencijas. Pirmiausiai – tai globali darbo aplinka, suteikianti nuolatinio mokymosi ir tobulėjimo savo ekspertinėje srityje bei platesniame kontekste galimybes. Atskirų funkcijų sutelkimas vienoje vietoje, kuriant geriausius sprendimus ir gerinant klientų patirtį, suartina skirtingų sričių, skirtingų kultūrų kolegas, leidžia dalintis žiniomis ir visiems kartu augti.

Antras svarbus dėmuo – novatoriškoje paslaugų centrų darbo aplinkoje sukuriamos sąlygos darbuotojams patiems aktyviau įsitraukti į kasdienių, rutininių procesų automatizavimą ir gerinimą, taip pat savo jėgas, žinias bei įgūdžius nukreipti į daugiau analizės ir atsakomybės reikalaujančias užduotis.

Tokių užduočių globaliu mastu veikiančiuose paslaugų centruose netrūksta – rinka sparčiai keičiasi, kuriamos naujos technologijos, kinta priežiūros institucijų reikalavimai. Visa tai reiškia, kad privalome suspėti su pokyčiais, perprasti naujus dalykus ir auginti naujas kompetencijas. O tai – geriausios sąlygos Lietuvos specialistams augti.

Didžiąją dalį paslaugų centrų darbuotojų sudaro Y kartos žmonės – maksimalistai, norintys dirbti prasmingą darbą, pasiruošę ir turintys motyvuoti kurti bei įgyvendinti pokyčius. Darbuotojų lūkesčiai ir konkurencija dėl jų skatina organizacijas prisitaikyti ir suteikti sąlygas greitesnėms tobulėjimo ir karjeros galimybėms.

Iš savo patirties galiu pastebėti, kad Y kartos maksimalistams itin svarbus ir ilgametę patirtį sukaupusių kolegų pavyzdys, padedantis suvaldyti lūkesčius ir geriau suprasti tarpkultūrinę aplinką, kurioje dirbama. Kaip ir užsienio kolegų, ypač – dirbančių Danijoje, Norvegijoje – žinios, kurios padeda atkreipti dėmesį į reikšmingas detales ar išspręsti nestandartines situacijas.

Galimybė mokytis vieniems iš kitų, mano akimis, ne tik itin svarbi darbuotojų tobulėjimui, bet ir jų motyvacijai, įsitraukimui ar lojalumui darbovietei. Juolab, kad tiek veržlumas, jaunatviškas maksimalizmas, tiek patirtis ir solidus žinių bagažas yra būtini visai organizacijai ugdyti reikalingus gebėjimus, ieškoti naujų darbo metodų ir kelti klausimus apie tai, kas rūpės klientams po kelerių metų.

Todėl tikiu, kad tai, kaip judėsime į priekį šalies mastu – tapsime technologinių inovacijų kūrėjais ar sustosime vykdytojų vaidmenyje, didele dalimi priklausys ir nuo tolimesnės paslaugų centrų plėtros, jų sukuriamų rezultatų ir teisingo požiūrio į darbuotoją.

Komentaro autorė - Rosita Vasilkevičiūtė, „Danske Bank“ Globalių paslaugų centro vadovė

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Galimybė verslui – savivaldybės nori pirkti vis daugiau paslaugų Premium

Iki 2020 m. bent 15% savivaldybių teikiamų viešųjų paslaugų turi būti perduotos bendruomenėms,...

Gazelė
05:45
Tuščių konteinerių kaina – beveik 18 mlrd. Eur per metus  Premium

Konteineriais gabenama 95% pasaulio prekių, tačiau trečdalis jų keliauja tušti. Specialistai komentuoja, kad...

Sakartvelo valdžia rems turistus iš Rusijos praradusius viešbučius 1

Sakartvelo ministras pirmininkas Mamuka Bakhtadze teigia, kad vyriausybė sukūrė ir jau ėmėsi įgyvendinti...

Paslaugos
2019.07.17
„Paysera“ atidarė padalinį Rumunijoje

Lietuvos bendrovė „Paysera LT“, valdanti elektroninių mokėjimų sistemą „Paysera“, atidarė klientų aptarnavimo...

Paslaugos
2019.07.17
Britų „Velocity Black“ steigia technologijų centrą Lietuvoje 5

Jungtinės Karalystės įmonė „Velocity Mobile“ Ltd. siūlanti prabangaus gyvenimo būdo programėlę „Velocity...

Paslaugos
2019.07.17
Registrų centro sistemų veikla atstatyta 4

Trečiadienį Registrų centro (RC) sistemos sutriko, dalis paslaugų laikinai buvo neprieinamos. Popiet RC...

Paslaugos
2019.07.17
Neringoje išsinuomotus savivaldybės butus asmenys pernuomoja turistams 11

Neringoje pigiai savivaldybės butus išsinuomoję asmenys užsiima verslu juos pernuomodami turistams. Neringos...

Paslaugos
2019.07.17
Vyno ir degtinės butelių įtraukimo į užstato sistemą klausimą atidėjo 2

Trečiadienį posėdžiavęs Seimo Aplinkos apsaugos komitetas vėl nepriėmė sprendimo dėl įstatymo projekto,...

Paslaugos
2019.07.17
Turizmo agentūra „AirGuru“ turi planą, kaip pasiekti 100 mln. Eur apyvartą 3

„AirGuru“ per pirmąjį šių metų pusmetį pardavimo pajamos siekė 3,5 mln. Eur, 52% daugiau nei per tą patį...

Gazelė
2019.07.17
„YouTube Music“ pradeda veikti Lietuvoje 4

JAV milžinė „Google“ panaikino geoblokavimą ir Lietuvos internautams trečiadienį atvėrė savo vaizdo klipų...

Paslaugos
2019.07.17
Ieško investuotojo Gargždų sporto kompleksui statyti ir valdyti

Klaipėdos rajono savivaldybė paskelbė konkursą Gargždų sporto ir sveikatingumo kompleksui statyti bei valdyti...

Paslaugos
2019.07.17
„Tele2“ pirmą pusmetį baigė su riebiu pliusu 13

Ryšio bendrovės „Tele2“ pajamos pirmąjį šių metų pusmetį, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu,...

Paslaugos
2019.07.17
Verslas kyla prieš iniciatyvą į taromatus rinkti vyno bei degtinės butelius Premium 22

Šiandien Seimo Aplinkos komitetas spręs, ar įjungti žalią šviesą Seimo narės Virginijos Vingrienės...

Paslaugos
2019.07.17
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
G. Nausėdos vizitas Lenkijoje: pakvietė bankus į Lietuvą, pareiškė paramą ginče su Briuseliu 47

Varšuvoje viešintis prezidentas Gitanas Nausėda antradienį pakvietė kurį nors Lenkijos bankų atidaryti...

Verslo aplinka
2019.07.16
„Facebook“ vadovai dėl „Libra“ iškviesti į Kongresą 8

„Facebook“ vadovams antradienis ir trečiadienis bus sunkūs. Jie iškviesti į Vašingtoną pasiaiškinti Kongrese...

Paslaugos
2019.07.16
Pirminio investavimo etape „Oxipit“ pritraukė 1,5 mln. eurų 2

Dirbtinio intelekto sprendimus radiologijai kuriantis lietuvių startuolis „Oxipit“ baigė pirminio investavimo...

Paslaugos
2019.07.16
Su programėle „Swedbank“ susidorojo, laukia konkurentų sąskaitų integravimas Premium 18

Šiandien „Swedbank“ pristato atsiskaitymų galimybę dėvimais „Garmin“ ir „Fitbit“ įrenginiais. Bankas pasirašė...

Paslaugos
2019.07.16
„Genus AI“ pusę iš 3 mln. USD investicijos išleis Lietuvoje Premium 9

Lietuvių su partneriais Amerikoje įkurtas ir neseniai dar vieną milijoninę investiciją pritraukęs startuolis...

Paslaugos
2019.07.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau